Ta stara tema se ni razvila. Mene pa zanima, če ima kdo izkušnje pri Mazda bencinskih motorjih s 100 oktanskim bencinom. Sam vedno tankam 95. Je kakšna opazna razlika (poraba, moč, ...), razen v oktanskem številu in ceni?
Meni, so v osnovi prodajali te zgodbe, zdaj pa ne v avtu in ne kosilnici ne vidim razlike, tankam in v avto in kosilnici 95tko...in vse ok...., toliko moje mnenje.
Sem bi pred časom pri mehaniku, ki veliko šrafva tudi soforumašem, in so tudi ves čas vletavali razni preprodajalci s to in ono manjšo težavo, ki jih je v glavnem sproti reševal kar na dvorišču. Med tem sta avte v delavnici šravfala dva, po mojem začetnika, ki ju je mojster ves čas na daleč nekaj učil in opozarjal, da bi naredila čim manj škode. Počutil sem se kot zadnja rupa na sviralu, dokler si mojster le ni vzel časa zame. Vendar se je to zgodilo šele, ko je začel pisati račun.
Pred dnevi sem se oglasil na uradnem servisu. Tam isto frka, ves čas, eni trije mehaniki, ene dva vajenca, in vsaj še enkrat toliko šefov, ki so dodatno delali gužvo. Nisem imel prav dobrega občutka, da je vse v dobrih rokah in pod kontrolo.
Bil sem tudi sam dolgo nazaj kdaj pod kozolcem. Dopoldne je možakar delal na uradnem servisu, popoldne s sosedom v svoji garaži. Ne rečem, da ni znal. Vendar sta med delom tudi fino popivala in na koncu še bolj fino zaračunala.
Nekateri tukaj omenjate pooblaščene in domače mehanike. Po več kot 10 letnem obiskovanju pooblaščenega servisa, sem si ustvaril mnenje, da je raje peljem avto k dobremu domačemu mehaniku. Ti si običajno vzamejo čas in naredijo stvar kot se zagre, na pooblaščencu pa si le številka v vrsti. Je pa res, da dokler je avto še v garanciji, si skoraj prisiljen, da ga pelješ na pooblaščen servis, saj ti drugače morebitnih garancijskih popravil oz. zamenjav običajno ne priznajo.
Lep dan in lp,
Samo
Deloma se strinjam, ob pogoju, da poznaš tega "domačega mehanika", ker moja izkušnja je ravno obratna, oz.kot kaže ne poznam nobenega "pod kozolcem", ki bi delal umirjeno in z omejenim naborom strank. Moje izkušnje so, da imajo ti "pod kozolcem" vedno polno enega dela, uletavanja X strank za vsako malenkost, potem pa trpi kvaliteta in čas....potem imaš avto kjer je servis konec v 1h tam cel dan....kot rečeno, vsaj do sedaj so moje izkušnje take, verjetno obstajajo tudi drugi, ampak jaz ga vsaj na Gorenjskem koncu ne poznam oz. nisem slišal zanj, mogoče če je kdo na forumu iz tega konca lahko koga priporoči ?
Evo, prišli so rezultati analize in spet bom imel dolgo objavo🙄
Olje je Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30 z dodatkom Archoil AR9100.
Rezultati so presenetljivo dobri, podatke analize sem vrgel v Excel za lažjo primerjavo. Tako sem naredil primerjavo analiz na prevoženih 6000km, med originalnim oljem brez dodatka, originalnim oljem z ar9100 in Motul EFE.
Ker nisem hotel zapravljat denarja za analizo novega svežega mazdinega olja z dodatkom, sem naredil preračune lastnosti tega mixa.
Zdaj pa če malo opišem primerjalno tabelo med olji pa vidimo, da so viskoznosti KV40 in KV100 kljub dodatku precej padle, padec viskoznosti je seveda zaradi vsebnosti nafte v olju.
Nafte je bilo v zadnjem vzorcu z dodatkom 5,3%, v vzorcu z samim mazdinim oljem 7,8% in pri vzorcu motula 4,8%.
Tako je tudi olje z ar9100 dodatkom po viskoznosti padlo v rang olja 0w30. Motul je ostal kljub podobni količini nafte v olju v rangu 5w30, ker ima sveži motul viskoznosti v zgornjem območju 5w30 specifikacije, zato ima več rezerve pri redčenju z nafto.
Naslednja zanimivost TBN/TAN razmerje, tukaj pride do izraza ar9100 dodatek ki vsebuje tbn booster, originalno olje z archoilom ima še veliko rezerve in odlično razmerje, motul je tukaj že precej izgubil tbn je padel iz 7,8 na 3,94, vsebnost kislin tan pa se je tudi precej povečala na 3,62. Za mazdino olje brez dodatka pri 6000km nimam podatka ker sem takrat poslal v drug laboratorij in tam je bila tbn/tan predraga da bi dal analizirat.
Pregled količine aditivov v olju razkrije padec aditivov ki se z časom oz. kilometri porabljajo.
Pri Molibdenu se vidi da je majhna količina starega olja ostala v motorju zato je v zadnjem vzorcu mazdinega olja z dodatkom ar9100 pokazalo 15ppm Mo, prejšnji interval je bilo v motorju Motul EFE, ki vsebuje večjo količino Mo. Sveže Mazdino olje ne vsebuje Mo.
Fosfor in Cink se kljub dodatku ni spremenil, kar sem tudi pričakoval in predvideval iz prve tabele preračunanih vrednosti, ker sem poznal sestavo samega aditiva ar9100.
Bor pa je v zdajšnjem vzorcu z ar9100 lepo viden v ogromni količini 1001ppm (preračunana vrednost je svežega olja z dodatkom je bila 1233ppm), samo mazdino olje ne vsebuje bora, Motul ga vsebuje v manjši količini 159ppm.
Bor je v bistvu glavna sestavina tega dodatka, ker ima odlične lastnosti tudi pri visokih temperaturah, do katerih pride pri izgorevanju v motorju. Zmanjšuje trenje in nudi zaščito proti obrabi.
Kalcij je v normalnih količinah in ni nobenih posebnosti.
Naslednji podatek je tudi zanimiv v mazdinem olju z ar9100 je tudi zelo povečana vrednost Kalija, ki sam po sebi nima nobenega vpliva na same lastnosti motornega olja, ampak je povečan zaradi Bora (Kalijev borat).
Zdaj pa končno pridemo do obrabe materiala v motorju.
Prvo vidimo obrabo železa Fe, ki je z dodatkom ar9100 padla na 20ppm, samo z Mazdinim oljem je bila obraba Fe 34ppm, z Motulom 29ppm.
Obraba Al je enaka z dodatkom ali brez 5ppm, edino Motul je imel 4ppm.
Ostali materiali pa niso vpadljivi in ni neke posebne razlike.
Po tej analizi se vidi da dodatek AR9100 deluje in nudi zaščito materiala.
Zaenkrat sem pozitivno presenečen, bom pa
to olje zvozil do 10.000km in naredil še eno analizo. Da se prepričam če še vedno deluje tudi ko je olje že bolj obrabljeno.
@Hixxy Pri 5kkm naredi test z kapljičnim vzorcem pa bomo približno videli kako gre olje, ali pa pri teh km potegneš 1dc olja ven skoz odprtino šipke od olja in daš na analizo. Drgač pri tebi mislim da bi 7-8kkm interval moral it skoz z nekimi normalnimi vrednostmi.
Ja možno je tudi da se je glih takrat izvajala regeneracija in se ni dokončala in si dobil več goriva, čeprav več kot 10% je že dosti da bi bilo samo od ene regeneracije.
P.S.: Za pivo pa itak velja.
@Gregster imaš v tej temi ali pa v oni temi kator olje, sem objavil katera olja jaz priporočam in zakaj. Najbolj priporočam Shell Helix Ultra 5w30 za SkyactiveG.
Shell HelixUltra5w30 to je tudi za Honda dizle prvo olje, tako da je zgleda za haponce to olje ok....smo pa spet na tem, kar smo že večkrat govorili....menjava olja na 10k km👍, vse ostalo je bolj kot ne ubijanje motorja....na dolgi rok.
Kot, da je mazda perfekta znamka, daleč od tega 🤦♀️ nekateri ste pač zaljubljeni v to kar mate, no nič novega na tem forumu. Hvalit svoje pljuvat po drugemu.
Razmišljam da bi nabavil mazdo 5. Pa da zadaj nardim camping box in je za dva vikend izlet čist ok. Na ptuju je ena s 265000km za 2500€ avto znotraj v nulo kot nov, ne pretiravam res kot nov. Veni je zadaj levi blatnik malenkost rjav (nic kritičnega za popravit 200€), most samo površinska rja, edino kaj me je odvirnilo olje malenkost nad minimumom črno in 12000km. Torej je bojazen da poje olje kot je omenil @Brane. Sicer bi generalka prisla okoli 800€. Zdaj pa nwm, za to vse kaj bi moral vlozit dobim isto mazdo 5 s pol manj kilometri in mlajso. Ajde mnenja kaj vi mislite.
jaz bi vzel potem mlajšo, kar si napisal moraš vložiti takoj 1k€ in tvoj čas, torej za boljši model verjetno dodaš ta vložek in imaš mlajši avto z manj kilometri? Kar mogoče jaz vidim kot oviro, da mazda 5 ni ravno za off-road v smislu prav v kakšne kampe ali brezpotja, kamor z kvazi SUV-i, ki so če ne drugega vsaj malo višji prideš...mazda 5 je bolj cestni avto.
Ko sem se enkrat pogovarjal z majstri, so mi rekli, da je ta lučka za nizek nivo olja bolj kot ne zadnji warning (če se ti pojavi ob zagonu), v večini primerov je pa to že too late, sploh če se ti to prižge med vožnjo, ko motor teče in se vrti (razlagal mi je za Hondo), ne vem pa kako imajo ostale firme to narejeno, a ta warning za nizek nivo olja dejansko pomeni, kot bi meril na šipki ročno in ti javi, ko pade pod minimu ali se to prižge ko je že vse prepozno? To bi bilo dobro vedeti, jaz raje kot da "verjamem" računalniku nivo olja vedno ročno preverjam. Na uradnih servisih je pa res v večini primerov tako, da če jim eksplicitno ne rečeš, da nekaj želiš zamenjati, ne zaradi intervala, ampak preventivno, te malo postrani gledajo....(ali obratno, če jim rečeš, da naj ti zračni filter kabine samo preverijo in po potrebi spucajo, te bodo debelo gledali, da ne to morajo pa menjati, ker je tak interval - pa imaš lahko povsem čist filter, ki nima nobene res vitalne funkcije... :)).
intervali za menjavo olja na 20k km ali celo na 30k km kar ima škoda/vw, mislim da tudi peugeot, bmw, itd....je za moje pojme najbolj zgrešena opcija in dolgoročno zagotovo ni dobra. jaz menim da moraš olje menjavati na 10-15 k km, odvisno malo tudi od režima vožnje, in to je to....sem že nekajkrat povedal svoje mnenje, da ne razumem ljudi, ki vlečejo ta interval, potem pa prišparajo cca.50€ zaradi tega....., ko ima pa avto 150k km, je pa za na Dinos, smešno
Veliko ljudem se toyota ne dopade niti oblikovno, tudi meni so doloceni modeli grdi, mazdini obliki ne sezejo do kolen, mi je pa zelo vsec njihova tehnologija in zelo rad jih popravljam saj je vse logicno in pa vecinoma samo redni servisi 🙂 . Olja ne menjam tudi ce pride 15€ liter. Ja prav imas sklopka je bila kot nova, ampak sem preventivno menjal ker so samo mestne voznje in skoz prestavljanje in speljevanje, ceprav sem brezveze menjal.
@FuManchu toyota je imela od bmwja n47 motor (ta problematicni s tezavnimi ketnami itd) toyotina oznaka je bila 1ww in 2ww. S tem da ti motorji v toyoti niso imeli niti priblizno toliko tezav saj so imeli servisni interval enkrat letno ali 15000km pri bmw je pa 2 leti ali 30000km. Drugace pa tega motorja vec ni mogoce dobit pri toyoti saj so samo bencinarji ali hibridi razen proace ki pa je tak citroen/peugeot samo znak je od toyote.
Toyota je ql (auris pa sploh, je imel kolega 2.0dizla, vse prvogradnja 330k km😉, nobenih menjav keten, sklopk, itd...tista z 170km je pa sploh raketa) tudi zadnji modeli so se tudi vizualno polepšali, zadnjič sem vozil za novo camry...super lep avto, ampak kaj ko imas na voljo za hybrid jajca😉😁...sploh ne vem če je pri toyoti se na voljo samo bencinar....
Če se pri nekem "avionu" izkaže, da pri določenih obratovalnih urah crkne določen pomemben del in posledično naredi ogromno škode, potem ga začnejo servisi na enakih tipih "avionov" preventivno menjati že nekaj prej, preden nastopijo "določene kritične obratovalne ure". Kaj tukaj ni razumljivega?
Če ni znanih točnih podatkov režima vožnje, servisiranja,... in je edini podatek prevoženi km, pri katerem je verižico odtrgalo, je stvar enostavna. Treba je menjati prej, kot se je to zgodilo pri kateremkoli drugem avtu, če hočeš biti na varni strani. Tudi če se strga, pa ni konec sveta.
Sorry avto NI enako avion😉, tako da ta razlaga ne pije vode...mazda je 30k eur, boeing / airbus pa par mio eur😉😁
Fantje, sicer nočem drezati v osje gnezdo :), ampak tukaj te debate nekako ne razumem, kako to da moraš menjati verigo oz. je celo priporočljivo ?!? (in do na relativno malo kilometrih 150k km). Če primerjam Mazdo z Hondo, bi pričakoval priližno enako kakovost, in žal za Hondo nisem nikoli, pa jo vozim zdaj že cca.20.let slišal, da bi moral PREVENTIVNO menjati verigo, pri moji stari disel 2.2. ctdi je pri 250.k km bilo vse bp in nobenega najmanjšega znaka za potrebo po menjavi in bi vozil lahko do 500k km brez bojazni, tukaj pa berem predvsem strah pred strganjem ketne (ketnice). Kot je nekdo že omenil, vpliva na verigo tudi redno servisiranje, menjava olja na max.15k km in ne 20 ali 30k km :), res je tudi da je bil strošek na Hondi za menjavo med 1k in 1.5k€, tukaj imate neke smešno nizke cene....zna to kdo razložiti, mogoče @Aless? Kaj ima Mazda potemtakem zanič verigo?
Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija.
So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi.
Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍
na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba.
@Binija ketne ne marajo redkega olja, še posebej ne razredčenega z nafto. Zato je obraba keten v takem primeru ogromna, če pa je pri tem še v motorju tanka bicikl ketnica pa je rezultat tukaj. Menjava ketne na 100kkm🙄
Stari motorji s ketnami so bile ketne skoraj doživljenske (debele in dostkrat dvoredne).
pri starem accordu 2.2. dizlu (2008, še brez dpf) mi je na uradnem servisu, ti @Alessboš vedel (Selič) mi je pri 250k km še stari gospodar rekel, da je vse ok in da lahko računam z takim motorjem brez problema 500k km :), sta prišla dva mladeniča spraševat glede dizel motorja in jima je rekel "poslušajta ta motor in če tisti ki ga kupujeta dela oz. je slišati kot ta, nimata kaj razmišljati, in ni težav z ketno, kupita! :)", govorim pa o @jacques33 o tvojem Accordu, ki je bil super vzdrževan preden sem ga prevzel :). To so bili pomojem mnjenju zlati časi dizlov in motorjev.
Glede Potrčkota se moram kar strinjati z @Alex, model je erste klase nabijačina.....aja btw a je še na Švedskem, kjer je vse oh in sploh. Glede olja ki je osnovna tematika, pa mislim da ste malo zašli in doktorirali....vam je @aless več kot lepo pojasnil....nekateri pa ne verjamete da je dobro olje pogoj, da je motor dobro vzdrževan in seveda da je redno menjan. Jaz osebno sem pristaš, da dam raje 10-20 eur več za olje (in kaj prišparaš na leto mogoče 50€ ker bi imel ali svoje olje ali neko X znamko) po drugi strani vozite avte za 25k€ plus.....in po tretji strani greš na pir, dva tri in daš teh 20€ kar si prišparal pri olju. Ne gledati vse samo čez denar/ceno......mojih 5 centov (podobno kot v eni drugi temi nekdo sprašuje kako bi sam zamenjal hladilno tekočino, vse skupaj pa na servisu stane 20€ :))
Malo za info 320mm diski grejo lepo gor na 17col platišča (glej spodnjo sliko) 😉
Ker sem bil navajen da so bile na Accordu zavore dobre (kljub enakem premeru 300mm diskov) , sem pol na Mazdi 6 bil malo razočaran.
Nato sem dobil dobro ponudbo za MPS zavore in jih namontiral na svojo M6, in lahko rečem da je to bil odličen upgrade, zdaj vsaj prime kot mora. 😎
Z platišči pa je tak da je na 320mm mps zavorah minimum 17col, samo pri meni ni blo panike ker sem itak imel 17tke za zimo in 18tke za leto.
Btw.: Ni vse v velikosti (diskov) 😁, je tudi v površini zavornih ploščic, koeficientu trenja zavornih ploščic, samih zavornih kleščah in tudi samem servo ojačevalcu zavor.
Na 2.gen M6 sama zasnova klešč in ploščic ne izkorišča cele površine 300mm diska, na notranjem robu diska ostaja cca. 1,5cm neizkoriščene površine.
Pri MPS zavorah pa zavorna ploščica pokrije skoraj celotno površino diska.
Odlično!, sicer ni tema za ta forum😉😄, zakaj si sel iz Honde?
Jap... In olje v motorju vsakih 35000 kilometrov. S tem, da se potem motor na takem avtu menja pri vsakih 180- 200000 km. 😊
Se popolna strinjam. Ni potrebe varčevati tam, kjer je to najmanj potrebno. Jaz sem menjal olje v ročnem menjalniku pri 60000 kilometrih. In mi ni žal. Pri 120000 bom ponovil vajo.
Za tistih 30-40€ se pa res ne bom sekiral. Olje bo pa vedno sveže. 🤗
točno tako, enako je z oljem za motor, ko so vsi vw in ostali vag fan-i navdušeni da imajo servisni interval na 30k km...pol pri 150k km pa generalka, itd......no je pa res, da pred tem na servisu za olje prišpara cca.50-80€ ker nima intervala preje....., jaz osebno ne razumem ljudi, ki vozijo avte za 30-40k € ali še več, potem pa "šparajo" na potrošnem materialu in ne delajo rednih servisov, vlivajo olje iz špara/hofra, itd....enostavno mi to ni jasno/logično, lahko pa da ne razumem 😄
Iščem nekoga, ki bi znal na Mazdi 3 (2006) od moje mame in moji Mazdi 6 (2008) odstraniti rjo na podvozju in zaščititi podvozje. Kogarkoli najdemo, pravijo, da tega ne delajo, da bi odstranjevali rjo. Nisem še našel nobene informacije. Oba avta sta drugače dobro vzdrževana in nam je v interesu, da bi ju imeli še nekaj časa. Nimam možnosti in ne znanja sam popravljati.
Jaz sem in Ljubljane, mama iz Maribora. Ampak peljem avto kamorkoli, če se ne najde rešitve blizu.
Če poznate koga, ki dela to, vas prosim za kontakt.
Če obstaja že kaka bolj primerna tema, prosim za link.
Hvala lepa in lep pozdrav,
Nejc
tast je peljal sem v škofjo loko, si preveril pri njih? (ne vem pa ali tudi odstrnjujejo rjo), če ti pride kaj v pomoč ->
jaz sem do sedaj vozil na niparts diskih/ploščicah (kar je vgradnja fake original za Hondo) in ni bilo težav, kar sem opazil je da full prašijo in so feltne vedno umazane, nato sem imel ferrodo sports premier, sedaj sem na zadnje spredj dal vse ATE. Pri nobenem od teh treh pa nisem imel težav z zvijanjem, itd....diski mi vedno zdržijo 120k, ploščice pa odvisno, načeloma med 40-60k km....res pa da vozim normalno in ne hodim na kake steze
jaz imam Hondo pa je pri 120k km verjetno veliko zadev enakih....sam sem sedaj poleg rednega servisa na 120k menjal svečke in prve diske (so bili še prvovgradnja), vse ostalo pa standardno kar pritiče rednemu servisu, tako da verjetno je pri mazdi podobno.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Meni, so v osnovi prodajali te zgodbe, zdaj pa ne v avtu in ne kosilnici ne vidim razlike, tankam in v avto in kosilnici 95tko...in vse ok...., toliko moje mnenje.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani