Ja, prav, kar imejte jo. Moti me le, da za ostale voznike pa ni alternative na izbiro. SUVi so glomazni, štorasti in z zelo malo prostora notri, pet-vratnih limuzin praktično ni, iz karavanov delajo športnike in so nizki, športni avtomobili so pa sploh "na tleh". Ni pa nekega praktičnega in uporabnega vozila.
Se pa vedno večkrat vprašam, kako določena vozila sploh dobijo homologacijo. Za Slovenijo se ve, da se večino cest ZAČNE plužit, ko je na njih 10 cm snega. Vedno več novih vozil je nižjih. Torej v zimskih pogojih nasedejo na sneg. Pa vseeno dobijo homologacijo, da jih lahko uporabljaš. Ko sem pa jaz želel na BTjko zmontirat hidravlično roko, ki bi bila težka 70 kg in bi čez zadnji rob BTjke gledala za 15 cm, je bilo pa neizvedljivo in nemogoče homologirat...
Ja, in potem se pozimi, ko začne rahlo snežit, lahko tolažiš, da si obstal v lepem avtu... Mislim, rad bi videl tole reč na cesti med Vrhniko in Logatcem, ko sneži in je na cesti 5 cm snega, res bi rad videl.
- platišča močno spominjajo na nože sosedove faširmašine
- verige na te pnevmatike bosta nataknila samo Želatinamen in Barbapapa, vsi ostali bodo pa jokali, kako cestno podjetje ne čisti cest
- sprednji odbijač, če ne bi bil plastičen, bi bil krasen plug. To bi moral dodat pred mojo BTjko, da bi razrinil sneg
- pokrov motorja je pripraven za rezanje nog neprevidnim pešcem. Pri takem se vprašam, zakaj pa jaz na BTjki ne smem imeti cevne zaščite (uradno je ne homologirajo zato, ker je preveč nevarna za Evropske pešce, čeprav isto cevno zaščito lahko brez zadržkov uporabljajo v Avstraliji. Očitno so Avstralski pešci bolj žilavi od Evropskih...)
- v vojski sem se nečesa naučil: "Ne sprašuj, če nočeš vedeti." Torej, NE BOM vprašal, kako se v tem avtu zbašeš na zadnje sedeže. Se grem raje gret k ženi...
Hja, to s kaznimi je res, zato sem pa tudi napisal, da je vprašanje le, če si jih bomo dovolj močno želeli...
Je pa res, da Mazda že brez hibrida dosega zelo nizke izpuste, primerljive kakšnemu slabšemu hibridu. Če torej v floto dodajo kakšen hibrid, potem na drugi strani tudi kakšen šest-valjnik ne bi smel biti tak problem.
BMW in 1,2 litrski trivaljnik? In potem so mene čudno gledali, ko sem omenil, da bi vozil Mazdo MX-5 kabrioleta samo, če bi imela dizel motor...
Pa zakaj ste vsi prepričani, da v Evropi nikoli več ne bo kakšnega šest ali osem-valjnika? Kaj res mislite, da bo Ferrari v svoja vozila vgrajeval 0,8 litrske trivaljnike? Res mislite, da bo BMW vgrajeval 0,8 litrske trivaljnike? Res mislite, da bo Volkswagen v Bentleye vgrajeval 0,8 litrske trivaljnike?
Seveda bomo še naprej imeli v Evropi šest-valjnike v avtosalonih. Vprašanje je le, če si jih bomo dovolj močno želeli...
Tem ?irantom bi dal za kazen, da morajo 5 let uporabljati tako vozilo.
Konstruktorji bi dobili pa ?e huj?o kazen, njim bi pa dal, da ga morajo 5 let uporabljat in vzdr?evat. Bi naslednji? gotovo malo bolj pomislili, kaj bi risali...
Da bi pa kaj ve? napisal, pa ta oblika ni vredna mojega ?asa. Grem raje kaj pomembnej?ega delat, na primer sedet na klopco pa pre?tevat pti?e, ki letijo mimo...
Ampak Japonci so pa res eni kekci: naredijo takega krasnega dizela?a, potem pa malo plo?evine zakrivijo in butnejo motor noter. ?e ?e naredijo takega krasnega dizela?a, a se ne morejo malo potruditi pa ?e en uporaben avto narediti? Da to, kar je tu predstavljeno, pride k nam, prodam ?e te Mazdi, ki ju imam in tajim pred vsemi, da sem kdaj sploh Mazdo vozil...
Saj zato sem pa napisal da je vpra?anje ?e bo kaj iz 6cilindrov.
Za USA bi ?e mogo?e ?lo skozi vlo?ek=profit, za EU pa mislim da skor ni ?ans, ker ni glih dost kupcev ki bi kupili Mazdo z 6cil benc motorjem prostornine 2.5-3.0!
Odvisno, v kaj bi tak motor vgradili in na koliko koles bi bil pogon.
Doma imam dve Mazdi, ki sta ?e kar v letih. Ampak za njiju pri Mazdi ne najdem ve? zamenjave - ?e pri konkurenci je za en model bolj bogo). Torej me tudi tak motor ne bo prepri?al v nakup Mazde...
Ta tipka mi je prvo padla v o?i. Ampak nekako nisem ugotovil, kako dela oz. ni delalo po pri?akovanju in ?eljah, jaz pa nisem imel ?asa en teden za vsako tipko, da odkrijem, kako dela...
In zakaj je potrebno zakomplicirati stvari, ki so lahko enostavne? ?e je avto tvoj in ga vozi? vsaj tri mesece, ?e ugotovi?, kako in kaj je kje. ?e pa te avto doleti, da ga mora? vozit in z njim narediti 500 in ve? km v enem dnevu, pa ob?uduje? preproste stvari. In avto bi lahko bil preprost...
Tudi tukaj velja zgornja ugotovitev ... ali pa RTFM ... Osnovni ekran prikazuje vse te zadeve, ki jih potrebujes... ekonomiko voznje, stevilo kilometrov, ki smo jih prevozili od zadnjega reseta, stevilo kilometrov, ki jih lahko se prevozimo s trenutno kolicino goriva, povprecna poraba, ki vsaj pri meni dokaj natancno deluje (+/- 0,1-0,2l), zunanjo temperaturo,...
In to tipko INFO sem iskal, pa nikakor na?el, potem sem pa poslal vse skupaj hudi?u v rit in iskal pravo nastavitev sede?a. Ki je tudi nisem na?el in tudi sede? poslal hudi?u v rit. Zakaj je potrebno iz tako enostavne stvari, kot je sede? narediti tako znanost?
Zakaj je potrebno iz tako enostavne stvari, kot je armatura, narediti tako znanost? Med vo?njo ne smem telefonirati, ker to zmanj?uje koncentracijo, lahko pa gledam na lap-tup in srfam za podatki in radijskimi postajami in muziko na telefonu...
Ta sistem je "kao" predvsem zaradi ekologije... in ne zaradi sparanja z gorivom. Tako kot DPF, AdBlue,...
...
A ti res verjame? to, kar si napisal?
Avto v eni uri v prostem teku porabi 0,8 litra. Na semaforju redko stoji? dve minuti. Koliko semaforjev mora? dati skozi, da pri?para? en liter bencina? In koliko CO2 si s tem pri?paral?
Meni je osnova za avto prostor, pri Slivki je pa malo druga?e, verjamem da ne rabi limuzine z ono in tisto za vleko drv.
Tokrat ni bil prevoz in vleka drv, ampak sem bil bolj dolgoproga? in mi je nekaj prostora okoli mene veliko pomenilo. In pa, da vidim, kaj je okoli avta (predvsem pri parkiranju), ne pa da vidim samo cesto nekje 15 do 20 metrov pred avtom, ostalo pa po posluhu - ko za?krta vem, da sem nekaj prijel...
Za dober razgled na cesto in velike ?ipe bo treba sesti v kak
pe?o partner ali podobna pol dostavna ?udesa. v njih lahko nosi? tudi lovski klobuk med vo?njo in gleda? skozi panoramska stekla srnjake ob cesti.
Ne razumem, zakaj delajo avtomobile, da ima pol strehe (ali pa kar celo) stekleno. Saj nisem nadzornik zra?nega prometa ampak voznik. Torej je pomembno, da vidim cesto, ne pa da ?tejem letala. In zvezde pono?i...
Kot si sam ugotovil je to bolj suhoj lovsko letalo kot pa voja?ki jeep.Okna so res manj?a to pa je zaradi ?portnosti in varnosti, prav tako so vrata debela zatadi varnosti in bolj?e zvo?ne izolacije.Tako pa? je pri bolj ?portno naravnanih avtomobilih. Na parkiri??u mo? kot sem jaz od 78 kg gre? z lahkoto ven brez, da bi taknil svoja ali sosedova vrata.
Jaz tudi nisem ravno te?kokategornik. Visok 180 cm in 100 kg, kar pomeni, da sem bolj ?vohoten. Zdrav mo?akar na?ih krajev ima narman 120 kilu an sne, ma brez da b se silu, po prasca, tako, po?ez...
Na parkiri??u pa ni vedno prostora, da odpre? vrata do konca, ampak je sosednji avto parkiran 50 - 60 cm pro? od tvojega. Odpre? vrata za pol metra, potem so pa vrata 24 cm debela. In kaj ti ostane? Postati glista, da zleze? noter.
Na zadnje sede?e se lepo pride, ?e lahko odpre? vrata do konca. ?e pa jih ne more?? ?e ve?ja akrobacija kot spredaj...
Kar se ti?e lu?k na armaturni jih skoraj ni, le tiste so, ki morajo biti ali pa si jih sam nastavi?(razni tempomati, opozorilnik, da si prevozil ?rto, opozorilnik, da si utrujen itd.Pa?,tehnika je ?la naprej, ?eprav sem tudi sam bolj "olf skul" boy.
Trikrat toliko kot v Mazdi 5...
Nekaj jih je na armaturi, nekaj se jih (podvojeno z armature) projecira na ?ipo, nekaj jih je nad sredinskim ogledalom, nekaj jih je v zunanjih ogledalih, ostalo se prikazuje na tistem ekranu. Edino ?e pod rit nisem pogledal, ?e tudi tam kaj utripa...
Za povezavo telefona obstaja ena imenitna stvar na telefonu, ki se imenuje "blututh". To ?udo omogo?a! da se telefon v dveh sekundah pove?e z avtom in lahko predvaja celo tvojo glasbo, ki jo ima? na telefonu, da ni potrebe po poslu?anju kakega radia veseljak.
Pa saj jaz nisem hotel, da se avto pove?e z mojim mobitelom, ampak avto je kar vztrajal...
Kar se ti?e same porabe pa poklon za tako porabo. Moja ni avtonatik, pa ne pridem niti blizu tvoje porabe... boj blizu 6l/100.Druga?e pa lepo napisan ?lanek.
Pa saj tudi ta ni bil avtomatik. Ro?ni ?est stopenjski menjalnik...
Kot sem ?e omenil, sem po sili razmer vozil povsem novo Mazdo 6.
- Ne vem, koliko ste tukaj "doma?i" z "vojno aviacijo", ampak Mazda 6 je kot voja?ko lovsko letalo: pilot ne gre v kabino, ampak si kabino oble?e kot kak?en zelo oprijet kombinezon... Tudi pri novi ?estici ni bistveno druga?e. Prostora nobenega, notri sem bil krepko utesnjen.
- Ko sem se spravil noter in zaprl vrata, je spodnji rob stekel zelo visoko. Preglednost ven je podobna kot iz T-34. Dobro, da ima povsod okoli senzorje, ker druga?e ne bi pripeljal cele nazaj... In zaradi tega je ob?utek utesnjenosti ?e ve?ji...
- Sede? je trd kot lesena klop.
- Poleg tega je sede? zelo neudoben in ?e po 50 km sem se presedal, vse me je bolelo, nikakor nisem na?el pravega polo?aja. In z grozo ugotovil, da sem na ta avto "obsojen" naslednjih 500 km... Za zjokat se. V deset let stari Mazdi 5 sedim kot doma v fotelju, ko berem knjigo: na eni strani je ro?aj na vratih, na drugi strani pa naslonjalo za roko. In roke naslonim, dr?im volan in pridem na cilj spo?it. Pri tej ?estici tega ni. In ker sem bil ves ?as v nekem prisiljenem polo?aju, me je na koncu vse bolelo. Ko sem avto pripeljal nazaj, je trajalo kar nekaj ?asa, da sem lahko zlezel iz njega ven in se zravnal (so opazili tudi tam, kamor sem pripeljal avto, ?eprav sem upal, da ni tako opazno...). Pa ne mi zdaj o EM?Otu, ker pri drugih vozilih teh te?av (?e) nimam.
- O tem, kako se ?lovek zba?e na zadnjo klop, sploh ne bom izgubljal besed...
- Vrata so debela 24 cm - brez pretiravanja! Avto pa ?irok ?e sam po sebi. Kako zgleda zlest v avto na nekem parkiri??u brez da bi odrsal vrata sosednjega avta... Pustimo stat...
- Dobil sem ob?utek, da se bo avtu scufalo, ker ni mogel vzpostaviti povezave z mojim mobitelom. Na ekranu se je po nekem ?asu celo pojavil napis v smislu: Ali res ne ?elite vzpostaviti povezave z va?im mobilnim telefonom...
- Kolikor sem se imel ?asa in volje boriti se z radijem, dela samo na DAB. Klasi?nih frekvenc ne more? nastaviti. Kar pomeni, da sem radio lahko poslu?al del poti, pa ?e to nekaj postaj, na?e lokalne pa ne. Ne samo to, ko sem zavil iz "urbanega okolja" je bila o?itno na sporedu oddaja Prisluhnimo ti?ini...
- Se je pa zato toliko bolj ogla?al avto. Vse je piskalo, sikalo, ?ivkalo, ?vi?galo, utripalo, ?migalo, blendalo, bliskalo,... Alarmov, opozoril in signalov na tone in kubike. Od za?etka so me samo begali in namesto da bi bil pozoren na cesto sem gledal po armaturi, kaj je narobe, da se ogla?a. Potem sem se navadil in jih ignoriral. Vseeno me je delalo ?iv?nega, da vedno nekaj piska, sika, ?ivka, utripa, ?miga, blenda,... ?e je preve? opozoril, ?lovek postane nepozoren in na koncu spregleda kak?nega res pomembnega...
- Ob vseh signalih pa je armatura narejena tako, da uspe?no "zahteva" pozornost zase. Za trenutno porabo ni jasnega, ?tevil?nega podatka, ampak so grafi, iz katerih lahko to razbere?. ?e gleda? v graf, pa ne gleda? na cesto... Ni mi uspelo najti podatka, koliko je ?e dometa z gorivom, ki je ?e ostal v rezervoarju... Nekaj simbolov z armature pa sploh nisem dojel, kaj pomenijo...
- Ko sem Mazdo 6 parkiral, je sistem pokazal, da je v 700 km, kolikor jih je avto imel, sistem i-stop&start privar?eval goriva za 3,3 km. Iz tega lahko sklepam, da bi na razdalji 350.000 km, kolikor bi lahko bila ?ivljenjska doba vozila, privar?eval goriva za 1650 km. Oziroma okoli 2000?. Je res vredno? Sam sistem nekaj stane, zato je tudi vozilo dra?je. Potem pa ?e vzdr?evanje (akumulator, ?tarter,...). Ali pa je ta sistem bolj v smislu: ?paramo pa ne glede na to koliko ko?ta...
- Zraven pa se je zgodila ?e ena nerodnost, en nesporazum med menoj in avtomatiko. Na avtocesti sem lepo priklopil na tempomat. In peljal. Po koncu avtoceste in ob prihodu na hitro cesto sem hitrost prenastavil na ustrezno. Ker je vedno in povsod nekaj utripalo in signaliziralo, sem postal ?e "imun" na vso to mno?ico signalov. In nadaljeval vo?njo. In ?ele po devetih kilometrih, skoraj ?e pri koncu opazil, da je avto na steklo projeciral simbol menjalnika. Pogledam na armaturo in tam sveti ?tevilka 6. Preverim ?e ro?ico in res je bil menjalnik v ?esti prestavi. Potem pa mi na lepem kapne. Rebrnice so spust. In aktivni tempomat je sam od sebe zaviral. In ker hitrost ni nara??ala, se nisem spomnil, da bi prestavil v peto prestavo. In je avto sam od sebe zaviral dobrih 10 km brez da bi jaz enkrat pritisnil na pedal zavore. In se nisem niti spomnil, da bi prestavil prestavo ni?je, s tem izkori??al zavorni u?inek motorja in s tem ohranjal zavore...
- Je treba pa Japonce tudi pohvaliti. 2,3 litrski turbo dizel je krasno opravil svoje delo. Sicer sem se vozil sam in brez obremenitve, a vseeno. Konec koncev, kdor je bil kdaj na MPL ve, v kak?nih hribih ?ivim. In se mora motor malo potrudit, da zvle?e avto v te hribe... In kljub temu je bila poraba zgolj 4,5 litra nafte na 100 km. Pazite: Tomosov moped gre 45 km na uro, pelje dve osebi in porabi 3,5 litra me?anice. Tukaj pa 4,5 litra nafte za avto, ki gre 130 km/h! Si upam it stavit, da onesna?uje manj od navadnega mopeda... No, in ker nisem verjel tistim grafom na ekranu, sem ?el ra?unat ?e sam. In kakor koli sem ra?unal in preverjal, ?e sem prav zra?unal, rezultat je bil enak: 4,5 litra nafte na 100 km. Motor pa povsem kos vozilu. Tudi pri ustavljanju pred kri?i??em si je dalo z njim lepo pomagati. Pa pri spustu po strmem naklonu je motor obvladal te?o vozila in bi si upal vozilo peljati po teh hribih in spustih tudi pod polno obremenitvijo, kajti motor je res kos temu vozilu. Poraba pa... Komaj omembe vredna. Je treba priznati Japoncem, da tukaj so pa res opravili delo tako, kot se za gre. Brez priklju?nih hibridov in ostalega sranja porabo 4,5 litra na 100 km... Jaz sem nad tem navdu?en!
Ja, je razlika med vtisom v ?ivo in sliko. To se strinjam.
Tudi to, da sem "old school" model, bi mogo?e tudi ?e "prebavil".
Ampak da so mi pa v?e? bolj kvadratni... V bistvu bolj gledam na prakti?nost in uporabnost kot pa na kvadratnost... In ?e pogledamo to re?:
Razmak med gumo in blatnikom nikakor ni primeren za zimske razmere. Ker ?e te doleti, da mora? montirati verige, jih na tem vozilu ne bo?. Ker z roko ne pride? blizu. Pa ne mi zdaj za?et, da ?e ima? dobre gume in nogavice in podobna sranja. Kdor je bil na MPL ve, kaj je vzpon: 3 kilometre 12% naklona. ?e je na taki cesti zakonsko dovoljenih 15 cm snega (lokalne ceste - 30. ?len Pravilnika o vzdr?evanju javnih cest), brez verig ne gre.
Oddaljenost od tal se mi zdi zelo majhna. Pri prej omenjenih 15 cm snega bo tole ?e nasedlo... Domnevam, da se polno nalo?en ?e malo posede. Kako gre to na kak?en trajekt? ?e le?e?i policaj zna delat te?ave...
O preglednosti nazaj sploh ne bom izgubljal besed. Konec koncev je v?asih bolje, ?e ne vidi?, kaj tisti zadaj ustvarja...
Vzvratna ogledala - moja ?ena ima ve?je v svoji torbici. Me zanima, komu bo to uspelo bo?no parkirati. Razen, ?e ne bo imel cele serije pripomo?kov in pomagal... Sploh bo pa zabavno gledat, kako se bo kdo potil za volanom, ko bo moral malo porikvercat tole re?, kadar bo zadaj pripeta prikolica...
Notranjost tukaj ne poka?e. Ne to?no od te Mazde. Se pa bojim, da bodo tudi tu vtaknili kak?en ekran, ki ti bo "od?iral" pozornost med vo?njo. Ne vem, koliko je razlike med telefoniranjem med vo?njo in iskanjem radijske postaje na sredinskem zaslonu? Pri BTjki in tudi pri Mazdi 5 je to enostavno. Za gumbe vem, kje so in jih med vo?njo natipam. Gledam pa na cesto. Pri ekranu je pa vse ravno. Razen ceste pred teboj...
Samo na kratko takole s slike. Za bolj?o utemeljitev bi se moral z njim zapeljati kak?en krog tu naokoli... Mazda sicer zna narediti pogonski agregat, to jim je treba priznati. Avta pa o?itno ne znajo ve? narediti...
?e ena predstavitev nove Mazde 3 z novo ?asijo in skyactiv-x motorjem .
Ta avto nima ?asije. Torej tudi nima "nove" ?asije. ?asijo imajo samo resna vozila. Tale ima pa samonosno karoserijo. Ki je, mimo grede, obupno oblikovana... Je pa res, da je notranjost ?e bolj obupna, tako da totalno sfaljena karoserija ne izstopa tako zelo...
A sem edini, ki mu nov koncept niti ni pov?e?i?
Ne, nisi edini. Ampak, glede na to, da smo na Mazdinem forumu, naju bodo razglasili za krivoverca, zato se ostali ne upajo oglasiti. Si mogo?e kdaj sli?al pravljico "Cesarjeva nova obla?ila"? Tam so tudi vsi kimali in ploskali...
Isto so govorili takrat, ko so za razvajene pusije na avtomobile namestili streho, da sinhronizaciji prestav in elektri?nem zaganjalniku niti ne za?nem.
Sicer pa motorne ?age tudi uporabljajo samo tisti, ki drevesa ne znajo posekati, kajne?
To itak ni zate, ker ti imas posebne potrebe in uproabljas avto predvsem kot delovni pripomocek oz. kot nadomestilo traktorja... Tole je bolj za tiste, ki avto uporabljajo kot prevozno sredstvo iz tocke A v tocko B po normalnih cestah ...
Za?nimo druga?e: me zanima, kdaj bo ta oprema v vozilih razreda Mazde MX-5?
Glede na to, da dobim pege ?e pri avtomatski blokadi zadnjega diferenciala in glede na to, da sem postal ple?ast, odkar imam ABS zavore, upam, da je to zelo daljna prihodnost...
A da jo malo utecemo, ki je dolgo stala? v prometnem pise 5, a realno peti nima kam se usest, podobno kot v Rx8
Bolj ko premi?ljujem, bolj si mislim, da bi res bilo fino narediti kaj takega. Konec koncev, pri Majesu naredimo servis in ?tartamo. Saj bi bilo do Tokija ravno kak?nih 20.000 km. In gremo tam kar v kak?no tovarni?ko delavnico, da naredijo servis in veselo domov... In ogledali in do?iveli bi gotovo veliko... Zelo veliko...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja, prav, kar imejte jo. Moti me le, da za ostale voznike pa ni alternative na izbiro. SUVi so glomazni, štorasti in z zelo malo prostora notri, pet-vratnih limuzin praktično ni, iz karavanov delajo športnike in so nizki, športni avtomobili so pa sploh "na tleh". Ni pa nekega praktičnega in uporabnega vozila.
Se pa vedno večkrat vprašam, kako določena vozila sploh dobijo homologacijo. Za Slovenijo se ve, da se večino cest ZAČNE plužit, ko je na njih 10 cm snega. Vedno več novih vozil je nižjih. Torej v zimskih pogojih nasedejo na sneg. Pa vseeno dobijo homologacijo, da jih lahko uporabljaš. Ko sem pa jaz želel na BTjko zmontirat hidravlično roko, ki bi bila težka 70 kg in bi čez zadnji rob BTjke gledala za 15 cm, je bilo pa neizvedljivo in nemogoče homologirat...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani