Skoči na vsebino
Peskanje kolektorja saj
Napisano (urejeno)

Mah na tehničnem tega še dolgo ne bodo merili, bo prej Mazda razpadla🤪

Drgač pa če bi že prišlo da bi začeli merit, kupiš za cca300€ drug DPF. 

In ja se da odstranit tudi pri novi, saj tudi stara ima enako nared DPF,  v istem ohišju je prvo satovje katalizatorja in nato satovje dpfja, odpre se samo zaden del tam ko je satovje dpfa in se odstrani, catalizator pa ostane. No nekateri odstranijo tudi katalizator, za max power😁

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Hmh, saj dizel ni tolk problematičen kot se piše, je pa res da mu vožnja na kratke razdalje ne ustreza in to prav zaradi DPF filtra. Ta mora pri mestinih vožnjah delat regeraneracije bolj pogosto in posledično prihaja mešanja nafte med olje in življenska doba DPFa se skrajša. 

Tak da ja za kratko mestno vožnjo imaš 2 varianti:

1. Kupiš bencinarja, pa čeprav je bencinar bolj len. 

2. Kupiš dizla in daš odstranit DPF in nimaš več nobenih problemov. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

@Bini  Mogoče si zamudil ko smo debatirali o tem da olja z znižano HTHS viskoznostjo povzročijo večjo obrabo materiala, če temu olju še dodaš primešan bencin, ki ga Mazde rade šibajo med olje, imaš na koncu zelo slabo mazanje, večja obraba. 

Različne specifikacije za različne klimatske razmere ja ampak ne tako kot je to v tem primeru nove M3, za EU in Taiwan predpišeš edino 0w20 redko olje z znižano viskoznostjo.  Če bi gledali na klimatske pogoje bi to olje predpisali za Rusijo, ne pa Taiwan kjer temperatura skoraj nikoli ne pride pod 15stopinj, povečini pa je itak vroče s temp do 40stopinj.

Kot drugo če primerjaš EU recimo Slovenijo imamo podobne temperature kot recimo v Kanadi in v Slo bi moral dat 0w20 v Kanadi pa lahko 5w30, a to zaradi klimatskih pogojev??? Za EU sem skoraj 100% da je 0w20 specifikacija samo zaradi zelenih, manjša poraba goriva, manjše emisiji...pa čeprav na račun materiala. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

Ja na žalost je trend že tak da grejo skor vsi na bolj Eco olja, Toyota pri svojih Hibridih uporablja že 0w8 olje🥴

Sem šel gledat za Skyactiv X če je edino predpisano in je zanimovo da za Europo in Taiwan je predpisano samo 0w20, za vse ostale pa je tudi 5w30!

Tako da 5w30 ustreza, v EU pa zaradi porabe in emisij forsirajo 0w20. 

 

P. S. : zanimivo je tudi da za Skyactiv G je izven EU dovoljen tudi 10w30. 

 

Screenshot_20200718_075021_com.google.android.apps.docs.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

Ena zanimivost.

Za  SkyActive-X motorje Mazda priporoča Mazda Original Supra-X Oil 0w20 olje 🙄

Na analizi olja se vidijo ogromne količine aditiva Molibdena in Magnezija  s katerimi želijo zmanjšati obrabo. Je pa zanimivo da so šli pri Supra-X olju še bolj znižat viskoznosti napram navadnemu 0w20 Supra olju.

Hmh, HTHS pa bi naj bil 2,6 zaradi ILSAC GF5 standarda.

 

Mazda-Original-Oil-Supra-X-0W-20-photo1.jpg.c6d48f0965bc8c79a655d1cd7cd265a2.jpg

1198618072_MazdaOriginalOilSupra-X0W-20(VOABASE).jpg.d530b2a580469b9832b23639d6ee6b83.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano (urejeno)

@Alex ja to je sigurno da so ciklusi regeneracij dalši ker ima olje manj pepela.

Malo primerjave 5w30 C3  olj glede pepela:

Motul X-Clean+ ima SulphatAsh 0,61%

Motul X-Clean FE 0,83%

Redline EuroSeries 0,66%

Mobil1 ESP 0,89%

Ravenol VMP 0,70%

Ravenol REP 0,88%

Total Quartz Ineo ECS 0,55%

Motul Specific 0720 0,49%

Mazda Original Oil Ultra DPF 0,74%

 

Kdo pa je uvoznik za slovenijo za Redline?? 

Ja cene za Redline so pretirane ja, pa čeprav so kvalitetna olja. 

 

@Scr3am@Scr3am Ja Valvoline Maxlife štima po specifikacijah Acea A3(hths3.5mPas), A5 secifikacija pa je z znižano HTHS viskoznostjo med 2.9-3.5mPas. Pomeni bolj  eco, manjša poraba.

Drgač Mazdino olje je Acea A5 specifikacije.

Aja pa še to tudi če daš po lastnostih, aditivih...najboljše olje še ne pomeni da bo olje zdržalo 20. ali 30.000km. Načeloma ob neki normalni vožnji bi na olja zdžala 20.000km interval, ampak ne moreš 100% rečt, odvisno je od vožnje, stanja motorja, od same konstrukcije motorja... 

Zato je najbolj ziher interval 10.000km to zdržijo skor vsa olja  tudi pod težkimi pogoji, npr mestna vožnja, mešanje goriva v olje,... 

 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano (urejeno)
dne 9. 7. 2020 ob 11:12 je Mda napisal:

Aless kaj bi mi ti priporočal za mojo Mazdo3 bl(l.2010) 2.2d , ni še skyactiv, olje more biti C1

 

Za stari R2 dizel motor  (2.2d) je mazda leta 2012 spremenila priporočila za olja, pravtako so spremeniki svoja originalna olja Mazda Original Oil iz C1 v C2/C3. Tako lahko v tvojo mazdo daš bilokatero 5w30 C2 ali C3 olje. 

Lahko tudi C1 ampak C1 ima znižano HTHS viskoznost, in posledično slabše mazalne lastnosti. 

Tako bi ti priporočal enako kot Alexu, 5w30 C3, znamko pa katera od tistih naštetih ti je ljubša. komot lahko daš Originalno Mazdino, je ok, ali pa recimo cenovno ugodno Total Quartz Ineo LL

ki pa ima zelo dober paket aditivov. 

Če pa že hočeš izključno ACEA C1, pa recimo 5w30 Motul Eco-Clean+, Shell Helix Ultra Professional AF-L, Fuchs Titan GT1 Pro C1. 

 

Priporočam ti uporabo izključno 5w30, čeprav je tudi 0w30 dovoljeno za ta motor. 0w30 odsvetujem zaradi mešanja nafte z oljem. 

 

Končna odločitev pa je na tebi😉

 

Screenshot_20200218_083528_com.google.android.apps.docs.jpg

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano (urejeno)

@Alex Ja Redline se da nabavit v tujini ja, edino če Scania ima kak pameten kontakt za nabavo Redline olja po dobri ceni.

Glede tvoje izbire pa jst bi raje Mobil1 ESP, sicer je tudi tvoja izbira ok, ampak ima v primerjavi z Mobilom slabše manj additivov, manjši TBN(koliko je sposobno olje nevtralzirati kisline), manjši VI, večji Noack. 

Motul ima edino manj pepela, na račun manj aditivov, kar pomeni da manj obremenjuje DPF. Za dobro DPFa je ta motul odličen, ostalo pa 

Btw. : po viskoznosti je tvoj Motul skor identičen z Original Mazda oljem, ima pa malenkost manj aditivov😉

 

@Scr3am Ne nima kaj bit narobe če bi šel na drug spec olja.

V bistvu je tudi Original mazda olje dobre kvalitete, saj je tudi do sedaj dobro opravljalo svojo delo.

Če pa že želiš it na "boljše" olje, pa lahko najprej menjaš za katero drugo in po 5.000 in 10.000km vzameš vzorec olja in ga daš na analizo. Tako se da najbolj videt v kakšnem stanju je olje in kaka je obraba motorja, tako narediš recimo z dvema različnima oljema in imaš realno sliko kaj se dogaja z motorjem in katero mu bolj paše. 

Ona bestofthe best olja je brezveze dajat ker ga ne boš tako obremenil in še predraga so glede na to da ne rabiš takega olja. 

Valvoline maxlife je odlično zqradi dodatkov ki malo zmehčajo tesnila, ki so lahko z leti že trda. 

Jst na tvojem mestu bi  ostal na Mazdinem olju, in menjaval na 10.000km. 

 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano

@Bini To sem zbral za vsakega nekaj v 5w40 Acea A3/B4 specifikaciji, od bolj race olj ki imajo najboljše sestavine in aditive, do cenovno ugodnejših olj ki imajo še zmeraj odlične aditive kot so elf, total in mannol.

Za ostale specifikacije bi bila izbira olj drugačna, je treba pač pogledat kake specifikacije so zahtevane za motor in pol lahko izbiraš med različnimi olji. 

 

@Alexkateri motul si izbral?? Za dizla z 5w30 C3 specifikacije če že nočeš Mazdinega olja in hočeš olje z najboljšimi sestavinami in aditivi, bi ti jaz priporočal Redline EuroSeries (je po vsej sestavi najmočnejše olje), Mobil1 ESP,  Ravenol REP, Ravenol VMP, Motul X-Clean FE (s tem da ima to malo velik Noack-pomeni več oljnih hlapov).

Če že hočeš bestofbest Redline EuroSeries😉

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano
pred 5 urami je Scr3am napisal:

Kaj pa 5W40? Vem da ni predpisan za mazdo, ampak na splosno govorim. 

 

Če si mislil uporabljat za 2.gen M6, lahko komot, čeprav ni po predpisanih specifikacijah.  Drgač pa so 5w40 olja še "prava" olja glede viskoznosti in mazalnih sposobnosti, niso eco naravnana in nimajo znižane HTHS viskoznosti. 

w40 olje je kot že rečeno večje rezerve v mazanju pri višjih temperaturah. 

5w40 imaš zelo veliko izbiro zelo dobrih olj, tak da skor težko zgrešiš, razen če kupiš kako EurospinOlje.

Priporočil bi ti recimo:

1. BestoftheBest: Motul300v, Gulf Competition, Redline

2. Odlična izbira: Motul 8100xcess, Mobil1 FormulaM, Mobil Super3000X1, Liqui Moly Synthoil HighTech, Ravenol RCS, Ravenol RUP, Shell Helix Ultra, HX8, Redline Professional series

3. Poceni olja z zelo dobrimi lastnostmi in sestavo: Elf Evo900SXR, Total Quartz9000energy, Mannol Elite Ester

4. Odlično olje za starejše avte z 200.xxx prevoženimi km, ta olja vsebujejo dodatke za mehčanje tesnil, zato lahko zmanjšajo porabo olja, ker se recimo tefloni malo zmehčajo: Valvoline Maxlife, Shell Helix High mileage

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 3 (2010) - Bose
Napisano (urejeno)

Bose v Mazdah ni glih nek audiofilski vrhunec, je pa za moje potrebe čist ok, edino mogoče ima v osnovi malce preveč basa, vsaj v 2.gen M6. 

Drgač pa sem imel priliko slišat Bang and Olufsen v Audiju A6, tisto je pa bilo dobro slišat v avtu, ampak  jaz kljub temu ne bi doplačal toliko za sound system v avtu. 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano (urejeno)
dne 29. 6. 2020 ob 19:23 je NevLado napisal:

Ok, zastopim zdej kaj si mislil s tem, da bi ti samo na daljše relacije ulival 0w20. Ampak sam si lepo povedal, da ima 0w20 več aditivov. In jaz bom vedno trdil, da castrolovo olje npr magnatec in renaultov elf pa če tudi sta oba na primer 5w40 API SL (iste viskoznosti in specifikacije), nimata isti sposobnosti mazanja za motor, ker ima castrol notri cel kul dodatnih stvari, ki olje izboljšajo. In to trdim tudi za 0w20 olje. In sem prepričan, da tudi sama mazda ve, da v olje pride bencin/nafta, zato je v 0w20 definitivno dodala tudi kaj proti temu. In isto velja tudi kot argument proti temu, da redkejše olje steče prej nazaj v karter in je film tanjši. In isto velja za to, da je olje bolj kompaktno in ga lahko menjaš kasneje. In olje je za moje pojme z razlogom 30% dražje.

 

5w30 ultra je specifikacije API SL, 0w20 supra pa API SN. Že specifikacija ti pove, da je novejši. In to olje je specifično razvito samo za bencinske skyactiv motorje. Ampak če je SL kao ok, je ogromno fore za to, koliko ima motor tolerance.

 

Se strinjam, da je to eco bio super ultra duper olje. Ampak so notri dodane stvari, ki nadoknadijo za te minuse in naredijo olje celo boljše kot 5w30. Ko sem jaz prvič slišal za to, da se notri vliva 0w20, sem si reku "fak, pa sej to je voda, zakaj bi to not vlival". Ampak očitno je olje res boljše samo za "povprečnega uporabnika". Bom pa očitno po tej debati res raje ostal na 5w30, da bom brez skrbi še naprej avto kdaj pognal v obrate. B)

Večkrat pritisnem med 4-5k obratov, pa mam porabo 6.2. Kaj delam narobe? :blink: Na 2k obratih bom vozil, ko bom kupil kavni mlinček na 3 cilindre s turbino.....

Tako, jaz striktno menjam na 1 leto ali še manj, ker nikoli ne naredim 15k, rad pa večkrat stisnem na obrate. Saj zato je na konc koncev itak vseeno, ali imaš 0w20 ali pa 5w30, ker nobenega nikoli ne strošiš do konca. Če pa narediš dovolj km, da prej narediš interval po km namesto po času, je pa olje itak manj zmatrano kot pri nekomu, ki ga drgne cele dneve po mestu. 

 

Ja 0w20 olja imajo ponavadi več aditivovov proti obrabi, prav zaradi slabše viskoznosti in slabših mazalnih lastnosti. Ampak ti aditivi niso vsemogočni zato pri z gorivom razredčenem olju več ne morejo opravljati svoje naloge. 

Btw. Imaš tudi 5w30 olja z dodanimi aditivi proti obrabi, mobil esp, motul, redline... Ta olja so v vseh pogledih boljša od 0w20 olj. 

 

API SN standard v primerjavi z SL določa samo da mora imeti manj žvepla <0.5 in manj fosforja 0.06-0.06 in ne pove dosti o sami kvaliteti določenega olja. Tako da s tem standardom in ne določa nobene rezerve kako kvalitetno je olje. 

 

Če te zanima bolj podrobno zakaj ima 0w20 olje slabše mazalne lastnosti si preberei ali poglej več o viskoznosti, HTHS viskoznost je pri 0w20 oljih zelo znižana. 

0w20 olja imajo, hths 2.6mPas

5w30 imajo hths 3.5mPas

Če primešaš še gorivo v olje pa viskoznost pade pod te vrednosti. 

Toyota je pred leti naredila študijo okrog tega, spodnja slika je iz te študije in se vidi razlika v obrabi batnih obročkov med različno hths viskoznostjo. 

 

Fig 1. Wear of piston rings at a temperature of 90C and at an extreme temperature of 130C

At HTHS 2.6 viscosity, a “wear zone” is observed - the threshold below which a significant increase in wear begins, if HTHS is less than 2.6, then wear increases very much, if more than 2.6, then the wear line is almost at the same level. At 2.6, wear is slightly higher than at 3.5. The higher the engine speed, the more proportionally the wear of the piston rings increases

 

Tu imaš en dober vieo kjer je dobro razloženo zakaj se gre pri HTHS viskoznosti

 

 

HTHS130.gif

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano (urejeno)
pred 5 urami je NevLado napisal:

Ok. Ne da ti kontriram, ampak rad bi razčistil to mišljenje. Torej....po tvoji logiki bi bilo še boljše, da bi nalil 10w40 - ker bo olje bolj gosto in bo še boljše za motor?

 

Zakaj bi točil 0w20 samo če delam daljše relacije? Fora 0w20 je ravno v tem, da se olje prej segreje in lažje teče po motorju v hladnem režimu delovanja....kot tudi potem na delovni temperaturi.... Lažje teče -> hitreje teče -> motor je bolj ohlajen -> manjša obremenitev vitalnih delov -> daljša življenjska doba.

Ja je prav da se predebatira različna mišljenja. 

Ne gostejše olje ni nujno boljše za vsak motor. 

Prvo je treba vedet za kake specifikacije olja je bil motor razvit, zato tovarna predpiše določene specifikacije motornega olja.

 

Ja glede tega da hitreje skroži po motorju v hladnih -temperaturah se strinjam, je pa pri tem še druga plat redkejše olje tudi hitreje steče dol iz kovine kjer bi naj mazalo, ima slabši oprijem na dele, posledično je pri mrzlem zagonu oljni film redkejšega olja tanjši in večja možnost obrabe. 

Kot drugo pri višjih temperaturah ima redkejše olje slabše mazalne sposobnosti. 

Tu si proizvajalci olj pomagajo z aditivi v olju proti obrabi, 0w20 olja imajo ogromno količino teh aditivov (molibden in bor). 

 

Zakaj jaz priporočam 5w30 za Mazdine Skyactive bencinarje pa je zato ker novejši DI Mazdini motorji pri kratkih razdaljah radi mešajo bencin v olje. 

Olje pomešano z bencinom pa zelo zgubi na viskoznosti, pri tem lahko hitro iz 0w20 dobimo 0w10 ali še manj. 

In smo spet pri tem kot sem na začetku napisal da so motorji razviti za določeno specifikacijo olja. 

5w30 pa ima v tem rezervo, četudi se zmeša z bencinom in pade viskoznost smo pol večinoma še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

 

Pa da še obrazložim na konkretnem primeru analize motornega olja Mazda 3 G120 prevoženih 16.000km, vožen izključno na kratke razdalje.  Motorno olje 5w30. Po 3000km je v motornem olju bilo 3,44%  bencina. S tem je viskoznost olja padla na 5w20, se pravi je še vedno znotraj predpisanih specifikacij. 

To se vidi tudi na obrabi, železo 7mg/kg in 5mg/kg aluminija,. Zaenkrat je še ok., vprašanje pa kako bi obraba narasla če bi se olje menjalo na 20.000km intervalu. 

Ta primer je sicer malo extremen glede onesnaženosti goriva, ampak analize novejših Mazdinih bencinarjev kažejo da vsi zalivajo bencin v olje. 

Tisti z krajšimi razdaljami imajo večji %. 

Zato pač moja priporočila 5w30, ali če bi kdo že rad 0w20 če ima daljše relacije. 

Kaj bo pa kdo vlival je pa na lastniku. 😎

 

 

Laborbericht 13022018 zensiert.png

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Katero olje?
Napisano
pred 1 uro je NevLado napisal:

Ne razumem, ampak res ne razumem, zakaj vsi za bencinskega skyactiv priporočate 5w30, če pa je mazda "razvila" olje 0w20 specifično za skyactiv motor? Tudi serviserji očitno raje točijo 5w30?

 

Po specifikaciji sta obe olje ustrezni, sepravi Mazda Original Oil Supra 0w20 in Mazda Original Oil Ultra 5w30. Ampak glede na moje znanje je olje 0w20 v primerjavi z 5w30 boljše v vseh pogledih. 

 

0w20 se je razvil samo zaradi Eco potreb, kao manjša poraba in manjše emisije, in ne zaradi boljših mazalnih lastnosti. 

Glede na to da Mazde pri kratkih vožnjah rade mešajo gorivo v olje ima 5w30 večjo rezervo glede viskoznosti.

Pri 5w30 olju z cca 3% goriva v olju pade viskoznost na 0w20, če pa imaš 0w20 z enako količino goriva pa pade viskoznost kam? 0w10?  Za kar pa motor ni bil razvit, posledično možna večja obraba samega motorja... 

 

Sam bi priporočil 5w30 ravno zaradi teh rezerv in dejstva da Mazde rade zalivajo olje z gorivom. 

Če pa imaš izključno vožnjo na daljše relacije kjer se motor segreje na delovno temperaturo, pa bi lahko točil 0w20.

 

Aja pa če primerjamo Mazdino original olje  0w20 je boljše od 5w30, samo v manjšem trenju, se pravi je redkejše in bi naj bila poraba nižja. V vseh ostalih pogledih pa je 5w30 boljše olje (viskoznost pomeni boljše mazalni lastnosti,  višji TBN, nižji Noack,...). 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Tlak v gumah
Napisano

Pri 2.gen M6 če se dobro spomnim opozarja ko pade tlak pod 1.8 bara. Ima pa direktni sistem prek senzorjev v ventilih.  

Drgač pa je pri meni fajn to da lahko vsak trenutek pogledam kolk je ktera guma napumpana in kolk je temperatura gume. 😎

IMG_20190416_140501.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Ja Canbus decoder rabiš, če ne ti nič ne bo delalo. 

Kupi ga od iste firme kot je android radijo, ker zna bit da ti od kere druge firme canbus decoder ne bo delal.

Pri nas tega ne boš dobil, poglej na ebay v EU če slučajno kaj najdeš, drgač pa Ali. 

Glede GPS-a pa brezveze komplicirat z tovarniško anteno, priklopi to ki si dobil zraven radija in jo daj v armaturko, meni super lovi v notranjosti armaturke. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.