Pogre?am sliko tega sistema od spodaj. Spominja me na delovanje kotli?ka za splakovanje na WC. Po sliki mi deluje, da ta posoda potopljena v gorivo plava na vrhu in delno potopljena. Ta iz spodnje strani zajema gorivo in ga tudi vra?a na spodnjo stran skozi ?rne cevi, ki so speljane od vrha pokrova do dna. Na odvodni cevi je nepovratni ventil, domnevam da je to tista, ki se malo vidi na sliki (glej pu??ico). Ventil je preprost, preveri, ?e slu?ajno ni za?tekal. To lahko naredi? s prstom. Po moji logiki ventila na povratni cevi ni, tako bo? lo?il katera je dovodna in katera je odvodna. Preikus z 20 bari na dovodnem vodu bo v redu, ?eprav se mi zdi, da je to prevelik tlak, saj bi zadostoval nekje 3-5 bar. To je dovod na visokotla?no ?rpalko, ki potem tla?i gorivo v common rail cev z ve? kot 1000 bar tlaka. Ta preizkus vama bo povedal ali je nekaj narobe z nepovratnim ventolom. Potrebno je odkriti ali nizkotla?na ?rpalka, ki je nekje ob motorju, prepu??a gorovo, ?e ne deluje. ?e prepu??a, bosta tako lahko ugotovila, ali ni morda visokotla?na odpovedala, ?e pa ne, je najverjetneje odpovedala nizkotla?na. To kar sem napisal, je na podlagi nalepljenih slik, zato ni nujno, da imam prav.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Za za?etek lahko naredi? tako kot ti je tukaj ?e nekdo reku. Nama?i jermen s ?ajfo. Bo? vsaj izklju?il defekt na le?aju. Sicer pa le?aj po navadi ru?i, ne cvili.
Pa uporabi trdo ?ajfo, ne teko?o.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Kako bi nepovratni ventil sprobal da ga nebi ven po nepotrebnem razkopaval? Nisem bil namre? nikoli zraven ko se je okoli rezervoarja delalo..
Nepovratni ventil, ki je na skici, ni tisti, katerega smo omenjali. Ta nepovratni ventil je na cevi za dolivanje goriva na mestu, kjer je ta pritrjena na rezervoar. Torej, ?e je skica prava, se "na?" ventil najverjetneje nahaja v sklopu ?rpalke. Najprej preveri delovanje ?rpalke. Najdi neko dovolj dolgo cev enakega preseka kot je cev, ki dovaja gorovo do visokotla?ne ?rpalke. Na skici sta dve, ena od teh je povratna. To pa samo vslu?aju, da se ni? ne dogaja ko da? kontakt. Namre?, ko da? kontakt bi moralo gorivo za?eti kro?iti. ?rpalka poganja gorivo do visokotla?ne, od tam pa se vi?ek goriva vra?a preko ventila, ki uravnava dovodni pritisk na visokotla?no ?rpalko nazaj v rezervoar in to se mora sli?ati, ko odstrani? zadnji sede?. Ne vem kako je na mazdi, pri mojem ta starem vozilu je bil dostop do dela kjer je name??ena ?rpalka pod zadnjim sede?em. ?e se ni? ne dogaja izvedi preizkus s cevjo, ki je zgoraj omenjena. Z njo lahko preveri? oba voda, odvodni in povratni vod. ?e dela odvodni vod lahko nato preveri? ?e povratni vod (uporabi nek adapter, da spoji? povratni vod in to cev). Pri preiku?anju gorivo spelej? v neko zunanjo posodo. Tako lahko ugotovi?, ?e je kaka napaka na dovodu goriva v visokotla?no ?rpalko.
?e obsataja ?rpalka, so nekje tudi elektri?ni kabli, najmanj dva para, za indikator koli?ine in za ?rpalko. Preveri tudi, ?e se pri kontaktu pojavi dovodni tok.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
?e ni pumpe v rezervarju, je nizkotla?na pumpa nekje drugje. Jaz sistema na mazdi ne poznam, vendar je commonrail sistem tak, da visokotla?na ?rpalka zahteva dovod goriva nekje 3 bar, ki ga ustavarja nizkotla?na ?rpalka.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
IMV je bil ?e menjan pri 150k km.. Tudi ko sem imel z njim te?ave, mi je crkoval pri prostem teku.. v?gal mi je normalno. Je mogo?e da zaradi IMV ventila niti ne v?ge?
Ne dogaja se pogosto, vendar se. Preveri stanje senzorja obratov na vztrajniku.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Bencinski motor ima (istega kakor MPS), tako da bo o?itno nekaj drugega. Bel dim bi lahko pomenil, da kuri hladilno teko?ino.
Ponavadi to ne smrdi po za?ganem. ?e je pa to vzrok, je ponavadi tesnilo glave. V obeh navedenih slu?ajiih olje, hladilan teko?ina, za?ne primankovati tista, ki je vzrok za kajenje.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
pozdravljeni.imam mazdo cx 7 l.2008 2,3 .danes se mi je pojavil bel dim iz izpu?ne cevi.peljal 2 km nato stal 5 min z pri?ganim nato se je pojavil bel dim ki smrdi po za?ganem.avto ima 115oookm.kaj bi to lahko bilo
?e smrdi po za?ganem, je ponavadi zank, da je v izpu?nem sistemu olje. Sicer je barva dima nekoliko blago modrikasta. Vzrokov je lahko ve?, vsi so pa znak, da je nekaj narobe z mazalnim sistemom. Mogo?e prodira olje v izpuh, ali v zrak, ki polni cilindre kje zgori in nadaljuje pot skozi izpu?no cev. Za sam motor ni nevarnosti, lahko pa gre turbina. Druga mo?nost je, da je kdaj pri?lo do pregrevanja motorja in posledi?no obrabe obro?kov in cilindrov, pa se olje prebija v izgorevalno komoro skozi batne obro?ke, tretja mo?nost je, da je porozen blok motorja, ki iz oljnih kanalov prepu??a olje v cilindre, ?etrta mo?nost je, sicer manj?a, da so ?li tefloni na ventilih, ki spu??ajo olje izgorevalno komoro.
Kako je s tlakom olja, a ima? merilec tlaka, ali samo lu?ko?
Upam, da nima? (peta mo?nost) te?ave s pacanjem sita na oljni ?rpalki (ki je sicer zna?ilna za dizle, ki uporabljajo dexelia olje), ki zmanj?uje pretok in tlak olja, kar bi lahko bilo vzrok za pove?ano obrabo batov, cilindrov in obro?kov, ki te privede do zgoraj mo?ne druge opcije.
Nadaljnja vo?nja ni priporo?ljiva, dokler se ne ugotovi vzrok, ker ti lahko zariba motor, ali turbina.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
(haha to spada pod komedijo, ko neslovenc popravlja slovenca, kr kul, da ima slovenscina razsjasnjene kdaj je pritisk in kdaj tlak )
In to ne prvi?, marve? najmanj ?e drugi?. Druga?e je pa to najverjetnje zardi tega, ker ima stroka lahko tudi svoj "?argon" oziroma terminologijo. Dejansko pa je tlak = pritisk, le, da ima? ti bolj prav, saj je najverjetneje tvoje poznavanje problematike posledica kakega zagrizenega fizika, ki termina pritisk ni priznaval in vas je maltretiral, ?e ste po njegovem uporabili napa?en termin. Jaz sem nekoliko pod vplivom vzhodnih jezkov, kjer je uveljavljen termin "pritisak". Hrvati imajo tudi izraZ tlak, medtem, ko je v Srbiji ta termin bolj malo v uporabi.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Po ve?jem ?tevilu prevo?enih km se lahko pojavijo te?ave s pritiskom olja. Na minimalnih obratih mora ob dobrem delovanju mazalnega sistema pritisk olja zana?ati 1,5 bar pri max. obratih pa do 6 bar. V motorju, v oljnih poteh, se v?asih bolj ali manj vsedalo ostanki izrabljenega olja pome?ani z ostanki obrabe. S?asoma se presek oljnih kanalov lahko tako zmanj?a, da vpliva na zmanj?anje pritiska motorneha olja. Pravkar sem se pogovarjal s prevoznikom in mehanikom, ki je na enem od svojih vozil opazil pove?ano zmanj?anje pritiska olja, ki je zma?al najve? 1,5 bar. Sam se je odlo?il na podlagi prebrenega o METABONC CL na internetu in poskusil s ?i??enjem motorja. Pred menjavo olja je v motor nalil METABOND CL in ga pustil delati na minimalnih obratih cca 30 min. Po menjavi olja in oljnega filtra se je pritisk olja vrnil v normalo in ?e naprej deluje normalno.
Veliko krat se je na tem forumu pojavilo vpra?anje glasnosti dro?nikov. Eden od vzrokov za to je lahko slaba prehodnost oljnih kanalov, ki vpliva na manj?i dotok olja v dro?nike in posledi?no pojav zraka v njih, kar bezinske motorje pretvaja v ropotajo?e naprave, ki regljajo kot strej?i dizli.
Torej pri takih pojvih priporo?am uporabo METABOND cleanerja in uporabo olja z manj?im razponom viskozitete (W).
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Sam sem na prej?njem avtomobilu s xenonom vozil 8 let, na 3 leta podlage prej?njega lastnika. V tem ?asu sem zamenjal dve ?arnici. Torej v 11 letih in 230.000 prevo?enih km sta pregoreli dve ?arnici, enkrat na eni strani drugi? na drugi. Nista bili zamenjani so?asno. Prvo sem enih 5-6 let nazaj pla?al 100 ? (takrat so bile pa? take cene). Drugo sem dobil na servisu zastonj in bila je celo rabljena. Na?eloma, zaradi varnosti, naj bi bili lu?i neodvisni. In prav gotovo je na mojem avtu tako, druga?e bi crknili v kratkem roku obe lu?i.
Ne vem kako je to na mazdi re?eno, vendar, ?e YavarYe tako trdi, je prou?il zadevo in bo dr?alo. Pa tudi cena sedanjih ?arnic ni tako visoka, kot tiste za moj avto, ki so imele ceno nakita.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Zanima me, ?e je ?e komu iz nenada du?ilo motor, mazda 6, dizel 2006 dpf.
In ne, ni bilo pucanje filtra.
Zadnji? se mi je zgodilo na AC v 6. pri 140, torej cca 2500vrt in tempomat. Ko sem zmanj?al hitrost in potem stopil na gas da prehitim voze?ega pred sabo, od avta ni bilo odziva. Grem takoj na izvoz - hvala bogu je bil ?ez 300m in po regionalki posku?am motor, ki je bil katastrofa. Po cca 5min vo?nje mi je za?ela utripati lu?ka DPF. Ker sem imel nujen opravek sem pa? z utripajo?o lu?ko vozil ?e cca 2min in avto za ve? ur ugasnil.
Po ponovnem pri?igu lu?ka ni svetila ve?, se je pa po cca 3min vo?nje za?el proces ?i??enja dpf (brez gorenja lu?ke). Ker je bilo o?itno ob takem na?inu vo?nje-du?enju veretno precej dimljenja sem to tudi pri?akoval.
Po kon?anem ?i??enju je avto normalno deloval. V tem ?asu sem bil ?e pri gospodu Pelku kjer je ra?unalnik pokazal napako na LMM in turbini, ki pa? je bila menda posledica nedelovanja LMMja. Senzor sva zamenjala, ra?unalnik resetirala in gasa dalje.
Danes po prevo?enih cca 400km od napake se mi je du?enje motorja spet ponovilo takoj po izvozu iz AC. Peljal sem se naprej cca 2min do prvega mo?nega prostora kje sem prakiral. Vrtljaji v prostem teku so nihali med 800 in 1000 v sunkih. Lu?ka se ni pri?gala, sem pa ugasnil motor za cca 1min in ker ni bilo bolj?e sem to storil ?eenkrat, tokrat vrtljaje privlekel in dr?al na 4000 cca pol minute. Tokrat je motor spet za?el normalno delovati in sem prevozil nadaljnih 80km brez problema.
Kaj bi torej lahko bilo? Nekaj je narobe ali z izgorevanjem (injektorji, turbina) ali na izpu?nem delu (morda sonde-senzorji na dpf)...
?e kdo s podobnimi simptomi?
Zna biti, da je nekaj narobe s turbino. Mogo?e regulator koraka lopatic turbine??? Nisi ni? napisal, koliko km ima? prevo?enih-. ?e je nad 200.000 km znajo biti te?ave s turbino.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Za ?portno gorsko vo?njo 0,5 l je ?e v mejah dopustnega. Bi pa lahko z enim od metabondovih aditivov lahko to porabo zmanj?al. Gold bi ti lahko najmanj prepolvil porabo.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Najprej bom itak probal ?e drug tip olja in kak aditiv, ma na dolgi rok bo bolje nrdit eno malo generalko.
Druga opcija bi bla rabljen motor. Ampak nikol ne ve?, kaj dobi?, ko kupuje?. Pa ?e 1.8 je, ki ga je te?je dobit.
Prvo povej kak?na je ta poraba olja pri preganjaju?
Drugo ne uporabljaj olja z velikim razponom gradacije W.
Glede aditivov pa se lahko obrne?, na mene preko metabond.si, kjer lahko dobi? detaljnej?a pojasnila.
Mislim pa, da to kar se dogaja s tvojim motorjem, ni tragi?no, saj je normaln0, da se pri preganjanju, ko se temperatura olja pove?a in viskoznost pade, pove?a tudi poraba olja. To porabo lahko zmanj?a? s izbiro olja in pravo izbiro aditiva.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
A to misli?, da bi ?rpalka za olje od menjalnika pu??ala ?
Ponavadi je ?rpalka menjalni?kega olja v BU?KI ro?ice menjalnika. Od?ravfaj bu?ko pa o?isti glavni kanal na sredini, mogo?e bo pognala olje skozi menjalnik.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Lahko obstaja vzro?na zveza z nasedanjem vozila, ampak bi se to moralo poznati na samem katalizatorju - sledi na njegovem ohi?ju. Da bo se to zgodilo bi moral nekoliko ?trleti iz podvozja, v nasprotnem ga ??itijo drugi deli podvozja. Glede kaska pa mislim, da je malo te?ko dokazati vzro?no zvezo, saj nisi zahtevala takoj?en ogled vozila po tistem dogodku, ki ga omenja?. Lahko poskusi?, vendar je uspeh vpra?ljiv.
Ali je zaradi katalizatorja nastradal tudi DPF, ki se v izpu?nem sistemu nahaja izza katalizatorja na poti proti zadnjem izpu?nem loncu, je vpra?ljivo. Da se ugotovi je potrebno najprej izvesti ?i??enje. S tem se v Sloveniji ukvarja bolj malo servisov, vendar so; npr. TA. Obstaja tudi Liqui Molyjev sistem ?i??enja TU, za katerega ne vem, ?e ga kdo v SLo izvaja.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Predra?un je 4000 ?, ker sem pred mesecem dni ?e naletela v udorno jamo in zvila zadnjo feltno, ki jo bodo tudi zamenjali, pa seveda bodo zamenjali ?e olje in kar bo pri?lo delo... Zanimivo pa je, da sem bila 3.12. na tehni?nem in je ?lo vse skozi b.p.
Najbolj me zanima ali se temu glede na to, da sem kar naprej na servisu res ni dalo izogniti?
Seveda se je. Vsi znaki so bili, da je nekaj narobe z ispu?nem sistemom, vendar so te po stari dobri navadi nevedne?ev odpravljali z neprimernimi nasveti in opozorili.
Povej jim, da ne misli? dati toliko za popravilo in, ?e ne bodo zni?ali ceno po predra?unu, ti avto kar odpelji z vleko tako, kot so ti svetovali ?e drugi. Dejstvo je da so servisi nagnjeni k kompletnim zamenjavam, ker jim provizije pri delih gredo v ?ep, vendar morajo v tem slu?aju priznati tudi to, da so te z nasveti zavedli in ti poleg katalizatorja s tem po?kodovali tudi DPF, do mere, ko se ne da o?istiti, kar pomeni, da je tudi njihova krivda, da je do tako velike ?kode pri?lo.
Torej malo se pogajaj, ?e ne bo ?lo, potem pa avto odpelji k ljedem, ki se v problem znajo poglobiti in ga re?iti za sprejemljivo ceno.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Fap ima teko?ino, ki se vbrizgava direktno v tank (nafto) glede na koli?ino to?enega goriva (po doma?e dela me?anico)
in bral sem ?e na ford forumu da jih kar nekaj daje to teko?ino vsaki? v poln rezervoar da spucajo DPF v iber...
Ste dokaj blizu, vendar ne popolnoma.FAP ima res poseben aditiv v posebnem 5 litrskem rezervoarju, ki se dozira samo dizlu, ki se preko posebne pumpe vbrizgava diektno v FAP. Ta aditiv dviga temperaturo izgorevanja dizla v FAP, da bi tako ?imve? saj zgorelo. Tudi FAP ima svoj proces regeneracije, ki traja dokler se ne dose?e ustrazna preto?nost filtra. Mazdin DPF pa se regeberira z bogatej?o me?anisco gorivo-zrak, tako da se del prihrani za zgorevanje saj. Od tod tudi pove?evanje nivoja olja, ker se del vi?ka goriva prebije preko obro?kov v karter.
Do tu torej razlika. Pri nezgorelih delcih pa ne more biti razlike. Ti ma?ijo satje filtra in ob?asno ga je potrebno odstraniti in ne vidim neke razlike v postopku ?i??enja filtra. Zato sem tudi prilepil fotografije mojega ?i??enja.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Postopek preverjanja delovanja sistema ob postavljeni diagnoszi zama?itve DPF
filtra
Na spodnjih slikah je viden delni postopek ?i??enja FAP filtra (PSA sistem)
Filter sem odmontiral. Mora bito koliko toliko ohlajen. Pred demonta?o je deloval nekaj minut cca 800m vo?nje. Ponoavadi sem ga spiral samo z VAP-om. Tokrat sem se odlo?il za nekoliko druga?en postopek. Torej postavil sem ga pokonci in nato postopoma v njega nalival aceton. Pri tem sem bil pazljiv, ker je vhodni del filtra bil ?e vedno precej vro?, da ne bi pri?lo do samov?iga acetona (samov?ig na 465 °C). O zama?enosti filtra govori dejstvo, da sem postopoma vlil v FAP 1 l acetona, ki ni prispel na spodnjo stran filtra. Nato sem ga (daljinsko) v?gal in saje z acetonom so gorele kar nekaj ?asa. Nato pa je nastopil ?e postopek izpiranja z VAP-om. Dobrih 20 min je trajalo izpiranje in, da vidite koliko ?vepla in ostalih nezgorelih delcev je teklo ven. Izpiral sem toliko ?asa, dokler ni pritekla ?ista voda ven skozo vse luknjice. Zadnje izpiranje je potekalo nekje na 190.000 km sedaj pa je prevp?enih nekaj ?ez 230.000 km. Res je, da so bile to vo?nje prete?no na kratke relacije, vendar se je kljub temu nabralo preve? nezgorelih delcev. Prav zaradi tega sem po predzadnjem pranju zamejal ?rpalkarja pa po tem "testu" ni ni? bolj?e gorivo prima dizel od od max dizla. Torej, ne ?udim se zakaj se pojavlja toliko problemov z raznimo filtri trdih delcev.
?e nekaj slik:
Tako, da glede ?i??enja filtra zgotnji avtor nima popolnoma prav.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
sirius: ce ti utripa pomeni, da je cas za servis (redni 20.000km)
Ne poznam toliko te signalizacije, kaj ti razni "dimni" signali pomenijo. Nekateri avtpmobili imajo napis SERVIS za servis, zato sem pa? napisal tisto, kar sem. ?e je to samo signal za servis, potem ni? hudega. Ni potrebno upo?tevati kar sem napisal.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Do kje sta z mehanikom pri?la?
Pogre?am sliko tega sistema od spodaj. Spominja me na delovanje kotli?ka za splakovanje na WC. Po sliki mi deluje, da ta posoda potopljena v gorivo plava na vrhu in delno potopljena. Ta iz spodnje strani zajema gorivo in ga tudi vra?a na spodnjo stran skozi ?rne cevi, ki so speljane od vrha pokrova do dna. Na odvodni cevi je nepovratni ventil, domnevam da je to tista, ki se malo vidi na sliki (glej pu??ico). Ventil je preprost, preveri, ?e slu?ajno ni za?tekal. To lahko naredi? s prstom. Po moji logiki ventila na povratni cevi ni, tako bo? lo?il katera je dovodna in katera je odvodna. Preikus z 20 bari na dovodnem vodu bo v redu, ?eprav se mi zdi, da je to prevelik tlak, saj bi zadostoval nekje 3-5 bar. To je dovod na visokotla?no ?rpalko, ki potem tla?i gorivo v common rail cev z ve? kot 1000 bar tlaka. Ta preizkus vama bo povedal ali je nekaj narobe z nepovratnim ventolom. Potrebno je odkriti ali nizkotla?na ?rpalka, ki je nekje ob motorju, prepu??a gorovo, ?e ne deluje. ?e prepu??a, bosta tako lahko ugotovila, ali ni morda visokotla?na odpovedala, ?e pa ne, je najverjetneje odpovedala nizkotla?na. To kar sem napisal, je na podlagi nalepljenih slik, zato ni nujno, da imam prav.
Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani