@Deeyanzakaj pa nisi že zdaj dal stestirat injektorje, če že imaš v planu??
Ker zna bit da so injektorji vir tvojih težav.
Če so krivi injektorji, pol po odstranitvi DPFa itak več ne bo težav, bo pač malo bolj dimil in je to to, razen pri prekomernem puščanju injektorja ti lahko naredi luknjo v bat🤪
@Alexgleda na @Hixxyjevo laboratorijsko analizo, kjer je imel 0,9% saj v olju, bi si upal trditi da ni krivo olje.
To da nekatera olja bolje nase vežejo nečistoče se strinjam, ampak te nečistoče in saje morajo od nekje prit. Če ti onesnažiš olje z skoraj 1% saj, ti nobeno olje ne bo moglo kompenzirat.
Zato menim da je težava, drugje maf, šobe, egr.
Egr je tisti ki spušča en del izpušnih plinov spet nazaj v motor, tu je lahko napaka v nepravilnem delovanju egrja, lahko pa so tudi šobe ki nepravilno razpršijo gorivo in zato avto bolj kadi...
Maf pa tudi vpliva na samo delovanje šob... Tako da je potrebno preverit vse te stvari.
Glede šob oz. injektorjev pa se v grobem da preverit prek testerja oz. Forscana, tam se vidijo korekturne vrednosti pri različnih pritiskih.
Korekturne vrednosti bi idealno naj bile okrog 0, skrajne vrednosti pa +-100 pri več kot 100 bi naj menjal šobo.
Je pa to groba ocena, za najbolj natančno oceno stanja injektorja pa se mora demontirat in dat v testno napravo kjer se pravtako izmerijo pritiski, kakovost raspršenja vbrizga in morebitno puščanje igle.
Vendar pozor, ko sem se pozanimal pri Denso serviserjih, so mi vsi rekli da se Denso injektorje baje da preverit samo na Densovih testnih napravah, ker baje Boschove testne naprave nimajo pravega testnega protokola za Denso injektorje(baje so pritiski različni). Zdaj če to drži ali ne nevem, pač tak info sem dobil od Denso dealerjev. 🤔
Olje je bilo vzeto včeraj, 18:40 tako da ni še 24 ur
Prosim za komentar.
Gre pa to olje drug teden ven in noter gre Motul EFE X-Clean
Vsekakor pa bom spet dal dotično olje na analizo
Hvala že vnaprej
Hmh, tvoj vzorec ne zgleda prav obetavno, dobro je to da ni videt goriva v olju, vsaj zaenkrat.
Glede nečistoč pa je olje na koncu.
Predvidevam da je "Problem" teh SkyactiveD motorjev v EGRju oz. v sajah, ki močno onesnažijo olje. Kot smo videli na vzorcih in na parih laboratorijskih analizah je olje poleg nafte še močno onesnaženo z sajami🤔
Bi blo fajn probat odklopit, oz. Zbrisat Egr in videt rezultat, sem skoraj 100% da bi olje glede nečistoč boljše zgledalo in dalj zdržalo.
@AlexJah, to tudi mene zanima, ker me pač zanimajo te reči.
Sem zdaj šel brskat po analizah od drugih SkyactivD in je bila vsebnost saj ponavadi pod 0,5% na 10kkm.
Zdaj pri @Hixxyjevi analizi sem to opazil, na podlagi vaših vzorcev kapljic kjer je preveč temna barva glede na kilometre in njegove analize z 0,9% saj.
Lahko da EGR spušča preveč izpušnih plinov nazaj v motor, posledično pacanje sesalnega dela motorja in več saj v olju.
Lahko pa tudi samo izgorevanje ni tako popolno kot bi moralo biti in s tem avtomatsko dobi EGR četudi pravilno deluje, preveč sajast onesnažen zrak, ki ga nato spet spusti v motor. 🤔
@Janez007 lepa primerjava, čeprav ni najbolj točna, ker je odvzem vzorca 8dni narazen.
Po daljšem času se olje bolj razlije in s tem malo popači rezultate.
Nečistoče, gorivo in voda se premaknejo območja, kar si že sam ugotovil pri zunanjem obroču ki prikazuje gorivo.
Zato se je najboljše držati ocenjevanja vzorca po 24urah, kot je napisano v navodilih.
