Filajo vmesne razrede, si dvigujejo image. Trg je tako velik, da ?e vedno lahko odgriznejo ?e kak kos poga?e ostalim proizvajalcem, ?e bo le vedno ve? ljudi reklo "pa saj so Korejci tudi fajn, pa ?e xyz razred/model imajo".
Sej ravno to je to - ?e kaj pri korejcih ne more? re?i je to, da nimajo avta v vseh segmentih - ok razen kabrio ali roadster, ki sta pa res minorna proizvoda.
Po drugi strani pa ravno sveta trojica (Audi, BMW, Mercedes) ravno tako ?irita paleto, ?isto v vse segmente in tam tudi, ?e kak avto ukinejo je ?e vedno drugih vrh glave. Se pravi se zavedajo, da je ?irina proizvodov klju? in da je vseeno bolje le delat na skupni platformi, gor lahko pa marsikaj razli?nega natakne? in kupci so sre?ni.
Samo ljudje 60k je stanovanje, res da nekje zraven Slivke ampak vseeno je....
Sej to ni point - kaj bo? ?ele rekel za kupce premijcev, kjer gredo cifre v 100kEUR in gor? Ampak ?e enkrat, to ni point, kdor ima in mu je nekaj v?e? pa? bo dal.
Sicer gre za Unfallwagen, ampak 35k za tako mlad tega ranga res ni veliko (nov ca. 70k EUR). Garancije ima ?e 4 leta in pol, vsaj tako je navedeno. ?e ni bila na mizi oz. je sestavljena iz dveh, izgleda super nakup za nekoga, ki i??e tak avto.
Pri mazdi ?al lahko samo sanjamo o 370 konjskem 4x4 bencinarju.
Uradna cena pri nas je 64kEUR ampak ?e pride? tja in stegne? jezik ga dobi? za manj kot 60kEUR.
Kr velik padec cene rabljenih, ampak to je normalno saj kupcev, ki bi dali za rabljen avto ve? kot 30kEUR je malo pa naj bo to za Audi, Mercedes, BMW al pa KIA.
Symon, sej ima? obe razli?ici i30 N (klasi?ni HB) in i30 N fastback tako, da lahko izbira?. Tudi pri motorju, ki je ali 250KM za bolj civilizirane ob?utke in 275KM z LSD in oja?itvami na zadnji premi. Hyundai ti da na razpolago oboje. KIA pa po isti poti sicer ne tako drasti?no s Proceedom GT ("le" 204KM) a zraven imajo ?e en zelo ?portni adut v Stingerju, kjer pa tudi posku?ajo zadovoliti vse segmente od 200KM dizla do 370KM 3.3litra V6 turbo bencinarja. Oba korejca ?irita paleto ostali jo pa reducirajo in kr?ijo - narobe svet.
Mislim, da nobena znamka ne deluje proti sebi, oziroma, da bi delovala tako, da nima profita. Po moje se dobijo vodilni vsake toliko na sestanku, vr?ejo prodajne ?tevilke na mizo in ugotavljajo, kateri modeli se dobro prodajajo in kateri slab?e.
Nato podebatirajo, kam gredo trenutni trendi in v katero smer bodo ?li v naslednjih 10 letih.
Namre?, avte se dizajnira in snuje danes, da bodo na trgu ?ez recimo 5 let.In nato enostavno izlo?ijo iz proizvodnje tiste modele, ki se slabo prodajajo oziroma vedo, da se trend nakupov obra?a(trenutno so ta trend suvi).V bistvu skoraj vse znamke preobla?ijo svoje tudi najmanj?e modele tako, da jih malo dvignejo od tal, dodajo plastiko okoli blatnikov in odbija?ev in po mo?nosti ?e na vrata, prebarvajo v kake bolj kri?e?e barve in spran folk, ki nakupuje po ?rednem nagonu in kar je trenutno fensi, to kupi kot nekaj ?isto novega.
Verjamem, da ?portne modele po?asi ukinjajo, ker ni ve? toliko zanimanja pri kupcih. Celo znamka kot je Jaguar ima v svoji paleti ?portne suve.
Zakaj ukinjajo postopoma karavane?
Med mladimi je po?asi vse manj zanimanja za njih in jih kupuje ve?inoma ?e samo stara garda. In ?e tej vedno manj, ker ima veliko le-teh probleme z koleni in hrbti in spet smo pri suvih.
Pet vratnih modelov(kot ga je izdelovala tudi mazda) pa je verjetno kupilo res malo kupcev, tako, da so se odlo?ili, da jih ne bodo ve? imeli v programu.
Ko je govora o kii ik hundayu se strinjam, da so ubrali pravo pot; evropski res dobri oblikovalci, izdelava v evropskih dr?avah, dvig kvalitete izdelave, vedno bolj?i materiali.Je pa tukaj en problem?ek in sicer renome. Tukaj pa je ponavadi dolga pot, da si pridobi? tako ime, da ga enostavno ljudje pove?ejo z ne?im, kar bi imel.Trenutno imata ti dve korejski znamki status-najve? avta za denar.
Bodo pa zelo te?ko prodrli v segment premium znamk, kjer znamka ?e vedno veliko pomeni, ?eprav ne ponuja za podoben denar brez veliko dopla?il za dodatno opremo-skoraj ni?.Zna pa se zgoditi tudi to, da druge znamke premamijo te vrhunske oblikovalce v svoje studie in se bo zgodba malo zakomplicirala.
Skoraj vsaka znamka ima svoje vzpone in padce... tudi premium znamke niso imune na to...
V Evropi se je 5 vratnih ?estk prodalo skoraj 3x toliko kot klasi?nih limuzinskih. ?e bi kombinirali in naredili tako kot pri ?kodi Superb (se pravi 5 vratna in limo v enem avtomobilu) bi se take razli?ice prodalo skoraj toliko kot karavanske - mogo?e le kakih 5% razlike.
Zanimivo,da Kia in Hyundai uvajata kar nekaj novih zelo ?portno naravnanih avtomobilov kot recimo Stinger, Genesis G80 in pa seveda malo bolj "ljudski" i30N/fastback, Veloster, Proceed. Se pravi za enkrat v svoji paleti dr?ita prakti?no vse razen dvosede?nega roadsterja, ki je pa? res ni?na zadeva. Se pravi tudi pri SUV-ih ne pretiravata in imata vsak le po dva modela in ne tako kot Audi, ki ima kar 5 SUV-ov (Q2, Q3, Q5, Q7 in Q8) v prodajni paleti - a kupci res to potrebujejo, 5 razli?nih velikosti iste ?katle?
Limuzina ima drag coefficient 0,26, medtem ko je pri karavanu 0,28. To je cca 7% slab?e. Ker gre ve?ina energije za premagovanje upora, ki nara??a s kvadratom hitrosti je to hitro pol litr?ka razlike - mogo?e pri 130km/h glih ?e ne, ampak pri 150km/h pa sigurno, potem pa samo raste.
Saj nimam kaj dodat... ima Mazda nekaj, kar drugi nimajo ampak vseeno me nekako boli, ker imam ob?utek, da se proizvajalec vse prepogosto dela norca iz kupcev. Govorijo, da bi radi bili premium, a dolo?ene ukrepe izvajajo ?isto nepremijsko. Kot da smo tisti, ki jim damo denar za nakup in za servisiranje pa? kr eni loleki, ki smo padli z neba. ?e nas ne bo bodo pa pa? neki drugi loleki si verjetno mislijo. Sej no?em, da me na rokah nosijo kot kupca ampak vseeno pa bi se lahko pribli?ali kupcu. Ampak o?itno jim gre predobro in je kar je - potem se pa o takih zadevah pogovarjamo namesto o superlativih. Zanimivo, pri prvi generaciji ?estke, pa pri drugi se nikoli nisem spra?eval o teh zadevah, ker je bilo to?no to kar mi je bilo maksimalno v?e? s prakti?no nobenimi minusi. Vse na svojem mestu zdaj gre pa vse v neko ?udno smer.
Pa to ni samo pri Mazdi, ?e pri marsikom je. ?e celo VW razmi?lja da bi ukinil Passata, Citroen je ?e ?ist podbacil, Audi ukinja ?portni program tako, da bye bye R8 in TT. Mercedes tla?i take blesave armaturke notri, ki zgledajo kot oversized telefon nataknjen za volan, kot bi otrok lego kocke zlagal. Toyoti, Hondi, Subaruju, Mitsubishiju se vidi od dale?, da jih oblikujejo japon?ki, ki imajo ?ist nek svoj humorni manga/anime smisel za obliko. Suzuki, izdeluje samo ?e igra?e. Ford in Opel sta kr neki brez du?e, FIatu se dogaja samo ?e cifra 500, Mazda kr?i paleto in imajo zdaj samo ?e 6 modelov (enega ve? kot recimo Alfa, ki je ?e ?ist obskurna znamka).
Na konc samo ?e Kia, Hyundai nekako ?irita svoj asortima, zaposlujeta evropske oblikovalce, spremljata mnenje kupcev in temu prilagajata prodajni asortima. Res se ne bi ?udil, ?e bodo v nekaj letih vodilni proizvajalec, saj kvalitetno so ?e, samo ?e image si ustvarijo pa bodo ostali le ?e debelo gledali.
Noja... ali je lepsa limuzina ali karavan je stvar posameznika ... Meni je oblikovno bolj vsec karavan ... tebi ocitno limuzina... nekomu tretjemu pa ni vsec niti ena niti druga varianta in mu je vsec recimo VW ali Renault
Ampak se vedno sem mnenja... da ce ze gledas toliko na tistih par deci razlike v porabi... je veliko ceneje, ce pac izberes drug avto, ki je ze v osnovi pol cenejsi in to razliko v ceni ne mores not prinest v 20 letih ...
Sicer pa... ce je nizja poraba in tam prihranis na leto toliko in toliko denarja.... , ta denar potem zapravis za druge traparije ...
Osebno recimo ne gledam na porabo... pac ko je rezervoar prazen, grem tankat ... Veliko bolj pomembno mi je, da sem z avtom zadovoljen, da mi je vsec in da se v njem dobro pocutim in mi ni muka se vsest v avto in kam peljat ...
Hja, jeba je da tudi u?ki kupujejo in ne samo mo?gani in ?e mi je kaj pri Mazdah v?e? je to, da avto tudi po 10 letih ?e vedno izgleda lepo. To bi za marsikatero drugo znamko te?ko rekel. Zato prakti?no tudi nisem ?util potrebe po menjavi... zdaj pa me pa? mal matra. Nisem pa pri?akoval, da bo treba toliko kompromisov sklepat - sem mislil, da ?e odkarta? 30 jurjev, da pa le dobi? tisto kar si nekako najbolj ?eli?. Trenutno edino Proceed nekako pri meni nima nekih hudih minusov in prakti?no nobenega ve?jega kompromisa - edino to, da pa? ni Mazda. Mazda bo "zmagala" edino, ?e se bo Skyactiv-X motor izkazal - ni panike bom po?akal ampak vseeno trojke s 122 KM pa res ne bi kupoval za ceno skoraj 29 jurjev.
Pa ni vrag, da bo? sedaj v najlep?ih letih presedlal na kako konfekcijsko znamko vozil?
Ne vem ?e si zastopil... ni ?tos v porabi, je pa ?tos v tem da oblikovno je limuzina lep?a, poraba je le ?e dodaten minus. In da ne bi kdo mislil, da je to malo razlike - pri avtocestnih hitrostih je tam nekje pol litra v prid limuzine.
Karavanu na?eloma kaj dosti ne, razen, da je slab?a aerodinamika in ve?ja poraba kot pri limuzini ali 5 vratni razli?ici. Jaz 99,99% ?asa karavana ne potrebujem in mi je ?koda kurit gorivo za nekaj kar mi ni niti ne vem kako estetsko. Ampak ?e vedno pa je to rezervna opcija, ?e ni druge alternative.
Dvojke, trojke in sestice pa pomoje ne bodo kar tako ukinili ...
Trojka je ravnokar nova in seveda je ne bodo ukinjali v bli?nji prihodnosti. Za ostale pa ni sigurno, kapacitete imajo polne tudi brez teh modelov. Ker razvoj novega avta pa? stane je na?eloma bolje kapacitete polnit z obstoje?imi modeli, ko pa se bo trend (beri obdav?itev) spremenila in SUV-i ne bodo ve? aktualni, bodo pa obudli spet klasi?ne oblike.
Druga?e pa kljub temu, da po letih nisem ve? mlad, sem pa po du?i in SUV-a pri meni, upam da ne bo nikoli.
Nekaj sem jih ?e zasledil pri surfanju na raznoraznih forumih, so pa nekako skrivnostno to potrdili tudi pri slo prodajalcih Mazd. Sicer pa ?e gleda? "big picture" se to tudi vidi ob raznoraznih ?udnih odlo?itvah, ki jih je Mazda potegnil v zadnjih sedmih letih. Poglej kako se ji o?a prodajna paleta. Za vsak nov model ukinejo dva obstoje?a.
Sej ne da se ?estka ne bi prodajala, ampak zakaj bi jo delali, ?e lahko vse proizvodnje zmogljivosti zapolnijo s CX-5? Mazdi gre predobro a isto?asno deluje po japonskem ekonomskem sistemu, ki je ?e pred ve? kot ?etrt stoletja ugotovil, da rast BDP-ja ni pomembna. Zato se ne bodo ?irili in dokler bodo trend SUV-i bodo pa? prodajno paleto podredili tej obliki.
?e en indikator je tudi uvedba torzijskega droga v novi trojki... zmanj?evanje stro?kov in prilagoditev platforme za novi SUV CX-30.
Odgovorni v Mazdi razlagajo, da ?elijo v premijski razred, kar bo pomenilo, da Mazda 2 tudi odpade saj mal?ki pa? niso premijska vozila. To bo verjetno ?lo z roko v roki z ukinitvijo CX-3 s katero si M2 deli platformo.
Mazda bo torej kratkoro?no verjetno obdr?ala M3 in CX-30, ki sta na isti platformi. CX-5 bo verjetno nekoliko zrastel ali pa bo to novi CX-7. Te?ko verjetno ampak ne nemogo?e, da bo Mazda pripeljala ali kupejevsko oblikovani SUV CX-4 ali pa celo CX-6. Ostala bo ?e Miata in to je verjetno to.
Kot se ?e po?asi ?pekulira in po tihem govori, kot ka?e Mazda ?e bolj kr?i paleto standardnih modelov in vse bolj stavi na SUV-e.
Tako je kot ka?e na odstrelu tudi Mazda 6?!?!?! Vse ve? standardnih kupcev ?estice je menda ob menjavi avta presedlalo na SUV CX-5, tako da se res lahko zgodi, da je zadnja pomladitev 2018 pa? tudi zadnja ?estka.
Naslednji model na odstrelu je CX-3 zaradi platforme, ki temelji na Mazdi 2, kot ka?e tudi ne bo dolgo na voljo saj naj bi ga menjal ravno CX-30 na platformi M3 (zni?evanje stro?kov??). Kljub temu, da se CX-3 prodaja kot sve?e ?emljice in je pri ne?nej?em spolu priljubljen kot malokateri drug avto, ga kot ka?e ?aka bridek konec.
Mazda, kljub dobri prodaji ne razmi?lja o ?iritvi proizvodnje (gradnja novih tovarn) ampak bodo naredili toliko primerkov kot jih bodo lahko. Tako se prodajalcem ?e danes dogaja, da mese?no lahko dobijo le omejeno kvoto avtomobilov. Tudi, ?e bi imeli naro?il ve? pa? bodo kupci lahko ?akali tudi po leto ali ve? na vrsto, kot v dobrih starih Yugo ?asih, ko si prevzel novo Zastavo in se isto?asno spet postavil v vrsto za naslednjo.
Glede na svetovno popularnost se torej bojim, da kljub na?im ?eljam bo verjetno ?edalje te?je priti do nove Mazde, saj v svetovnem merilu se vse bolje prodaja tudi na tr?i??ih, kjer prej ni imela vidnej?ega dele?a. Superiorno oblikovanje kot ka?e res dela ?ude?e.
Kaj pa ?e bi raje dali kak?nega Evropejca, ki razume kupce v Evropi in kak?ne avte kupujemo? Ameri?an razmi?lja ameri?ko, Japonec bo japonsko in ravno v Evropi se vidi, kako Mazda ne upo?teva na?ega tr?i??a in umika ravno tista vozila, ki jih tu kupujemo najve?.
Pa to samo po sebi sploh ni velika znanost, samo pri konkurenci pogleda? in vidi? kak?ne tipe avtomobilov dajejo na tr?i??e - aja pa to ?e zdale? niso samo SUV-i.
Kaj pa obra?anje z ro?no in frajersko parkiranje? Le kako se lahko nadebudni mladec brez mehanske ro?ne sploh ?e postavlja pred izvoljenko? Kam gre ta svet?
verjetno ?al ne... sploh zaradi tega, ker ne bi dobil homologacije s tisto ostro haubo spredi. Pa lu?i morajo biti za??itene, pa verjetno, glede na prototip bo premalo prostora zadaj in v prtlja?niku. Pa ?e bi se kaj na?lo, ?eprav zadeva zgleda fenomenalno kot prototip ampak mogo?e le, ?e bi jo ponujali kot posebno GT ali coupe izvedbo poleg bolj klasi?ne oblike trojke.
2040... to je ?e 23 let pa ?e ogromno vode bo vmes preteklo. S trenutno elektro infrastrukturo in tempom ?iritve to ne bo mo?no do konca stoletja. ?e pa vmes ekoteroristi uspejo ?e jedrske ukinit pa je rok "never"
Smo pa ?e pred kak?nim letom govorili o tem, da je z downsizingom te?ko zadostit ekolo?kim standardom
To je res ... kakor komu v dolo?enem trenutku pa?e. Je pa skrajni ?as, da nekdo pa? pove da je downsizing pa? "umazan" in da se da narest ?istej?i motor pri "normalnih" prostornih, ki je lahko zelo var?en. ?e ne vejo kako se lahko tud pri Mazdinih in?enirjih pozanimajo.
Al pa ?e pred dvema letoma in poli, da gre bolj za modno muho kot pa prihranek.
Dejansko ni potreben modni downsizing motorja, da se ob?utno zmanj?a poraba. Le kdo bo ostalim povedal, da za var?evanje dejansko ni treba kupcem turit tro ali celo dvovaljnih mlin?kov s prostornino maj?o od dveh fla? pira.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sej zadnje ?ase jih nih?e...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani