Po moje bo bolj potrebno odpreti denarnico kot "o?ivljati" odslu?eni akomulator.Sedaj prihaja zima, ve?krat bo tudi pod 10?C ali pa celo okoli 5 in vsituacija bo vedno slab?a. Ravno, ko se bo? odpravljal na smu?anje ali bog ne daj na samem smu?i??u zna totalno odpovedati. Kje bo? v nekem zakotnem kraju na?el pravi akomulator?
To je potro?ni materijal in ga je najbolje menjat. Tej akomulatorji naj bi zdr?ali 3-4 leta in to je to.
Za za?etek je potrebno izmeriti napetost akumulatorja zjutraj (pod pogojem, da je bil dan prej avto v pogonu vsaj pol ure). ?e ka?e 12,3 V (cca. 50 %) ali ve?, menjava ?e ni potrebna. Gre za drage akumulatorje in sam ne bi hitel z menjavo. ?ivljenjska doba pa je odvisna od razli?nih dejavnikov (npr. pogostost in trajanje vo?nje) in lahko precej variira.
Moj akumulator verjetno zgublja mo?. Ker ni zaprtega tipa so mi "znanci" predlagali, da ga (po)o?ivim s polnilcem in dolitjem teko?ine. ?epki s slike se dajo odviti, ne vem pa katero teko?ino doliti, destilirano ali kislino in do katere vi?ine. Tudi to ali bi bilo potrebno med (po)o?ivljanjem ga odklopiti z avta ... samo potem ?e se ne motim je potrebno na novo nekaj nastaviti na avtu?
Kolikor vidim gre za AGM akumulator, tako da je dolivanje teko?ine tukaj vpra?ljivo. Ravno tako je verjetno dobro imeti polnilec za AGM akumulatorje. Po odklopu iz akumulatorja ne bo potrebno nobenega posebnega nastavljanja za normalno delovanje.
V?eraj sem testiral porabo toka pri ugasnjenem avtu in je bila okoli 2 mA konstantno. Nato sem pri?gal kamero in prakti?no ni bilo zaznanega ve?jega odjema toka, zato sem se odlo?il, da jo ponovno pustim ?ez no? (sicer ugasnjeno, ampak priklopljeno na OBD). Napetost na akumulatorju je padla iz 12.4 V (zaradi merjenja toka, ve?kratne vzpostavitve kontakta in 3X zagona s takoj?njo ugasnitvijo sem ?e preko dneva izpraznil akumulator iz 12,7 V na 12,4 V). Preko no?i mi je tok padel iz 12,4 V na 12,2 V!
?e povzamem:
Zadnji teden sem preverjal vsakodnevno (zjutraj pred zagonom) napetost akumulatorja in je bila konstantno okoli 12,6 V, kar je super.
Preko no?i mi je zaradi OBD-kamera povezave napetost padla za 0,2 V, kar nakazuje na pomemben odjem toka.
Sama OBD kamera tro?i minimalni tok, ?e posebej, ko je ugasnjena in ne more biti razlog za drasti?en upad napetosti.
Sklepam, da priklju?ek kamere na OBD onemogo?a nekemu avt. podsistemu, da gre v spanje in mi konkretno tro?i tok.
Zadnjega sklepa ne morem testirati, ker moram avto v?gati in ugasniti (skupaj s priklju?eno kamero) brez, da izklopim akumulator (sku?al sem pri?gati avto z aktivnim multimetrom, ampak je prevelik tok in so se kabli od multimetra segreli ).
Edina re?itev po mojem mnenju:
Navadna vezava kamere na eno izmed varovalk (kar naredi ve?ina).
Porabo v mirovanju lahko zmeri? z multimetrom, sname? minus klemo na akum, in da? vmes med minus kablom in minusom od akuja multimeter narihtan na merjenje amperov, tako vidi? kolk ti pobira ?troma.
Vendar ko vzame? kontakt poraba ?ez ?as pade, ker se razni moduli avta izklopijo po nekaj ?asa.
Glede porabe na OBDju, je mo?no da kamerca pobira ?trom, ?e se ne izklopi.
Je pa tako kot je Uklopko povedal, da ?e nima? vkloplenega kontakta, dobi? na OBD vti?nici samo napajanje, diagnostike ne more? aktivirat brez kontakta.
Jst sem na svoji M6 meril porabo v mirovanju (z v?tekanim OBDLink vmesnikom) in je bila 49mA.
Samo OBDLink porabi v mirovanju (sleep mode) 2mA. Ko pa je aktiven za diagnostiko pa 62mA.
Ravno danes sem nabavil multimeter in bom ob prvem lep?em vremenu testiral. A mogo?e kdo ve ali je problem, ?e avto odklopim iz akumulatorja (vpisovanje kak?nih varnostnih kod pri ponovnem priklopu, spomin MZD connecta ali podobno)?
sam ima OBD priklopljen neprekinoma in sem pa tja otroc pustijo pri?gano kak?no stropno lu?ko (ni LED) pa zutraj v?ge normalno, tako da obd je definitivno premali porabnik da bi spraznil cel akomulator.
Najbolje da sname? - klemo dol pa vmes Amper meter in pomerit ?e je , koliko je porabe. Seveda ?e ima? opcijsko lahko tudi s tokovnimi kle??ami pomeri?-oz se zapelji do enega avtoelektri?arja , ali kakega servisa pa naj pomerijo.
najprej to potem pa naprej.
lp
uro?
Nekje sem sicer zasledil, da aktiven OBD priklop onemogo?a, da bi ?el ECU v "sleep mode", kar naj bi vodilo v izpraznitev akumulatorja. Po drugi teoriji lahko priklop na OBD prisili avto da gre v "diagnostic mode", kar bojda tro?i elektriko.
konec oktobra sem in?taliral avtokamero DMX14803 DMAX DashCam OBD. Kamera se napaja preko OBD-ja ter obenem bele?i tudi hitrost in ostale parametre (na video posnetek). Danes zjutraj (ko je miroval celi vikend) mi avto ni hotel v?gati - izpraznjena baterija. Pregled akumulatorja naj bi pokazal, da je akumulator ?e popolnoma dober, vendar naj bi ga "nekaj" izpraznilo.
Sedaj me zanima ali bi lahko to bila OBD kamera. Malo mi je sicer nenavadno, saj se kamera samodejno ugasne, ko se motor ustavi. Niti nimam aktiven "parking monitor". Akumulator je sicer star skoraj 4 leta.
Kak?na ideja, kako bi lahko meril elektri?no porabo energije, medtem, ko je avto v mirovanju?
Sem poklical za redni servis in se zmeniva za datum. Ko pa omenim, da bom prinesel svoje poceni olje pa takoj v luft...da potem ne velja garancija, da lahko zariba ma?ina, da on ne bo odgovarjal... "Po?akaj, ?lovek. Kupil sem original dextelio extra super duper dpf filter +". On pa "Ja, samo vseeno, ni originalno.To moramo zapisati v zapisnik".
"Seveda je original, samo za ceno 7? za liter napram va?im 20+? za liter.
" Ja,potemtakem vam moram zara?unati 15% ve? za delo".
??? - ker kaj? , a ga je te?je napolniti, ne razumem tega stavka.
Iz tega se to?no vidi, da jim je to z oljem glavni zaslu?ek pri rednem servisu.
Pri Interclassu mi niso nikoli komplicirali glede olja. Vedno zelo korektni.
Kaj pa razni golfi II, pa mercedesi iz 80-ih,pa predpotopni delavski kombiji, pa na?e mazde 6 brez dpf filtra. Kdo bo pa to spravil s cest? Ena mazda 6 skyactiv brez dpf filtra je ?e vedno laboratorij za zgoraj omenjene "delavne" stroje.
Sem vpra?al kolega, ki dela na tehni?nem, kdaj bodo to za?eli kontrolirati. Rekel je, da kot prvo stanejo te ma?ine za kontrolirati full, kot drugo ni nekega velikega interesa za to kontrolirati. V naslednjih desetih letih naj ne bi ?e bilo tega pri nas.
Potrebna sta samo en ali dva odmevna medijska prispevka (ali direktiva EU) in se bo zakonodaja hitro spremenila, dr?avo ne bo zanimalo koliko morajo privatna podjetja za opravljanje tehni?nih pregledov pla?ati za opremo. ?lo bo nekako v tej smeri: stari avtomobili bodo pla?evali konkretno ekolo?ko takso, tisti z odstranjenim DPF pa bodo tehni?no neustrezni. V ekolo?ko osve??enih dr?avah nikomur ne pade na pamet, da bi odstranil DPF, pri nas je ekolo?ka miselnost ?e na na?elni ravni in velja dokler posameznika ne udari po ?epu (potem ne razmi?lja ve? o okolju in zdravju).
prosim za nasvet, Mazda CX5, eno leto stara...prvi servis 18 000 km, menjava olja, filltrov, cena okoli 240 ?...naredila novih 14 000 km, pa ?e sveti lu?ka za servis...so mi rekli, da olje ni ve? viskozno, ter, da je to normalno za 30 000..Zopet menjava olja, ter filtrov, novih 240 ?....Ampak vse to je ?e bilo menjano pri prvem servisu ??? A na servisu sami nastavijo, da lu?ka zasveti ? Je mo?no, da ne zdr?i olje in filtri 20 000 , kot pri vseh drugih avtih?
Hvala vam,
Glede na to, da je standard pri nekaterih znamkah 30.000 km (celo 50.000 km), se mi zdi nesprejemljivo delati servise pod 20.000 km pri CX5 in za to pla?evati tak?ne zneske. Pri moji ?estki nikoli ne naredim manj kot 20.000 na servisni interval. Sodobna olja bi morala zdr?ati vsaj 20.000 km in je argument s spremembo viskoznosti po 14.000 km precej na majavih tleh, razen, ?e je minilo ?e eno leto od zadnjega servisa. Kot je bilo omenjeno zgoraj, si lahko uporabnik sam nastavi servisni interval na "fixed".
Satje od dpfja sem zbil ven. Je blo povno rjavega pepela med rezami crnega popolnoma ni?. Mi je kr ?al da ga nism dal strajnarju spucat samo. Edino z nivojem olja bo pa mir.
Poslano z mojega LM-G710 z uporabo Tapatalk
Ali je mogo?e ?e kdo dal pri Strajnarju ?istit DPF? Strajnar priporo?a preventivno ?i??enje na 80.000 - 100.000 km.
Forscan lite 5? je aplikacija z demo se pa ce je adapter ok. Jz sm za telefon adapter kupu iz usb C na usb navaden, tko d mam prek kabla na telefon povezan deluje super. Drgac ce je za kj vec pugledat pa raj prek kompa pugledam.
Nevem kaj tocno bi lohka blo, potegne zelo z zamikomikom. Rabi ene 3-5sekund ucasih pa ne do 2500rpm, ko ni popolnoma segret, pol ko ga mal bol prtisnes se zadeva precej omili. Ti podatki so ob polnem plinu. 2k-3k rpm. Tlak na comon rail je ok?
Poslano z mojega LM-G710 z uporabo Tapatalk
Katera aplikacija je to? Sam imam trenutno Torque, pa mi ne deluje dobro (lahko pa da nimam ustreznega OBD-ja).
zgodovina je bila preverjena, avto je imel narejene vse predpisane servise,zaradi domnevne kvalitete smo se tudi odlo?ili za nakup mazde, moram re?i da je avto zelo lep kakor zunaj tako znotraj, mo?an motor..., samo toliko te?av nisem imel niti z Volkswagnom, kakor tudi ne z renojem
Glede na opisane te?ave, je meni tudi kilometrina vpra?ljiva. Predvidevam, da se je preverila digitalna servisna knji?ica? Kakorkoli, upam, da zadevo sanira? s ?im manj stro?ki
avtocenter Leposa je poobla??en za popravila vozil mazda, volvo in kia, prej so prodajali mazde sedaj pa kio
OK, ima? prav. Tak?en avto bi jaz najraje vrnil nazaj prodajalcu, ki ga je uvozil in verjetno prodal kot popolnoma korekten avto (je pa la?je re?i kot storiti).
Je pa verjetno tudi korektno, da pri tak?nih objavah razlo?imo celotno zgodovino avtomobila, da ne me?emo po nepotrebnem slabe lu?i na znamko Mazda (ki v tem primeru po mojem mnenju ni ni? kriva).
Avto je bil kupljen lani Novembra pri kmag Maribor uvo?en iz Danske. Jermen je bil slikan lani decembra teden dni po opravljenem servisu pri poobla??encu, du?ilna loputa in ?i??enje saj je bila druga napaka, ki se je pojavila pred dvema mesecema, katero smo sanirali pri va?kem mehaniku-majster im sp. da ne bo pomote. Sedaj smo morali ?e tretji? klicat asistenco, ker spet pi?e da je motor v okvari, bomo videli jutri kaj je tokrat....
?e vedno ne vemo ali so slike iz poobla??enega ali kasneje izpod kozolca???? Ter nenazadnje kdaj ga je kupil
Jaz ?e vedno ne znam povezati pol razdrtega motorja z jermenom...................
Glede na to, da je napisal za kateri servis gre, te?ko govorimo o poobla??enem Mazda servisu... Se pa strinjam, da je zgodba nenavadna in precej nejasna.
Ni bila voda kriva, sem dolil pa isto s..., smo pa morali klicat v?eraj asistenco, ker se je med vo?njo pojavila lu?ka za motor in za kratek ?as rde?a lu?ka za olje
Uf, tole se ne sli?i dobro. Verjetno gre ?e za facelift verzijo?
Na uradnem servisu so z manometrom izmerili pritisk olja, ki naj bi bil kao ok. Nisem se kaj preve? vtikal v meritve (mi je zdaj kar malo ?al), ker se na servisu to baje ne dela, oni ?e vedo kaj delajo.
No zamenjali so senzor pritiska, olje in filter. Par km po vo?nji iz servisa se je lu?ka ponovno pri?gala, zato se vrnem nazaj, Seveda so bili mojstri zasedeni, rekel pa je, da je pritisk ok in da gre verjetno nekje za okvaro na elektriki in naj pridem pa? 1x kasneje, ko bodo imeli ?as.
Ok, vozim dalje in pritisk olja ob?asno po spremljanju na testerju pade, meni pa naraste
Seveda sem vse mo?ne kable in konektorje doma podrobno preveril in izmeril. Preveril sem tudi morebitne sledi glodalcev, vendar ni bilo zaslediti ni? posebnega.
No po?asi mi je bilo tega dovolj, zato smo se odlo?ili, da snamemo karter. Glej ga zlomka, kljub zatrjevanju na servisu, da se to ne dogaja, je bilo sito na oljni pumpi zabito in to zelo. Sito smo s?istili, zaradi nerodno ali pa namerno postavljenega vijaka (manjka kak cm, da ga do konca odvije?), se sita ne da sneti, brez, da ne bi odstranili oljno pumpo.
V nadaljevanju bomo videli, kako bo s pritiskom olja sedaj. V kratkem sledi tudi menjava podlo?k na injektorjih.
Glede na stanje sita, bi verjetno ma?ina ne ?la ve? dolgo.
Po omenjenem dogodku se sploh ne ?udim, da je toliko zaribanih mazd ne servisih.
lp, Samo
Hvala za opisano izku?njo.
Bi bilo mogo?e fajn pri podobnih problemih zadevo poslikati in prilo?iti na forum, da tudi drugi uporabniki vidimo kako to izgleda in kje je sr? problema.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Za za?etek je potrebno izmeriti napetost akumulatorja zjutraj (pod pogojem, da je bil dan prej avto v pogonu vsaj pol ure). ?e ka?e 12,3 V (cca. 50 %) ali ve?, menjava ?e ni potrebna. Gre za drage akumulatorje in sam ne bi hitel z menjavo. ?ivljenjska doba pa je odvisna od razli?nih dejavnikov (npr. pogostost in trajanje vo?nje) in lahko precej variira.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani