V Bosni imajo tri izraze za vozila: Mercedes, Golf in avto. Ne glede na letnik je Mercedes pa? Mercedes in Golf je pa? Golf. In ?e ima? novo Mazdo, je to samo avto, ?e pa ima? 15 let starega Golfa, je pa to Golf.
No, miselnost v Sloveniji je podobna. Ni pa to miselnost Slovencev...
In kako zdaj ka?e krepanini? Si odkril napako? Bo ?el na servis?
No, ?e so res mrzlega ti??ali, potem je lahko tudi po?ena glava motorja...
Ja, kaj naj ti re?em, novice so, kako bi rekel, slabe in slab?e... Ja, lahko so tudi najslab?e... V tvojem primeru se mi zdi, da nima? kak?nih drugih mo?nosti.
In mimo grede, kako pa ve?, da ti vodo me?a z nafto? Manjka hladilne teko?ine?
Kar se pa pregrevanja motorja ti?e, pa sosedova izku?nja z Opel Astro karavan 2,0 DTH: ko je iz Nove Gorice pripeljal v Lokovec po vseh teh vzponih, je motor normalno deloval. Ko pa ga je na vrhu hriba ugasnil, je po petih minutah zakuhal. Zakaj? Sploh Nemci so mahnjeni na zmanj?evanje nepotrebne te?e. In so zmanj?ali koli?ino hladilne teko?ine. Ko torej pride? na vrh hriba, je blok motorja zelo vro?. Ko pa ugasne? motor, obstane vodna ?rpalka. In tisti pregreti blok motorja mimogrede zavre tisto malenkost vode, ki ga obliva. Moj sosed je to sicer opazil, po?akal, da se je motor ohladil in dolil nazaj hladilno teko?ino. Ko mu je trikrat avto takole zakuhal, je pa zvilo glavo na motorju. Garancije mu niso priznali, ker ni pazil, kaj po?ne in je dovolil, da mu avto zakuha. Pa se je lotil sam popravljat. Ko so za?eli brusit glavo motorja, se sploh ni pustila brusit, ampak se je aluminij kar svaljkal (kitajska roba?). In je enostavno namazal z rde?im termokitom in dal oglas, da proda avto s 4000 prevo?enimi kilometri (kilometri so bili res pravi!).
Ja, te?ko je vedeti, kaj je po?el lastnik pred teboj. Ne, da bi komu zdaj hotel solit pamet, a jaz vedno vzamem novega. In ga potem vozim kak?ne 10 do 12 let. Mogo?e ?e ve?...
?isto enostavno: prebilo je tesnilo na glavi motorja. Nafto dobi po redni poti, hladilno teko?ino pa skozi prebito tesnilo.
Preden se loti? popravila, preveri, ?e je res ?lo tesnilo: nalij vodo tja, kjer mora biti in toliko, kolikor jo mora biti. ?epa pa ne daj nazaj ampak pusti odprto. Nato v?gi motor (zaradi prebitega tesnila bi vseeno moral vsaj malo kolcati...) in glej gladino vode. ?e je prebito tesnilo, bodo iz vode izhajali mehurji plina. In ?e se ti to res naredi, si v riiiiiiii....
Nazadnje je en vulkanizer rekel ja, da naj bi prednje desno kolo kao melo malo lufta. Nisem potem gledal...Se pravi, ?e je to res in luft dejansko obstaja, je fu? le?aj?
Najverjetneje. Lahko so tudi kon?niki ali pa ... ... ... ma tisti gumijasti zlodji, ki ti dr?ijo vilico na karoserijo, mislim, so tam vmes med vijakom in vilico. Ali na karoseriji ali pa na pestu. Na karoseriji sta dve vpetji, na pestu pa eno samo. No, ?e je res kateri od teh zlodjev, se mora tudi na gumi poznat, da jo na eni strani malo bolj pobira kot na drugi. ?e pa je "samo" kolesni le?aj, je pa guma vseeno enakomerno obrabljena.
Tlak v gumah preveri s kljunastim merilom (?ubler po Slovensko). Zmeri? globino profila na levem robu, na sredini in na desnem robu. ?e je na robovih manj profila kot na sredini, je potrebno napumpat. ?e je na sredini manj profila kot na robovih, je potrebno spustit. ?e je na enem robu manj profila kot na drugem, je te?ava z optiko podvozja - bodisi je kateri tistih gumijastih zlodjev, ki sem jih ?e prej opisal bodisi je posledica kak?ne udarne jame ali ?esa podobnega.
Ko bo? ?e imel avto v zraku, preden odvije? vijake, poskusi gumo "pogujsat" gor in dol. ?e je le?aj, lahko za?uti? zra?nost - kot bi bilo preslabo privito.
V?asih pri nekaterih (ne vem, kako je to pri Mazdi) pomaga priviti matico na pestu kolesa in tako zmanj?a? zra?nost. No, to gre, ?e so le?aji konusni. Nekateri imajo tudi take re?itve.
Ima? filter za bencin in redno ga mora? menjat: na vsakem petem servisu! Vsaj mislim, da se ga menja na vsakih 100.000 km. Sicer pa bi kaj takega moralo pisati v knji?ici o vzdr?evanju, kjer ti pi?e, pri koliko kilometrih je potrebna menjava kak?ne re?i na avtu... Vsaj naj bi pisalo...
Pri nas smo imeli Fiate, pa nobeden ni ?el od hi?e pred dopolnjenimi 250000 km. Pa ni bilo nikoli nobenih te?av. Sam sem nato kupil F-Panda, ki ima 320000 km in je sicer brez tablic, a ?e vedno se vozimo po gozdu. Imel pa sem tudi R-Clio storia, letnik 2005, pa nisem nikoli prevozil ve? kot 8000 km brez okvare. Motor je sicer tekel, te?ave so bile s kon?niki, zglobi, kolesnimi le?aji, amortizerji, ABS zavorami, na koncu pa se je na zadnjem blatniku za?ela lupit barva... Po dveh letih in pol sem se ga, hvala Bogu, re?il in kupil Hondo Jazz. Nekaj ?ez 100.000 km, pa ?e nobenih te?av.
Tudi tast ima Renaulte, od kar je zamenjal spa?ka. S katrcam in petkam ni imel nobenih te?av, pa jih je na odpad vozil s 300000 kilometri in ve?. Zdaj ima laguno in je ve? na servisu kot pa pri njemu v gara?i...
Peugeot servis na Gori?kem? Dober Peugeot servis na Gori?kem? ?al, ?e nisem sli?al. Se bom malo pozanimal, pa ?e kaj zvem, se pa sli?imo.
In kogarkoli sem poslal tja, vsi so bili zadovoljni z delom. In ceno. Za pol cene novih so bili obnovljeni stari, delali, kot je treba in zdr?ali skoraj ve? kot originalni. In po ?elji jih je tudi "meh?al" in "trdil". Mo?akar pa? obvlada.
V Novi Gorici nasproti OBIja je ?e stara delavnica, ki preizku?eno kvalitetno in zanesljivo obnavlja amortizerje. Med obnovo ti jih po ?elji naredijo bolj trde, enake ali bolj mehke. In ker je samo obnova, ne potrebuje? homologacije, tudi ?e spremeni trdoto. Cena? ?e se ne motim, je 100? na par skupaj z delom. ?e te zanima, se lahko malo bolj pozanimam.
Quercus, pomiri se. ?e ne bi bil Sveti ve?er ali Velika no? ali kar koli ?e je ve?er pred Bo?i?em, bi te poslal ... ... ... v kraj iz katerega si pri?el (da ne bo kdo rekel, da se nespodobno izra?am). Tako ti pa samo napi?em, da tako nizkega nivoja pa zlepa ne najdem na tem forumu.
?e je C35 res najbolj?i, kar jih je, potem to razlagaj na Citroën forumu. Sem pa sam imel kombi (pa ne Citroën), ravno tako starodobnik, pa bi skoraj upal trditi, da ?e bolj?i od tvojega. Lahko je imel 9 sede?ev, lahko je imel rampo in vpetja za 6 invalidskih vozi?kov in zraven poleg voznika ?e dva sede?a za spremljevalki, lahko je imel 13 kubi?nih metrov tovornega prostora, pod stropom zlo?ljiva postelja za dve osebi, lahko pa ne?teto mo?nosti in kombinacij sede?ev, tovora,... Pa ?e vle?no kljuko. Skratka, uporabno vozilo letnik 1978, ki je prevozilo okoli 600000 kilometrov. In tudi urejeno kot starodobnik. In ?e bi se vozili z njim, ?e ga ne bi vandali za?gali pred skoraj ?estimi leti na nekem parkiri??u med Logatcem in Colom medtem, ko smo s prijatelji vandrali po hribih. Tako, da mi je poznan ob?utek, ko se vozi? v starodobniku, mi je poznan ob?utek, ko se vozi? v tako velikem kombiju.
Kdo se je vozil v mojem kombiju? Precej bolj poznani od tvojega. Predvsem, kadar smo ?li na "rejli" starodobnikov. Pa tudi za kak?ne "protokolarne" prevoze so ga uporabili, kjer je bilo treba pred mno?ico pokazat nekaj druga?nega. ?e se pripelje? z BMWjem, je to pa? nek dolg ?rn avto, ?e pa s takim starodobnikom, je pa to nekaj ?isto drugega. Pa se s tem nisem nikoli hvalil. Se mi zdi trapasto. Kje vse sem bil s svojim kombijem? Od Tarife in Palos de la Frontera do Londona z okolico, do Prage in do Dubrovnika. In vsega, kar je vmes. Sam, s prijatelji, s prijateljico, pa z drugo prijateljico,.... pa nazadnje z ?eno, ?e preden je bila ?ena. No, kmalu po poroki pa je bil prej omenjeni incident in je kombi ?el na odpad. In nikomur ne razlagam, da mi je "fou?". Niso vsi "ciganske" sorte pa da bi jih veselilo klatenje naokoli. In nikogar ne bom prepri?eval, da mora to poskusiti.
In glede te?kega speljevanja tvojega C35: mogo?e ni kriv menjalnik. Mogo?e je prete?ek karakter, pa zato kombi ne more speljat. Poskusi ?e z drugo posadko v vozilu...
Bi ti napisal ?e kaj, a je ravno ve?er pred Bo?i?em, ko naj bi vladal mir in spokoj in naj bi se prepevale tiste Bo?i?ne pesmi, zato se bom pri tem ustavil.
slu?ajno vem, da ima C35 tako imenovan "bo?ni prenos". Da so bolje izrabili prostor, so motor in menjalnik sti?ali malo vi?je, pa se jim os menjalnika ni ujemala z osjo gum. Zato so na vsaki strani montirali ?e tako imenovan "bo?ni prenos": po en par zobnikov, ki ti vrtilni moment prena?a z diferenciala na kolesa. Sem pa ?e pozabil, od kod dobi olje: iz menjalnika ali ima svoje. Kakorkoli, lahko, da je izrabljen tudi kateri od teh zobnikov. ?e ti na eni strani zobnik ne zagrabi in ker C35 nima zapore diferenciala, ti druga guma lepo miruje. Poleg tega ima C35 neko ?udno re? glede sklopke. Se ne spomnim ve? to?no, kako, a na pedalu ima? hidravli?ni cilinder in nato cev do potisne ko?are, kjer je drugi cilinder. In ko pritisne? pedal, potisne? olje po cevi in na drugi strani "napihne" cilinder in pritisne na potisno ko?aro ter lo?i lamelo od vztrajnika. Dobro, mislim, da sem malo zakompliciral, a bo? ?e razumel. Torej, ta hidravlika uporablja enako olje kot zavorni sistem. Ne vem pa, ?e isto, ali ima svojo posodo. Lahko, da ti tega olja zmanjkuje, pa pod naklonom dobi? noter zrak, ki je stisljiv in zadeva ne dela, kot bi morala. Ko je voz na ravnem, zrak splava gor in zadeva spet deluje. ?morn, vsaj mislim, da je to C35. Kakorkoli, iz podatkov, ki si jih dal, je to te?ko ugotoviti, ker je v transmisiji C35 toliko sestavnih delov, da brez natan?nega pregleda ne bo ni?. Najbolj zoprno pa je, ker se ti napaka pojavlja, pa spet izgine. ?e bi se konstantno ves ?as pojavljala, je la?je dolo?iti. Tako pa lahko prevozi? pol Slovenije, pa ko bi ga radi pregledali, bo vse v redu teklo, enkrat (ko bo najmanj treba) se bo pa spet zataknilo.
In ?isto resno bi te nekaj vpra?al: zakaj na Mazdinem forumu spra?uje? o te?avah Citroëna?
V BTCju je na sprejemu g. Marjan Majes. Njemu se javite in povejte, naj vam naredi tako kot meni. Potem bosta skupaj z mehanikom Juretom pregledala avto, odklopila eno ?ico od nekod, in zadeva bo re?ena. Ena ura dela in moj BT-50 je ?e re?en te tegobe.
Sicer je trajalo ve? kot eno leto, da sta ugotovila, kako in kaj, ugotovila sta pa le.
Velikokrat zna popravit tudi vsak, ki je kdaj krpal kak?nega Tomosa. ?e gre res za zaganja?, se velikokrat naredi, da se na vodilu pastorka nabere prah (zaganja? je v neposrednem stiku z vztrajnikom, ta pa z lamelo sklopke). Zato elektromagnet ne more poriniti pastorka do konca in s tem ne vzpostavi stika za elektromotor, ki se zato ne zavrti. V?asih pomaga, ?e ga malo s kladivom potol?e?, precej bolje pa je, ?e ga vzame? ven, o?isti? tisto osovino, po kateri se zobni?ek zaganja?a premika do vztrajnika in nazaj, in ga spet zmontira?. ?e pa ?e ima? vztrajnik zunaj, s kak?nim WD-40 ali ?em podobnim posprejaj kontakte, ki spustijo elektriko na elektromotor, ko pride pastorek v vztrajnik. Pri vsem skupaj pazi na kable in kak?en kratek stik - pred podvigom odklopi akumulator. Do zaganja?a so namre? najdebelej?i kabli v avtu in ?e tam naredi? kratek stik, je najmanj uni?en akumulator.
Mah, ja, ko se spustim v dolino, kjer je pasje vro?ih 4°C nad nulo in imam za seboj ?e 30 km, se zadeva precej izbolj?a. Naslednje jutro pa avto poskrbi, da z mrzlim ne speljem prehitro... Problem nastane pri prestavljanju v hrib, ker se avto prej ustavi kot pa sklopka zagrabi. In potem ni druge kot v prvo in po?asi. Kdor je bil tu na pikniku, ve, koliko je teh vzponov tu naokoli.
Me pa malo bega, ker prej?njo zimo, ko je bilo pa mrzlo (se pravi okoli -18°C pa vse do - 22°C) tega nisem opazil. O?itno sem bil tudi sam bolj zmrznjen...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Eno neumestno vpra?anje:
A nimate kontrolne lu?ke za polnjenje akumulatorja?
Jaz sem jo na svoji Mazdi dobil brez dopla?ila, ?e serijsko. Pa?, samo vpra?am...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani