Skoči na vsebino
Spet te?ave s ?estico - ne v?ge
Napisano

Do kje sta z mehanikom pri?la?

Pogre?am sliko tega sistema od spodaj. Spominja me na delovanje kotli?ka za splakovanje na WC. Po sliki mi deluje, da ta posoda potopljena v gorivo plava na vrhu in delno potopljena. Ta iz spodnje strani zajema gorivo in ga tudi vra?a na spodnjo stran skozi ?rne cevi, ki so speljane od vrha pokrova do dna. Na odvodni cevi je nepovratni ventil, domnevam da je to tista, ki se malo vidi na sliki (glej pu??ico). Ventil je preprost, preveri, ?e slu?ajno ni za?tekal. To lahko naredi? s prstom. Po moji logiki ventila na povratni cevi ni, tako bo? lo?il katera je dovodna in katera je odvodna. Preikus z 20 bari na dovodnem vodu bo v redu, ?eprav se mi zdi, da je to prevelik tlak, saj bi zadostoval nekje 3-5 bar. To je dovod na visokotla?no ?rpalko, ki potem tla?i gorivo v common rail cev z ve? kot 1000 bar tlaka. Ta preizkus vama bo povedal ali je nekaj narobe z nepovratnim ventolom. Potrebno je odkriti ali nizkotla?na ?rpalka, ki je nekje ob motorju, prepu??a gorovo, ?e ne deluje. ?e prepu??a, bosta tako lahko ugotovila, ali ni morda visokotla?na odpovedala, ?e pa ne, je najverjetneje odpovedala nizkotla?na. To kar sem napisal, je na podlagi nalepljenih slik, zato ni nujno, da imam prav.

 

post-483-1363356504_thumb.jpg

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 5 v?ig, cvili jermen?
Napisano

 

Za za?etek lahko naredi? tako kot ti je tukaj ?e nekdo reku. Nama?i jermen s ?ajfo. Bo? vsaj izklju?il defekt na le?aju. Sicer pa le?aj po navadi ru?i, ne cvili.

 

Pa uporabi trdo ?ajfo, ne teko?o.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Spet te?ave s ?estico - ne v?ge
Napisano

Motor se vrti popolnoma brez napora.

 

ajvar ima prav.. pumpa v rezervoarju JE.

 

Objavljena slika

Kako bi nepovratni ventil sprobal da ga nebi ven po nepotrebnem razkopaval? Nisem bil namre? nikoli zraven ko se je okoli rezervoarja delalo..

 

Nepovratni ventil, ki je na skici, ni tisti, katerega smo omenjali. Ta nepovratni ventil je na cevi za dolivanje goriva na mestu, kjer je ta pritrjena na rezervoar. Torej, ?e je skica prava, se "na?" ventil najverjetneje nahaja v sklopu ?rpalke. Najprej preveri delovanje ?rpalke. Najdi neko dovolj dolgo cev enakega preseka kot je cev, ki dovaja gorovo do visokotla?ne ?rpalke. Na skici sta dve, ena od teh je povratna. To pa samo vslu?aju, da se ni? ne dogaja ko da? kontakt. Namre?, ko da? kontakt bi moralo gorivo za?eti kro?iti. ?rpalka poganja gorivo do visokotla?ne, od tam pa se vi?ek goriva vra?a preko ventila, ki uravnava dovodni pritisk na visokotla?no ?rpalko nazaj v rezervoar in to se mora sli?ati, ko odstrani? zadnji sede?. Ne vem kako je na mazdi, pri mojem ta starem vozilu je bil dostop do dela kjer je name??ena ?rpalka pod zadnjim sede?em. ?e se ni? ne dogaja izvedi preizkus s cevjo, ki je zgoraj omenjena. Z njo lahko preveri? oba voda, odvodni in povratni vod. ?e dela odvodni vod lahko nato preveri? ?e povratni vod (uporabi nek adapter, da spoji? povratni vod in to cev). Pri preiku?anju gorivo spelej? v neko zunanjo posodo. Tako lahko ugotovi?, ?e je kaka napaka na dovodu goriva v visokotla?no ?rpalko.

 

?e obsataja ?rpalka, so nekje tudi elektri?ni kabli, najmanj dva para, za indikator koli?ine in za ?rpalko. Preveri tudi, ?e se pri kontaktu pojavi dovodni tok.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Spet te?ave s ?estico - ne v?ge
Napisano

Kolko jaz vem ima ?estka peve generacije samo visokotla?no punpo...

 

Potem pa mora imeti nepovratni ventil na dovodni cevi v rezervoarju, da ostane dovodna cev stalno polna z gorivom.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Spet te?ave s ?estico - ne v?ge
Napisano

Nima pumpe v rezervarju!

 

?e ni pumpe v rezervarju, je nizkotla?na pumpa nekje drugje. Jaz sistema na mazdi ne poznam, vendar je commonrail sistem tak, da visokotla?na ?rpalka zahteva dovod goriva nekje 3 bar, ki ga ustavarja nizkotla?na ?rpalka.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Spet te?ave s ?estico - ne v?ge
Napisano

IMV je bil ?e menjan pri 150k km.. Tudi ko sem imel z njim te?ave, mi je crkoval pri prostem teku.. v?gal mi je normalno. Je mogo?e da zaradi IMV ventila niti ne v?ge?

 

Ne dogaja se pogosto, vendar se. Preveri stanje senzorja obratov na vztrajniku.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

mazda cx 7
Napisano

DPF. Drugi? teraj dalje da go orng spuca? ;)

 

Ne bo DPF, ker gre za bencinarja.

 

 

Bencinski motor ima (istega kakor MPS), tako da bo o?itno nekaj drugega. Bel dim bi lahko pomenil, da kuri hladilno teko?ino. :huh:

 

Ponavadi to ne smrdi po za?ganem. ?e je pa to vzrok, je ponavadi tesnilo glave. V obeh navedenih slu?ajiih olje, hladilan teko?ina, za?ne primankovati tista, ki je vzrok za kajenje.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

mazda cx 7
Napisano

pozdravljeni.imam mazdo cx 7 l.2008 2,3 .danes se mi je pojavil bel dim iz izpu?ne cevi.peljal 2 km nato stal 5 min z pri?ganim nato se je pojavil bel dim ki smrdi po za?ganem.avto ima 115oookm.kaj bi to lahko bilo

 

?e smrdi po za?ganem, je ponavadi zank, da je v izpu?nem sistemu olje. Sicer je barva dima nekoliko blago modrikasta. Vzrokov je lahko ve?, vsi so pa znak, da je nekaj narobe z mazalnim sistemom. Mogo?e prodira olje v izpuh, ali v zrak, ki polni cilindre kje zgori in nadaljuje pot skozi izpu?no cev. Za sam motor ni nevarnosti, lahko pa gre turbina. Druga mo?nost je, da je kdaj pri?lo do pregrevanja motorja in posledi?no obrabe obro?kov in cilindrov, pa se olje prebija v izgorevalno komoro skozi batne obro?ke, tretja mo?nost je, da je porozen blok motorja, ki iz oljnih kanalov prepu??a olje v cilindre, ?etrta mo?nost je, sicer manj?a, da so ?li tefloni na ventilih, ki spu??ajo olje izgorevalno komoro.

Kako je s tlakom olja, a ima? merilec tlaka, ali samo lu?ko?

Upam, da nima? (peta mo?nost) te?ave s pacanjem sita na oljni ?rpalki (ki je sicer zna?ilna za dizle, ki uporabljajo dexelia olje), ki zmanj?uje pretok in tlak olja, kar bi lahko bilo vzrok za pove?ano obrabo batov, cilindrov in obro?kov, ki te privede do zgoraj mo?ne druge opcije.

 

Nadaljnja vo?nja ni priporo?ljiva, dokler se ne ugotovi vzrok, ker ti lahko zariba motor, ali turbina.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Ventili - 2,5 benzinc
Napisano

Nekaj sem pisal o pritisku olja pred par dnevi, v kateri so omenjene tudi te?ave z dro?niki.. Preberi temo, mogo?e najde? odgovor

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pritisk motornega olja
Napisano

tlak olja se rece

(haha to spada pod komedijo, ko neslovenc popravlja slovenca, kr kul, da ima slovenscina razsjasnjene kdaj je pritisk in kdaj tlak :notworth: )

 

In to ne prvi?, marve? najmanj ?e drugi?. Druga?e je pa to najverjetnje zardi tega, ker ima stroka lahko tudi svoj "?argon" oziroma terminologijo. Dejansko pa je tlak = pritisk, le, da ima? ti bolj prav, saj je najverjetneje tvoje poznavanje problematike posledica kakega zagrizenega fizika, ki termina pritisk ni priznaval in vas je maltretiral, ?e ste po njegovem uporabili napa?en termin. Jaz sem nekoliko pod vplivom vzhodnih jezkov, kjer je uveljavljen termin "pritisak". Hrvati imajo tudi izraZ tlak, medtem, ko je v Srbiji ta termin bolj malo v uporabi.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pritisk motornega olja
Napisano

Po ve?jem ?tevilu prevo?enih km se lahko pojavijo te?ave s pritiskom olja. Na minimalnih obratih mora ob dobrem delovanju mazalnega sistema pritisk olja zana?ati 1,5 bar pri max. obratih pa do 6 bar. V motorju, v oljnih poteh, se v?asih bolj ali manj vsedalo ostanki izrabljenega olja pome?ani z ostanki obrabe. S?asoma se presek oljnih kanalov lahko tako zmanj?a, da vpliva na zmanj?anje pritiska motorneha olja. Pravkar sem se pogovarjal s prevoznikom in mehanikom, ki je na enem od svojih vozil opazil pove?ano zmanj?anje pritiska olja, ki je zma?al najve? 1,5 bar. Sam se je odlo?il na podlagi prebrenega o METABONC CL na internetu in poskusil s ?i??enjem motorja. Pred menjavo olja je v motor nalil METABOND CL in ga pustil delati na minimalnih obratih cca 30 min. Po menjavi olja in oljnega filtra se je pritisk olja vrnil v normalo in ?e naprej deluje normalno.

Veliko krat se je na tem forumu pojavilo vpra?anje glasnosti dro?nikov. Eden od vzrokov za to je lahko slaba prehodnost oljnih kanalov, ki vpliva na manj?i dotok olja v dro?nike in posledi?no pojav zraka v njih, kar bezinske motorje pretvaja v ropotajo?e naprave, ki regljajo kot strej?i dizli.

 

Torej pri takih pojvih priporo?am uporabo METABOND cleanerja in uporabo olja z manj?im razponom viskozitete (W).

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

xenon lu?
Napisano

Sam sem na prej?njem avtomobilu s xenonom vozil 8 let, na 3 leta podlage prej?njega lastnika. V tem ?asu sem zamenjal dve ?arnici. Torej v 11 letih in 230.000 prevo?enih km sta pregoreli dve ?arnici, enkrat na eni strani drugi? na drugi. Nista bili zamenjani so?asno. Prvo sem enih 5-6 let nazaj pla?al 100 ? (takrat so bile pa? take cene). Drugo sem dobil na servisu zastonj in bila je celo rabljena. Na?eloma, zaradi varnosti, naj bi bili lu?i neodvisni. In prav gotovo je na mojem avtu tako, druga?e bi crknili v kratkem roku obe lu?i.

 

Ne vem kako je to na mazdi re?eno, vendar, ?e YavarYe tako trdi, je prou?il zadevo in bo dr?alo. Pa tudi cena sedanjih ?arnic ni tako visoka, kot tiste za moj avto, ki so imele ceno nakita.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Du?enje motorja
Napisano

Pozdravljeni!

 

Zanima me, ?e je ?e komu iz nenada du?ilo motor, mazda 6, dizel 2006 dpf.

In ne, ni bilo pucanje filtra.

 

Zadnji? se mi je zgodilo na AC v 6. pri 140, torej cca 2500vrt in tempomat. Ko sem zmanj?al hitrost in potem stopil na gas da prehitim voze?ega pred sabo, od avta ni bilo odziva. Grem takoj na izvoz - hvala bogu je bil ?ez 300m in po regionalki posku?am motor, ki je bil katastrofa. Po cca 5min vo?nje mi je za?ela utripati lu?ka DPF. Ker sem imel nujen opravek sem pa? z utripajo?o lu?ko vozil ?e cca 2min in avto za ve? ur ugasnil.

Po ponovnem pri?igu lu?ka ni svetila ve?, se je pa po cca 3min vo?nje za?el proces ?i??enja dpf (brez gorenja lu?ke). Ker je bilo o?itno ob takem na?inu vo?nje-du?enju veretno precej dimljenja sem to tudi pri?akoval.

 

Po kon?anem ?i??enju je avto normalno deloval. V tem ?asu sem bil ?e pri gospodu Pelku kjer je ra?unalnik pokazal napako na LMM in turbini, ki pa? je bila menda posledica nedelovanja LMMja. Senzor sva zamenjala, ra?unalnik resetirala in gasa dalje.

 

Danes po prevo?enih cca 400km od napake se mi je du?enje motorja spet ponovilo takoj po izvozu iz AC. Peljal sem se naprej cca 2min do prvega mo?nega prostora kje sem prakiral. Vrtljaji v prostem teku so nihali med 800 in 1000 v sunkih. Lu?ka se ni pri?gala, sem pa ugasnil motor za cca 1min in ker ni bilo bolj?e sem to storil ?eenkrat, tokrat vrtljaje privlekel in dr?al na 4000 cca pol minute. Tokrat je motor spet za?el normalno delovati in sem prevozil nadaljnih 80km brez problema.

 

Kaj bi torej lahko bilo? Nekaj je narobe ali z izgorevanjem (injektorji, turbina) ali na izpu?nem delu (morda sonde-senzorji na dpf)...

 

?e kdo s podobnimi simptomi?

 

Zna biti, da je nekaj narobe s turbino. Mogo?e regulator koraka lopatic turbine??? Nisi ni? napisal, koliko km ima? prevo?enih-. ?e je nad 200.000 km znajo biti te?ave s turbino.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Menjava obro?kov MX-5
Napisano

Za ?portno gorsko vo?njo 0,5 l je ?e v mejah dopustnega. Bi pa lahko z enim od metabondovih aditivov lahko to porabo zmanj?al. Gold bi ti lahko najmanj prepolvil porabo.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Menjava obro?kov MX-5
Napisano

Najprej bom itak probal ?e drug tip olja in kak aditiv, ma na dolgi rok bo bolje nrdit eno malo generalko.

 

Druga opcija bi bla rabljen motor. Ampak nikol ne ve?, kaj dobi?, ko kupuje?. Pa ?e 1.8 je, ki ga je te?je dobit.

 

Prvo povej kak?na je ta poraba olja pri preganjaju?

Drugo ne uporabljaj olja z velikim razponom gradacije W.

 

Glede aditivov pa se lahko obrne?, na mene preko metabond.si, kjer lahko dobi? detaljnej?a pojasnila.

 

Mislim pa, da to kar se dogaja s tvojim motorjem, ni tragi?no, saj je normaln0, da se pri preganjanju, ko se temperatura olja pove?a in viskoznost pade, pove?a tudi poraba olja. To porabo lahko zmanj?a? s izbiro olja in pravo izbiro aditiva.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Te?ko speljevanje C35
Napisano

A to misli?, da bi ?rpalka za olje od menjalnika pu??ala ?

 

 

Ponavadi je ?rpalka menjalni?kega olja v BU?KI ro?ice menjalnika. Od?ravfaj bu?ko pa o?isti glavni kanal na sredini, mogo?e bo pognala olje skozi menjalnik.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Te?ko speljevanje C35
Napisano

A lahko ?e tebi zna?ko dam?

 

1. Preveri, ?e ima? motor noter!

2. Preveri, ?e ima? med menjalnikom in motorjem sklopko!

3. Preveri, da ni zlomljena ro?ica menjalnika!

4. Preveri, ?e ima? sploh noter menjalnik!

5. Preveri, pod menjalnikom na tleh, da ni kaka proteza ven padla!

6. Preveri, da ni kaka kajla pod kolesi!

7. Preveri v knji?ici vzdr?evanja IQ (kdaj je bil nazadnje testiran)!

 

?e rabi? ?e kak?en nasvet se ponovno javi, vendar ne preden ne preveri? vse zgoraj na?teto.

 

?e je vse zgoraj na?teto v redu, preveri ro?no preden se spelje?.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 6 Oljni?ni le?aji
Napisano

lepa hvala zaenkrat ... upam da se kdo najde se na forumu ki bi tud za to vedu pribli?no ceno :P

 

Leta 2009 je bilo po podatkih enega od forumov pri Novaku v Sneberjah bru?enje 50 ?. Sedaj bo verjetno cena ista, ali pa nekoliko vi?ja.

To naj bi bili podatki, pa vpra?aj.

AVTO NOVAK d.o.o. Ljubljana ?martinska cesta 267 TEL:01/2323304 ALI 041/723320

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 5 dizel in te?ave z DPF
Napisano

Hvala za info :cheers:

 

Mislite da bi se dalo dobit brez dpf satovja samo s katalizatrjem?

Sem slab v nem??ini.. Tole sami proizvajajo?

 

Pomagaj si z google prevajalnikom. Ni idealen prevod, je pa kolikor toliko razumljiv. Pi?i jim na email in verjetno ti bodo odgovorili.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 5 dizel in te?ave z DPF
Napisano

Lahko obstaja vzro?na zveza z nasedanjem vozila, ampak bi se to moralo poznati na samem katalizatorju - sledi na njegovem ohi?ju. Da bo se to zgodilo bi moral nekoliko ?trleti iz podvozja, v nasprotnem ga ??itijo drugi deli podvozja. Glede kaska pa mislim, da je malo te?ko dokazati vzro?no zvezo, saj nisi zahtevala takoj?en ogled vozila po tistem dogodku, ki ga omenja?. Lahko poskusi?, vendar je uspeh vpra?ljiv.

 

Ali je zaradi katalizatorja nastradal tudi DPF, ki se v izpu?nem sistemu nahaja izza katalizatorja na poti proti zadnjem izpu?nem loncu, je vpra?ljivo. Da se ugotovi je potrebno najprej izvesti ?i??enje. S tem se v Sloveniji ukvarja bolj malo servisov, vendar so; npr. TA. Obstaja tudi Liqui Molyjev sistem ?i??enja TU, za katerega ne vem, ?e ga kdo v SLo izvaja.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 5 dizel in te?ave z DPF
Napisano

Predra?un je 4000 ?, ker sem pred mesecem dni ?e naletela v udorno jamo in zvila zadnjo feltno, ki jo bodo tudi zamenjali, pa seveda bodo zamenjali ?e olje in kar bo pri?lo delo... Zanimivo pa je, da sem bila 3.12. na tehni?nem in je ?lo vse skozi b.p.

 

Najbolj me zanima ali se temu glede na to, da sem kar naprej na servisu res ni dalo izogniti?

 

Seveda se je. Vsi znaki so bili, da je nekaj narobe z ispu?nem sistemom, vendar so te po stari dobri navadi nevedne?ev odpravljali z neprimernimi nasveti in opozorili.

Povej jim, da ne misli? dati toliko za popravilo in, ?e ne bodo zni?ali ceno po predra?unu, ti avto kar odpelji z vleko tako, kot so ti svetovali ?e drugi. Dejstvo je da so servisi nagnjeni k kompletnim zamenjavam, ker jim provizije pri delih gredo v ?ep, vendar morajo v tem slu?aju priznati tudi to, da so te z nasveti zavedli in ti poleg katalizatorja s tem po?kodovali tudi DPF, do mere, ko se ne da o?istiti, kar pomeni, da je tudi njihova krivda, da je do tako velike ?kode pri?lo.

Torej malo se pogajaj, ?e ne bo ?lo, potem pa avto odpelji k ljedem, ki se v problem znajo poglobiti in ga re?iti za sprejemljivo ceno.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 6 in zapacan filter trdih delcev
Napisano

Fap ima teko?ino, ki se vbrizgava direktno v tank (nafto) glede na koli?ino to?enega goriva (po doma?e dela me?anico)

 

in bral sem ?e na ford forumu da jih kar nekaj daje to teko?ino vsaki? v poln rezervoar da spucajo DPF v iber... :glare:

 

Ste dokaj blizu, vendar ne popolnoma.FAP ima res poseben aditiv v posebnem 5 litrskem rezervoarju, ki se dozira samo dizlu, ki se preko posebne pumpe vbrizgava diektno v FAP. Ta aditiv dviga temperaturo izgorevanja dizla v FAP, da bi tako ?imve? saj zgorelo. Tudi FAP ima svoj proces regeneracije, ki traja dokler se ne dose?e ustrazna preto?nost filtra. Mazdin DPF pa se regeberira z bogatej?o me?anisco gorivo-zrak, tako da se del prihrani za zgorevanje saj. Od tod tudi pove?evanje nivoja olja, ker se del vi?ka goriva prebije preko obro?kov v karter.

Do tu torej razlika. Pri nezgorelih delcih pa ne more biti razlike. Ti ma?ijo satje filtra in ob?asno ga je potrebno odstraniti in ne vidim neke razlike v postopku ?i??enja filtra. Zato sem tudi prilepil fotografije mojega ?i??enja.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 6 in zapacan filter trdih delcev
Napisano

Vsem ki imajo DPF bo spodnja obrazlo?itev pri?la dobro:

 

Nepravilno delujoc filter dizelskih sajastih delcev ? DPF diesel

particulate filter

 

Postopek preverjanja delovanja sistema ob postavljeni diagnoszi zama?itve DPF

filtra

 

 

 

Na spodnjih slikah je viden delni postopek ?i??enja FAP filtra (PSA sistem)

Filter sem odmontiral. Mora bito koliko toliko ohlajen. Pred demonta?o je deloval nekaj minut cca 800m vo?nje. Ponoavadi sem ga spiral samo z VAP-om. Tokrat sem se odlo?il za nekoliko druga?en postopek. Torej postavil sem ga pokonci in nato postopoma v njega nalival aceton. Pri tem sem bil pazljiv, ker je vhodni del filtra bil ?e vedno precej vro?, da ne bi pri?lo do samov?iga acetona (samov?ig na 465 °C). O zama?enosti filtra govori dejstvo, da sem postopoma vlil v FAP 1 l acetona, ki ni prispel na spodnjo stran filtra. Nato sem ga (daljinsko) v?gal in saje z acetonom so gorele kar nekaj ?asa. Nato pa je nastopil ?e postopek izpiranja z VAP-om. Dobrih 20 min je trajalo izpiranje in, da vidite koliko ?vepla in ostalih nezgorelih delcev je teklo ven. Izpiral sem toliko ?asa, dokler ni pritekla ?ista voda ven skozo vse luknjice. Zadnje izpiranje je potekalo nekje na 190.000 km sedaj pa je prevp?enih nekaj ?ez 230.000 km. Res je, da so bile to vo?nje prete?no na kratke relacije, vendar se je kljub temu nabralo preve? nezgorelih delcev. Prav zaradi tega sem po predzadnjem pranju zamejal ?rpalkarja pa po tem "testu" ni ni? bolj?e gorivo prima dizel od od max dizla. Torej, ne ?udim se zakaj se pojavlja toliko problemov z raznimo filtri trdih delcev.

?e nekaj slik:

post-483-1352541507_thumb.jpgpost-483-1352541529_thumb.jpgpost-483-1352541558_thumb.jpgpost-483-1352541570_thumb.jpgpost-483-1352541587_thumb.jpgpost-483-1352541606_thumb.jpg

 

 

Tako, da glede ?i??enja filtra zgotnji avtor nima popolnoma prav.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda 6 in zapacan filter trdih delcev
Napisano

Vsem ki imajo DPF bo spodnja obrazlo?itev pri?la dobro:

 

Nepravilno delujoc filter dizelskih sajastih delcev ? DPF diesel

particulate filter

 

Postopek preverjanja delovanja sistema ob postavljeni diagnoszi zama?itve DPF

filtra

Za razumevanje napak na DPF filtrih je

predvsem potrebno poznavanje njegovega

delovanja in sestave. DPF filter delujejo tako,

da se v njegovih medkristalnih prostorih

silicijevih molekul ujamejo delcki dizelskih saj.

Le ti se morajo nato pri zajetju dovolj velike

kolicine nekako odstraniti iz medkristalnih

prostorov. Nacini in postopki za odstranitev so

od proizvajalca do proizvajalca vozila razlicni.

Vsem pa je skupno, da jih se?gejo na mestu

njihovega zajetja ? v DPF filtru. Tako nekateri

uporabljajo tekoce dodatke za v osnovno

gorivo, drugi uporabljajo dvojno izgorevanje

osnovnega goriva, tretji uporabljajo cisto svoje

postopke. Skoraj vsi proizvajalci pa s pomocjo

predhodno stojecega katalizatorja v izpu?ni veji

vozila segrevajo izpu?ne pline cez 600°C, kar

je zacetna temperatura za regeneracijo ?

izgorevanja ogljikovih saj.

Poznamo dve vrsti regeneracije in to sta

neprisilna ali samospro?ena in prisilna,

spro?ena s pomocjo avtodiagnosticne opreme.

Za pricetek neprisilne regeneracije DPF

filtra, je na vozilu potrebno zagotoviti vsaj tri

pogoje:

dovolj segret motor vozila,

dovolj velika hitrost vozila in obrati

motorja,

dovolj nizka tlacna diferenca na samem

filtru (nekateri proizvajalci zahtevajo

maksimalno razliko nekje okoli 0,6 bara,

da se regeneracija sploh pricne).

Ce so vsi pogoji izpolnjeni, se

regeneracija pricne sama od sebe. Nikjer pa ni

receno, da se bo tudi ucinkovito koncala, saj je

le ta velikokrat prekinjena s pogoji vo?nje

vozila ali z drugimi dogodki, kot so:

zaustavitev vozila,

predolgo trajanje regeneracije,

nezmo?nost segretja izpu?nih plinov na

v?igno temperaturo,

prevelik tlak med regeneracijo,

prevelika tlacna razlika tudi po

koncanem postopku regeneracije.

Seveda se pri vseh teh postopkih lahko

pojavijo tudi druge napake, ki preprecujejo

ucinkovitost regeneracije DPF filtra ali celo

njen zacetek.

Shematski prikaz delovanja DPF filtra

Da se regeneracija ne zacne samodejno

izvajati, so krivi naslednji vzroki:

prenizka zunanja temperatura zraka in s tem

motorja in izpu?nih plinov za zacetek

regeneracije. Ta napaka je lahko hitro

odpravljena z nekajdnevnim odlogom

regeneracije in z zvi?anjem zunanjih

temperatur.

v ne dovolj dobro delujocem katalizatorju,

ki segreva izpu?ne pline. Najprej je lahko

napaka v delovanju zaradi zama?itve z

oljem, antifrizom ali drugo substanco, ki se

prime na stene katalizatorja. Nadalje je

vzrok lahko v preslabem delovanju

katalizatorja zaradi njegove iztro?enosti,

po?kodovane ali stopljene sredice

katalizatorja, kjer gredo tako plini mimo.

Pri tem je potrebno omeniti, da se

polomljeni ko?cki katalizatorja vedno

ujamejo med kristalne re?etke DPF filtra in

ga zama?ijo. Tako zama?en DPF filter pa je

vedno potrebno zamenjati, saj se ga ne da

regenerirati. Nepravilno delujoc katalizator

se lahko zamenja samo z ustreznim tipskim

ali s pravilno obnovo obstojecega.

napaka zaradi nepravilno delujocega

senzorja diference tlaka na DPF filtru. Le ta

se najveckrat pokvari pri preveliki tlacni

 

razliki na merilnih mestih, kar se najveckrat

dogodi pri zama?itvi DPF filtra. Tlacnih

senzorjev se ne da popraviti, ampak se jih

lahko samo zamenja. Najveckrat jih je po

zamenjavi potrebno umeriti in

sinhronizirati.

Seveda pa tudi odprava vseh teh napak ni

zagotovilo, da bo DPF filter pravilno in dolgo

deloval, saj je za to potrebnih ?e kar nekaj

pogojev. Tu je najprej uporaba pravilnega

motornega olja za standarde vozil z DPF filtri.

Nadalje nepo?kodovane povezovalne tlacne

cevke med odvzemnimi tockami na filtru in

tlacnim senzorjem. Zatem je potrebno preveriti

rezervoar za tekocino za dodatek v gorivo. ?e

najveckrat pa so vzrocne te?ave za napake na

DPF filtru nepravilno delovanje motorja na

sesalnem sistemu (pocene ali predrsane cevi)

ali nepravilno delovanje turbine na vozilu.

Velikokrat je te?ava tudi na EGR ventilu, ki

nepravilno deluje in zaradi tega pride do precej

prevelikega dimljenja motorja. Vseh teh napake

pa zaradi DPF filtra sploh ne opazimo do

takrat, ko nam sistem na vozilu ne zazna bodisi

prekomerne tlacne razlike ali pa da se

regeneracija zaradi nekega vzroka ne more

zacetii.

Vedno kadar DPF filter zamenjamo,

moramo seveda pregledati delovanje celotnega

sistema izpu?nega trakta in regeneracije DPF

filtra. Pregledati je potrebno dejansko tlacno

razliko pri razlicnih re?imih delovanja motorja,

kar zna?a pri povsem cistem ? novem filtru do

0,05 bara pri prostem teku do najvec 0,2 bara

pri konstantnih povi?anih vrtljajih. Seveda se

vrednosti razlikujejo glede na prostornin

motorja, velikost DPF filtra in tudi stanja vseh

ostalih komponent izpu?nega sistema. To so le

neke smernice, kjer lahko vsaj pricnemo z

ugotavljanjem kvalitete novega elementa.

Nadalje je potrebno dejansko preveriti

vse cevi sesalnega trakta (od turbine do

sesalnega kolektorja, ce so cele), pregledati

povezovalne tlacne cevke in preveriti

temperaturo izpu?nih plinov za katalizatorjem

pri normalnem obratovanju vozila.

Temperature plinov pri normalnem delovanju

vozila morajo biti od 270 ? 340°C, ker drugace

pri regeneraciji nikakor ne morejo doseci

v?igne temperature za saje v DPF filtru. ?e

najveckrat pa je pri monta?i novega DPF filtra

potrebno narediti prisilno regeneracijo, da

vozilo naucimo oziroma mu povemo, da ima

vgrajen nov DPF filter, za katerega sedaj

veljajo nove zakonitosti, novi parametri.

Seveda pa je pri tem potrebno zelo paziti, saj je

prisilna regeneracija povezana z veliko

varnostnimi omejitvami kot so prostor, casa in

zunanji vplivi, da se lahko to izvaja v

delavnicah. Paziti je potrebno na podlago pod

vozilom, da se ne more v?gati, kot tudi na vse

materiale okoli vozila, ki morajo biti, ce so

gorljivi, na varni razdalji. Potrebujemo

odsesavanje izpu?nih plinov in gasilni aparat,

saj se pri gorenju dizelskih saj ustvarjajo ne

samo neprijetne vonjave, ampak izgoreva tudi

vsa umazanija, ki se je nabrala na stenah DPF

filtra. Sam filter za se lahko segreje pri veliki

kolicini saj v njem tudi do ?arecega

Po koncani prisilni regeneraciji je priporocljivo

zamenjati olje v motorju, ki se pri tem

postopku velikokra ne samo pregreje, ampak

pri nekaterih vozilih celo pome?a z gorivom, ki

ga potrebujemo za delovanje motorja.

Seveda pa je na koncu potrebno ?e enkrat

poudariti, da je pri vozilih z DPF filtri

bistvenega pomena uporaba motornega olja

brez vsebnosti ?vepla, saj se le to

nerazdru?ljivo ve?e na stene DPF filtra in

posledicno je filter po dalj?em casu napacne

uporabe olja potrebno tako zamenjati. Pa tudi

sam sistem ne deluje dobro (napake v

delovanju motorja, tlacne spremembe,

prevelika poraba olja), ce ni uporabljeno

ustrezno olje.

Na koncu n aj omenim ?e regeneracijo

DPF filtrov s cistilnimi sredstvi, se?iganjem,

pranjem in drugimi domacimi postopki.

 

Na predlanskem Frankfurtskem sejmu

AUTOMECANICA 2010 je bila predstavljena

inovacija podjetja za ci?cenje DPF filtrov s

tekocim cistilom na vozilu, s katerim lahko

odstranimo topljive saje in druge necistoce.

Postopek so patentirali in ga dejansko

uporabljajo v praksi ?e pri nekaj avtomobilskih

znamkah kot prvo pomoc pri zama?enem DPF

filtru pred prisilno regeneracijo. Nadalje se da

DPF filter regenerirati tudi izven vozila, a le ce

je filter zama?en izkljucno s sajami in ne tudi z

drugimi necistocami (trdimi delci). Pri tem

lahko DPF filter postavimo v ?arilno pec z

ustrezno ventilacijo in saje skurimo in

ocistimo.

Ljudje dostikrat pravijo, da so dali filter

ocistiti z visokotlacnim cistilnikom in da so ga

potem lahko povsem dobro naprej uporabljali.

To pogojno dr?i, ce je bil filter zama?en samo

zaradi prekomerne vsebnosti saj in se prisilna

regeneracija ni izvedla zaradi drugih napak.

Vendar je ci?cenje z vodo pod pritiskom slabo

zaradi tega, ker so dizelske saje strupene, tako

za na?e zdravje kot tudi za okolico, v katero jih

spu?camo in tudi vdihavamo. Obenem pa tlak

curka vode v medkristalne prostore ?e bolj

potisnili vse trde delcke, ki tako ?e bolj zaprejo

prehod zraku.

Delovanje DPF filtra je bolj enostavno

od cisto vseh drugih elementov v vozilu ? zrak

piha skozi medkristalne prostorcke filtra in na

svoji poti pu?ca pra?ne delce pred re?etkami, ce

so ti delci dovolj veliki. Vse ostalo okoli

njegovega ci?cenja in pravilnega delovanja je

povezano s toliko spremenljivkami in pogoji,

da se pri realnem problemu tudi vse zgoraj

zapisano skrije, saj se ponavadi napaka skriva

cisto nekje drugje, dostikrat nas celo dreza v

nos.

Peter Caserman

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Merilec temperatura izpu?nih plinov
Napisano

no danes na poti v skopje spet utripa...

sirius: ce ti utripa pomeni, da je cas za servis (redni 20.000km)

 

Ne poznam toliko te signalizacije, kaj ti razni "dimni" signali pomenijo. Nekateri avtpmobili imajo napis SERVIS za servis, zato sem pa? napisal tisto, kar sem. ?e je to samo signal za servis, potem ni? hudega. Ni potrebno upo?tevati kar sem napisal.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.