Skoči na vsebino
Pred eno uro je NevLado napisal:

Zanimiv da Castrol pokaže A5 opcijo namesto A3, čeprav imajo magnatec 5w30 tudi A3 verzijo... verjetno gleda še kak drug parameter?

 

Acea A5 je dajat v starejši motor je bedarija.

A5 olja so razvita zaradi ekologije in manjše porabe goriva, zato imajo znižano HTHS viskoznost (med2,9-3,5, po večini imajo okrog 3,0), ki pa pod visokimi temperaturami in visoko obremenitvijo ne nudi take zaščite materiala kot A3 olje ki ima HTHS večji ali enak 3,5.

Tako bom rekel, tudi v star motor lahko vliješ A5 olje ne bo takoj zaribal, bo pa definitivno obraba materijala višja kot z A3 oljem in bo ziher prej obrabilo recimo batne obročke, valje, odmične... 

Plus tega starejši motorji so bili razviti za bolj aditivirana olja, A5 olja imajo manj aditivov proti obrabi... pač zaradi eko

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

@Deeyan Glede na to imaš predpisano 10W30 API SJ, ACEA A2, ki je že predpotopnih specifikacij.

Bi ti jaz priporočal kako fulllsaps 5w30 A3 olje, ki nudi najboljšo zaščito in je po viskoznosti dost blizu 10w30.

ACEA A3 specifikacija pa prekaša A2 po vseh lastnostih, tak da ni panike glede tega.

Priporočam kak Shell Helix Ultra 5w30, ali pa Shell HX8 5w30, Valvoline Max Life 5w30.

Aja, ACEA A5 olj ne bi vlival v starejši motor ker imajo A5 olja znižano HTHS viskoznost (kao bolj eko, manjsa poraba goriva...) in s tem slabšo zaščito.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda6 2009 2.0 bencinar-veriga
Napisano

Glede SkyactiveG motorjev, zaenkrat nisem zasledil kakih problemov z verigo, razen pri slabo vzdrževanih avtih, ali pa če jo že slišiš.

Tak da načeloma naj ne bi bila potrebna menjava.

Verjetno ima senzor koliko je veriga raztegnjena in pol se da s testerjem prekontrolirat kolk je že raztegnjena.

So pa pri vseh novejših avtih tanjše verige kot so bile pred 10 in več leti, zato niso več "doživljenske".

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

@DeeyanMalo boljše je kot prej, samo zgleda da je v motorju še vedno dost oljnih usedlin, po 3kkm bi moralo olje boljše zgledat.

Priporočam menjavo na 6kkm, da ven spereš te usedline.

 

@Martin CuferHmh, po menjavi podložk mi v vzorcu zgleda več goriva v olju kot prej. Drugače sam vzorec je soliden.

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Problemi s stranskimi ogledali
Napisano

Hmh, ok razumem da proizvajalci šparajo z materiali in na ta račun je ponavadi kvaliteta nekoliko slabša, ampak ta problem z ogledali na 3.gen M6 se pa vleče že od vsega začetka tega modela. 

Ponavadi se začetni problemi novega modela uredijo v roku 3let, z novejšimi izboljšanimi deli. Pri M6 3.gen pa zgleda ni tako🙄

Ne razumem Mazde kot proizvajalca, kako jim ni v interesu rešit te težave. 

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano

@FuManchuvzorec zgleda soliden za dizla z toliko prevoženimi.

Glede nečistoč bi ocenil da je olje še sposobno nase vezat za kake 2000km mogoče še kaj več. 

Glede goriva ni videt. Tako da je nevpadljiv vzorec. No vseeno bi pa jaz zdaj menjal olje oz najkasneje cez 2kkm.

P.S.: Če pa smo malo bolj pikolovski pa se glede nečistoč da še izboljšat. 

Z flushom ali pa z kakšnim krajšim vmesnim intervalom menjave olja, in nato mogoče kakšno drugo olje. 

Egr imaš še delujoč ali je tudi na off? 

Če dam za primerjavo glede nečistoč vzorec pri 11kkm iz moje M6 300kkm) z še delujočim DPF in EGR se lepo vidi katero olje ima več rezerve glede nečistoč. 

Ok pri meni je bilo tudi za zamenjat, ampak zaradi vsebnosti goriva. 

Btw, se pa tudi jaz strinjam da je Saab stroj(še posebej kak Aero) 🤘

Screenshot_20220114_092358_com.android.gallery3d.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano (urejeno)

@SishiJa bi rekel da je tvoj vzorec nek M6 SkyactiveD standard, po 10kkm pri teh avtih zgledajo vsi vzorci tako bogo.

Glede nečistoč je olje za zamenjat, verjetno je bil pravi čas za zamenjavo pri 10kkm ali še manj.

Na vzorcu ni videt goriva ali vode, ampak ne bi si več upal tega 100% trditi, razlog so @Hixxyjeve analize, kjer na kapljičnem vzorcu ni bilo videt goriva, za laboratorijsko analizo pa se je vsebnost goriva že 2x potrdila.

Za laboratorijsko analizo rabiš 100ml olja, če te kaj več zanima me lahko kontaktiraš na ZS.

Drgač pa malo heca (ali pa ne) ja prodaj avto meni 🤪

 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

pred 52 minutami je Alex napisal:

Res bi bilo pametno, da bi dal pregledati injektorje. Ker toliko nafte v olju je vseeno malo preveč. Edino, če bi res vozil samo mestne, kratke vožnje z vsakokrat  prekinjenimi  regeneracijami bi razumel. Pa še takrat ne verjamem, da bi bilo 9% nafte v olju. Če upoštevamo, da gre ob menjavi noter točno 5 litrov olja, je nafte skoraj 5 dcl. 🤔

Čudi me, da nivo olja ni bližje   oznaki X na merilni palčki olja. 

 

Možno je da žere kaj olja in zato ni opazit na merilni šipki viška olja🤔

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Evo še rezultati analize olja iz @Hixxyjeve M6. Zanimivo je da v njegovem kapljičnem vzorcu nisem zaznal goriva, mogoče zaradi saj🤔
Tudi pri tej analizi enako kot pri prejšnji je največji problem prisotnost goriva (nafte) ki je v tem primeru 9,1%!

Ker je v olju primešano 9% goriva, so viskoznosti olja zelo padle, viskoznosti KV40 in KV100 so zdajv rangu 0W20 specifikacije olja.
TBN/TAN razmerje je še v mejah (3,37>2,92) zato je olje še sposobno držat nečistoče v sebi.
Paket aditivov je zanimivo da je v olju malo več Bora (180ppm) kot v vzorcu svežega novega olja (94ppm), kar nakazuje na možno manjšo spremembo recepture. Je pa več Bora koristno, Bor ima dobre mazalne sposobnosti pri visokih temperaturah.

Prisotnost saj v olju (soot) je 0,5% kar je nekje na meji, več kot 0,5% se pol olje spet začne zgoščevat, kar bi v tvojem primeru bilo ok, ampak saje v olju imajo abrazivno lastnost zato saje v olju niso zaželjene.
Če pogledamo na podatke obrabe materiala, izstopa obraba železa (Fe) je neka srednja žalost, ni kritično, ni pa glih idealno. No izstopa tudi srebro Ag(4ppm), ki je izven meja, ponavadi so z srebrovo prevleko prevlečeni kaki ležaji, lahko od kakega lotanja, maziva ali pa od same menjave oljnega filtra.
Zato je ob naslednji analizi fajn bit pozoren na ta podatek, če se bo vrednost povečala.
Ostale vrednosti obrabe materiala so ok.

Si pa lahko predstavljate kakšne bi bile vrednosti pri prevoženih 20kkm s tem oljem. 🥴

Screenshot_20220107_173442.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

@Hixxyte vrednosti so top!

Samo kot sva že z @Janez007rekla je to eno od osnovnih preverjanj injektorjev.

100% preverjanje injektorjev pa se lahko naredi samo z demontažo injektorjev in preverjanje na ustreznih testnih napravah. 

Pri tvoji M6 me res zanima kje je težava z gorivom v olju, ker ga imaš preveč glede na to da paziš na regeneracije... 

Če boš dal pregledat injektorje poročaj kako bo stanje. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

@Janez007ja dizel bolj kadi in z sajami bolj onesnažuje tudi olje.

Zato zgled olje pri bencincih po barvi bolj "zdravo", čeprav mogoče več ni. 

 

Glede vsebnosti goriva volju pa lahko enostavno dokažeš oz. 100% ugotoviš z analizo olja v laboratoriju. 

Kot sem že v tej temi napisal analiza z kapljičnim vzorcem je groba ocena rabljenega olja in se ne more primerjat z pravo laboratorijsko analizo, kjer se vidi dejansko vse kar se z oljem in motorjem dogaja, viskoznosti, oksidacije, vsebnost kislin, obrabe materiala... 

Kapljična analiza se ocenjuje po 24urah in samo z rabljenim oljem, v novem olju nimaš kaj ocenjevat. 

Glej spodnjo sliko kapljice novega olja. 

 

Je ob enakem % bolj škodljiv bencin v olju kot nafta. 

Mejne vrednosti za bencin so 2,5%, za nafto pa 5%, vs ekar je več ima že vpliv na obrabo materiala

Screenshot_20220107_130427_com.google.android.apps.docs.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

@luxxx7 te korekcijske vrednosti FI_LRN so dolgoročne korekcije vbrizga, vrednosti so v milisekundah , so pa prebrane iz Forscana, ki omogoča enake funkcije kot original mazdin tester MDS. Te prebrane korekcijske vrednosti se ne spreminjajo pri prostem teku. Spremenijo se z ročno kalibracijo prek testerja, in nato samodejno vsakih 150km prvih 1500km, in nato spet samodejno vsakih 3000km.

Za te dolgoročne vrednosti FI_LRN imam info da ne sme presegat +-100ms. 

Imaš pa tudi kratkoročne vrednosti INJ_CMP, ki so v enotah mm3, za te pa nimam podatka kakšne so mejne vrednosti. Vendar pri mojem moja Mazda 2gen 2.0 diesel ne podpira dostopa to teh kratkoročnih vrednosti. 

Katero Mazdo pa to si priklapljal na Delphija??

 

@Janez007ja se strinjam in sem napisal da je prek OBDja možna samo groba ocena injektorjev, za natančen pregled je potrebna demontaža in pregled na testni napravi za injektorjev.

Četudi injektor brizga ustrezno količino goriva, vendar nepravilno razpršeno, bo izgorevanje slabše oz. nepravilno in tega z OBDjem ne vidiš.

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Ja v grobem se da videt korekcijske vrednosti injektorjev pri različnih pritiskih prek OBDja. 

Idealno bi bilo da bi bile vse vrednosti okrog 0, ampak nikoli niso. Vrednosti do max +-100 so ok, vse kar je več je injektor za zamenjat. 

Natančno 100% se pa da preverit samo testni napravi, kjer se preverijo količine vbrizgov pri različnih pritiskih in razpršitev goriva. 

Takole zgledajo vrednosti mojih pri 300kkm😎

IMG_20211006_151537.jpg

IMG_20211006_151552.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Analiza olja z metodo kapljičnega vzorca
Napisano (urejeno)

@Janez007tvoj vzorec glede nečistoč zgleda čist ok, imaš pa nekaj goriva v olju. Pri teh kilometrih za bencinarja ni glih fajn, si delal dost kratkih voženj?

0w20 olje razredčeno z bencinom, idealna kombinacija za večjo obrabo materiala🥴

Primerjave vzorcev dizel vs bencin pa  ne moreš delat, ker sta po delovanju čist različna motorja. 

 

Glede 0w20 olja sem že enkrat obrazložil kaj je njihov namen in zakaj niso idealna izbira. 

Ta olja so razvita z razlogom ekologije, manjša poraba in manj posledično manj izpušnih plinov, glede same zaščite materiala motorja pa so slaba, vsa imajo znižano HTHS viskoznost in s tem slabše mazalne lastnosti, kar pod obremenitvijo pomeni večjo obrabo materiala. 

Pri takem olju z znižano HTHS viskoznostjo razredčeno z kake 2-3% bencina, še dodatno padejo viskoznosti in s tem mazalne sposobnosti olja. 

No pa evo še enkrat na hitrco razlaga

Toyota je pred leti naredila študijo okrog tega, spodnja slika je iz te študije in se vidi razlika v obrabi batnih obročkov med različno hths viskoznostjo. 

 

Fig 1. Wear of piston rings at a temperature of 90C and at an extreme temperature of 130C

At HTHS 2.6 viscosity, a “wear zone” is observed - the threshold below which a significant increase in wear begins, if HTHS is less than 2.6, then wear increases very much, if more than 2.6, then the wear line is almost at the same level. At 2.6, wear is slightly higher than at 3.5. The higher the engine speed, the more proportionally the wear of the piston rings increases

 

Tu je en dober video kjer je dobro razloženo zakaj se gre pri HTHS viskoznosti

 

HTHS130.gif.5a28adf53e4614268a973380c6e3b95e.gif

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.