seveda... dam tudi na lizing Mal heca pa more bit, sm pozabu smejkote narisat v prej?nem postu...
Sirius se je pa razjezu.. Sj ni problem narest generalko.
Sm ?e v dilemi ali naj naredim generalko ali naj zamenjam avto...
Po nerodnosti sem te "nadrl".
Vse kar sem napisal je bilo namre? namenjeno Toma?u v temi Motorno olje. Ker gre za podobno zadevo, sem pome?al temi in pisal tebi kar je bilo namenjeno njemu. Seveda se pri nesporazumih stvar rado zaplete z nepotrebnimi ?iv?ki. Tako, da vzamem besedo nazaj.
Ne vem kaj si sicer dal v ma?ino po nasvetu mehanika, je pa tisto, kar sem ti priporo?il zelo gosta zadeva, ki omogo?a debelej?i mazalni film in na ta na?in pove?uje tesnjenje med obrabljenimi deli s pove?ano zra?nostjo in, ?e ne pomaga je stanje v motorju porazno.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ti si pa res en stiska?. Tu jamra? kaj narediti, ko pa dobi? kak pameten nasvet pa se dela? "to?ota".
Prvo zamenjaj teflone. Ker je to bil najverjetneje razlog za tisto vo?njo brez olja. Zaradi tvoje malomarnosti je pri?lo do pove?ane obrabe obro?kov in le?ajev glave osi. To, da motor ?e vedno dobro deluje je dober signal in se mogo?e ?e da kaj narediti, da bo ?rl manj olja, ne bo vibracij na dolo?enih obratih in , da ga bo? ?e en ?as vozil.
Na internetu poi??i hi-tech aditive in izberi varianto special. Stalo pa te bo toliko, kolikor sem ti ?e zgoraj navedel. Kaj pa lahko zgubi?, mogo?e 100 ? s tefloni vred in se vozi? dalje dokler bo ?lo, ?lo pa bo ?e precej km. Nekateri delajo z nekoliko ropotajo?imi motorji ?e in ?e km. ?e pa ne bo ?lo pa si po?asi nabavi? "nov" motor, kar pa te bo z delom in ?e drugimi stro?ki stalo najmanj 600?.
Torej ali se spla?a reskirati 100?, da mogo?e prihrani? 600, ali celo ve?. Pa tudi, ko bo? kupil rabljen motor ?e vedno ne bo? vedel kaj si kupil, tako pa vsaj nekaj malega ve? kaj ima?.
Govorim ti na podlagi lastne izku?nje s tefloni, porabo olja in modrim dimom. Jaz sem sicer takrat menjal obro?ke, mehanik je dejal, da bi mogo?e ?lo samo s tefloni. Ta avtomobil se verjetno ?e danes vozi in ima ve? kot 300.000 km. Dogodek pa se je zgodil pri 140.000 km.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Glede kvalitete izdelave mislim, da je mazda malo popustila.
Zakaj pa se pojavlja precej te?av z dizli?
Kolikor zasledim tu na forumu, je glede mazda dizel tehnike ?e ena te?ava. Mazda?i so neke vrste "verska" sekta. Verjamejo v svojega "boga" MAZDO. So pa v ve?ini slu?ajev tudi ljubitelji "boga" hitrosti, ki je povezana s ?portno vo?njo. Ta vrsta voznikov nima potrpe?ljivosti, da bi po zagonu skrbno ogrela motor, brez pirganjanja na vi?je obrate in z ne?no nogo na gasu. V mestni vo?nji pa tudi radi stopijo na gas od semaforja do semaforja, pri ?emer jim je vzdr?evanje hitrosti zelenega vala tuje, ker se morajo "?portno" zaganjati in bremzati. Tak stil vo?nje dizlu ne pa?e, ker se njegove "mi?ice" napenjajo v obmo?ju 1500-3500 o/min. ?portno priganjanje v visoke obrate mu ne pa?e in je o?itno tudi ?kodljivo.
A veste za tisto reklamo:
Kaj pa, ?e je vse to res???
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Glede na razne dogodiv??ine na mazdah 6 dizel lahko navedem, da je moj C5 pravo nasprotje. Danes bil na servisu na 180.000km. Na podvozju in in karoseriji ni nikjer niti znakov rje. Motor deluje brezhibno, kot da bi imel 50.000 km. Bilo je nekaj "poja?anih" elektronskih te?av pred nekaj ?asa, kar je skoraj botrovalo odlo?itvi, da ga odslovim, pa se je izkazalo, da je ?lo za akumulator. Seveda ne gre brez kake napake. Menjal sem pogon lopute klimatizacije, ki je bolezenska hiba starej?ih modelov. Potrebno je bilo popraviti radio, vendar ti je malenkost v primerjavi s kompaktnostjo vozila po takem ?tevilu km in ob?utkom, da mu km godijo in da je komaj v fazi "adolescence". Koliko je pri tem pomagala "kozmetika" za olje in gorivo ter "?ampon" za izpiranje notranjosti motorja, ne morem s to?nostjo navesti. O?itno pa je, da ni bil dele?en "bo?je" masti in mu je le pomagala k dobri kondiciji.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Bom pa ?e jaz povedal svoje mnenje o crkavanju turbine.
Turbina se ma?e z motornim oljem. Zaradi visokih vrtljajev okoli 120.000 o/min ima veliko inercijo in se zna vrteti ?e ve? kot minuto po zaustavljanju motorja. Vi?ji ko so bili obrati pred zaustavljanjem dlje se bo zaustavljala (zato potreba po delovanju motorja na ninimumu obratov najmanj 30s, da padejo obrati turbine v pogojih mazanja). Takoj po zaustavljanju preneha delovati oljna ?rpalka, torej se to zaustavljanje opravlja brez pritiska olja na le?aju, z vedno manj olja, ki se vra?a v karter. Z manj?o koli?ino olja od dovoljene je mazanje ?e bolj pomanjkljivo, enostavno ga ni zadosti za zapolnitev vseh mazalnih mest in za ustvarjanje normalnega pritiska mazanja, ker ?e bi to delovalo tudi na tak na?in, zakaj bi proizvajalci zahtevali najmanj minimalno koli?ino olja, ki ?e dopu??a normalno delovanje. Lahko bi vsi vozili z dvema litroma olja in u?ivali v poceni vzdr?evanju.
Ta slu?aj dokazuje mojo teorijo. Crknil je najprej najob?utljivej?i sklop na mazanje. ?e bi nadaljeval s to koli?ino, bi najprej za?elo modro kaditi, pozneje ropotati in na koncu, z manj?imi, ali ve?jimi posledicami, zagrabi ?e motor.
To je po mojem vsa modrost. Aditivi, ki jih zagovarjam, bi vsaj v za?etni fazi prepre?ili to kar se je zgodilo, vendar ta za??ita ne more iti v nedogled. V?asih je bilo pravilo: kontrola olja na vsakih 500km, v dana?njih ?asih pa je kontrola potrebna na 1000-1500 km. Odpreti pokrov in pogledati merilno ?ico je ma?ji ka?elj v primerjavi s stro?kom popravila.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ko zjutraj pr?gem avto kad odzadi dokler se automatski zaug ne spusti potem je vse ok..
Ko pa je motor vro? pa zakadi ven ko dodam gas. tm na 4 tiso? obratov...
Sepravi ko je avto v leru na mesti in pritisnem gas, odzadi puhne vn bel dim in sli?i se grob puhajo? zvok...
Najverjetneje gre za pove?ano zra?nost med bati in cilindri in obrabo batnih obro?kov. Povezava z zaugom je le v tem, da je na hladen motor zra?nost pove?ana, ko se pa motor ogreje se zra?nost zmanj?a, pa ne zaradi zauga, marve? zaradi ogrevanja (zaug tudi deluje na bazi segrevanja). ?e je stanje tako bi mogo?e pomagal aditiv, ki sem ti ga priporo?al. Posku?aj s cenej?imi posegi, ker obstaja mo?nost, da ta dragih ?e vsaj 50.000-100.000 km ne bo? potreboval.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Obstaja CRO pesem Donesi mi vodu. V glavnih vlogah vajenc in mojster. Pel pa je zgodovinski kvartet 4M, ali pa Đini Stanić se ne spomnim to?no.
Mojster: Donesi mi vodu, vodu, vodu! O ?egrte moj.
Vajnec: Sa ćim da donesm, donesem, donesm??? O majstore moj.
Mojster: Pa probaj sa kofom, sa kofom, sa kofom ( SLO - vedro), o, ?egrte moj).
Vajenec: Pa kofa je bu?na, je bu?na, je bu?na, o, majstore moj.
Itd......
Jaz bi tu nadaljeval, pa probaj sa bondom, sa bondom, sa bondom (specialom).
?e pred tem preveriti teflone, izbrati neko polsinteti?no olje ( Bondu je vseeno katerega).
Aditiv, ki je v ?ali omenjen bo? z nekaj iznajdljivosti na?el na netu. ?e bo ?e kadilo pa menjati batne obro?ke, olja shraniti v ?isto posodo in ga ponovno naliti, ke se aditiva na me?e stran.
To je ena od variant kaj narediti. Izbira pa je seveda tvoja. Stro?ek je za za?etek cena teflonov + 38 ?, ?e ne bo zadosti ?e stro?ek menjave batnih obro?kov.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Sedaj bi bilo mogo?e ?e ?as, da gre? ponovno na servis in jim pove?, da ?e te ?e imajo oni pravico o?tevati, da ne zna? voziti avto z DPF, da tudi njim ne gre najbolje vzdr?evanje tega sistema. O?itno dela narobe senzor, ki ugotavlja slab?i pretok plinov skozi DPF zaradi nabranih saj, ra?unalnik pa potem dozira ve? goriva v cilindre, ki tako z ne izgorjenim gorivom regenerira (zgorijo saje) DPF.
Torej na servisu so verjetno posku?ali z ra?unalni?ko regeneracijo, ki pa je o?itno uspela le toliko, da si potem pri?el na AC. Kaj so drugi? po?eli? Verjetno nalo?ili ponovno ra?unalnik, pravega vzroka pa niso odklonili.
?e ?e v naslednjem poskusu popravila ne uspejo, zahtevaj zamenjavo DPF.
Nisi napisal, kak?na je bila poraba griva na zadnji poti, saj bi ob slabem delovanju DPF morala biti pove?ana.
Olje se ti je "skvarilo" za to, ker je zaradi neuspe?ne regeneracije ra?unalnik doziral ve? goriva, ki je prodrlo potem tudi v karter.
Je pa ?e ena mo?nost (?eprav pri 50.000 km ma?enje filtra ne bi smelo biti tako izra?eno).
Mogo?e je filter zama?en s trdimi delci, ostanki izgorevanja. Ra?unalnik preko senzorja zaznava slab?i pretok in spro?i regeneracijo, ki pa te trde usedline ne more odstraniti in sprostiti prehodnost skozi filter, zato regeneracijo nenehno ponavlja in za to se pri?ge lu?ka DPF.
Citroen ima visoko temperaturni filter sajastih delcev. Zato potrebuje ?e dodatno aditiv (v posebnem rezervarju kapacitete 5 litrov). Filter je neke vrste kerami?nega satja, ki zadr?uje sajaste delce. Ko se nabere dolo?ena koli?ina saj, ki jih registrira senzor pritiska v filtru zaradi zmanj?anega pretoka skozi filter, se iz visokotla?nega sistema common rail vbrizga dolo?ena koli?ina dizel goriva, kateremu se predhodno dozira aditiv in saje zgorijo na povi?ani temperaturi. Pet litrov aditiva, ki stane 130? zadostuje za pribli?no 100.000 km. Takrat je potrebno zadnji del filtra odmontirati in ga sprati pod visokim pritiskom z vodo, aditiv pa dopolniti. V filtru se nabere pri tem ?tevilu km precej?nje ?tevilo trdih delcev (tudi ?vepla), ki ma?ijo satje. V nasprotnem sistem dobiva napa?ne podatke in zaradi slab?ega pretoka skozi filter nenehno izvaja regeneracijo, kar pove?a porabo goriva in aditiva, na lcd-ju se ponavljajo?e izpisuje "o?istiti dizel filter". Pri normalnem delovanju porabi filter cca. 0,3 l dizla na 100 km, ?e pa je zama?en se poraba pove?a tudi za 1,5 litra na 100 km.
Seveda se pri vsakem poslu pojavljajo "mojstri". Prodajajo namre? "regenerirane" filtre, ki niso ni? drugega, kot dobro oprani rabljeni in za to pokasirajo cca 400?. S pomo?jo soseda sem kar sam "regeneriral" svojega. Po 130.000 km je po pranju zgledal kot nov. Delo traja cca. 1,5 ure.
Torej vsekakor je na podlagi raznih ?torij z DPF citroenov sistem najbolj?i, saj ?e se pravilno vzdr?uje ima dolgo ?ivljenjsko dobo. ?e pa slu?ajno "crkne", stane nov cca. 800 ?. Je pa za ?istej?i zrak potrebno nekaj tudi pla?ati, ni pa po?teno, da je to prepu??eno posamezniku, brez stimulacije.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ni mi jasno zakaj rabite tako mo?ne akumulatorje. Imel sem star koncept dizla 2,5 TD in je bila Vesna 75Ah ?isto dovolj. Sedaj imam comonrail 2,2 dizla in je 75 Ah Vesna zadosti. Nabavljen pred nekaj meseci. Deluje ko urica. Cena z Ah raste. Mene je Vesna stala okoli 85?.
Izku?nje s Fiamm aku. so slabe. Imel sem 2 in oba sta trajala po 2 leti. Vesna pa skoraj pet na istem motorju.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Tole mi pa ne gre skup... kako lahko dolo?i? mese?no kvoto... se pravi, da ?e jo prekora?ijo, ker jim je tovarna dobavila ?rot robo, bo cel kup ljudi zviselo... se pravi jebite se z garancijskimi popravili, ker smo ta mesec ?e izpolnili kvoto. Hmmm, ?e je to res me zanima kaj pore?ejo na to v uradu za varstvo potro?nikov.
Sem delal neko? na ra?unalni?kem servisu pa nikoli ni bilo omejitev kolk stvari gre v garancijo sam tist, kar je ?lo smo moral resni?no preveriti, da ni ?lo za brez veze.
Obstaja druga varianta, da je pokrivanje garancije deljeno. Za dolo?ene stvari se popravila krijejo iz mar?e prodajalca, nekatere pa krije dobavitelj. Stvar dogovora dobavne cene.
To je samo domneva. V?asih je bilo to tako. Zaradi tega ni bilo prenosa garancije iz ene dr?ave v drugo.
In, ?e je to tako, je "kvota" logi?na tako, kot v zdravstvenem sistemu, s to razliko, da je napako le potrebno odpraviti v 45 dnevnem roku. Tako se lahko te?ave vle?ejo, ?e posebej, ?e ni jasno kaj je vzrok napake in se gredo odkrivanja "gnilega" jajca z zamenjavo posameznih sklopov.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Moja izku?nja s tujimi proizvajalci je negativna. Imel se akumulator Fiamme, ki se je "stegnil" po dveh letih. Kupil sem ga zato, ker je prej bil noter enak akumulator, ki ga tovarni?ko vgrajujejo v ta tip avtomobila. Te?ave so se pojavljale po zimi, ko zaradi nizkih temperatur pade kapaciteta. Nato sem nabavil na?o Vesno (v beli plastiki) in razlika je bila pri enaki ampera?i o?itna, ni? te?av po zimi pa ?e zdr?al je dvakrat dlje kot tisti ta "bolj?i".
Nisi navedel tip motorja, vendar bi za bencinca moralo biti 65Ah dovolj.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ko sem omenil nevarnost, sem imel v mislih sodelavca, ki je na tipotu skuril ra?unalnik, ko je pomagal akumulatorsko omaganemu roverju 416.
Eksplozije so redkost, vendar niso izklju?ene. Se spomnite pokalnega plina iz osnono?olske kemije?
Vodik + zrak (pomemben je O2) je v dolo?enem razmerju eksploziven, zato so iskre v bli?ini akumlatorja neza?elene.
Akumulatorji brez vzdr?evanja niso nepredu?ni in niso izjema glede varnosti.
Pri odklopu pomo?nega vozila po uspe?nem zagonu pa strokovnjaki priporo?ajo pred tem vklop velikega porabnika, da ne bi kaj skurili zaradi tokovnih ?okov.
Tovrstne nesre?e so zelo redke, vendar ni narobe, ?e smo pri teh opravilih nekoliko bolj oprezni zaradi prisotnosti kisline.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Iskrenje, ki si ga omenila pri spajanju dodatnega akumulatorja ni dobro.
Vrstni red spajanja pomo?nega akumulatorja je tak, kot je prikazano na skici:
A
Pri ?emer je A akumulator avtomobila, ki potrebuje pomo?. B je pomo?ni akumulator, C je masa na avtomobilu. Ko pa v?ge, je vrstni red odklapljanja obraten.
Znanec je skuril ra?unalnik na avtomobilu, s katerim je posku?al pomagati "mrtvemu".
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ne poznam sistema blokade na na tribute, vendar po navadi ne more? zamenjati akumulator in takoj v?gati. Sumljivo je to, da ni? ne deluje. V najslab?em sta nekaj skurla s klemami.
?e je kontakt. Zaprita vrata in dvakrat zaklenita in odklenita z daljincem. Ponavadi to deblokira alarm, in potem lahko zavergla?.
Veliko sre?e.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
?ala, ?e si kdaj gledal kmetijo ti je lahko takoj jasno.
Pa bohnedaj da bi bil sorodnik.
Potem mi je pa veliko la?je, ker nisem "v?gal", sem ?e pomislil, da so moje sive celice v "stiku". Kmetijo sem imel priliko gledati in v njej tudi sodelovati pred davnimi leti, za devetimi gorami. "Kmetije" pa ne gledam, ker mi se zdi, da slu?i za poneumljanje ljudi, oziroma je namenjena zgolj nategovanju "kmetov".
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ali morda kdo ve kaj bi lahko bilo narobe?Namre? do ?rpalke je normalen dotok nafte,naprej pa ne gre.
na armaturi pa utripa ?pirala za gretje...
Lepa hvala.
Igy
Nisem 100%, vendar mi se zdi, da do ?rpalke potiska gorivo ?rpalka v rezervoarju, ki potiska nafto do visokotla?ne ?apalke s 3 at pritiska. To, da pride gorivo do ?rpalke ?e ne pomeni, da ostale gorivne komponente delujejo.
Kaj pa je s povratnim vodom? ?e deluje visokotla?na, potem se vi?ek nafte mora vra?ati nazaj v rezervoar.
Mogo?e bo prej nekaj drugega, da ima? tudi ti slab akumulator, ki tako zjaha ra?unalnik in se vklopi blokada motorja, ki blokira injektorje.
To so zgolj domneve...
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Ne vem kaj je z barvo teflonov. ?e obstaja razlika med debelinami stebla, sta naredila napako, ker je na izpu?nih preohlapno, na sesalnih pretesno, v nasprotnem je mo?nost, da je razlika v materialih zardi temperaturne obremenjenosti. Izpu?ni so bolj obremenjeni in zato mogo?e druga?en material. Pri japonski preciznosti je to mogo?e. Druge blagovne znamke imajo ponavadi enake teflone.
Po moji grobi ra?unici te stane olje na eno menjavo (10.000km) cca 132? (55 +77), ?e je v ma?ini 4 l olja. ?e pa je menjava na 20.000km pa cca 209?
Sedaj pa moja ra?unica 55? menjava +34,5? (aditiv)+55? (dolivanje do 0,2 na 1000km) (menjava na 30.000Km). Pri tem bo ?lo v zrak najmanj polovico manj olja kot do sedaj. Pri naslednji menjavi pa bo? rabil samo 17,25 ? aditiva, ker se dodajanje prepolovi.
Torej pri naslednji menjavi pa 55+17,25+55 na 30.000 km
Pa ?e generalko bo? premaknil za nekajkrat po 30.000km.
Pri mojem "finan?nem" poslovanju dileme ni.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Vse kar sem napisal je bilo namre? namenjeno Toma?u v temi Motorno olje. Ker gre za podobno zadevo, sem pome?al temi in pisal tebi kar je bilo namenjeno njemu. Seveda se pri nesporazumih stvar rado zaplete z nepotrebnimi ?iv?ki. Tako, da vzamem besedo nazaj.
Ne vem kaj si sicer dal v ma?ino po nasvetu mehanika, je pa tisto, kar sem ti priporo?il zelo gosta zadeva, ki omogo?a debelej?i mazalni film in na ta na?in pove?uje tesnjenje med obrabljenimi deli s pove?ano zra?nostjo in, ?e ne pomaga je stanje v motorju porazno.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani