Ja, ampak v današnjih časih se podmazuje drugje in z drugim sredstvom, ne z mastjo in oljem. In če podmažeš z dovolj debelo kuverto, stečejo stvari, ki sicer nikakor ne bi... Tako, da, ja, se strinjam z @Brane, rodil si se 45 let prepozno...
Ko so imeli dizelaši kompresijo 24:1, turbino in izpust ven, se ni tako zabasalo. In krivulje so bile pri isti porabi krepko višje kot so sedaj...
Sedaj imajo pa dizelaši kompresijo 16:1, turbino, vračanje izpušnih plinov v sesalni kolektor, katalizator, PDF, čakam samo še, da bodo na koncu imeli še balon, v katerega bodo zbirali izpušne pline, jih reciklirali in vrnili v sesalno cev... ... ... Se pa samo še saje nabirajo po motorju. In pri bencinarjih ni bistveno drugače... Se pa saje malo manj nabirajo, če se dizelaša uporablja tako, kot naj bi se ga: če ga že vžgeš, potem mora narediti min 50 km, preden ga spet ugasneš. Še boljše pa, če jih naredi vsaj 500, preden ga ugasneš.
Je pa avto zaradi teča "čistejši", kajti saje so v bistvu ogljik. In če se ogljik v obliki saj nabere v motorju, ga manj reagira s kisikom in v obljiki ogljikovega dioksida zapusti motor - torej je manj izpustov CO2...
No, tebi je smešno. Jaz sem pa pred skoraj 20 leti sedel na sopotnikovem sedežu precej nove Mazda 6 2.3l bencinar, ko se je lastnik odločil, da bo malce pred menjavo še poradiral gume in na parkirišču pridno navil volan in stopil po stopalki za plin. Naredila sva par krogov, nakar je začelo tolči v motorju. Domov je šel z avtovleko, motor pa na generalno ...
Mogoče je pa zaradi prevelike bočne sile glavno gred toliko potisnilo na eno stran, da so ojnice začele prijemati v blok motorja.
Mislim, avto ne zariba kar tako hitro. Kot je že omenjeno, ima oljno črpalko, ki poganja olje in podmazuje ležaje. Če bi že slučajno res prišlo do tega, da bi zaradi velike bočne sile ali zaradi velikega naklona olje steklo na eno stran, te signal na armaturki na to opozori. Verjemi, vem, kaj pišem. Če kateri avto NIna ravnem, je to moja BTjka. In pri resnično skrajnem nagibu (v bistvu je to kar težko opisat: avto je bil pod kotom 45° po hribu gor, se pravi nisem vozil naravnost v hrib, ampak postrani. Strmina je bila pa tudi "besna". Na "uč" bi rekel, da tudi vsaj kakšnih 45°. Tisti, ki ste bili na MPL - tam, kjer je "Racman" hotel s kamero snemat, kako peljem, pa je preslabo pritisnil gumb in ni posnel nič, potem je pa hotel ugasnit kamero in je dobro pritisnil gumb ter kamero pravzaprav prižgal in snemal sebe, kako preklinja, ko pešači v hrib za nami. No, tam blizu je tista skladovnica drv in tam naprej je potem vlaka gor. Tam.) Avto je tam nekaj časa delal na mestu, ker sem z vitlom nekaj vlačil. Po minuti, mogoče dveh se je prižgala lučka za olje, ker je padel tlak v sistemu - črpalka je začela srebat zrak. Avto sem malo prestavil, pa je bilo rešeno. In BTjka teče še danes, kljub temu, da jo vozim po samih bregih in naklonih.
Pa še prigoda z enim prijateljem, ki je imel Daewoo Nubiro. Se peljeva iz Maribora proti Ljubljani in pred Slovensko Bistrico opazim, da se mu je prižiga lučka za olje. In ga na to tudi opozorim. on pa čisto hladno: "Ja, ja, sem opazil." In vozi dalje. Si mislim, da najbrž poskuša priti do kakšne črpalke. Prideva do črpalke pri Slovenski Bistrici in on kar mimo. Ga vprašam, če ne bo ustavil in on meni: "Zakaj pa? A moraš na stranišče?" Ga spomnim na lučko, on pa samo zamahne z roko in pelje dalje. In tako vse do Vranskega, ko je malo pred cestnino naenkrat prižgal vse štiri smernike in zavil na odstavni pas ter razložil: "Olja je zmanjkalo, ga moram dolit." Ga trapasto gledam in mu omenim, da mu lučka sveti že od Slovenske Bistrice. Pa mi prijatelj odvrne: "Ja, ampak zdaj se je pa nehalo kadit zadaj." Avto mu je namreč toliko olja pokuril, da je bila zadaj dimna zavesa kot za starimi Wartburgi. In dokler se je kadilo, je bilo olje še v motorju, ko se je nehalo, je bil pa čas, da ga spet dolije - ne glede na lučko. No, s tem avtom se je vozil potem še kakšen teden, dokler ni v trgovini prevzel novega, tega pa peljal na Surovino. Zato se ni preveč obremenjeval z lučkami na armaturi. Ampak motor kljub temu ni zablokiral. In na Surovino ni šel z avtovleko ampak se je tja odpeljal sam. Še vedno se je vrtel. Tako da, ne delat neke prehude znanosti. Motor, če je zgledno vzdrževan, brez težav naredi 1.000.000 km. Pri kilometrih, ki jih delamo v Sloveniji (statistika za leto 2017 pravi, da so vozniki motornih koles in avtomobilov v povprečju prevozili 7200 km), bo avto prej sprhnel preden bo naredil toliko kilometrov. Torej lahko za motorje tudi malo manj zgledno skrbimo, pa malo bolj poredko menjamo olje pa tudi malo slabšega lahko damo notri, pa bo še vedno zdržal tistih 300.000 km, kolikor jih imajo avtomobili ob predaji v uničenje.
Jaz sem dal en primer in sem izbral vozilo kar od avtorja teme (upam, da mi ne zameri!). Hotel sem samo prikazat to, kako hitro lahko ljudi spelje? na "kriva pota"...
Sploh, ker nih?e od komentatorjev ni omenil, da tudi odstranitev DPFa nekaj stane. Na tak na?in se ljudi v gostilni hitro prepri?a v "dober posel". Krivo je pa potem vse drugo, samo pomanjkanje zdrave kme?ke pameti ne...
Nov DPF stane okoli 300?, skupaj z menjavo okroglih 500?.
Zdaj pa vzemimo en hipoteti?ni primer: Janez007 danes iz svojega dizela?a odstrani DPF.
Kako skozi tehni?nega? Na tehni?nih pregledih pregledniku stisne 100? in on mu potrdi. Torej se bo Janez007 5 let vozil brez DPFa in brez regeneracij, kar pomeni, da mu tudi kraj?e vo?nje ne bodo te?ava. V petih letih pa bo pregledniku izpla?al ?e toliko, kolikor bi dal za nov DPF. Ampak...
?ez pet let bo njegov avto star okroglih 10 let. Glede na to, da ima zdaj 125.000 km, jih bo ?ez 5 let imel vsaj 250.000 - manj jih gotovo ne dela, druga?e ne bi vzel dizela?a. Deset let star avto z vsaj 250.000 km je pa po?asi ?e itak zrel za menjavo...
In glede na to, da smo kljub vsemu Balkanci (?eprav bi radi bili Evropejci in se imamo za "nekaj ve?", primerjave ka?ejo druga?e), so pri nas vedno bile "mu?ke" in vedno bodo0. Noben zakon, nobene kamere, noben program tega ne bodo prepre?ili. Zakon je zato, da se kr?i, glede kamer bo uredila Nata?a Pirc Musar, program bodo pa ?e "shekali"...
drugace pa, take voznje (po klncih dol itd) niso problematicne za mazde
na avtocesti se peljes 150 ali mal vec, 3x zaviras, ker ti kaksen tovornjak skoci na levi pas, in cetrtic bo ze treslo...
Ne vem.
Kadar imam pripeto tovorno prikolico, ne vozim ve? kot 100 km/h.
Kadar imam pripeto po?itni?ko prikolico, ravno tako ne vozim ve? kot 100 km/h.
Kadar imam otroke s seboj (sploh, ?e jih je vseh 5), ne grem ve? kot 130 km/h.
Kadar sem sam v avtu, grem v slu?bo - do tja pa ni avtoceste...
Glej, ne mi zdaj za?et, da 130 ni nobena hitrost in da je 150 nekaj povsem normalnega in tako naprej. Vzemimo teoreti?ni primer, da ima? ?isto avtocesto in ti uspe 100 km dale? peljati s povpre?no hitrostjo 130 km/h. Pot bo? prevozil v 46 minutah. Zdaj pa vzemimo teoreti?ni primer in iste pogoje, le da vozi? s povpre?no hitrostjo 150 km/h. Isto razdaljo bo? prevozil v 40 minutah. Torej je zgolj 6 minut razlike. Pa ?e to teoreti?no, v praksi ti pa en tovornjak "ven sko?i", pa ti pobere ?e to razliko. Kaj ima? potem koristi od tistih 150 km/h? Ve?jo porabo, ve?je tveganje in bolj zrahljane ?ivce, pa ?isto ni? drugega. Ampak odlo?itev je v glavi vsakega posameznika. Jaz grem najve? 130, ostali pa, kakor ?elite.
Vseeno mislim, da ?e zaviram od 130 na 95, kolikor se vozijo tovornjaki po avtocesti, ali pa ?e ti zavira? od 150 do 95, ni tako bistvene razlike. Razlika je edino, kdaj za?ne? zavirat - a ?e prej predvidi?, da bo zavil ven, in popusti? gas pa za?ne? zavirat, ali pa ?e prej predvidi?, da bo zavil ven, pa pohodi? gas na mrtvo, da ne bo zavil pred tebe. Pa se on vseeno znajde pred teboj. Ampak to pa spet ni krivda avta...
Kakorkoli, jaz imam originalne diske in vedno menjam za Mazdine plo??ice, pa mi niti ne trese, niti ne vibrira, niti ni trdo. Govorim o zavorah Redno pa trese, vibrira in je trdo pa takrat, ko sva z ?eno v postelji. Zato pa imava pet otrok. Vidi?, mogo?e je pa to problem pri 90% Mazd - da lastnikom in lastnicam trese ob napa?nem ?asu...
Hja, ve?, tako, ?isto odkrito: ?e s slabega avta pride? na dobrega, si fasciniran kot Alica v ?ude?ni de?eli. ?e pa s Honde pride? na Mazdo, pa tega navdu?enja ni, prav tako ne nekih ekstremnih ob?utkov bla?enosti. Honda je namre? zelo solidno vozilo, ?eprav baje v klaso solidnih vozil spadajo VAGi...
Kakorkoli, zdaj mi je jasno za marsikatero re?, zakaj te je zmotila...
V glavnem, ne se preve? sekirat. Tako kot Hondo: to?i gorivo in vozi. Ve?, kot bo? vozil, bolj?e bo delala...
Slivka, tvoja Mazda 5 ?e ima pdf filter? Glede bremz pa lahko re?em, da primejo vsaj pol manj kot na Hondi. ?e pravite, da je to normalno, se bom navadil tudi na to.
Sem preiskal internet po dolgem in po?ez in na?el tole. No, tega PDF- filtra na?a Mazda 5 nima.
Ja, dvolitrski turbo dizel iz leta 2010 pa je ?e imel DPF. In tudi na?a ga ima.
ne poslusat slivke glede zavor...
90% foruma ti potrjuje (tudi testi revij) da imajo mazde (razen zadnjih letnikov) zanic bremze...
se pa resi dokaj enostavno z boljsimi diski in ploscicami in primernim oljem (npr ATE ploscice/diske, in olje 5.1)
Ne, res, ne poslu?at, res ne.
Usedi se v avto, po?alvaj tistih 15? za gorivo, pa se pripelji. In se sam prepri?aj. In si bo? 90% sam potrdil kaj je res in kaj ne.
Imam pa ?e eno vpra?anje: Janez007, si prej imel Hondo?
In o dizela?ih ?e najve? vedo lastniki bencinarjev...
Janez007, ne sekiraj se. Mazdini dizela?i so taki, da ve? ko jih vozi?, bolj?e delajo. Ti pazi na cestno-prometne predpise, za ostalo bo poskrbela Mazda. Tudi mene so stra?ili z ne vem kak?nimi stro?ki in te?avami. Pa imamo na na?i Mazdi 5 preko 280.000 kilometrov. In ?e vedno se vrti. Sicer je res, da imamo precej dalj?e vo?nje, ampak dobro.
Kar se zavor ti?e, samo ne "aftermarket". Tu na forumu jih je nekaj, ki so pri?li na katerega od MPL. Ti lahko razlo?ijo, kje ?ivim. Hribi, dolgi spusti,... Imam 5 otrok, tako da so v Mazdi 5 vsi sede?i zasedeni. Kar pomeni, da je vozilo obremenjeno. Na po?itnice gremo s po?itni?ko prikolico. Glede na to, da nas je sedem, ima prikolica poleg kopalnice s strani??em in kuhinje tudi sedem le?i??. Torej je jasno, da ni ravno ?epna izdaja, ampak da je "en kos prikolice". Zavorne plo??ice sem vedno dajal originalne na poobla??enem servisu. In glej ?udo, zavorni diski so ?e originalni - pri ve? kot 280.000 prevo?enih kilometrih! Brez tresenja, brez slabega prijemanja, brez te?av. Stvar dela. Ogromno pa jih je tukaj na forumu, ki so bili pametni, menjali plo??ice, naslednji? morali menjati ?e diske in ?e vedno so nezadovoljni. Ampak tu bi lahko ?e za?eli debato o na?inu vo?nje, ne pa o kvaliteti zavor. Ker ?e meni zdr?ijo po vseh teh hribih (in ne vozim samo jaz ampak tudi ?ena), potem zavore niso problemati?ne...
Turbina? Kako so mene stra?ili, da je potrebno dizela?a pustiti kak?no minuto ali dve na mestu te?, preden ga ugasne?, da se turbina ohladi. Ko se peljem domov, imam ravno zadnje tri kilometre strm vzpon z zmerno do prete?no 12% naklonom. Doma ?e nikoli nisem hladil turbine. Pripeljem na dvori??e, parkiram v gara?o in obrnem klju?. Pa je turbina po 280.000 km ?e vedno originalna.
Mrzlega dizela?a ne sme? ?gat na obrate? Hja, dobro, tu mogo?e imam eno posebnost, pa mogo?e nisem ravno merodajen za to izjavo. Zakaj? Ko grem zjutraj od doma, prestavim v drugo prestavo in spustim po bregu navzdol. In prve tri kilometre te?a avta rine motor na obrate. ?e mrzel gre tja do 4500 obratov na minuto. Po treh kilometrih pa se naklon toliko poravna, da ?e malo "gas" pritisnem. Ampak res malo. Torej, mrzel sicer gre v obrate, ampak ne pa pod obremenitvijo. In ker ni pod obremenitvijo, se ne segreva prehitro, zato se ni za bati, da bi pri?lo do kak?nega pokanja zaradi hitrega temperaturnega raztezanja in podobno. Le?aji pa dr?ijo. ?eprav mrzlo olje nima take mazalne sposobnosti kot segreto. Ampak Mazge to ne moti.
Na servis jo pa vedno vozim v A-Cosmos v BTCju. Enkrat (pravzaprav trikrat: prvi?, zadnji? in nikoli ve?) sem jo peljal v Koper. Odsvetujem. Pa na?o drugo Mazdo (BT-50) sem vozil v Kromberk, dokler je servis ?e bil tam. Po pravici povedano nisem jokal, ko so ga zaprli... ?e preden so ga zaprli, sem se mimo njega vozil v BTC...
Jah, tudi dizela?i kdaj zatajijo... Zdaj pa rabim hitro dober nasvet, da tole kresnem. Govora je o Mazdi 5 iz leta 2010. Ko dam kontakt, se vse lu?ke normalno pri?gejo. Ko klju? obrnem na "zagon", se ugasne, kar se normalno ob zagonu ugasne, ostalo normalno sveti, zaganja? pa ne zavrti. Do te?ave je pri?lo kar naenkrat, ni se prej dogajalo, da bi pri zagonu imeli kakr?ne koli te?ave. Poskus z v?iganjem na kable ni obrodil sadov, rezultat je enak.
Na pot sem nato od?el z BTjko, ko sem se vrnil, sem spet posku?al ampak Mazda 5 vztraja pri svojem in trmasto mol?i.
... ... ... ... O zavorah pa raje nebi ker so original podn od podna, cene pa take da te srt prime.
Sicer tole ni prava tema za tako debato ampak mene srat prime, ko berem, kaj ljudje tu pi?ejo. Kdor je kdaj bil na MPL ve, kje ?ivim. In po kak?nih cestah se vozim. Kdor me pozna (ali pa vsaj spremlja forum), ve, da od svojih vozil zahtevam precej. Pa vedno zavorne plo??ice menjam na poobla??enem servisu in vedno za Mazdine in nobenih drugih. Pa mi ne na BTjki (blizu 150.000 prevo?enih kilometrov) ne na Mazdi 5 (kmalu bo 280.000 prevo?enih kilometrov) zavore nikoli niso cvilile, tresle vibrirale in ne vem kaj ?e vse... Zavorni diski so pa na obeh vozilih ?e originalni.
Mogo?e je bolj problem v voznikih kot pa v originalnih zavorah...
Ampak, kot re?eno, tole ni prava tema za to debato, tako da za?etniku teme ?elim dobro prodajo in to je to.
Tudi meglenk ne sme? uporabljati, razen v megli. Pa jih VolksWagen pri?iga sam ob vsakem vremenu - tudi de?ju. In slepi tiste, ki prihajamo v kri?i??e...
Jest nebi reskiral. Za 5? dobis liter original mazda olje in se pac ne splaca. Vsaj po moji logiki. To staro olje pa lepo recikliraj pa je.
Mislim, da se nismo dobro razumeli: tega olja ne bi uporabil za mazanje motorja. Tja gre res to, kar ti pi?e?. Za 5? po litru originalno Mazdino in konec.
To staro olje bi jaz me?al v nafto in ga skuril med delom. Z motornim sem to ?e po?el, enostavno na 50 litrov nafte liter motornega (pa saj ga nikoli ni toliko ostalo, ampak nekako v tem razmerju) in je zadeva ?la lepo skozi. Ne vem pa, kaj bo naredilo kompresorsko in hipoidno olje? Je tu kdo kak?ne petrokemi?ne stroke ali kaj podobnega?
Za?ne? se ogrevat na kurilno olje, pa not zme?a?.
BTW, ni BTjka tudi na kurilca?
Da bi se sredi gozda ogreval na kurilno olje... Nisem ?e pri?el na to idejo, no... Vseeno mislim, da me polena pridejo ceneje...
In ne, BTjka NI na kurilno olje! izpu?na cev je rde?a od... od... od... od odseva pri son?nem zahodu...
No, naj najprej to?no razlo?im, kaj je to staro olje: gre se za motorno, hipoidno in kompresorsko olje, ki ?e nikoli ni bilo v uporabi. Je ?e v originalni embala?i. Embala?a je bila odprta, iz nje izto?ena potrebna koli?ina, ostalo pa spravljeno "za vsak slu?aj". Nekatera teh olj so stara ?e skoraj 10 let. Vsega skupaj pa je okoli 50 litrov.
Torej, pri?el sem na idejo, da bi na vsakih 50 litrov nafte v BTjko nalil ?e liter olja.
Zdaj pa vpra?anje: lahko nastanejo kak?ne te?ave zaradi tega? Dobro, za motorno olje vem, da ne bo te?av. malo bolj bo podmazalo injektorje in ?rpalke, mogo?e malo bolj pokadilo in to je to. Kaj pa hipoidno olje in olje za kompresorje?
Dvigalka zagotovo ni, ker ima Mazda 5 dvigalko na levi strani...
Pri nas je bil podoben primer, nekje zadaj je butalo. Sem sina zaprl v prtlja?nik in vozil po grbinah, pa je poslu?al in iskal, kje ropota. Na koncu smo pri?li do vle?ne kljuke, ki je bila pospravljena v rezervni gumi...
Poskusi ?e ti koga zapreti zadaj noter, da bolj natan?no dolo?i?, od kod izvira zvok. Potem bo la?je iskat naprej. Preveri pa tudi vpetje in pritrditev rezervoarja. Na grbinah se lahko malo premakne, pa ti to?ilna cev udari v karoserijo. Sicer naj bi bila tam okoli guma, ampak si mislim, da ?e se je gorivo kaj ve?krat polilo, da je lahko tista guma le ?e "bolj simboli?na"...
Pi?e nekako v smislu, da ?e v devetih letih nisem BTjke nikamor tako ruknil, da bi odprlo zra?no vre?o, bodo to naredili oni, samo tja naj jo pripeljem...
Ko pla?a? take posege, pri katerih nisi zraven, pa naro?i? raznorazne stvari, pa pre?ivi? ure in ure v avtu in ugiba?, kaj bi lahko bilo, na koncu ugotovi?, da bi te pri?lo bistveno ceneje, ?e bi ubral najdra?jo verzijo: peljal avto na poobla??eni servis, recimo v BTC...
Tam so na?eloma v redu, ?e ne naleti? na gospoda Bizgeca, kar pa je malo verjetno, ker je on ened od "vi?jih ?efov". Tako lahko v BTCju pride? kve?jemu do Majesa, ki pa je mojter svojega poklica in bo hitro vedel, o ?em se gre...
Kakorkoli, v izpu?nem sistemu se tem novim, pobencinjenim, dizela?em nabirajo saje, ki ovirajo gibanje ventilov in loput in to zna biti problem, ker ima avto zelo nemiren tek pri manj?ih obratih. In avtor teme ravno nekaj takega omenja...
?e cuka samo pri nizkih obratih, pri visokih pa ne, potem ne more biti zama?en filter. Ker ?e je premajhen pretok pri majhnih obratih, je pri ve?jih ?e toliko bolj Torej bi pri ve?jih obratih ?e bolj cukal - ?e bi sploh ?el v visoke obrate.
A si mogo?e takrat, ko cuka, opazil kak nenavaden dim iz izpu?ne cevi?
Ker novodobni dizela?i so se ?e toliko pobencinili, da je prav ?alost. V?asih so delali pri kak?ni spodobni kompresiji, npr. 22:1, zdaj pa so jih spravili na skoraj bencinskih 16:1. Pa v nafto me?ajo solatno olje. Poleg tega imajo v izpu?ni cevi celo znanost in imajo poleg turbine ?e neke ventile za vra?anje izpu?nih plinov v sesalni kolektor in podobno. In ker se zaradi vsega tega nabira precej ve? saj, se vsi ti ventili in lopute in prekati in kaj jaz vem kaj vse za?ne zatikati. In potem je najbolj?e, ?e se odpelje? v BTC in razlo?i? g. Majesu, kaj in kako je na stvari.
Kolikor vem, Mazda 5 nima ?asije... To je privilegij B-serije. In tudi, ?e je ?asija rejnata, ni take hude panike, ker je ?asija iz precej debelej?ega ?eleza kot karoserija in ne prerjavi tako hitro.
Ko pa si ?e omenil bru?enje: nekajkrat so mi ?e ponujali nekak?ne teko?ine, ki naj bi jih samo nasprejal po povr?ini in bi samo o?istilo rjo. Pa neke barve, ki jih lahko kar ?ez rejnato ?elezo barva? in vse lepo za??iti. Sicer je bilo to v kontekstu obnove ?elezne ograje na zunanjem stopni??u, ampak ?elezo je ?elezo, pa ?e je privito na stopnice ali na kolesa. Kako se pa te za??ite obnesejo?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja, ampak v današnjih časih se podmazuje drugje in z drugim sredstvom, ne z mastjo in oljem. In če podmažeš z dovolj debelo kuverto, stečejo stvari, ki sicer nikakor ne bi... Tako, da, ja, se strinjam z @Brane, rodil si se 45 let prepozno...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani