Nova uredba, ki jo mora potrditi ?e vlada, prena?a stro?ek uni?enja gum (35 tolarjev na kilogram gume) na proizvajalce in uvoznike
Vozniki so doslej stare gume raje metali stran, kot da bi za njihovo uni?enje pla?ali vulkanizerjem in koncesionarjem.
Stro?ke uni?enja izrabljenih avtomobilskih gum naj bi po novem pokrili proizvajalci in uvozniki, in ne ve? lastniki oziroma kupci gum. To predvideva predlog uredbe, ki jo je na vlado poslalo okoljsko ministrstvo (MOP). Da se bo sprememba dejansko izrazila v ni?jem stro?ku za kupca gum, ni re?eno.
Pobudo za spremembo veljavne ureditve so dale ob?ine, nam je pojasnil generalni direktor direktorata za okolje pri MOP Radovan Tavzes.
Zdaj?nji sistem, uveden z uredbo leta 2002, se je namre? pokazal kot neu?inkovit. Uporabniki niso pu??ali rabljenih gum pri vulkanizerjih, ker so jim ti za to zara?unali (z nekaj izjemami), ampak so jih raje odnesli s sabo in jih - zastonj - odvrgli med navadne smeti ali kosovne odpadke, z njimi pa so se nato ukvarjale ob?inske komunale.
Koncesionarji veseli
Andrej Halas, vodilni v podjetju Wolf Skakovci, enem izmed treh podjetij z vladno koncesijo za ravnanje z izrabljenimi gumami (poleg Kemisa in GET in?eniringa) predlog nove ureditve pozdravlja. "Dajatev za uni?enje gume se tako uvaja na za?etku verige, torej pri proizvajalcih in uvoznikih, s ?imer bo izginila zdaj?nja te?ava, ko prevozniki ali kdo drug gum pri vulkanizerjih ne pu??a, saj so ti nanje prenesli stro?ek, ki ga imajo z oddajo gum, nam koncesionarjem, to je 35 tolarjev na kilogram gume," je poudaril. Dodal je, da so na leto zbrali do 1,3 milijona kilogramov gum (povpre?no tehtajo osem kilogramov), kar je vsaj ?tirikrat manj od na?rtovanega leta 2002. Posebej malo so zbrali te?jih in dra?jih starih gum tovornjakov.
Gume menda ni? dra?je
?eprav Tavzes z MOP manj?o podra?itev drobnoprodajnih cen gum zaradi okoljske dajatve ne izklju?uje povsem, je Halas ne napoveduje. "?eprav nova uredba ?e ni veljavna, proizvajalci in uvozniki to dajatev dr?avi pla?ujejo ?e tri mesece, v vrednosti tri odstotke od cene gume, in do zdaj se gume niso podra?ile," je poudaril.
Ali bodo torej vulkanizerji nehali zara?unavati za prepustitev starih gum, ko bo uveljavljena nova uredba (predvidoma v nekaj mesecih)? "Mislim, da bi morali, saj tega stro?ka ne bodo ve? imeli," je dodal Halas.
Zdaj do 300 tolarjev za staro gumo
Pri ve? vulkanizerjih smo v?eraj preverili, koliko ra?unajo, ?e bi jim pustili gume osebnega avtomobila. V nekem ve?jem obratu blizu Ljubljane so povedali, da ni?, ?e pri njih kupimo nove gume, v Mariboru, na Obali in v Meng?u pa, da bi nas stara guma stala 300 tolarjev. Izra?un poka?e (osem kilogramov krat 35 tolarjev), da si torej vzamejo okrog 20 tolarjev dodatka na gumo.
Pod imenom Roadster Coupe bo Mazda predstavila MX-5 s trdo snemljivo streho.
Trdoglavi roadster bo premiero do?ivel na British International Motor Showu v Londonu, namenjen pa bo ljubiteljem jekla nad glavo, ki jih je po zadnjem ?tetju ?edalje ve?. Pod motornim pokrovom ostaja vse enako kot pri "mehkej?i" karoserijski razli?ici, cene pa pri Mazdi zaenkrat ?e niso izdali.
Novela zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP) spreminja pogostost izvajanja tehni?nega pregleda na osebnih vozilih, in sicer ?tiri leta po prvi registraciji in nato vsaki dve leti, za lahke priklopnike pa vsaka ?tiri leta. Tehni?ne preglede za rizi?ne skupine vozil je treba opraviti vsako leto. Novela ZVCP ob tem predlaga tudi podalj?evanje veljavnosti prometnega dovoljenja prek spleta in dveletni rok, v katerem morajo imetniki tujih vozni?kih dovoljenj zamenjati tuja vozni?ka dovoljenja za slovenska. Podalj?anje registracije prek spleta naj bi po ocenah vlade koristila tretjina uporabnikov. Skupaj z redkej?imi tehni?nimi pregledi pa naj bi dr?avljani prihranili okoli dva milijona evrov na leto.
Zdej me pa nekaj zanima, kira so to rizicne skupine? Ali bodo morali lastniki znamk Fiat, Lancia, Alfa, Peugeot, Renault bolj pogosto delat tehnicne preglede??
sam to je tko redko, da se z njim zapeljem...kvecjemu vidim kaksne mrcine vozi...ceprav enx so mu dali dacio logan za vozit pa je skoraj jokal bogi v tistem avtu...po moje un teden se ni niti enx nasmehnil...hehe...pred tem pa je imel na testu A6, nasmejan kot zaljubljeni najstnik
ena je ?e v Lj, zaenkrat namenjena za privat osebo, torej kupca, ?e bo.
naslednje pa ?ele februarja
za novinarje?!?!?!
o kaj bi dal, da jo bratranec dobi v roke...hihi...je ze imel RX8 tako na testu...fantazijska voznja...ma ce dobi MPS in me ne pelje en điro, se mu odpovem...
Lastniki osebnih vozil, ki so visoka ve? kot 1,3 metra nad prvo osjo, so kaznovani s 50 odstotkov dra?jo cestnino
Da je uporaba sodobnih tehnologij pametna, dokazuje tudi primer VW transporterja: ?e z njim pla?ujete cestnino ro?no, ste v dra?jem drugem cestninskem razredu, prek sistema ABC pa pla?ujete cestnino za najcenej?i, prvi cestninski razred.
Dr?ava po pravilih o registraciji vozil uvr??a kombije, prilagojene samo za prevoz oseb, med osebna vozila, pri dolo?anju vi?ine cestnine pa ji ni mar teh pravil in za?ne lo?evati med vozili iste vrste po vi?ini. Tako so nekatera v prvem, nekatera pa v drugem cestninskem razredu.
Zaradi pravil o razvr??anju vozil v cestninske razrede je tako na primer mercedes vito, tudi ?e je prilagojen le za prevoz tovora, uvr??en v prvi cestninski razred. Nasprotno pa morajo vozniki Volkswagnovih multivanov, ki so namenjeni le za prevoz potnikov, seveda so tudi registrirani kot osebna vozila, pla?evati cestnino za vozila drugega razreda, oziroma 50 odstotkov ve?. Na ministrstvu za notranje zadeve pravijo, da to ni njihov problem, na ministrstvu za promet jih problem ne zanima, na Darsu pa se izmikajo s pravili, ki jih oblikuje ministrstvo za promet in potrjuje vlada.
Darsovo kazanje na tujino je zavajanje
Darsov argument je, da je zakonodajalec predpisal vi?ino vozil prvega cestninskega razreda, 1,3 metra nad prvo osjo, kot merilo za razvr??anje vozil med prvim in drugim cestninskim razredom. Hkrati na Darsu pojasnjujejo, da ima podobno ureditev tudi ve?ina operaterjev v tujini, spregledali pa so, da ima Dars v sodelovanju z vladama Slovenije in Avstrije cestnino urejeno tudi druga?e. Za predor Karavanke je merilo uvr??anja v prvi cestninski razred najve?ja dovoljena masa. ?e je cestnina odvisna zgolj od vi?ine vozila, in ne od njegove mase, postane namesto povra?ila za uporabo cest zgolj nadomestilo za rezanje zraka.
Preprosto kot ABC
Kljub pravilom pa obstaja re?itev za lastnike vozil, ki so kak?en centimeter previsoka, namenjena pa so samo prevozu potnikov: sistem ABC vozila lo?uje glede na osni pritisk oziroma te?o, in tudi previsoka vozila z zadosti majhno te?o pla?ujejo pri uporabi sistema ABC cestnino za prvi razred.
ma dai .... iz kje ste pobrali tepodatke ..... me ne me nasmehovat .. no!!! ajde se ne bunim da je mazda prva ... prou ji bodi ... ma Modus?!??!?!?! Samomorilska mini krsta?! In kot da ta grozota ni dovolj ?e golf .... alla ?u ?u ... mislim da ta stran zgublja svojo vrednost z omembami takih (najslab?ej?ih) avtov ...... bljak ... mislim ma kako morete ...sej imate srce ...in ?e imate sre?o .. imate tudi nekaj pameti .... tko da po vsej logi?ni logiki ...golf nikoli in nikakor ne more prit na lestvico ... niti kot zadnje uvr??eni!!!!!!
ro?ica, ma kaj te matra..hehe...
te avtomobile so izbrali ljudje...ne pa mi
ce se strinjas za mazdo pol je OK
ma nismo mi uvrstili mod(a)usa pa golfa na listo...hehe
P.S. Sem jim to ?e govorila pred 5!imi leti (toliko so v bistvu ?e stare strani in skoraj nespremenjene) ampak ni? od tega Ker je bil odgovor vedno isti, sem s?asoma obupala.
Nekateri morda veste, drugi ne ... spletne strani MMS ureja nih?e drug kot veleznani Vseved.
do kjer ti seze pogled.....nazaj ti maha vseved
hehe
moram rec, da njihove strani so uredu, ko gres prvic, drugic, tretjic....gor....
ma po nekaj mesecih si zelis spremembe....
ze tko je ful podatkov...no vsaj blo jih je, torej osnova obstaja, lahko bi se fant spet primil v roke in zavihal rokave....
virage in tonix, pa bi mu lahko pomagala nov design ustvarit hi hi....nasi studentje
Tako lepega srecanja, si nisem niti predstavljal...res so se potrudili, poskrbeli, da nam niso krulili zelodcki (s pomocjo nekaterih clanov/ic nasega foruma) in, da nas ni dajala zeja.
Hrati pa so nam omogocili, da smo se nauzili lepote in zmogljivosti vecine jeklenih konjickov, ki so trenutno na razpolago v sloveniji.
Res prav vsem (personalu AS Skorn?ek in clanom foruma), najlepsa hvala za precudovit dan.
ja res yavarye...kaj se zenis....a nas mazdase ne bos povabil
Ma kaj res moram zamudit vse ta boljse prireditve letos??!!!!
Mazda bi tudi selllllll............porko dio, kje je uni smile ki joce???!!!! Virage...kje je uni smile ki joce??!!!...... cry:...aja ... :~( ......OK to je bolj podobno varijanti, da sem spustu surlo...ma uni facko joce dejansko.
Yavarye zakaj pa enkrat ne poskusis pometat morebitne konkurence dol?
Pa ?e kako dobro jo vozi;redko katera ?enska tako obvlada avto,?e posebej pa zadnji pogon. V glavnem z njene strani lahko pri?akujemo pomo? glede reklamiranja foruma.
lp vuk
HEHEHE same pohvale, ma ta wildcat mora bit res super deklica
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
pismo, se mi je zdelo znano.....
zapiram, prav?
ne se jezit, ki bodo gubice pri ockah
Luka se ni zmotil. Lahke padajo hitreje
Povezava za deljenje
Deli na druge strani