O, je zelooooo velika razlika med turbo motorjem in dinotom. Verjemi.
Ne razumem te-čem je fora...2,5 turbota itak ne prodajajo v EU.
In itak-tu mi ni šlo za turbo vs. atmosferc,ampak na sploh za menjalnik (ki ga itak nikjer ne hvalijo,naj bi bil neodločen,naj bi cukal itd....NE),dovršenost mazdinih motorjev nasploh (k lih 2,5 bencincu eni pravite "dinozaver"),in ostalih mazdinih posebnosti oz. njenega pogleda na "moderne" čase....ni vse kar je novo tudi boljše ..mogoče za stranko oguliti,to pa ja...poznamo že te zgodbice...
Najbolj zanesljivi avtomobili so izdelani v Aziji. Pozabite Evropo! Vsaj tako so prepričani pri ameriškem Consumer reportu.
"Mazda, ki je bila lani najboljša znamka, je padla na drugo mesto. Njen položaj je nekoliko pokvarila mazda 3, ki je imela nekoliko več težav s klimatsko napravo in nekaterimi elektronskimi sistemi. Nasprotno, znamka še vedno uporablja preverjen, zanesljiv 6-stopenjski samodejni menjalnik, medtem ko drugi proizvajalci avtomobilov uporabljajo bolj zapletene osem- oziroma devetstopenjske menjalnike ali menjalnike CVT, od katerih so se nekateri izkazali za problematične."
Pol pa Alex piše,da je "zastarel"...mogoče res🙄....ni "moderen",ker drugi imajo osem,devet in triljavžent-stopenjske ali celo CVTje-ti so šele "moderni" in DSGje...za na servis odpeljati.
Ja,najbrž res ni moderen,je pa tisto,kar drugi niso-3x lahko ugibaš😉
Trije članki (2022-2024),ki zelo lepo razložijo Mazdino filozofijo...ne,da samo hvali,tudi graja...a vse lepo tehnično razloži,kaj,za kaj in kako-za Mazda navdušence zelo zanimivo...motor,notranjost,podvozje-vse pokaže in razloži...npr. detajl variable valve timing,tehnična izvedba AWD pogona itd.
Sicer so vsakič predstavljeni CX-5 z 2,5 Turbo motorjem,katerih pri nas ne dobiš,a v osnovi je motor skoraj identičen z ne-turbo verzijo...ostalo je pa praktično enako....
Kot rečeno-vsi trije članki sta zelo zanimivi za razumevanje Mazdinega pristopa do tehničnih problemov-zelooo priporočam ogled,tudi če se ne zanimate za CX-5,ker veliko pove o Mazdi.
Prijeten ogled vam želim😉
2022
2023
pa dajmo še 2024
Toliko o "zastarelem" motorju in menjalniku....sami si ustvarite mnenje.
Problem je to, da je avtomatski s 6 brzinami prepočasen in ob preganjanju ne ve v katero bi dal, tako pač je.....
Za ležerno vožnjo po Ameriških mestih cestah je pa super, ker se lahko vmes šminkaš, ješ, kafe piješ in še kaj....
Tukaj pa se ne strinjam...vsaj pri mojem ni tako. Res pa je,da je malce novejši-2022 CX-5 z 2,5 motorjem....kako je pri ostalih ne vem,ker nisem vozil...,da bi pa nekaj trdil,brez,da bi imel izkušnje-tega ne delam.
Ne vem,kaj se sploh ostali oglašate...k bo itak žena odločila😂🤣😉
Ajd-zares.
Mazdin ročni je TOP-nič ne boš zgrešil,če boš izbral ročnega.
Če boš pa vzel avtomatika (Mazdinega) in po tem za en čas probal ročnega,pa ne boš šel nazaj na ročnega.
Reeeedki "usekanci" so tisti,ki gredo nazaj na ročnega-to je dejstvo.
Glede na mestno vožnjo,mislim,da se tukaj vprašanje pro/kontra avtomatika niti ne postavlja.
Glede diesel vs. bencin tukaj ni vprašanja,glede Mazda bencinarjev pa tudi ne.
Res je,da so z razliko z X-om starejše zasnove,za to jim eni rečejo "dinozavri",a taka je mazdina filozofija-ne revolucija ampak evolucija.
Mazda neprestano nekaj "šraufa" na motorjih,in ne drži se Mazdinih motorjev (razen Wankla) dober sloves "vzdržljivežev" brez razloga.
Torej-po osnovi (2,5 je celo potomec starega fordovega motorja) so res "stari",a tehnično do amena dovršeni...seveda brez turbo-ja...tukaj boš težko našel boljši motor,v svoji cenovni klasi pa sploh.
Kar pa se mojega mnenja o Mazdinem avtomatiku tiče,pa ne bom nakladal,kako je super...bom prilimal linke,da malce "izobrazim".Ker pogosto,ko koga npr. od sodelavcev vprašam,kakšni menjalnik ima,pogosto dobim odgovor:..."ja,avtomatika"...
In v nadaljnem pogovoru ugotovim,da nima pojma kakšnega🤣
Pa začnimo.
Za kaj mazda ne uporablja CVT-je?
In za kaj ravno Mazdin avtomatik z Mazdinim torque converterjem?
Je malenkost drugačen v primerjavi z klasičnimi tipi. Blažilcie (tiste vzmeti) ima namesto v sredini nameščene na obodu (kjer je pri klasičnih enolamelna sklopka)...teh vzmeti je za to lahko več in so lahko večje....torej Mazda ima zmogljivejši blažilec!!!
To je super,ker se moderni torque converterji v vedno več režimih premoščajo,kar je dobro za čim nižje izgube,nižjo porabo,kot tudi čim bolj direkten,špoten odziv in občutek pri prenosu moči.
Tam,kjer pa je pri običajnih torque converterjih blažilec-vzmeti,pa je mazda namestila sklopko. In ker je Mazda Mazda,je ta sklopka veliko močnejša,ker je večlamelna.
Na kratko-Mazdin Torque converter je tak,da so črpalka,turbina in stator (skupaj tvorijo torque converter) po debelini ožji,a je za to blažilec in večlamelna sklopka večja-močnejša.
Za to Mazdin avtomatik!!!
Tudi zelo zanimiv video.
Ko pa boš,če boš imel avtomatika z torque converterjem (ne DSG ali CVT),pa se drži nasvetov z tega videa!!!!!
Seveda tudi legendarni Scotty Kilmer ne sme manjkati-zanimiv,preprost video😃👍
Ja, ampak to je skregano z ekologijo, ker Mazda ima še vedno torque converter menjalnike in ne kakšnih robotiziranih tipa DSG. Menjalnik je udoben to je res, ampak potraten in zdaj, avto bo hladen večino časa pri nekoliko več obratih potem pa še avtomatika, ki ima kar nekaj izgub. Se strinjam super za po mestu vozit, če se sprijazniš s porabo in večjimi stroški pri uporabi avta.
Vsak ima svoje mnenje...jaz zmeraj kupujem nove avte,in imam šele tretjega. Prva dva sta bila ročni menjalnik,sedaj pa Mazda avtomatik. Vozim praktično skoz samo po mestu v Ljubljani.
Če bi izbiral med ročnim in avtomatikom-izberi avtomatik.
Če pa izbiraš med Mazdinim avtomatikom z torque-converterjem,DSGjem ali CVTjem izberi Mazdinega z torque converterjem.
boš imel 2-3 deci večjo porabo,a menjalnika ne moreš "ubiti"...idealen za počasno lezenje v zastojih,od semaforja do semaforja itd....tu je DSG poden👎
Nisi nič adaptar potreboval za fiksirat? Vidim, da imaš drugače narejeno kot moj c max.
Nič adapterja-enako "grlo" kot pri klasični H7,samo da je iz plastike.
Je pa res,da so žarometi že tretji,in neoriginalni....a "fasunga" itak mora biti enaka...pač standard H7.
Kar je bilo "da ne paše" je bila le sponka,ki drži "žarnico"...malce tesneje gre čez hladilnik LEDice...a "manjka" le 1-2mm,in k je sponka elastična ni nikakršen problem pri montaž....samo čez porineš,zapneš,konektor gor,pokrov,in privijačiš žaromet nazaj in gotovo-simpl k pasulj.😃
Sem pa za vsak slučaj tako namotal vse priključne kable,da nebi z vibracijami "zašli" in zablokirali ventilatorček.
Danes prišle Philips Ultinon Pro6000 Boost H7,in sem jih takoj zmontiral
Ni kaj nakladati-izgledajo OK,izdelava tudi,sveti pa...žena je rekla da je to "čisto nekaj drugega".
Pri slikah je primerjava z Osram Night Breaker Cool Blue H7,katere so pa daaaleč boljše in "veliko manj rumene" od standardnih Osram H7 za serijsko vgradnjo...najprej samo Osram,nato desno Philips,in nato obe Philips.
Se vidi,da Osram Cool Blue vseeno vleče malce na rumeno🧐
Pvi vtis je booomba...in sedaj samo lahko še upam,da bodo čim dlje zdržale...če bodo dve leti,pol nič ne rečem...da vidimo🙄
He,he...lih grem pr Fordu menjat žarnice...stare Osramke not,dokler ne pridejo LEDice....in glej,glej...Cool Blue Intense svetijo😯...mater,če ni stikalo...k enga sem že zamenjal🤔.
Starega še imam..moram razdreti in pogledati kak je not...mogoče je samo slabi kontakt🙄.
Ok...torej ni sile,in bo priložnost primerave Osram Cool Blue Intense vs.Philips Ultinon Pro6000 Boost.
Sem pred leti vgrajeval klasične Night Breaker (k so frišno ven prišle)...svetile super,sam 3 mesce in "za v kanto..
pred 1 uro je godlike napisal:
Če bi rad da dolgo držijo bi moral kupovati long life. Tiste pa ne svetijo tako dobro.
In točno to sem pol zmontiral.. in kot pišeš svetijo za en drek....
Na koncu sem not dal Osram k bi naj bile original pri prvi vgradnji...ajd,za silo ne rečem...sam k je prišla Mazda k bajti,in je žena videla...in se "nalezla"...in seveda nič ne pride blizu...in kot rečeno lani dal not Night Breaker 200...fajn zarnice,sam,kar je top,prec podražijo...k 40€+ za dve🙄
Paše tud v vrtičkarsko temo...al pa o orodju...pa naj bo tu,k je forum o avtih.
Kupil Metabo puhalnik AG 18 Pro pri Vsegradu za 63€,zastonj dostava,in "Black Edition"-meni lepša,k je črma,in čist frišno ven prišla-cenejša kot navadna zelena (99€).
In še češnja na torti-Metabo praznuje 100-letnico,in prvič tudi v SLO ob nakupu stroja in registraciji 3-letne garancije pošljejo dvovrstični 18V/4Ah akumulator😯😃....super-konkurenca deluje,ker Makita ima včasih tudi akcijo in ponuja tudi pri nas baterijo za stroj.
In za kaj v tej temi...ker me pogosto jezi ob pranju avta,ko že vse pobrišeš,še zmeraj kje kake kapljice pritečejo...najbolj pri stranskih ogledalih,in posledično črta na vratih,ker imamo zelo trdo vodo...
Po moje bo z tem puhalnikom malce lažje...tudi spredaj grill,feltne,šine na strehi itd...
Piha pa k blesav...nisem si mislil,da tako...2,6m3/min,74m/s
Ima tri stopnje in "gas" na stikalu,navdušujoča pa je gumasta šoba +podaljšek...fino.
Shoppster morm jst pa pokurcat,..čakam že več kot 14dni en mini paketek
Ne vem,kako je to z pošiljanjem pr njih...nazadnje ko sem naročil eno "obteženo odejo"...smo prec dobili,k je poslal VidaXL...drugače zmeraj grem na osebni prevzem,k ni ptt stroškov,imajo parking,tanajbolj cene...in mi ni "od roke"...se samo mimogrede ustavim in vzamem...meni so super,in veliko kuoujem pri njih👍...na Mimovrste pa ne kupujem praktično nič več👎
Sem že nekaj časa gledal za Mazdico...za kosmato "tapecirungo" ko se bo z časom zablatila.In ko je žena izrazila željo,da bi kupili enega,za oblazinjenja,vzmetnice,tepih ipd...sem predlagal tega...in smo naročili božičku😃👍
Sedaj v avtu še ne bom testiral...ko se bo pa otoplilo,pa bom C-Maxa sedeže itd...vse po vrsti.
Me pa preseneča premišljenost konstrukcije-ročka rezervoarja-moraš "namenoma" poriniti čer "vogalčka" da sprosti pokrov-res v nulo narejeno🧐👍...in izgleda močna plastika💪...in kabel 6,6m😍
Tukaj dobil idejo-dober kanal-skoz spremljam...in ko sem brskal naprej ugotovil,da je lih taprava stvar za nas.
Zanimivo-kar "moj božiček" najde...prec "ni mogoče kupiti",al "ni na zalogi",al pa dvignejo ceno🤨...moram pa Shoppster pohvaliti-hitra dobava👍
Me je pa presenetilo,ker sem mislil,da ima samo širok nastavek,a ima tudi ozkega,kateri bo za avto še boljši😃...dokupiš lahko še druge,a več kot to ne potrebujem-samo da fajn "vleče" in to je to.
Malo denarja, malo muzike. Pri kleščah se razliko vidi in občuti, pri elektronskih rečeh težje.... 😁
Da ne bo pomote glede polnilca-če boš pogledal podatke,boš ugotovil,da ni neke razlike med njima...pač za domačo uporabo sta oba super...ni pa to profi roba.
Vsaj jaz...mogoče bom 1x na leto mal dofilal fordovaga,in to je to...drugače pa le za sprobati delavniškega,če je res za v kanto (oz. deponijo) al je še za uporabiti...za teste,projekte itd...kondenzatorje formatirati,za varjenje celic ipd...
Za Knipex pa mislim,da če si jih le enkrat "orng stisnil"...ne rabim razlagati😉
Da vidim,če je za kaj-čakam,da pride...izgleda fino,da vidiš realno,v kakem stanju je baterija,in če polnilec kaj pomaga ali "reši"...imamo tri avte pri hiši,pa bo še ziher prav prišel🙄
Generalno gledano drži,a ta rek zna tudi marsikaterega laika zavesti,ker je tudi odvisno,kaj bi od motorja rad.
Gre za to,da je seveda neumno motor goniti v obrate,če ne potrebuješ veliko moči...a če moč potrebuješ,je neumno ga ne zavrteti v višje obrate,kjer ima motor glede na oddano moč boljši izkoristek.
Npr. če prehitevaš z bencinarjem-eno,dve prestavi nazaj,da si na slabih 4000rpm,in šaltaš pri 5500-6000 in boš prehitel za 2-3 sekunde,ne pa da ga "tiščiš" v peti prestavi,da žre k blesav,od njega ni pa nič oz. prehitevaš "pol ure".
Velja pa to bolj za "normalne" bencinarje,ne pa toliko za "mikronske turbo mlinčke",ker je pri slednjih optimalni režim v nizih obratih in ne toliko pri višjih.
To je tudi razlog,za kaj jaz ko želim voziti športno oz. zahtevam od motorja višjo oddano moč (prehitevanja,športna vožnja v breg itd...) takoj preklopim na "Sport"😍,ker je za tak način vožnje tako tudi poraba nižja.
Tudi sam že nekaj časa razmišljam o temle pripomočku😁
Jep...tudi jaz sem...pa nisem vedel,da obstaja točno ta varianta.
Sicer je pr CX-5 steklo bolj pokončno,sam pr C-Maxu je pa "živa jeba",k je steklo dalje naprej potegnjeno...se čist polomiš,da sploh zraven prideš,kaj šele,da bi se pogovarjali o neki temeljitosti in brez črt,flekov in senc...
Kot rečeno,takoj ko sem zagledal...me ni niti cena zanimala....pa se mi ne zdi lih,da bi bila "prbita",k je res fajn👍
Da odkopljem "mrliča"😄...ker nočem napisati v napačni temi...
Gre za moje navdušenje nad izdelkom,ki sem ga najprej zasledil tukaj
Pa ne gre za metodo z detergentom za posodo,katera je tudi odlična,čeprav je sam trenutno na uporabljam,ampak le ko je problem z ekstremno umazanostjo in "zamaščenostjo"...
Tukaj bi rad pohvalil pripomoček oz. držalo krpe za brisanje/čiščenje notranje strani vetrobranskega stekla.
Ko sem pred kratkim bil v Trzinu pri Operi Avto,in videl,da to stvar imajo,sem takoj vzel😊
Sicer na prvi pogled izgleda kot "igračka" oz. "plastik-fantastik",a ob uporabi pogruntaš,da temu ni tako-je močnejše narejeno,kot se zdi,in ročaj oz. podaljšek je premišljeno oblikovan.
Predvsem sem se bal,da bi ročka opraskala armaturo,a oblika ravno to učinkovito preprečuje,če seveda pravilno držiš.
Glej slike-tudi robovi so varni pred praskami-se mi res dopade...tista nalimana pena neverjetno dobro drži mikro-krpo...ma kaj čem še nakladati-PRIPOROČAM NAKUP😃👍
Pa še en nasvet,k sem ga sam "sral" pri uporabi Nanoleksovega čistila za stekla...velja tudi za druge.
Nasvet se glasi-"manj je več",ker če pošpricaš preveč,boš zmeraj imel črte oz. sledi....jaz pošpricam le po krpi,in je čist dost.
In še en nasvet...mikro-krpo pred prvo uporabo operi v pralnem stroju z namenskim čistilom za mikrovlakna (obvezno brez dodatkov-mehčalcev ipd.!!!).
In najboljši volan v svoji klasi...premakneš za milimeter in gre točno tja...ne k "francoz"
,k vlečeš volan za v ovibek,avto pa k da razmišlja,a bi,al nebi🤣😂
Pa še en podatek,k bo marsikoga presenetil-avto je dokaj sirok...npr Fiat Multipla je le 4cm sirša😳😃👍
Ko pa ga zacneš enkrat šraufati,pa zacudi njegova masivnost...npr. snameš panel z vrat,zadaj pa velika plehnata plošča prilimana in privijacena...nobene luknje itd.. npr. za zvočnik idealno...jaz sem samo pobuljil...je nekaj štekal desni motorcek za centralno zaklepanje...sem v bovden našopal Balistol olje,in spet dela BP😃👍
Pravkar je godlike napisal:
Ma žalostno je, da grejo na VAG platformo v prihodnosti.
Ma..mojo zgodbo poznaš...kot da bi vedel,kaj bo...samo še gledajo,kako bodo denar potegnili in nič ne gledajo na stranke...se prav čudim,da so Bronco-ta skupaj spravili.
Pa če te kaj potolaži-Mazda 3 je takrat imela enako podvozje...v svoji cenovni klasi so fordi zmeraj imeli najboljsa podvozja...cca. od Focus-a MK1 naprej
Ti maš c-maxa doma a ne? Je zanesljiv avto. Razmišljam med njim in s- maxom
Obstaja c-max z 2,0 motorjem?
Jaz imam 2006 letnik z 1,6TiVct motorjem...bomba od avta👍
Fora pri tem avtu je njegov koncept-ima Focus-ovo podvozje,to pomeni posamične obese tudi zadaj...tega v tej klasi nihče nima...in če ga obuješ v zares športne gume (jax prisegam na Dunlop Sport Max RT) se ga da peljati kot gokart...res se noro drži v ovinkih.
Motorji pa tako-če hočeš vzdržljivega kupi bencinarja,dieseli so v osnovi PSA z modifikacijami (+6% navora pri kickdown ipd...)
So pa bencinarji malce požrešnejši...dieseli pa varčni. Diesele pa če lepo vzdrzuješ so tudi OK,a ne glej najšvohnejšega 1,6!!!
Tanajšvohnejši 1,6 bencinar je "za babe" a neunicljiv...z le 100 konji in ni kaj bolj šparoven kot TiVct motor...ta je zlata sredina...gre kot raketa če ga držiš na 4000+ obratih😁
Glej opreme Trend in višje...2.0 pa ne obstaja...obstaja 1,8 z 125 konji...neuničljiv motor.
Ta moj pa je nekaj posrbnega-že direktajnspricar z variabilnimi casi odpiranja in zapiranja ventilov...lahko voziš k penzioner z majhno porabo...pri 3000+ pa te prlima.
Ena velika prednost v primerjavi z podobnimi je koncept zadnje vrste sedežev (Trend in višje)...40-20-40 sedeži,k jih lahko podreš,prevrneš naprej (in z kumi-kljuko pripneš na stango odvzglavnika sprednjih zicev)...in to vsakega posebaj!!!
Lahko pa tudi vsakega posebaj odstraniš in dobiš neverjeten "kufer"...jaz sem tako vozil Fermacell plošče 1x1,5m v avtu...1m gre komot po sirini...po moje mal več...po dolzini bi pa šlo po moje celo 1,7m.
Ima pa še eno posebnost ta "origami" koncept sedežev...če ti je dobrih 400L prtljaznika dovolj za npr. dolga potovanja,lahko srednji zadnji sedež prevrneš nazaj (in še vedno ostane pripet)...in stranska dva z potegom vzvoda ob strani zdrsneta na njegovo mesto nazaj in proti sredini...tako dobiš zelo udoben 4-sedežnik kjer si zadnja dva pitnika lahko veliko lepše raztegneta noge.
Opozorilo za 1,6 motor,kot je moj-prekratek kabel do vzigalne tuljave in posledično crkavanje le te...ker skoz cuka konektor...moraš kabel podaljšati in je BP👍
Novejše serije imajo tudi že ecobooste-teh se izogibaj...vsaj jaz bi se jih zaradi problemov tesnjenja glave in posledično "žre hladilno vodo"...tega problema pa se ne da rešiti...tudi če kupiš nov blok z valji...konstrukcijsko je preveč na meji.
Je pa nekaj časa obstajal tudi 125 konjski 1,6 TiVct...to mora biti top stvar za C-Maxa
Kaj več o novejšihvletnikih ne vem,ker nisem soremljal...
Aja se nekaj važnega...na zacetku so ponijali tudi brezstopenjski CVT menjalnik-izogibaj se ga kot hudič križa
Če pa gledaš S-Maxa...izogibaj se 1,8 bencinarju,ker je za ta avto prešibak...tu glej le mocnejse diesele-so res top.
Mogoče tale komu pomaga pri montaži ali spoznanju zakaj se sploh pojavijo težave pri diskih oziroma pri zaviranju.....
Zelo dober video👍...sem se kar naročil,da vidim kaj je še pametnega🧐
Sem pred leti imel problem pri C-Maxu,k so na servisu vodilne puše čeljusti namazali z napačno mastjo...te pa so se napihnile,in je čeljust štekala...in nikoli ni spustila do konca.
Sem kupil nove puše vse razmontiral in sledil nasvetom
Vse očistil,in namazal le tam k je treba z silikonsko mastjo ali bakreno...je avto bil čisto drugi...na sredi ravnice čez Fužine na rdečem semaforju si moral stopiti po bremzi,če ne se je avto zapeljal😲....prej pa nikoli🤔
EDIT:...aja-seveda moral kupiti IMBUS-7😲...ima ford to čudno velikost za sornike...pa pojdi in najdi dobrega za sprejemljivo ceno...k je najboljši na "gedoro",k je treba včasih malce "prepričevanja z batinami"😅
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Napačna tema...to moraš v temo "Tole je pa kr smeh" napisati😄😉
Povezava za deljenje
Deli na druge strani