Pelko je pred enim tednom (900 km nazaj) avto priklopil na prenosnik in dejal, da je vse OK. Več ga nisem spraševal, ker se je videlo, da nima prav veliko časa za klepet.😏
99,99% šoferjev se na regeneracijo itak ne ozira oz. je ne zazna, kar je edino prav. Razni preventivni servisi "na pamet, po občutku", kot predlaga @Alex, po mojem tudi niso smiselni, dokler ne gorijo lučke. 🤪Na osnovi ene izkušnje s chip tuninga, si jaz, tudi zato, ker nisem mehanik, ne bi upal delati tako nedvoumnih zaključkov oz. diagnoz ... a sedaj bo nekaj časa za vse težave M6 CD kriv delno zamešan dpf filter?
Sicer pa pravijo "ne diraj dok radi" 😆
Ta, ki "dela" chip tuning, je predvsem zelo dober mehanik.
Če bi videl, kakšni avti se šravfajo pri njem(za relly, za cestne dirke, za gorske) bi spremenil mnenje. Pa točno je povedal in vedel za vse, kar je treba paziti pri naših avtih(od bakrenih podložk, čiščenja korita in sita.) pa do zaribanih turbin. Ti samo teraj in uživaj. 😉
Aleks, ne vem če imaš prav. Načeloma je tako, da ko se regeneracija enkrat začne, se tudi konča, ne glede ali se ti voziš na avtocesti s 1500 vrtljaji ali pa na podeželju z 2500 vrtljaji. Sistem namreč sam dozira potrebno količina goriva, da je v procesu regeneracije v filtru recimo okoli 550 stopinj.
Če opazuješ regeneracijo boš to z lahkoto videl - no mogoče že si pa si pozabil Čist logičen primer je , ko vlečem prikolico na AC s hitrostjo 100kmh, in če bi avto ne upošteval temperature v DPF filtru, bi vse skupaj šlo v franže, če bi delal vedno na en in isti način. Tako da , regeneracija se bo izvedla, razen v prostem teku mislmi da se prekine.
Res pa je, da seveda to ni optimalno, to pa drži. Ker s tem se pač podaljšuje čas regeneracije, posledično dalj časa višjo porabo, kar vpliva na skupno porabo, kako učinkovito se pri tem filter očisti je pa tudi vprašanje. Če se to zgodi sem in tja, ne bi smelo biti težav. Če se to dogaja redno, pa z leti zna biti težava.
S takim načinom vožnje pomoje (to je moje mnenje, ki ni nujno pravo) veliko slabše vplivamo na ostale komponente kot pa na sam DPF. Tukaj naj bi bila matematika taka, da ko se enkrat čiščenje začne, se filter sčisti do nekih vrednostih ,ki ustrezajo temu da je filter pač čist. Ni neke tople vode. Ker zakaj bi potem sistem prenehal s čiščenjem, če je v filtru še 20% saj. Druga zgodba je pa pepel, ampak pri taki kilometrini pomoje to ne bi smel biti še problem.
Delno se strinjam. Problem pri regeneraciji je ta, da čeprav ima dpf senzor gor montiran, se ta z leti zapeče in velikokrat ne kaže več pravih vrednosti.
Tukaj je kot pri vseh filtrih.Če bi bil narejen dpf filter tako, da bi ga lahko kar na avtu razstavil, bi vsak redni servis to spucali in bi bil verjetno mir. Je pa kot pri vseh filtri tudi tukaj problem, da četudi so redne regeneracije, ne spucajo filtra čisto v nulo. Verjetno je na začetku, ko je avto še nov, regeneracija uspešna, zato so intervali daljši. Recimo Janez ima te intervale vedno krajše, kar pomeni, da je filter že krepko zabit in zatorej se tako pogosto izvajajo regeneracije, ker senzor javlja, da je zamašeno. Bral sem, da se nekaterim, ko je filter res zabasan, sproži regen. že na vsakih 60 kilometrov. In potem kmalu sledi rdeča lučka sredi armature in ti si kje na avtocesti, ko ravno prehitevaš kak avto, nenadoma avto ne gre več nikamor. Mislim, da je bolje preventivno to vsake toliko spucati.Jaz se že dogovarjam, da bi to rešil enkrat drugi teden, ko imam redni servis, da ga mehanik sname dol in ga pošljem po pošti.
Čez zimo smo res veliko manj vozili, vendar ko smo vozili, so bile to naše običajne vožnje, 30 km v eno smer, 95% po avtocesti.
To ni nič. To se motor še ne segreje prav. Tudi, če bi se vozil vsak dan 100 kilometrov po avtocesti, bi se ti sčasoma filter zamašil.Verjetno pozneje, a vseeno. Saj v bistvu se ti niti lučka za zabasanost ne bi dolgo časa prižgala, a avto ne gre prav. Ko se ti pa lučka enkrat prižge, gre avto v safe mode in takrat res ne dre nikamor.
Če pogledaš graf mojega avta vidiš, da se pri 1500 obratih voziš z le 80 konjički. In, če se ti takrat prižge regeneracija bodi prepričan, da ne bo preveč efikasna. Za pravilno regeneracijo potrebuje dpf filter med 550-600°C.To dosežeš le, če takrat voziš v območju vrtljajev, kjer ima avto največjo moč. Takrat je tudi temperatura v motorju največja.
Prestavljam debato glede intervala regeneracije oz. nadaljujem v pravi temi.
Torej po (zgolj) rednem servisu (olje 5W30 Dexelia) pri Pelkotu so se mi intervali med regeneracijami pri M6 GJ CD 175 l.2016, 90.000 km, prepolovili, poleg tega pa regeneracije trajajo kakšno minuto ali dve dlje. Pelko mi je pojasnil, naj se z regeneracijami ne obremenjujem. Pa se, ker sem radovedne narave in me zanima tehnični razlog. 😁 Podložke šob so bile menjane pri 65.000 km.
Zaporedje prevoženih km med regeneracijami: 135 km, 115 km, 154 km, 263 km, 108 km. Glede na zaporedje sumim, da se je pri četrtem intervalu 262 km eno regeneracijo spregledalo. Tankam pri OMV navaden diesel.
Naslednji korak bo, da bom natankal dražje in kao kakovostnejše gorivo.🤪
Jaz ti povem, da imaš zabasan filter. Ti pa naredi, kakor hočeš. Sigurno si eno regeneracijo spregledal. Te vrednosti so zeloooo skupaj. V bistvu, če greš ti iz Kopra v Ljubljano, ti naredi dve regeneraciji vmes. 🤪
Predlagam ti čiščenje filtra. V bistvu je res, kot je nekdo že omenil. To je filter. Sicer malo dražji a konec koncev le filter.
A filter v kliimi tudi pustimo noter 100Kkm? Resda se manj maši pa vendar, kdor ga je kdaj pogledal, zna bit celo listje noter. Tako, da moje mnenje je, da vsakih 70-80Kkm ali še prej, če je potrebno, daš ta filter pač spucati in je pol nekaj časa mir. Vsi vemo, da smo zadnje leto in pol manj vozili zaradi pandemije Korone. Oziroma, več mestne vožnje je bilo vsaj pri meni.
@MBoki in @Brane odkrito povejta, kateri varjanti bolj vrjameta? Meni je iz fizikalnih razlogov bolj smotrno in logično deluje to suho obdelovanje (satovje ven, pečt, spihat) ker preko extra tekočin in spiranja, mora to vse še vseeno odtečt iz teh kanalov, in gleda na to, da satovja lih ne vzameš ven (vsaj ne pri teh opisih, ki so bli navedeni) in ne pereš direktno ampak čez zaprt sistem ... mi to nekak ne potegne.
Meni tudi. Edina ta varianta je zame prava. Vse ostalo je nek približek in smešnica. Z vodo prati dpf pod pritiskom? Pa saj ni to cedilo za precejanje vina ali olivnega olja. 🤣
DAB je cool in zvok pri nekaterih postajah je fenomenalen. Po moje boljši kot pri MP3-jih tako, da sem spet začel radio poslušat. Zdaj me motijo sam še reklame, ampak klik pa si na drugi postaji.
Kaj pa ko bodo ukinili analogni signal in bo ostal samo DAB?
Res je. Zvok preko DAB je primerljiv z cd kvaliteto. Zato tudi sam poslušam zopet radio (radio rock), kjer vrtijo presenetljivo dobro in kakovostno glasbo v res izredni kvaliteti.
Po prevoženih 500 km od montaže sprednjih ATE diskov in ploščic je zaviranje zelo dobro in (še) brez tresenja. Če bo tako naslednjih 80.000 km, bom super zadovoljen. 👌
Zakaj bi pa treslo, če je prav zmontirano? Moraš malo pazit sedaj, ko so diski in ploščice nove, da ne zaviraš preveč sunkovito in močno. Se mora vse skupaj udelati. Potem pa, samo gas. Jaz se še vedno nisem odločil za ploščice. Čakam odgovor iz Autodoca.
Verjamem, da mi bodo predlagali optimalno rešitev oziroma kombinacijo.
Novak-izpušni sistemi- jih očisti brez rezanja , švasanja in kurjenja v peči
Kako pa? Tako, da verjetno naredi luknjico v dpf filter in vanj našprica čistilno sredstvo? 🤔 To je bolj kratkoročna in polovična rešitev. Jaz ne bi nikoli tako dal delati. Edina prava opcija je odrezati, v pečico z njim in nazaj navariti. 🤗
To bi v prvi vrsti moral poskrbeti proizvajalec, ne pa de voznik ubada še s tem. 🙃
Nisem še slišal, da bi se še kdo, ki vozi druge znamke dieslov, s tem ubadal, pa jih poznam kar nekaj. A smo mi čudni, ali Mazde? 🤪
Ojoj. Pojdi na druge avto forume. To je glavna tema povsod in pri skoraj vseh znamkah. Zato pa je glavna nelegalna dejavnost odstranitev dpf filtra. 😊
pred 3 minutami je SpEkTr napisal:
Ubadal s čim, zabasanim filtrom? Jaz jih poznam nekaj, pa tudi po forumih je tega precej. Ne morem pa rečt, ali je Mazda sedaj v zadnjih letih kaj boljša / slabša.
Res je. V bistvu tega niti ni dosti tu pri nas. Mislim, da pri teh novejših avtih in letnikih ne bo to nek velik problem. Če pa se že zamaši, ga lepo daš očistiti (stane nekje 250-300€) in imaš mir. Dajo ga v peč pri visoki temperaturi, kjer zgorijo vse saje in imaš potem zopet mir. Ni to nek konec sveta. Mislim celo, da je overrated problem. 😉
Jaz imam po FL, se pravi 2017 in je nekje med 200 in 250. Povprečje je nekje okoli 230.
Ni mi pa jasno, res mi ni, zakaj hudiča ne morejo tega intervala povečat, kot konkurenca. Mislim, bi pač kuril 2 minuti dlje, in 1-2x manj na tank goriva recimo.
Mene to ne moti, ker itak mi sama poraba ne pomeni kaj dosti. Liter gor ali dol ni neke panike. Bolj mi je pomembno, da se dpf ne zabaše. 🤗
Težko sprejmem, da je 200 km standard za opravljanje regeneracije pri skyactive dizlu. Sam imam enak avto od 4k km dalje in regeneracije mi ves čas dela na 250 km, s 5 % odstopanji navzgor ali navzdol. Pa sem čisto običajen voznik.
Kaj imaš preFL ali že FL? Ker pri modelih pred FL je bilo normalno na vsakih 250km, po FL naj bi zmanjšali interval na vsakih 200 km(+-5%).To pa prav zardadi tega, da se ne bi preveč zabasal filter in preventivno raje prej spuca.
Definitivno to pucanje, če bi to konstantno delal, ne bi imel takega dosega med regeneracijami. Kaj pa to pomeni, pa vemo. Večkrat ko so regenracije, več možnosti je za kontaminacijo olja, hitreje se v DPF filtru nabira pepel, ki ne in ne more zgoreti in na dolgi rok zmanjšuje uporaben volumen filtra.
Po drugi strani, pa vožnja s prenizkimi obrati na dolgi rok maši še vse ostalo.
Težko je bit pameten. Jaz običajno naredim tako, da vsake toliko ga spucam, pač z 2, ali 3 mal zahodim in je. Najbrž premalo, ampak bolje kot nič. Idelne bi bile res kake daljše vožnje po ac da se res vse dobro pregreje takrat.
Res je. Sem opazil, da, ko se recimo voziš neke res dolge relacije(1000 km in več) pri hitrostih nekje 140-150 km/ uro, se regeneracija vedno podaljšuje. Recimo, da imaš standardno regeneracijo vsakih 200 km(kar je nekje standard za skayactiv dizle) je na koncu vsakih 240-250.Izgleda,da je res pri takšni konstantni, hitrejši vožnji teh saj vedno manj in posledično daljši intervali. Gledati moramo tudi nivo olja, to je zelo pomembno, da nam ne zbeži preko max proti oznaki X na merilni palčki. Jaz sem ravno včeraj gledal in nivo olja ni zrasel po 10Kkm niti mm. Še vedno je na tričetrt med sredino in max.
pred 35 minutami je Janez007 napisal:
Zadnje relacije v 2 dneh: 8 x 30 km, od tega 95% po avtocesti in LJ obvoznici, tam med 100-130 km/h v šesti. Bolj natančno ne vem, povem kolikor poznam šoferjeve navade. Pucal ga ni nobeden od teh 2 šoferjev, sem prepričan, ker je pri njih vsaj za pol litra nižja poraba, kot pri meni. 😁
Vprašanje tudi je, ali to "pucanje" morda ne maši saj bolj kot pri mirni vožnji. Namreč ko gledam avte pred seboj, se največkrat za njimi črno kadi, ko avti preveč pospešujejo in očitno takrat ni popolnega izgorevanja 🤔
Prve 3 intervale sem vozil jaz, zadnjega pa druga 2 šoferja 😉.
Spremljati sem začel tudi porabo (zadnjih 2.000 km). Po števcu 5,9, po izračunih pa dobrih 6,1.
To je že bolje. Kako pa si vozil ta zadnji interval? Avtocesta? Koliko je bila povprečna hitrost in obrati? Namreč, tej motorji ne marajo preveč počasne, konstantne vožnje okoli 1500obr. /min v kaki šesti brzini. A si ga kaj "spucal" kot sem ti predlagal?🤗
Evo še moja izkušnja. Enak tip motorja ampak malo starejši, ter 306k prevoženih.
Regeneracije je delal še pogosteje, poraba 7,8 l/100km. Lučka za DPF se običajno prižge na avtocesti po kakšnih 100 prevoženih km.
Injektorji so menjani, po parih različnih mojstrih, ki so poskušali odpravit napako, se zadnji od njih spomni da bi bilo dobro očisti EGR, ter sesalni kolektor.
Po njegovih besedah, je bil zelo presenečen, da avto sploh gre, tako kot gre, glede na zapacanost, ki je vidna iz fotk.
Ampak na žalost, se je po čiščenju ponovno zelo hitro pričela prižigat lučka za DPF.
Ker mi je vse skupaj dok....o, jo sedaj preko aplikacije ugasnem in šibam dalje.
Delam pa tako dolge relacije (+500km) kot kratke.
Sedaj pa še vprašanje za mojstre:
Ali se da elektronski del EGR ventila kako stestirat če deluje pravilno?
Pojavil pa se je še problem z menjalnikom, meče iz 6-te prestave, kakšen je strošek popravila?
lp
To je tipičen primer, ko se ni sproti pravilno vzrževalo avta. Ni bilo pravočasnega menjavanja olja, pa čiščenja saj... Vsaj po moje. Lahko se pa motim. Če se ne dela sproti stvari se nalagajo in je potem problem. Sicer ima pa avto lepo število kilometrov.
Z menjalnikom(problem 6 brezine) je imel podobne težave Beli. Tako, da poišči malo na forumu.
Hvala za spodbudne besede. 👍 Ja res je servisiran več kot redno in vožen morda celo preveč nežno, od tega 90 % po avtocesti.
Glede tvojega priporočila @scania "na avtocesti ga stisni" imam dilemo. A to pomeni, da voziš pri veliko obratih v 5-ti ali pri manjših obratih v 6-ti? Verjetno je mišljeno, da se mašina bolj segreje in je zato izgorevanje saj boljše? Velik navor pa verjetno pomeni večjo obremenitev za verigo in krajšanje njene življenjske dobe (predvidoma se bo menjala pri 170.000 km).
Glede G165 pa sem na različnih servisih slišal, da je to neuničljiv motor, ki rabi samo redne servise, zato me je tvoja informacija presenetila. 😲
Javi se mi, ko boš kdaj prišel na obalo, greva na kako pijačo. Hkrati pa ti pokažem z mojim avtom, kako spucaš dpf filter. Malo heca. 😊
Resno. Ne prodajati dobrega avta. Ko se ti prične regeneracija, ne se cijazitipri 1500 obratih, ampak zapelji na kako hitro cesto, avtocesto, in drži obrate veš čas nad 2000 obratov. Lahko tudi v peti brzini,če ne gre v šesti. Takrat se vse skupaj bolj segreje in hitreje se opravi regeneracija.
Pa tudi na splošno ima ta motor raje bolj živahno, hitro vožnjo, da zadiha. Poizkusi še s tole stvarco.Cliješ v poln rezervoar goriva. Se pozna takoj že pri prvi regeneraciji.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mi je zanimivo, da se ta rubrika imenuje"mojster Pelko odgovarja in svetuje"a odgovarjajo vsi drugi, razen pelkota. 😄
Povezava za deljenje
Deli na druge strani