Jaz sem na Mazdi 5 originalne spredaj menjal, ko je avto imel 300.000. Baje so bili pretanki, da bi jih lahko imel še naprej. Zadnje so bile še originalne, ko sem avto prodal... Je pa res, da sem vedno kupoval tudi originalne ploščice. Pa tudi to je res, da sem s hribov doma. Ja, pa tudi to je res, da imajo dizli boljši zavorni učinek motorja kot ne-dizli...
Na BTjki so še vedno originalni diski, pa ima blizu 210.000 km. Tudi vedno originalne ploščice...
In potem sem jaz, kreten, Mazdo 5 prodal, ker je "začela olje kurit": na servisni interval 20.000 km je šlo okoli 1,5 litra olja.
A to so zdaj sodobni eko motorji standarda EVRO 6, da se za njimi modro kadi? Včasih je za motor, ki skuri toliko olja, veljalo, da je zrel za generalko...
Prav natančnih stroškov ni zapisanih, je pa spisek rezervnih delov. Po prevoženih 359245 kilometrih (in trinajstih letih) je bilo na Mazdi 5 (poleg rednih servisov na 20.000 km - čeprav so me strašili, da je to prevelik interval in naj raje menjam na 15.000 ali mogoče celo na 10.000, ker so dizli že tako problematični in se mašijo sita in zaribavajo odmične in ne vem kaj še vse...) zamenjano:
- IMV ventil (pri 178.000 km)
- PDF (pri 190.000 km)
- olje v menjalniku in diferencialu (pri 240.000 km, čeprav baje ne bi bilo potrebno, ampak sem jaz vztrajal, da se to zamenja)
- podložke pod injektorji (preventivno pri 260.000 km, ker so me strašili, da bi to moral delati vsaj pri vsaki menjavi zobatega jermena če ne še bolj pogosto - pa je Jure po menjavi prinesel stare in vprašal, če jih bom spravil, ker so še čisto v redu...)
- sprednja leva nihajna roka (pri 280.000 km)
- sprednji zavorni diski (pri 300.000 km)
- žarnice v žarometih (zapisanih je 5, ampak mislim, da nisem vseh zapisal, ker sem jih vsakič preklinjal na polno in žarnice in Mazdo in tiste ki so narisali načrt in sem j#&o mater vsem tistim ženskam, ki so rodile Mazdine strokovnjake,... In najraje je crkavala desna žarnica, ki je bila bolj nedostopna kot leva...)
Poleg tega smo enkrat dali obnoviti amortizerje, ampak nimam zapisanih kilometrov. Po spominu je bilo nekje takrat kot IMV ventil...
Sicer so me strašili, da so Mazdini dizli zelo problematični in da ustvarjajo hude stroške. Mi pa s hribov doma, pa do pred tremi leti, ko se je rodil šesti otrok, smo na počitnice še počitniško prikolico vlekli. In je zdržalo. Še lamela sklopke je originalna - kljub hribom in počitniški prikolici...
Mi smo za našo petko kupili druga platišča in se sploh nismo trudili skriti znaka proizvajalca (Mislim, da so Alessio), pa se nikoli ni nihče vtaknil v to. Dimenzija je taka, kot piše v homologacij in to so že nekajkrat na tehničnem tudi preverjali.
Na platišče širine 7,5 ali 8,0 lahko zmontiraš obe omenjeni pnevmatiki.
Če je platišče 7,0 bo 215 pnevmatika sicer šla gor, 225 pa ne več.
Če je platišče 8,5 bo 225 šla gor, boš 225 montiral gor, 215 je pa preozka.
Najprimernejša za obe pnevmatiki je širina platišča 8,0.
In homologiraš na originalnih platiščih, drugače bo še za platišče potreben TÜV. Če pa homologiraš na originalnih platiščih, TÜV ni potreben (tudi, če bo kompliciral, ga prizemlji s tem, da so platišča originalna), kasneje pa platišča zamenjaš.
Homologirat moraš dimenzijo. In za to rabiš homologacijo. Če je enake dimenzije kot original, ni potrebe po homologaciji. Pa tudi, če je original, ni potrebe po homologaciji.
Sicer ne vem, kaj točno bi ti zdaj rad homologiral, a če je težava samo v pnevmatikah, jih namontiraj na originalno platišče, pa pojdi na homologacijo. Ampak obseg pnevmatike, ki jo hočeš homologirati, mora biti zelo podoben obsegu, ki je originalno homologiran, drugače ne bo šlo skozi.
Na koncu bo kakšna taka neumnost kot na primer na pol blokirane zavorne čeljusti ali pa kakšna težava s kolesnimi ležaji ali kaj podobnega, pa ti zato dviga porabo...
Dobiti nekoga, ki res zna, je težko. Jaz sem se peljal mimo treh k četrtemu, ki je 70 km stran od mene. Ravno zaradi takih primerov: avto gre kar po diagonali po cesti (če je šel sprednji desni blatnik mimo ovire to ni bila garancija, da bo šel tudi zadnji desni blatnik mimo ovire), on ima pa vse zeleno...
Ja, pri nas. Upaš v Rusijo? Razmak je enak kot pri Ladi Kalina Sport. In originalna platišča na Ladi so, kakršna so. Ena platišča od CX-5 bi Lado naredila precej bolj atraktivno...
Prej se nisem oglašal, ker sem čakal Novo leto. Zakaj? Ker pri nas kar natančno vodimo stroške, ki jih imamo. In za novo leto naredimo malo statistike. In zdaj imam za zadnjih petnajst let vso statistiko pred seboj.
Preden nadaljujem, vam predlagam, da se dobro usedete. Zakaj? Ko boste videli cifre, boste že vedeli, zakaj...
Torej, v petnajstih letih smo najprej zamenjali star avto z novo Hondo Jazz.
Nekaj let pozneje je odpovedalo tudi terensko vozilo, zato smo ga zamenjali z Mazdo BT-50.
Kmalu nato je naša stara počitniška prikolica postala premajhna, zato smo jo menjali za večjo (zelo staro za staro).
Po nekaj letih je Honda postala za en sedež premajhna, zato smo jo zamenjali za Mazdo 5.
In ker je počitniška prikolica spet postala premajhna, smo jo zamenjali za večjo (staro za skoraj novo).
Ker pa so v tem času otroci zrasli, smo dokupili enega zelo starega Tomosovega Avtomatika.
In ker so otroci še bolj zrasli, smo kupili še skoraj novega Microcarja.
Torej imamo zdaj doma Mazdo BT-50, Mazdo 5, kamp prikolico, Microcarja, Tomosa Avtomatika, še od prej pa sta pri hiši tudi Tomos ATX in lahka prikolica (do 750 kg največje dovoljene skupne teže).
V tem času, se pravi v petnajstih letih, smo z vsem skupaj prevozili 463.579 km (prikolice tu ne štejejo, ker nimajo svojega števca za prevožene kilometre). Vsi stroški, ki so povezani z avtoparkom, pa so znašali 159.883,50€. V te stroške je zajeto vse: nakup vozil, zavarovanje, registracija, cestna taksa, servisi, pnevmatike (letne, zimske, pa tudi na prikolicah jih je potrebno vsakih šest let menjat, da ne počijo, ker preperijo), vinjete, pranje v avtopralnici, popravila, verige za sneg, vitrex, žarnice, nafta, bencin, tudi olje za dvotaktne motorje, tudi tehnični za lahki priklopnik, ki ga je treba opraviti na vsaka štiri leta,... V glavnem VSE, kar je povezano z avtoparkom.
In zakaj sem prej rekel, da se dobro usedite? 159883,50 evra v petnajstih letih pomeni 10.658,90€ na leto oziroma 888,24€ na mesec.
Za nakupe vozil je šlo okoli 55.000€. Torej je bilo stroškov obratovanja za okoli 105.000€ v petnajstih letih oziroma okoli 580€ na mesec.
In potem me prepričujejo, da otroci koštajo in da so otroci velik strošek...
Eden trdi, da je zadeva zelo zelo trpežna, drugi pa da se najprej pojavijo težave z obrabljeno verigo, puščanjem olja v variomatu, sklopke...
Honda ima neki hibrid in CVT menjalnik ter dvolitrski bencinski motor s 105 kW. In tudi elektromotor ima - se mi zdi... Vsekakor pa nima dveh elektromotorjev...
Kaj je torej na stvari: je zadeva kič na štirih kolesih, ki bo kmalu lastniku izpraznil denarnico ali pa je zadeva neuničljiva?
Da ne odpiram nove teme pa glede na to, da je ta že globoko v naftalinu, sem jo potegnil ven in imam eno vprašanje za strokovnjake.
Smo imeli debato, ker se v družini kupuje nov avto in premišljujejo tudi o Hondi. Ki pa ima CVT menjalnik. Kolikor je meni znano, je to v bistvu kot variomat na skuterju, samo ne z jermenom ampak z verigo.
Meni osebno se to ne zdi ravno nekaj hudo trpežno. Vem pa, da je tu na forumu nekaj strokovnakov za avtomatske menjalnike, pa me zanima njihovo mnenje o tej zadevi?
Hja, kmet an s hribu doma, pa rab en pikič več časa, de ki zastope, ki češ...
Situacije so približno enake kot so bile prejšnjih 300.000. Bom pregledal zavorne čeljusti in vodila, če je kaj narobe, malo pa sumim, da so diski narejeni iz repe ne pa iz kvalitetnega materiala. Po 45.000 km - če bi gor montiral navaden krožnik, bi še razumel, tako pa...
Naša petka je imela tovarniške zavorne diske in vedno sem kupoval originalne zavorne ploščice. Ko je imela 300.000 pregonj... se pravi prevoženih kilometrov, smo ugotovili, da sta sprednja diska "zbrušena" na minimalno debelino. Pa sem se odločil in na AutoDoc naročil diske in ploščice Ate. Po 45.000 km sta sprednja diska zvita. Ne vem, kako to merijo, a na tehničnem je pokazalo, da je levi disk zvit za 45%, desni pa za 22%. Ja, na tehničnega sem peljal, ker je med zaviranjem začelo trest da sem mislil, da se bo avto razpadel...
Mislim, da bom šel na pooblaščeni servis kupit dva nova diska in zavorne ploščice. Ker če bodo zdržali toliko kot so tovarniški, bom prej v penziji kot jih bo potrebno ponovno menjat...
Sicer nisem bral čisto vsega, ker me zadnje čase ura krepko prehiteva, ampak vseeno ti bom dal nasvet: ponavadi so najcenejše rešitve najdražje. Sicer lahko s kakšno župco malo očistiš, nekaj časa bo v redu, potem bo pa spet težava. Če se že lotiš, naredi, kot je prav. Katalizator snemi dol in ga pošlji Strajnarju. Zraven priloži še 300€ in zadeva bo rešena. Če se res da očistit, ga bo on očistil za 120€, drugače dobiš novo satovje v starem ohišju. To je vsa znanost, saj ni raketna tehnologija...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mogoče original?
Jaz sem na Mazdi 5 originalne spredaj menjal, ko je avto imel 300.000. Baje so bili pretanki, da bi jih lahko imel še naprej. Zadnje so bile še originalne, ko sem avto prodal... Je pa res, da sem vedno kupoval tudi originalne ploščice. Pa tudi to je res, da sem s hribov doma. Ja, pa tudi to je res, da imajo dizli boljši zavorni učinek motorja kot ne-dizli...
Na BTjki so še vedno originalni diski, pa ima blizu 210.000 km. Tudi vedno originalne ploščice...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani