Fajn si to zrihtu A je mogo?e kdo probal kaj narediti na 1. gen. 6 2007 z Bose ozvo?enjem? Pre amp za sub imam v delu,zdaj me zanima kaj bi se dalo ?e narediti. Verjetno bom menjal tudi tweeterje in ?e ene dodal v zadnja vrata. Kaj pa zvo?niki v vratih? V prednjih sem izmeril zvo?nik in je premer 156mm Neka xy mera-verjetno 160mm nebi spravil notri... ?e dam namesto 2 4 ohm-ske zvo?nike bo kaj narobe? Seveda bo vse ?lo preko Bose amp-a.
Jaz imam v "stari" 6-ki zamenjane visokotonce in mod. na bose subu(name??en je v rezervni gumi).?e samo s temi mod. igra veliko bolj?e.
Sej tudi iz papirnate membrane so zelo dobri zvo?niki.
Pomoje ve? lahko da?, edino manj naj bi bilo glasno (v teoriji).
Obratno pa buh ne dej. Ti skuri zvo?nike oz oja?evalec.
Res je. Jaz sem probal z 4 ohm Rainbow v vratih in ni delalo nikakor(brez mo?i, brez basov, skratka, ?e slab?e kot bose).
Tudi z trditvijo, da so lahko dobri zvo?niki "kartonasti" se strinjam. Jaz imam doma za hi-fi zvo?nike renomirane znamke Seas, ki imajo opno iz kartona. Je pa res, da je okoli zvo?nika guma in specialen magnet. Njihova obrazlo?itev-igrajo bolj naravno in nemote?e kot z opnami iz umetne mase.
Pa je sedaj ojacevalec kaj bolj obremenjen ? Ce bi se recimo nekoc odlocil, da bi se zamenjal ojacevalec je to potem cela znanost ali je plug nad play zadeva. Po drugi generaciji sodec ni ravno plug and play...
Drgac pa good job . Bi bilo fajn v zivo slisat before in pa after
Ni variante plug and play.
Preden sem se lotil tega sam, sem ?el h profi?u, ki se ukvarja z car sound tekmovanji.Druga?e se tudi poznava. Povem mu, kaj me trenutno moti in kaj zvoku manjka.
Odpelje me k enemu od svojih tekmovalnih avtov, (ima dva, v enem je kakovostni in zelo mo?en sistem, drugi strogo tekmovalni v glasnosti). Vsedem se v ta njegov bmw, visoko kakovostno ozvo?enje in mi spusti Dire Straits. Wau... res zvok, da pade? dol.
"Evo, to je ta zvok" , mi re?e. "Res je. Koliko pa ta " zvok" stane, vse komplet"? Nekaj ra?una in ustreli---"okoli 15000?" . Wtf??
"Ok... spustimo se na realna tla. Kaj bi ti naredil s tem Bose, kako bi ga lahko nadgradila?"
"Tukaj nima? kaj nadgrajevati... vse ven in vse novo noter... vklju?no z glavno enoto. Dodali bomo woofer v prtlja?nik, rabimo 2 fer?terkerja, eden za sprednja vrata+sub, en 5 kanalc za ostalo.
Napeljali bomo novo kablovje, nove kable do zvo?nikov...itd.Uporabili bomo samo vrhunske zvo?nike. Recimo en visokotonec pride okoli 400?"...Nato sva ?la lepo na pija?o in jaz z svojim Bose ozvo?enjem ?e naprej v avtu domov.
Sre?am drugega kolega, ki se ljubiteljsko ukvarja z car-hi fi.
Rekel je, menjaj stvari step by step, komponento po komponento, dokler nisi z zvokom zadovoljen.
Z malo denarja in pametnimi nakupi si lahko po?tela? zvok.
Res sem to upo?teval in stvar izpeljal. Se spet sre?ava, se usede v moj avto in re?e:"to sploh ni slab zvok. Za vsako stvar, ki bi malenkost popravila
zvok, bi moral dati celo premo?enje.Pa ?e vpra?anje, ?e bi bil z after market zvokom oja?evalcev zadovoljen.
Sedaj ne dela glih kot tisto za 15000 ? a tudi toliko slab?e spet ni.Potrebno je ugotoviti, kaj sploh potrebuje?. Recimo sedaj mi je v?e?, da ?e na malih watih dela solidno. Ker ve?ino ?asa, ko se vozi?,se pogovarja? in je glasna glasba mote?a.
Ta bolj?i sistemi pa zahtevajo mo? in glasno predvajanje, da za?ivijo". Pa tudi na sluh je treba paziti, ?e posebej v avtu, kjer "pobere?" ve?ino zvoka, ker so zvo?niki relativno blizu glave.
Tudi mene zanima, kaj se dogaja z oja?evalcem, ker ohmsko breme (impedanca) je razli?no. Teoreti?no bi naj bi dalo zdaj manj wattov in zato je manj?a mo?. Ja fanj bi bilo sli?ati v ?ivo :-)
Teoteti?no ja, ampak je ohmska razlika minimalna.Izmeril sem Bose zvo?nik iz zadnjih vrat in ima 3,65 ohm. Sedanji ima 3,2ohm in direktno sem primerjal levo Bose-desno xelix in nisem zasledil padca mo?i. Res pa je, da je izgledalo, da je Bose malenkost glasnej?i, ker ima ve? srednjih tonov in so prodornej?i.
Sedaj recimo, imam nastavljene visoke na 0,prej +3.,basi +2,prej +"5,fade prej 0,sedaj - 2 proti rear.Tako pridejo do izraza zvo?nika v zadnjih vratih.
Ok, sledi vgradnja 165mm zvo?nikov Helix v zadnja vrata.
Kako snamemo panel?
Z lahkoto.
Najprej vzamemo ven gumijasti"pokrov?ek "v ro?aju vrat. Za njim, na dnu je vijak s kri?no glavo. Na ?alost nisem slikal.Je pa lahko dostopen in viden.
Drugi vijak je pod kljukico za odpiranje vrat.Z izvija?em gre ven z lahkoto a je vseeno zreba bit pazljiv, ker je tanek in ima nogice zataknjene v utor?ke.
Nato z mo?nimi kitaristi?nimi prsti spulimo panel dol. Nekaj takega:
Najbr? se vam bo kak plasti?en zati? polomil a ni? ne de. Meni se na sre?o ni.
Takole izgleda original zvo?nik Bose:
Sedaj je potrebno odklopiti dva konektorja-eden gre na sistem za odpiranje stekla drugi je na zvo?nik. Original priklju?ke za zvo?nik sem odrezal.
Luknja v vratih ni popolnoma okrogla, zato sem novi zvo?nik Helix z zadnje strani,kjer nalega, polepil z samolepilo pluta( special za zvo?nike) za du?enje vibracij in da ni monriran direktno na plo?evino.
Bose sem odvil.
... kitajska roba...
Bose in Helix (ve?ji 165mm napram Bose 135mm). Bose zvo?nik je integriran v plasti?no ohi?je
in se ga ne da razdvojiti.
---luknja ?udne oblike
Zvrtal sem nove luknjice v plo?evino, le-te namazal z barvo, da ne rjavi, dodal prilo?ene zvite plo?evince za privija?enje, povezal kretnico, da so visoki in hre??e?i srednji lepo porezani, priklopil zvo?nike in jih privija?il.
.
Nato preveril, ?e stvar funkcionira in nazaj sestavljanje panela po obratnem vrstnem redu.Zati?i so vsi ostali v vratih. Kako si pomagati in jih izvle?i iz lukenj? Z navadnimi majhnimi kle??ami za ?eblje. Paziti moramo, da niso preve? ostre in, da jih ne stisnemo preve?. Z ob?utkom (skrajni feeling) objamemo zati? in narahlo obra?amo levo-desno in gre ven kot iz putr?ka. Nataknemo jih na panel, kljukico sproti nataknemo skozi luknjo, konektor-in v priklju?ek in vse skupaj pritisnemo nazaj na mesto.
DONE.
Slika inovativnega orodja za zati?e:
Zvok?--- Zopet neverjetna izbolj?ava. Globok bas, ni? srednjetonskega sranja, ker je porezano. Ko sedim spredaj se mi celo zdi, da gredo sedaj zadaj basi ni?je kot spredaj.
Prva liga!!
Ostanejo mi ?e samo visokotonci zadaj namesto sme?nih 6 cm in katastrofalno zvene?ih Bose "tweedlerjev".
?e sem prav prebral sta v basa v sprednjih vratih ostala tovarni?ka?
Res je. Sta 1,25 ohm 9"in ni ni? podobnega na trgu za nadgradnjo.Sicer se pa sedaj bolj?e obna?ata oz. sta kar v redu, ker je "zgoraj" bolj ?isto in definirano in s tem tudi basi.Sem malo preverjal po forumih in vsi pustijo te zvo?nike original, razen, ?e gredo komplet v nadgradnjo skupaj z oja?evalcem. Si pa takoj ?ez jurja.
To ima ze druga generacija. Pa prva tudi neko podobno zadevo.
Prva ima samo to, da z pove?anjem hitrosti dodaja bas in volume.
Kot sem razumel sedanja ?estka z pomo?jo 4 mikrofonov dolo?a mote?e frekvence oz hrup (pi? vetra,hrup pnevmatik itd) iz zunanjosti in to kompenzira z proti zvokom in prilagajanjem. Naj bi bila nadgradnja pprej?njega audiopilota.
AudioPilot? 2 (Bose? sound system) is noise compensation technology that continuously adjusts audio settings to compensate for background noise and vehicle speed. The enhanced DSP algorithm allows faster, more effective compensation for unusual situations, such as driving on very rough roads or at high speeds. AudioPilot?2 reacts only to sustained noise sources, not intermittent ones.
Sem pa prebral, da ima sedanja 6-ka vgrajen AudioPilot? 2 Noise Compensation.Vgrajeni naj bi bili 4 mikrofoni, ki naj bi kompenzirali hrup izpod podvozja in zunanji hrup tudi pri odprtem oknu. Nato naj bi digitalni oja?evalec pri razli?nih hitrostih to izra?unaval in po potrebi popravljal.Lepo.
Super - to pomeni da si Bose oja?evalec pustil vgrajen a ne?
Ja, oja?evalec je original.Saj do nastavitve jakosti tam nekje do 43-44 je v redu, potem za?ne popa?enje in nima smisla it vi?je.Dobra stvar je ta, da pu??a v zadnja vrata full spekter in ni rezano ni?.
Mislim, da bo 165 mm zvo?nik, ki bo nadomestil 130 mm originalnega ?e nekaj dodal na basih. Znano je, da gre ta nem?ka znamka zvo?nikov Helix dokaj nizko in reprodukcija je zelo nevtralna. V vseh specialisti?nih revijah za car hi-fi je vedno super ocenjen.
Z novo mazdo 6 sem bil takoj na ti...kar pa ne velja za Bose ozvo?enje.Za moj okus je ?e slab?e kot pri prvi seriji.
Odlo?il sem se, da stvar popravimo. S Strokerjevo pomo?jo sva ugotovila, kaj bi se dalo narediti.
Najprej par besed, kako je sploh sestavljeno Bose ozvo?enje.
V armaturki sta levo-desno dva srednjetonca 3.5",dva visokotonca in srednjetonec,ki je vgrajen na sredini armaturke je tudi 3,5".
V sprednjih vratih sta 9" basa (1.25 Ohm), zadnja vrata full range 13 cm (3.7 ohm), polica za glavami 6cm srednje-visokotonec.Vsi so nekje 3.25 do 3.96 ohm, razen omenjenega v prvih vratih,ki je 1.25 Ohm.
Za v armaturko sem si omislil koaksialne zvo?nike ESX-QE 32, Premer: 8.7 cm (3 1/2?); 2-sistemski koaksialni
? Mo?: 50W RMS, 100W Max.
? Impedanca: 4 Ohm
? 13 mm Mylar visokotonec
? PP membrana v izgledu aluminija
? Vgradni premer: 80 mm
? Vgradna globina: 41 mm
Ta globina je nekje max. za vgradnjo.
Original Bose zvo?niki imajo kartonaste opne, malo watov, majhni magneti. Na sliki Bose in novi zvo?nik.
Novi je proti staremu Bose te?ji za 2x.Tudi velikost magneta je opazno ve?ja.
Bose oja?evalec, (imel naj bi nekje 225-235W) mo?i po?ilja v armaturko ?e sprocesiran zvok, (odrezani basi), kar je v na?em primeru dobro.
Z izdelanim "orodjem" iz plastike sem najprej snel za??itno mre?ico.To je ?isto enostavno.
Pri?el sem do prvega problema, namre? zvo?niki 3.5" so privija?eni z vijaki z kri?nim utorom.Vi?ina do vetrobranskega stekla je pa le nekje 3cm."Izdelal" sem si specialno orodje-kri?ni nastavek, nati?ni klju? in gor prilepljen magnet, da mi ne bi slu?ajno nastavek padel kam v armaturko.
Zvo?niki imajo konektorje, katere je potrebno odstraniti in povezati same ?ice.
Nove te?ave... katera ?ica je +in katera -? Na sre?o sem na?el na internetu shemo z barvami ?ic.
Nekako sem zvo?nik strpal v odprino, ki izgleda takole.
Pa ?e zmontiran zvo?nik.
Za v zadnja vrata sem vzel dvo- komponentne zvo?nike
Helix F 62 C
? Premer: 16.5 cm (6.5?); lo?en sistem
? Mo?: 60W RMS / 120W Max.
? Impedanca: 3 Ohm
? Frekven?ni razpon: 55 ? 22.000 Hz
? Odzivnost: 91 dB (1W / 1m)
? 20 mm svilen visokotonec
? Kretnica: lo?ena za bas / visoke, 12 dB/okt.
? Vgradna globina: 61 mm
? Vgradni premer: 142 mmi
Visokotonce iz tega kompleta sem vgradil v armaturko namesto Bose visokotoncev. Opna teh Helix visokotoncev je silk (svilena) Opna od originalnih Bose je plasti?na, visokotonci so majhni, vgradna velikost je 25 mm. So pa vgrajeni v za??itno mre?ico.
Novi visokotonci so ob?utno ve?ji z ve?jim magnetom. Imajo tudi kretnico. Ker jih nisem mogel vgraditi v za??itno mre?ico, mi ni preostalo drugega, kot da predelam original za??itno mre?ico.Z dremel brusilnikom sem porezkal z zadnje strani vso odve?no plastiko, fa je bilo ravno.
Nato sem pobrusil odprtino z okroglim brusnim valjem, da se je visokotonec lepo in tesno prilegal v odprtino.Nekaj takega.
?e povezava z ktetnico in... konec.V odprtini za visokotonec je dovolj mesta, da se spravi ohi?je kretnice in vse kable.
Montiranje mre?ice in... kon?ano.
?e fina nastavitev kota visokotonca in na poslu?anje.
?e bi ocenjeval zvok do 10 in je bil prej original Bose 6,5 je sedaj 9,5.Najbolj je opazna razlika v visokih tonih in ?istosti zvoka.Sedaj imam vgrajena dva visokotonca na vsaki strani s tem, da gre Helix precej ni?je in dobro pokriva mid range polje.Tudi bas sedaj ni ve? mutast in je bolj definiran in precizen. Najbolj me je prej motilo to, da so spredaj prevladovali srednji toni, ki jih je proizvajal original 3,5 mid range zvo?nik.
Na mo?i nisem izgubil skoraj ni?, ker so zvo?niki 4 ohm in imajo dober izkoristek.
Ali se izpla?a taka nadgradnja? Definitivno. Kdor je ljubitelj dobrega zvoka, pa tudi "normalni" poslu?alci bi opazil razliko takoj.
Nadgradnja zadnjih vrat ?e pride na vrsto:).
?e link sheme za monta?o zvo?nikov, ?e bo komu prav pri?lo.
Pa ?e ?e debatiramo..ve kdo kako je z diesel motorji BMW, Audi, mercedes...?e ga ugasnes nevede med regeneracijo?ker do sedaj nisem s to regeneracijo in DPF filtrom nisem imel te?av..pa sem pred Mazdo 6 vozil dve laguni diesel,pa 320d BMW,in nazadnje audi a4 TDI (kupil sem ga z 100k prevo?enimi in prodal z 190...?
Lp jani
Si pa? imel sre?o prej. Sodelavec se prav te dni ukvarja z DPF filtrom na Bmw 318-zadnja generacija.Tako,da izgleda, da imajo tudi druge znamke podobne te?ave.
Naj pa bi pri face-liftani 6-ki te te?ave odpravili oz. vsaj omilili.
Servis je bil opravljen na poobla??encu,menjano olje in resetiran interval,po raznih posvetih bi naj ?lo za dvig olja zaradi prekinjenih regeneracij DPF-ja....po tovarni?ki garanciji je sedaj v veljavi garancija Car garantie, kak?na je mo?nost menjave odmi?ne gredi sedanje,ali kaj narediti?
Lp Jani
Tvoj letnik je bil problemati?en zaradi defektnih odmi?nih gredi. To se je zamenjalo kot znana napaka.
Glede dpf-ja pa ima? slede?e mo?nosti:
1.gre? na servis, ti pred?asno zamenjajo olje in opravijo prisilno regeneracijo. Ima? nekaj ?asa mir.Poslu?aj motor in glej porabo, ko se spremeni zvok motorja(bolj globok zvok, trenutna poraba naraste, ne ugasnit motorja. Gre? naprej, v tretji, 2000 obratov, par minut. Regeneracija se izvede do konca.
2.Zamenjava DPF filtra, ?e je obstoje?i zabit. Stro?ki-no?e? vedeti.
3. ?i??enje DPF ja pri specialistih za to(okoli 300?).
4.Se ga re?i?, se po?tela elektronika in ima? mir.
Danes se mi je na Mazdi 6,2013,2.2 diesel avtomatik pri?galo opozorilo Change oil due in zraven znak za popravilo.
Zadnji servis je bil narejen januarja letos pri 64k prevo?enih,sedaj jih je 75k.
Malo sem brskal po spletu, na?el kako rezervirati in odpraviti opozorilo,grem pa itak naslednji teden na servis in naj zadevo odpravijo...ne morem pa opozorila izbrisati
Za cilinder ate mast za vodila pa grafitna. Vsaj tako sem jaz delal... Jest sm tudi na prvi generaciji ene trikrat menjal zadnjo celjust (2x levo in 1x desno). Nakoncu sem kupil eno iz nemcije za 50e pa se dandanes normalno deluje pa je od tega eno leto in pol... Garancijo ima pa dve leti
Meni ta ?eljust na?ira ?ivce... vedno ob nepravem cajtu.Tokrat se je to zgodilo na italijanski avtocesti, na pol poti proti Bologni avion nas je ?akal. Zunaj pa vro?ina, savna... In potem vse kov?ke ven, pa dvignit avto in z pajserjem razdvojit ?eljusti... in molit boga, da do Bologne ne bodo kolone in nagla bremzanja. Do tam je bilo v redu, a je bilo poztebno priti ?e domov... kriza totalna.
Sem poklical mehanika in bo pogledal in ?e bo potrebno bo zamenjal tudi zajlo od ro?ne.
Kako ti je za?tekal? Si imel potegnjeno ro?no pred tem?
Ne, med vo?njo po avtocesti sem mo?no zabremzal, ker se je kolona pred mano naenkrat ustavila. Ko sem speljal, sem po nekaj km opazil, da mi nekaj zadaj tol?e pa tudi poraba mi je narasla. Ko sem se zaustavil je bilo vse vrelo in se je kar ladilo iz bremz. V?eraj enako.
Zopet mi je za?tekal zav. cilinder zadaj levo. Tukaj sem zamenjal ?e komplet ?eljusti, trikrat popravljal in vedno znova se za?teka.Kaj bi lahko bil problem?
Ker to je ?e skrajno nadle?no, saj moram vsakokrat menjati ?e plo??ice.
Vseeno bi od originalnega servisa ve? pri?akoval, ampak o?itno to nima nobene veze. Sporo?im!
Lp,
Marko
Samo te biserne barve so res zakompicirane.
Kolegu na bmw so barvali prednji odbija? v perla belo barvo in so jo upihnili totalno mimo. In odtenek je napa?en, da ne govorimo o perla efektu-nekje je bolj "perlasto" drugje skoraj ni?. Polom. Ga mora ?e enkrat peljati na barvanje.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tudi z trditvijo, da so lahko dobri zvo?niki "kartonasti" se strinjam. Jaz imam doma za hi-fi zvo?nike renomirane znamke Seas, ki imajo opno iz kartona. Je pa res, da je okoli zvo?nika guma in specialen magnet. Njihova obrazlo?itev-igrajo bolj naravno in nemote?e kot z opnami iz umetne mase.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani