Evo kaj pravi Tim Eckart o Lifetime polnjenju olja v avtomatskih menjalnikih, pravtako tudi prizvajalec menjalnikov ZF se strinja z njegovimi trditvami.
Sem dal prevest z googleprevajalnikom, zato je malo popačena slovenščina ampak se da prebrat bistvo:
Zakaj in kako v kakšnih presledkih!
Skoraj vsi proizvajalci vozil zaradi stroškov navajajo doživljenjsko polnjenje, čeprav se ostankom in usedlinam ni mogoče izogniti. Posledično se v praksi pojavljajo večje napake, kot so težave pri samodejnem prestavljanju menjalnika, slabosti zagona ali blokirne sklopke pretvornika itd. Posebno poudarjeni so vozila z visokim navorom in težka vozila ali priklopniki in vozila na kratke razdalje. Redna menjava olja ATF lahko znatno podaljša življenjsko dobo menjalnika. Koeficient trenja sklopk lahko ostane konstanten. Umazanija in odrgnine v menjalniku se zmanjšajo. Čist oljni filter zagotavlja stabilne tlačne pogoje v menjalniku. Naloge ATF (Automatic Trans Fluid) so: prenos moči v pretvorniku, delovanje hidravličnega krmiljenja in aktiviranje stikalnih elementov, ciljno vplivanje koeficienta trenja na stikalne elemente, odvajanje toplote in mazanje. Temperaturno območje za ATF je približno -30 ° C do maks. 400 ° C. Eden od razlogov za težave z avtomatskim menjalnikom je staranje olja, ki ne vpliva le na viskoznost, temveč tudi spodbuja korozijo v sestavnih delih menjalnika z vpijanjem vlage, kar običajno povzroči napake. Abrazija je sestavljena iz kovine (vključno s prahom iz aluminija iz proizvodnje!) In delcev torne obloge, kot so plošče sklopke. Ti se namestijo v celotnem sistemu in vplivajo na delovanje občutljivih regulacijskih ventilov (ti se lahko nato zataknejo v toplem ali hladnem stanju) in dušilnih elementov, zamašijo ali ovirajo pretok olja, začenši s cedilnikom olja prek hidravlične krmilne enote in pretvornika. Črpalko olja za zobnike poudarja tudi odrgnjenje sintranih kovinskih sklopk. Tudi mazanje je oslabljeno, kar posledično vodi do večje obrabe aluminijastih komponent (prepoznavno po črnem olju). Vse to lahko bistveno skrajša življenjsko dobo menjalnika. Naloge lahko odstranite le s "popolno zamenjavo olja za avtomatski menjalnik".
Če proizvajalec vozila ne določi krajših intervalov, je še posebej koristna sprememba po 3-6 letih ali 60-120.000 kilometrih, odvisno od obremenitve.
Zamenjava olja s sistemom za samodejno menjavo olja se izplača ne le zaradi daljše življenjske dobe lastnika vozila, temveč tudi zato, ker se s hitrejšim prestavljanjem prihrani 0,3-1 litra goriva. By Tim Eckart
Baje je problem pri obnovi Denso injektorjev da rabiš testne naprave za Denso, večino teh firm ki obnavlja pa ima testne naprave od Boscha.
In zato ne morejo nastavit in testirat injektorjev po Densotovi specifikaciji.
Tak info sem dobil od avstrijskega uradnega serviserja za Denso sisteme, zdaj ali je to res ali ne pa nvm.
Drugače za M6 2.0dizla mi je ponudil obnovljene po Denso specifikaciji za 180 oz 192€ na injektor, odvisno kateri so pri meni vgrajeni, ker so v tem modelu vgrajevali dvoje različne RF7J13h50 ali RF8G13H50.
Kaj pa če kupiš avto z 124k km in to še ni bilo delano? 😛 So pa tudi že na tem forumu menjavali olje v avtomatskem menjalniku po 150kkm in niso imeli težav
Ja saj lahko ti bo delal 300kkm brez težav, lahko ti pa v naslednjih kilometrih crkne.
Tudi če ne menjaš olja v motorju ti avto ne bo takoj crknil.
Gre se za preventivo, da zmanjšaš odstotek možnih težav.
Če si kupil avta za katerga ne moreš 100% rečt da je bilo menjano olje v menjalniku, bi jaz zagotovo menjal, da vsaj veš na čem si.
Je pa na uporabniku kaj bo z avtom naredil, ali bo iz preventive naredil kak servis in menjal tekočine, ali pa se bo vozil dokler pač kaj ne crkne. 😉
Bi blo za probat skozi dušilne lopute naprej skozi sesalni kolektor, edino nvm če SkyactiveG nima v sesalnem kolektorju onih loput kot Bmw da ima krajši in daljši pretok zraka.
Drugače pa ostane demontaža sesalnega kolektorja, tudi to ni tak dost dela.
Mislim da bi bili smiselno to debato prestavit v svojo temo, ker v tej temi se bo izgubila in noben ne bo listal 60strani🙄
Drugače pa se steinjam z scania glede priporočil preventivnih ukrepov, dodal bi še čiščenje EGR-ja in kontrola pacanja sesalnega dela z endoskopsko kamerco, da se preveri ali je potrebno čiščenje ali ne, na cca100kkm. Pol se dobi občutek kako je stanje in kaj narest naprej.
Glede pacanja ventilov je pa tak da dosti ljudi itak ne pozna tega problema. Kot sem enkrat že napisal pa je ta problem bolj dolgoročni, itak se te obloge nalagajo postopoma in avto postopoma izgublja moč, najbolj očitno pri NA motorjih, turbo motorji še lahko to malo izenačijo z pritiskom zato izguba moči ni takp očitna.
Naslednja faza do katere lahko pride če je teh oblog preveč je da se sesalni ventili ne zapirajo do konca in posledično so delno malenkost odprti tudi med samo eksplozijo v valju, kar privede do pregrevanja sesalnih ventilov in ventili lahko zgorijo, takrat pa je opravilo že dosti dražje kot čiščenje.
Najdo sem en dober report o tej temi glede Mazdinih SkyactiveG motorjev, samega PCV sistema, oilcatch cana...
Glede firme pa iz tuning scene priporočajo firmo Mishimoto, saj če je separator noter vredu narejen je pomoje vseeno glede firme.
Oil catch can je koristna zadeva, še posebej priljubljena pri raznih tuningihkjer zaradi večjih obremenitev motorja prihaja do več oljnih hlapov.
Za DI motorje pa folk to montira da poskuša zmanjšat problem pacanja sesalnih ventilov.
Moje mnenje da škodi zihr ne, direktnih izkušenj pa nimam, edino na Hondi sem imel na ta oddušek namontiran mini zračni filterček prek katerega so hlapi šli v zrak.
Se strinjam načeloma je vsak motor dober, če se pravilno vzdržuje. Je pa res da nekateri motorji rabijo malo več vzdrževanja kot drugi oz. imajo kake dodatne specifike pri vzdževanju.
Kaj Mazdo si mel na testerju? kaj pokazalo za napake?
Btw.: Golf je bil kr lep, kako to da si prodal skoraj nov avto in kupil starejšega? malo sem firbc 🤪
Hmh, nisem našel nič pametnega glede tega Metabond Gold, ta Gold je baje ukinjen. Firma je iz Madžarske, na naši slovenski strani pa tudi ne najdem nekih ekstra podatkov kaj vsebuje,... razen "lepih" besed ala Topšop🤔
Mogoče je bolje da razmisliš kako namazat ženo... 😉😁
Bencinske pumpe nimaš kaj mazat, kaj misliš da kdo maže pumpo na Petrolovi črpalki, pa prečrpa miljone litrov bencina.
Šobe se tudi ne maže, prej se ti bojo zapacale z 2taktolom.
Bate in obročke pa maže motorno olje, s tistim vbrizgom 2taktola skozi šobe boš bate slabo namazal. In spet povečal možnost nabiranja nesnage na batih in obročkih.
No avto je tvoj in lahko naliješ not kar hočeš lahko tudi bučno, pač povem ti da ni dobro in ne narediš nič dobrega s tem dolivanjem, naredi pa kakor misliš da je prav😉
Ja saj mene tudi ne moti dokler dobro dela je ok, bolj me moti da se ob regeneracijah mrša nafta v olje, kar pa posledično ob bolj pogostih regeneracijah prihaja večja količina nafte.
Enkrat sen zasledil da je Mazda nastavila cikle regeneracije da cca. 250km, ker so pri 1.gen imeli problem z zamašitvijo dpfa ker so pustili predolg cikel. Pol so pa parkrat spreminjali sofware.
Zanimivo mi je pa to da so pri 2.gen R2 motorju šli na cca. 500km cikle in pol pri 3.gen spet nazaj na 250km🤪
Aja, drgač VAG ima na cca500km, včasih tudi komaj pri 800km, odvisno od vožnje
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Prebarvaš jih ali pa daš avtoličarju prebarvat, druge variante ni. 😉
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani