Da le komu olaj?amo te zapletene odlo?itve okoli izbire olja, ki v bistvu sploh niso toliko relevante.
Raje kot to, pazite na nivo olja, pa da filter vsakokrat zamenjate!!
lp,
D
?ist BTW, kot zanimivost:
Par M6-k je menda zaribalo, ker je padu tlak v pumpi zarad nekih "ostankov" tesnilnega kita za pokrov karterja + neke kovinske delce (surovi ALU konci nepravilnih oblik, cca 1-2mm v premeru, niso opilki!; kdo ve od kod so se tam na?li...mogo?e nedoslednost ?e pri tehnolo?kem postopku monta?e v tovarni), ki so se ujeli v mre?ico na lajtungi, ki gre v pumpo (govorim o "najdbah" iz lastnega karterja!! in navedbi serviserja, kar spet ni re?eno, da je 100% pravilno). Kar se tega ti?e, verjetno ne ?kodi enkrat po 150k km vzet dol pokrov karterja in preverit, kaj se skriva v njem
Ker bo postalo tole spet kmalu aktualno, moram pokomentirat, kak?ne cvetke sadite...
Zdej verjamete vsem tem servisnim "kvazistru?kotom" za olja, tisto kar pa v servisni knjigi pi?e... boli vas đoko? Bravo no! Koliko ste si pa sami prebrali o oljih, tako teoriji kot praksi?!? Na spletu je dosti tega...
Kot prvo:
Viscosity is a measure of the resistance of a fluid which is being deformed by either shear stress or tensile stress. In everyday terms (and for fluids only), viscosity is "thickness" or "internal friction". Thus, water is "thin", having a lower viscosity, while honey is "thick", having a higher viscosity. Put simply, the less viscous the fluid is, the greater its ease of movement (fluidity)
Zaklju?ek: Rabimo primerno viskoznost olja, vendar obi?ajno je problem pri skrajnih mejah, ko je motor hladen in ko je na delovni temperaturi (lahko re?emo karakteristi?ni doseg viskoznosti olja - kar poznamo pod imenom multigrade olja, karakteristike pri razli?nih okoli??inah, npr. temperaturi).
Osnovni problem izdelave olje je, kako zagotoviti, da so v hladnih razmerah ?im manj viskozna (da dobro te?ejo), v vro?ih, delovnih pogojih pa ?im bolj (da dobro ma?ejo).
Sedaj pa na konkretno: oznaka standarda SAE oz. pred W definira viskoznost/debelino olja pri "hladnem testu", oz. v praksi, ko je motor hladen (zimska podro?ja); iz tega prakti?no sledi, da bolj kot je podnebje mrzlo, hladen zagon pa je tisti, ki naredi najve? ?kode, ni?ji razred viskoznosti (viskoznost) potrebujete v tem primeru; zakaj? zato, da olje la?je zapolni ozka podro?ja in sodobne male tolerance v mehaniki motorja, ki so v hladnih razmerah ?e znatno o?ja!!! Prav tako potrebujete pri delovni temperaturi motorjev (ki se smatra na 100°C) spet odgovarjajo? razred viskoznosti - tu ?teje ?tevilka, ki je stran od W-ja (obi?ajno je govora o razredih 30 ali 40), v praksi malenkost odvisno od tega, ali so podro?ja vo?nje zelo topla, ampak obi?ajno ni tak?nih razlik, da bi se spla?alo sedaj toliko bosti okoli razlike med 30 in 40.
Ker ne ?ivimo v podro?jih, kjer bi zimske temperature padale pod -20°C, je tako debata o razredu 5W ali 10W vpra?ljiva. Mislim da lahko komot uporabljate tako enega kot drugega, po vsej verjentosti imate tudi obe opciji v servisni knji?ici. Sicer pa le upo?tevjate, kar tam pi?e!!!
"What's really important is that you use the oil viscosity your car's owner's manual recommends."
Dejstvo: ve?ji kot je razpon med prvo in drugo cifro razreda, ve? je dodatkov v olju, ki zagotavljajo ta razpon oz. stabilnost olja pri razli?nih pogojih, le ti dodatki pa zmanj?ujejo osnovne lastnosti olja in s stem ?ivljenjsko dobo!
Prakti?ni nasvet, ?e delate ve? kot 30.000 letno: pozimi nalijte olje razreda 5W-30, poleti pa 10W-40.
Drugi nasvet: ?e imate prevo?enih blizu ali preko 200.000, lahko B.P. uporabite ?e 10W-40 razred.
Z vidika karakteristik olj najpomembnej?i nasvet: upo?tevajte klasifikacije API ali celo ACEA, kar je ?e bolje! ?im ve? enakih razredov ima uporabljeno olje, kot so podani v servisnih navodilih, toliko bolje za motor!
?e en nasvet; olje obi?ajno postane temno zelo hitro; s tem ni ni? narobe, ker se saje spe?no lovijo v olje, kar je tudi en od njegovih namenov (??ititi drsne povr?ine pred umazanijo). ?e ga prehitro zmanjka (t.j. ve? kot 1l na interval menjave (cca 15-20k km), potem je dobro poizkustiti drug tip olja, ali ve?ji razred viskoznosti)
Ja, ?e en nasvet: ?e vam do sedaj uporabljeno olje odgovarja, ni treba istkati drugega, menda je to razumljivo... sicer pa znamke ne pomenijo toliko, kot se enim zdi; najve? razlik je v razli?icah olj, ki jih proizvajalec pripravi razli?nim karakteristikam / zahtevam standrdov, mogo?e tudi proizvajalcev motorjev.
Nevemkoliki nasvet ?e: primerjavo med olji lahko "amatersko" dela samo vsak posameznik sam zase in ?e to na istem motorju ob vseh ostalih okoli??inah nespremenjenih (isto gorivo, isti na?in vo?nje, ni? poseganja v motor, brez napak na motorju, ipd.), kar pa je obi?ajno zelo te?ko zagotoviti... tako da te "forumske" primerjave ?al nimajo neke ve?je kredibilnosti!
?e najve? koristi boste naredili svojemu motorju, ?e intervale menjave olja zmanj?ate za 20-30 %, pa lahko kupite ?e tako "slabo opevano" olje (se razume, skladno s predpisanimi karakteristikami); s tem bo manj ?kode, kot da z nevemkaterim superopevanim oljem gonite preko intervala menjave!
?E pa ?elite to?no vedeti, kdaj z menjavo olja in kak?ni so rezultati viskoznosti po dolo?eni kilometrini... potem pa izvolite najti firmo, ki vam bo opravila te teste
?e to; sam uporabljam to zloglasno Dexelio 5W-30 in 10W-40 ?e 80k km (iz principa, ker mi nih?e ?e ni uspel dokazati, da je olje zani?!!!), pa motor v osnovi dela ?isto B.P.!
Toliko o raznih namigovanjih in izjavah
?e glede METABOND-a; kolikor sem uspel izvedeti, je edini, ki vsaj ?kode ne dela na motorju (zaradi sestavin), koliko je pa koristo od njega, pa lahko samo verjamemo proizvajal?evim izjavam Sicer sem ga tudi sam uporabil, 1x za motor, pa 2x za injektorje, pa recimo da se vsaj pri injektorjih pozimi malo pozna, da je enakomernej?i hladen tek motorja
Sicr pa pr moji M6 CD smo tud ravn karter dol snel (komej smo ga odlepl, hudirja ), zdej jih je nabrala 170k km, pa je blo sorazmerno vredu na mre?ci, ?eravno je blo gor ene par odlu??kov od tovarni?kega silikona karterja, bolj zanimiv pa je blo par nekih ?udnih ko??kov aluminija, robatih nepravilnih oblik, cca mm velikosti
Pa menda bojo to res ?e moral bit nekak "ostanki iz tovarne", ker prakti?n ni mo?no no, da bi se kej kje kru?l not po ma?in, sej pa ni s cukra ... al kaj prav?, Ajvar
- tuning lahko pripomore na na?in, da ?e vozi? v istem stilu, kot pred spremembo, bo poraba obi?ajno padla (pustimo izjeme); razlog predvsem v ve?jem navoru po ?ipanju
- na tele velike razlike pri porabi, ki jih navajate, bi bilo mo?no zaklju?iti, da nanje vpliva tudi "stanje" motorja oz. komponent (senzorjev, regulatorjev, ventilov, injektorjev ipd.). Namre?, odkar sem svojega dal porihtat, se tudi pri meni nakazuje ni?ja poraba za cca. nekaj dl/100km (cca 5-10%). Predem pa sto posto potrdim to, bom moral skuriti ?e nekaj tankov, mo?no pa je tudi, da delno na to vpliva tudi aditiv v gorivu, ki ga sedaj dodajam (sicer mi je slednje manj verjetno)
aha in to na 40.000 kot na 80.000. Sicer so se nek upiral, da ne bi smel po lu?ah vozit, pa sem jih s ?isto resnim ksihtom vpra?al, kje ima Mazda hovercraft button, da bom lahko lebdel nad lu?ami, ?e pada de?. ?al odgovora na to vpra?anje nisem dobil tako, da pa? ko pada de? ?e vedno v kako lu?o zapeljem. :ne vem:
Ja ja pri 180 pa poraba 8l? 12 najmanj.... pri 200km/h 16-18, 140-150 km/h ...8, 120-130 6.5-7...pa ravna cesta, pa dva v avtu - preverjeno dosti.. x!
Jp, bo kr dr?al (okvirno), jo tule bavarci zlo stegnejo, na ?alost
(npr. smo od kolega BMW 5-ka, letnik 2000, 2.5, 6 valjni diesel, avtomatik, povpre?je pri normalni vo?nji 7l /100km, na AC 130km/h-2300 o/min ima 6-6,5l/100km)
Ja, saj pravim..?udno. Napaka naj bi bila ta, gleede slabe kvalitete olja..?e? da je pome?ano z nafto. Nivo olja je ?isto normalno. Tudi na servisu so malo poskusili olje (skoz prste) pa je baje ok.
O?itno se ta napaka poka?e tudi skozi ti dve lu?ki, ne me pa dr?at za besedo.
Spet tipi?no za te poobla??ene servise, cajt so si vzeli, ugotovili pa ni?
Kar se mene ti?e, in vsaj glede na teorijo iz servisnih navodil, se prakti?no vse bele?i v ECU log-u in to bi moral kamot tam ugotovit, sicer nevem no se neki duhec sprehaja u tvoja kola
S "Check engine" lu?ko si v bistvu nima? kaj pomagat, sam teoritiziramo lahk tule, ker (?e) nimamo naprave (ala WDS, IDS)
?e slab?i kot diski so pa definitivno original mazda plo??ice,ki postanejo trde kot beton.
In vzrok tega je,da pol tresejo diski kot hudi?.
Jaz sem mislil,da so tudi moji sprednji diski fu? nato smo jih premerili in ugotovili ,da so ?isto ravni.
Po menjavi plo??ic (Ferodo) je vse o.k.
Alex, a so te Ferodo tud kej bolj?e v smislu mo?i zaviranja, npr. pri bolj obte?enem avto?
Kak?ne ma? izku?nje o mo?i zaviranja?
Namre?, letos na povretku z dopusta sm mel situacijo, da sm mogu do kraja prtisnat na ?lajfo, pa na prvi polovici hoda pedala se je ?e ?utila mo? zaviranja, potem, ko pa sem pritisnil do kraja, pa ni? dosti bolj (kot da nebi do kraja pritisnil)!
Sem ?e tud jst dobil mnenje, da so originalne pretrde; verjento, da dlje trajajo, kar je bedarija po mojem mnenju oz. nevem, ali je mo?no da diski bolj trpijo, ?e so mehkej?e (ve?je trenje?).
Plin prav gotovo ne ?koduje motorju, kve?jemu mu koristi.
Debate v stilu, zakaj kupuje? avto, ki ga ne more? "hraniti" z namenskim gorivom so za mene nekoliko malome??anske, ?e posebej v dana?njih ?asih, ko je jasno, da je plin ekolo?ko sprejemljivej?i od ostlih dveh vrst goriva. ?e se pa upo?teva vo?nja za polovico cene v primerjavi z bencinom, je veliko vpra?anje koga "hranijo" z drugo polovico, ki jo zme?ejo za bencin.
In z mano se najverjetneje strinja kar neka ?lanov tega foruma, ki so pred kratkim vgradili plin v svoje "ko?ije".
nisem pisal o ceni servisnih ur. Seveda so visoke, problem je strokovnost serviserjev. Glede mojega motorja, ki je na tr?i??u ?e nekja let, bi vsak servis lahko imel bazo znanja glede te?av, predvsem pa kako jih odpraviti. Razumem, da motor, ki je na tr?i??u leto ali dve, da se lovijo, ne pa za motorje ki so na tr?i??u 5 do 9 let.
?e malo prebrskate po forumih glede 100 kw mazdinega dizla imajo vsi lastniki bolj ali manj iste te?ave. Ko pride? na servis in si pripravljen pla?at "strokovno" delo, pa bluzijo ....
?al take so moje izku?nje, sem pa lastnik mazde par mesecev.
Ja ?e so problem podlo?ke. Na mojem motorju so ?e "nov tip" je pa problem turbina....
Olje, ki ga imam je 5-30. Ma nima nevem kakega vpliva pri ?rtju olja. Predvsem ?e ti popapca liter na 1500 km.
kot sm ti ?e reku, pel na servis, kjer bojo kos problemu (za poobla??ene sm ?e povedu mnenje); npr. tule poi??, je neki odli?nih serviserjev tud za diesel motorje:
Sploh ni res sem nov lastnik Mazde MPV 2.0 d letnik 2005. Kupljena je bila iz Italije.
Glede vozila tako. To je moja prva Mazda in verjetno zadnja . Samo vozilo je odli?no, super se vozi, poraba pri meni je med 7.8 in 8.3 litrov na 100 km. Je pa problem, ki se ga Te?ko odpravi, to so porodne te?ave Mazde in njenega dizla (enormno ?retje olja), ki je po moje za ta avto malo pre?voh (te?a dela svoje).
Edino problemi so servisi( pojma nimajo, se opravi?ujem ?e bom koga u?alil), rezervni deli (precej dragi..)
glede servisov in rezervnih delov je blo pa ?e tud ogromno napisanega zadnje ?ase, sam mal je treba prebrskat objave
original servisi so pa povsod svinjsko dragi in obi?ajno se znajo sam z mi?ko na PCju ?pilat, pa ?e to bl ?voh ...kot pravim to so servisi za "cuzanje denarja" in ne servisi po volji stranke (v ve?ini primerov so su?nji norm in papirovja)
dvomim, da je pr drugih znamkaj kej bistveno druga?e, predvsem ker tud spremljam/sem spremljal nekatere druge forume (BMW, RENAULT, HONDA, VW, itd.) in prav tako vsi jamrajo
zanimiva je bila razlaga na fordu danes....baje jim je znan problem DPF filtra, ki prihaja iz pazi to:
kot veste se za potrebe izgorevanja delcev me?ata olje in nafta, problem pa nastane, ker petrolska industrija ve?a aditive v dizel gorivu iz leta v leto, ne da bi sledili trendu in potrebam dpf tehnologije.
Aditivi se v visokih temperaturah vezejo s snovmi v olju namenjenemu dpf potrebam in ne da izgorevajo, nastajajo se trsi delci ki po?asi ma?ijo filter...
Kaj pa ?e je vse res???? Potem pa na ultimax pomislim....
mimopotke, tole bi blo bl za u uno temo z "dpf" neki...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Hehe, vsekakor, samo 1 malenkost je... met mor? testno ma?ino za cca 50k ?
Lp,
D
Povezava za deljenje
Deli na druge strani