@SpEkTr ja tako je ultimativnega olja ni so pa razlike med njimi.
Če pogledaš na zgoraj omenjeno primerjavo za Skyactive-G bencinarje pa je Shell Helix Ultra 5w30 na celi črti boljše olje, brez dejanskih minusov, no ajd mogoče malo višja poraba goriva, ampak jaz na porabo itak ne gledam.
Meni je bolj pomembna sama zaščita motorja kot pa dpf, dpf menjat je lažje kot pa generalko delat🤪
Kot sem že nekajkrat napisal Mazdino olje ni slabo, se je pa pri moji M6 dizel slabše obneslo kot Motul EFE.
Glede dodatkov k oljem pa je tako da na pamet rečt da bo neko olje z nekim dodatkom boljše ne moreš rečt.
Kot prvo je treba vedet kaj dejansko je v dodatku, nato pa je potrebno dat čez XX km olje z dodatkom na analizo in vidiš če je dejansko kaj boljše ali ne.
Jaz bom za probo to naredil zdaj test mazdino olje z dodatkom Archoil AR9100, pa da vidim če je res tolk dober.
Vem pa kakšno sestavo(kalijev borat) ima zato neke dodatne obremenitve na DPF ne bi smel imeti. Za referenco pa tudi imam analize od moje M6 z golim Mazdinim oljem.
Edino bom videl če bom naredil analizo vsake 3kkm kot na Mazdinem olju ali samo na 10kkm.
@Aless sem primerjal shell helix ultra professional af in mazda original 5w30 in sta zelo blizu, vsaj zdi se mi 😁😁 se ti da pogledat in ocenit glede na mazda original in na shell helix ultra 5w30. Hvalaaa 🙂
Evo primerjave Mazda Original Oil Ultra 5w30 vs Shell Helix Ultra 5w30 vs Shell Helix Ultra Pro AF 5w30 HTHS viskoznost je pri Mazdinem olju znižana, zaradi zmanjšanja porabe goriva, Helix Ultra im stadardno 3,5 HTHS viskoznost, kar je boljše in nudi boljšo zaščito obremenjenih delov, Za Helix Ultra Pro AF žal nimam podatka o hths viskoznosti. KV40 in KV100 viskoznosti so pri Madinem in Helix Ultra Pro AF na podobni ravni, so pa na nižjih vrednostih znotraj specifikacije za 5w30 olja, se pravi so malo redkejša olja kar je ugodno za porabo, malo slabše za zaščito.
Helix Ultra pa ima KV40 in KV100 viskoznosti na zgornji strani znotraj specfikacij za 5w30 olja. TBN/TAN razmerje je pri Helix Ultra najboljše, vendar tudi pri ostalih dveh je na zelo dobri ravni. Sulfatni pepel je najnižji pri Mazdinem olju, kar je dobro za zmanjšanje neželjenih saj na EGRju, sesalnem kolektorju in sesalnih ventilih. Pourpoint je pri Mazdinem olju kljub dokaj redkemu olju malo razočaranje, se pravi pri -36 začne zmrzovat, Oba Shella imata pour point dosti boljši -44 in -50. To tudi da sklepat da je osnovno olje pri Shellu boljše kvalitete. Za Helix Ultra vem da je GTL, kar je glede kvalitete baznega osnovnega oljarazred višje od HC(VHVI) olj, Mazdino je HC, za Helix Ultra Pro AF pa nimam podatka, predvidevam da je mešanica GTL+HC. Flashpoint je podoben pri vseh treh oljih. CSS @-30 je pri Helix Ultra najvišji zaradi gostejšega osnovnega olja. Noack vrednost pomeni koliko % olja se pretvori v oljne hlape, ta vrednost je zaželjena čimnižja, Mazdino olje ima 10,30%, za ostal dva Shellova olja nimam podatka, vendar za Shell Helix Ultra predvidevam da je v rangu 6-7%, ker je gostejše in še osnovno olje je odlične kvalitete. Paket aditivov: Pri tem im Helix Ultra zelo močan in moderen paket, 96ppm Molibdena in 262ppm Bora nudita dobro dozo zaščite proti obrabi.
ZDDP (Zink,fosfor) je pravtako klasičen aditiv proti obrabi, pri tem ima Mazdino olje malenkost višje vrednosti, se pa ZDDP poskuša zmanjšati na minimum, zaradi katalizatorja fosfor namreč slabo vpliva na življensko dobo katalizatorja.
Shell Helix Ultra ima modernejši paket aditivov to se vidi tudi na zmanjšani količini Kalcija in več Magnezija, pri modernejših oljih se Ca nadomešča z Mg.
Skratka Shell Helix Ultra nudi najboljšo zaščito motorja, bo pa na ta račun mogoče malekost večja poraba goriva.
Helix Ultra Pro AF je pa malenkost "boljši" od Mazdinega olja, na račun kvalitetnejšega osnovnega baznega olja.
Za razmislek ti v tabelo prilagam še Ravenol FDS, DXG, VMP in Mobil1 ESP.
Vendar če se držiš samo ACEA specifikacij pol pride v poštev samo Ravenol FDS, ostali imajo samo API spec za tvoj avto, kar načeloma ustreza, ampak so po ACEA specifikaciji bolj prilagojeni dizlom.
Jaz sem se za ta Motul X-Clean 8100 EFE odločil ker ima zelo močan paket aditivov proti obrabi in je receptura olja prilagojena tudi mešanju olja z gorivom. Kar se je v mojem primeru izkazalo za dobro odločitev ker je obraba železa Fe kljub 6% goriva v olju padla za polovico napram Mazdinemu olju.
Imel sem namen testirati tudi Ravenol VMP ki je po vseh specifikacijah odlično olje, primerljivo z Motul EFE, vendar z manjšo obremenitvijo za dpf (SA 0,7), vendar ga lani ni bilo na zalogi.
P. S: Za naslednje olje pa kljub temu da mam že doma Fuchs Titan GT1 Pro, imam še eno idejo za stestirat Mazdino olje z enim aditivom Archoil AR9100 za zaščito (Friction Modifier) ki deluje na podlagi Kalijevega Borata, s katerim ima folk dobre izkušnje.
Ta oblika Bora v aditivu bi naj naredila zaščito proti obrabi in hkrati dvignila TBN olja.
Rad bi videl če lahko ta aditiv zniža obrabo tudi z "slabšim" oljem. Če ne bo želenih rezultatov bom ostal na Motul EFE.
Se pravi kaj, tale Motul je potem za DPF boljš, al slabš?
Če misliš na moj Motul X-Clean 8100 EFE, je glede obremenjevanja DPF enako kot z Mazdinim oljem oz. Motul je za odtenek boljši. SA Mazda 0,80 vs Motul 0,78%, se pravi lahko rečemo da sta glede dpfa na enaki ravni.
Motul je pa boljši v vsem ostalem viskoznosti, paket aditivov proti obrabi...
Btw: Alexov Motul X-Clean+ 8100 pa je boljši za DPF (ima SA 0,61) ima pa slabšo viskoznost in manj aditivov proti obrabi.
Sej to mi je zdaj smešno... taka debata, da motor na bo zdržal 500.000 km a mislim, da ga ni tukaj na forumu nobenga, ki bi imel avto v bljižini te cifre. In kolk je tak avto recimo vreden s temi kilometri in starostjo 15+ let? Kurckej, mogoče jurja evrov. In kolk je vreden, če jih ima pri teh letih recimo 300.000 km? Ja mogoče 50 EUR več al pa še to ne.
Tko, da danes razmišljat kaj bo čez 15 let in a bo motor zdržal pol milijona km je čist nesmiselno in nepotrebno.
Ja glede 15let starega avta imaš prav in se ni potrebno obremenjevat kolk bo še zdržal.
Je pa za razmislit, če ti bati zdržijo 100kkm ali pa 300kkm😉
In na primeru Opelovih 1. 4T motorjev odvisno od olja, olje omili oz. izniči LSPI problem. Opel je čez čas to tudi sam ugotovil na grd način in spremenil zahteve za motorno olje. Prej je bila zahtevana specifikacija Dexos2, po novem pa mora biti Dexos1 Gen2.
Od olja je tudi odvisna obraba ostalih komponent recimo veriga in odmične, pri odmičnih je imel stari Audijev 2.5tdi problem z neustrezno specifikacijo olja, zato so predpisali drugo spec olja.
Moji izračuni obrabe motorja in njegove življenske dobe zbrazličnim oljem, pa so teoretični na podlagi obrabe analiz. S tem sem hotel pokazati razliko med olji, in s tem teoretično življensko dobo, če bi bila obraba ves čas km enaka.
Jaz za sebe vem da za enako ceno ali 10€ višjo, raje dam v avto olje ki mu bolj "paše", in vem da je obraba komponent motorja manjša, pa neglede ali bo zdržal 300kkm ali 500kkm. No 300jih že skoraj ima🤪
Vsak pa dela z avtom kakor mu paše.
@Janez007ja tako je izbira olj pri modernih avtih je kompromis med zaščito motorja in zaščito DPF/GPFa.
Saj se strinjam, vendar nekaj pri Mazdah CD vseeno ne štima. OPEL je svoje čase imel celo servise na 50.000 km! Poznal sem Astro, ki je samo z rednimi štirimi servisi brez težav prevozila 240.000 km, potem pa ne vem, ker je bil prodana.
Pri Mazdah CD pa žal tudi menjava olja na 10.000 km ne zagotavlja brezskrbne vožnje do 240.000 km. Tuje leasing hiše baje delajo servise na Mazdah CD na 30.000 km! Zadnjič sem debatiral s človekom, ki dela na Mazdi Slovenija. Povedal je, da ni pravila glede vzdržljivosti Mazd CD. Eni, ki delajo z avtom kot svinja z mehom, nimajo nobenih težav, drugi, ki s skrbnostjo pretiravajo, pa jih imajo, celo turbine nekaterim takim crknejo pri 50.000 km! Žal so nekatere, upam da redke Mazde CD tempirana bomba, ki vedno hitreje tiktaka, bolj kot se približuje avto 200.000 km.
No ja za starejše avte, tudi Ople verjamem da so šli 200+kkm tudi z šlampastim servisiranjem, poznam tudi primer ko je znanec prevozil čez 100kkm brez menjave olja, brez težav, vsake toliko je dolil kak 1L olja in gasa. Bil pa je Peugeot206.
Glede novejših Oplov pa si ne bi upal trdit da bo šel brez problema 200kkm, Insignije nešteto motorjev šlo v ku..., Astre 1.4T problemi z LSPI in posledično okvaro batov...
BMWjeve verižice so tudi resen problem.
Tak da niso samo Mazdini dizli z okvarami, bi si pa upal trditi da z ustreznim vzdrževanjem se življenska doba lahko konkretno poveča.
200+kkm ni noben bav bav ob ustreznem vzdrževanju.
Je pa tudi res da pri novejših avtih moraš imeti tudi nekaj sreče da ti nič ne crkne, vse več je elektronike in raznih ekoloških sistemov, s tem pa večja verjetnost okvar.
Malo za info kako zgleda bat iz Opel Astre 1.4T ( ne ni zdržal 200kkm🤪)
@Janez007 razlike oz. finese med olji vplivajo tudi na verigo.
Verige imajo rade gostejše olje, pri redkem olju se dokazano poveča obraba verige.
Zato je tudi za samo verigo boljše izbrat 5w30 olje z HTHS viskoznostjo okrog 3.5, še bolje bi bilo 5w40 ampak Mazda te specifikacije nima med odobrenimi.
Bo pa seveda gola mašina z skoraj vsakim oljem prevozila 300kkm, je pa tudi tukaj lahko razlika v kakem stanju bodo cilindri po 300kkm z ustreznim oljem in manj ustreznim.
To sem tudi podal izračun obrabe cilindrov, na podlagi mojih analiz različnih olj na moji M6.
Btw. : Sami proizvajalci avtomobilov pa itak ocenjujejo življensko dobo avta 200kkm🤪
@Aless kateri parameter gledaš za minimalno obrabo. Se ti da primerjat mazdino 5w30 olje za bencinarje z najboljsim oljem po tvojem za bencinarje.
Zelo zanimivi se mi zdijo tvoji izracuni in ugotovitve.
Za minimalno obrabo se gleda količina adtitivov ZDDP, Molibden, Wofram, Bor. Kot drugo se pa še gleda viskoznost HTHS, hths pod 3.0 imajo slabšo mazalno lastnost pod obremenitvijo, zato priporočam hths med 3.0-3.5.
Glede olja za Mazdine G bencinarje pa sem že v oni drugi temi o olju napisal Shell Helix Ultra 5w30, Ravenol DXG 5w30, Amsoil Signature Series 5w30.
@godlikeNačeloma zgleda tvoj vzorec dobro, vendar ga zelo pokvari večja količina goriva v olju (tko kot na moji Mazdi).
Območja bi ocenil tako:
1= 3-4
2= 1
3= 1
4= 2-3
Vizuelno olje še ima rezerve glede čistilnih lastnosti, ampak glede na količino goriva je olje za zamenjat. Zdaj groba ocena goriva bi rekel da je okrog 4%, kar je že preveč za bencinarja, ker bencin bolj spira olje in ga še bolj redči kot nafta.
Verjetno ti olje če ga povohaš smrdi po bencinu.
Si imel dost krajših voženj?
Mogoče za prihodnje, če imaš dost krajših voženj, priporočam da vsake toliko narediš malo daljšo vožnjo z malo bolj "moško" vožnjo da se motor dobro segreje.
Pri bencinarju bo nekaj bencina z malo daljšo vožnjo pod večjo obremenitvijo izhlapelo.
@Alexja v mojem primeru imaš prav, in se je izkazal Motul za boljšega! 😉
Se pa mora upoštevat da je vsak motor malo drugačen in vsak uporabnik ima drugačen režim vožnje. Zato ni nujno da bo "boljše" olje dalo željene rezultate.
To se vidi samo z analizo, kjer imaš direktno primerjavo in ko enkrat veš katero olje paše motorju, pol to točiš in mogoče narediš spet kako analizo čez 100kkm, da preveriš če je obraba na podobni ravni.
Še vedno sem mnenja da so Mazdina olja dobra, ampak so preveč ECO naravnana (znižane viskoznosti hths, kv40, kv100).
Če je interes lahko tudi malo bolj podrobno opišem primerjavo olja na mojem primeru.
Aja malo sem se tudi poigral tudi z računanjem obrabe motorja, v mojem primeru železa oz. samo obrabe valjev.
V mojem primeru moje M6 in na podlagi rezultatov analiz rabljenega olja, bi bila življenjska doba sten valjev do obrabe ki jo predpisuje Mazda za standardni premer valjev, z uporabo Mazdinega olja 340kkm, z uporabo Motula pa 596kkm.
To je pod pogoji da bi v vseh teh prevoženih kilometrih bila obraba materiala enaka.
Poleg tega je potrebno še razumet da je lahko obraba železa še drugje ne samo na valjih, lahko so kaki zobniki, ventili, ketne.... Jaz sem za lažje računanje vzel valje.
Evo sem dobil poročilo analize zadnjega vzorca olja in sem ga vrgel v Excell za lažjo primerjavo vrednosti. Zdaj po tej analizi se vidi da ta Motul bolj paše mojemu motorju, vrednosti obrabe železa (Fe) so se skoraj prepolovile, kar je dober znak.
Načeloma so vrednosti tudi prej bile še znotraj mej, ampak manjše so vrednosti kovin, manjša je obraba boljše je za sam motor. 😎
Aja, ocena količine goriva v olju sem prek kapljičnega vzorca malo premalo ocenil, po laboratorijski analizi je vsebnost goriva 6,6%.
Pravi je Shell Helix Ultra 5w30 brez dodatnih oznak.
Drgač pa Elf se da dobit ful poceni (no vsa olja) v večjem pakiranju 4 ali 5L, pridw ceneje na liter pol, btw pri nas je bil Elf poceni v Eurotonu je pa res da dobim tam še nekaj popusta.
@Bini po tem vzorcu zgleda olje še v dobrem stanju. Zelo malo nečistoč, nekaj malega goriva se vidi na robu. Mislim da pri tvojem režimu vožnje bi moralo zdržati 15kkm.
Drgač glede priporočila olja pa tvoje dosedanje Mazda Original Oil Ultra 5W30 vredu funkcionira pri tebi, tak da lahko to komot točiš, priporočam Shell Helix Ultra 5w30, odlično olje za svojo ceno, budget olje pa Elf SXR900 5w30 solidno olje za zelo ugodno ceno
@Alexpredvidevam da je slika z osvetlitvijo od zadaj ali?
Daj še eno sliko brez osvetlitve.
Po tej osvetleni sliki, bi ocenil da je olje pri koncu glede svojih čistilnih lastnosti, cca 3% goriva v olju, malo mi bode v oči nazobčanost vzorca, kar kaže na vsebnost vode.
Če imaš dost kratkih voženj pol je to normalno, ker na kratkih razdaljah se dela kondenz ki ne more izpareti, ker se motor premalo ogreje.
Zdaj če naredim primerjavo z mojim vzorcem pri enakih kilometrih, je moj vzorec glede nečistoč v dosti boljšem stanju.
Glede vsebnosti goriva pa je tvoj vzorec ok, 3%nafte v olju še nima nekega vpliva na samo stanje olja. Pri mojem vzorcu kjer ocenjujem na 6% nafte v olju pa je vpliv na samo viskoznost že zelo velik, zato sem dal še analizo v laboratorij da vidim koliko zgubim na viskoznosti in kolikšen je vpliv na obrabo.
Btw. Rekel bi da je tvoj vzorec v mejah normale za te kilometre, mogoče bi lahko potegnil še kake 1k-2k km pred menjavo, dosti več pa verjetno ne. Tak da tvoj interval na 10kkm je vredu, po mojem čist na safe varianti, in ne bi smelo vplivat na kako obrabo motorja👍
Ja se strinjam 2003-2008 Accordi so bili zame tudi najboljši avto tistega časa, od oblike, do lege do motorjev, bencinski K20 in K24 eni izmed boljših motorjev, dizel N22 pa je bil itak poglavje zase takrat.
Dizel je bil tišji kot marsikateri zdajšnji dizel, karakteristika motorja pa je tudi bila lepo nastavljena.
S ketnami v tistih motorjih ni bilo težav pod pogojem da je bil dobro vzdrževan.
Btw. Selič pa je bil legenda glede serviserjev za Honde, sem tudi sam parkrat vozil tja Civica, preden so servis v MS odprli. In stari šefe je res bil z srcem Hondaš, vedno bil poleg pri prevzemu avta, se vse dogovoril za servis kaj in kako in na voljo za vprašanja.
@godlikeseveda sem upošteval vse podatke, viskoznosti, recepturo... 😉
Glede onega da bibz menjavo druge znamke olja delal škodo se pa ne strinjam.
Vsa olja imajo čistilne aditive v recepturi, prav tako kot mazalne zaščitne aditive. In film se ne spere dol, če se spere je z mazalnim sistemom nekaj narobe😉
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
@SpEkTr ja tako je ultimativnega olja ni so pa razlike med njimi.
Če pogledaš na zgoraj omenjeno primerjavo za Skyactive-G bencinarje pa je Shell Helix Ultra 5w30 na celi črti boljše olje, brez dejanskih minusov, no ajd mogoče malo višja poraba goriva, ampak jaz na porabo itak ne gledam.
Meni je bolj pomembna sama zaščita motorja kot pa dpf, dpf menjat je lažje kot pa generalko delat🤪
Kot sem že nekajkrat napisal Mazdino olje ni slabo, se je pa pri moji M6 dizel slabše obneslo kot Motul EFE.
Glede dodatkov k oljem pa je tako da na pamet rečt da bo neko olje z nekim dodatkom boljše ne moreš rečt.
Kot prvo je treba vedet kaj dejansko je v dodatku, nato pa je potrebno dat čez XX km olje z dodatkom na analizo in vidiš če je dejansko kaj boljše ali ne.
Jaz bom za probo to naredil zdaj test mazdino olje z dodatkom Archoil AR9100, pa da vidim če je res tolk dober.
Vem pa kakšno sestavo(kalijev borat) ima zato neke dodatne obremenitve na DPF ne bi smel imeti. Za referenco pa tudi imam analize od moje M6 z golim Mazdinim oljem.
Edino bom videl če bom naredil analizo vsake 3kkm kot na Mazdinem olju ali samo na 10kkm.
Malo me preveč stane 3x analize delat🥴
Popravljeno od Aless2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani