Skoči na vsebino
Kompresija
Napisano

Na Mazdin piknik smo v Lokovec dobili neko testno vozilo. Dokler smo se vozili po ravni cesti, je vse lepo delalo. Ko pa smo zavili na planoto, se je pa vsej avtomatiki in elektroniki scufalo...

 

Pa za?nem z lu?mi: tista Mazda je imela nekak?en sistem, da je notranji ?aromet obrnila v ovinek in tako osvetlila vozi??e, kamor vozi?. Npr. ?e je bil ovinek v desno, je desni ?aromet obrnil v desno in osvetlil ovinek. Ko si volan poravnal, se je lu? vrnila v svoj prvotni polo?aj in svetila naravnost. Ker pa imamo na planoti malo bolj razgibano cesto, lu?i niso dohajale vrtenja volana in spreminjanja smeri. In se je nekajkrat naredilo, da sta obe svetili po bankinah, nobena pa pred avto.

 

Nato menjalnik: avtomatski. Na ravni cesti je to odli?no delovalo in vsi so bili navdu?eni nad njim. Ker pa sem jaz ?akal v Lokovcu, ga nisem mogel preizkusiti drugje kot v Lokovcu. Cesta po planoti pa je, kot je ?e omenjeno, malo bolj razgibana. Kratki, a strmi vzponi in kratki, a strmi spusti. Ko sem ?el navzdol, avto sploh ni sam zaviral. Ko so se obrati motorja pove?ali, je avtomatik prestavil v vi?jo prestavo. Ker poznam cesto, sem ga pa? spustil malo hitreje dol in skozi ovinek. Nato se je obrnilo gor. In sem dodal gas. Ker pa je bila previsoka prestava, je hitrost padala. In je avtomatik prestavil ni?je. Ker pa je bil vzpon strm, avtomatik ni dovolj hitro prestavljal in hitrost je padala. Jaz pa vedno bolj pritiskal na pedal. In ko je enkrat pri?lo do prve prestave, so pogonska kolesa kar v prazno zavrtela. Dobro, malo popustim, da ne za?ge gum, pridemo na vrh vzpona in cesta se zopet obrne strmo dol. Normalno, da se pri takem spustu obrati motorja pove?ajo. In avtomatik je veselo prestavljal navzgor. Po 50 metrih spusta pa spet vzpon. In so spet gume ?kripale... Ima pa ta avto mo?nost, da prestavlja? ro?no. Na volanu ima dva knofa. Eden za prestavljat navzgor, eden za prestavljat navzdol. In ko sem zavil v ovinek in volan obrnil, nisem ve? vedel, kateri je za kam prestavit. Ovinkov pa tam ni manjkalo, ker je cesta, ?e mogo?e ?e nisem zapisal, na planoti malo bolj razgibana.

 

In tako naprej, kaj ve? lahko opi?eta tista dva, ki sta ?la takrat zve?er z menoj...

 

Je pa imel nek sistem neke me?anice med akumulatorji in kondenzatorji, ki je shranjeval energijo zaviranja in jo porabil pri pospe?evanju. Zadeva je dokaj dobro delovala. Poraba vozila na tisti vo?nji je bila pod 5 litrov na 100 km po ra?unalniku kljub malo bolj razgibani vo?nji in pri vo?nji v ni?jih prestavah. Mislim, ?e porabi 5 litrov pri odprti vo?nji, je eno. ?e pa porabi 5 litrov pri tako razgibani vo?nji, pa sistem o?itno nekaj res dela.

 

A tista Mazda ima tudi ta motor noter?

Slivka, pri avtomatskem menjalniku moras v klanec vedno prestavlat na roke, ?e pa je cesta ?e ovinkasta mora? pa? uporabiti prestavno ro?ico. Ker noben menjalnik ni tako pameten, da bi vedel kdaj bo res hud klanec in mu slej kot prej zmanjka mo?i navzgor, navzdol pa avto pa? pospe?uje in avtomatski menjalnik gre v vi?jo prestavo.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.