Motor je nov na tržišču, zato z gotovostjo ne more nihče nič povedat.
Je pa dejstvo, da dizel mora imeti pravo delovno temperaturo, da vse deluje, kot je prav. In velik motor potrebuje veliko časa, da se segreje. Zato bi ti za zmerno do pretežno kratke vožnje tudi jaz odsvetoval dizla, sploh tako velikega...
Kaj pa je zate 'krajša vožnja'? Za mene je 'krajša vožnja' kakšnih 25 do 30 km v eno smer. Pa zate?
Kateri uradni, pooblaščeni, servis priporočamo?
Nobenega...
Razširi... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ...
Verjetno so tudi tvojega Forda delali ljudje, ki so si rekli, "pri švicarskih plačah bi delali natančno, pri portugalskih pa se nam jeb...."
Ne, zagotovo ne. Ker je narejen na Poljskem.
Razen štirikolesnega pogona, ki je narejen na Slovaškem.
Pa motorja, ki je narejen na Češkem.
Pa zavornih diskov, ki so narejeni v Bosni in Hercegovini.
Pa mogoče je kaj narejeno še kje drugje, ampak še nisem odkril... Kakorkoli, vsi prej omenjeni zagotovo nimajo portugalskih plač. Zato pa je FucksWagen tak, kot je. Čeprav ima nemško ceno...
Strajnar Catalytic Systems
Ni ravno cena dveh piv, ni pa tako pregrešno drago kot original...
Očitno gre za kup nesporazumov...
So mi nekaj na hitro razlagali, da Honda (vozila, ne motorji) ima verigo med motorjem in kolesi in je ta veriga tudi menjalnik. Pa sem pomislil, da ima tudi Mazda kaj takega, kakšen nov menjalnik. Zato me zanima, kakšno verigo bi menjali, kje to je in kako funkcionira ta zadeva?
Mah, pusti stat, da ne bo še kakšne hude krvi po nepotrebnem...
RazširiDvomim, da se tole menja pred pol milijona prevoženih. Od navora je pri tem mlinčku sigurno ne razteguje, heh
Use je to fajn pa krasn,
sam men tuki neki ni čist jasn...
Mrbit zato, k sm kmet an s hribu doma...
Pogonske verige imajo ponavadi kolesa in motorna kolesa. Avtomobili imajo menjalnik - tak ali drugačen. Kakšno verigo bi vi zdaj menjali?
Sem pomislil še na verigo za pogon ventilov. Ampak tista mora premagovati zgolj trenje v ležajih in silo vzmeti ventilov. Torej nima veze z velikostjo in navorom motorja, ker ne prenaša navor od motorja naprej, ampak skrbi zgolj za odpiranje ventilov. A gre za dizla z veliko navora ali pa za nedizla z malo navora, tu sploh ni pomembno...
Zato me res zanima, kakšna je ta pogonska veriga, ki bi jo vi radi menjali? Ima Mazda kakšen nov menjalnik, tak kot bicikli? Ker edino pri takem načinu veriga prenaša navor motorja - in od navora je pri tem mlinčku sigurno ne razteguje...
Mi smo imeli Mazdo 5 z dvolitrskim turbo dizlom in 105 kW.
Ti motorji so narejeni, da delajo. Zdaj je pa vse odvisno od tebe, kako ta motor uporabljaš... Če delaš vsak dan vsaj 30 km v eno smer in potem vsaj še toliko nazaj, bo zadeva nekako šla. Če so vožnje krajše, znajo biti težave...
Mi smo zobate jermene menjali na 120.000 in na 240.000. Na 360.000 ga nismo, smo menjali cel avto (ja vem, sem bil kreten. Saj star slovenski pregovor pravi: če bi bil vedež, ne bi bil revež). Če so vožnje, kot se za gre in da se zadeve ne špara preveč (dizel mora delat), tudi z DPFjem ne bo težav. In tudi če bi bile, ga na Krasu dobiš novega za 350€... Ko smo drugič menjali zobati jermen (na 240.000), smo menjali še podložke pod injektorji. Po besedah mehanika jih sicer ne bi bilo treba, ampak ker so me drugi strašili, da so te podložke katastrofa, sem naročil, naj jih kar zamenjajo. Baje, da pa te podložke res znajo narediti "štalo", niso pa drage, zato smo jih menjali. Ja, in servise smo redno delali na vsakih 20.000 km, kar je pri nas zneslo 1 do 2 krat na leto (letno smo delali med 25.000 in 30.000 km). Sicer so mnogi strašili, da olja ne zdržijo in da je treba menjati na 15.000 ali celo na 10.000, ampak stari Mazdini dizli niso narejeni za hecanje temveč za delo.
Menjava zobatega jermena pri pooblaščenem servisu (dokler je Mazda imela zaupanja vreden servis in ekipo "starih" mačkov, sem vedno vozil na pooblaščen servis) je bila 700€ skupaj z menjavo jermenice alternatorja - ki je pa cvetka zase, ampak pustimo to za kdaj drugič...
Tudi štirideset minut prostega teka bi ga kljub vsemu moralo kaj segreti...
Razširi... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ...
Moja Mazda ima prve tri kilometre poleti cca. 10l/100km, pozimi 13l/100km in v najhujšem mrazu 16l/100km. Šele tam po enih 5, 6 prevoženih kilometrih začne poraba padati ...
Mene so pa prepričevali, da Lada Niva veliko popije...
@Boss, brez zamere, ampak ti osebno imaš nekaj izolacije že sam po sebi - ne pretirano, ampak nekaj jo pa je. Tisti, bolj koščene sorte, imajo pa najbrž več težav...
Tudi nafta lahko greje takoj.
In tudi (pred)gretje preko aplikacije ali po urniku imaš ipd.
https://www.webasto.com/en-int/heating/air-heater/air-top-evo-40-55.html
https://www.webasto.com/en-int/heating/parking-heater/thermo-pro-90.html
https://www.webasto.com/en-int/heating/rv-heater/diesel-cooker-x-100.html
Danes sem bil prav pozoren, ker sem moral s FucksWagnom (dvolitrski trubo-dizel) na pot in ima en kup senzorjev, da lažje ugotoviš, kaj je krepalo. In sem spremljal temperaturo. Še prej naj povem, da se skale pri 50°C šele začnejo...
Hladilna tekočina je 60°C dosegla po 5,5 km vožnje.
Motorno olje je 60°C doseglo po 8 km vožnje.
Hladilna tekočina je 90°C dosegla po 12 km vožnje.
Potem je pa trajalo predolgo, ko sem pa po 22 km vožnje pogledal na števce, je imelo pa motorno olje že 96°C...
Tako da, ja, po petih minutah vožnje bolj težko toplo piha...
Nisi še prebral foruma.
Sam sem imel dva Mazdina dizelaša. Nato sem naredil napako in enega prodal, ker je imel 360.000 km in je žena najedala, da to ne more biti več zanesljivo in da je samo vprašanje časa, kdaj bo kaj crknilo. In smo šli v nakup novega... Drugi Mazdin dizelaš še vedno dela. Pa nikoli nisem imel težav z njim. So me pa na tem forumu ves čas strašili, da so Mazdini dizelaši "jama brez dna"... Nekateri smo se že hecali, da je meni pri toliko kilometrih Mazda že dvakrat zaribala in je vsaj en bat že prežgalo, ker injektorji ne delajo prav, samo da jaz tega nisem opazil, pa vozim dalje... In še najbolj so po Mazdinih dizelaših "pljuvali" lastniki bencinskih... Če si vzameš čas in greš skozi cel forum (ja, vem, obsežno čtivo in precej je tudi nepotrebnega balasta vmes), boš vedel, o čem govorim...
Razširi... ... ... ...
2019 letnik, 2.2 dizel, 150 KM. ... ...
... ... ... ... ... ...
Jutranja pot zgleda tako, da najprej peljem avto cca 5 min, potem ga pustim prižganega na mestu za dodatnih 5-10 min nato pa še 10-15 min vožnje. ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Kmalu bo nekdo preklinjal Mazdine dizle, ki da so najslabši dizli na svetu, ki povzročajo veliko stroškov... In bodo uničeni injektorji, zabasano vse od sesalnega kolektorja do zadnjega izpušnega lonca, uničen DPF,... Kriva bo pa Mazda in slab, problematičen motor...
Dizla se ne vžiga, če nimaš vsaj 50 km v eno smer...
In, ja, pri nizkih zunanjih temperaturah zna trajat, da se segreje. Mrzel motor ni dobro priganjat, če ga ne priganjaš, se pa nima od česa segret... In 2,2 litra delovne prostornine ima precej masiven blok (krepko več kot npr. litrski trivaljnik), zato tudi traja, da se segreje...
Na kmetiji v hribih pravimo tako: z lopato se ne pospravlja seno in z vilam se ne kida sneg. Vsaka reč ima svoj namen. In če stvari uporabljaš skladno z njihovim namenom, ne trpiš ne ti ne to, kar uporabljaš...
Razširi... ... ... ... ... ... ... ... ...
p.s.zakaj nisi vzel Seat Tarraco, danes sem ta voz videl na AC in to zgleda ornk voz....mislim da ima tudi 7sedežev in 4x4....
Seat ima dizelski motor s štirikolesnim pogonom samo v enem modelu: Leon Sportstourer.
Prvič je odpadel, ker so zraven napeštali avtomatski menjalnik.
Drugič je odpadel, ker nima sedmih sedežev.
Tretjič je odpadel, ker ni v modri barvi (tu je žena imela glavno besedo)
Je pa drugače spodoben karavan. In brez sank na strehi...
Cena? Če se prav spomnim, okoli 3000€ manj od tega, ki smo ga kupili. Če pa koga resno zanima, pa lahko grem brskat po prospektih...
Dodatek: ups, ne morem, ker jih je dež namočil, ko je streho odpihnilo in smo jih vrgli proč.
Popravljeno od SlivkaImam eno vprašanje za strokovnjake, ker mnenja amaterjev sem že slišal.
Torej, za našega FuksWagna je predpisano olje 0W20.
Baje, da zdaj dajejo redkejša olja, da zmanjšajo trenje in posledično porabo in emisije. Ampak motor tega redkega olja porabi toliko, da ga med servisnimi intervali pravzaprav že "zamenjam"...
Dobro, če bi vozil po avtocestah in z podpovprečno obremenitvijo (se pravi, da bi bili v vozilu največ tri osebe), bi zadeva mogoče še šla. Mi pa to vozilo (kanto na kolesih, ker avto to ni) vozimo po hribih. Praviloma kar proti polni obremenitvi (skoraj vsaka druga vožnja je s šestimi potniki). In se temperatura olja brez priganjanja motorja dvigne vse tja do na 120°C. In motor žlampa olje kot krava vodo...
Pa me zanima, kaj bi se zgodilo, če bi v našega FuksWagna nalil na primer olje 15W40? Bi ga potem kaj manj požlampal? Kako bi bilo pa z mazanjem? Mislim, če so zdaj kanalčki za 0W20, bi potem tako gosto olje sploh šlo skozi ali bi zaradi velike gostote prišlo do ležajev premalo olja in bi vse skupaj obstalo še prej kot bo sicer? Tudi filter olja je dimenzioniran za redko olje. Bi pri gostejšem olju sploh dovolil dovolj pretoka?
Predvidevam, da proizvajalec vozila predpiše olje, ki je primerno za vse vremenske razmere. Tako je baje olje 0W20 primerno za temperature od -40°C do nekje +30°C. Ker pa pri nas ne pomnim, da bi kdaj bilo -40°C, dejansko ne potrebujem tako redkega olja. Pri nas nekajkrat na leto padejo temperature na -20°C. Poleti pa temperature pridejo do 40°C (konkretno, v Novi Gorici leta 2022).
Torej, katero olje?
Mogoče original?
Jaz sem na Mazdi 5 originalne spredaj menjal, ko je avto imel 300.000. Baje so bili pretanki, da bi jih lahko imel še naprej. Zadnje so bile še originalne, ko sem avto prodal... Je pa res, da sem vedno kupoval tudi originalne ploščice. Pa tudi to je res, da sem s hribov doma. Ja, pa tudi to je res, da imajo dizli boljši zavorni učinek motorja kot ne-dizli...
Na BTjki so še vedno originalni diski, pa ima blizu 210.000 km. Tudi vedno originalne ploščice...
In potem sem jaz, kreten, Mazdo 5 prodal, ker je "začela olje kurit": na servisni interval 20.000 km je šlo okoli 1,5 litra olja.
A to so zdaj sodobni eko motorji standarda EVRO 6, da se za njimi modro kadi? Včasih je za motor, ki skuri toliko olja, veljalo, da je zrel za generalko...
Prav natančnih stroškov ni zapisanih, je pa spisek rezervnih delov. Po prevoženih 359245 kilometrih (in trinajstih letih) je bilo na Mazdi 5 (poleg rednih servisov na 20.000 km - čeprav so me strašili, da je to prevelik interval in naj raje menjam na 15.000 ali mogoče celo na 10.000, ker so dizli že tako problematični in se mašijo sita in zaribavajo odmične in ne vem kaj še vse...) zamenjano:
- IMV ventil (pri 178.000 km)
- PDF (pri 190.000 km)
- olje v menjalniku in diferencialu (pri 240.000 km, čeprav baje ne bi bilo potrebno, ampak sem jaz vztrajal, da se to zamenja)
- podložke pod injektorji (preventivno pri 260.000 km, ker so me strašili, da bi to moral delati vsaj pri vsaki menjavi zobatega jermena če ne še bolj pogosto - pa je Jure po menjavi prinesel stare in vprašal, če jih bom spravil, ker so še čisto v redu...)
- sprednja leva nihajna roka (pri 280.000 km)
- sprednji zavorni diski (pri 300.000 km)
- žarnice v žarometih (zapisanih je 5, ampak mislim, da nisem vseh zapisal, ker sem jih vsakič preklinjal na polno in žarnice in Mazdo in tiste ki so narisali načrt in sem j#&o mater vsem tistim ženskam, ki so rodile Mazdine strokovnjake,... In najraje je crkavala desna žarnica, ki je bila bolj nedostopna kot leva...)
Poleg tega smo enkrat dali obnoviti amortizerje, ampak nimam zapisanih kilometrov. Po spominu je bilo nekje takrat kot IMV ventil...
Sicer so me strašili, da so Mazdini dizli zelo problematični in da ustvarjajo hude stroške. Mi pa s hribov doma, pa do pred tremi leti, ko se je rodil šesti otrok, smo na počitnice še počitniško prikolico vlekli. In je zdržalo. Še lamela sklopke je originalna - kljub hribom in počitniški prikolici...
Napisano
Sem tudi jaz takega mnenja. Dizel je stroj in dela dobro, če ga uporabljaš tako, kot se dizla uporablja.
In, @Anit, če ti jaz, zapriseženi "dizelaševec", predlagam kaj drugega, potem res razmisli, kaj boš kupil...
Mimogrede, Mazda dela tudi šestvaljnega ne-dizla...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani