Skoči na vsebino
Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 16 minutami je Janez007 napisal:

Točno to sem hotel tudi sam napisat, pa si me Aless prehitel. Ampak, če je to rešitev, pol smo res že Albanija ... 😞

Kaj pa, če bo kak specialni tretma čiščenja celega sistema? Janez, ne smeš takoj vse gledati pesimistično. 😉

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 46 minutami je Bini napisal:

Mogoče je več upanja za rešitev kot v sosednji temi "cepljenje"..... :nevem:

👍👍

pred 1 uro je Deeyan napisal:

18 let nazaj bi si zelel, da bi se 😁

 

Bomo vidli, bom porocal 🙂

A nam boš zaupal za kakšen specialni tretma se gre? 🤔

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano (urejeno)
pred 22 minutami je Hixxy napisal:

Jst vem da bom sedaj spet poslal (trenutno spet ravenol) in naslednjič isto (naslednjič gre noter motul x efe).

 

Da vidim če in kakšna je razlika.

Koliko pa pride stati takšna  analiza? 

pred 2 urama je Aless napisal:

@Alex Hmh, za te kilometre zgleda bolj bogo.

Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini. 

To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti. 

Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega. 

Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.

Po domače povedano gre olje glede  čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič. 

"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja. 

Drugi problem pri uničenem olju je pa če je  v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor. 

Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje. 

Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.

Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎). 

Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔

20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo... 

Ampak v čem oziroma kje je glavni problem za toliko saj? 

Posledično nam te saje tudi zabijajo dpf filtre. Kaj bi bilo potrebno pogledati, zamenjati? Ali je kriv EGR? 🤔

Popravljeno od Alex

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 7 minutami je Aless napisal:

@Alexrazlike v kvaliteti olj seveda so!

Razliko si videl pri mojih analizah v obrabi železa, pri 10kkm sem z Motul EFE imel 38ppm obrabe Fe, z Mazdinim oljem pa 69ppm Fe. 

 

Bodite pa si na jasnem da Analiza z kapljičnim vzorcem ni enaka kot Analiza rabljenega olja v laboratoriju!!! 

Z kapljico dobimo neko grobo oceno stanja olja. 

Z Laboratorijsko analizo pa dobimo detajlno oceno z viskoznostmi, vsebnostjo aditivov, vsebnostjo nečistoč, obrabe materiala v motorju, goriva, vode,... 

 

Enkrat bi moral tudi jaz dati na pravo analizo, da vidimo situacijo. 🤔

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 31 minutami je Aless napisal:

@Alex Hmh, za te kilometre zgleda bolj bogo.

Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini. 

To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti. 

Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega. 

Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.

Po domače povedano gre olje glede  čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič. 

"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja. 

Drugi problem pri uničenem olju je pa če je  v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor. 

Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje. 

Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.

Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎). 

Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔

20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo... 

Aless, hvala. Očitno ni neke velike razlike v kvaliteti olj, tako, da je pametno menjati olje na 8Kkm. In takrat daš noter tisto, seveda da je kvaitetno, ki ga dobiš takrat najbolj ugodno. Se mi pa, zdi, da je Motul bil vseeno boljši. Ali se motim? 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 22 minutami je Janez007 napisal:

Hvala za info. Sedaj vem o tvojem avtu več kot o svojem 🤣

 

Sam bi po kmečki logiki, ta je še iz časa katrc in stoenk, prvi servis predpisal vsaj pri polovičnem intervalu (na 10.000 km namesto na 20.000). Včasih so priporočali prvo menjavo olja že po 1.000 ali nekaj tisoč km, ker naj bi bilo notri več kovinskih nečistoč zaradi vtekanja-prilagajanja kovinskih delov (batov, cilindrov,..). Po mojem ta logika še vedno drži, kljub tehnološkemu napredku in bolj točni izdelavi, razen če mašino vtečejo in zamenjajo prvo olje že v tovarni.

 

Glede na izsledke te teme in prakse nemške konkurence, ki je dizlih dobra, pa bi po mojem mnenju Mazda morala predpisati menjave najmanj na 15.000 km.

Se strinjam. Saj po moje je zato pozneje pri več kilometrih toliko problemov na dizlih, ker ljudje samo vozijo in nič ne kontrolirajo, ne višine olja na palčki, ne ali je dovj hladilne tekočine... In potem delajo še servise na 20Kkm ali še malo več. In seveda pride pozneje lahko do problema. 

 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 14 minutami je Janez007 napisal:

Alex, meni se zdi OK (seveda čakamo Alessa na resnico), zelo malo nafte in zanemarljivo malo vode. Pač saje, kot pri dizlu mora biti. :) Tole pogosto menjavanje olja na 10.000 mu očitno ne škodi. Zanima pa me, po koliko km je bil narejen 1. servis. Na 20.000 km?

Prvi servis je bil opravljen v Nemčiji. Moj avto je bil drugače  službeno (osebno) vozilo lastnika tega uradnega servisa (uradnega zastopnika za vozila mazda Nemčija). Nastopala je tudi v videu za uradno predstavitev FL mazde 6 za nemški trg. 🤗

 

 

Screenshot_20211123-220951.jpg

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
Pred eno uro je TiEn napisal:

Lahko ja naredim še eno kaplico pro 10k km. Ja sem tudi sam pričakoval precej več nafte notri če pomislim kolk generacij je naredilo med težavami z dpf, mogoče pripomore to da izvedem 90% regeneracij brez prekinitve ?

Po moje je to. Ker potem se zelo malo nafte steka v olje. 

 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 32 minutami je Aless napisal:

@TiEnhja, no kot je že @Janez007 pravilno ugotovil je tvoj vzorec, nekje vmes ne v dobrem in ne v slabem. 

Za te kilometre bi rekel da je malo bolj na slabi strani, ampak glede na tvoje težave z DPFom je še ok.

Videt je še nekaj rezerve, ampak več kot 8kkm mu ne bi dal.

Pozitivno je majhna količina nafte v gorivu, po sliki bi ocenil na 1-1,5% nafte kar je ok. 

V olju je že dokaj dosti nečistoč in saj, zdaj lahko je to posledica tvojih težav z dpfom ali pa so bili prejšnji intervali predolgi in je v motorju polno oljnih usedlin. 

Zanimivo je da imajo vaše novejše Mazde več saj v olju.

A je kateri z novim Mazdinim dizlom in malo kilometri da bi prilepil vzorec kapljice za primerjavo???

 

 

Bom jaz prilepil vzorec. Itak sem mislil to narediti, da vidimo kaj pravi Ravenol olje po 6000 prevoženih kilometrih. Avto ima pa 62Kkm.

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 2 urama je samuel napisal:

Pohvale za vzdrževanje. Mene moti predvsem rjavo podvozje :(, ne vem a se tega res ne da boljše narediti. Prejšnja 6ka je imela kljub rednem vzdrževanju zelo rjavo podvozje. Na CX5 je na prvi pogled še kar zgledalo, ampak, ko sem z igličastim odstranjevalcem rje (Druckluft-Nadelentroster) malo pobližje potipal površinsko barvo, je pod njo zasijala kar konkretna rja :(.

 

Nato sem za1krat še površinsko rjo temeljito učistil (ta igličasti odstranjevalec - peskalnik na zrak je top), premazal s pretvornikom rje (Rost Piranha) in nato vse skupaj zaščitil z Liqui Moly Seilfett. 

 

Seveda sem pred tem zamenjal zadnje roke, saj ni variante, da zarjavele vijake odstaniš iz silent blokov, ne da bi jih odrezal.

 

Nekateri tukaj omenjate pooblaščene in domače mehanike. Po več kot 10 letnem obiskovanju pooblaščenega servisa, sem si ustvaril mnenje, da je raje peljem avto k dobremu domačemu mehaniku. Ti si običajno vzamejo čas in naredijo stvar kot se zagre, na pooblaščencu pa si le številka v vrsti. Je pa res, da dokler je avto še v garanciji, si skoraj prisiljen, da ga pelješ na pooblaščen servis, saj ti drugače morebitnih garancijskih popravil oz. zamenjav običajno ne priznajo.

 

Lep dan in lp,

Samo

 

 

👍👍

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Krajši interval regeneracije
Napisano
dne 17. 11. 2021 ob 18:43 je Martin Cufer napisal:

Vidim da se nobenmu ne sanja kaj bi lahko naredil 🤷.

Upam,da mi bo vsaj na to znal kdo odgovoriti🤔

Kaže mi samo vrednost PM ACC na ostalih pa samo utripa tista zelena lučka,ampak tudi ta kdaj izgine. Zakaj se to dogaja? Danes se mi je na AC,kjer sem ga priganjal ene 70km nad 3k rpm pokazal edino še Load % ki je kazal 180 in PM GEN 18.  Potem ko sem avto znova zagnal spet ni nič pokazalo. IMG_20211117_172835.thumb.jpg.43c095fce0166883d663923dcd1bbd05.jpgIMG_20211117_172743.thumb.jpg.88f8292db72ce37ceec7007ba1b8f519.jpg

Enak obd sem kupil tudi jaz. In enako kot tebi, mi razen števila opravljenih regeneracij ne pokaže nič drugega. Vse je na nuli. 🤔

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 55 minutami je kacnje napisal:

Se mi je zdelo, da je sedaj kar dovolj stroškov. Odkar sem kupil avto, sem naredil redni servis, zamenjal olje v avtomatskem menjalniku, speskal sesalne kolektorje, zamenjal podložke, verigo za oljno črpalko, sito ... aja pa loputo so menjali pod garancijo, pa oba žarometa pod garancijo. Za nekaj mesecev uporabe je to precej denarja. Sedaj naj dela, če misli.
So pa v načelnih pogovorih vsi vpleteni omenjali, da je lepo ohranjeno (veriga ni raztegnjena, odmična gred nima poškodb) in (še) ni videti neke posebne potrebe.
Že tako mi vsi pravijo, da preveč vlagam v avtomobile. Ampak imam res rad te stvari urejene in zanesljive.

Prav je, da si vse to postoril.👍 Sedaj boš imel, upam, mir. 

Tudi sam spadam med tiste, ki jim ni škoda dati denar za kvalitetno in pravočasno  vzdrževaje avta. 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 8 minutami je TiEn napisal:

Jaz sem pri 155k km to naredil

vsi filtri olja in pregled celotnega avtomobila
menjava olja v avtomatskem menjalniku + filtra
menjva koleščka napenjalca
pregled oljnega sita
menjan pas od alternatorja
menjanje podložke

196€ delo

Uh...potem imam še fore do takrat, 😊 Moja rdeča  puščica  ima šele 62Kkm.

... 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 6 minutami je Janez007 napisal:

Da ne bi mislil, tudi meni se je že kdaj zgodilo. In sem bil potem slabe volje, ker ni bilo praktično nič ugodneje, pa nobenega otipljivega jamstva.

 

 

Alex, kaj je kozolec očitno različno razumemo. 😉

"V nasprotju z mojstri izpod kozolca splošne servisne delavnice dajo garancijo na svoje delo in vgrajene nadomestne dele. Podobno, kot to stori pooblaščeni servis."

https://www.delo.si/magazin/avtomobilno/pod-kozolcem-je-najdrazje/#!

 

slika.png.22845c0c426481da761d9095750e91ad.png

A so kozolčarji v bistvu sploh mehaniki, ali kako? A so to fušarji, ki popravljajo avte kar pred hišo? Vse brez računa? 

Če je odgovor ja, se razume, da k takemu ne bi biti pod razno peljal avta. 

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 5 minutami je Janez007 napisal:

Ocenjujem, da stane nekaj podobnega pri Pelkotu z računom. Pred nekaj meseci je stala 500€ menjava male verige, 120€ je redni servis (olje, oljni filter, kabinski filter) ...tista menjava podložk pa tudi ne more stati prav dosti.

 

Pod kozolcem je običajno najdražje, sploh, če se kaj zalomi. Če imaš račun, imaš tudi dokaz o popravilu, lahko popravilo reklamiraš, če drugega ne, pa ga imaš za bodočega kupca in avto lažje prodaš.

Ampak, saj "pod kozolcem" tudi račun dobiš. Vsaj jaz ga vedno. In ja, lahko reklamiram kaj, če bi bilo neustrezno narejeno. Je pa, definitivno ceneje kot na uradnem servisu. In velikokrat tudi bolje izvedeno. 😉

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano
pred 19 minutami je Bini napisal:

Takole,kapljica je padla in naredila se je velika črna packa,ki ni za vzgled nobenemu dizlu kaj šele bencincu....😭 Prava žalost za 15kkm.....😩

IMG_20211117_150203~2.jpg

IMG_20211117_150135~2.jpg

Huh, samo črno pa je tole, tega ne moremo zanikati. 😄😄

 

 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.