@Aless ,ko čitaš tako objavo se šele zavedaš,da si na odličnem forumu!👍
Takšno čitanje mi je v pravo veselje in komaj čakam naslednjo analizo 😊
Bi te pa vprašal kaj misliš glede tega original supra 0-20w olja za naše bencinarke z X motorjem. Bi bilo morda boljše kako olje drugega proizvajalca ali pa kak dodatek temu original olju dokler je še avto v garanciji ? Sicer delam letno komaj cc 8kkm,ampak vseeno kaj misliš? 😊
Hvala v imenu vseh lastnikov X motorjev......
Ja glede SkyactiveX ti težko kaj priporočam, ker še nisem videl nobene analize rabljenega olja s tem motorjem. Če je motor dobro skonstruiran za tako 0w20 oljem pol ob normalni vožnji ne bi smelo biti kake večje obrabe matriala.
Analizo svežega Mazdinega 0w20 olja sem videl in je solidno, sicer so viskoznosti res zelo nizke, ampak kot zgoraj napisano odvisno od konskrikcije motorja in režima vožnje.
Koliko tega aditiva si dodal v olje? Oz, a si dodal manj običajnega olja, razliko do 5l pa potem aditiva?
Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Držal sem se navodil proizvajalca aditiva. Proizvajalec priporoča razmerje 28:1.
V mojo M6 gre 4,1L motornega olja, zato sem v 3,950L olja vlil 0,145L aditiva AR9100, hotel se res natančno odmerit priporočeno dozo, zato sem si pomagal z brizgo s katero lahko bolj natančno doziraš.
To sem v kanti od olja vseskupaj premešal in vlil v motor ob menjavi olja.
Evo, prišli so rezultati analize in spet bom imel dolgo objavo🙄
Olje je Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30 z dodatkom Archoil AR9100.
Rezultati so presenetljivo dobri, podatke analize sem vrgel v Excel za lažjo primerjavo. Tako sem naredil primerjavo analiz na prevoženih 6000km, med originalnim oljem brez dodatka, originalnim oljem z ar9100 in Motul EFE.
Ker nisem hotel zapravljat denarja za analizo novega svežega mazdinega olja z dodatkom, sem naredil preračune lastnosti tega mixa.
Zdaj pa če malo opišem primerjalno tabelo med olji pa vidimo, da so viskoznosti KV40 in KV100 kljub dodatku precej padle, padec viskoznosti je seveda zaradi vsebnosti nafte v olju.
Nafte je bilo v zadnjem vzorcu z dodatkom 5,3%, v vzorcu z samim mazdinim oljem 7,8% in pri vzorcu motula 4,8%.
Tako je tudi olje z ar9100 dodatkom po viskoznosti padlo v rang olja 0w30. Motul je ostal kljub podobni količini nafte v olju v rangu 5w30, ker ima sveži motul viskoznosti v zgornjem območju 5w30 specifikacije, zato ima več rezerve pri redčenju z nafto.
Naslednja zanimivost TBN/TAN razmerje, tukaj pride do izraza ar9100 dodatek ki vsebuje tbn booster, originalno olje z archoilom ima še veliko rezerve in odlično razmerje, motul je tukaj že precej izgubil tbn je padel iz 7,8 na 3,94, vsebnost kislin tan pa se je tudi precej povečala na 3,62. Za mazdino olje brez dodatka pri 6000km nimam podatka ker sem takrat poslal v drug laboratorij in tam je bila tbn/tan predraga da bi dal analizirat.
Pregled količine aditivov v olju razkrije padec aditivov ki se z časom oz. kilometri porabljajo.
Pri Molibdenu se vidi da je majhna količina starega olja ostala v motorju zato je v zadnjem vzorcu mazdinega olja z dodatkom ar9100 pokazalo 15ppm Mo, prejšnji interval je bilo v motorju Motul EFE, ki vsebuje večjo količino Mo. Sveže Mazdino olje ne vsebuje Mo.
Fosfor in Cink se kljub dodatku ni spremenil, kar sem tudi pričakoval in predvideval iz prve tabele preračunanih vrednosti, ker sem poznal sestavo samega aditiva ar9100.
Bor pa je v zdajšnjem vzorcu z ar9100 lepo viden v ogromni količini 1001ppm (preračunana vrednost je svežega olja z dodatkom je bila 1233ppm), samo mazdino olje ne vsebuje bora, Motul ga vsebuje v manjši količini 159ppm.
Bor je v bistvu glavna sestavina tega dodatka, ker ima odlične lastnosti tudi pri visokih temperaturah, do katerih pride pri izgorevanju v motorju. Zmanjšuje trenje in nudi zaščito proti obrabi.
Kalcij je v normalnih količinah in ni nobenih posebnosti.
Naslednji podatek je tudi zanimiv v mazdinem olju z ar9100 je tudi zelo povečana vrednost Kalija, ki sam po sebi nima nobenega vpliva na same lastnosti motornega olja, ampak je povečan zaradi Bora (Kalijev borat).
Zdaj pa končno pridemo do obrabe materiala v motorju.
Prvo vidimo obrabo železa Fe, ki je z dodatkom ar9100 padla na 20ppm, samo z Mazdinim oljem je bila obraba Fe 34ppm, z Motulom 29ppm.
Obraba Al je enaka z dodatkom ali brez 5ppm, edino Motul je imel 4ppm.
Ostali materiali pa niso vpadljivi in ni neke posebne razlike.
Po tej analizi se vidi da dodatek AR9100 deluje in nudi zaščito materiala.
Zaenkrat sem pozitivno presenečen, bom pa
to olje zvozil do 10.000km in naredil še eno analizo. Da se prepričam če še vedno deluje tudi ko je olje že bolj obrabljeno.
@SpEkTrGlede dodatka pa se po eni strani strinjam, da je najboljše vzet tako motorno olje ki ima že boljše aditive zmešane v tovarni. Je pa tudi odvisno od dodatka, odvisno kaj vsebuje ....
Ker pa spremljam to oljno sceno in posledično tudi dodatke za olja, je bilo dosti pozitivnih izkušenj z tem dodatkom (Archoil AR9100) je pa tako imenovani Friction Modifier, so ga dali tudi na analizo, da se je ugotovilo kaj vsebuje (Ester,TBN booster, Kalijev borat, zato je v analizi bilo zaznati večje vrednosti Kalija in Bora). Bor v večjih količinah ima dobre lastnosti za zaščito materiala tudi pri zelo visokih temeperaturah. Dobro pri tem dodatku je še da malo dvigne TBN vrednost in stem poveča zmožnost samega olja da nevtralizira kisline, in kar je še bolj pomembno pri dizlih da ne vsebuje nobenih dodatkov ki bi obremenjevali DPF. Se pravi ne poveča Sulfatnega pepela v olju.
Zato sem vzel Mazdino original olje da lahko pol vidim na analizi kaka bo obraba materiala, če dodatek dejansko deluje ali ne.
Drugi teden pošljem vzorec v laboratorij na analizo, ker imam 6000km, pa da vidimo.
BTW: Če bi še kdo rad dal svoj vzorec na analizo naj me kontaktira, se lahko razdeli poštnina in bo malo cenej.
Glede Metabonda pa ti nevem povedat nič, ker sem gledal in nikjer nisem našel nobenega podatka o sestavi in na splošno je zelo malo informacij o tem Metabondu.
Sej bi jaz dal analizo MOBIL ESP 1 sam se bojim haha 😆
Česa se bojiš?
Dobrega rezultata? 😁
Koliko imaš prevoženih z Mobilom?
@Hixxy Pri 5kkm naredi test z kapljičnim vzorcem pa bomo približno videli kako gre olje, ali pa pri teh km potegneš 1dc olja ven skoz odprtino šipke od olja in daš na analizo. Drgač pri tebi mislim da bi 7-8kkm interval moral it skoz z nekimi normalnimi vrednostmi.
Ja možno je tudi da se je glih takrat izvajala regeneracija in se ni dokončala in si dobil več goriva, čeprav več kot 10% je že dosti da bi bilo samo od ene regeneracije.
P.S.: Za pivo pa itak velja.
@Gregster imaš v tej temi ali pa v oni temi kator olje, sem objavil katera olja jaz priporočam in zakaj. Najbolj priporočam Shell Helix Ultra 5w30 za SkyactiveG.
@AlexJa odvisno je tudi od avta do avta, novejši avti vsi zelo obremenjujejo olje DPF,EGR...ampak Mazde so res ubijalske s tem gorivom, večina analiz od Mazd je z povečanim gorivom v olju.
Načeloma do 10kkm olja še nekak zdržijo, so pa ponavadi že na meji užitnega. 20kkm intervale pa itak odsvetujem vsem ki jim je kaj mar do svojega avta.
Glede samih olj pa je treba sprobat z analizo pa vidiš katero olje se bolje obnese. Mobil1 ESP je tudi zelo dobro olje, probaj pa boš videl.
Pri meni se je zaenkrat Motul EFE izkazal, trenutno imam pa Mazdino olje z dodatkom AR9100 in bom zdaj v kratkem naredil analizo pri 6000km, da vidim kako je stanje v primerjavi z Motul EFE.
Sem imel v planu menjat olje zdaj pri 6kkm ker bo nato avto pol leta več ali manj stal in bi raje videl če je sveže olje v motorju, ampak bom videl kakse bom odločil, mogoče pa bom počakal do drugega leta da naredim 10kkm.
Evo z dovoljenjem @Hixxy objavljam analizo njegovega rabljenega olja Ravenol VMP 5w30 iz njegove Mazde 6 2.2 SkyactiveD. Avto ima prevoženih 110kkm.
Olje je bilo v uporabi 9760km. O samem režimu vožnje bo več povedal Hixxy.
Zdaj pa bom malo podrobneje opisal analizo in jo primerjal z analizo svežega olja, za boljšo preglednost prilagam primerjavo analize v Excelu.
Prvo vidimo da sta KV40 in KV100 viskoznosti zelo padle, to se je zgodilo zaradi večje količine goriva (nafte) v olju. Zaradi nafte je olje tudi izgubilo svojo deklarirano viskoznost in tako ima rabljeno olje zdaj viskoznosti olja specifikacij 0W20.
Kot drugo pri analizi je vrednost TAN (kisline) večja od TBN (bazno število), kar pomeni da je v olju več kislin in olje več ne more teh nevtralizirati. Se pravi je olje odslužilo-
Aditivi so se tudi precej zmanjšali, ampak to je normalno in pričakovano da se porabljajo, ker tako opravljajo svojo funkcijo.
Malo je povečan Si (silicij) ampak v mejah normale, to je lahko več vožnje po prašnatem terenu, ali pa samo nečistoča pri jemanju vzorca, ni pa še nič kritičnega.
Povečana je tudi Oksidacija, kar tudi nakazuje da je olje odslužilo.
Naslednji podatek v analizi je vsebnost goriva (fuel dilution) je v tem primeru več kot 10%!!! Kar je eden od dveh problemov te analize in tega motorja.
Glede goriva v olju sta največkrat kriva vožnja na kratke razdalje, prekinjene regeneracije in slabi injektorji ki spuščajo gorivo v valje tudi ko ni treba.
Drugi problem pa je povečana vsebnost saj v olju (soot content) v tem primeru je 0,9%.
Te saje pravtako prispevajo k večji obrabi materiala in k zgoščevanju olja, posledično oljne usedline... če navežem te saje na viskoznost, bi to olje ob manjšem procentu saj bilo še redkejše, kar pa tudi ni ok.
Te saje so večinoma posledica EGRja, če motor bolj dimi pride večja količina dima skozi egr nazaj v zgorevalno komoro in se ostanki zmešajo v olje.
Naslednje je obraba materiala v motorju, železo (Fe) je v tem primeru 62ppm/ cca10kkm, kar je še v mejah normale, ampak lahko bi bilo boljše.
Ostala obraba materialov je nevpadljiva in je v mejah normale, bp.
Za zaključek bi povedal da je olje pri teh kilometrih zanič, je že čist na koncu in več kot 10kkm nikakor ne bi delal!
Ja zato pa je pomembno da se vzorec ocenjuje čez 24ur, ker se takrat optimalno razlije olje. Če gledamo vzorec prej bo kazalo manj, če pa ga gledamo kasneje bo pa pokazalo več goriva.
Jaz sem opazil, da je res vse odvisno od tega, koliko "priganjaš" motor. Včeraj sem priganjal motor v Lj. in nazaj in je bila tudi pri mojem avto regen. pri 190. Mislim, da je tole čisto normalno za te motorje. Ne se obremenjevati.
Ja saj je logično, bolj ga tiščiš bolj dimi, več dima=hitreje zapolni DPF
Nevem pri kakem Majstru za optiko si bil ampak tu pri nas ima aparat za točkovno segrevanje, s tem segreje točno določeno točko brez da zažge vse okrog, kot je to ponavadi pri segrevanju z brenerjem.
Pokliči malo okrog druge optik mojstre pa povprašaj.
@Janez007Ja Mazda je odobrila tudi Supro-X 0W20 za Skyactive-G motorje. 0W30 pa za Evropo ni odobreno olje.
Če mene vprašaš pa raje priporočam 5W30 za Skyactive-G.
Za Skyactive-X bi pa bilo potrebno stestirat in narest analizo in pol videt kaka je obraba z 0W20 oljem, zna bit da se v SkyX to olje dobro obnese, glede na to da je bilo to olje razvito posebej za te motorje.
@mazdamaninterval regeneracij je vredu, ampak malo me moti da DPF_PM_GEN ni šel na nulo.
Kaj pa DPF_PM_DSD ti je po regeneraciji šel na nič?
Koliko prevoženih ima avto?
Pri meni po regeneraciji gre DPF_PM_GEN na 0,0 g/l, DPF_PM_DSD pa na 0,3 g/l, kar kaže da je v dpfu že nekja negorljivih saj, je to za pričakovat za dpf z 300kkm.
Hmh, načeloma magnet ne škodi, ampak pri Mazdinih dizlih z predolgimi intervali je bolj problem uničeno olje ki se spremeni v zažgane oljne usedline, teli ti pa potem zabašejo kanale. Pri teh usedlinah ti pa magnet ne pomaga.
Magnet ti bo pobral samo železo (material cilindra, odmičnih, zobnikov...).
Moje mnenje je da ko pride že do take obrabe železa da ga lahko z magnetom loviš, je z avtom že nekaj narobe.
Iz analiz rabljenega olja vem da je do 100ppm Fe/10.000km še ok, vse kar je več pa zna kazat že na kak problem.
Pri moji M6 sem z drugim oljem spravil obrabo Fe(železo) iz 69ppm na 38ppm/10kkm.
Lahko ti pa iz prve roke povem da sem pri svojem rabljenem olju probal z magnetom pa se ni nič prijelo gor. Se pravi je bilo premalo železnih delcev v olju.
BTW: Lahko pa zmontiraš tudi magnetni čep na karterju, da boš bolj mirno spal.
Čeprav magnetni čep bi bolj priporočal za menjalnik, sicer ga mi je še en ostal od Honde, ampak mi ne paše na Mazdo k je drug navoj.
Meni se je zadnja začela pri cca 150 km, končala pri 172 km. Povprečna poraba 5,6 /100 km.
Upam, da tvoj avto ne spada v isto kategorijo ... spodaj pobrano z enega drugega foruma:
Most Japanese diesel cars use the Denso fuel injectors, plus Vauxhaul.
Some cars reach 100,000k miles without injector problems or the P243C-2F code appearing.
The fault finding sheets that the mechanics use do not mention faulty injectors. There is a cover up no doubt.
The cure isa set of new injectors, in which you have to mortgage the life of your first born to afford them.
The problem does not appear until in the 40-50,000 miles ( 64k- 80k kms) range as it takes time for the spray holes to wear, but it is noticeable after the first year on fuel consumption charts as the fuel consumption increases rather than decreases as the car starts to bed in.
Saj to sem že večkrat napisal da so injektorji potencialni krivec, ker zaradi njih lahko avto bolj dimi in obremenjuje dpf.
Zato je ob problemih fajn dat očistit in prečekirat injektorje.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ja glede SkyactiveX ti težko kaj priporočam, ker še nisem videl nobene analize rabljenega olja s tem motorjem. Če je motor dobro skonstruiran za tako 0w20 oljem pol ob normalni vožnji ne bi smelo biti kake večje obrabe matriala.
Analizo svežega Mazdinega 0w20 olja sem videl in je solidno, sicer so viskoznosti res zelo nizke, ampak kot zgoraj napisano odvisno od konskrikcije motorja in režima vožnje.
2008 Mazda 6
2004 Mazda 3
Povezava za deljenje
Deli na druge strani