@Binija ketne ne marajo redkega olja, še posebej ne razredčenega z nafto. Zato je obraba keten v takem primeru ogromna, če pa je pri tem še v motorju tanka bicikl ketnica pa je rezultat tukaj. Menjava ketne na 100kkm🙄
Stari motorji s ketnami so bile ketne skoraj doživljenske (debele in dostkrat dvoredne).
@Aless katero olje (znamka, viskoznost) razen original mazdinega pa bi dal ti v CD175 motor? Oziroma katero olje je po tvojih ocenah top za CD175?
-Ravenol VMP 5w30
-Motul 8100 X-Clean EFE 5w30
-Mobil 1 ESP 5w30
Tudi Redline Euroseries 5w30 in Liqui Moly Molygen NewGen DPF 5w30 ampak spet dobavljivost in cena sta velik minus.
Prva tri na tem spisku so top olja po sestavi in lastnostih, tak da izberi kateri ti je ljubši ali pa katerega dobiš cenej.
P. S. : če koga zanima dokaj kvalitetno olje (vsaj po recepturi in lastnostih) za zelo nizko ceno je to Fanfaro OEM 6719 5w30, to je best price/performace olje. Čeprav dokaj neznana znamka, ki jo proizvaja SCT Lubricants, ampak je za to ceno težko dobit kvalitetnejše. Dobi se ga prek autodoc za drobiž.
Sem ga imel namen nabavit ampak sem dobil Fuchs GT1 C3 Pro 5w30 po sindikalni ceni, zato gre naslednji servis Fuchs v avto.
Ma ne vem, jaz iz neke logike težko verjamem, da olje maši DPF, ker tiste saje so zaradi izgorevanje nafte in ne olja. Tud ne vem kako bi olje v večjih količinah sploh prispelo v filter. Da pa so predpisana določena olja za DPF filtre je pa verjetno zgolj v tem, da morajo držati mazalne sposobnosti ljub temu, da se nekaj nafte meša v olje in ga s tem redči.
Žal je tako da je olje oziroma njegovi aditivi glavni krivec za mašenje DPFa, gre se zato da določeni aditivi v olju ki se uporabljajo za izboljšanje lastnosti olja enostavno ne zgorijo in se počasi nabirajo na satovju DPFa. Eden o teh aditivov je Fosfor ki se uporablja kot aditiv za zmanjšanje obrabe. Drugi "zloben" aditiv pa je Žveplo, ki je antioksidant in preprečuje da se ustvarjajo usedline v olju.
V vsakem motorju prihaja do določenega zgorevanja olja, že na stenah samih valjev pokurimo nekaj olja, temu se ne moremo izogniti, je pa to zelo majhna količina. Druga stvar kako prihaja do zgorevanja olja pa je preko odduška na bloku ki je pri novejših zaprtega sistema (spet zaradi ekologije), to pomeni da oljni hlapi spet grejo nazaj v sesalni kolektor in nazaj v zgorevalno komoro, posledično ti oljni hlapi zgorijo in grejo v DPF.
Čeprav je količina pokurjenega olja relativno majhna, vseeno zelo vpliva na samo mašenje DPFa, če imamo v olju večjo količino fosforja in žvepla, to so ugotovili tudi proizvajalci avtomobilov in olj, zato so ustvarili LOW SAPS olja.
Samo pazi to, v specifikacijah piše, da mora bit olje za Skyactiv Acea C3 kar pa Ultra DPF ni, Supra pa je
V servisni piše priporočena olja:
-Mazda Original Oil Supra DPF 0w30
ALI
-Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30
ALI
-Katerekoli znamke specifikacije 0w30/5w30 ACEA C3
Ja res je da je Ultra DPF 5w30 specifikacije ACEA C2, Supra DPF pa je ACEA C3, ampak to je vse zaradi znižanja ECO razlogov.
Olja po specifikaciji ACEA C2 imajo znižano HTHS viskoznost, zaradi ekologije kao manjša poraba goriva. 0w30 olje po specifikaciji C2 pa zgleda bi bilo preredko za Mazdin motor, zato so za 0w30 priporočili ACEA C3.
Kolker sm js razumel po navodilah je Ultra dpf za tastare 2.2 MZR-CD motorje, Supra dpf pa za Skyactiv motorje.
Kar se pa tice 0w30 vizkoznosti, ce menjas olje na 10k pomone nebi smelo bit tezav
Brez zamere, ampak si napačno razumel navodila😉
V navodilih za uporabo imaš lepo napisano SkyactiveD priporočena olja, Supra DPF 0w30 in Ultra DPF 5w30.
Ali bilokatere druge znamke specifikacij 0w30/5w30 ACEA C3.
BTW. : Za ta stare MZR-CD motorje (R2, RF7J) je enako olje predpisano, so z letom 2012 odobrili enaka olja kot za SkyactiveD motorje. 😉
Glede 0w30 viskoznosti pa, kot sem že pred časov v tej temi napisal, ker iz večina Mazdinih analiz rabljenega olja vem, da Mazda zelo mešajo gorivo v olje, priporočam 5w30. Ker je gostejše in ima večjo rezervo v viskoznosti, če se 5w30 zmeša z gorivom je ponavadi viskoznost padla na nivo 0w30, in stem si še vedno znostraj specifikacij olja za ta motor kljub dodanemu gorivu.
Če pa 0w30 zmešaš z gorivom pa pade viskoznost v rang 0w20/16 in si izven specifikacij. Plus tega ima 0w30 že v štartu slabše mazalne lastnosti, zato proizvajalci olj poiskušajo to pomankljivost omiliti z raznimi aditivi v samem olju(Molibden, Bor, Wolfram...). V glavnem ta 0w30,0w20,0w16....olja so razvita samo zaradi ECO, kao manjša poraba....za samo zaščito motorja pa niso najboljša.
P.S.: Glede mešanja goriva z oljem pa četudi se ti na šipki ne dviguje nivo olja, imaš 100% nekaj goriva v olju, koliko točno pa lahko vidiš samo z analizo, za osnovno oceno pa lahko ugotoviš z Kapljičnim testov, ki sem ga tudi že objavil na forumu.
Edino pri predelanih avtih je razlika v moči med 95 in 100oktanskim, zato ker je tudi mapa prilagojena da lahko izkoristi 100oktanov.
Pri navadnih avtih je samo placebo, so že bli na netu testi na valjih z različnimi gorivi in ni bilo neke razlike v sami moči motorja, razlika je bila znotraj toleranc možne napake meritve.
Glede manjše porabe pravtako.
Edino bolj čista bi naj bila 100tka, to je pa tudi vse.
Aja nev pa kaj so prsteni klipova?? Googlat se mi pa ne dA🤪
Ok, Dajmo najprej malo razčistit za katero olje se gre, in napisat celotno ime olja, ker Mazdino original olje ULTRA ni enko kot ULTRA DPF!!
Ker olja z imenom Dexelia DPF 5w30/0w30 z uvedbo Skyactive motorjev več ne delajo (od leta 2012) in se jih ne da kupit!!!
Se pravi če si ti letos kupil mototorno olje DEXELIA DPF, pol si kupil ali zelo zelo staro zalogo ali pa ponaredek!
Tudi v tistem dokumentu piše da je Dexelia discontinued.
Novejše olje ki je nadomestilo DEXELIO se imenuje MAZDA ORIGINAL OIL Ultra DPF 5w30 in Supra DPF 0w30!
To novejše olje je po recepturi in specifikacijah čisto drugačno kot stara Dexelia, zato tudi v onih dokumentih piše da se v Skyactive motorjih ne sme uporabljat. Dokument je bil aktualet v tistem letu dokler sta na trgu bili obe verziji olja, zdaj po skoraj 10letih pa Dexelie ne moreš kupit, ker se uradno ne proizvaja.
Ko govorimo o novejšem Mazdinem olju, govorimo o MAZDA ORIGINAL OIL in treba je razlikovat katero vliješ v bencinarja in katero v dizla!
Če se osredotočimo na olje za dizla, se mora biti olje MAZDA ORIGINAL OIL Ultra DPF 5w30 ali MAZDA ORIGINAL OIL Supra DPF 0w30. Se pravi za dizla je pomembno da piše DPF, ker če ne piše v imenu DPF je olje za bencinarja, kar pa je zelo slabo za dizla.
Glede izbire ustreznega olja jaz vedno priporočam samo 5w30 zaradi mešanja goriva v olju, ki pokvari mazalne lastnosti olja, 5w30 olje pa ima malo več rezerve glede mazanja četudi je malo pomešano z nafto.
Sicer pa sem v tej temi pred časov vse napisal katero olje in zakaj, vsak pa lahko uporablja kar hoče.
BTW.: Ja olje za Mazdo dela Total in ni slabo, je pa to Mazdino olje narejeno za čimnižjo porabo, kar pomeni da je redkejše olje in na spodnji meji specifikacije 5w30/0w30. Pri tem pa vse pokvari da Mazde rade zalivajo gorivo v olje in posledično če je olje na sponji meji viskoznosti, ko se razredči z nafto pade viskoznost še nižje. Slabša viskoznost pa pomeni da je lahko večja obraba motorja.
Za popravilo Bose ojačevalca priporočam uporabnika @lucho, meni je popravil Bose ojačevalec na M6 in še parim tu na forumu. Je pa iz MB. Kontaktiraj ga.
Ja, lako bi avto ful kadil, in bi ti filter delal regeneracijo vsakih 60km. In misleč, da je DPF vzrok bi bil napačen, ker je v tem primeru zgolj posledica.
Zato je treba marsikaj preverit. Za začetek bi s tistimi 3 PIDi vsaj malo občutka dobil kako in kaj.
Tako je zato sem mu pa predlagal prvo pregledat z OBDjem one 3PIDEe, in pregled MAF senzorja in EGRa, mogoče še šobe.
Če je z motorjem vse vredu, pol DPF ni problematičen, razen pri zgoraj omenjenih mestnih vožnjah.
In pri njegovih prevoženih 50kkm še DPF ne bi smel biti v slabi kondiciji, če moj z prevoženimi 290kkm dela vredu (regeneracije med 150-250km) pa je kao problematičen 2.0dizel, pol mora SkyactiveD DPF pravtako zdržat 300kkm.
Se strinjam z @SpEkTrglede poteka regeneracij, na moji M6 lepo vidim potek regeneracije ker imam android radio povezan na obd.
Ko se regeneracija začne jo bo ECU tako dolgo delal dokler DPF filter ne bo prazen oz očiščen.
ECU vbrizguje višek nafte in tako segreje DPF in to ne glede na obrate motorja, to se vidi na Air/fuel Ratio in naraščajoči temepraturi v 3 senzorjih DPFa, pravtako zapre EGR ventil (med regeneracijo je EGR zaprt).
Regeneracija poteka pri temperaturah DPFa od 450 do 600stopinj, če je slučajno obremenitev motorja med regeneracijo prevelika (npr. vleka prikolice,vožnja v hrib), bo ECU zmanšal vbrizg dodatnega goriva, da zniža ozirma da ohrani temperaturo DPF znotraj zdravih mej, to je zaščita da ne stopi DPFa.
Regeneracija se "ustavi" edino pod prostim tekom in ko izklopiš motor, pod prostim tekom se sicer vrednosti saj v DPFu še malo znižujejo dokler je DPF v zgornjih temperaturnih mejah, ampak zmazjša vbrizg in tako A/R ratio da se pod prostim tekom spet vse skup ne pregreje. Takoj so spelješ se pa regeneracija nadaljuje.
Tako se tudi med mestno stop&go regeneracija izvaja in zaključi, če ga pa medtem ugasneš pa se bo nadaljevala od tam kot je bila pred tem ko si ugasnil motor. Ni pa to idealno in lahko se povečuje gorivo v olju.
V naslabšem scenariju pri taki mestnih vožnjah se zabaže DPF, to pa zato ker se regeneracije ne izvajajo če motor ni ogret na vsaj 50stopinj, se pravi če imaš dosti drkanja po mestu z eogretim motorjem si obsojen na zabasan dpf.
@AlexPri tvojem mi je zelo čudno da bi bil pri tvojih kilometrih bil DPF že toliko zabasan, zato sem ti predlagal da se prek OBDja pogledajo oni DPF PIDi takoj po regeneraciji, ker tam se dejansko vidi koliko pepela je še ostalo v DPFu.
@mazdamansprednjo kamero imam priklopleno prek bypasa varovalk, tako da ko dam kontakt dobi kamera napajanje, sliko pa na radiju vklopim da izberem AVin.
Kamera je vkloplena cel čas dokler je na avtu kontakt. Lahko imaš vklopleno tudi med vožnjo, če pa daš v vzvratno prestavo se pa avtomatsko preklopi na zadnjo kamero. Za parkiranje je fajn dodatek k senzorjem.
Kamera je pa iz Alija, in je skrita v Mazda znaku, ima opcijo da z žičko vklopiš razdaljne črte.
@mazdaman vsake toliko se prodaja kak komplet na Ebayu, samo so cene ponavadi malo pretirane.
Za autodoc pa nvm, material za obnovo se da dobit, za klešče piše sicer da imajo obnovljene, samo da moraš stare vrnit🙄
Bi blo potrebno vprašat na autodoc če lahko kupiš brez da stare vrneš.
Glede Fordovih pa nisem nikjer našel če ima kateri enake zavore, možno da so katere klešče enake, pa so aamo nosilca na Fordu drugačni, nevem ker nikjer ni nobeden to sprobal.
Brembo ponuja original kit za MPSko, imaš pa tudi malo cenejši upgrade z Brembo kleščami od EVOta (pri tem je potrebno povrtati luknjo za vijak nosilca klešč).
V obeh primerih pa so potrebni distančniki za platišča, ker drugače drsa platišče po kleščah.
@BossJa nevem ali je YavarYe dejansko probal namontirat 17tke ali je le predvideval.
Jaz lahko iz prve roke povem da pašejo OEM 17tke od 1.gen M6 GG na 320mm diske z M6 MPS kleščami, nikjer nič ne drsa.
Tudi na netu imaš MPSke z 17tkami.
Btw: zadnji diski na Mpski pa so 314mm.
@Deeyan MPS klešče (čeljusti) niso od Brembota ampak od ATE in so iz kooperacije z Fordom, tudi na samih kleščah so gor samo oznake Ate FoMoCo 777 (glej sliko mojih MPS klešč).
Aja, pa še malo za info o sami zavorni zmogljivosti MPS zavor, so pri Road & Track testirali.
Če primerjamo zgornjo tabelo, vidimo da ima skoraj enako zmogljive zavore kot Chevy Corvette.
M6 MPS je za dobrih 180kg težja od Corvette in ima samo 0,6m daljšo zavorno pot pri 60mph in 0,9m pri 80mph🤘😎
In to na serijskih OEM diskih in ploščicah, če pa serijske menjamo za kakšno bolj agresivno varianto pa so prave KillerBrakes na ravni športnikov ala Corvette.
Odlično!, sicer ni tema za ta forum😉😄, zakaj si sel iz Honde?
Hja, razhod z bivšo ženo, posledično delitev premoženja, tako sem pustil dražji avto njej, meni pa več €€€.
2.gen M6 sem pa kupil ker sem potreboval karavana (2otroka) in mi je oblikovno všečen, dokaj poceni dober avto, no pa še nobenega Accorda CN1 takrat ni bilo za tak denar.
Sicer pa je v planu vozit trenutno M6 še ene 3leta, dokler hiše do konca ne poštimam, pol pa bomo videli kaj bom kupil. Edino če mi trenutna M6 crkne pol bom moral prej menjat🤪
Ja in kako boš pol spravu gor 17 colske feltne? 320mm diske rabiš minimalno 18 colske feltne, za 350mm pa ne vem, če je 19 col dovolj tko, da tale izjava je bla bolj na pameti.
Malo za info 320mm diski grejo lepo gor na 17col platišča (glej spodnjo sliko) 😉
Ker sem bil navajen da so bile na Accordu zavore dobre (kljub enakem premeru 300mm diskov) , sem pol na Mazdi 6 bil malo razočaran.
Nato sem dobil dobro ponudbo za MPS zavore in jih namontiral na svojo M6, in lahko rečem da je to bil odličen upgrade, zdaj vsaj prime kot mora. 😎
Z platišči pa je tak da je na 320mm mps zavorah minimum 17col, samo pri meni ni blo panike ker sem itak imel 17tke za zimo in 18tke za leto.
Btw.: Ni vse v velikosti (diskov) 😁, je tudi v površini zavornih ploščic, koeficientu trenja zavornih ploščic, samih zavornih kleščah in tudi samem servo ojačevalcu zavor.
Na 2.gen M6 sama zasnova klešč in ploščic ne izkorišča cele površine 300mm diska, na notranjem robu diska ostaja cca. 1,5cm neizkoriščene površine.
Pri MPS zavorah pa zavorna ploščica pokrije skoraj celotno površino diska.
@Binito olje garantirano več ne opravlja svoje funkcije. Verjetno je izčrpalo svoje zmožnosti že prej bi rekel da pri 10kkm.
Glede na to da se niti pod osvetlitvijo ne loči območij, je jasno da je olje polno nečistoč, vidi se tudi velika količina goriva v olju. Zgleda da tudi Citronke fajn zalivajo olje z nafto (drgač so Mazde bolj znane po tem🤪).
Tako olje je treba čimprej menjat, drgače se začnejo tvoriti oljne osedline, tudi mazalne sposobnosti so na koncu...
Bi rekel da je 20kkm interval na tem motorju utopija🥴
Za ročni menjalnik priporočam menjavo vsakih 100.000km.
Tudi ročni menjalnik potrebuje sveže olje in ni nujno da je olje črno, kljub temu je v olju po 100kkm polno abrazivnih delcev ki posledično obrabljajo zobnike.
Nvm no če je komu res težko dati cca.30€ za tiste 3L menjalniškega olja, pol je bolje da hodi peš.
LifeTime polnjenja tekočin in LongLife intervali pa smo že predebatirali da so totalna bedarija, vsaj z strojnega stališča.🙄
Evo za zanimivost še slika iz ene moje analize menjalniškega olja (delala se je tudi Ferografija) kako zgledajo ti abrazivni delci v rabljenem menjalniškem olju.
Btw. Olje je na oko zgledalo dokaj čisto, v njem pa je bilo prekomerno število delcev😉
@Alexma ja take konstrukcijske kikse najdeš pri vseh znamkah, pač vsi proizvajalci neki šparajo in dajajo neke plastik fantastik dele namesto alu ali kovine🙄
Btw. : če imaš namen dat večji intercooler ga daj pred čipanjem, ker se ponavadi z večjim intercoolerjem zgubi na boostu (pritisku zraka ki gre v motor). Z čipanjem pa lahko pol to izkoristiš in prilagodiš mapo da dobiš še več moči.
Glede ropotanja pa je lahko dosti stvari in je to najtežje ugotovit kaj točno ropota.
Največkrat ropotajo stabilizator štangice, včasih tudi vpetja izpuha če se strgajo one gumice.
Zdaj na samem amortizerju, sem imel že primer na sprednjih amortizerjih da je ropotalo na zgornji šalčki kjer je gumica in puša, je pomagal silikonski sprej, je pa bil bolj tak kovinsko škripajoč zvok ko si stisnil dol avto da si obremenil in popustil amortizerje/fedre.
Še en primer sem pa imel na moji M3 da je ropotalo odzadaj in sem komaj ugotovil, kriva je bila ena fedrca ki drži zavorno ploščico v čeljustih, tista se je odlomila in je ploščica ropotala. 🙄
Drgač pa za foro poskusi še ono plastično protiprašno zaščito na amortizerju malo podložit z kako peno, lahko ti tista ropota če več ni prav fiksirana.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
@Binija ketne ne marajo redkega olja, še posebej ne razredčenega z nafto. Zato je obraba keten v takem primeru ogromna, če pa je pri tem še v motorju tanka bicikl ketnica pa je rezultat tukaj. Menjava ketne na 100kkm🙄
Stari motorji s ketnami so bile ketne skoraj doživljenske (debele in dostkrat dvoredne).
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani