Tako je edino pravilno. ?e posebej pomembno ?e je avto avtomatik in parkira? na klancu, da ne sloni avto na menjalniku oz. motorju, saj se bojda tisti precej skromno dimenzioniran "?tift" pozicije P lahko tudi odlomi.
Jp,saj konec koncev je pri ro?nem menjalniku isto, najbr? tudi ni fajn da avto sloni na menjalniku
Jaz rocne skoraj nikoli ne zategujem... samo dam v "P" in ugasnem ... edino ce ga pustim na kaksni strmini ... Enako sem pocel tudi ze prej z navadno rocno in recimo rocnim menjalnikom ...
Jaz tudi tako delam. Mi pa je 1x zmrznila ro?na na Lancii.
Ja to stvar sem pa enkrat ?e bral na tujem forumu. Eni pravijo prvo zategne? ro?no, nato da? v P; drugi da dr?i? pedalo na bremzi, nato da? v P in nato zategne? ro?noD tretji pravijo ro?ne ni potrebno zategovati ?e nisi na klancu.
Pojma nimam kaj je prov ampak jaz uporabljam drugo varianto, avto ustavim, dr?im bremzo, dam v P, zategnem ro?no, spustim.
Kaj pa vi?
Fajn je tako: dr?i? bremzo , da? v P, zategnes ro?no in spusti? nozno bremzo. Tako avto ne sloni na menjalniku..
Naredis isto, kot pri navadni rocni... le da tukaj samo potegnes gumbek ... Se mi je ze parkrat zgodilo... Zategne se tudi, ce ni kljuca zraven... ali ko je popolnoma ugasnjen... Le sprostit je potem ne mores brez kljuca in tega, da pohodis pedal zavore ... Sem tudi ze sam imel tako situacijo ... ko je bil pri avtomatiku v "N" in sem sel nekaj ven... Ce das v "P" se itak aktivira tudi blokada ...
Kljuc imas v zepu pri novejsih ... in rocno lahko vedno zategnes ... Edini pogoj je, da je akumulator OK
Nisem tega mislil. Torej,pripeljes se domov, ugasnes avto, menjalnik ostane v "D", fizi?no ne zategnes ro?ne, izstopis iz avta... A bo menjalnik sam prestavil v "P", preden ti bo dovolil iti iz avta?
Jaz ro?ne nisem skoraj ni? uporabljal pa je po 11 letih ?e vedno delovala tako kot takrat, ko je bila nova. Tudi te el. ro?ne ne vklapljam razen kadar je nujno, je pa zdaj fino fajn z uporabo hillholderja, kjer je ?e bolj enostavno kot s klasi?no ro?no.
Me pa nekaj drugega zanima. Recimo situacija: pripelje? in je avto v leru oziroma v N pri automatikih. Stopi? ven, ker si recimo pozabil telefon doma. Avto za?ne lesti po klancu navzdol, zagleda? in ste?e? proti njemu, odpre? vrata... kaj pa zdaj. Pri klasi?ni ro?ni si samo zagrabil ro?no in potegnil ter je avto obstal. Pri elektri?ni pa naredi? kaj? Nekako se mora? vr?t na sede? in zabremzat, ker poteg gumba na el. ro?ni verjetno ne bo naredil kaj koristnega.
Sej ne re?em, da je to dnevna situacija, se pa je v mojih 30 letih vozni?ke tudi ?e 2x zgodilo, da sem tako "lovil" pobegli avto.
Ponavadi ne more? klju?a vzeti iz klju?avnice, ?e menjalnik ni v "P". Kako je pa to re?eno pri novej?ih avtih s karticami in kljuci v ?epih pa ne vem...
Med voznjo iz D v R pri Mazdi ne gre... samo do N se da saltat, potem pa je neka blokada... no mogoce bi slo, ce bi na silo probal ...
Veselica je, ce se v avtopralnici ?igras? s tem... Sva bila s kolegom enkrat ... mislim, da je bila Insignia... in je kolega oritisnil gumb za rocno... seveda jo je zategnilo, ko je trak avto vlekel skozi pralnico... in je kar naenkrat zacelo avto vleci z zategnjeno rocno... potem pa panika, ker se ne da odblokirat rocna... sele, ko pohodis pedal bremze, se da rocna sprostit ...
Pa si dejansko probal med vo?njo dati iz D v R? Jaz ne upam probat.
Fantje, hvala vsem za nasvete. Pregledal vse releje, enake malo pozamenjal med sabo, a problem ostaja. Vsa elektrika dela, a avto ne vergla in niti na porivanje ne v?ge. S faznpriferjem sem probal, ?e pride tok do ?tarterja in pride. ?udno mi je pa to, da pride tud ko je kontakt izklopljen. Torej na ?tarterju je skus tok. A ni to mal ?udno?
Mislim, da je po 18. letih napo?il trenutek, da za?nem razmi?ljati v smeri razgradnje. Vsaka nadaljnja investicija (tudi morda v mehanika) je glede na vrednost avta nesmiselna. Je tud ?e precej rjav... Morda koga zanima za dele?
Kaj pa ?e bi ga peljal do nekega zaupanja vrednega elektri?arja ? Da ne bo na koncu zgolj neka malenkost? Si iz Ljubljane?
3000EUR se mi zdi kar precej zverinska cifra (je zgoraj navajal da naj bi motor dobil za 2000 in 1000 potem ?e vgradnja). Sicer ne vem zakaj bi vgradnja stala 1000 pri identi?nem motorju, ampak ok
Aja... Jaz sem razumel,da je v ?tartu pri?akoval stro?ek 3jurje in da je potem po zadnjem obisku servisa, ugotovil da ni tako hudo.
Pozdravljeni danes sem bil na ogledu motorja... izgleda ok, na njem je zamenjana ?e novej?i model te ?rpalke in verige, tako, da naj nebi pri?lo ve? do trga te verige... ko dobim serijske teh delov napi?em... da si lahko ?e kdo drug preventivno zamenja... 2 dni potrebujejo za zamenjavo in 2 dni za test avta po vgradnji, da vse ?pila ok... so mi pa rekli, da so ?e re?evali nekih 50 primerov trga te verige in ravno vmes stopi gospod s istim problemom, in mi pove, da je totalno razo?aran in da po popravilu gre avto takoj v prodajo...
Ne zariba, ?e pogleda? enkrat na vsaka dva redna nivo olja. ?e zaradi tega, da ni nivo previsok zaradi pogostih prekinitev regeneracije. ?e pa opazi?, da se nivo olja drasti?no zni?uje je to alarm, da je oz. bo nekaj hudo narobe.Takrat ?e lahko re?i? motor pred po?kodbo.Ko se enkrat pri?ge rde?a lu? stop in znak za olje, je ponavadi ?e prepozno. Zato pravim, raje poglejtecnivonolja bj pogosto, kot pa niki med intervaloma rednega servisa. Veliko ljudi misli, da je dovolj, da vsako leto enkrat peljejo avto k mehaniku, ko zasveti lu?ka za redni servis in to je to. Da bi vrgli eno oko na posodico z zavorno teko?ino, pa pogledali nivo hladilne teko?ine to je pa ?e preve?. Marsikatero te?avo in stro?ek si prihrani? s tem. Avto je treba tudi poslu?ati in se vsakr?ni spremembi v zvoku ali obna?anju posvetiti. A kaj, ko je ve?ina voznikov taka, da samo pali in vozi. Pa tudi, ?e gre z napol prazno pnevmatiko naprej.
Nekaterim modelom gori samo ena lu? in tega sami ne opazijo lahko tudi mesec dni... dokler jih kdo ne opozori.
In tako naprej...
...in kopica senzorjev in sistemov za pomo? vozniku, dostikrat ?e potencira ta dar dolo?enih ljudi,ki NIKOLI ne pogledajo pod haubo, se nikoli ne sprehodijo okoli avta....
To?no zato pa je meni Mazda v?e?, ker ?e vsaj delno razmi?ljajo o tem, da je to "drivers car" in da njihovo geslo "jinba ittai" ni iz trte izvito. Pri mnogih drugih znamkah ?e te?ko to re?em in marsikatera (na misel mi prihaja tako ?koda kot VW) je ratala ?isto sinteti?na in res samo korak do avtonomne vo?nje, ko bodo na?i avti samo ?e taksiji mi pa prikraj?ani za u?itke za volanom.
Jp,tocno to. Ko se vsedem v Mazdo imam filing,da mi je narejena po meri, medtem ko so npr.kaksni Nemci dolgo?asno nahmgnjeni k perfekciji....
?koda je parkirana pred hi?o,mazda pa ?aka pred hi?o....
Ja, mejni primeri so pa povsod. Tako to je, in umetna inteligenca v takih primerih konkretno potegne ta kratko. No ta kratko potegnemo mi
ne vem kaj si hotel povedati, omenil si da je nekdo rekel, da tak avto ni za na cesto, ?e ne pri?ge sam lu?i
Mislim da je on rekel,da ni za na cesto avto,ki ima avtomati?no pri?gane prednje lu?i,zadnje se pa ne pri?go avtomati?no ob manj?i vidljivosti... Nima pa proti avtom,kjer je potrebno katerekoli lu?i sam pri?gati.. Jaz se strinjam z njim.
Kdor ne vidi podnevi ob normalni vidljivosti avta pred seboj z zadnjimi lu?mi ali brez... naj vrne izpit.
Ne resno, ?e ne vidi? avta pred sabo, ki ni osvetljen podnevi, kako bo? videl biciklista, pe?ca, al pa karkoli drugega, ki se pojavi kot ovira pa nima lu?i. ?e ima? s tem te?ave, potem vozi? ali prehitro glede na razmere ali pa si se polenil in pri?akuje?, da te bodo neke lu?ka ?e opozorile.
Verjetno vemo, da je potrebno vozit s tako hitrostjo, da pred oviro pravo?asno ustavimo, ker recimo skale, ki so padle na cesto pa? nimajo vgrajenih lu?k. Mislim, da je marsikaj bolj pomembnega kot pa pri?gane lu?ke zadaj ob normalni svetlobi je pa dobro, da se pa ?top lampe ?imbolj vidijo, ker tisto te pa zna presenetit, ?e ne svetijo dovolj dobro in se nekdo pred tabo spomni naglo zavreti.
Back to topic.
Jaz se s tem nisem ubadal, ker avto je star 11 let preko 270kkm in se lu?i ves ?as takole pri?igajo. Do zdaj sem samo par let nazaj menjal svetilke, pa ne zato, ker bi crknile ampak so ?e rde?kaste postajale. Marsikdo sploh avta nima tolk ?asa, da bi ga moralo to skrbeti.
Ok,recimo prakti?en primer ,ki me mnogokrat doleti:
Kolesarim po mestu in dohitevam ob cesti ali na parkingu parkiran avto. ?e ima pri?gane lu?i , nekako sklepam, da zna speljati in Me seveda , kot manj vidnega udele?enca, spregleda.
?e pa ima to isto vozilo zadaj ugasnjene lu?i , pa ne morem vedeti,a je parkiran (z ugasnjenim motorjem) ali pa je spet tik pred tem,da mi zapre pot...
In isto je ko se mu priblizujem z avtom... Pa? bolj si pozoren na vozila,ki nam dajo vedeti,da niso zgolj parkirana,ne?
Se strinjam,spregledati spredaj voze?e vozilo zgolj zaradi manjka lu?i.... Mora biti nek te?ek razlog; velika razlika v hitrosti recimo.
Ampak verjetno se strinjava,da si bolj viden,ce si osvetljen,kajne? Saj imam tudi sam na kolesu 24/7 pri?gane lu?i....
Back to Topic... Ali pa das pred zagonom lu?i na pozicijo in potem ,ko avto laufa, nazaj na zasenscene.... Tako delam v fotrovi octavii.
Meni je bilo ?koda ksenonke kurit podnevi, plus tega mi je ?lo na ku.. da so se ksenonke pri?gale ?e ob kontaktu in pol z ?tartanjem motorja si jih spet obremenjeval. Zato sem si naredil led dnevne lu?i ki se vklopijo ko dam kontakt, ksenonke pa mi vklopi senzor za svetlobo ko je temno. Pa ?e ?migavci so zdaj v led :-)
Jp,to si Kul naredil . Je pa bedarija,da se lu?i pri?gejo ob kontaktu in jih potem zagon veselo uni?uje.... Jebemu,moja 10let stara xsara ima narejeno,da se lu?i avtomatsko pri?gejo ,ko motor zalaufa....
Vsak bi vsak trenutek moral vedeti katere lu?i mu gorijo in katere ne. Ampak ne vedo vsi tega vedno.
In zato bi moral biti senzor svetlobe obvezen.
Ampak ob vsem napredku na podro?ju varnosti , se mi zdi korak nazaj , da lu?i zadaj ne gorijo. Sploh ker je v ve?ini (vsaj evropskih) dr?av obvezna uporaba lu?i (vsaj ve?ji del leta).
Pa? ne vidim plusa v tem,da so zadaj ugasnjene... Bolje vidne zavorne lu?i? Kdor ne vidi zavornih lu?i zaradi hkrati pri?ganih zadnjih pozicij.... Naj vrne izpit.
Oziroma druga?e re?eno; prej se zgodi,da v dolo?enih okoli??inah, navkljub son?nemu vremenu (npr.voznja proti son?nemu zahodu ali pa vo?nja pod kro?njami dreves ,kjer se delajo sence) spregledas (oziroma prepozno vidi?) vozilo pred seboj,kot pa da bi prepozno (ali pa sploh ne) videl Stop lu?i zaradi pozicij...
Edini plus,ki ga vidim v dnevnih luceh, je to, da si vozila s ksenoni na tak nacin tekom dneva pri?parajo ksenone in jim pa? gorijo ledice.
Punca ima corollo (2naj oprema) in je brez senzorja svetlobe;vsak jeben tunel(?ek), vsaka podzemna gara?a, vedno je treba prestavljati ro?no na zasenscene.... Zakaj dnevne luci tu? Da se prispara na poceni halogenskih ?arnicah???
?e smo ?e Off Topi?; Mislim ,da meganu tudi ob pri?ganih ledicah spredaj (torej dnevnih luceh)zadaj VEDNO gorijo pozicije....
LED lu?i spredaj skrbijo samo za vidnost vozil in ne da voznik bolje vidi.
?e je lep svetel dan ne vidim razloga zakaj bi ti morale zadnje lu?i svetiti? Saj so zavorne lu?i bolj vidne ?e je zadaj vse ugasnjeno.
Je pa res da vsak uporabnik mora biti seznanjen z delovanjem svojega avta in je pa? v?asih pri nekaterih vozilih potrebno tudi ro?no pri?gati lu?i.
Se strinjam s prvim in zadnjim odstavkom ,ampak Kdor ne vidi zavornih lu?i ob zadaj pri?ganih luceh ,je zrel za okulista.
Tudi sredi dneva znajo pri?gane zadnje lu?i priti ?e kako prav; padanje senc ?ez kro?nje dreves,recimo. Ali pa stojece vozilocob robu ceste, za katerega ne ve? ali je parkirano ali bo vsak ?as zapeljal pred tebe...
Ja,v popolnem svetu z nezmotljivimi vozniki, bi bilo ?isto vseeno ali svetijo zadaj. med specialci na cesti,pa znajo tudi sredi belega dne priti prav, sploh ?e nas je zakon leta nazaj navadil na 24/7 pri?gane lu?i (in,ja, vem da zakon veleva dnevne lu?i,kar po ?rki zakona so te led-ice).
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Jp,saj konec koncev je pri ro?nem menjalniku isto, najbr? tudi ni fajn da avto sloni na menjalniku
Povezava za deljenje
Deli na druge strani