Skoči na vsebino

EV-ji bodo v prvi dekadi svojega obstoja o?itno velik kompromis. Baterij je premalo in jih kot ka?e jih ?e dolgo bo. Japonci morda sploh nimajo namena v avte dajat ve?je baterije.

Se odlo?it, da bo? vedno moral polnit ker niti v tako majni dr?avi kot je SLO ne more? prek pol dr?ave brez pavze, ?e bo seveda zadosti EV polnilnic se mi trenutno nikakor ne zdi smiselno. Se za preve? neumnosti energija porablja, da bi se sam ?el na lignit vozit.

 

Nekaj MX30 se bo sigurno tudi v SLO prodalo. Je pa ? koliko jih bo za mali SLO trg sploh namenjenih v naslednjih letih. Tu zadaj je potem sevda ?e vzdr?evanje. 50-100 vozil letno recimo. Kje bo rentabilen servis za to pokrivat glede na to da rednega vzdr?evanja prakti?no ni. Okvar pa naj bi pri EV tudi bilo relativno malo. No Tesla sicer kot nov izdelovalec vozil dokazuje nasprotno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

EV avto se bo naro?ilo, ko bo znana krivulja DC polnenja, ?e ?e ni potrpljenja na testno vo?njo po?akat. Na ta vlak v prednaro?ilu dokler ni prvih realnih testov ljudi, ki se s tem ubadajo malodane poklicno in ve?inoma to objavljajo na YT in FB nima smisla skakat. Bo preve? novitet v naslednjih letih. Je pa res, da se prednaro?ilo lahko tudi umakne.

 

Sicer pa sem ?e vedno mnenja, da je ?as ?e za enga dizla zvozit, ker ponudba EV-jev predvsem pa dobavljivost je ?e obupna in ?e vsaj 3-4 leta bo tako, ?eprav je za naslednji 2 leti najvljenih kar precej zadev.

 

Kupit avto za 10-12 let potem pa vedno na chargerju ?akat, da mi morda obseg 30% kapacitete fila s 40kW nima smisla. Trenutno je stega stali??a uporabna Tesla 3 in Audi E-tron ter morda ?e kak EQC. So pa drug drug cenovni rang. Ampak  raje na par tednov tistih 50 l nafte vr?ev v tank. Vse ostalo je bolj kot ne ?i?aj in ?akakaj. Tudi, ?e le prakrat mese?no rabi? delat 300-400 km (pot na obrobje SLo in domov za nas, ki smo v osr?ju male dr?ave) pomeni to poleti pri WLTP 200 km vsaj 2 polnenji po 25-30 min in ?e vsaj 20%  ve? pozimi. WLTP pri EV bi moral obsegat le  kapaciteto baterije med 10 in 80%. Upo?tevat 100% kapacitete je nesmisel, ker se z visokim polnenjem in nizkim praznenjem povzro?a degradacijo.

 

Skratka tole je mestni SUV, ki bo zelo malokrat videl dal?e ture. ?e bo v dolo?eni izvedenki zraven tudi agregat je seveda zgodba povsem druga?na.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.