Akumulatorja v naših bencinskih Mazdah Skyactiv G165 in G120 letnik 2018 so sedaj stari že dobrih 5 let in počasi gledam za novimi. Izmeril sem dimenzijo originalnega (verjetno Panasonic 65Ah ... sklepam glede na filmček iz Youtuba) in je cca 23 cm (dolžina) x 17 cm (širina) x 20 cm (višina) ter ima namestitev priključkov D+.
Po podatkih iz navodil, naj bi imeli akumulatorji za i-stop oznako Q85.
Ko prebiram forume, so vse znamke akumulatorjev zanič, oziroma eni pljuvajo po teh, drugi pa iste zagovarjajo in pljuvajo po drugih ... 🙃
Katerega bi človek nabavil, da bo spet vsaj 5 let mir?
"So, why is Mazda not using this type of battery for i-Stop? The main reason is that AGM batteries have a dislike for heat. Most AGM battery manufacturers recommend that the AGM battery stop charging (charging raises battery temperature) when it’s temperature reaches 49 degrees celcius!"
Po tem, ko sem na Mazdah zamenjal olje ročnega menjalnika, lahko rečem, da je občutek prestavljanja ročnega menjalnika za odtenek boljši. Posebno velike razlike pa vsaj zame ni.
Vseeno menim, da se je zamenjava olja menjalnika izplačala.
Danes zjutraj preverim napetost akumulatorjev obeh Mazd, ki sta bili včeraj zvečer parkirani po daljši vožnji. Na 5,5 let stari M3 je napetost 12,45V, na 5 let stari M6 12,35V. Zanimivo pa je, da i-stop dela na M6, na M3 pa ne, obratno kot bi pričakoval glede izmerjene napetosti.
Ja, mehaniki vedo in to ketnico oljne črpalke menjajo nekje med 150.000 in 200.000 km, če ni že prepozno ... a ni bil en model tukaj gor kakšne 2 leti nazaj, ki mu jo je odtrgalo pri okoli 136.000 km? Pa kao slovenski avto, redno servisiran. 😢 Če se pretrga ta ketnica, se motor neha mazat, a še naprej vrti in lahko zariba, če se strga velika (kolikor vem se ne, ampak prekomerno raztegne), si mislim, da se vse v motorju ustavi in zato ne zariba, kar ne povzroči usodne škode, ampak strošek samo nekaj 1.000 €. 😁
Kar je treba je treba, jaz nikoli ne čakam do konca in zato mirneje spim... 😉
Ne vem, jaz bi Pelkotu ali pooblaščenemu servisu, kar se tega vprašanja tiče, kar zaupal. Je pa res, da je recimo pri dizlih Mazdin interval menjave olja 20.000 km, menda predolg in ga je priporočljivo menjati na 10-15.000 km, kot to predpisuje Mazda za nekatere druge trge.
Ja, če si @scania. 😃 Večinoma pa tudi po mojem ni potrebe in je metanje denarja stran.
Ja, kupiš avto za naslednjih 150.000 km, pa bo res tako? Tudi sam sem pred leti kupil Mazdo CD175 za naslednjih 150.000 km. Pa sem jo po prevoženih 30.000 km prodal - mi ni sedla. Lahko bi mi sedla, pa bi jo recimo razbil. A ni škoda nekaj menjati na rezervo, sploh pa, ker vsako šraufanje tudi krajša življenjsko dobo (lahko se zgodijo tudi napake).
Bo nekaj na temu ... ko mi je zadnjič mehanik menjal zadnje diske so bili Zimmermann med cenejšimi .. Ate so bili bistveno dražji in še brez zaloge ...
Vodila da, seveda narazen vzel sčistil namazal ze xxx krat pa vedno isto. Za znoret.
Sem se danes oglasil na enem Mazdinem servisu in vprašal glavnega mehanika glede zvijanja diskov. Odgovor je bil v smislu, da bo treba zamenjat še pesto z ležajem in seveda diske ... Ko se zvije pesto-ležaj bi pomagalo samo drejanje na samem avtu (tega se seveda ne dela)... če se kdarkoli odmontira diske in iste namontira nazaj, jih je treba postaviti na isti položaj.
Kakšen je tvoj način vožnje? Pogovarjal sem se namreč z enim mehanikom, ki je rekel, da se to ponavadi dogaja voznikom, ki lepo vozijo oz. malo zavirajo in se na diskih in ploščicah nabira oksidacija. Sam sem se v njegovi razlagi prepoznal in se sedaj trudim, da večkrat zaviram 🫣
Po domače se oksidaciji železa reče rja. 🙂
Sicer pa, tudi sam uporabljam stopalko zavore zelo nežno in se diski na sedanjih Mazdah še niso zvili ... So se pa zvili na prejšnji - originalni pri 95.000 km, po tem, ko se namontirale nove ploščice Brembo.
Še nekaj ugotavljam na teh Mazdah ... manj ko jih diraš (scania), manj je problemov. 😀
Ne Bini, rjavolasa ženska poznih srednjih let, od katere bi raje kupil avto, kot od tebe, če te ne bi poznal ... napaka ... Si mislim, da je vlila vse kar je šlo notri ... 😃
Nam povprečnim dedcem se bi to težko zgodilo, da bi nalili preveč olja. Tudi inženirji, sem 99%, so na to pomislili (da je neka varnostna rezerva), čeprav za Mazdine več nisem 100% prepričan. 😃
Sem pa na črpalki lansko leto videl žensko, ki je dotočila olje, potem pa ni več vedela, kam se vtakne šibka ... v paniki jo je vtikala v odprtino za nalivanje olja, ko sem jo še pravi čas ogovoril in preprečil nepotrebne stroške ...
Posledice vožnje s povišanim nivojem v posodi za olje so lahko enako resne kot vožnja motorja s premajhno količino olja. Prevelika količina olja se lahko dvigne pod pritiskom in preide skozi notranja tesnila, kar povzroči resno puščanje. Morda še huje, olje se lahko iztisne v sesalni sistem in zgoreva, kar lahko povzroči nenadzorovano delovanje motorja in tudi poškodbe motorja.
Ampak MAX je verjetno zgornja meja + še nekaj rezerve, ki prepreči nezaželeno stanje.
Meni se je že zgodilo, da so na Mazdinem servisu nalili premalo olja. Zato bi sam najprej precizno dolil olje do zgornje črtice, meril pa v enakih pogojih, ko je avto na ravni podlagi in ogret - nekaj minut po tem, ko je bil ugasnjen.
Imamo 2 Mazdi z 2.0 motorjem in prevoženimi cca. 80.000 km enakega letnika izdelave. Prva narejena v Mehiki že več let pije cca. 1 liter/15.000 km, pri drugi narejeni na Japonskem je nivo olja po 15.000 km praktično enak (nič ne pije).
Če je pitje konstantno, to pomeni, da se s časom ne bo opazno povečevalo, ni kaj dosti za narediti, saj je za Mazdo problematično pitje šele tedaj, ko popije več kot 0,8 litra olja na 1.000 km. V nasprotnem primeru, ko se pitje s časoma močno povečuje, pa je znak za alarm - naj rešijo in bodo rešili v garanciji.
Hvala! Da, iskreno, njega tudi ne moreš zgrešiti med objavami, ampak sem bolj ciljal na neuradne mojstre. Se pa strinjam, da če že firma, bo najbolj ziher prav Pelko...
Samo da ne bo na koncu ta servis dražji od pooblaščenega, ker ga boš delal 2x.
Te Mazde so v marsičem specifične, tako da menda še mehaniki različnih pooblaščeni servisov v določenih zadevah med seboj komunicirajo in izmenjujejo izkušnje. Vsekakor lahko pride račun o opravljeni tako dragi storitvi še kako prav - za uveljavljanje morebitne reklamacije na popravilo.
Glede novejših Mazdinih bencinarjev Skyactive, bi mene motor še najmanj skrbel. Je pa odvisno, v kolikšnem času se bo teh 500.000 km naklepalo. Če v 20-tih letih (povprečno 25.000 km/leto) ob rednih menjavah olja (na max. 20.000 km), potem bodo prej kakšne druge težave zaradi plastike, rje, ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Akumulatorja v naših bencinskih Mazdah Skyactiv G165 in G120 letnik 2018 so sedaj stari že dobrih 5 let in počasi gledam za novimi. Izmeril sem dimenzijo originalnega (verjetno Panasonic 65Ah ... sklepam glede na filmček iz Youtuba) in je cca 23 cm (dolžina) x 17 cm (širina) x 20 cm (višina) ter ima namestitev priključkov D+.
Po podatkih iz navodil, naj bi imeli akumulatorji za i-stop oznako Q85.
Ko prebiram forume, so vse znamke akumulatorjev zanič, oziroma eni pljuvajo po teh, drugi pa iste zagovarjajo in pljuvajo po drugih ... 🙃
Katerega bi človek nabavil, da bo spet vsaj 5 let mir?
YBX7005 (yuasa.co.uk) Yuasa YBX7005
Akumulator YUASA (7000) 12V 65Ah D+ JIS (carpro.si)
https://www.varta-automotive.si/sl-si/izdelki/varta-blue-dynamic-efb/565-501-065
AKUMULATOR EXIDE 60AH START&STOP EFB EL604 (kruno.si) EXIDE 60AH START&STOP EFB EL604
"So, why is Mazda not using this type of battery for i-Stop? The main reason is that AGM batteries have a dislike for heat. Most AGM battery manufacturers recommend that the AGM battery stop charging (charging raises battery temperature) when it’s temperature reaches 49 degrees celcius!"
Mazda SkyActiv i-Stop Car Battery Replacement | EFB Car Battery (Q85) - FastFix Car Battery Replacement Service
Povezava za deljenje
Deli na druge strani