Skoči na vsebino
Katero olje?
Napisano

Neka čudežna olja :)

 

Res ni nujno, da je olje črno. Po določenem času ne služi več namenu, ker zaradi večkratnih toplotnih (pre)obremenitev izgubi svoje mazalne sposobnosti. Ni pa nikakršen strošek olje za ročni menjalnik, da bi to pomenilo bankrot. Kako pivo ali 2 manj in to je to. Pa menjalnik bo lepše tekel in voznik bo brez skrbi.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

Da se olje v menjalnikih ne menja, so samo marketinške fore. Na pogled potem ni vzdrževanja in uporabnik vidi samo €€€ v očeh. V resnici pa je menjalniško olje zrelo za menjavo najkasneje po 80000km. S5 strojniško pač. Ni konstrukcije gibalnih delov, ki ne bi zahtevali vzdrževanja.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

Izkušnja, 2x, najprej kar denar vračajo. Sem jim komaj vtepel, da želim izdelek ne denar. Ostalih 99,9999999999999999999999999999999% pa vse, samo denarja ne nazaj :D

 

bajd'mim, kako si rešil z zavorami?

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mojster Pelko odgovarja in svetuje
Napisano
dne 4. 5. 2021 ob 9:16 je Brane napisal:

Jermen se ne kontrolira po napisih na jermenu.Bili so primeri ko je imel jermen 500000 km pa je bil vsa popocan od starosti, napisi pa kot novi-zato se gleda tudi starost jermena npr.120000 km ali 72 mesecev.Ponavadi cvilijo ob zagonu micro jermeni  in ne zobati. Cvilijo pa vglavnem tisti ki nimajo avtomatskega napenjalca in ga moraš naknadno nastavit ker se jermen raztegne.Razlika v dolžini novega in starega jermena je zanemarljiva zato pa ima avtomatski napenjalec, saj se vsaka stvar ki je v uporabi raztegne

Bom poizkusil razločno in bolj počasi napisati.  In rad se argumentirano pogovarjam, zato tudi prilepim slikice.

- ne vidim, da sem kje kakorkoli omenjal, da se jermene kontrolira po napisu. Sem želel dati samo primer, kako jermen ne trpi ob pravilnem in predpisanem postopku menjave;

- si ti menjal in spremljal jermen 500000km ali je to po sistemu rekla kazala? Je bila kilometraža dokazljiva? Ne trdim, da je to nemogoče.

- nisem omenjal kateri jermen cvili. Sem na splošno omenil, da je cviljenje jermenov posledica nepravilne menjave/montaže. In ti lahko iz prve roke povem, da tudi pri avtomatskem napenjalcu in nepravilni montaži jermen cvili kot zaklana mačka.

- res je, razlika v dolžini je praktično nična. Problem pa se potem zopet pojavi, ker ni ustrezna menjava. In se tu pojavi pravilo iz OŠ, kjer so nas učili, "napake se seštevajo". To se potem odraža v čudnem delovanju motorja. Pojavi se naenkrat, prej pa tega ni bilo. In to je ravno zaradi pojava raztegnjenega jermena, ker se te razlike ne izniči. NE uporabi se ustrezno orodje, neustrezen postopek, ampak samo stari jermen dol in kakor stojijo pozicije jermenic, novega gor. In voila, zamik je tu in s tem tudi zamik časov med posameznimi takti motorja.

 

Vse je preveč na potrošništvu in komercialne obljube na long life olja, 3 cilindrski motor namesto 4, s tem ful prihraniš ker menjaš na interval 1 svečko manj in bla bla bla... Ljudje pač kupujemo popuste. In tak so tudi mehaniki potrošniško naučeni, vse se samo menja. Ni več popravil. Kmalu bo mehanik moral biti računalničar. In včasih so na šoli za mehanike imeli vsaj 1 leto strojne elemente, da so jih seznanili s strojništvom. Potem so pa še to ukinili. Ne vem ,katerega leta, ampak mislim da so že takrat opuščali, ko sem jaz hodil v šolo. Zato mi je včasih kar čudno poslušati razlage mehanikov, mi smo pa na strojni fakulteti in s preizkušanjem na dinamometrih dobili čisto drugačne in dokazane rezultate.

 

Sem zašel, vem. Začel sem pa samo s tem, ko sem rekel, da je bolj pomembno menjati periferijo okrog jermenov kot jermene, ne pa menjati jermene in pustiti staro/rabljeno periferijo. Kar mehaniki radi prodajajo pri preventivnem servisiranju ob nakupu rabljenega avta. Mi bi pa seveda radi varčevali tudi pri vzdrževanju. :)

 

Za konec pa še moja slikica, menjava jermenov, napenjalcev in ležajev pa ne.

 

PB100112.JPG

PB100113.JPG

PB100114.JPG

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mojster Pelko odgovarja in svetuje
Napisano

Govorim za primer, v nakupu rabljenega vozila in ker je garnitura "predraga", se novi srečni uporabniki novega-starega avta odločajo za menjavo jermenov brez napenjalcev in ležajev.

 

pred 3 urami je Alex napisal:

Jermen pride ves zlizan in obrabljen

V tem primeru je nekaj narobe:

- ali je jermen prenapet

- ali so ležaji in napenjalci na koncu življenjske dobe.

Ker, če omenim samo trenutno japonko, je že nekaj časa in km od menjave jermenov pa so vsi napisi na jermenih čisto lepo čitljivi in nič poškodovani. Ergo, je bil servis opravljen kot se zagre. Že cviljenje jermenov ob zagonu signalizira težave. Vendar imajo mehaniki nek čudežni sprej, ki odpravlja cviljenje. Torej, eliminirajo nekako posledico, vzrok pa ostaja. (slika spodaj je od moje italijanke in jermen po okrog 140k km in upam ,da vam slika kaj pove)

 

@Deeyan pa si, ali pa kdorkoli drug, kdaj meril razliko v dolžini novega jermena in jermena, ki ima "končano življenjsko dobo"? Ve kdo povedati razliko?

 

pred 32 minutami je Alex napisal:

V bistvu meni ne deluje glih "ketnica". 

Včasih so bile dvoredne :)

 

 

090220181322.jpg

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mojster Pelko odgovarja in svetuje
Napisano
Pred eno uro je Alex napisal:

Kaj pa, če delaš recimo samo 20Kkm na leto? Ne boš čakal na 200Kkm,ker bo imel takrat jermen deset let. Kolikor je meni znano je priporočljivo menjati jermen na vsakih pet let ali pa 120Kkm,kar pride prej. Vsekakor pa ne odlaša z menjavo, ker jermen lahko preperi  in je rezultat enak kot pri strani letni. 🤔

 

Če ti po strojniško povem, je največja napaka mehanikov, da preventivno menjajo jermene, napenjalcev in ležajev pa ne. Jermen v bistvu nič ne trpi. Jermen trpi samo tedaj, če ležaji ne tečejo lepo in napenjalci ne funkcionirajo. Zato je bolje preventivno menjati ležaje in napenjalce, pustiti pa star jermen, kot delati obratno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

A tako je to! :)  Bolj ziher kot elektrika 👍 Ko gledaš zadeve v spletni trgovini tudi ni nujno, da je slika dotičnega materijala. Večinoma gre za simbolične slike.

 

@Freak, OK, ugotovili so, da je zvito pesto in ga bodo zamenjali. Tako ti bodo samo sanirali posledico. Kaj je bil pa vzrok, kar je glavna težava? Ker zviti pesto ni kar tako. Verjetno bo kak izgovor na material, ampak to sigurno ni to. Moja krava se vozi že 22. leto in z dobrimi 534k km vozi na istih pestih...

Večinoma pa je za zvito pesto kriv servisni poseg in njihova kompresorska pištola! Pretegnejo vse, krivi pa nič.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

ta dražji so neki "sport coat Z", karkoli že to pomeni...

 

tele je že kdo preizkusil/imel? 

WWW.MTECBRAKES.COM

Performance brake discs from MTEC Brakes. Our brake disc designs included drilled and grooved brake discs, dimpled and grooved brake discs, drilled brake discs, grooved brake discs. We also offer a...

 

moji naslednji bodo 

ROTINGER.COM

Our range: high quality sport tuning brake discs (slotted & drilled), high carbon brake discs, coated brake discs, brake drums

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Priznam, da ne vem, kaj in kako vi berete in kaj berete! Vidim pa, da je obešanje samo na zadnji post in ne spremljanje celotne teme/diskusije!

Priložena slika je samo primer za prikaz merilne urice!

Drugače pa:

- neravnost se meri na očiščeni površini pesta, brez zavornega diska;

- neravnost se meri v radialni in aksialni smeri s privitim zavornim kolutom (na sliki primer, če želiš, merjenja radialne neravnosti)

- 5. razred osnovne šole, fizika, "napake se seštevajo"

 

@FuManchu, upam, da nisi avtomehanik in da delaš le za sebe! Iskreno!

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano
pred 1 uro je Aless napisal:

 

Glede različnih mnenj pa si ti očitno isti kot oni Bmw fahrerji, pljuvaš po luknjanih Zimmerman in Ate pa jih nisi imel montiranih ;)

 

Vidiš, napisal in videl si samo tisto, kar želiš videti/prebrati/slišati.

Sem lepo napisal, da nisem imel nikoli montiranih kakšnih naluknjanih diskov. Sem pa lepo zraven tudi napisal, da zadeve spremljam po spletu. Lahko oporekaš?

Res pa je tudi, da na avtočke tipa Mazda BJ, Yariska, kar imam, ne montiram takšnih zadev. Ker nima smisla in potrebe. Medtem, ko Lancia Kappa (1600+kg), AR164 Q4 (1790+kg) pa je že teža tista, ki dela svoje. Upam, da si razumel smisel.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Jaz naslednjič ob menjavi zavor montiram na Lancio (spredaj 310mm) in zadaj diske Rotinger T2 in pa GreenStuff ploščice. Serijsko so pa spredaj klešče Brembo 4pots. Glede na mnenja, sploh bmw forum, pa vsi pljuvajo po Rotingerju, vendar montiranih pa niso imeli... :)

 

@Aless trenutno imam (še) na Lancii spredaj Brembo navadne diske. Kupil sem jih, ker s obili v odprodaji za manj kot 40€/par. In delajo izvrstno in brez težav! Zakaj pa so narezani diski glasni pa sem prepričan v napačno montažo. Je treba vedeti in upoštevati, kateri disk paše na katero stran avta. Sem imel na AR 155 Brembo MAX spredaj in zadaj pa ni bilo nikakršnih težav. Zaviranje, glede glasnosti, enako kot s klasičnimi diski.

 

IN nazaj na temo glede zvijanja diskov!

Še vedno sem prepričan in vztrajam pri napačni/slabi montaži. Ker menjava zavor ni samo gor/dol, ampak tudi preverjanje ostalega z merilno urico. KAr lahko vidite tudi v temi moje Mazde BJ. In že tam se da potem predhodno videti, če je kaj zvito.

 

Ponavadi so vzrok vedno banalne stvari.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

@Aless

 

Nikoli nisem uporabljal luknjanih diskov, če že kaj drugače od klasike, potem edinole narezane.

Spremljam pa vedno malo po spletu ohinsploh opevano robo in tako sem tudi za Zimmermann diske naletel na kar hude kritike. Je dosti tega na spletu. Medtem, ko Brembo naluknjani diski, luknje so ulite, držijo extreme. Vendar takšni diski, ulite luknje, niso ravno cenovno dosegljive za navadne smrtnike... :D

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Zimmerman tudi niso ravno biser in so predragi. ČE malo pobrskaš boš našel, kako pokajo. Problem pri vrtanih diskih je, da so prekinjene silnice v materialu/odlitku in zato zadeva poka. Drugače je pa pri luknjastih diskih, kjer si luknje odlite med postopkom izdelave, vendar je pa tudi cena precej višja!

Fora naluknjanih diskov je tudi dodatno in pospešeno hlajenje.

Glede diskov in trdih ploščic je tudi malo buče! Če so ploščice trše od diskov, se sliši neželeno hreščanje. Da pa se zaradi tega disk bolj segreva je pa tudi bosa. Ali kaj bi potem šele bilo z dirkalnimi ploščicami, ki imajo višji torni koeficient? :)

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Konstantno zvijanje diskov
Napisano

Če diske zvija, je težava drugje in ne v materijalu. Stavim bolj na neustrezno montažo!

ATE diski? Slaba izbira, precenjena in če se dobro pogleda diske ali ploščice, piše gor Galfer. Španska roba, prepakirana.

Na Mazdo sem dal zavore Delphi in vrhunsko zavira! Do sedaj brez vsakršne težave, pa je dnevno spust po 2,6km dolgem 12% klancu.

 

Ravno iz tega razloga, ko zavore ne delajo zaradi drugih težav, vsi pa svetujejo malodane skoraj keramiko, sem na mojo Lancio Kappo montiral diske z odpada (na sliki glejte samo diske :D ). Pa da vidimo! Rezultat na tehničnem, 0,5kg razlike, ja samo 0,5kg!!! in je meril večkrat. Če deluje ostala periferija na avtu kot mora, so vsakršne zavore več kot odlične.

 

spacer.png

 

ostala periferija, skupni strošek kompletne obnove cca 40€

spacer.png

 

Po zelo dolgem času, ko sem menjal ploščice zadaj...

spacer.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Adaptacija avtomatskega menjalnika
Napisano

Pa to je to, marketinške fore, brez vzdrževanja, kar pri kupcu naredi velike oči in vidi samo profit! Ne vidi pa dejanske izgube na dolgi rok.

Pa LongLife olja! Pa 3 cilindrc namesto 4 in pri servisu profitiraš znesek 1 svečke, ...

 

Ah ja, nismo več praktični. Živelo potrošnitvo!

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Adaptacija avtomatskega menjalnika
Napisano
pred 43 minutami je scania napisal:

80% vseh ki sem jih servisiral ima karter. Dsg od vw ima nivojni tulec in filter na zgornji strani aisin ena serija ima nivojni cep in notranji filter do katerega nemores. Multitronik audi podoben sistem kot aisin ene serije. Drugace pa jatco, aisin novejsi, mercedes, zf, getrag, gm pa imajo karterje. Jih pa zdaj veliko vgrajuje dvojno olje in sicer v menjalniski mehanski del eno vrsta olja v krmilni del pa drugo olje. Tezave se pa ze pocasi pojavljajo in sicer mesanje olja. Sem imel ze dva dsg 7 od vw ki sta zmesala olje v zadnjem mesecu in pol, tak da se bo zacelo. Po izkusnjah je tiptronic z wandlerjem zakon, ni tako hiter, zgubi se nekaj moci ampak ob rednem vzdrzevanju je neunicljiv. Najvecje sranje je pa multitronik in pa vw dsg 7 0am oznaka s suho sklopko, ce bi ze mogo dsg bi vzel 6speed z mokro sklopko.

 

Saj je že čas, da realno povedo in praktično rešijo to menjavanje olja v avtomatiku.

američani so pač praktični. In menjavanje olja pa filtra pri njihovih avtih je res hobi delo :)

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.