Na tehni?nem sem padel zaradi plinov. Po besedah preglednika naj bi bil zani? katalizator. Res je bil zani?, notranjost je bila stopljena, zato sem ga dal zamenjati. Serviser je rekel, da se satovje stopi zaradi napa?nega delovanja motorja. Po menjavi katalizatorja sem ?el spet na pregled plinov, kjer je CO kazalo 0,50 - 0,60, najve? pa je lahko 0,30. A mi lahko mogo?e kdo pove, kaj povzro?a tako delovanje motorja oz. kaj bi bilo za pogledat?
Avto je mazda 323F BJ, 1999, 14.i, 16V, 74KM, prevo?enih 225000 km.
Tako je, vmesnik ima to funkcijo, da daje signal Airbag ra?unalniku, da nekdo sedi na sede?u in se v primeru trka desni airbag spro?i tudi ?e ni nikogar na sede?u.
Velika izbira tepihov je tukaj: www.avtopreproge.si
Drga? pa jaz uporabljam univerzalne od GledRing. Sicer v Nissanu ampak tepih je tepih. Js sm zadovoln, pa?ejo sicer ne od roba do roba, ampak pokrijejo vseeno dovolj veliko povr?ino. Mam pa fiksirane s ?epki, da ne ple?ejo sem pa tja.
O v?iganjih na kable eni delate doktorske dizertacije, dejansko pa je zadeva sila preprosta.
1 - priklopi? plus kabel, pa vseeno na katerem avtu najprej
2 - priklopi? minus kabel, pa vseeno na katerem avtu najprej
3 - pravzaprav je vseeno, ali najprej priklopi? + ali -
4 - jaz sem vedno priklopil direktno na kleme na akumulatorju in ne na kake mase, ali karoserijo ipd.
5 - na re?evalnem avtu da? malo gasa, toliko, kot bi hotel npr. speljat
6 - pacient naj zavergla
7 - ?e pacient zalaufa, odstrani? kable, vseendrek v kakem vrstnem redu, pazi? le, da slu?ajno klemi ne sklene? ali kaj podobnega, da ne bo ?melcalo
Vse povedano je iz moje prakse in mojih izku?enj, pa sem na kable v?gal ?e malo morje avtov. Tud ?voh bencinar je ?e zalaufal mo?nega dizla, pa ni bilo pri nobenem ni? narobe. Je pa pomembno, da imajo kleme dober stik, ?e ne ne bo ni?.
preden kupis, daj preveri stikala na sedezu (za avtomatski izklop airbaga ko da? otro?ki avtosede? gor). dva sta spredaj na sedezu, cca 8cm od roba sedeza in en je zadaj na sredini sedeza (meni je crknil zadnji).
meni je aibag lu?ka sporo?ala kodo 22 in 23.
po vgradnji vmesnika pri?akuj da se v primeru prometne nesre?e spro?i tud sovoznikov airbag tudi ?e noben ne sedi tam.
Vem, da se bo po vgradnji vmesnika sopotnikov airbag aktiviral, tudi ?e sopotnika ne bo na sede?u.
Glede stikal za avotmatski izklop airbaga, ko da? otro?ki sede? gor, mi pa neki ni jasno. Kot prvo, sploh ne vem, ?e jih imam. kot drugo, a niso v sede?u stikala ravno za to, da se airbag aktivira le, ?e kdo sedi na sede?u? In ?e je tako, kako pa sede? lo?i, ali je gor otro?ki sede? ali pa rit kakega potnika? Ravno zato pa se ne sme na sprednji sede? dajat otro?kega sede?a. Oz. zato imajo nekateri stikalo za izklop sopotnikovega airbaga. Jaz tega stikala nimam. Tako si torej jaz to zadevo razlagam, podu?ite me, ako sem v zmoti.
na Mazdi 323F 1.4 16v BJ letnik 1999 so se pri?gale lu?ke za airbag.
Na levi strani ?tevcev skoz gori oran?na lu?ka, na desni strani ?tevcev pa utripa rde?a lu?ka v zaporedju 4xdolgo 4xkratko in tako naprej.
Konektorje pod zici sem ?e predrmal, spucal in na?prical s kontakt sprejem, a lu?i ne ugasneta. A mogo?e kdo ve, kaj to pomeni oz, kaj signalizira to zaporedje utripov? Priklop na ra?unalnik bi verjetno pokazal, a ta Mazda ?e nima OBD priklju?ka, ima nek svoj "diagnosis" priklju?ek, za katerega konektor pa serviserji na mojem koncu nimajo (Ko?evska).
Pojdi na spletno stran MANN filtrov (poguglaj) in v njihovem katalogu poi??i filter za tvoj avto. Poleg imajo objavljena tudi pdf navodila za zamenjavo.
Vse do pred kratkim te?ave ?e nisem odpravil, sedaj pa sem jo kon?no uspel re?iti.
Problem je bil v potenciometru lopute. Ta je bil zamaknjen za par mm. Pritrjen je z 2 vijakoma, ki imata elipsasti luknji, da se potenciometer lahko malce su?e. Ko sem poleti ?istil loputo ga o?itno nisem namestil to?no nazaj v optimalno pozicijo, ki je, kot ka?e, le ena. Malo sem ga premikal sem in tja in ko so bili obrati v prostem teku pri ogretem motorju najni?ji, sem ga fiksiral. Sedaj motor ?e ene 2 tedna dela bp.
V sprednjih vratih so ovalni zvo?niki, dim. 21 x 15 cm (na grobo sem izmeril). Vzemi standardno velikost, ki bo najbli?ja napisani.
Avtoradio pa je odli?na izbira za to ceno. USB klju?ek pa vzami tisti majhen, da ti ne bo preve? ?trlel iz radia, glede na to, da je priklju?ek na sprednji strani.
Gre za Mazdo 323F BJ 1.4I 16V hatchback letnik 1999. Motor ob?asno cuka. Cukanje je ?isto naklju?no, nikakor ne morem definirati kakega vzorca ali razloga. Edino kar lahko re?em je to, da cukne vedno ob dodajanju plina, nikoli med vo?njo s konstantnim plinom. Npr. gas doda?, pa preden normalno pospe?i cukne 1x, 2x ali 3x in to tako, kot da bi mu nekaj popolnoma prekinilo dovod goriva ali odvzelo kontakt. Potem npr. ?e bolj pritisnem stopalko plina ali pa jo spustim in ponovno pritisnem, je pa kar naenkrat spet OK. To cukanje se npr. enkrat zgodi, pa potem nekaj dni ni? ne cuka, pa pol spet kak dan, dva mal pocuka, pa spet nekaj dni ni? itd.
Sam sem postoril oz. preveril ?e naslednje:
- preveril sve?ke, v?igalne kable, razdelilno kapo, rotor?ek, sesalno cev, razne gumi cev?ice - vse je videti normalno
- o?istil sem loputo in motor?ek prostega teka
- preveril in rahlo o?istil MAF (ta je bil pred letom dni tudi zamenjan)
Zdaj pa nimam ve? idej, kaj bi ?e lahko pogledal. Predvidevam, da gre za kako "elektronsko" ali "senzorsko" napako, a kako jo odkriti? OBD priklju?ka avto ?e nima, ima pa neko kvadratno "Dyagnosis" vti?nico. Na poobla??en servis se mi zdi neumno hodit, ker npr. v Novem mestu nimajo ra?unalnika za priklopit - vsaj tako so rekli, ko sem enkrat ?e bil tam - pa ?eprav so poobla??eni serviser za mazde. V LJ v BTC so mi tud rekli, da ga ne morjo priklopit na ra?unalnik. Kaj mi torej ?e preostane? Morda famozni Avto Pelko? Ali lahko sam ?e kaj pogledam ali poizkusim?
Problem z na?o Mazdo smo re?ili. Napaka je bila v MAF senzorju. Tega smo zamenjali z novim in Mazdica spet leti ko strela! :-)
Nov MAF senzor (neoriginal) smo zelo ugodno kupili v neki angle?ki spletni trgovini, ki je specializirana za MAF senzorje. Skupaj s po?tnino iz VB nas je stal 60 EUR. Je pa res, da ni original. Samo avto vseeno brezhibno deluje. ?e bo kdo potreboval naslov spletne trgovine naj mi sporo?i (ne vem namre?, ?e ga lahko tule kar tako objavim - reklama pa to).
Motor na sliki ni z mojega avta, slikco sem dobil na netu. Je pa v mojem avtu popolnoma enak motor, le malo lep?e (?istej?e) zgleda. Tud tista cev za zrak je tako zavita, tako da je to kar original.
?e bo re?itev na gorenjski, se bom tud pripeljal na gorenjsko. Ker avto mamo namen zrihtat, tako kot je treba.
Mudi se ravno ne, saj se ga da vseeno normalno peljati, na dopust gremo pa ?ele konec avgusta. Tako da, YavarYe, ?e bi res utegnil, se priporo?am.
Priznam, temo sem odprl tud na avtomobilizmu. Moj pokojni ded je vedno rekel, da dva ve? vesta kot eden. ;-)
Imam razdelilec v?iga. Motor je 1.4i 16V, kot je na pripeti sliki.
?e so preverili lambdo in tlak bencina, ne vem to?no. Avto je bil na poobla??encu in domnevam, da so preverili vse kar se preveriti da. Mi je pa ?udno, da ga niso priklopili na tester (vsaj tako je moja gospa rekla, ko je bla tam), saj ima priklju?ek "diagnosis" na po?arni steni. Res pa ni OBD2. A bi blo mo?no, da v NM na Makomi nimajo tako starega testerja (?eprav so poobla??eni servis)?
Zdej me ?e kr mal skrbi, ker ne vem, kam bi avto peljal popravt. Kak?no priporo?ilo?
Fantje, hvala za nasvete. Po va?ih nasvetih smo torej preverili stvari, ki jih lahko sami preverimo, a nismo na?li nobenega vzroka. Zato sem se odlo?il za diagnostiko na BOSCH servisu. ?al je avto prestar (letnik 99) in ?e nima OBD priklju?ka in na BOSCH servisu niso mogli diagnosticirat napake. Zato smo ?li na poobla??enca v NM.
Tudi tu niso odpravili te?ave, podali so edino domnevo. Lahko so zani? ?obe, ali pa rezdelilec v?iga. ?obe lahko poskusimo spraviti v red z aditivom za ?i??enje, kar bom tudi storil, ?eprav se bojim, da ne bo uspeha. Zato vseeno i??em nadomestni razdelilec v?iga. Tule pa spet rabim va?o pomo?. Ali res rabim cel razdelilec v?iga, ali je dovolj samo elektronika v?iga (o tem sem namre? izvedel na spletu)? Ali se ta elektronika nahaja v razdelilcu v?iga?
Za va?o vnovi?no pomo? se vam vnaprej zahvaljujem in se priporo?am, ?e se komu doma valja kak odve?en razdelilec v?iga. Ga kupim.
Imam Mazdo 323F BJ, 1.4i 16V motor, letnik 1999. Ko v prostem teku dodam gas, jo najprej zamori (zadu?i), potem pa dobi obrate. To se dogaja pri mrzlem motorju ko ?e te?e pod zaugom, ?e posebej izrazito pa postane pri delovni temperaturi. Vsaki?, ko speljujem, moram najprej malo napumpat gas, da dobi obrate, potem pa lahko normalno speljem. Med vo?njo kolikor toliko normalno deluje, tu pa tam malo cukne in ob?asno preslabo potegne.
Zamenjal, postoril in preveril sem naslednje:
- nove sve?ke NGK BKR5ER
- novi v?igalni kabli
- nova razdelilna kapa in rotor
- o?i??ena loputa
- o?i??en MAF
- preverjene vse cevke vakumov - vse OK
- rebrasta cev iz filtra do lopute - od zunaj sicer malenkost napokana, vendar nikjer skoz in skoz
?e vrsto let tankam 95 oktanski bencin, vedno je avto deloval OK, poraba pa je vseskozi normalna.
Ne vem ve?, kaj lahko ?e preverim, zamenjam, oz. kaj bi bilo narobe. Kaj menite vi?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja, sem ga kr oreng pregonu, tako da je bil katalizator res dobro segret. ?al to ni pomagalo.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani