Letnik 2010, Ma?ina je 1.6 - bencin, 130000 km, redno servisiran, pred pol leta je bil na servisu in mora biti olja dovolj pravtako se ne pri?iga nobena lu?ka na armaturki (pregrevanje, check engine.. vse je normalno).
Ni diesel.. bencinar je, pa? hladna ma?ina daje malo posebne zvoke od sebe.
Bencinski je in ja opona?a en diesel.. Mislim da je to zvok hladne verige / oz. ?e ne namazane verige v motorju. Na servisu (selmar-ce) so ?e pred leti rekli da je ta zvok normalen, pravtako sem to sli?al od drugih bencinarjev mazde3 letnika 2010.
Torej, ?e kak?na ideja glede izvora tistega drugega zvoka?
?e misli? "klenkanje" je to normalen zvok te ma?ine ko je hladna, te?ko je mogo?e to kar opisujem sli?at.. gre za zvok "butanja" ki je v ozadju in ni ?isto enakomeren.
Jermen je ok - ni ni? videt da bi karkoli bilo ?udno na njem, gre pa za mazdo 3 letnik 2010, bencin.
Audio posnetek: Od jutra, mogo?e se ne sli?i dosti jasno saj je ma?ina bila hladna in tudi sama glasna, sem pa oja?al nizke frekvence da se hrskanje bolje sli?i: http://partyserver.us/temp/zvoki.wav najbolje se sli?i ?isto na koncu ko avto ugasnem ("zaklopo?e").
Od v?eraj je moja mazda3 za?ela iznenada ob ustvavitvi na cesti dajat ob sebe ?udne zvoke, par alinej:
- Sli?i se samo ko je avto na mestu v prostem teku, in ne glede na prestavo menjalnika
- ?e dam avto v vzvrazno se zvok oja?a (zgleda da je relevanten prenos vibracij, avto / ma?ina pa? v vzvratni ve? vibrira)
- Zvok je neenakomeren in v?asih se sli?i kot da nekaj konkretno ob nekaj "udari", ne morem re?t ?e je zvok kovinski ali plasti?ni / gumjast.. enostavno nekaj hrska in ropo?e..
- Ni efekta na nobene vozne lastnosti avta, ko enkrat speljem zvoka enostavno ni ve? in se vse vklju?no z mo?jo avta in vo?njo zdi ?isto normalno, nobenih zvokov ni pri obra?anju ali menjavi prestav.
Sli?i se nekje iz smeri pod motorjem, ni sli?at da bi izhajalo iz motorja, ampak ko ma?ina laufa se zvoki prena?ajo in odbijajo ter je te?je ugotovit od kje izvirajo
Zdaj mogo?e malo forenzike.. servis bom klical ?ez uro, mogo?e pa mi lahko tu pomagate kaj bi lahko bil vzrok tega, mogo?e se je kdo ?e z tem soo?il - in najbolj va?no.. je mogo?e tak?en avto varno vozit?
To je popravljal moj kolega iz Diva?e. ?e imate ?as se lahko oglasite pri njem in zrihta, obi?ajno ne ra?una ni?, je pa ?e do zdaj popravil 2 mazda6 lcdja
Verjetno se vam je za?elo dogajati podobno, da so na radio LCDju od mazde6 po zimi (oz ?e med njo) za?eli crkavati segmenti, za vse skupaj je kriv hladen spoj v ?e dotrajanem kontroler ?ipu v celotnem modulu ki poganja lcd, namre? ta lcd je pozimi precej na toplotnem udaru (od minus 15 se v par minutah vse skupaj segreje do +25), kar povzro?a "hladen spoj", to je.. ko se dejanske nogice ?ipa od temperaturnega raztezanja lo?ijo od spoja, in nimajo ve? kontakta, tu je lepa mikroskopska slika kaj se zgodi:
Zadevo je potrebno odpreti ter nogice ponovno prispajkati, to je delo za zelo dobrega ?tromarja ki opbvlada SMD ter razspajkavanje, brez tega znanja se sploh tega posega ne lotite!
Simptomi:
Mo?no je testirati kateri segmenti lcdja ne delujejo:
Ob vklopljenem radiu pritisnite gumb za OFF (nastavitev glasnosti pritisne? not za izklop), tega dr?ite dol ter pritisnite so?asno ?e gumb za "seek" gor, nato spustite oba gumba (najprej seek, potem power gumb). isti trik deluje tudi npr. na mazdi 3.
Sam sem spajkanje lcdja izkoristil kot izgovor da obi??em kolega Darkota, ki se ukvarja z elektroniko a ?ivi na drugi strani slovenije, zaenkrat smo pri njem popravili ?e 2 mazda lcdja (Moj ter milky1976-jev), oba zdaj delujeta brez kakr?nihkoli te?av .
No, tu sledijo navodila za popravilo, kot prvo sledite navodilom za odstranitev radia od tu:
Razstavljanje osrednjega dela je precej bolj enostavno, sledite navodila a radia na koncu NE odklaplajte.
Celotno osrednjo konzolo preprosto potegnite malenkost ven, in odvijte ta dva dodatna vijaka zgoraj:
To bo omogo?alo odstranitve celotnega osrednjega predal?ka, LCD je vpet v ogrodje predal?ka (na ?kljoc), nebi vam smela biti te?ava to dobiti narazen, edino konektor kabla je voja?ke kvalitete (potrebno je malo potrpljenja in sile, samo ne karkoli zlomit! ).
Ok, pri?li smo do glavnega modula:
Zdaj je potrebno je odspajkati kovinski ??it, na 3 mestih, Stvar se lahko zelo lepo razspajka z pletenico za razspajkanje, vmes se odstrani ?e rde? razpr?evalni filter svetlobe (ta del ne stran metat, ker poskrbi za enakomerno osvetlitev lcdjeve povr?ine)
Slika tega koraka mi manjka, plastiko iz modula je potrebno odstranit da pridemo do osrednjega dela modula.
Ker ne bomo odspajkali celotnega lcd modula iz glavne plo??e, se lahko enostavno na 3 mestih odstrani plastiko, ki onemogo?a da se stvar enostavno da narazen.
Naslednje je treba odstranit plo??ico z led diodami, dobro si je tu tudi ozna?iti kako je bila plo??ica obrnjena - za vsak slu?aj
Led modul odstranjen, zgleda takole.. mogo?e da komu idejo za kak?no modifikacijo ledic v drugo barvo?
Zdaj smo pri glavnem ?ipu, ta je zalit z nekak?no elasti?no smolo (kot zanala??, da nam onemogo?i popravilo), zadeva je verjetno zalita zaradi vibracij, odstranitev smole je mo?na na ve? na?inov, tu smo se poslu?ili skalpela ter malo potrpljenja:
Glede na to kateri del lcdja ima fu? segmente ponovno prispajkamo na vezje tisto stran ?ipa, uporabimo kvalitetni cin za spajkanje:
Rezultat: vse deluje BP
Velika zahvala Darkotu, ker si vedno vzame ?as, ko pridem k njem z kak?nim ?tromarskem problemom
Danes sem dal gor letne.. in zadeva se je precej umirila zgleda sem zgubil ute?i z felne.. ali pa so se razmajale ratkape.. mogo?e je po?kodba na gumi.. bom zve?er pregledal gume
Adijo pamet, Tale moja ?estka ima ?e "malce" preve? problemov.. sploh ne vem ?e se mi ?e da to rihtat.. samo mislim da ?e zrihtam zdaj ?e diske potem razen sklopke mi tako nima kaj ve? za crknat
Trese pa ob sami vo?nji, odvisno od hitrosti / frekvence osciliranja diskov, in ?uti se tresenje ob zaviranju.
Ni? kaj prijetna slikica na pogled, in to na obeh straneh! Karkoli se temu re?e.. treba je zamenjat, kupim takoj novo, rabljeno.. takoj! avto je 4 vratna varianta.
Jaz okoli 40k letno, koliko so pred mano ta avto vozil.. pa ne morem ob 2h zjutri ra?unat, je pa bil prvi lastnik firma, vozil ga je komercialist.. tako da ta avto je vajen kilometrov
Letnik je 2003, registriran 2004
LPG.. bi dal predelat, ampak se bom po?asi preselil bli?je slu?bi in ga niti ne bom ve? rabil.
Servis je bil napovedan na 130k kar je bilo decembra, samo je po datumu ?ele marca, pa konec leta tako nisem imel ?asa avto dlje na servisu pustit, no zrihtali smo bremze januarja in dali skozi tehni?nega.. Zdaj pa me zanima kak?ni so servisi na 240.000? kak?ne posebnosti?
Avto je bencin 1.8, in dnevno prevozi 120 Km (brez pretirane uporabe pedala za gas, polovica poti je AC)
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Izkazalo se je da je pri nosilcu motorja pri?el notri en kamen. Pri Ferku v mb so to s?istili in sploh ni bil neki stro?ek - 26 eur.
Prvi? imam izku?nje z ferkom in moram re?t da pozitivne
Povezava za deljenje
Deli na druge strani