HOLD funkcija se je v teh sne?enih dneh izkazala odli?no, predvsem ko je potrebno speljevanje, kjer je globok sneg in je potreben zalet, da ne obstane?.
Takole je pa izgledalo pred mojo hi?o (simbolna slika)
V zimskem programu avtomatski menjalnik speljuje z drugo prestavo in pri ni?jih obratih prestavlja, da ne pride preve? navora na kolesa.
Funkcija tudi prepre?uje da bi se eno od pogonskih koles vrtelo v prazno.
Ko je funkcija vklopljena gori tudi kontrolna lu?ka, hkrati pa je vozilo, predvsem vzmetenje bolj mehko.
Najbolje je, da se menjalni?ko olje redno menja, neglede na to ali gre za avtomatski ali ro?ni menjalnik.
Jaz ga vedno zamenjam, ko kupim avto.
Omenjeni funkciji pa sta mi te dni zopet pri?le zelo prav.
HOLD se odli?no izka?e pri vo?nji po serpentinah oziroma ridah, kjer odli?no vzdr?uje hitrost in obrate.
Med pogovorom smo ugotovili, da omenjena funkcija prepre?uje nenehno pretikanje med spu??anjem po klancu navzdol, ko nimamo noge na plinu.
Po doma?e re?eno funkcija prepre?uje da bi vozilo zbezljalo, saj ga nenehno poizku?a zadr?evati na ?eljeni hitrost.Kot sem opazil, ve?inoma ?asa dr?i vozilo na 1000 obratov.
Pri vo?nji navkreber oziroma po klancu navzgor pa prepre?uje pretikanje v vi?je prestave.
Primer : Pri 60km/h menjalnik prestavi, odvisno od polo?aja in pritiska pedala za plin, v tretjo oziroma ?etrto prestavo. Omenjena funkcija pa menjalnik zadr?uje v ni?ji prestavi, da vozilu pri vzpenjanju ne izgublja na mo?i. Sami vemo, da ?e bi dali na klancu v vi?jo prestavo, bi se vozilo po?teno mu?ilo.
Pri vo?nji po klancu navzdol ali navzgor je pa? potrebno upo?tevati tudi fizikalne zakone.
POWER pa mi je te dni pri?el zelo prav, ko sem na AC v klanec prehiteval tovornjak, avto pa imel polno nalo?en in zaseden.Tu sem pa? potreboval zalet in ve? mo?i da sem premagal klanec.
Po mnenju mnogih je funkcija tudi zelo priro?na, ko si za?eli? bolj dinami?ne vo?nje.
Kot sem ?e povedal tega ne prakticiram.
Sli?al pa sem tudi da omenjene funkcije ni dobro vklapljati, dokler ni motor ogret oziroma na delovni temperaturi.
kot ste pravilno ugotovili se tipka HOLD uporablja za vzdr?evanje obratov po klancu navzdol da ne zbezlja in po klancu navzgor da ne prestavlja v vi?jo prestavo
sam imam mazdo premacy 2.0 automatik in sem zelo zadovoljen
najlep?e pri menjalniku pa se mi zdi da ni potrebno menjati olja ( kolega je imel 24 let staro mazdo prevo?enih ?ez 300.000 km in je ?e po vsem tem ?asu menjalnik deloval brezhibno
lepep praznike vsem
Res je, povsem se strinjam s teboj.
Mimogrede lahko povem, da je Premacy odli?en voz.
Imel sem ga v taksiju in lahko potrdim da je zelo udoben tudi na dolgih poteh, edino 1.8 je pre?voh motor za klance in sneg. ?e bi ga jaz imel, bi raje izbral takega kot ga ima? ti (2.0 automatic), saj tudi dosti vle?em prikolico.
Zadeva pride zelo prav, pri vo?nji po spolzkem cesti?cu in vleki te?ke prikolice.
Primer : Z avtom vle?em te?ko prikolico in se vkljucujem na AC.
Pritisnem tipko in bom lepo dosegel hitrost 80km/h, brez da bi mi prikolica plesala in da bi obremenjeval motor.
S tem se izognem sunkovitemu pospe?evanju in nepotrebnemu pretikanju v vi?je prestave.
(Trenutno nimam vle?ne kljuke.)
Mimogrede pa lahko povem primera, ki sem jih imel z vleko prikolice :
a.)Z Renault 5 1.0 in po?itni?ko prikolico Adria 450 Q je ?lo nas 5 na morje.
Po pravici povedano sem ga moral ti??ati in ?altati ko zme?an, a je ?lo.
Glede na to, da ima torzijo, se je precej posedel.
Najbolj je seveda cukal pri speljevanju v kri?i??ih in na semaforjih.
Moral sem ga voziti tako, da sem v prvi dal gas do konca, druga gas do polovice in tretja normalno, s tem da ga dr?im na 3/4.
Pri zaviranju pa sem moral sproti ?altati.
Ko sem pa po Celov?ki peljal, nisem mogel hitreje kot 40km/h, saj je bilo polno semaforjev in s tem rde?ih lu?i.
?im bi ga pa dal v ?etro prestavo, bi se pa preve? mu?il.
Najbolj se je seveda mu?il v Vrhni?ki klanec.
Hvala bogu se ni pri?gala rde?a lu?ka za temperaturo (nima merilnika temperature motorja oziroma hladilne teko?ine).
?e pred ovinkom pri gostilni Mo?ilnik sem moral pri 50km/h prestaviti v drugo in pohoditi gas do konca, a sem komaj prisopihal v breg.
?e bi vmes kaj ?altal bi sigurno obstal.
Peljal sem skoz in ?altal druga-tretja,...
Res da je bila za menoj ?e precej?nja kolona, a se nisem vdal.
Dobesedno sem izrabil vso mo? in ob?util kaj pomeni 50KM, saj sem moral imeti gas pritisnjen do konca.
?e bi imel pri?gano ?e klimo ne verjamem, da bi uspel klanec prevoziti.
Potem je seveda sledila ravnina in ovinki.
Pri Logatcu v smeri proti Planini in Postojni pa sem moral zadevo ponoviti.
Ko sem se spu??al proti morju, pa sem na ?rnem Kalu moral voziti z drugo prestavo, saj se je te?a od zadaj precej ?utila, zavore pa so po?asi ?e zgubljale u?inek.
Ko je bilo spusta konec in je po Kopru zopet sledila ravnina, so se zavore ohladile in spet delovale normalno.
b.)Z sivim Citroen XM sem peljal 2t premoga za kurjavo iz ?alca domov v Ljubljano.
Po pravici povedano sploh nisem nic ?util, da zadevo vle?em s seboj.
Hidravlika jasno avto dr?i stalno na enaki vi?ini.
Hitreje kot 70km/h pa nisem peljal zaradi dveh razlogov : mokra cesta in seveda te?a.
Najbolj zanimivo je bilo skozi Trojanski klanec, kjer je temperatura ?la cez 90o in bila le ?rtico pred rde?im poljem. Hvala bogu je bilo klanca kmalu konec oziroma sem prispel na vrh.
Ko sem se pa pri?el pri ?ento?boltu spu??ati pa je temperatura po?asi za?ela padati.
Po dobrih 10km nekje je padla na normalno delovno raven.
Potem pa spet eno ?rtico ve? in tako celo pot do doma brez te?av.
2.)Glede funkcije POWER pa bi povedal, da se odli?no izka?e tudi pri vo?nji po dolgem klancu navzdol, ko vozim brez gasa.
Ko gas spustim in zadevo vklopim se vidi da bolj zavira z motorjem in ni toliko potrebe po zaviranju.
Zelo o?itna je tudi razlika v vo?nji z omenjenima sistemoma :
1. Ko pritisnem tipko HOLD postane avto bolj trd
Ravno danes, ko sem ?el na obisk v http://sl.wikipedia.org/wiki/Kamni_Potok , kjer so dolgi klanci sem po doma?e lepo drsel povpre?no 50km/h, brez da bi moral dr?ati gas ali zavirati.
Po pravici povedano je ob?utek, kot da bi vozil Citroenovo ?abo.
Avto se tudi bolj dr?i ceste oziroma podlage in ne sili iz ovinka.
Sistem si zapomne in poizku?a vzdr?evati zadnjo povpre?no hitrost kolikor je le mogo?e s pomo?jo obratov.
Ko sem na ravnini sistem izklju?im.
Vklopljenega sem imel le, ko sem se skozi Vi?njo goro peljal pono?i po zasne?eni cesti, kjer je zelo drselo.
Ne da bi se hvalil, lahko pa povem da so drugi peljali hudi?evo po?asi oziroma po doma?e re?eno ''po jajcih'', medtem ko pa sem jaz z omenjeno funkcijo peljal lepo povpre?no in teko?e 40km/h brez te?av.
V tem primeru bi moral, da bi vozil z ro?nim menjalnikom ves ?as prestavljati, medtem ko pa tukaj lepo dela avtomatika, povrh tega pa ?e ne potrebujem pritiskati veliko plina in sklopke.
Po pravici povedano je velik avto v snegu peljati odli?no.
2. Glede sistema POWER oziroma OverDrive pa lahko povem slede?e
Res je, sistem je odli?en kot sem ?e povedal za vo?njo navkreber in prehitevanje, ter ko potrebuje? zalet v klanec ko vle?e? te?ko prikolico.
Sistem sem te dni vklju?il le enkrat, ko sem v klanec na Vrhovcih prehiteval traktor.
Ravnal sem pa takole : peljal sem normalno in ga dohitel.
Ko sem se prepri?al in malo bolj pohodil stopalko, sem isto?asno ?e pritisnil tipko POWER.
Avto je za?el seveda bolj pospe?evati in jasno dal od sebe ve? mo?i.
Isto?asno tudi izklju?i servovolan(volan postane bolj trd), otrdi vzmetenje in prestavi v ni?jo prestavo.
Pri ?portni vo?nji izkoristi vsako prestavo do konca ; ?e je pri normalni vo?nji in 50km/h v 3 ali 4 prestavi, bo on pri tej brzini ?ele prestavil v tretjo.Prestavlja torej, ko sem ?e napisal v zgornjem obmo?ju vrtljajev.
?e bi peljal z ro?nim menjalnikom, bi na omenjenem klancu oziroma ?e v dolini stisnil sklopko in prestavil v ni?jo prestavo.
Pri meni pa lepo dodam/odvzamem le malo ve? gasa in prispem na vrh.
Tako kot prej sem HOLD sem ozna?il z rde?o, POWER pa z zeleno barvo.
(slika je simbolna, pobrana z interneta, druga?e je moja notranjost enaka, le bolj temni odtenki prevladujejo, pa avtoradio ni original Daewoo, temve? Pioneer)
POWER oziroma Overdrive sem uporabil, ko sem na odseku Medvode-?kofja Loka prehiteval tovornjak.
Je odli?na zadeva (tudi pri vleki te?ke prikolice), ko potrebuje? zalet, ko se cesta vzpenja oziroma gre za dolgo vo?njo navkreber(Vrhnika,Logatec,Medvode,?rni kal,ipd...).
Druga?e ?portno ne vozim.
HOLD pa je odli?en za dolgo vo?njo po strmem klancu navzdol, kjer zadr?uje povpre?no hitrost.
S tem tako prihranim na obrabi in segrevanju zavor, saj ni nepotrebnega ti??anja pedala.
Primer : moja povpre?na hitrost po klancu navzdol je 25km/h.
Sistem po vzdr?eval kolikor bo mo?no od 0-do omenjene hitrosti, torej bo dovolil le vo?njo v prvi in drugi prestavi, dokler bodo dovoljevali obrati in seveda strmina.
Power funkcija je verjetno nekaj kot overdrive, kar pomeni, da menjalnik pretika na zgornji meni obratov.
Hold pa je namenjena temu, da menjalnik ne pretika navzgor, ali navzdol. To pride v po?tev pri vo?nji po klancu navzdol, da lahko zavira? z motorjem, ali pa pri vo?nji v hrib, ko je pretikanje nekje na meji, da ga prestavi v vi?jo brzino, ki pa ne zadostuje, oziroma bi motor s te?avo pospe?eval.
Na internetu pravijo, da je mana tega polo?aja, da se ne izklju?i avtomatsko, ko pohodi? plin do konca.
Tako je bilo re?eno na starej?ih menjalnikih, ali je to tako tudi na tvojem pa je potrebno preizkusiti.
Sedaj razumem.
POWER oziroma Overdive pride prav pri prehitevanju. Je tako kot Sport tipka.
?e je vklopljen gori lu?ka.
HOLD je pa potem kot si napisal zelo primeren za mojo regijo, kjer je dolga pot po klancu navzdol(cca.4km).
Gre torej zato, da ?im manj bremzam in menjalnik dela na meji s prestavami.
Enako tudi tukaj gori lu?ka na armaturi, ?e je funkcija vklopljena.
A bo? a si kupu Mazdo Xedos 9 pr Kr?i?niku? (ker je slika ki si jo objavu z avto.net-a)
Ne, ne bom je kupil, niti je ne nameravam. Res je, sliko sem pobral z omenjenega portala, priznam.
Imam Daewoo Leganzo, ki ima enako prestavno ro?ico in shemo oziroma menjalnik.Avta sta si namre? dosti podobna.
Spra?eval sem glede omenjenih funkcij, ker pri mojem v navodilih in nikjer drugje o tem ni? ne pi?e.
1.)?e prav razumem je potem POWER funkcija, tako kot pri starej?ih OVERDRIVE (ekonomi?na vo?nja)=(enako tipko sem imel pred leti v Toyoti Coroni, le da je pisalo O/D)?
2.)?e prav razumem je tipka HOLD funkcija, za zimsko vo?njo (pred leti sem imel v Fiat Tempri na tem mestu tipko Winter)?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Nekateri modeli imajo omenjeno funkcijo.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani