Jaz sem dnevno delal 40 km v eno smer, vsake toliko ?asa avtocesta, nivo olja pa je vedno nenormalno nara??al. Ko sem ?el na morje sem ga celotnih 300km avtoceste "kuril" s hitrostjo nad 160 km/h, mi je
nivo olja narastel za 1cm (o tem sem ?e pisal).
Zahteval sem pregled celotnega avtomobila in senzorjev. ?ez dva dni sem dobil zagotovilo, da je vse OK, ter se problem pojavlja pri kratkh relacijah. Nikjer ne pi?e, kaj je za Mazdo kratka relacija.
O ?kodljivosti goriva v olju pa ne bomo zgubljali ve? besed.
No Kot sem ze pisal - na Interclasscars so mi samo nekaj mazali....nic bolje avto je skripal kot stara pojstla na fedrih, na AC Cosmosu pa so takoj rekli da je treba preveriti in po potrebi menjati ne samo pu?e in gumice, ampak tudi amortizerje!!
Obrni se na njih, ampak vsaj 3 dni bos brez avta...
Meni, ko sem ime? je M5 dizel, so mi trikrat menjali gumice, dvakrat mazali in enkrat menjali komplet vse (gumice, pu?e, neka vodila). V hladnem vremenu ni bilo ni? bolj?e.
Sedaj, ko imam bencinarja tega problema NI, je pa res, da je leto in pol mlaj?i.
pr nam so pa spredni fedri za?el ?kripat ko je fuuul mrzl al pa ?e dolg avto na mrazu stoji... gre? ?ez le?e?ga ?uje? ?am uiiii iuuuu
Se je to tudi meni dogajalo na dizlu, pa so mi 3x gumice spredaj menjali in ?e neka vodila, pa ni bilo ni?
bolje.
Zdaj, ko imam bencinarja teh problemov ni ve?.
?e kratko dodatno pojasnilo glede delovanja DPF filtra. Nivo olja se ne pove?uje samo pri
prekinjenih regeneracijah, ampak tudi med regeneracijami.
Po vsakem delovnem taktu pride ?e dodatni vbrizg dizla in le-ta v izpu?nem taktu roma do filtra, kjer ga segreje, da saje izgorijo. ?al pa ga nekaj med oljnimi kanali preide v karter.
Seveda, ve? je kratkih vo?enj bolj je potrebno filter ?istit (ve? regeneracij). Dejansko je mo?no, da se pri samo mestni vo?nji filter nenehno regenerira, kar posledi?no pripelje do menjave olja ?e po 5000km. Pri dalj?ih vo?njah je teh problemov manj, saj gre za konstatno hitrost in vi?je temperature, posledi?no manj regeneracij oz. je potrebna manj?a "doza" dodatnega dizla.
Na ?alost pa sistem ni dovr?en, saj se mi je kljub dolgim vo?njam v slu?bo (70 km) in vo?njah po avtocestah
nivo olja nenormalno dvigal. Na servisu so preverjali sistem in so bili nemo?ni, saj naj bi se to dogajalo samo "kratkoproga?em".
No, sedaj je problem re?en, vozim bencinarja in teh problemov ni . Tudi menjalnik se ne zatika, gumice ne ?kripljejo,....... Pogre?am samo navor.......
Sem lastnik Mazde5 (143 TXPlus) cca. tri mesece - prevo?enih 6.000 km. To je v bistvu moja prva Mazda. Po pregledu foruma sem opazil to temo in tudi sam ?el pregledati nivo olja (prvi? od nakupa). Servis na 1000 km ni bi narejen saj je po besedah serviserja nepotreben - nekateri ga pripro?ajo, nekateri pa mislijo da je samo prodajni ?tos. Nivo olja je slab cm nad ?rko F - do X. ALi je to razlog za skrb? Avto se uporablja predvsem za kratke relacije - 3-10 km - vsaki dan, no prej?nji teden je bila narejena relacija 500 km. ALi mislite da bom moral na menjavo olja ?e pred 20.000 prevo?enimi km? Na motorju je rumena nalepka kjer pi?e da je potrebno menjati olje ko pride nivo do X ali ga prekora?i. Upam na na vse najbolj?e saj sem z avtom zelo zadovoljen - najbolj?i avto kar sem jih imel zadnjih 10 let...
Te?ko je napovedati ali bo? moral delati menjavo olja pred 20.000km, saj na to vpliva veliko faktorjev. Kratke relacije ?e vplivajo, da se nivo olja hitreje pove?uje. Nekaterim (tudi meni) se to dogaja na dolgih relacijah, tako da popolnega recepta ni.
Lahko izra?una? statisti?no, recimo vsakih 6.000 km se za cca. 1 cm povi?a olje in vidi?, kje bo? pri 20.000km.
Kar se ostalih ti?e stvari in voznih lasnoti, je to res eden bolj?ih avtov, pa? z malim grenkim
Kolk pogosto pa menja? olje, da vsaj pribli?no ohranja ustrezne karakteristike mazanja?
*olje zme?ano z nafto
?e si bral moje poste, olje nara??a zaradi regenracij DPF filtra in je proces, katerega zaradi
tehnologije Mazdinih dizlov ni mogo?e zaobiti. Po Mazdinih podatkih je ta proces odvisen od
na?ina vo?nje, naj bi bil opa?en pri kratkih relacijah, ?eprav se pri meni in ?e kar nekaj ljudem dogaja obratno.
Olje menjujem na servisne intervale, oziroma sedaj ga bom moral prej, kar znese potem ?e dodaten stro?ek. Ima? ljudi, kateri med servisnimi intervali 3 ali ve?krat menjajo olje, ker za?ne utripa DPF lu?ka in so prisiljeni to narediti. Potem pa si izra?unaj stro?ek, ?e ve?, da je liter olja za DPF dizle je ?ez 20 ?.
?e bi gledal karakteristike mazanja, potem bi moral olje menjat zelo hitro, saj ?e 2 cm nad nivojem 'F' pomeni ve? kot 1 liter nafte v olju.
Ve?ina lastnikov dizlov z DPF sploh ne ve, da jim nivo olja nara??a, oz. gledajo, ?e jim ga kaj manjka, kar pa se pri teh dizlih ne dogaja.
Po treh letih nadvse prijetnih vo?enj z M6 CD120 TE ter absolutnem zadovoljstvu z njo sem se odlo?il za malo spremembo in bom nabavil M5 143 TX Plus (?e prej pa moram prodati Mazdo 6).
Ker sem na tem forumu ZELO velikokrat videl omenjene te?ave z DPF filtrom (tudi in predvsem v povezavi z Mazdo 5), sem v trgovini vpra?al, kaj je dejansko s tem. Njihov odgovor:
dizel motorji imajo nekje v izpu?nem sistemu urejen se?ig saj (menda pri 600 stopinj Celzija), ki lahko deluje ?ele po dalj?i normalni vo?nji. Ni torej nobene potrebe po nabijanju gasa (kar se nikakor ne sklada z vo?njo dizla), temve? samo dalj?a vo?nja, da se lahko ustvari ustrezna tempeatura. Pri polno kratkih vo?enj (primer: manj kot 20 km) in nobeni dalj?i vmes lahko pri?akujem te te?ave. V sistemu se namre? nahajata dva senzorja za DPF, ki morata imeti izmerjene pribli?no enake vrednosti. ?e temu ni tako, sledijo znane posledice.
S to razlago sem zadovoljen, moja povpre?na vo?nja je dolga 70 km (slu?ba).
Ima kdo kak?ne izku?nje s tem in kaj menite o obrazlo?itvi?
to je uradna razlaga in to tudi dr?i. Sam filter deluje zadovoljivo, saj mora? imeti ogromno kratkih vo?enj,
da se ti filter zama?i. Problem je stranski u?inek filtra in to je pove?evanje olja (glej moje poste), saj tudi jaz
imam 80 km do slu?be in nazaj in ?e nekaj avtoceste, pa mi olje prekomerno nara??a.
Sem se ravnokar vrnil iz dopusta. Ko sem ?e na pot, je bila avtocesta prazna in
sem si misli, idelana prilo?nost, da ga "skurim".
Gnal sem ga cca. 300 km med 170 in 180 km/h, zunaj ?ez trideset, obratomer vedno nad 3000. U?itek v
vo?nji je bil popoln, saj pri hitrosti 180 nima? ob?utka, da se tako hitro pelje?, prav tako je lega ve?
kot odli?na.
Vendar, presene?enje doma. Po parih urah, ko sem ugasnil motor, grem pogledat nivo olja. Po teoriji Mazde, bi ga moralo biti manj, saj pri ve?jih temperaturah in obremenitvah gorivo izhlapeva iz olja.
IN GLEJ ZLOMKA, nivo olja se je pove?al za dodatnih 1 cm (sedaj je skoraj do 'X') in to kljub divjanju po avtocesti.
Kaj pravi na to MAZDA?
Tak?na vo?nja bi naj bila idealna za DPF in ostalo tehniko zraven.
Bom kontaktiral v LJ in malo povpra?al, potem pa bom moj zgodbo malo obelodanil medijem. Tako se ne grem ve?......
Lahko, da se motim oz. imam ob?utek, da so na te nepravilnosti z DPF bolj dovzetne Mazde 5 kot recimo Mazde 6. Vpra?anje je zakaj oz. v ?em se motorja oz. sistema sploh razlikujeta.
Mislim, da ne bo dr?alo in da so, po branjih na tujih forumih, problemi na vseh motorjih. ?e
ve? jih je na 6-kah, verjetno zato, ker jih je tudi ve? prodanih.
Motorja se razlikujeta samo v SW-ju, vse ostalo je enako.
Moram za?eti novo temo, ker sem prav razo?aran nad Mazdo in njenimi novimi dizelskimi motorji
z DPF filtrom. ?e posebej pa z neumnimi razlagami serviserjev in zastopnikov glede problema
pove?evanja nivoja olja v motorju. Za?eljeni so vsi "prizadeti", ker bi to znala biti prav privla?na
zgodba za novinarje in ostalo javnost.
Na veliko spremljam forume v tujini in opa?am, da je to ZELO velik problem, za katerega Mazda nima re?itve. Osebno poznam dva lastnika, katera imata podoben problem, verjerno pa jih v SLO obstaja ?e kar nekaj.
Vsi vemo (mogo?e ?e nekateri ne) da se pri Mazdinih dizlih z DPF nivo olja zvi?uje in sicer zaradi
regeneracij filtra. S tem ve? nimamo podatka, koliko olja motor dejansko popije, ?e slab?e, olje
je umazano(pome?ano) z nafto.
Tudi ?e nekateri pi?ejo, da je nivo olja nespremenjen, to ni nobena garancija, da v olju ni dizla, saj lahko motor pije olje.
Vsi vemo kako dizel v olju vpliva na mazalne sposobnosti le-tega in na ?ivljensko dobo motorja. Mazda pravi, da to sploh ne vpliva na motor ali turbino.
To pomeni, da lahko po novem pri vsaki menjavi olja, zraven kar dolijemo dizel in ?e seveda pri tem prihranimo.
?e spomnim nazaj. V Mazdine dizle gre po podatkih 5 litrov olja, razmak med oznakama 'F' in 'X' je bil pred menjavo merilne palice cca. 2.5 cm. V za?etku leta 2007 so za?eli na servisih vsem dizlom menjavati merilne palice, kjer so pove?ali razmak med oznakama 'F' in 'X' na skoraj 4 cm. Posledi?no gre po novem 1 (en) liter olja manj v motor. Re?itev: Mazda je ugotvila problem, zmanj?ali so koli?ino olja v motorju in pove?alo prostor za dizel, kateri se me?a z oljem. HALOO, leta 2007
Dokler je avto v garanciji to sploh ni problem, saj ?e ni toliko prevo?enih kilometrov. Kaj se po dogajalo potem, pa lahko samo ugibamo, ko nam bodo iz neznanega vzroka "zaribali" motorji ali turbina.
Nekateri morajo olje menjati ?e prej, ko se nivo povi?a do oznake 'X' in sploh ne pridejo do rednih intervalov na 20k km, vsaka menjava pa stane (cca. 100?). In to vse se dogaja v ?asu tehnolo?ke revolucije leta 2008, ker sistem ni dodelan tako kot bi moral biti.
Na servisih pravijo, da je to problem kratkih vo?enj (si bil o tem kje obve??en).
Zakaj pa potem, recimo jaz, in ?e par ostalih, ki se skoraj ne vozimo po mestu imamo povi?an nivo olja. To pomeni, da s sistemom nekaj ni v redu.
Imam 16k km po zadnji menjavi olja (pred 5 meseci) in nivo olja je ?e 2.5 cm na nivojem 'F' in 1.5 cm pred nivojem 'X'. Do naslednje menjave bom zdr?al, vendar je ?e sedaj v olju ve? kot 1 liter dizla.
In to so avtomobili vredni ve? kot 20K ?............................
A kdo ve, ?e so te te?ave sedaj odpravljene? Imam naro?eno novo ?estico CD 140...
1.6 CD ?e nima DPF filtra, zato tudi ni te?av.
Motor v novi ?estici je ve? ali manj enak kot v prej?njih razli?icah, malo je posodobljen software in ?e kak?ne malenkosti. Na?eloma lahko prihaja do enakih problemov, kot je opisano v prej?njih postih.
Po pisanju uporabnikov na drugih forumih, naj ne bi bilo tak?nega problema z vi?anjem koli?ine olja, kar je pri teh motorjih najbolj problemati?no. Je pa res, da tudi z obstoje?imi dizli nekateri imajo probleme, drugi pa ne.
ki izbolj?uje tesnjenje med bati in cilindri. Zmanj?al bo prirastek dizla v olju in za??itil motor pred delovanjem dizla na stene drsnih elementov. Nobenih ?kodljivih u?inkov na DPF, kve?jemu bo pozitivno vplival na njegovo delovanje. Po moji teoriji del dizla, ki je namenjen izgorevanju saj v filtru pristane v olju, zato se trajanje izgorevanja saj pove?uje, posledi?no ra?unalnik dolo?a dlje ?asa bogatej?o zmes in vrtimo se v za?aranem krogu pove?evanja nivoja olja v motorju, ki garantirano zmanj?uje ?ivljenjsko dobo motorja.
Kje dobiti, poskusi na metabond.si, dobi? po povzetju.
Ta moj napis ni namenjen reklami, marve? ?rtvam DPF.
Zanimiva bo potrditev moje teorije o zmanj?anju prirastka "olja"
Na Mazdi vztrajno zatrjujejo, da dizel v olju ne zmanj?uje ?ivljenske dobe motorja.
Vsi iz tehni?ke stroke vemo, da temu ni tako in se posledi?no z ve?anjem koli?ine dizla v olju, zmanj?ujejo predpisane mazalne sposobnosti olja, kar je problem pri turbini, kjer gre za ve?je obremenitve.
Dizel bi naj pristal v olju pri prekinjenih regeneracijah, ko zaradi bogate me?anice dizel ostane v cilindrih, kjer po?asi pronicne v karter. Ve? je teh prekinitev, ve? dizla ima? v olju, na koncu pa olje do 'X' in utripajo?o DPF lu?ko.
Ne bi rad delal reklame ampak sem skoraj prepri?an, da bi bilo pametno za vse Mazde z DPF-jem, da se zlije v olje kak?en mazalni dodatek kot je recimo QMI, Metabond ali druge teflonske zadeve. Tako vsaj pribli?no omili? poslab?ane mazalne sposobnosti olja "obogatenega" z nafto.
kako ti dodatki vplivajo na DPF, saj vemo, da je ves sistem zelo ob?utljiv na "pravo" olje brez ?vepla in
na?telali parametre na servisu in ka?e povpre?je okol 7l/100km
mislim, da bolj kot poraba in DPF bi nas morala skrbeti nara??anje nivoja olja v motorju, zaradi neizgorelega goriva, katero ob prekinjeni regeneraciji pride v karter.
Vsi iz strojne stroke vemo, kako gorivo vpliva na mazalne sposobnosti olja in ?e je goriva ve? kot 20% v olju (kar se lahko zgodi do oznake 'X'), me zanima, kako bodo motorji zdr?ali 150k km in ve?.
Kako pa je razlo?il zadevo, da se nivo "olja" v motorju dviguje? Tole so bu?e, ?e mene vpra?a?. Olje je za mazat in nikakor za ?istit filtra od saj, saj se bi s tem drasti?no zmanj?ala mazalana sposobnost olja - to pa ve? kaj pomeni za motor - v glavnem ni? dobrega.
Mazdin DPF deluje tako, da s ?isti s pomo?jo vbrizgane nafte, ki zagori in se?ge saje na kerami?nem katalizatorju. ?e se postopek se?iga ne izvr?i oziroma prekine se odve?no nezgoreno gorivo vrne v karter ?!?!? in dopolni skupno koli?ino olja. Zato se nivo olja tudi dviguje in s ?asoma se mazalne sposobnosti toliko zmanj?ajo, da se oglasijo razni indikatorji kot sta pri?igana DPF lu?ka in lu?ka za motor. Notri je namre? senzor, ki zazna slab?e mazanje in da bi zavaroval motor zmanj?a mo?/vrtljaje in s tem tudi prepre?i po?kodbo turbine.
to?no tako, so pa potem z update-om Mazdini vrli in?enirji zamenjali merilno palico in tako gre v motor
manj olja (cca. 4.2 litra, prej 5 litrov) in je ve? prostora za nafto, katera se vrne v karter kot je zgoraj opisano.
In ?e gledamo znak 'X' na merilni palici, si lahko izra?unamo da je pri tem nivoju 2-3 litra nafte v karterju, kar je ob?utno preve?. O zmanj?ani mazalni sposobnosti ne bi raj?i govoril.
Kar se bo dogajalo z motorji, ko bodo imeli prevo?enih 150k in bodo izven garancije........ ????
Kaj pravi?, da potem dejansko je mo?nost oz. potencialno obstaja trajna re?itev pri izra?unu porabe goriva, s tem SW update-om? Al je to sam pri mazdi 5?
Kej ve?, kak?en je bil ta sw oz. zakaj so ti ga nadgradil?
lp,
D
Vse avtomobilske znamke nenehno posodabljajo SW, in ponavadi ti ga serviser nalo?i ob servisu.
?e to odpravi problem pri samo pri M5 ali pri ostalih, ne vem, vendar bi za M6 to veljalo, saj gre
?e gre samo za mestno vo?njo je problem v regenreiranju DPF filtra. Ker se zaradi narave mestne vo?nje filter nikoli ne morem "spucat", to traja v nedogled in posledi?no je poraba vi?ja.
Naj se proba enkrat malo na relacijo zapeljat, vsaj 20 min, in potem bi morala poraba pasti. Jaz imam porabo nekje okoli 7 litrov (tudi kak?en dcl manj). Je pa res, da pri regeneraciji filtra poraba naraste na 10+, vendar je filter po 15-20 min ?e ?ist in poraba pade spet na normalo.
?e je smao mestna vo?nja in non-stop regenerira, potem bi moral rasti tudi nivo olja v motorju.
Lahko pa da je res kak?na napaka na motorni elektroniki, saj glede na to, da je ogromno Mazd 5 in prej?njih ter zdaj?njih ?estic z dizelskim motorjem, in teh problemov nimajo.
Sem jih dal noter, ker mi je zacela ena od sob tolcit, ko je motor mrzel...(tak glasen TAK TAK TAK) seveda preden sem karkol dal noter sem vprasal na servisu in so mi rekli naj probam dat kaksen aditiv, ce bo boljse...
In ni bilo
Kilometrov takrat sem mel cca. 130.000
aja bog ve kaj vse sem tankal...(makedonija, srbija)
To se meni dogaja zjutraj ko je mrzel, je prvo minuto tako glasen in se mi zdi, kot da bi
ena ?oba tolkla (prevo?enih 44 tiso? km).
Samo ti ima? DPF filter ali ne, ne bi rad noter nekaj vlil, potem pa imel probleme s filtrom.
?e ste sami ali ?e ste v zelo dobrem odnosu z nekom kdor je serviser na kakem od Mazdinih servisov, bi prosil, da se mi oglasite na privatnih sporo?ilih.
lp
Zakaj na privatnih ??
Mislim, da je dobro, ?e se javno pove o (ne)priljubljenih serviserjih in njihovih odnosih.
Moja Mazda 5 bo tud po?as stara 1,5 leta, ima 55000km pa zaenkrat vse OK.
Edino kar me mal mot je poraba, pot 7litrov nikol ne gre, druga stvar pa je, da mi ni jasno kako ne morjo zrihtat povpre?ne porabe. Ta se pri men giblje me 6 in 6,4 litra. Jah, ko bomo prodajal bo pa lepo zgledal. Verjetno je to zato tko narejen. Japonske logike ne mor? nikol zastopt.
LP
Tudi meni je ra?unalnik kazal porabo 6,3 litra, dejanska pa je bila 7l. Po zadnjem update-u avgusta, pa mi je ra?unalnik za?el kazat dejansko porabo (ne odstopa niti za 1 dcl).
Druga?e pa ima? mo??nost, da korigira? prikaz porabe v +/- v procentih. O tem se je
Pa ti to na servisu re?ijo v garanciji? Ve kdo mogo?e?
Na nem?kem forumu sem prebral, da so tistim, kateri so se prito?evali zaradi smradu, to re?evali
v okviru garancije.
Moje mnenje je, da bi to moralo biti v okviru garancije, saj gre za neustrezno konstrukcijsko re?itev, katero je pa? potrebno v okviru garancije re?iti.
?e nekaj ?asa opa?am, da pri mrzlem motorju, ko ga v?gem, le-ta traktorsko ropota in trese. ?e malo pohodim plin, ima taki robat zvok, kot da bi nekaj zabijalo in to prvih par km. Sicer prve kilometre vo?nje ne grem nad 2500 obratov,
vendar tudi opa?am da ne vle?e, kot bi moral in ob?asno, ne vedno, "cuka".
Ko se enkrat motor ogreje, ni opaziti teh problemov.
Bi lahko bil injektor, ali je kaj drugega? Kak?ni so sploh simptomi okvarjenega injektorja in kako lahko to na servisu ugotovijo?
Gorivo sem izklju?il, saj sem tankal vedno na razli?nim ?rpalkah (Petrol, OMW, MOL ).
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Jaz sem dnevno delal 40 km v eno smer, vsake toliko ?asa avtocesta, nivo olja pa je vedno nenormalno nara??al. Ko sem ?el na morje sem ga celotnih 300km avtoceste "kuril" s hitrostjo nad 160 km/h, mi je
nivo olja narastel za 1cm (o tem sem ?e pisal).
Zahteval sem pregled celotnega avtomobila in senzorjev. ?ez dva dni sem dobil zagotovilo, da je vse OK, ter se problem pojavlja pri kratkh relacijah. Nikjer ne pi?e, kaj je za Mazdo kratka relacija.
O ?kodljivosti goriva v olju pa ne bomo zgubljali ve? besed.
V glavnem je moj problem re?en (bencin )
Lp,
Povezava za deljenje
Deli na druge strani