Skoči na vsebino
Katero olje?
Napisano
dne 15. 11. 2023 ob 8:28 je Slivka napisal:

Imam eno vprašanje za strokovnjake, ker mnenja amaterjev sem že slišal.

 

Torej, za našega FuksWagna je predpisano olje 0W20. 

 

Baje, da zdaj dajejo redkejša olja, da zmanjšajo trenje in posledično porabo in emisije. Ampak motor tega redkega olja porabi toliko, da ga med servisnimi intervali pravzaprav že "zamenjam"...

 

Dobro, če bi vozil po avtocestah in z podpovprečno obremenitvijo (se pravi, da bi bili v vozilu največ tri osebe), bi zadeva mogoče še šla. Mi pa to vozilo (kanto na kolesih, ker avto to ni) vozimo po hribih. Praviloma kar proti polni obremenitvi (skoraj vsaka druga vožnja je s šestimi potniki). In se temperatura olja brez priganjanja motorja dvigne vse tja do na 120°C. In motor žlampa olje kot krava vodo... 

 

Pa me zanima, kaj bi se zgodilo, če bi v našega FuksWagna nalil na primer olje 15W40? Bi ga potem kaj manj požlampal? Kako bi bilo pa z mazanjem? Mislim, če so zdaj kanalčki za 0W20, bi potem tako gosto olje sploh šlo skozi ali bi zaradi velike gostote prišlo do ležajev premalo olja in bi vse skupaj obstalo še prej kot bo sicer? Tudi filter olja je dimenzioniran za redko olje. Bi pri gostejšem olju sploh dovolil dovolj pretoka?

 

Predvidevam, da proizvajalec vozila predpiše olje, ki je primerno za vse vremenske razmere. Tako je baje olje 0W20 primerno za temperature od -40°C do nekje +30°C. Ker pa pri nas ne pomnim, da bi kdaj bilo -40°C, dejansko ne potrebujem tako redkega olja. Pri nas nekajkrat na leto padejo temperature na -20°C. Poleti pa temperature pridejo do 40°C (konkretno, v Novi Gorici leta 2022). 

 

Torej, katero olje?

 

 

 

 

Dobro bilo vedet za kateri VAG motor se gre, če se dobro spomnim pa so pri Vagovcih poleg 0w20, dovoljena tudi 0w30 in 5w30 olja.

Jaz bi na tvojem mestu poskusil z 5w30.

15w40 je no go, ker kot si sam predvideval , so oljni kanali in oljna črpalka dimenzionirani za redkejše olje in bi se znalo zgodit da bi z 15w40 vse skupaj zaribalo.

Tak da priporočam 5w30 kak motul,mobil1,shell.

Če napišeš za kateri motor se gre ti pa lahko malo bolj točno priporočim katero olje.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Uničen nastavek varnostnih vijakov
Napisano

Če imaš kodo od varnostnih vijakov se da naročit nov nastavek, vendar je pri kolegu bila čakalna doba 3mesece, se pa ne spomnim katere znamke so bili varnostni vijaki. 

Zato smo takrat rešili tako da smo uniorovo nazobčano gedoro nabili v varnostni vijak in je šlo odvit. 

Od takrat naprej več ne uporablja varnostnih vijakov, jaz jih pa tudi nikoli ne uporabljam. 

image.png

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Multimedija
Napisano

Jaz imam staro verzijo Eonona GA8198 z 2gb rama in 4jedrnim procesorjem in še zmeraj laufa dokaj hitro, tak da tudi z 2gb rama bi moglo delat dokaj vredu. 

Sprejem radijskih postaj pa je z Eonom boljši kot z oem radijem. 

Je pa bil ta moj Eonon čist plug&play, iz škatle priklopil in je vse delalo kot je treba. 

Aja, pa split screen je zakon, da lahko uporabljaš več appov naenkrtat. 😎

Meni je bil to best buy za mojo M6. 

 

 

WWW.EONON.COM

Mazda 6 2009-2012 Android 7.1 In-Dash 2 Din CD DVD Car Stereo Receiver With High Resolution...

 

IMG_20230309_134445.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 9 urami je Alex napisal:

Se pravi, prevoženih 12570 km, olje Supra x O-20. Temnih lis, ki so v krogu ne upoštevati, to so črte, ki so nastale ob tem, ko je sodelavka

papir zmečkala in ga vrgla v koš, ker ni vedela, kaj je to. Upam, da se vidi ostalo. 😊

IMG_20230106_081316.jpg

 

 

Vzorec je čist kar ni presenečenje, nov motor z 12km še ni mogel ustvariti oljnih usedlin. 

Je pa precej goriva v olju, ocenjujem na cca 2%. Če se dobro spomnim nisi imel dost kratkih relacij🤔

Na AC če ne voziš glih penzionistično ponavadi ni kaj dosti goriva v olju, ker ga nekaj pri tem  shlapi. 

Če vprašaš mene bi olje zamenjal, že zaradi tega goriva.  Lahko pa da je olje tudi že na koncu kar se kislin tiče (tbn/tan).

Za ostale parametre olja bi pa itak rabil analizo, vendar se tvoj avto še vteka in je že tako povečana obraba materiala zato pri teh kilometrih še ne bi delal analize. Bolj smiselna je tam po 20kkm. 

Za zanimivost, je @50kedaimel na njegovi M6 2.5 pri prvi analizi na 15kkm, 1.5% goriva in TBN/TAN razmerje že na meji. Kljub temu da je kapljični vzorec vizuelno zgledal čist kot tvoj. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 19 urami je Alex napisal:

Na koliko prevoženoh kilometrov bi priporočal menjavo te župce 0-20? 

Ker jaz imam narejenih že 12000 km od julija. 🤔

 

Tko na pamet je težko priporočat, ker imajo različni vozniki različne režime vožnje. 

Lahko pa daš eno kapljico na list pa bomo vsaj okvirno videli, če imaš kaj goriva v olju, če ni goriva bi do 15kkm pustil. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

dne 15. 12. 2022 ob 11:47 je Janez007 napisal:

Tole je za @Aless :)

Bo kaj narobe, če v bencinski motor 2.0 (G120 ali G165) olju Mazda Ultra 5W-30 dolijem olje Mazda Supra X 0W-20? Ker imam na zalogi eno polno plastenko Supre X, pa sem mislil, da bi jo porabil za dolivanje. 

 

Ne bo nič narobe, edino viskoznosti se bodo malo spremenile. 

Načeloma priporočam raje dolivanje istega olja, ampak tudi v tvojem primeru je ok in nima kaj bit. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano (urejeno)

No pa za zanimivost objavljam še eno analizo rabljenega olja iz laboratorija (z dovoljenjem forumaša).

Najprej malo podatkov:

-Olje: Mazda Original Oil 5w30, z oljem prevoženih 15.000km

-Avto: Mazda 6 2.5 Skyactive-G, prevoženih 49.500km

 

Zdaj pa rezultati analize, naredil sem primerjavo z lanske analize.

Viskoznosti KV40 in KV100 so padle tko kot pri lanski analizi, glavni krivec je gorivo v olju. Viskoznosti olja so zdaj na ravni 0w30 olja. Vendar kot bomob kasneje videli na obrabi materiala, ni panike.
Razmerje TBN/TAN je odlično, TBN(4,52) je večje od TAN(1,64), v tem primeru ima olje še ogromno rezerve glede nečistoč in nevtralizacije kislin.
Paket aditivov, prisotnost Molibdena, se je napram lanski analizi zelo zmanjšala, nekaj se je porabilo nekaj pa se je spralo ob menjavi olja. Kot sem že lani napisal v svežem originalnem 5w30 olju tega aditiva ni, ker pa nov avto pride z 0w20 originalnim oljem ki ima ogromno Mo aditiva, in ga tako nekaj ostane v motorju.
Ostali aditivi so se s kilometri malo porabili, tu ni nekega velkega odstopanja.
Silicij, se je zdaj zmanjšal za skoraj polovico na 15ppm, lani je bil 29ppm. To je super.
Goriva (bencina) v olju je 2,2%, kar je več kot lani, ampak zaenkrat je v mejah normale. Boljše bi bilo če goriva v olju ne bi bilo nič, ampak pri bencinarjih z direktnim vbrizgom je to skoraj nemogoče dosečt.
Pri obrabi materiala samega motorja so vrednosti še boljše kot lani in so naravnost odlične, Fe(železo) se je znižal na 15pp, baker (Cu) pa na 6ppm!
Zdaj se vidi da se je motor utekel in z ustreznimi intervali menjave olja izpral kovine ki so pri novem motorju malo večje.
Moje mnenje je da se lahko s tem režimom vožnje dela interval na 20.000km, ker so vrednosti obrabe in stanje olja pri teh kilometrih zelo dobre. To velja za dotični avto in njegov režim vožnje!

 

IMG_20221119_090353_edit_99002926261976.jpg

analiza.jpg

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 26 minutami je NevLado napisal:

5w30 ultra mazda original, menjava na 15kkm, razen če delaš samo dolge vožnje in prevoziš več kot 15kkm v 1 letu

 

Moje priporočilo je Shell Helix Ultra 5w30, top olje in je "boljše" od Mazdinega.

Drugače pa Mazdino Ultra 5w30 je tudi dobro, in vredu funkcionira v SkyactiveG motorjih.

Če imaš dosti kratkih voženj priporočam menjavo olja na max. 15kkm.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 1 minuto je Alex napisal:

Se pravi, da bi moral poslali olje na analizo? 

 

Ja če hočeš točno vedet kaj se dogaja z motorjem in oljem ja. 

Drugače pa glede na to da imaš nov avto, ni smiselno pošiljat olja na analizo pred 20-30kkm, ker se še motor uteka in je obraba materiala večja. Po teh kilometrih pa se potem vidi realna obraba materiala. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 6 minutami je Alex napisal:

Jaz bom imel kmalu 10000 km in bi takrat dal kako kapljico na papir. Da vidimo, kako izgleda. 

 

Ja ampak kapljica ti ne pove kaka je obraba materiala v motorju, kakšna je dejanska viskoznost olja, za to je potrebna prava analiza v lab. 

Z Kapljičnim vzorcem lahko samo vizuelno grobo oceniš koliko nečistoč, goriva, je v olju. 😉

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano

@Alexmoje mnenje zaenkrat bi za SkyactivX priporočal Mazdino Originalno SupraX olje.

Sicer imajo predpisano samo specifikacijo API SN ali višje, tak da ni nekih posebnih zahtev za olje in izbire je zato kar precej. 

Nobeden pa še ni analiziral olja iz tega motorja, tak da ti ne morem povedat kako motor dela z oljem na določenem servisnem intervalu. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
Pred eno uro je Bini napisal:

Jaz mislim, da je po vsem videnem in napisanem še najboljše olje Mazda original olje, glede na ceno👌

Seveda so tudi boljša olja, toda ne toliko, da bi opravičili toliko višjo ceno.... :nevem:

 

Seveda tudi Mazdina original olja niso slaba, itak morajo prestat zahtevane teste. 

So pa razlike kako katero olje bolj "paše" določenim motorjem in določenim režimom vožnje. 

Na moji M6 z starim 2.0 dizelskim motorjem (RF7J) sem imel do sedaj najmanjšo obrabo materiala z kombinacijo Mazdineg originalnega olja in aditiva ar9100, podobne vrednosti sem imel tudi z čistim oljem Motul EFE. 

Največjo obrabo pa z čistim Mazdinim oljem. 

Poglej v spodnjo tabelo. 

Moral bi narediti še test Motul EFE +aditiv, ampak to traja, ker delam cca 10-12kkm letno. 

Bi moral testirat nekdo ki dela dosti km na leto. 

Če me ne bi veselilo testiranje bi kupoval samo Motul EFE 5w30 in to to. 

Je pa razlika v ceni med Mazdinim in tem motulom cca3€😉

 

 

IMG_20221117_075549.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 5 minutami je FuManchu napisal:

A samo pri mazdah tako hitro treba menjavat olje oz. gre proti koncu olje?

Fuchs kolikor vem je kvalitetno olje.

 

Ja novejši dizli z DPFom so kr obremenjujoči za olje, Mazde pa še posebej k rade zalivajo olje z gorivom🤪

Sicer je Originalno Mazda olje z aditivom nazadnje pokazalo zelo dobre rezultate glede obrabe in olje je pri 10kkm bilo še vedno ok, in bi verjetno zdržalo 15k ali pa celo 20kkm, ampak je bnilo 1 leto naokrog in sem ga menjal. Jaz itak raje menjam olje prej kot pozneje, ker vem kako sranje delajo podaljšani intervali.

Ja Fuchs ima precej kvalitetna olja, to olje sicer po aditivih ni nič posebnega, je pa osnovno bazno olje kvalitetno (HC+PAO).

Je pa treba povedat da vsakemu motorju ne pašejo vsako olje, tu se pač z analizo vidi katero olje najbolj ustreza motorju in režimu vožnje.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano

No pa da nadaljujemo temo z kapljičnim vzorcem, evo vzorec iz moje M6 dizel prevoženih 4000km od menjave. 

Olje pa je Fuchs Titan GT1 5w40 C2/C3 z dodanim aditivom AR9100. 

Vzorec zgleda slabše kot Mazdino olje z Ar9100. 

Jedro sicer ni tako črno ampak so pa nečistoče precej razširjene, od oka bi rekel da je olje na polovici življenjske dobe kar se nečistoč tiče. 

V olju ocenjujem na cca 3% goriva, pravtako nakazuje na prisotnost vode (rob vzorca je zrnat). 

Po tej vizuelni oceni me to olje malo razočara, pri 6000km bom naredil analizo v laboratoriju, da vidim kako je z obrabo. Naprejnpa bom videl kdaj bom menjal ali pri 8000 ali 10.

 

IMG_20221113_164035.jpg

IMG_20221113_164005.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano (urejeno)
dne 4. 10. 2022 ob 19:54 je Janez007 napisal:

Vse bolj se mi dozdeva, da so najnovejša Mazda olja Ultra dpf 5W-30 namenjena tako za v novejše Mazde dizle z dpf in tudi za v Mazde bencinarje. Tole kar je povedal @NevLado oz. Majes se zdi vse bolj verjetno. So že komu na uradnem servisu vlili Ultra dpf olje v Mazdo bencinarko?

 

Ultra:        SAE 5W-30, API: SL, ACEA: A5/B5

Ultra dpf:    SAE 5W-30,          ACEA: A5/B5/C1, Jaso DL-1

 

Screenshot 2022-10-04 20.19.06.png

 

OLJE-DG.SI

Mazda Dexelia 5W-30 DPF je edino olje, ki ga Mazda priznava za uporabo v dizelskih motorjih z DPF filtrom. Vsako drugo olje lahko...

 

OLJE-DG.SI

MAZDA Dexelia Ultra 5W-30 nudi odlično zaščito motorja in je primerno za Mazdine sodobne bencinske in dizelske motorje brez filtra trdnih...

 

 

 

 

Zaradi pomanjkanja časa sem bežno spremljal forum in sem spregledal to.

To kaj pišeš @Janez007enostavno ne drži, pravtako ne držijo napisane specifikacije na online strani olja-dg.si, ker Mazdino olje 5w30 Ultra DPF je ustreza specifikaciji SAE 5W-30, ACEA: A5/B5/C1, Jaso DL-1.

1. Kot prvo specifikacija ACEA A5/B5 se izključuje z specifikacijo ACEA C1!

Specifikacija ACEA C1 zahteva da ima olje Sulfatnega pepela  SA=0,5% ali manj, nikakor pa ne sme biti več, če ima olje večjo vsebnost SA ne more ustrezati specifikaciji ACEA C1! Pravtako ima predpisano da mora imeti olje po tej specifikaciji vsebnost Fosforja manj enako ali manj kot 0,05% in Žvepla enako ali manj kot 0,2%.

Za lažjo predstavo o čem govorim sem priložil sliko iz Lubrizolovega toola za primerjavo specifikacij.

2. Mazdino original olje Ultra DPF 5w30 je specifikacije ACEA C2, od leta 2012, ko so prišli SkyactiveD motorji, so spremenili ime in sestavo olja, prej se je imenovala Dexelia, po letu 2012 pa se imanuje Mazda Original Oil! Dexelia pa je bila ACEA C1 specifikacije.

3. Nevem zakaj bi pol Mazda dala proizvajati 2 različna olja, če bi lahko 1 olje vlivali v vse motorje. Ni logično a ne?

4. V NA bencinarja lahko vliješ bilokako olje in se težave ne pokažejo tako hitro, olja za dizle so drugačne sestave in so omejena v določeni količini aditivov. Nevem če si kateri uradni servis upa vlit olje za dizla v motor in to pisno napisat.

P.S.: Spodaj imaš še tabelo analize za primerjavo olja Ultra in UltraDPF.

 

IMG_20221116_093222.jpg

IMG_20221116_094603.jpg

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

DPF inspection required
Napisano

Prisilna regeneracija je rešitev, če se zaradi vožnje ali prevečkrat prekinjenih regeneracij DPF ne more očistit. 

Če je kriv kak senzor in se zato regeneracije ne izvajajo pravilno pa se bo težava spet ponovila. 

Spodaj je izsek iz manuala od 2.0diesla ampak logika se ni bistveno spremenila, kjer je opisano kako ECU omejuje delovanje motorja, ko je DPF preveč poln in se regeneracije ne morejo več avtomatsko izvajat. 

Screenshot_20220915_083405_com.android.gallery3d.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 15 minutami je Martin Cufer napisal:

Ma imam vsak dan po 32km v sluzbo in nekaj krajsih vozenj po mestu. Avto ima 164.000km.  Olje pa sem menjal dva dni nazaj. Na sipki je bilo olje normalno na max. 

 

No ja 32km je ok in ni glih kratka vožnja.

Huh, prevoženih imaš pa full malo, očitno pa se je v motorju nabralo že kar nekaj oljnih usedlin. Na koliko so pa bili delani servisi prej?

Drugič ko boš slikal vzorec kapljice, poslikaj eno sliko z lučko za papirjem, da lepo osvetliš vzorec, takrat se najlepše vidi količina goriva v olju.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano

@Martin CuferOlje je za zamenjat! V vzorcu imaš polno nečistoč in olje jih več ne more zadrževat v sebi, zato se bodo nalagale v motorju.

Narebren rob vzorca nakazuje na prisotnost vode (verjetno kondenz).

Sicer se malo slabše vidi, bi blo fajn če bi bil vzorec bolj osvetljen iz ozadja, se pa vidi velika prisonost goriva v olju.

Si imel dost mestnih kratkih voženj?? Kondenz se pojavi v motorju pri takih pogojih, ker se motor prav ne segreje.

Glede goriva v olju pa lahko so injektorji že slabši, kolk prevoženih ima avto?

Koliko pa se ti je dvignil nivo olja na šipki za olje?

Moje priporočilo menjaj olje čimprej, in naslednja 2 servisa prepolovi interval menjave, da se malo sperejo nečistoče iz motorja.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Turbina info?
Napisano

Model in številko imaš napisano na sami turbini.

Turbine so od Garretta, za tvojo Mazdo koliko sem gledal je kataloška številka SH01-13-700A oziroma novejša izboljšana verzija SH01-13-700C.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.