Aja, pri tvoji primerjavi sem opazil napako olje imaš verjetno Mazda Ultra 5w30, tam si napisal 0w30
0w30 je samo Supra DPF. 😉
Ok, če malo pokomentiram tvoje vzorce, iz M3 je težje ocenit ker je starejši nekaj nečistoč se je že nabralo, kar pa za te kilometre ni nepričakovano, na splošno barva vzorca je videt ok.
Vzorec iz M6 videt zelo dobro, malenkost se že pozna temnejša barva območja, jedro je tudi že malo zaznati, ampak res minimalno.
Za gorivo sem zdaj videl na prejšnji strani da si prilepil vzorec z osvetljitvijo.
Goriva je nekaj zaznat, zaenkrat zgleda še v majhnih količinah.
Tako da je motor verjetno dokaj čist, naslednji vzorec daj pri 6kkm, vendar ni za pričakovat nekih velikih sprememb. 👍
Razliko si videl pri mojih analizah v obrabi železa, pri 10kkm sem z Motul EFE imel 38ppm obrabe Fe, z Mazdinim oljem pa 69ppm Fe.
Bodite pa si na jasnem da Analiza z kapljičnim vzorcem ni enaka kot Analiza rabljenega olja v laboratoriju!!!
Z kapljico dobimo neko grobo oceno stanja olja.
Z Laboratorijsko analizo pa dobimo detajlno oceno z viskoznostmi, vsebnostjo aditivov, vsebnostjo nečistoč, obrabe materiala v motorju, goriva, vode,...
@Janez007hehe, ja oba vzorca sta bolj boga, glede na prevožene kilometre.
Levi vzorec vsebuje vecjo količino nafte v olju, v desnem vzorcu je praktično ni.
Levi vzorec ima temnejši krog (jedro), okrog jedra je malo svetlejši krog ki nakazuje na neko rezervo glede nečistoč.
Na Desnem vzorcu pa jedra več ni videt, ker je v olju več nečistoč in olje več nima rezerve oz jo ima zelo zelo malo (tisti svetlejši del proti robu).
Poglej moj zadnji vzorec pri 6kkm kjer se lepo vidijo meje jedra-temni krogec v sredini(nečistoče) in zdravo olje(svetlo območje med jedrom in robom kroga), ki ima še vsaj polovico rezerve za sprejemanje nečistoč.
Najprej pozitivno, to je pri tvojem vzorcu nafta, ki je ni videt oz. je verjetno v zelo majhni količini.
To je super, ker ti ne bo zmanjšalo viskoznosti.
Malo mi je sumljiva zrnatost roba vzorca ki ponavadi nakazuje na prisotnost vode, kar pa glede na tvoje "moške" vožnje, ne bi smela biti. Ampak ni pa še razloga za skrb, tudi če je malo kondenza v olju ni hudega.
Zdaj pa bolj negativne stvari, za te kilometre je enostavno preveč nečistoč ali saj, na tvojem vzorcu se vidi da je jedro temnejše barve razlito že na tričetrt obroča samega vzorca, tudi ostali četrt obroča je že rjavo obarvano, se pravi ni več dost rezerve.
Po domače povedano gre olje glede čistilnih lastnosti proti koncu in kot smo že pri vzorcu od @TiEn videli ne bo zdržalo več kot 10kkm, po vsej verjetnosti pa bo olje že pri 8kkm zanič.
"Problem" pri tem ko je olje zanič in nima več čistilnih zmožnosti, več ne more držat nečistoč v sebi in se tvorijo oljne usedline, ki pa se nato lepo nabirajo po kotih motorja kjer je manjši pretok olja.
Drugi problem pri uničenem olju je pa če je v njem prisotna večja količina saj, saje namreč zgostijo olje in lahko postane po viskoznosti tudi 5w40...kar načeloma ni kritično za motor.
Je pa pri sajah problem ta da v olju delujejo abrazivno, in s tem obrabljajo material kjer teče olje.
Glede na @Hixxyjevo analizo, kjer se je videlo da ima v 0,9% saj v olju pri malo manj kot 10kkm prevoženih z oljem.
Pri mojem starem RF7J dizlu iz 2.gen M6, pa sem imel 0,5% saj v olju pri 10kkm (no edino avto ima 300kkm😎).
Predvidevam da je pri SkyactiveD EGR glavni krivec za prekomerno onesnaženje olja z sajami. 🤔
20kkm intervali na SkyactiveD po videnih laboratorijskih analizah ni dobro, ker enostavno olje ne zdrži. Je pa res da 200kkm bo avto zihr zdržal, v kakem stanju bo motor pa je potem drugo...
Ja 10kkm do max 15kkm intervali so vredu, ob normalnem voznem režimu (se pravi brez mestnih kratkih voženj).
Po večini videnih analiz iz laboratorija je vsaj pri Mazdinih dizlih 15kkm že neka zgornja meja za olje, dostikrat je olje na koncu že pri 10kkm, odvisno od režima vožnje in stanja motorja.
Pri tebi kolikor iz tega vzorca oljne kapljice vidim, nimaš težav z redčenjem olja z nafto, kar je super za Mazdo ki ponavadi fajn zaliva nafto not.
Edino nečistoče in saje so povečane za te kilometre, če primerjam z mojim vzorcem iz 2.gen M6, kjer ima olje pri teh kilometrih še precej rezerve (pri meni bolj nafta kvari olje🙄).
Btw: če želiš pa lahko narediš 10kkm in pošljeva vzorec olja v laboratorij in boš najbolj točno vedel v kakšnem stanju je pri teh kilometrih.
@TiEnv tvojem primeru ja, ker to olje 15kkm ne bo zdržalo kaj šele 20kkm😉
Možno da je zaradi tvojih težav z DPFom olje prej uničilo. Na koliko pa so bili intervali prej delani?
@Alexlahko prilepiš, da vidimo malo primerjavo z ostalimi vzorci.
Bi pa rabili nekoga z dokaj novo Mazdo s čimmanj prevoženimi, recimo tam okrog 20kkm, da bi videli če tile SkyactivD motorji bolj onesnažujejo olje z sajami🤔
@TiEnhja, no kot je že @Janez007 pravilno ugotovil je tvoj vzorec, nekje vmes ne v dobrem in ne v slabem.
Za te kilometre bi rekel da je malo bolj na slabi strani, ampak glede na tvoje težave z DPFom je še ok.
Videt je še nekaj rezerve, ampak več kot 8kkm mu ne bi dal.
Pozitivno je majhna količina nafte v gorivu, po sliki bi ocenil na 1-1,5% nafte kar je ok.
V olju je že dokaj dosti nečistoč in saj, zdaj lahko je to posledica tvojih težav z dpfom ali pa so bili prejšnji intervali predolgi in je v motorju polno oljnih usedlin.
Zanimivo je da imajo vaše novejše Mazde več saj v olju.
A je kateri z novim Mazdinim dizlom in malo kilometri da bi prilepil vzorec kapljice za primerjavo???
Ja možno da se bt telefona kaj tepe z obd bt vmesnikom.
Ali pa je kak muhas obd vmesnik, jaz sem mel prvo enga kitajskega in mi je ful prekinjalo bt povezavo (cca 2min), zato sem nato raje kupil malo boljši obd vmesnik OBDLink MX BT.
Ta mi dela brez težav, pa je stalno prikloplen na avto, tako da se avtomatsko ob zagonu avta vklopi in štarta Torque App na Android radiju.
Forumaš @50keda je dal na analizo olje iz njegove Mazde 6, z njegovim dovoljenjem tukaj objavljam rezultate analize.
Avto je Mazda 6 G194 2.5AT letnik 2019, ima prevoženih 33000km, z oljem je bilo prevoženo 15000km.
Uporabljeno olje je bilo Mazda Original Oil Ultra 5W30.
Napisal sem še podroben opis analize in primerjavo vzorca z vzorcem svežega novega olja.
Viskoznosti KV40 in KV100 so malo padle, glavni krivec za padec je gorivo v olju. padec viskoznosti ni tako velik ampak, ker je originalno mazdino olje že tako na spodnji meji viskoznosti 5w30 olja,
ima zdaj to rabljeno olje specifikacijo 0w30 olja. Ni pa še to nič kritičnega.
Razmerje TBN/TAN je še vredu, TBN je večje od TAN se pravi da še olje ima nekaj rezerve in je še sposobno nevtralizirati kisline ki nastajajo pro izgorevanju.
Če pogledamo paket aditivov, takoj v oči pade prisotnost Molibdena, ki ga v svežem originalnem 5w30 olju ni.
Ampak ker je avto nov, je verjetno avto iz tovarne prišel z 0w20 oljem. Originalno mazdino 0w20 olje pa vsebuje večjo količino Mo, ob menjavi olja pa nekaj malega olja ostane še v motorju
Ostali aditivi se vidi da so se s kilometri porabili, za Bor ki je v tvoji analizi 10ppm večji pa je verjetno zaradi druge serije, ker pri različnih serijah polnjenja olja v tovarni lahko pride do manjšega odstopanja aditivov, 10ppm je znotraj toleranc.
Malo povečan Silicij, nič pretresljivega, malo več prašnega okolja, nekaj malega doda še okolje ob jemanju vzorca, tako da je vrednost ok.
Goriva (bencina) v olju je 1,5%, kar smo že videli na vzorcu kapljice, takrat ocenil na 2% (sem bil blizu z oceno goriva).
Je pa to pričakovano, ker gre za bencinarja z direktnim vbrizgom, drgač pa ta količina še ni problematična.
In v tem primeru vidimo tudi na obrabi, da ni panike.
Pri obrabi materiala samega motorja so vrednosti odlične, razen malo izstopa baker (Cu) 17ppm, ampak ker je avto še dokaj nov je to verjetno še od vtekanja.
Baker se v motorju večinoma uporablja kot zlitina za razne ležaje (npr. ojnične), glede na obrabo 4ppm Al in 17ppm Cu mislim da so ležaji iz bakrove zlitine ki jo imenujemo Aluminijev bron (Cu Al5).
Tak da zaenkrat vse štima, mogoče bi lahko delal tudi daljši interval npr.18kkm ampak to bi moral preverit z analizo pri 18kkm.
Zaenkrat pa tak interval in tak režim vožnje deluje odlično in glede samega motorja ni za pričakovat težav.
@Janez007če je M3 G120 še v garanciji, pol ne bi mešal drugega olja zraven.
Kot drugo Dexos2 je bolj namenjen dizlom, ampak načeloma ne bi bilo nič narobe če bi vlil zraven, ni pa optimalno.
Nvm kaj si mislil s tisto drugo slikico Mazdinega olja, za G120 mora biti olje Mazda Ultra 5w30.
P. S. Mazda Ultra DPF 5w30 je za dizle.
P. S. S: glede na sliko šipke olja, še ni panike, imaš cca pol centimetra nad minimumom. Jaz bi pustil zako kot je pa spremljal če še kaj olja požere, bi pač pol prej naredil servis.
@Janez007 namesto navadne masti priporočam bakreno mast zaščiti pred rjo, bakrena mast zdrži višje temperature in ne bo raztekla ob morebitni višji temperaturi, ki lahko nastane na pestu sprednjih zavor.
Jaz vedno uporabljam bakreno, z njo tudi namažem vodila zavornih čeljusti tam ko nalega zavorna ploščica. Tako ploščica lepo drsi po vozilu in nič ne more zarostat, posledično ne morejo zaštekat zavorne ploščice.
Aja tudi za vijake koles uporabljam bakreno mast v spreju.
Tako je, kot je že @Janez007napisal vsi proizvajalci avtomobilov stremijo k nižji porabi goriva in eden od načinov je tudi optimiranje porabe z olji.
V menjalniku pravtako pride do trenja med zobniki zato so tudi menjalniško olje priredili Eco standardom. Kar pa včasih ni najbolje za samo dolgotrajnost komponent.
Zdaj za Mazdin menjalnik glih ne morem rečt da ni vzdržljiv, kar se tiče samega prestavljanja pa bi lahko bilo boljše.
@dvorjanja odvisno od motorja, če je bil pravilno skonstruiran je ok. Pravtako je odvisno tudi od režima vožnje za kake trackday varijante glih ni.
Sem pa tudi jaz bolj pristaš gostejšega olja, zaradi rezerve v viskoznosti pri novejših motorjih ki mešajo gorivo v olje. 0w20 olje pa je jasno namenjeno varčevanju z gorivom in ne žganje na blokadi.
Se strinjam 5w30 je nekako najbolj univerzalno.
@Binija z kapljico lahko vizuelno ocenimo, ne moremo pa oceniti dejanske obrabe materiala v motorju.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
@Deeyanzakaj pa nisi že zdaj dal stestirat injektorje, če že imaš v planu??
Ker zna bit da so injektorji vir tvojih težav.
Če so krivi injektorji, pol po odstranitvi DPFa itak več ne bo težav, bo pač malo bolj dimil in je to to, razen pri prekomernem puščanju injektorja ti lahko naredi luknjo v bat🤪
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani