Italijani so na podro?ju motorne tehnike v ospredju.
Kmalu pride na trg ?e ena revolucionarna novost, ki bo najprej pri benzincin, nato pa ?e pri dizlih naredeila ?e en korak v smeri bolj?ih izkoristkov. Nekaj podobnega kot je skupni vod pri dizlih so dodelali sistem za precizno doziranje zraka v motor. Poimenovali so ga multiair sistem, ki omogo?a krmiljenje sesalnih ventilov in tako precizno doziranje zraka v cilinder. Najmanj?i motorji bodo v bodo?e dvo-cilindri?ni in bodo poganjali fiatove mal?ke. Pozneje bodo razviti ve?ji motorji. Rezultat tega sistema je bolj?i izkoristek, manj?a poraba in manj ?kodljivih snovi v izpustih. Benzinci bodo ?e bli?e dizlom po izkoristku.
Tako bodo na svoj ra?un pri?li tudi ljubitelji bezinskih par.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Po preverjanjih (hvala Yavarye in ostali za nasvete) ugotavljam, da je o?itno res homokineti?ni zglob.
Ampak zdaj smo pa spet pri rezervnih delih in (ne)dostopnosti le-teh.
Uradni Mazda servis (?erbinek) odgovarja, da orignal dela ni (!) in da lahko zamenjam komplet polosovino. Cena? Sitnica, 750EUR Ostale trgovine, ki sem jim pisal bodisi nimajo ali pa sploh ne odgovarjajo na mail.
Ma kdo kako idejo kam se obrnit? Nekdo je omenjal zglob za 40EUR?
Nekje pri LJ je mojster, ki obnavlja zglobe. Saj ni to niti kak?na velika modrost. Zamenjajo se kroglice v njemu in na novo podma?e. O zapletenosti posega sem se pogovarjal z mojstrom strugarjem, ki opravlja razna strojna popravila. Povedal mi je, da pretiravajo s ceno popravila, vendar je ta dale? od novega zgloba. ?e tok tok ni preglasen pomeni, da zra?nost rotirajo?ih delov ni prehuda. Lahko malo eksperimentira?. Zamejna? samo za??itno gumo in doda? Bondovo (?ude?no) hi-tech mast, ki se dobi v tubi 80g in bo ve? kot zadostovala za poseg. Cena tube je 9,05 ?.
Ta problem se praviloma dogaja zaradi slabega servisiranja. Ena od osnovnih stvari na servisu je pregled man?et na zglobih, saj je zglob zelo ob?utljiv na vpliv vode in drugih ne?isto?.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Evo danes smo menjali olje, pa sem zraven vlil ?e zlatkota . Bomo videli kaj pa kako. Sicer je te?ko ocenit kakr?nokoli razlika, ker je te?ko primerjat. Mogo?e v prostem teku lep?e motor te?e (manj tresljajev oz. jih ni ?utit) kaj drugega pa ne vem. Mogo?e poraba
Kontroliraj nivo in barvo olja pa bomo videli, ali moja teorija o manj?em prirastku dr?i. Pri neobrabljenih motorjih gre res za nianse v delovanju, ki se te?ko opazijo. Lahko pa mirno spi? glede pove?ane obrabe zaradi spiranja cilindrov in prisotnosti dizla v olju.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Pred kratkim se mi je za?ela pri?igati lu?ka za ABS na komandni tabli.
Obi?ajno ostane pri?gana ko pri?gem motor, ampak ne vedno (ve?krat se ugasne kot ostane).
Parkrat se je pri?gala med vo?njo.
Parkrat se je tudi ugasnila med vo?nji
Skratka ni pravila.
Ali kdo ve za kaj bi ?lo? In zakaj se to dogaja?
Ali je to velik problem?
I seveda, koliko me lahko stane popravilo? Ali ga lahko izvede tudi neuradni servis?
vnaprej hvala za odgovore.
avto je
626 1.8 16v letnik 2000
Zna biti, da se je vlaga prebila do senzorja. V?asih se da to popraviti, v?asih pa je potrebno zamenjati senzor. Pri neki drugi blagovni znamki je bil senzor cca 100 ?, ne vem pa kaka je cena pri Mazdi.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Nekaj me zanima, v motorno olje doda? 5-10% zlatkota, ki zman?uje trenje, kateri se posledi?no pove?a zaradi prisotnosti nafte v olju. Kljub temu, da si dodal zlatkota ima? ?e vedno nafto v olju ????Kako se pa zlatko ve?e, na povr?ino glede na to, da je prisotna ?e nafta??
In ?e nekaj pri uporabi aditivov na osnovi teflona ali mikrokerami?nih polimerov, stvar deluje dokler jo redno naliva? v motor, ko pa neha? se pa znajo pojaviti problemi, ker se teflon ali kerami?ni film za?ne zaradi obrabe/dotrajanosti lu??iti in lahko pride do zama?itve filtra ali ?ob ????
?e mi lahko kdo pojasni moje dvome, oz. razlo?i kako je s tem !
Hvala!
Nekje sem ?e navedel, da ima zaltko dve komopnente za zmanj?evanje trenja. Prva je kemi?no-reaktivna. Zaklju?ni sloj molekul metala se kemi?no ve?e tako kot se pri oksidaciji ve?e kisik na zaklju?ni sloj molekul (atomov). Ta sloj je veliko bolj gladek in tudi povr?inska trdota se pove?a. Zaradi tega je odpornej?i na obrabo, posledi?no je veliko manj kovinskega odpada v olju.
Zlatko ima ?e dodatno mikro-kerami?ni polimer, ki se v mikronskem nanosu v?ge v povr?ino metala. Rezultat je gladka povr?ina za lastnostmi keramike, odporna na najtr?e materiale in zdr?i visoke temperature preko 1100 C°. S polimerizacijo je odklonjena negativna lastnost keramike, krhkost. Priporo?ljivo je, da je stalno prisoten dolo?en % v olju, zaradi obnavljanja filma. ?e se doda samo enkrat ni strahu, da bi se odlu??ila kot barva. S?asoma se bo v obliki zelo finega prahu izlo?ila pri menjavi olja. Ni strahu, da bi v oljnih kanalih nastajale usedline. Ve?e se samo pod pritiskom, torej samo na torne povr?ine, ki ti??ijo ena ob drugo.
Nekateri foruma?i so ?e preizkusili zlatkotov u?inek. Po 10.000 prevo?enih km je olje v bencincih skoraj ?isto, v dizlih pa je nekoliko potemnelo vendar je ?e vedno prozorno, kar pomeni, da je veliko manj saj in kovinskega odpada, ki spremenijo barvo v ?rno neprozorno.
Ideja LabiGTja je zanimiva saj bi lahko mazda (?e posebej DPF) in zlatko lahko skupaj :mi pijemoo: .
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
preden grem tankat (cca. 50-55litrov) dam en pokorvcek megasela noter (20ml) ali naj dam vec?
se spomnim, da par let nazaj si mi predlagal vecje kolicine sam se ne spomnim tocnega podatka?
se pravi prvi tank X ml in potem vsak tank po x ml
vstavi X pa x
Prvih 200 l dizla se dodaja 20ml na 40 l goriva, v tvojem slu?aju 25 ml na tank (polno merico), nato pa se koli?ina dodatka prepolovi, kar pomeni na 50-55 litrov 12,5-15 ml aditiva.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
A pa je kaka mo?nost, da ta aditiv zaba?e recimo kak filter oz. kako drugo stvar. Nekaj let nazaj je bil recimo motor-up se mi zdi. Podobna zadeva?
Tarkat sem bral, da naj bi tista zadeva zapacala neke pore, itd...Lahko pa da so to samo govorice.
V?eraj sem dobil DPF olje z Nem?ije. Dal sem 50? za 5l, v kratkem dobim ?e 'zlatkota' potem pa akcija
Ne ni te mo?nosti niti pri zlatkotu, niti pri ostalih aditivih iz grupe 007.
Prvo se ne vsedajo v kanale.
Drugo, sestavine se ne usedajo v oljnem filtru, oziroma ne zmanj?ajo preto?nost olja.
Vsi, ki boste zlatkota uporabili, bodite pozorni na barvo olja. Ponavadi olje takoj po nekaj 100 km vo?nje potemni. Pri uporabi zlatkota pa olje po 10.000 km samo malo potemni, ?e vedno pa je prozorno, torej zelo malo kontaminirano z usedlinami, ki so rezultat obrabe in izgorevanja goriva.
Proizvodi, kot so razni UP-i, so muhe enodnevnice, ki z reklamno manipulacijo "?ivijo" nekaj ?asa. Potem pa "vse tiho je bilo".
Bratov??ina Zlatkotovih pa svoje poslanstvo in preverjanje kakovosti opravlja v industriji, v najte?jih pogojih delovanja. Ko bodo razni UP-i imeli take reference, se lahko z njimi primerjajo.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Tu ima te ?e skico kako to zgleda pri motorju kamiona Scanie. To je edino kar sem na?el. IMV ?t. 3 zgleda enako kot dizel filter in separator vode ?t. 2
1. Low-pressure pump
2. Fuel filters with water
separator
3. Inlet metering valve
4. High-pressure pump
5. Rail (accumulator)
6. Rail pressure sensor
7. Mechanical dump valve
8. Return rail
9. Electronically controlled
fuel injector
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
pa kje hudi?a je ta ventil in kaj sploh po?ne :ne vem:
IMV je ventil za vzdr?evanje konstantnega pritiska v krogotoku nizkega pritiska, ki dovaja gorivo visokotla?ni ?rpalki v commonrail sistemu. Torej visokotla?na ?rpalka, ki ustvarja pritisk v skupnem vodu ima preko IMV konstanten dotok goriva(nekje 3 bar) IMV pa vi?ek goriva vra?a v rezervoar.
Tu ni kaj ?istiti, ?e javlja napako, pomeni, da je tlak v vodu nizkega pritiska manj?i od predvidenega in, je v nevarnosti visokotla?na ?rpalka, ker se lahko zgodi, da ostane brez goriva in zariba.
Rabil sem kar nekaj ?asa, da sem nekaj o sistemu na netu izsledil, nekaj sem pa jaz dodal iz moje "baze" podatkov. Prvi poskus me je celo nekoliko zavedel in sem podal napa?no informacijo.
Torej, ?e se pojavi ta napaka pomeni, da ventil ne deluje pravilno in ga bo najverjetneje treba zamenjati. To je vsekakor ceneje kot, da gre visokotla?na ?rpalka.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Jaz imam zdele menjavo olja na 20.000 in "Zlatko" je tud ?e par dni naro?en. Sem pred ?asom pri?el do istega zaklju?ka kot ti, da ?e je nafta v karterju, da to ziher ne more bit dobro za motor.
Ve? kaj me zanima? A pri naslednji menjavi na 40.000km moram spet "Zlatkota" not vlit al se ve?e na kovino pa ostane gor tud ob menjavi olja.
Jutri ga dobi?.
Odgovor na vpra?anje, ali stalna uporaba, je DA, s tem da zadostuje polovi?na doza. Torej z dvema plo?evinkama lahko naredi? 60.000 km. ?e dizl ne bo bistveno pove?eval koli?ino "olja" pa tudi 90.000.
O ekonomi?nosti ne bi razpravljal. ?e je potrebno zaradi red?enja na 60.000 km opraviti eno menjavo olja ve?, ki stane 100?, je to skoraj 3 "zlatkote" (hvala za posre?eno ime).
Film se ve?e in ostane, ker pa ni ve?en, dodajamo ob vsaki menjavi dolo?en procent, ki zagotavlja stalnost filma. Torej, ko se obrabi se ponovno nanese iz "rezerve" v olju.
:mi pijemoo:
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
O problemih avtomobilskih motorjev z DPF je bilo ?e veliko povedanega. Prav gotovo gre za resen problem, ki bo v pravilu padel na ramena lastnikov avtomobilov, saj se bodo simptomi pove?ane obrabe motorjev, ki posledi?no nastaja zaradi prisotnosti dizla v olju, izpiranju mazalnega filma na tornih povr?inah, pokazali praviloma po poteku garancije.
Prav gotovo gre za resen problem na katerega do sedaj Mazda ?e ni na?la sprejemljive re?itve.
Zato vam jo kot delno, ki bo obvarovala va? motor, ponujam jaz.
Predlagam vam uporabo aditiva Metabond Gold (v kolikor za administratorje omemba proizvoda ni sprejemljiva naj ga prekrijejo). Gre za aditiv ki nudi dvojno za??ito drsnih povr?in. Prvi na?in je kemi?na reakcija s torno povr?ino, ki povzro?a glajenje in utrjevanje tornih povr?in (posledi?no manj?e trenje in obraba). Drugi na?in, ki je v tem slu?aju vitalnega pomena je ?e tvorjenje za??itnega filma s pomo?jo mikro-kerami?nega polimera, ki daje povr?ini kerami?no za??ito. Torej trdoto in gladkost keramike, odporne na ribanje najtr?ih materialov, vendar kljub temu, da gre za keramiko, je s polimerzacijo le te dose?ena elasti?nost za??itnega filma, ki dejansko predstavlja mikronski nanos na obe torni povr?ini. Elasti?nost omogo?a bolj?e tesnjenje med batom in cilindrom ob 50-60% zmanj?anju koeficienta trenja. Ta tudi dopu??a uporabo aditiva tudi v novih motorjih, brez strahu od negativnih vplivov. Torej bolj?e tesnjenje bo zmanj?alo prodiranje dizla v karter ob proti-obrabni za??iti tornih povr?in.
Napisal sem ime proizvoda kot ?lan foruma, ki ?eli ob tako neprijetnih problemih, kot so pove?ana obraba motorjev z DPF, zgolj pomagati. Sicer sem ?e ob debatah na temo DPF to re?itev predlagal, vendar me niste vzeli resno. Pri tem problemu se lahko odlo?ite za jamranje, ali pa za to, da nekaj ukrenete. Gold predstavlja za sedaj edino »pametno«re?itev, na vas pa je, da je sprejmete, ali pa tudi ne. Kako priti do njega? Se boste ?e zna?li na internetu.
Pa sre?no vo?njo z moje strani.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
?aki, ampak zakaj pa pride do take zama?itve? Skos poslu?am kak?ne superduper sisteme DPF imajo druge znamke napram Mazdi ampak o?itno je vsepovsod prbli?no enak ?it.
Zaradi kakovosti goriva.
Preve? ?vepla in ?e ?esa, ki pri izgorevanju povzro?ajo negorljive trde odpadke, ki so ve?ji od premera luknjic na FAP-u. FAP odstranjuje samo saje in druge gorljive usedline, ki se na povr?inah v satju FAP-a nalagajo. Z vbizgom goriva, ki mu je dodan aditiv za vi?anje temperature gorenja, se v filtru dogaja ob?asno dodatno izgorevanje teh gorljivih snovi, ostajajo pa trdi negorljivi delci, ki se postopoma v kanalih nalagajo in zmanj?ujejo pretok dimnih plinov. Postopoma je tlak v FAP tako velik, da du?i motor. In to je to.
Je pa ta sistem sigurno bolj?i od DPF, ker se te?ave dogajajo po ve?jem ?tevilu prevo?enih km, pa tudi ?i??enje je enostavno.
Torej kvaliteta dizla je vzrok za to. Zato je primerno gorivo za novodobne dizle s ?im manj?o vsebnostjo ?vepla. Meja 50ppm ?vepla je previsoka. Vpra?anje je, ?e gorivo, ki ga tankamo nima celo vi?jih vrednostih od dovoljene.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Naredita tako kot sem opisal. In napaka bo odpravljena.
Grem stavit, da imam prav. Problem poznam iz lastnih izku?enj na motorju HDI s FAP filtrom.
?e ne bo "ukrepanja" bo ?e aditiv "po?rlo", ker ra?unalnik posku?a z nenehno regeneracijo, ki se izvaja z direktnim vbrizgom goriva v FAP, ki mu se predhodno dozira ?e aditiv iz posebnega rezervoarja pri levem kolesu zadaj. Normalna poraba goriva je zaradi FAP-a pove?ana z 0,3l/100km. Ko pa se filter zama?i se poraba pove?a tudi za ve? kot liter na 100km.
Torej je bila poraba goriva pred vklopom rezervnega programa za pomo?no delovanje motorja ?e nekaj ?asa pove?ana. To je eden od simptomov, ki napoveduje, da bo pri?lo do opisane napake.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ta peugeot ima FAP (filter sajastih delcev). Ima (verjetno) ve? kot 100.000 km.
Napaka je zmanj?ana prehodnost FAP, ki du?i motor in ra?unalnik vklopi rezervni program, ki omogo?a, da se "privle?e" do servisa. Ta zama?itev je faza, ki je ni mogo?e rw?iti s prisilno regeneracijo s priklopom na tester, ker zama?itev ne povzri?ajo saje marve? trdi delci (?vepleni in drugi), ki so zmanj?ali prehodnost kerami?nega satja v FAP.
Potrebno je filter odmontirati, oziroma razstaviti. To se lahko naredi le na kanalu, ali dvigalu. Na filtru so na prednji strani 4 vijaki, ponavadi zape?eni, zato jih je treba segreti, druga?e lahko po?ijo. Na delu, ki se odstrani je cevka za gorivo. Pazljivo odviti priklop. Nato ?e razstaviti ?e ?elno, ki povezuje FAP z izpu?no cevjo in ta del FAP-a odstraniti. Paziti na prednji strani na metalno zesnilo, da se ne po?kodije.
Notranjost FAP-a spreti pod pritiskom z WAPOM. Z varilno ?ico pa dodatno pre?istiti ?e vse kanale kerami?nega satja. Ponovno montirati. Vijake po mo?nosti namazati z visokotemperaturno pasto za la?jp naslednjo demonta?o.
Delo traja cca 1-1,5 h in filter je ponovno kot nov. Delo naj opravi kak mehanik, ali pa nekdo, ki se razume v mehaniko, da ne pride do po?kodbe filtra, ker je njegava cena 500-600?.
Na bilten citroenovem forumu so tudi slike FAP-a. Klikni TU in kompletna razprava o njem. Peugeot ima enakega.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ne vem kaj ?aka? na ustrezno reakcijo. Obstajajo neki roki za reklamacijo, oziroma za uveljavljanje prevare. Predlagam, da lastniku takoj po?lje? priporo?eno reklamacijo na prodano vozilo in mu pojasni, da v kolikor ne bo dogovora o re?itvi problema, bo? pa? ubral pravne poti. Le tako bo? zavaroval rok za reklamacijo, ki je, ?e se ne motom, 8 dni od kar si za napako (prevaro) zvedel.
Predlagam, da krene? v akcijo in ne jamrat tu na forumu, ker ti to ne bo ni? pomagalo, razen, ?e se nisi pomiril s tem, da te je okol prinese za dobrih 5000?.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ponavadi se nakup od fizi?ne osebe izvaja preko posrednika, saj se na ta na?in izognemo davku na motorna vozila (5%).
Komisionar izda ra?un (pogodbo), v kateri je ponavadi navedeno, da je vozilo kupljeno na na?in videno-kupljeno in da kasnej?ih reklamacij ne upo?tevajo, kupec je vozilo pregledal in preizkusil ter se strinja z njegovim stanjem in vozilo nima garancije.
Dejstvo je, da je bil prodajalec dol?an povedati kupcu, da je vozilo bilo karambolirano. Kako to dokazovati in uveljavljati kako ?kodo pa je stvar strokovnjakov za to podro?je. ?e je to dejstvo zamol?ano gre za prevaro.
Poskusi poiskati nasvet pri kakem pravniku, potem se pa odlo?i, ali bo? vztrajal pri uveljavljanju od?kodnine, ali pa na vse pozabi? in popravi? po?kodbo na svoje stro?ke.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ker mi se ne da brskati po predpisih, ti kopiram nekaj na to temo iz drugega foruma.
Obligacijski zakon
462. ?len - Skrite napake
?e se potem, ko je kupec prevzel stvar, poka?e, da ima stvar kak?no napako, ki je z obi?ajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogo?e opaziti (skrita napaka), mora kupec obvestiti o njej prodajalca v osmih dneh, ?teto od dneve, ko je napako Opazil.
II Pravice kupca
468. ?len
Kupec, ki je o napaki pravo?asno in pravilno obvestil prodajalca, lahko:
1. zahteva od prodajalca, da napako odpravi ali da mu izro?i drugo stvar brez napake,
2. zahteva zni?anje kupnine,
3. odstopi od pogodbe-kupnine
V vsakem izmed teh primerov ima kupec zahtevati povrnitev ?kode!!!
Torej ne glede na to, ali je prodajalec fizi?na, ali pravna oseba ima? pravico uveljavljati ?kodo zaradi prikrite 8zamol?ane) napake.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Z vra?anjem dimnih plinov in dodajanjem sve?i zmesi se zni?uje temperatura zgorevanja v cilindru, to pa zni?uje vsebnost du?ikovih oksidov (NOx) v dimnih plinih.
?e dela narobe EGR, je motor na minimalnih obratih nemiren. Lahko pa tudi zgubi na ?ivahnosti pri pospe?evanju in tudi lahko podimi, ?e je povratnih dimnih plinov preve?. Vzrokov za dimljenje pri obremenitvah je pa lahko ve?, vsi se pa nana?ajo na kvaliteto izgorevanja.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Na najni?jem delu zadnjega izpu?nega lonca se prevrta 3mm luknjico, da se kondenz scedi iz notranjosti lonca. Ta teko?ina vsebuje dolo?en % ?veplene kisline, ki skraj?uje ?ivljenjsko dobo lonca. To velja predvsem za benzince, pri dizlih tega pojava ni, zato je ?ivljenjska doba dizelskih izpu?nih cevi veliko ve?ja od bencinskih.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Kaj pravi? na to novost pri bencincih.
Gre za tisto, kar sem omenjal v zgornjem zapisu in je ?e v uporabi pri Moto-tu. Ve? TU
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani