Hja no, Supra je "boljše" olje kar se paketa aditivov tiče, glede viskoznosti pa je na spodnji meji v razredu. Saj ta redka olja imajo močne pakete aditivov s katerim želijo ublažit zaščito pred obrabo, ki jo izgubijo z zmanjšanimi viskoznostmi.
Če ga glih ne žgeš na polno in če nimaš dosti mestne vožnje, znajo ta olja dobro delat v ustrezno skonstruiranem motorju. Čeprav za avtocestno hitrejšo vožnjo bi jaz vseeno raje izbral Ultro.
Glede porabe olja pa, je tako da je vsaka mašina malenkost drugačna, ni pa to nič nenavadnega.
Res je da bi pri teh kilometrih pričakoval da ne pije olja (oz. do 0,2L), ampak lahko je prejšnji lastnik "slabše" ravnal v začetku življenske dobe avta, lahko je samo slabša sestava motorja (so ga sestavljali v ponedeljek 🤪. Ni pa 0,6L na 10kkm še ni nekaj pretiranega, je v mejah normale.
Aja, daj napiši še kake režime vožnje imajo ti avti.
@Janez007 No, pa poglejmo vzorce in da vidimo če nam uspe kaj "pametnega" razbrat. Naj povem da so to moje ocene in ni nujno da izražajo dejansko stanje
Vzorec št.1:
Bencinar. 🙂
Osebno mi je ta vzorec zanimiv, nečistoče so nekako enkomerno razpršene čez jedro in drugem krogu. Zanimivo mi je da se nečistoče vidijo bolj lisaste. Zato je malo težje podat oceno.
Rezerve glede nečistoč še ima.
Goriva in vode ni videt v olju.
Je pa olje po moji oceni še v dobrem stanju, me pa zanima zakaj se nečistoče vidijo lisasto, mogoče različen papir??
Vzorec št.2:
Bencinar.
Nečistoč je videt že kar dosti in čistega obroča olja več ni videt. Barva vzorca je že tudi precej temnejša.
Glede na to da predvidevam da je od bencinarja, je olje za zamenjat.
Goriva in vode ni.
Vzorec št.3:
Dizel? (težka - jedro je bolj temno kar ponavadi pri dizlih zaradi saj+prisotnost goriva) ali pa bencinar z daljšim intervalom in mestnimi vožnjami.
V samem jedru je več nečistoč, tudi v drugem krogu ob jedru so že nečistoče, čistega obroča tudi tukaj ni več videt.
Po izgledu bi blo za zamenjat.
Vode ni videt.
Gorivo se vidi v manjši količini, bi ocenil na kake 2%.
@double_rmoje izkušnje s temi dpf čistili so presenetiljivo pozitivne.
Enkrat smo reševali enega Hyundaija, ki se mu j eprižgala lučka za DPF in ni hotelo delat regeneracije. Smo nato z takim sprejem rešili težavo in se še zdaj že 2leti vozi brez problema.
@Binino jaz pa ne vidim neke nuje prodajat takega avta, če z avtom ni taežav, ga jaz ne bi prodajal.
@Biniglede nečistoč je bp, niti ni drugega za pričakovat glede na nov avto z malo prevoženimi.
Glede goriva pa je slabo, in ga zgleda kar precej.
Zdaj če si uporabil ok papir (navadni 80g papir za tiskalnike), pol se je nabralo kar nekaj goriva v olju.
Kakšne vožnje si imel?? Kratke razdalje z hladnim motorjem???
Olje je Mazda 0w20??
No glede na to da imaš zdaj servis, ni panike.
@scaniatale vzorec od Mazde je zdaj čist drugo, nečistoč se vidi da se je že nekaj nabralo, ampak je ok.
Glede goriva pa jaz po sliki ne vidim skoraj nič goriva. 👍
Glede vzorčenja pri tej kapljični analizi, se je fajn držat navodil na prvi strani, ker je pač to bolj groba vizuelna ocena stanja olja in lahko hitro pride do popačenja rezultatov.
Glede stanja olja iz Toyote, pa nas je več takih ki nas zelo zanima v kakem stanju je, mene še posebej ker je 0w8 olje in me res zanima kako deluje hybridu.
Moramo pa počakat do 20.avgusta ima laboratorij dopust. Je pa @scaniaže pripravil olje za pošiljanje. 👍
Res, da me je kar nekaj skupaj, ampak vseeno nisem prepričan, da bi se sploh upal jo prepričvat.
Drugač pa ja, sam jih delam 16.000-17.000 pa se mi to zdi tako malo, da je na robu tega a sem naredil prav, da sem kupil nov avto. Ok razumem ljudi, kot je recimo moj fotr, ki ma avto že 17 let in 120.000km, da je računica, težko pa razumem tiste, ki delajo tako malo km in potem take skoraj nerabljene avte po nekaj letih prodajajo s samo 20kkm al pa 30kkm.
Hehehe, ja žena ima vedno prav🤪
Je pa res da M3 je letnik 04 in me je takrat ko sem nabavim M6 žena prepričala da rabi avto zarad otrok, itd in smo pač pustli M3 pr hiši.
Je pa res da je strošek s to M3 minimalen in dokler bo šel bo verjetno pri hiši.
No pa dokler žena ne bo rekla da rabi drug avto🥴🤪😁
Drugače pa se strinjam da menjava avtov z malo kilometri vsake 3 leta je ekonomsko zgrešena, ampak ljudje smo si različni in pač eni imajo radi vedno vonj novega avta.
Sicer me že malo spomin muči, a se mi zdi, da smo tak interval imeli, ko smo v Zastavo 750 nalivali vrhunsko olje INA Delta 5. Vem, da se boste nekateri norcali iz mene, ampak, ja, sm kmet an s hribu doma, pa se ne spoznam prou preuč na te stvari. Ki je zdej tole na stvari: a so pri razvoju nekje nekaj zasrali ali nekateri mislijo, da bodo z avtom prevozili 2.000.000 km? Ker jaz imam interval nekje med 19.750 in 20.250 km, noter Jure nalije, kar mu ukaže Majes in avto ima preko 330.000 km - brez generalke, brez čiščenja sit in cedil in brez težav. Vsaj zaenkrat...
Ja žalost so novejši avti se bolj obremenjeni z EKO šaro, ki prav nič dobro ne vpliva na olje in sam motor. Novejši bencinarji imajo za doseganje izpušnih norm tudi filter trdih delcev (GPF), poleg že stadardne ostale šare (EGR, Direkni vbrizg...), zaradi vseh teh stvari je motor zelo obremenjen in s tem tudi olje.
Tudi sama olja pri novejših avtih so šla že v extreme glede viskoznosti (0w8) in so zelo zelo redka, ki pa žal ne nudijo več takih mazalnih sposobnosti kot gostejša, in vse to samo zaradi ekologije in zmanjevanja porabe goriva.
In ja tudi ob servisnem intervalu npr. na 30kkm bo avto verjetno zdržal 200kkm, kolikor je po proizvajalčevih predvidevanjoh življenjska doba avta.
Je pa pri tem vprašanje v kakem stanju bo sam motor, lahko bo čist zabasan z oljnimi usedlinami, lahko bodo že zelo obrabljeni npr. batnih obročkov, odmičnih, ležajev...
Vzdrževanja posameznikov so pač različna, vsak se sam odloči če bo dal tistih 35€ za olje+filter za kak servis več kot po intervalu.
pred 2 urama je Boss napisal:
8000 v enem letu... a ti sploh rabiš avto?
M3 ki jo vozi moja žena naredi na leto cca. 2000km🤪
Hvala ti za napisano. Zadnje 4000km je bil dopust v Belgiji in Nizozemski in to je bla avtocesa 80%. Mene tudi to gorivo v olju malo skrbi. Drugače pa zelo pazim da se zraven teh kratkih vozenj opravi enkrat tedensko tura po avtocesti. Do servisa se bomo ziher naredli 2000km ker je vse polno na servisu za 14dni naprej, moram pa na uradnem naredit zaradi garancije. Vglavnem olje menjam v prvem prostem terminu, potem bom pa delal na 7500km samo olje oljno filter pa naj na servisu govorijo kaj hocejo, ziher je ziher.
Hja, malo čudno je to z tem gorivom, glede na režim vožnje ga ne bi smelo bit toliko.
Jaz bi naslednji interval malo spremljal in vzel kapljico npr. na 2.5kkm, 5kkm in 7.5kkm da dobiš orientacijo koliko se povečuje vsebnost goriva. Ali pa pošlješ olje na analizo v lab pa boš najbolj točno vedel koliko % goriva je v olju in kakšen je vpliv na obrabo.
Btw.: Probaj izbrskati info kako logiko ima Toyota z regeneracijami GPF filtra. Načeloma pa bi se po moje mogla izvajati pasivno na avtocesti.
@scaniapo izgledu glede nečistoč zgleda vredu, glede goriva pa sploh ni vredu. Po sliki sodeč zgleda bencina več kot 2,5%, kar je meja. Več kot 2,5% bencina v olju že konkretno razredči olje in zelo poslabša mazalne sposobnosti olja.
Sicer to vizualne ocene stanja olja, zato spet poudarjam da je za realno oceno stanja olja potrebno narest laboratorijsko analizo olja(da se ne bo kdo spet upičil!).
Glede na to da je olje 0w8, in razredčeno z toliko bencina, bi jaz to olje menjal in ne bi čakal na 15kkm.
Toyotini motorji so načeloma dobro prilagojeni na ta eko redka 0w16, 0w8 olja, ampak kot napisano zgoraj če je preveč razredčeno z bencinom se lahko obraba materiala extremno poveča.
Zdaj, malo sumljivo mi je to da praviš da je avto zadnjih 4kkm naredo na avtocesti, kjer bi moral bencin tudi malo izhlapeti (mogoče ga je prej bilo še več 🤔).
Ponavadi bencin v olje pride pri mestni mrzli vožnji. Zdaj glede na to da avto ima tudi GPF filter je možno da je to zaradi regeneracij. Zaenkrat se še nisem detajlno poglabljal v regeneracije GPFa, kolikor sem bral se ponavadi delajo pasivno, ko je avto in izpuh segret, izpuh in GPF bencinskega motorja se že pri normalni vožnji zelo segreje (400-500C), pri kakem pedal to the metal akcijah pa tudi do 800C.
Tako da aktivne regeneracije z vbrizgi načeloma niso potrebni, razen pri mestinih vožnjah.
Nvm pa kako logiko ima Toyota z regeneracijami GPFa.
@Sirius Zgleda da tvoja kritika leti na mene. Čeprav jaz Metabond aditiva nikoli nisem omenjal🤔
Če si pazljivo prebral to temo sem že na začetku napisal da analiza olja na podlagi kapljičnega vzorca ni prava analiza olja in poda le grobo oceno, npr. vsebnost vode, goriva, nečistoč.
Vedno sem napisal da je za pravo detajlno sliko stanja olja potrebno poslat 100ml olja v laboratorij, kjer se vidijo vse viskoznosti, vsebnost nečistoč po elementih, vsebnost aditivov...
Vse moje analize rabljenega olja ki sem jih dal delat na moji M6, sem delal za sebe, porabil sem svoj denar zato, brez pričakovanja da kaj zaslužim!
Pri vseh mojih analizah nikoli nisem enostransko navijal za bilokatero olje, ker nimam nič od tega!
Sem pa vedno povedal katero olje se je boljše obneslo v moji M6 in mojih pogojih!
Pravtako sem vedno obrazložil kaj je pri katerem olju boljše in nikoli nisem navijal za bilokatero olje, sem samo podal svoje "znanje" o oljih!
Zadnji test aditiva Ar... na moji M6 sem pa naredil glih iz tega razloga da se sam na svojem avtu prepričam, če res deluje ali je samo marketing.
To da sem objavil moje testiranje za katerega sem porabil svoj denar in ne dobim od nikogar niti centa zato.
Sem pač mislil da bo ljudi zanimalo da nekaj dejansko deluje in je dokazljivo na podlagi mojih laboratorijskih analiz rabljenega olja.
Nvm kaj je tu spornega??
Če napišem da je nek aditiv dokazano zmanjšal obrabo mojega motorja, kaj je s tem narobe???
Pa nimam nič z firmo Archoil ali Motul, ali bilokatero firmo.
Meni je vseeno za bilokatero firmo z olji ali aditivi, delam v državni službi in nimam prav nobene potrebe da bi navijal za bilokatero oljno firmo.
Vse kar sem napisal so osebne izkušnje in znanje o oljih.
Za razliko od tebe ki vsiljuješ vaš Metabond produkt kot oh in sploh, in to čist brez nekega dokaznega gradiva.
Imaš sploh podatke kaj ta vaš aditiv vsebuje??
Če si tako prepričan v vaš aditiv, pa naredite še vi kak test v avtu oz motorju!
Od zdaj naprej ne bom več objavil nobene laboratorijske analize, nobene zanimivosti iz sveta olj in nobenega nasveta glede izbire olja.
Evo sem dobil rezultate z zadnje analize olja z aditivom, sem vrgel podatke v excel za lažjo primerjavo.
Zdaj pa primerjava na 10.000km, med oljem z aditivom in brez.
Najprej primerjava viskoznosti.
Aditiv AR9100ima manjši vpliv na viskoznost čistega olja s tem da se viskoznost KV40 zniža za 0,65cSt, KV100 pa za 0,13cSt.
Tudi pri rabljenem olju aditiv nima nekega večjega vpliva.
Pri olju z aditivom je viskoznost KV40 je zaradi prisotnosti nafte v olju padla za 13,15cSt.
Pri olju brez aditiva pa je KV40 je padla za 16,7cSt.
Pri olju z aditivom je viskoznost KV100 padla za 1,77cSt.
Pri olju brez aditiva pa je KV100 padla za 1,3cSt.
Pri tej primerjavi je potrebno upoštevat da je v olju z aditivom bilo onesnaženo z 6% nafte in 0,4% saj, olje brez aditiva pa 8,5% in 0,7% saj. Nafta v olju redči olje, saje pa ga zgoščujejo.
Zato glede vpliva aditiva na viskoznosti olja lahko rečemo da ga praktično nima.
TBN/TAN
Primerjava TBN/TAN razmerja med oljem z aditivom in brez, takoj pokaže da aditiv zelo zviša TBN samega olja iz 6,7KOH/g na 11,08KOH/g. TBN/TAN kot sem že v nekaj postih povedal je vrednost katera pokaže koliko rezerve ima olje da nevtralizira škodljive kisline ki nastajajo v motorju pri izgorevanju. Ko se TBN in TAN srečata je skrajni čas za menjavo olja, ko je TAN večji od TBN več olje ne more nevtralizirati kislin in pride do večje oksidacije,posledično večje obrabe materiala in nastajanje oljnih oblog.
Olje z aditivom je po prevoženih 10kkm imelo TBN=4,91 in TAN=2,4KOH/g, brez aditiva pa TBN=3,8 in TAN=4,04KOH/g. Kar pomeni da je olje z aditivom še vedno sposobno nevtralizirati kisline, brez aditiva pa je zrelo za zamenjavo.
Pogled na paket aditivov in vpliv aditiva AR9100
Pri pregledu analize vidimo da se nam zelo poveča vsebnost B (Bora) in K (Kalija), pri svežem olju vrednost Bora poveča za 1233ppm, Kalija pa 954ppm. Kar pa je pričakovano saj glavna sestavina aditiva AR9100, Kalijev Nanoborat.
Bor ima dobre drsne lastnosti in s tem nudi boljšo zaščito pred obrabo.
Kalij sam po sebi ni škodljiv,je ponavadi prisoten v hladilni tekočini in če ga najdemo v motornem olju lahko nakazuje da se meša antifriz v olje, ampak v mojem primeru je vsebnost Kalija posledica aditiva AR9100.
Obraba materiala motorja
Pri pregledu obrabe materiala vidimo da očitno aditiv AR9100 deluje, pri motornem olju z dodanim aditivom je obraba Fe(železa) znašala 30ppm, brez aditiva pa 69ppm!
Če tukaj primerjamo obrabo Fe z Motul EFE oljem brez aditiva, je bila obraba 38ppm.
Obraba Al (aluminija) je z aditivom manjša. Z aditivom Al=6ppm, brez Al=9ppm.
Tudi obraba Pb, Cr, Cu je z aditivom manjša.
Edino obraba Sn(cin-kositer) je bila brez aditiva manjša Sn=0ppm, pri olju z aditivom Sn=1ppm, kar pa je daleč od mejnih vrednosti (Sn=13-29ppm, vse kar je več pa je že razlog za skrb).
Povzetek analize olja z aditivom Archoil Ar9100 VS olje brez aditiva VS Motul EFE ZMANJŠANJE OBRABE Z DODATKOM Archoil AR9100
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Fe 56,52%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Fe 21,05%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Al 33,33%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Al 0,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Pb 50,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Pb 0,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Cr 50,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Cr 50,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Cu 25,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Cu 25,00%
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Mazda ULTRA DPF Sn -50,00% (obraba z dodatkom je 50% večja)
ZMANJŠANJE OBRABE v primerjavi z oljem Motul X-Clean EFE Sn 0,00%
Skratka aditiv Archoil AR9100 se je izkazal da dejansko deluje in zmanjšuje obrabo materiala, kar se vidi na mojih analizah rabljenega motornega olja.
Za zanimivost sem izračunal tudi da bi valji moje M6 ob taki obrabi Fe (30ppm) zdržali 782.717km preden bi se obrabili izven tolerance standardnega premera.
Na sam vpliv zmanjšanja porabe goriva, pa nisem opazil neke razlike.
Tudi glede samega vpliva na regeneracije DPFa aditiv nima vpliva in ga tudi jaz pri meni nisem opazil, regeneracije so se izvajale na enak interval med 150-200km.
Tako da jaz bom aditiv dodajal še naprej, no v bistvu sem ga že dodal v novo olje ob menjavi olja.
Aja, brez da delam reklamo, če koga zanima imam na zalogi 3kom aditiva, več na ZS.
@Janez007hja no, zgleda da dosti rezerve več nima, sem ti rumeno označil do kod segajo nečistoče v olju, do konca roba več ni dosti rezerve, do 15kkm bo verjetno šlo, 20kkm pa zihr ne.
Pri bencinarju nečistoče niso tako izrazito opazne kot pri dizlu, se pa opazijo v temnejše obarvanem kolobarju, kar je lepo vidno pri tvojem vzorcu.
Kakovostno motorno olje Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30 je namenjeno sodobnim dizelskim motorjem vozil...
Tole je napačno olje za bencinarja!!!
Nvm no včasih se mi zdi da pišem za brezveze, zgleda da sem prejšnji post brezveze objavil.
Mah, ne da se mi več, drugič raje ne bom nič pisal. 🥴
Ajd to še napišem da ne bo @Jaka32res napčno olje vlival v avto.
Na strani motornaolja. com je napisana napačna specifikacija za Mazdino olje Ultra DPF!!!
Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30, je specifikacije ACEA C2, sem objavil tabelo Mazdinih olj z njihovimi specifikacijami in še enkrat prilagam drug Mazdin katalog z specifikacija olj, če ona zgornja tabela nerazumljiva🤔
Mazda dela samo ta olja teh specifikacij, ki so objavlena!
Te objavljene specifikacije so uradne Mazdine in veljajo 100%!
To kar pa objavljajo razni prodajalci olj na netu pa ne velja vedno!
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Od oka bi rekel 10-15kkm, odvisno kolk bremzaš😉
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani