@Aless, danes sem pri menjavi koles opazil veliko rje na srednjem delu kolesa (malo manj sicer kot na spodnji simbolični sliki). Rjo sem s krpo očistil in površino na tanko namazal z navadno mastjo, ki sem jo imel pri roki in ki naj bi imela tudi protokorozijske učinke. Je to pametno ali še slabše, kot če bi pustil pri miru?
Avto je lanski, zadnji fl, narjenih je 12t km, in ja, ima adblue...
Kar se tiče užitka Dvorjan, ga je več kot si misliš, primarno je pa družinski avto 😁
Kar se tiče pa regeneracije, sm pa zelo natančn tuki, ker je več kot očitno, kdaj jo dela: ima vonj po zažganem, motor začne drugače zvenet, trenutna poraba se recimo pri 100kmh iz 3,5 dvigne na 10 litrov... In ja, res je enkrat ni naredil več kot 1000km 🙈
@dvorjanja odvisno od motorja, če je bil pravilno skonstruiran je ok. Pravtako je odvisno tudi od režima vožnje za kake trackday varijante glih ni.
Sem pa tudi jaz bolj pristaš gostejšega olja, zaradi rezerve v viskoznosti pri novejših motorjih ki mešajo gorivo v olje. 0w20 olje pa je jasno namenjeno varčevanju z gorivom in ne žganje na blokadi.
Se strinjam 5w30 je nekako najbolj univerzalno.
@Binija z kapljico lahko vizuelno ocenimo, ne moremo pa oceniti dejanske obrabe materiala v motorju.
Vsaj nekaj pokaže,spomni se olja na mojem službenem Citrončku.....😩
Še malo pa bo imel 170kkm in bo servis pri 15kkm,mu bom eno kapljico vzel in poslikal....🤔
Ja glede SkyactiveX ti težko kaj priporočam, ker še nisem videl nobene analize rabljenega olja s tem motorjem. Če je motor dobro skonstruiran za tako 0w20 oljem pol ob normalni vožnji ne bi smelo biti kake večje obrabe matriala.
Analizo svežega Mazdinega 0w20 olja sem videl in je solidno, sicer so viskoznosti res zelo nizke, ampak kot zgoraj napisano odvisno od konskrikcije motorja in režima vožnje.
Bom eno kapljico vzel iz motorja pri cc 5kkm pa bomo vizualno ocenli v kakem stanju je olje....👍
Evo, prišli so rezultati analize in spet bom imel dolgo objavo🙄
Olje je Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30 z dodatkom Archoil AR9100.
Rezultati so presenetljivo dobri, podatke analize sem vrgel v Excel za lažjo primerjavo. Tako sem naredil primerjavo analiz na prevoženih 6000km, med originalnim oljem brez dodatka, originalnim oljem z ar9100 in Motul EFE.
Ker nisem hotel zapravljat denarja za analizo novega svežega mazdinega olja z dodatkom, sem naredil preračune lastnosti tega mixa.
Zdaj pa če malo opišem primerjalno tabelo med olji pa vidimo, da so viskoznosti KV40 in KV100 kljub dodatku precej padle, padec viskoznosti je seveda zaradi vsebnosti nafte v olju.
Nafte je bilo v zadnjem vzorcu z dodatkom 5,3%, v vzorcu z samim mazdinim oljem 7,8% in pri vzorcu motula 4,8%.
Tako je tudi olje z ar9100 dodatkom po viskoznosti padlo v rang olja 0w30. Motul je ostal kljub podobni količini nafte v olju v rangu 5w30, ker ima sveži motul viskoznosti v zgornjem območju 5w30 specifikacije, zato ima več rezerve pri redčenju z nafto.
Naslednja zanimivost TBN/TAN razmerje, tukaj pride do izraza ar9100 dodatek ki vsebuje tbn booster, originalno olje z archoilom ima še veliko rezerve in odlično razmerje, motul je tukaj že precej izgubil tbn je padel iz 7,8 na 3,94, vsebnost kislin tan pa se je tudi precej povečala na 3,62. Za mazdino olje brez dodatka pri 6000km nimam podatka ker sem takrat poslal v drug laboratorij in tam je bila tbn/tan predraga da bi dal analizirat.
Pregled količine aditivov v olju razkrije padec aditivov ki se z časom oz. kilometri porabljajo.
Pri Molibdenu se vidi da je majhna količina starega olja ostala v motorju zato je v zadnjem vzorcu mazdinega olja z dodatkom ar9100 pokazalo 15ppm Mo, prejšnji interval je bilo v motorju Motul EFE, ki vsebuje večjo količino Mo. Sveže Mazdino olje ne vsebuje Mo.
Fosfor in Cink se kljub dodatku ni spremenil, kar sem tudi pričakoval in predvideval iz prve tabele preračunanih vrednosti, ker sem poznal sestavo samega aditiva ar9100.
Bor pa je v zdajšnjem vzorcu z ar9100 lepo viden v ogromni količini 1001ppm (preračunana vrednost je svežega olja z dodatkom je bila 1233ppm), samo mazdino olje ne vsebuje bora, Motul ga vsebuje v manjši količini 159ppm.
Bor je v bistvu glavna sestavina tega dodatka, ker ima odlične lastnosti tudi pri visokih temperaturah, do katerih pride pri izgorevanju v motorju. Zmanjšuje trenje in nudi zaščito proti obrabi.
Kalcij je v normalnih količinah in ni nobenih posebnosti.
Naslednji podatek je tudi zanimiv v mazdinem olju z ar9100 je tudi zelo povečana vrednost Kalija, ki sam po sebi nima nobenega vpliva na same lastnosti motornega olja, ampak je povečan zaradi Bora (Kalijev borat).
Zdaj pa končno pridemo do obrabe materiala v motorju.
Prvo vidimo obrabo železa Fe, ki je z dodatkom ar9100 padla na 20ppm, samo z Mazdinim oljem je bila obraba Fe 34ppm, z Motulom 29ppm.
Obraba Al je enaka z dodatkom ali brez 5ppm, edino Motul je imel 4ppm.
Ostali materiali pa niso vpadljivi in ni neke posebne razlike.
Po tej analizi se vidi da dodatek AR9100 deluje in nudi zaščito materiala.
Zaenkrat sem pozitivno presenečen, bom pa
to olje zvozil do 10.000km in naredil še eno analizo. Da se prepričam če še vedno deluje tudi ko je olje že bolj obrabljeno.
Hvala za pozornost🤪
@Aless ,ko čitaš tako objavo se šele zavedaš,da si na odličnem forumu!👍
Takšno čitanje mi je v pravo veselje in komaj čakam naslednjo analizo 😊
Bi te pa vprašal kaj misliš glede tega original supra 0-20w olja za naše bencinarke z X motorjem. Bi bilo morda boljše kako olje drugega proizvajalca ali pa kak dodatek temu original olju dokler je še avto v garanciji ? Sicer delam letno komaj cc 8kkm,ampak vseeno kaj misliš? 😊
Čeprav se led luči same regulirajo glede na težo v vozilu, se jih da tudi ročno nastaviti. Meni je šlo na živce, ker se mi je stalno zdelo, da svetijo prenizko. Tako sem jih malo dvignil, ne preveč, da ne slepim nasproti vozečih in je razlika kot dan in noč. 🤗
Če koga zanima kako se to izvede, je postopek sledeč.
Avto parkiraš (v mraku 😊) pred kakim zidom, na kaka dva metra oddaljenosti. Motor mora bit ugasnjen!!
Nato stisnemo tipko start, da lahko prižgemo kratke led luči. Odpremo sprednjo havbo.
Potrebujemo samo dolg križni izvijač (dolžina železnega dela brez ročaja min. 20 cm in baterijo, da vidimo, kaj sploh delamo🤗) Nato križni izvijač vtaknemo v zobke, ki so na plastičnem vijaku. Lahko se uporabijo za to delo tudi mali gedore ključi z nastavkom M8 in s podaljškom 150 mm.
Meni je lažji dostop z izvijačem. Tudi na servisu delajo to tako.
Seveda moramo obračati ta kolešček z občutkom in ne preveč. Če pretiravamo z obračanjem se zna zgoditi, da gre kar na enkrat v prazno. 😬
Kaj sledi temu, ne vem a verjetno nič dobrega. Gre pa luč z vrtenjem vijaka hitro gor- dol tako, da je to res minimalno obračanje.
Prilagam sliko za lažje razumevanje. Ne odgovarjam pa za eventualne zaplete. 🙂
To sem jaz naredil na 3jki samo na desni luči,da sem bolje videl pešce....
Tako so mi rekli, verjetno z delom. Lahko pa so se tudi zmotili.
Od Japonca Mazde bi drugače pričakoval bistveno bolj tekoče delovanje info sistema. Kot da bi v nove avte vgrajevali 15 let staro elektroniko.😔 Sedaj imam na enem avtu tudi 360 stopinjsko kamero, slika vzratne kamere pa še dosti slabša kot pri prejšnji 3 leta starejši Mazdi - model 2015 - navadni vzratni. Da ne omenim, da me je najnovejša posodobljena Mazda navigacija tri dni nazaj 40 minut vozila po nekih dolenjskih vasicah, na koncu pa pripeljala 5 km naprej od izhodiščne točke, kjer sem jo vklopil ... za popenit.🙃
Ja, tudi moja kamera je bila zaslepljena v nedeljo ko sem se pred soncnim zahodom fural proti zahodu Slo. sicer za ene pet min samo, ampak useen je javlo.
Hja jst osebno raje vidim, da recejo da ne dela, kot pa da ti nikol ne javi napake, pa ga kdej kej uspici.
Evo, jebenti - jazbeca sem že zadel, ko je prišibal. Voziš (skoraj) 40 km/h, tiste kratke luči ... zagledaš in registriraš jazbeca, pa že udari. Na avtu samo malo praske. Upam, da tudi z jazbecem ne bo hujšega.
Xedos 6 je bil zame eden najlepših in najbolj kakovostnih mojih Mazd. Nimam ga več že kakšnih 25 let. Pri novih Mazdah v garanciji po tekočem traku menjajo tako osnovne stvari, da me kar skrbi (gede kakovosti).
Tole s kamero sem doživel nekajkrat, je pa res, da zelo hitro speljem.
doma parkiran avto (Mazda 3 letnik 2018 in Mazda 6 letnik 2016) običajno speljujem nazaj, pri tem pa ugotavljam, da se večinoma slika kamere na zaslonu po zagonu avta pojavi v nekaj sekundah, včasih pa zaslon ostane črn dalj časa, tako, da mi kamera skoraj ne koristi, saj se slika aktivira prepozno (avto lahko medtem že obrnem, recimo 10 sekund). Nisem še natančneje analiziral težave oziroma našel pravila, zakaj je tako. Mi verjetno ni niti treba, saj imamo na tem forumu polno strokovnjakov 😁
Zanima me, ali ima kdo podobne izkušnje oz. kako hitro se mu slika kamere aktivira na zaslonu?
Sem pozabil kako je bilo pri moji 3ki,bom danes pogledal. Kolikor pa mislim, da ni trajalo tako dolgo CC.do 5 sek nekje. 🤔Črna slika mi je ostala samo enkrat in to zato, ker je bila ful umazana. 🥴
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Vsi komentarji so bomba,sem se ful nasmejal....😃😆😂🤣
Povezava za deljenje
Deli na druge strani