?e se ti premika navzdol, potem mo?no, da je zlomljen spodnji nosilec... odstrani? za??ito odbija?a, pa vidi?...
aha... e... vpra?anje: a se ti premika cela lu? z ohi?jem, ?e pritisne? nanjo ? ?e ja, potem je lahko zgoraj napisano vzrok, v nasprotnem primeru pa bo treba malo bolj natan?no pogledati!
Sam sem se odlo?il in za novo M6 kupil original FE ( ker so Al felge za zimske razmere predrage ) felge 16" in zimske gume. V Interclassu sem za vse 4 z original PVC pokrovi dal 750 Eur, ?ena pa za novo M2 pa 650. Original ma 16", ?elezne 14.
Alu felne skupaj z zimskimi gumami za 480 EUR... ok.. ceno lahko dvigne? tudi z gumo, ki jo ?eli? namontirati.. ampak... za star?e 7x16" ALU in 205/55R16 gume Hankook Icebear za 480 eur na njun i30... zase pa sem dobil 16" feltne malo rabljene za 200 EUR... gume gor pa 4x 86 EUR... you do the math
aja... krokodil?ka pa to mam jaz tudi ?e celo moment klju? mam, da ne pretegnem vijakov
jebe?... ?e jih bo nagrizla sol, jih pa? bo, bom potem dal speskat pa prebarvat za kakih 100 EUR, pa je, 5 let bojo ziher dr?ale, te pa itak ?e obstaja mo?nost da bodo skupaj z avtom najdle novega lastnika...
ne rabim kolesnih pokrovov, ki bi jih lahko zgubil,in pa na avtu niso ?rne felne, ampak alu, kar malce lep?e zgleda...
V tej temi se zbirajo SAMO KORISTNE infromacije, brez komentarjev uporabnikov, da bo tema pregledna!
pred kratkim se je postavilo vpra?anje o starosti gum, zato bom temo za?el s podatki o tem:
poi??i DOT oznako - 4 ?tevilke, prvi dve pomenita teden, tadrugi pa letnico
npr: DOT 5107 pomeni 51. teden v letu 2007
povzeto s strani www.gumedirekt.si:
Starost pnevmatik ozna?uje ?ifra DOT, ki je vtisnjena na stranskem robi pnevmatike, in iz katere je razvidnen teden in leto proizvodnje. Tako npr. DOT0509 pomeni, da je pnevmatike bila proizvedena 5 teden 2009. Avtomobilska industrija ter proizvajalci pa predpisujejo novo pnevmatiko do 4 let starosti.
gornja slika prikazuje gumo, ki je izdelana v 10. tednu 2008
?e par malenkosti, ki vas mogo?e zanimajo v zvezi z gumami:
Za?etek zimske sezone ? AMZS S 15. novembrom je pri?ela veljati zakonska dolo?ba, ki zahteva, da so v obdobju med 15.11. in 15.3. vsa motorna vozila opremljena z zimsko opremo. Seveda voznikom priporo?amo, da na svoja vozila namestijo zimske pnevmatike, ker bodo zaradi svoje zgradbe in sestave v zimskih voznih razmerah le te omogo?ale varno in zanesljivo vo?njo. Predpis o zimski opremi dovoljuje uporabo zimskih pnevmatik do dveh hitrostnih razredov ni?je kot je v homologaciji vozila predpisana uporaba.
V poslovnih enotah AMZS smo pripravili posebno ponudbo zimskih pnevmatik razli?nih proizvajalcev. Ponudbo in naro?ilo lahko hitro in enostavno uredite preko na?e spletne strani na naslovu »PONUDBA ZIMSKIH PNEVMATIK«,
Predpisi o zimski opremi
* Zakon o varnosti cestnega prometa - ZVCP v 114. ?lenu dolo?a, da morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo v ?asu od 15. novembra do 15. marca oz. pred ali po tem datumu v primeru zimskih razmer (ko se ob sne?enju sneg oprijemlje vozi??a ali je vozi??e zasne?eno oz. poledenelo), da na motornih in priklopnih vozilih v cestnem prometu ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti oz. bi se lahko raztresale z njega, ter da morajo biti stekla in vzvratna ogledala vedno ?ista.
* Odredba o ureditvi prometa na cestah v RS (Ur.l. ?t. 29/04) v teh pogojih prepoveduje vo?njo tovornih vozil s priklopnimi vozili ter vozil, ki preva?ajo nevarno blago in za izredne prevoze.
* Zimsko opremo dolo?a Pravilnik o napravah in opremi vozil (Ur.l.?t. 17/00 in 45/04).
Zimska oprema za vozila do skupne mase 3,5t:
* 4 zimske pnevmatike (M+S) z min. globino profila 3mm ali
* 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3mm + sne?ne verige v priboru.
Vozila s ?tirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona sne?ne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.
Pogoji za uporabo sne?nih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozi??u toliko snega, da pnevmatika med vo?njo ne pride v stik s povr?ino vozi??a (za pnevmatiko ostaja sne?ena sled).
* vse 4 pnevmatike morajo biti enake po velikosti, vrsti in zgradbi;
* na isti osi pa morajo biti pnevmatike tudi istega proizvajalca, profila, hitrostnega razreda in nosilnosti
* zimske pnevmatike so lahko ni?jega hitrostnega razreda (najve? za dva razreda) kot ga zahteva konstrukcijsko dolo?ena hitrost.
Izjema: v priobalnem obmo?ju (ceste od Kozine do Se?ovelj) veljajo za zimsko opremo vozil tudi 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3 mm (verige v priboru niso potrebne).
Zimska oprema vozila skupne mase nad 3,5t:
* 2 zimski pnevmatiki (M+S) na pogonskih kolesih z min. globino profila 3mm + lopata ali
* 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3mm + sne?ne verige v priboru + lopata.
Izjema: v priobalnem obmo?ju (ceste od Kozine do Se?ovelj) veljajo za zimsko opremo vozil tudi 4 letne pnevmatike z min. globino profila 3 mm (verige v priboru niso potrebne).
Zimska oprema vozil registriranih v tujini
Zakon o varnosti cestnega prometa v 59. ?lenu dolo?a, da smejo biti v prometu na cestah po Sloveniji tudi tuja vozila, ki imajo brezhibne naprave in opremo, predpisano z veljavno mednarodno konvencijo o cestnem prometu. Zimsko opremo, predpisano za motorna in priklopna vozila registrirana v Republiki Sloveniji, pa potrebujejo le v primeru zimskih razmer.
Kazni
Voznik, ki nima ustrezne zimske opreme se po Zakonu o varnosti cestnega prometa kaznuje z denarno kaznijo s 120 EUR. ?e pa je zaradi prekr?ka onemogo?en promet, se po novem zakonu voznik kaznuje s 400 EUR.
kdor ?eli prihraniti, naj se vozi z javnim prometom
vsi ostali bomo ?e naprej denar skozi okno metali, in dr?avo podpirali... nekateri ve?, nekateri manj...
jaz pri 3ki v vsakem primeru predlagam dizel, ker se la?je pelje 1.6 dizel kot 1.6 bencinc !!
dizel je pri potovalnih hitrostih noter manj sli?en, po mestu se da v ni?jih vrtljajih peljat skoraj isto, pri pospe?evanju pa ima dizel spet prednost, ker 1.6 bencinca mora? skoraj na 4.000 vrtljajev pognat, da se kaj zgodi...
takoj iti na testno vo?njo, ter oceniti svoje ob?utke, in primerjati svoje potrebe, pa bo odlo?itev la?ja, nikakor pa se ne odlo?ati po tem, kar mi na forumu napi?emo... na?a pisarija naj bo samo izto?nica na poti do testiranja in la?je odlo?itve
tisti redni servis pa pa? potem ne naredi? na poobla??encu, pa pri?para? pol denarja, pa je... ?e je ?e temu tako...
do Skorn?ka sem zadr?an, saj sem jim pri dostavi vozila na servis zraven dal spisek, kaj vse morajo preveriti in so vsaj 2 to?ki totalno pozabili... da o njihovem li?arju ne zgubljam besed, ker je KATASTROFA! (li?arije ne delajo sami!)
pa ?e avto sem dobil nazaj z dodatnimi praskami, ki jih ob dostavi ni bilo... komentar je bil, da oni pa? ne gledajo vsake praske, ki je na avtu...
so bili pa zelo korektni kar se ti?e garancijskih popravil (rja na zadnjih robovih in po vratih) in so zrihtali tudi tisto, kar drugi niso hoteli (menjava ICja) !!! tu nimam kaj povedati... ?al je tudi pri garancijskih popravilih bilo zraven li?arsko delo, kar celotno sliko spet pokvari...
na?eloma pa velja za VSE servise, ne samo za Mazdinega, da se je bolje pisno dogovoriti, kot samo na lepo besedo, saj lepo besedo ni te?ko po?reti...
bom jaz na kratko napisal... ker mam ?e malo ve? ko 3 leta 323F BJ letnik 2001... zdaj ma nekaj ?ez 130k km
dosedaj menjal samo sprednje diske in plo??ice, stro?ek cca 150 EUR
potem pa ?e vse 4 stabilizatorske pal?ke - skupni stro?ek cca 100 EUR, menajl sem pa oboje doma...
druga?e pa redni servisi ( na poobla??encu!!! ) so okrog 150 EUR... ?e pa dam svoj material pa cca 60-70 EUR
avto ima precej trdo podvozje, se pa vozi precej ?portno...
je pa to avto tipa VOZI IN TANKAJ...
poraba pri 1.4 16V je od 7 do 9 litrov..... mestna vo?nja je cca 8,5... ?e ti bo kdo kako druga?e povedal, la?e...
na dolge ture je pa okrog 7,5, pri porabi med "z klimo" in "brez klime" ni neke posebne razlike, je pa pri vklopljeni klimi avto LEN in ga je treba malo bolj ganjat
avto je mali karavan... uporaben, prostoren, z neverjetno medosno razdaljo...
je pa res, da je 1.4 malce ?voh motoriziran.. ampak pri dana?njih kaznih se da z njim pelat dovolj dinami?no, da nisi po?asne na cesti, in dovolj hitro, da te dobi radar tudi izven naselja in na AC
jaz sem v MS na servisu vpra?al mehanika okoli teh podlo?k, in je predlagal, da se pa? menjajo, ker se lahko zgodi, da podlo?ke pu??ajo, pa potem po injektorjih nazaj gor seka, in se le-ti zape?ejo v "motor" kar bistveno ote?i menjavo podlo?k in lahko vodi celo k okvari injektorja...
ker sem tele informacije dobil inkognito trdim, da me mehanik ni napizdil... on je na svoji 6ki te podlo?ke ?e menjal... in menjavo priporo?a...
najprej preveri tisti gumijasti ovinek, ki gre do lopute plina, da ni kje natrgan ali luknjast...
ena mo?nost za testiranje je, da pri motorju dr?i? avto na ene enakomernih 3.000 RPM, pa z drugo roko stiska? tole gumo, pa opazuje?, ?e so kake spremembe...
...mo?i, potem je ena od mo?nih napak te?ava na vakumskem sistemu...
pri meni je bila te?ava konkretno v delu, ki se imenuje "VBC VACUUM DAMPER", in je vgrajen na vakumski liniji, ki krmili obra?anje loput turbine:
torej, preden se lotite svoje vozilo obdol?evati ?esa huj?ega, lahko sami doma v grobem preverite delovanje vakuumskega sistema, doti?ni del pa se nahaja pod okrasno plastiko pokrova motorja:
v mojem primeru je bil na eni strani odlomljen
danes grem v iskanje novega dela, za?asno pa sem re?il zadevo tako, da sem cevke spojil s plasti?no cevko, ki sem jo vtaknil namesto okvarjenega dela...
EDIT: nadomestni del se dobi, stane pa 20,20 EUR + DDV = 24,24 EUR (solidna cena za en plasti?en valj?ek )
meritev izvede? tako, da poi??e? priklju?ke senzorja s centralnim o?i?enjem... in meri? direktno prevodnost senzorja, iztakne? vtika? senzorja, in vtakne? merilno orodje v tisti del kabla, ki pride iz smeri kolesa !
za sprednje senzorje je to ponavadi v motornem prostoru v bli?ini blatnika, kjer gre kabel za senzor v notranjost karoserije,
na zadnjem delu pa bo? verjetno moral odstraniti kak?no za??itno plastiko znotraj avta... v glavnem poglej, kje gredo kabli v notranjost karoserije in tam i??i naprej...
?e pa ima? "service manual" pa tam poglej, kje so speljani kabli...
premeri? z Ohm-metrom in vidi?, kateri je, potem pa menja?... na?eloma se da doma menjati (zna biti Yebeno, ?e je fejst zarostalo), druga?e pa servis... jaz sem sam menjal letos na 323F zadaj v bobnu... ceno pa lahko pogledam zve?er
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
?e se ti premika navzdol, potem mo?no, da je zlomljen spodnji nosilec... odstrani? za??ito odbija?a, pa vidi?...
aha... e... vpra?anje: a se ti premika cela lu? z ohi?jem, ?e pritisne? nanjo ? ?e ja, potem je lahko zgoraj napisano vzrok, v nasprotnem primeru pa bo treba malo bolj natan?no pogledati!
LP KAALman
Povezava za deljenje
Deli na druge strani