Na naši Mazdi 5 smo že dvakrat menjali micro jermen. Pa zobati jermen tudi. Prvič pri 120.000, drugič pri 240.000. Počasi ga bo treba že tretjič...
Moram pa kar po svoji glavi potrkati (ker drugega lesa trenutno nimam v bližini), da je to pravzaprav edino, kar se je menjalo. Enkrat smo še končnike zamenjali in pred kratkim sprednje zavorne diske. In se vrti. Normalno, ko gre pa za starega dvolitrskega turbo-dizla...
... ... ... Spomnim se, ko se bil še mulc sredi 70-tih i... ... ... ...
Eee, tega pa zdaj ne razumem najbolje. Pri 70tih si bil še mulc. Ja koliko jih imaš pa zdaj? 500?
Ampak 850 evrov za gume... No, ja, kdor ima 50.000 za avto, ima tudi 850 za gume. In očitno se nimam kaj pritoževati, ko kupujem krampone za BTjko pa me "olupijo" 340 evrov za 4 gume, montažo in centriranje...
Zato sem pa jaz napisal, da ce ni nikjer luze, da avto sigurno pije oz. mesa antifriz z oljem. Je ze res, da v nekaterih primerih to lahko pogruntas tako da se na pokrovcku od olja nabere bela "sluz", ... ... ...
Dobro, ja, se nabere bela "sluz", če to traja. V vsakem primeru se pa lahko hitro opazi, a je v karterju olje ali pa emulzija. Seveda, če je "majstr" pozoren in z glavo pri stvari...
Peljem štiri zrabljene gume na platiščih k vulkanizerju in mu rečem, da naj premontira, ko bo imel čas, jaz bom pa čez dva dni prišel iskat. Čez dva dni pridem in vse pripravljeno. Pačam, naložim gume v prtljažnik in grem domov. Tri tedne kasneje se lotim doma prešravbavat gume - in so bile tri leve in ena desna...
Še hujša je pa bila, ko sem bil pri vulkanizerju, vse zrihta in se odpeljem. Pa mi začne zvonit telefon. Ker takrat še nisem imel prostoročnega, se enostavno nisem oglasil. Bom že pozneje poklical. Pa odzvoni do konca in začne še enkrat zvonit. Ignoriram. Ko odzvoni do konca, zapiska, da je prišel SMS. Si mislim, da mora biti pa nekaj res hudega, če nekdo toliko vztraja in preberem SMS: "Stari, če si še živ, zatisni vijake. Mi smo jih pozabili..."
Škoda, da se je po menjavi mobitela ta SMS zgubil, ker je res "uspešnica". Kakorkoli, potem sem začel vozit k drugemu vulkanizerju. In kasneje sem ga prepričal, da je članom AMD Mazda klub priznal 10% popusta. Smo lepo podpisali pogodbo. Nekajkrat sem mu še ponujal člansko izkaznico na vpogled, pa je rekel, da ni treba, ker ve, da sem (bil) član. Sem mu pa pozabil povedat, da AMD Mazda klub ne obstaja več...
Malo še premišljujem in, glej, tvoj avto tvoji ku**ci.
Ampak jaz bi vseeno prej še malo preveril. dva litra na tisoč kilometrov je za počeno glavo skoraj premalo. Če pa je res glava motorja, bi dober mehanik z opremljeno delavnico lahko zaznal, da izpušni plini niso v skladu. Poleg tega bi znalo biti, da bi nabijalo temperaturo motorja in bi ti ventilarot delal več kot običajno.
Poleg tega so novodobni hladilniki narejeni iz dveh delov: plastično ohišje in aluminijasto satovje. In na spoju je zatesnjen, kakor je zatesnjen. In lahko začne puščat. Vidiš pa skoraj ne, razen če snameš sprednji odbijaš pa mogoče še vezno steno. Mislim, novodobni avti so tako nagužvani kot da so konstruktorji bili svetovni prvaki v Tetrisu...
Moj predlog: pelji k mehaniku in napišita pogodbo, da naj pregleda avto in pove, kaj je narobe in ti boš to plačal, če pa se izkaže, da to ni, bo on popravljal naprej na lastne stroške. Mislim, da se bo v takem primeru malo drugače lotil diagnostike...
Pa še informacija: na Inštitutu Jožef Štefan pregledujejo materiale z rentgenom. Zadeva ni ravno poceni, ampak, če res ni glava, je še vedno ceneje kot nova glava...
Včasih smo za taka mala puščanja v stoenkah in katrcah uporabljali nek "Tesnilc". Zadeva je bila v neki majhni flaški, ki si jo vlil v antifriz in nato odpeljal en krog, da se je zadeva segrela in zmešala po selem sistemu. Kjer je prišla do zraka, se je strdila in zatesnila - seveda, če je bila špranjica mahjna.
Vžgi motor in počakaj, da se segreje na delovno temperaturo.
Poglej v ekspanzijsko posodo - če se tam delajo mehurčki, potem je težava z glavo motorja ali tesnilom glave motorja. Če tam ni mehurčkov, potem išči dalje, ker je škoda snemat glavo motorja po nepotrebnem.
Če imaš garažo, snemi tisto plastiko spodaj pod motorjem in na tla garaže položi karton ali papir. Ko se vrneš s toplim motorjem, se bo mogoče na kartonu poznala kakšna kapljica, pa boš vsaj vedel, na kateri strani motorja iskat. Ker 1 liter na 2000 km... To je relativno majhen pretok za opazit. Pri meni bi to pomenilo okoli 1 liter na mesec, se pravi 0,3 decilitra na dan - to je približno ena čajna žlička na štiri ure (ne sprašuj, kako vem) - toliko antifriza se ti posuši, če pade na tla, da niti ne opaziš lužice... In tudi "radiator" v kabini preglej, ker toliko antifriza ti vpivna tapiserija in se potem posuši, da sploh ne opaziš, da je mokra.
Ja, vem, so me svarili, da dizelaši znajo naredit stroške, pa nisem verjel. Zdaj pa imam. Veš, ta menjalnik ni igračka nekega bencinarčka, ampak je montiran na 2,5-litrski turbo dizel s skoraj tovornjakarskim navorom. Ki ga tudi potrebuje, saj je največja dovoljena masa BTjke in prikolice dlako več kot 6 ton. Zato prenosi v BTjki pogoltnejo 8,6 litra olja. A ima kdo kakšne veze za kakšen skonto?
Pri vseh naoljenih majstrih bi imel eno vprašanje. V svoji BTjki bi zamenjal olje v prenosih. Pa sem enkrat nekoč davno slišal od nekega možakarja, ki ima podoben avto, da je noter nalil Red Line MT-90 75W90 GL-4 - Quart. Baje, da je bilo to olje pregrešno drago in je baje takrat dal zanj okoli 160€...
Me zanima, če kdo pozna to olje in če je res tako super, kot ga je ta možakar opeval?
Me zanima, če kdo ve, kje bi se to olje lahko dobilo?
Še nikoli nisem zdrsnil s ceste, tudi s službenimi vozili z XY gumami ne, tudi ne z VW 1200J, Opel Kadettom B, C, D, E, Ascono na zadnji pogon na snegu, Yugotom ali Zastavo 101 s Sava Effecta ali Tigar gumami.
Ma, saj po svoje imaš prav. Tudi jaz sem vozil Škodo (motor zadaj) in Trajal gume gor, pa nismo šli s ceste... Ampak to so bili tisti davni časi, ko je bila Škoda s svojimi 825 kg med težjimi avtomobili...
Ne vem no, če lahko da človek 5-mestno cifro evrčkov za avtomobil, potem težko razumem, zakaj je problem dati 200 evrov več za komplet dobrih pnevmatik?!
Vzameš Dunlop, Michelin, Goodyear ali Bridgestone in si miren.
Pa gledam malo cene za tole 225/55/R19 dimenzijo - raje kot 100 evrčkov za Nexen, daj 110 za Uniroyal Rainsport 5 pa se boš po mokrem peljal kot po suhem. So fantastične gume, le obraba je nadpovprečna. Ampak, saj s trdo gumo, ki se počasi obrablja, si ne moreš veliko pomagati.
Za 130 evrov po kosu imaš pa že Bridgestone in Goodyear - torej je za 4 gume razlika enega stotaka. Vsaka praska na avtu stane več ...
Ne vem, zakaj je večini tako težko razumeti, da je 500€ za nove pnevmatike še vedno ceneje kot 320€ za najcenejše pnevmatike in klepanje blatnika, če gume v ovinku zdrsnejo...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Bemtiš, stari Fergusoni so imeli v izpušnem kolektorju manj saj, kot jih imaš ti v sesalnem...
In, mimo grede, peskali so ti sesalni kolektor, ne sesalne ventile, kot si zapisal pred slikam...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani