Za SkyActive-X motorje Mazda priporoča Mazda Original Supra-X Oil 0w20 olje 🙄
Na analizi olja se vidijo ogromne količine aditiva Molibdena in Magnezija s katerimi želijo zmanjšati obrabo. Je pa zanimivo da so šli pri Supra-X olju še bolj znižat viskoznosti napram navadnemu 0w20 Supra olju.
Hmh, HTHS pa bi naj bil 2,6 zaradi ILSAC GF5 standarda.
No, to je potem to, kar se jaz bojim. Da proizvajalci nekega lepega dne ne bodo več dovolili uporabe 5w30 v novodobnih motorjih. Ali je to olje edino olje po specifikaciji za X mašine, ali ima še vedno požegnano olje 5w30?
Ne vem al se delaš norce ali resno misliš, ampak avto ima olno pumpo in motor ne bo nikoli brez mazanja saj, če bi bilo tako kot pišeš, npr; se pelješ na prelaz Grosglokner v Avstriji samo v hrib 30km in motor je obremenjen in temperatura na zg.meji pa da je še polno naložen.....ne bom nadaljeval kaj bi bilo že po nekaj kilometrih! Bolje da o tem napiše kaj še kak mehanik Pelko in bo vsem bolj jasno!
Saj se na sredini hriba valda ustaviš in drugo polovico prepelješ v rikverc, da je enakomerna obraba.
pred 17 urami je 50keda napisal:
Hehe, znanstvena fantastika, kot v vseh naših nitih. Najbolj me je nasmejalo tisto, da če malo bolj hitro peleš v ovinek, da se olje steka na eno ali drugo stran, ta je bla huda
V glavnem js tako on tako, vsi skup pa za en drek. Tak da tle je še moj kp dreka, jst kadar menjujem sam, zmeraj ulivam na polovico med max in min.Že same oznake povedo, da čez ne sme pod pa tut ne, torej ti kmečka pamet pove, da je najboljše povprečje, kar pa je (max + min) / 2. Kaj pa not vlivat, ja najbolj važno je, da je olje novo in da se novo vliva v primernih intervalih.
@Alex jst bi reku, da je specificiranih 5 litrov glih za povprečje med max in min. Kot je že nekdo povedal, čez max tudi ni najboljše da gre, ni dovolj prostora v motorju potem.
Točno to. Mene vedno jezi, ko pooblaščenci radi nalijejo točno na črto oz. še malce čez. Ampak verjetno zato, da lahko čim več olja zaračunajo.
To zadevo sam uporabljam že od prve Mazde naprej, se pravi več kot 15 let. Drugače ni nič posebnega je pa dobro v tistih prvih nekaj sekundah, ko prižgeš motor, da ne zalaufa na suho. Ta Metabond se namreč prime kovinskih delov in ne steče navzdol. V glavnem tudi v najhujšem mrazu motor zjutraj zalaufa kot, da bi bil topel.
Ga pa še nisem del notri, ker moram pustiti ene 20kkm, da se deli pravilno uležejo. Potem bomo pa spet dodajali. Ko daš prvič notri, gre cela flaška, nato pa vsako menjavo samo polovico. Se pravi dober deci.
Castrol Magnatec ima podobno foro. To je dobro za dizle ja. Sploh, ker rabi dle časa motor, da se segreje. Sicer pa kokrat sm že ta Magnatec v tej temi omenu, bi mi lahko Castrol že eno kanglico olja počastil za džabe...
A to resno? 😳Mislim, da to ni glih odgovorno ravnanje. Kaj pa, "e ostane na 3/4 ali je potem to v redu?
Saj zato pa imaš "min" - do tam so inženirji še dopustili najnižji nivo olja in rekli, da je tam meja. To razliko med min in max imaš zato, če ti kaj spije, da imaš rezervo, pa tudi zato, da ko se voziš v klanec ali pa stroge ovinke levo/desno in nek del motorja ne ostane suh recimo. Kot sem gor reku, na 3/4 ne bo popolnoma nič narobe. Lahko da še boljše, ker motor ne bo "prepoln". Če je prepoln pa vemo, da ti lahko gred udarja ob olje iz karterja in ti ga speni, spenjeno olje pa slabše maže, etc...
Če meni ne verjameš (kar vidim da ne), verjemi vsaj Pelkotu.
pred 10 urami je Mraušk Mčk napisal:
Glede na to, da ima olje funkcijo odvajanja toplote z nekaterih delov, je najbolje, da je na max, ker ima tako nižjo temperaturo. Več olja in njegova nižja temp. pomeni tudi počasnejša degradacija njegovih lastnosti.
To so bučke. Ko se motor in olje razgrejeta na delovno temperaturo nima veze al ga je 5 litrov al pa 5.1 liter. Iz vidika hlajenja bo to isti klinac, ker bo motor tako razgret, da predno bo olje steklo nazaj dol, bo šlo itak čez razgret motor. Če boš pa tako tiščal auto, da boš olje prežgal, pa tudi nima veze kolk ga je not.
To je bolj za vaše benzinarke, kjer se obilno meša benzin z oljem. Mislim celo, da je pri benzinarji dovolj kaka dva litra. 😛In to olje 50w 60.Ko se zmeša z benzinom je ravno prave viskoznost-prva dva meseca. Nato je že potrebno razmišljati o menjavi.
Drgač šalo na stran, ampak a ni samo pri dizlu ta procedura, da je potrebno menjat olje zaradi pogostega porasta nafte? Še palčko za motorno olje imate tako zacahnano, da veš, kdaj je preveč brozge v motorju? Tega pri bencinarjih ni.
Sem naredil že 5k s trenutnim oljem, še vedno na istem nivoju, ni niti padlo niti naraslo, nevem, očitno narobe vozim, da nimam teh pojavov.
@Alex Ja Redline se da nabavit v tujini ja, edino če Scania ima kak pameten kontakt za nabavo Redline olja po dobri ceni.
Glede tvoje izbire pa jst bi raje Mobil1 ESP, sicer je tudi tvoja izbira ok, ampak ima v primerjavi z Mobilom slabše manj additivov, manjši TBN(koliko je sposobno olje nevtralzirati kisline), manjši VI, večji Noack.
Motul ima edino manj pepela, na račun manj aditivov, kar pomeni da manj obremenjuje DPF. Za dobro DPFa je ta motul odličen, ostalo pa
Btw. : po viskoznosti je tvoj Motul skor identičen z Original Mazda oljem, ima pa malenkost manj aditivov😉
@Scr3am Ne nima kaj bit narobe če bi šel na drug spec olja.
V bistvu je tudi Original mazda olje dobre kvalitete, saj je tudi do sedaj dobro opravljalo svojo delo.
Če pa že želiš it na "boljše" olje, pa lahko najprej menjaš za katero drugo in po 5.000 in 10.000km vzameš vzorec olja in ga daš na analizo. Tako se da najbolj videt v kakšnem stanju je olje in kaka je obraba motorja, tako narediš recimo z dvema različnima oljema in imaš realno sliko kaj se dogaja z motorjem in katero mu bolj paše.
Ona bestofthe best olja je brezveze dajat ker ga ne boš tako obremenil in še predraga so glede na to da ne rabiš takega olja.
Valvoline maxlife je odlično zqradi dodatkov ki malo zmehčajo tesnila, ki so lahko z leti že trda.
Jst na tvojem mestu bi ostal na Mazdinem olju, in menjaval na 10.000km.
Zadnji stavek je najpomembnejši, več km kot imaš, prej naredi servis oziroma prilagodi servisni interval načinu vožnje (mesto/relacija/ac, penzič/dinamičar/racer) in to je to.
Pred eno uro je Alex napisal:
Sej glih zaradi dpf filtra in manj obremenjenosti le tega sem gledal za Motul oljem. Na mazda forumih(Nemčija) ga hvalijo, da naj bi bil z njim regeneraciji ciklus daljši (več kilometrov med regeneracijami.)
Našel sem uvoznika za redline. A kaj, ko stane liter 21€.😥
Toliko pa ne mislim dati za liter olja. Ja, tudi Mobil sem gledal in ga zelo hvalijo.Bdw,baje da olje redline izredno "utiša" motorje. Dizel motorji naj bi delali tiho kot benzinarji. Tako vsaj zagotavljajo proizvajalci. . Kaj potem ostane še benzinarjem? 😎
Castrol serije magnatec je na lastna ušesa pred mano utišal 2 dizla. S tem, da sta bili različni olji, eno 5w30 A5, drugo 5w40 AB34, seveda po specifikaciji. Pa ne samo prvih 20 km ampak tudi po 5k.
edit: nisem pa še probal tega redline, tako da ne vem razlike.
Ja 0w20 olja imajo ponavadi več aditivovov proti obrabi, prav zaradi slabše viskoznosti in slabših mazalnih lastnosti. Ampak ti aditivi niso vsemogočni zato pri z gorivom razredčenem olju več ne morejo opravljati svoje naloge.
Btw. Imaš tudi 5w30 olja z dodanimi aditivi proti obrabi, mobil esp, motul, redline... Ta olja so v vseh pogledih boljša od 0w20 olj.
API SN standard v primerjavi z SL določa samo da mora imeti manj žvepla <0.5 in manj fosforja 0.06-0.06 in ne pove dosti o sami kvaliteti določenega olja. Tako da s tem standardom in ne določa nobene rezerve kako kvalitetno je olje.
Če te zanima bolj podrobno zakaj ima 0w20 olje slabše mazalne lastnosti si preberei ali poglej več o viskoznosti, HTHS viskoznost je pri 0w20 oljih zelo znižana.
0w20 olja imajo, hths 2.6mPas
5w30 imajo hths 3.5mPas
Če primešaš še gorivo v olje pa viskoznost pade pod te vrednosti.
Toyota je pred leti naredila študijo okrog tega, spodnja slika je iz te študije in se vidi razlika v obrabi batnih obročkov med različno hths viskoznostjo.
Fig 1. Wear of piston rings at a temperature of 90C and at an extreme temperature of 130C
At HTHS 2.6 viscosity, a “wear zone” is observed - the threshold below which a significant increase in wear begins, if HTHS is less than 2.6, then wear increases very much, if more than 2.6, then the wear line is almost at the same level.At 2.6, wear is slightly higher than at 3.5.The higher the engine speed, the more proportionally the wear of the piston rings increases
Tu imaš en dober vieo kjer je dobro razloženo zakaj se gre pri HTHS viskoznosti
Hja, sem se res "spustil" v tale olja po temle tvojem odgovoru. Dejansko je razlika med 0w20 in 5w30 v "normalnem" režimu vožnje zanemarljiva, je pa v obratih občutna razlika v obrabi. Sem bil prepričan, da lahko ti aditivi nadoknadijo to razliko, ampak glede na te grafke sem res ratou skeptičen, ker je razlika precejšnja. Sem pa že pred časom gledal dejansko obrabo med temi boljšimi olji, ker nekateri priporočajo mobil 0w20, ki skor nima razlike v obrabi proti 5w30. Ampak spet, odvisno od načina vožnje ja.
In zdej sem spremenil mnenje, dokler proizvajalec motorja dovoljuje uporabo 5w30 bom ostal na 5w30. Kaj bomo naredili, ko bo opcija samo še 0w20, ne vem. Ampak vidim, da sem živel v zmoti.
Prvo je treba vedet za kake specifikacije olja je bil motor razvit, zato tovarna predpiše določene specifikacije motornega olja.
Ja glede tega da hitreje skroži po motorju v hladnih -temperaturah se strinjam, je pa pri tem še druga plat redkejše olje tudi hitreje steče dol iz kovine kjer bi naj mazalo, ima slabši oprijem na dele, posledično je pri mrzlem zagonu oljni film redkejšega olja tanjši in večja možnost obrabe.
Kot drugo pri višjih temperaturah ima redkejše olje slabše mazalne sposobnosti.
Tu si proizvajalci olj pomagajo z aditivi v olju proti obrabi, 0w20 olja imajo ogromno količino teh aditivov (molibden in bor).
Zakaj jaz priporočam 5w30 za Mazdine Skyactive bencinarje pa je zato ker novejši DI Mazdini motorji pri kratkih razdaljah radi mešajo bencin v olje.
Olje pomešano z bencinom pa zelo zgubi na viskoznosti, pri tem lahko hitro iz 0w20 dobimo 0w10 ali še manj.
In smo spet pri tem kot sem na začetku napisal da so motorji razviti za določeno specifikacijo olja.
5w30 pa ima v tem rezervo, četudi se zmeša z bencinom in pade viskoznost smo pol večinoma še vedno znotraj predpisanih specifikacij.
Pa da še obrazložim na konkretnem primeru analize motornega olja Mazda 3 G120 prevoženih 16.000km, vožen izključno na kratke razdalje. Motorno olje 5w30. Po 3000km je v motornem olju bilo 3,44% bencina. S tem je viskoznost olja padla na 5w20, se pravi je še vedno znotraj predpisanih specifikacij.
To se vidi tudi na obrabi, železo 7mg/kg in 5mg/kg aluminija,. Zaenkrat je še ok., vprašanje pa kako bi obraba narasla če bi se olje menjalo na 20.000km intervalu.
Ta primer je sicer malo extremen glede onesnaženosti goriva, ampak analize novejših Mazdinih bencinarjev kažejo da vsi zalivajo bencin v olje.
Tisti z krajšimi razdaljami imajo večji %.
Zato pač moja priporočila 5w30, ali če bi kdo že rad 0w20 če ima daljše relacije.
Kaj bo pa kdo vlival je pa na lastniku. 😎
Ok, zastopim zdej kaj si mislil s tem, da bi ti samo na daljše relacije ulival 0w20. Ampak sam si lepo povedal, da ima 0w20 več aditivov. In jaz bom vedno trdil, da castrolovo olje npr magnatec in renaultov elf pa če tudi sta oba na primer 5w40 API SL (iste viskoznosti in specifikacije), nimata isti sposobnosti mazanja za motor, ker ima castrol notri cel kul dodatnih stvari, ki olje izboljšajo. In to trdim tudi za 0w20 olje. In sem prepričan, da tudi sama mazda ve, da v olje pride bencin/nafta, zato je v 0w20 definitivno dodala tudi kaj proti temu. In isto velja tudi kot argument proti temu, da redkejše olje steče prej nazaj v karter in je film tanjši. In isto velja za to, da je olje bolj kompaktno in ga lahko menjaš kasneje. In olje je za moje pojme z razlogom 30% dražje.
5w30 ultra je specifikacije API SL, 0w20 supra pa API SN. Že specifikacija ti pove, da je novejši. In to olje je specifično razvito samo za bencinske skyactiv motorje. Ampak če je SL kao ok, je ogromno fore za to, koliko ima motor tolerance.
Se strinjam, da je to eco bio super ultra duper olje. Ampak so notri dodane stvari, ki nadoknadijo za te minuse in naredijo olje celo boljše kot 5w30. Ko sem jaz prvič slišal za to, da se notri vliva 0w20, sem si reku "fak, pa sej to je voda, zakaj bi to not vlival". Ampak očitno je olje res boljše samo za "povprečnega uporabnika". Bom pa očitno po tej debati res raje ostal na 5w30, da bom brez skrbi še naprej avto kdaj pognal v obrate.
pred 8 urami je Bini napisal:
Joj,kako se pa to voziš do 2000 obratov? Poraba 5-6 pa kolona 5 kil...... Na vsakem servisu pod garancijo ti dajo 5-30w sem ravno vprašal kako olje naj kupim,ker ga bom s sabo prinesel,da bo ceneje in to je to, ne vem kaj bi komplicirali.....
Večkrat pritisnem med 4-5k obratov, pa mam porabo 6.2. Kaj delam narobe? Na 2k obratih bom vozil, ko bom kupil kavni mlinček na 3 cilindre s turbino.....
pred 2 urama je dvorjan napisal:
Uporabljaj olje 5W-30, menjaj na 15.000 km, pa te nima kaj skrbeti.
Če imaš veliko mestnih voženj (ali izključno te), ali pa rad voziš do blokade (ali na njej), potem menjaj olje na 10.000 km.
Menjava olja res ni nek strošek, na njem ne gre gledati vsak cent ... Sploh v luči tega, koliko škode se lahko povzroči z iztrošenim oljem.
Tako, jaz striktno menjam na 1 leto ali še manj, ker nikoli ne naredim 15k, rad pa večkrat stisnem na obrate. Saj zato je na konc koncev itak vseeno, ali imaš 0w20 ali pa 5w30, ker nobenega nikoli ne strošiš do konca. Če pa narediš dovolj km, da prej narediš interval po km namesto po času, je pa olje itak manj zmatrano kot pri nekomu, ki ga drgne cele dneve po mestu.
0w20 se je razvil samo zaradi Eco potreb, kao manjša poraba in manjše emisije, in ne zaradi boljših mazalnih lastnosti.
Glede na to da Mazde pri kratkih vožnjah rade mešajo gorivo v olje ima 5w30 večjo rezervo glede viskoznosti.
Pri 5w30 olju z cca 3% goriva v olju pade viskoznost na 0w20, če pa imaš 0w20 z enako količino goriva pa pade viskoznost kam? 0w10? Za kar pa motor ni bil razvit, posledično možna večja obraba samega motorja...
Sam bi priporočil 5w30 ravno zaradi teh rezerv in dejstva da Mazde rade zalivajo olje z gorivom.
Če pa imaš izključno vožnjo na daljše relacije kjer se motor segreje na delovno temperaturo, pa bi lahko točil 0w20.
Aja pa če primerjamo Mazdino original olje 0w20 je boljše od 5w30, samo v manjšem trenju, se pravi je redkejše in bi naj bila poraba nižja. V vseh ostalih pogledih pa je 5w30 boljše olje (viskoznost pomeni boljše mazalni lastnosti, višji TBN, nižji Noack,...).
Ok. Ne da ti kontriram, ampak rad bi razčistil to mišljenje. Torej....po tvoji logiki bi bilo še boljše, da bi nalil 10w40 - ker bo olje bolj gosto in bo še boljše za motor?
Zakaj bi točil 0w20 samo če delam daljše relacije? Fora 0w20 je ravno v tem, da se olje prej segreje in lažje teče po motorju v hladnem režimu delovanja....kot tudi potem na delovni temperaturi.... Lažje teče -> hitreje teče -> motor je bolj ohlajen -> manjša obremenitev vitalnih delov -> daljša življenjska doba.
Mazda original oil 5-30w prej Dexelia iste oznake !
Ne razumem, ampak res ne razumem, zakaj vsi za bencinskega skyactiv priporočate 5w30, če pa je mazda "razvila" olje 0w20 specifično za skyactiv motor? Tudi serviserji očitno raje točijo 5w30?
Po specifikaciji sta obe olje ustrezni, sepravi Mazda Original Oil Supra 0w20 in Mazda Original Oil Ultra 5w30. Ampak glede na moje znanje je olje 0w20 v primerjavi z 5w30 boljše v vseh pogledih.
Če gledaš z vidika kako je pravilno je napisano na tablici, če pa gledaš kako komu paše je pa čisto druga stvar. Je pa vedno bolše imeti malo več kot malo manj od predpisanega. Vulkanizerji vsaj pri nas pumpajo 2.5 vsem znamkam vse štiri gume tako da..... ne bom komentiral kaj si mislim. Pa vsaj na kak mesec dni ali pogosteje preveriš kako je stanje. Pri meni ponavadi po nekje 14 dneh pade pritisk ker se gume dobro uležejo in jih je potrebno malo dofilat potem imam pa mir do jeseni, ob kontroli!
Kaj pa ta sistem od Mazde, koliko 0,x bar zazna padca?
Sem lastnik Mazde 6 letnik 2015 awd. Sem prebrskal cel forum in nisem našel podobne težave. Že nekej časa opažam da pri vklopu iStop (start stop) sistema avto zatrese (ko se ugasne). Zasliši se tudi čuden zvok. Avto se zažene normalno. Prav tako ni težav pri ugašanju in prižiganju avta.
Je imel mogoče že kdo podoben primer? Kaj bi bilo lahko narobe?
Predno vžigaš, preveri če je nivo količine v aku ustrezen. Vžgi na kable, ker s tisto napravico nikoli ne veš, ali moraš aku odklopit iz avta ali ne. In naj obvezno laufa donatorski avto med priklopom, da ti ne bo še tam pobralo aku.
Vem, tega sem se zavedal ampak hoteli so (pri servisu) da nabavim novo baterijo (ker če bi se pri mazdah na tak način praznila baterija v ključih kot pri meni, bi se pri vseh drugih uporabnikih na identičen način). Bom peljal v kratkem na servis. Javim!
Menjal baterijo včeraj in mi je od menjave pa do danes enkrat zaprlo in odprlo stransko ogledalo pri odpiranju vrat (samodejno). Malo še bom počakal, da vidim če se bo to v nadaljevanju še dogajalo. Javim
Tle nimaš kej čakat, to ti morajo na servisu porihtat, ker nekaj ni ok.
Nerabiš odmontirat kolesa. Saj ti lahko nekdo kolo vrti, ti se pa splazi spodaj in z roko primi feder. Če boš odmontiral kolo boš težko dovolj "pognal ležaj na roke".
Če si pri mehaniku in je avto na dvigalki je to tako v izi, levo kolo npr leva roka na kolesu, desna na fedri.
Edit: seveda probaj obe kolesi na eni osi, da boš čutil razliko.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Jaz bi gledal od 2013 naprej čisto drug avto.
EDIT: tudi lažje boš dobil bencinarko
Popravljeno od NevLadoPovezava za deljenje
Deli na druge strani