Tole pa ni glih dober argument, ker pol je najboljš kupit 15 let star avto, ki bo zagotovo cenejši tud od Dacie. Govorimo le o pogonskih sklopih na pa o znamkah avtomobilov. Se pravi primerjamo CX-30 in MX-30 zato ker je nekje v istem rangu. Če MX polniš doma, kjer je najceneje je po trenutnih cenah kWh okoli 4,5€ na 100km. Pri bencinu poraba 6,5 te pride nekje 8,5€ na 100km. Razlika je torej okoli 4€. Povprečna razlika v nabavni ceni pa je okoli 5k€. Se pravi, da na gorivu prideš skupi pri 125.000km ampak seveda samo če striktno polniš doma.
Ker je baterija majhna je potreba po pogostejšem ponjenju večja in s tem se dodatno zmanjšuje dolgoživost baterije. Se pravi, da po vsej verjetnosti kaj dosti več od 250.000km ne bo doživela. Cena za baterijo MX-30 je danes pri Mazdi neverjetnih 17.000€.
Kaj hočem povedat je to, da v trenutni situaciji so baterije čist predrage in težko človek reče, da je nakup EV cenovno racionalno dejanje s tem, da ves čas si na trnih in se čist preveč ukvarjaš z dometom in samo uporabo, da nekako prideš skozi dokaj normalno in uspešno. Se pravi govorimo o tem, da je skoraj vsako malo daljšo pot treba načrtovati, da maš kljub polni bateriji ves čas občutek, da se voziš skoraj na rezervi, da je hitrost vožnje odločilen faktor, da na daljših poteh moliš, da bo polnilnica prosta, da skrbiš za baterijo in jo večino polniš do 80% in ne prazniš pod 10%, da si v nekem podzavestnem strahu, da če zagori bo pizdarija da je ni večje (marsikdo zato ne parkira v garaži svojega objekta in v podzemskih garažah, kjer nekje že ne dovolijo vstopa EV-jem), da je pri 200.000km z originalno baterijo EV skoraj nemogoče prodat, razen za nizko ceno. Ma tega je še tolk, da boljš da neham.
To ni bitching čez EV-je ampak resni pomisleki zakaj EV-ji trenutno res niso idealna rešitev pa ne glede da politična agenda sili ljudi v nakup le teh. Trenutno pa verjetno še nekaj časa bo najboljša možnost PHEV ali range extenderji. Najboljša zadeva bo pa verjetno PHEV na vodik, če ne bo prišlo do nekekega hudega preboja na področju baterij.
Ko so pri BTC LJ mazda pooblaščencu imeli MX-30 na zalogi, sem povprašal glede servisa. Servisov ni, se pa avto pri 180kkm "ugasne" in MORAŠ menjat baterijo. Cena je bila 2 leti nazaj 8 tisoč eur. Sepravi toliko kot damo mi letno za servis, te ista cena useka pri električarju od enkrat.
Res je. A v osnovi ni neke velike razlike, ker je cx30 ne tipičen predstavnik suvov. Je bolj aerodinamične oblike in s tem ni tako požrešen, kot večina suvov, ki so bolj oglati.
Seveda, to drži. Še vedno pa je bolj požrešen kot neka normalna športna limuzina ali karavan In če so mi za start-stop sisteme utemeljevali s "sistem poskrbi za 1-2 deci manjšo porabo, kar je pri miljonih vozilih v EU to toliko pa toliko goriva manj, kar vodi v zmanjšanje emisij", bi lahko isto rekel za suve ampak kotra...deci dva več tu in tam, pa je to spet miljon litrov več
Jah, NevLado, ne vem, če je res tako ... Daj povsem primerljivo opremo in motorizacijo, torej tako, da ima šestica digitalne števce, radarski tempomat itd.
In ko bo prišla nova generacija šestice, bo z nekaj opreme takoj 50 jurjev - po tej praksi sodeč. Aktualna generacija je namreč že zdavnaj "amortizirana".
Številni Slovenci so si za potrebe vsakodnevnega "commutinga", vožnje v službo in nazaj domov, že omislili električni avtomobil. Kako majhna baterija, ki naj bi prinašala...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ko so pri BTC LJ mazda pooblaščencu imeli MX-30 na zalogi, sem povprašal glede servisa. Servisov ni, se pa avto pri 180kkm "ugasne" in MORAŠ menjat baterijo. Cena je bila 2 leti nazaj 8 tisoč eur. Sepravi toliko kot damo mi letno za servis, te ista cena useka pri električarju od enkrat.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani