To imaš pa res smolo, ker jih je res zelo malo, ki bi imeli težave z računalnikom. Kakorkoli, vem, da je zoprna situacija, ampak - brez naglice! Na servisih so nekajkrat rekli, da je kakšen avtomatski menjalnik treba zamenjat z novim, pa je na tem forumu mož, ki ga je "spravil k pameti" za 400€...
Če je šel računalnik - v kakšnem stanju je avto? Je vozen?
Lahko ta računalnik kam dostaviš?
Je računalnik še v avtu in je treba cel avto z avtovleko selit?
150-170km/h enkrat na teden nebo dovolj, bolje 280-320km/h. Halooo opravičujete nakup vozila s takšnimi brezveznimi. Kupite si avto, ki ga potrebujete in je primeren relacijam ki jih imate. To je smrt za dizla in ja 3,3 motorji so imeli ali še imajo težave, s hladilno tekočino, menjavali so komplet motorje. Dizel je namenjen za dolge vožnje, ne za 40km v obe smeri, to je 20km v eno stran, kaj je to za dizla niti zagreje se nene prav. @mazdaman ima prave relacije za dizla in zato ima mir z njim. Mazda dizel ni slab motor samo kaj ko folk uporablja nove dizle za 5km v eno stran in potem se smilijo sami sebi, pa mazda dela slabe motorje in mazda je slaba znamka, ma mazda ni nič kriva, kriv je kupec ki nima pojma kaj kupuje in kaj sploh rabi. Dizel je za relacije Maribor - Ljubljana vsak dan, ne pa za razkazovanje kamiona po mestu.
Sem tudi jaz takega mnenja. Dizel je stroj in dela dobro, če ga uporabljaš tako, kot se dizla uporablja.
In, @Anit, če ti jaz, zapriseženi "dizelaševec", predlagam kaj drugega, potem res razmisli, kaj boš kupil...
Mimogrede, Mazda dela tudi šestvaljnega ne-dizla...
Motor je nov na tržišču, zato z gotovostjo ne more nihče nič povedat.
Je pa dejstvo, da dizel mora imeti pravo delovno temperaturo, da vse deluje, kot je prav. In velik motor potrebuje veliko časa, da se segreje. Zato bi ti za zmerno do pretežno kratke vožnje tudi jaz odsvetoval dizla, sploh tako velikega...
Kaj pa je zate 'krajša vožnja'? Za mene je 'krajša vožnja' kakšnih 25 do 30 km v eno smer. Pa zate?
Verjetno so tudi tvojega Forda delali ljudje, ki so si rekli, "pri švicarskih plačah bi delali natančno, pri portugalskih pa se nam jeb...."
Ne, zagotovo ne. Ker je narejen na Poljskem.
Razen štirikolesnega pogona, ki je narejen na Slovaškem.
Pa motorja, ki je narejen na Češkem.
Pa zavornih diskov, ki so narejeni v Bosni in Hercegovini.
Pa mogoče je kaj narejeno še kje drugje, ampak še nisem odkril... Kakorkoli, vsi prej omenjeni zagotovo nimajo portugalskih plač. Zato pa je FucksWagen tak, kot je. Čeprav ima nemško ceno...
Smo podjetje s 25 letno tradicijo, saj delujemo že od leta 1992. Smo eno vodilnih podjetji na področju katalizatorjev in filtrov trdih delcev (DPF-FAP).
Ni ravno cena dveh piv, ni pa tako pregrešno drago kot original...
So mi nekaj na hitro razlagali, da Honda (vozila, ne motorji) ima verigo med motorjem in kolesi in je ta veriga tudi menjalnik. Pa sem pomislil, da ima tudi Mazda kaj takega, kakšen nov menjalnik. Zato me zanima, kakšno verigo bi menjali, kje to je in kako funkcionira ta zadeva?
Mah, pusti stat, da ne bo še kakšne hude krvi po nepotrebnem...
Dvomim, da se tole menja pred pol milijona prevoženih. Od navora je pri tem mlinčku sigurno ne razteguje, heh
Use je to fajn pa krasn,
sam men tuki neki ni čist jasn...
Mrbit zato, k sm kmet an s hribu doma...
Pogonske verige imajo ponavadi kolesa in motorna kolesa. Avtomobili imajo menjalnik - tak ali drugačen. Kakšno verigo bi vi zdaj menjali?
Sem pomislil še na verigo za pogon ventilov. Ampak tista mora premagovati zgolj trenje v ležajih in silo vzmeti ventilov. Torej nima veze z velikostjo in navorom motorja, ker ne prenaša navor od motorja naprej, ampak skrbi zgolj za odpiranje ventilov. A gre za dizla z veliko navora ali pa za nedizla z malo navora, tu sploh ni pomembno...
Zato me res zanima, kakšna je ta pogonska veriga, ki bi jo vi radi menjali? Ima Mazda kakšen nov menjalnik, tak kot bicikli? Ker edino pri takem načinu veriga prenaša navor motorja - in od navora je pri tem mlinčku sigurno ne razteguje...
Mi smo imeli Mazdo 5 z dvolitrskim turbo dizlom in 105 kW.
Ti motorji so narejeni, da delajo. Zdaj je pa vse odvisno od tebe, kako ta motor uporabljaš... Če delaš vsak dan vsaj 30 km v eno smer in potem vsaj še toliko nazaj, bo zadeva nekako šla. Če so vožnje krajše, znajo biti težave...
Mi smo zobate jermene menjali na 120.000 in na 240.000. Na 360.000 ga nismo, smo menjali cel avto (ja vem, sem bil kreten. Saj star slovenski pregovor pravi: če bi bil vedež, ne bi bil revež). Če so vožnje, kot se za gre in da se zadeve ne špara preveč (dizel mora delat), tudi z DPFjem ne bo težav. In tudi če bi bile, ga na Krasu dobiš novega za 350€... Ko smo drugič menjali zobati jermen (na 240.000), smo menjali še podložke pod injektorji. Po besedah mehanika jih sicer ne bi bilo treba, ampak ker so me drugi strašili, da so te podložke katastrofa, sem naročil, naj jih kar zamenjajo. Baje, da pa te podložke res znajo narediti "štalo", niso pa drage, zato smo jih menjali. Ja, in servise smo redno delali na vsakih 20.000 km, kar je pri nas zneslo 1 do 2 krat na leto (letno smo delali med 25.000 in 30.000 km). Sicer so mnogi strašili, da olja ne zdržijo in da je treba menjati na 15.000 ali celo na 10.000, ampak stari Mazdini dizli niso narejeni za hecanje temveč za delo.
Menjava zobatega jermena pri pooblaščenem servisu (dokler je Mazda imela zaupanja vreden servis in ekipo "starih" mačkov, sem vedno vozil na pooblaščen servis) je bila 700€ skupaj z menjavo jermenice alternatorja - ki je pa cvetka zase, ampak pustimo to za kdaj drugič...
Moja Mazda ima prve tri kilometre poleti cca. 10l/100km, pozimi 13l/100km in v najhujšem mrazu 16l/100km. Šele tam po enih 5, 6 prevoženih kilometrih začne poraba padati ...
Mene so pa prepričevali, da Lada Niva veliko popije...
@Boss, brez zamere, ampak ti osebno imaš nekaj izolacije že sam po sebi - ne pretirano, ampak nekaj jo pa je. Tisti, bolj koščene sorte, imajo pa najbrž več težav...
Danes sem bil prav pozoren, ker sem moral s FucksWagnom (dvolitrski trubo-dizel) na pot in ima en kup senzorjev, da lažje ugotoviš, kaj je krepalo. In sem spremljal temperaturo. Še prej naj povem, da se skale pri 50°C šele začnejo...
Hladilna tekočina je 60°C dosegla po 5,5 km vožnje.
Motorno olje je 60°C doseglo po 8 km vožnje.
Hladilna tekočina je 90°C dosegla po 12 km vožnje.
Potem je pa trajalo predolgo, ko sem pa po 22 km vožnje pogledal na števce, je imelo pa motorno olje že 96°C...
Tako da, ja, po petih minutah vožnje bolj težko toplo piha...
Sam sem imel dva Mazdina dizelaša. Nato sem naredil napako in enega prodal, ker je imel 360.000 km in je žena najedala, da to ne more biti več zanesljivo in da je samo vprašanje časa, kdaj bo kaj crknilo. In smo šli v nakup novega... Drugi Mazdin dizelaš še vedno dela. Pa nikoli nisem imel težav z njim. So me pa na tem forumu ves čas strašili, da so Mazdini dizelaši "jama brez dna"... Nekateri smo se že hecali, da je meni pri toliko kilometrih Mazda že dvakrat zaribala in je vsaj en bat že prežgalo, ker injektorji ne delajo prav, samo da jaz tega nisem opazil, pa vozim dalje... In še najbolj so po Mazdinih dizelaših "pljuvali" lastniki bencinskih... Če si vzameš čas in greš skozi cel forum (ja, vem, obsežno čtivo in precej je tudi nepotrebnega balasta vmes), boš vedel, o čem govorim...
Jutranja pot zgleda tako, da najprej peljem avto cca 5 min, potem ga pustim prižganega na mestu za dodatnih 5-10 min nato pa še 10-15 min vožnje. ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Kmalu bo nekdo preklinjal Mazdine dizle, ki da so najslabši dizli na svetu, ki povzročajo veliko stroškov... In bodo uničeni injektorji, zabasano vse od sesalnega kolektorja do zadnjega izpušnega lonca, uničen DPF,... Kriva bo pa Mazda in slab, problematičen motor...
Dizla se ne vžiga, če nimaš vsaj 50 km v eno smer...
In, ja, pri nizkih zunanjih temperaturah zna trajat, da se segreje. Mrzel motor ni dobro priganjat, če ga ne priganjaš, se pa nima od česa segret... In 2,2 litra delovne prostornine ima precej masiven blok (krepko več kot npr. litrski trivaljnik), zato tudi traja, da se segreje...
Na kmetiji v hribih pravimo tako: z lopato se ne pospravlja seno in z vilam se ne kida sneg. Vsaka reč ima svoj namen. In če stvari uporabljaš skladno z njihovim namenom, ne trpiš ne ti ne to, kar uporabljaš...
Imam eno vprašanje za strokovnjake, ker mnenja amaterjev sem že slišal.
Torej, za našega FuksWagna je predpisano olje 0W20.
Baje, da zdaj dajejo redkejša olja, da zmanjšajo trenje in posledično porabo in emisije. Ampak motor tega redkega olja porabi toliko, da ga med servisnimi intervali pravzaprav že "zamenjam"...
Dobro, če bi vozil po avtocestah in z podpovprečno obremenitvijo (se pravi, da bi bili v vozilu največ tri osebe), bi zadeva mogoče še šla. Mi pa to vozilo (kanto na kolesih, ker avto to ni) vozimo po hribih. Praviloma kar proti polni obremenitvi (skoraj vsaka druga vožnja je s šestimi potniki). In se temperatura olja brez priganjanja motorja dvigne vse tja do na 120°C. In motor žlampa olje kot krava vodo...
Pa me zanima, kaj bi se zgodilo, če bi v našega FuksWagna nalil na primer olje 15W40? Bi ga potem kaj manj požlampal? Kako bi bilo pa z mazanjem? Mislim, če so zdaj kanalčki za 0W20, bi potem tako gosto olje sploh šlo skozi ali bi zaradi velike gostote prišlo do ležajev premalo olja in bi vse skupaj obstalo še prej kot bo sicer? Tudi filter olja je dimenzioniran za redko olje. Bi pri gostejšem olju sploh dovolil dovolj pretoka?
Predvidevam, da proizvajalec vozila predpiše olje, ki je primerno za vse vremenske razmere. Tako je baje olje 0W20 primerno za temperature od -40°C do nekje +30°C. Ker pa pri nas ne pomnim, da bi kdaj bilo -40°C, dejansko ne potrebujem tako redkega olja. Pri nas nekajkrat na leto padejo temperature na -20°C. Poleti pa temperature pridejo do 40°C (konkretno, v Novi Gorici leta 2022).
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Verjamem, verjamem. Samo drži se ga in ne delaj traparij, kot sem jih jaz...
Tudi preveč privito ni dobro...
Mi smo delali redne servise na 20.000 km (+/- 500 km) in smo zadnji servis naredili pri 340.000, pri 360.000 pa prodali.
Eeee, če bi prej vedel, bi raje šli v menjavo zobatega jermena kot v menjavo vozila...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani