No, tudi pri nas imamo petko, pa se nas ?est ?lanska dru?ina spodobno preva?a. Edino velikost prtlja?nika je za ?est oseb malo majhna. Kar pa solidno re?ujemo s kljuko, kamor obesimo kov?ek (namesto truge na strehi).
Mo?? Turbo dizel je pa? turbo dizel (vsaj za mene je to edina prava izbira. Seveda pa se strinjam, da kdo drug ima raje bencin ali pa plin, mogo?e celo elektriko). In je dovolj mo?na, da ?est ?lansko dru?ino in po?itni?ko prikolico dol?ine 5 metrov (in te?e okoli 1300 kg) zvle?e po avtocesti od Vipave do Razdrtega (slavne Rebrnice) s hitrostjo 100 km/h. Kaj ho?e? ve??
Okvare? Do sedaj sem imel na obeh Mazdah najve?jo okvaro to, da je pregorela ?arnica v ?arometu... Ja, pa pozimi pri -15?C, ko se je Petrolova nafta zgostila...
Voda pri 100?C zavre na nadmorski vi?ini 0 metrov. A to le zaradi zra?nega tlaka. Ker pa ima? v motorju zaprt sistem, se tlak v sistemu pove?a, kar pomeni, da voda dejansko zavre pri okoli 105?C. Kar pomeni, da takrat za?ne? pridobivat paro v hladilnem sistemu. Za hlajenje pa potrebuje? dober medij, ki ti temperaturo lepo sprejema v bloku in nato lepo odvaja v hladilniku. In teko?ina to bolje opravi kot pa plin oz. para. Torej, povi?ana temperatura sicer ?kodi dolo?enim sestavnim delom motorja, a dokler ti tlak ne naraste do te mere, da bi nekje butnilo ven, ni zakuhalo.
Ja, je bilo pa blizu...
Ve?ina pa jih nato naredi najslab?e, kar lahko naredijo. Ugasnejo motor. Kaj se zgodi: vodna ?rpalka obstane in voda ne kro?i ve?. Blok motorja pa je krepko pregret. In motor zakuha 5 minut po tistem, ko se ugasne motor. V takem primeru je najbolj?e ustaviti (?e ?e nisi na vrhu vzpona) in pohodit gas... Ne do konca, samo tja nekam na 2000 obratov, da ?rpalka lepo pretaka vodo. Ja, in pa po mo?nosti prej previdno pogledati, ?e je v ekspanziji kaj teko?ine - ekspanzija je delno prozorna, hladilna pa "opazne" barve, da se to lahko vidi (ne pa odpret in pogledat noter). Ker ?e je sistem spustil, na tak na?in ne ohladi? ve? motorja...
In ravno zaradi vretja je izredno nevarno odpreti ?ep na ekspanziji, ko ima avto 100?C ali ve?. Ker s tem spusti? tlak iz sistema in voda ?e toliko bolj zavre, kar naredi ?e ve? pare. Kar pomeni, da je precej pare na razpolago, ki te lepo ope?e (poleg tega, da lahko dobi? ?ep v glavo, ?e nisi previden pri odpiranju).
Prav do konca zrabljene plo??ice. ?e je sre?a mila, se bo dalo kaj postru?iti, druga?e pa: ja, disk in plo??ice. In pazi, kaj po?ne?. Pri nekaterih avtomobilih je mo?no, da ?e je zavora zrabljena do ?eleza in disk malo obrabljen, da pri mo?nem zaviranju plo??ica zdrsne mimo diska na cesto in ti cilinder prime v disk. Verjemi, da to pa ni lepo. Predvsem je pa drago... Torej, avto parkiraj mehaniku na dvori??e (ali pa ?e bo? sam delal) in dokler ni popravljeno, nikamor.
Ja, in pa menjaj oboje: levo in desno.
Bodi pa pozoren, kako je obrabljena plo??ica, ki je na drugi strani tega diska. Ker v?asih rja in umazanija delata "?ude?e". In ?e je z druge strani ?e precej bolj?a kot je ta, potem je potrebno malo bolje o?istiti in mogo?e tudi kaj podmazati.
No, mislim, da za kaj hitreje kot s prvo bo pa treba kak?en Rolls Royce reaktivca namontirat. Ali pa vsaj kak?nega 2.0 turbo dizla (ja, pri meni je edino turbo dizel stroj za resno rabo, ?eprav bi baje tudi bencinarji lahko to zmogli...). Za 1,5 motor iz leta 1996 pa je to povsem spodobno. Ker pri taki vo?nji se vsaka malenkost pozna. In ima? na primer malo slab?e napumpane gume, pa malo slab?e nastavljene zavore (pa ves ?as po malem drsajo), pa so kolesni le?aji ?e malo utrujeni in imajo malo ve?ji upor pa ima? kak?ne malo cenej?e gume z malo ve?jim kotalnim uporom, pa ima? v avtu kak?no ?aro, ki ti dodaja kilograme, pa... ... ... Vsaka stvar nanese pol procenta, ko pa vse te malenkosti se?teje? skupaj, je pa ?e kar veliko... Vsaj meni se zdi tako... Bodo pa ?e drugi kaj povedali...
A lahko malo bolj natan?no definira? "bolj strm klanec"? Zame, na primer, je povpre?en klanec tak z naklonom od 10% do 15%. In po moji definiciji je "bolj strm klanec" tak z naklonom od 15% pa vse do 30%. In ?e ti v "bolj strm klanec" z naklonom od 15 do 30% ne potegne v drugi, se niti ni za ?uditi. Konec koncev gre za 19 let staro vozilo in ?e nisi prvi lastnik, je vpra?anje, koliko kilometrov ima ?e za seboj in so konji mogo?e ?e malo utrujeni...
Ja, sem pa s hribov doma. Za nekoga z ravine je pojem "bolj strm klanec" mogo?e malo bolj raven...
Avto je v gara?i v Ljubljani, jaz pa sem v okolici Nove Gorice. In se mi res ne da vozit se 125 km tja in 125 km nazaj vsak mesec samo zaradi enega Forda...
Ok sej nisem na obratih ,sam ?udno mi je ker kolikor vem si po poklicu AM, se motim ?
PA ?e ena ideja mi je padla na misel, prodaj pa daj vezat denar, ko pa se vrne pa ji povej da si ga prodal in denar obrnil v +.
No, imam tudi spri?evalo za avtomehanika. Zadnji avto, ki sem ga ?ravbal, je bil pa tisti, na katerem sem delal zaklju?ni izpit. Po poklicu sem strojni tehnik - energetik, zadnjih 15 let pa se ukvarjam samo z nevarnimi snovmi 2. razreda (stisnjeni, uteko?injeni in raztopljeni plini) in z energetiko bolnice (kisik, du?ikov oksidul, komprimiran zrak, vakuum, para, elektrika, topla voda (sanitarna in ogrevanje), mrzla voda, prezra?evanje, klimatizacija,...). Pred tem pa sem se ukvarjal s pnevmatiko in hidravliko. Torej dale? od neke resne avtomehanike... ?e svoj avto zdaj vozim v BTC na servis...
Ma, ?e po pravici povem, mi je tale tvoja ideja dala misliti. Ga prodam, denar nalo?im na svoj ra?un in ?e kaj ostane, ko pride nazaj, prav, ?e ne ji posodim pa bicikel... Sicer pa, kaj pa rabi avto za po Ljubljani? Saj povsod vozi trola.
Glej, YavarYe X6V6, ne vem, s ?im sem te spravil na obrate. Sam si lepo razlo?il: si ?ravbal vse ?ivo, jaz pa pa? nisem. Znam polovico tistega, kar so me v ?oli u?ili tisti stari u?itelji, ki so imeli svoj program od kdo ve kdaj - polovico sem pa itak ?e pozabil. Ukvarjal sem se pa? z drugimi stvarmi in to znanje je pa? ?lo v pozabo...
Dobro, kakorkoli, hvala za odgovor, ?ez tri mesece ga kresnem za pol ure in potem ?aka ?e tri mesece...
Ko sem hodil v ?olo, avti niso imeli klime, vbrizgavanja bencina, ABS-zavor in podobno, ampak so delali na "frgazerje", ki sem jih moral znati na pamet... motorna olja so bila samo mineralna, najbolj popularno pa je bilo INA Delta 5, o sinteti?nih motornih oljih pa takrat niti v znanstveno-fantasti?nih filmih ni bilo govora... Po ?oli pa sem za?el s prakso na delovnih strojih, se "specializiral" za pnevmatiko in hidravliko, nadaljeval s kriogenimi plini (?e ni bilo vsaj -183?C, me ni bilo poleg) in kon?al kot energetik (oskrba bolnice s kisikom, du?ikovim oksidulom, paro, vakuumom, komprimiranim zrakom, elektriko, vodo,...). Se pravi, da se zadnjih ve? kot 20 let nisem z vozili ukvarjal drugo kot menjal ?arnice in pumpal gume na svojih avtih... Zadnji motor, ki sem ga odprl, je bil na redni praksi v tretjem letniku, ko smo nastavljali ventile - kar se dandanes tudi ne po?ne ve?... Pa sem pa? krepko iz prakse... Pa ne bi rad zaradi tega naredil kak?ne trapaste, zato pa vpra?am. Torej, kaj je s klimo, ?e stoji pol leta v gara?i? Glede vsega ostalega pa spra?ujem ravno zato, ker je baje motor (da ne napi?em moped) precej znanost, da ga skladi??i? za preko zime. In ker se bojim, da bodo meseci leteli mimo, jaz pa bom na ta avto pozabil, da bi ga ?el ves ?as v?igat, bi raje naredil tako, da imam pol leta mir.
?e je bil avto do oken v vodi, je za preveriti vsa olja, ker pride voda v motor, menjalnik, diferencial,... skozi oddu?nik. Predvsem je to problem pri terenskih avtomobilih, ki se vozijo po visokem blatu, a tudi ?e stoji nekaj ur v ?isti vodi, mu najbr? ni na zdravje...
Elektronika se praviloma osu?i in deluje, bolj je problem z oksidiranimi kontakti. No, spet izku?nje z terenskih vozil...
Sestra mi je pustila Forda, ki ga pol leta ne bo potrebovala, ker je v tujini. In zdaj ne vem, kaj naj z njim. Sem ga lepo opral, spoliral, parkiral v gara?o, dvignil na klocne, da gume ne ratajo jaj?aste in to je to.
Hotel sem ?e odklopiti akumulator, pa sem se spomnil, da ima avto tudi klimo. Kaj pa zdaj? Za klimo je baje priporo?ljivo, da se jo vsaj enkrat na mesec priklopi, da malo "zakro?i" in se podma?e. ?e bo zdaj motor stal pol leta, tudi klima ne bo delala. Se to kaj posebej konzervira?
Pa ?e sam motor: a olje sto?im ven in ?ez pol leta novega noter, ali pustim tega, ki ima sedaj vsega 6000 km in je star dobre 4 mesece?
Ali je dovolj, ?e sve?ko odvijem in nasprejam malo WD-40, ali je treba kak?no drugo noter nasprejat?
Kolikor je meni znano, sam potisni le?aj ni drag - tam nekje okoli 20?.
Dela je pa kar nekaj, ker je treba lo?it menjalnik od motorja. Najve?krat se menjalnik kar odstrani iz vozila in se le?aj zamenja, ko je menjalnik na "ponku". To pomeni, da je treba odstranit vse povezave z menjalnikom: polgredi, povezave z ro?ico, doti?ne nosilce,... Pri monta?i je nato nekaj te?av, ko mora? ozobljenje glavne motorne gredi ujeti z ozobljenjem lamele sklopke. Vsekakor delo za dva mehanika. In ?e dobro delata dva mehanika tri ure, je to ?est delovnih ur... Po koliko pa je delovna ura?
Ja, kar nanese en takle hec. Zato se pa ve?ina odlo?a, da ko se ?e podira, da se zamenja vse. Tudi lamela sklopke in po potrebi ?e potisna ko?ara.
In kar se poobla??enih servisov ti?e: ne vem, kaj si ti sli?al. Vem pa, da jaz iz okolice Nove Gorice peljem MIMO enega poobla??enega servisa v Ljubljano v BTC na A-Cosmos, ki je poobla??eni Mazdin servis, pa sem bil vedno zadovoljen. Delo opravljeno, kot se spodobi, cena pa v mejah normale...
Najla?je bi bilo, ?e bi se videlo v ?ivo. Ali pa vsaj fotografijo...
In ni nobena optika, pa? pa se z opti?no napravo preveri GEOMETRIJO PODVOZJA.
Kar pa se pnevmatike ti?e, je lahko marsikaj. Glede na opis bi namignil na geometrijo podvozja in sicer na preve? pozitiven naklon kolesa, kar pomeni, da se ti kolo "vozi" samo po zunanjem robu. So bili mogo?e kdaj kak?ni incidenti, da si z zadnjo levo gumo bo?no priletel v robnik ali kaj podobnega? Mogo?e so pa popustili kak?ni (gumi) zglobi... Kakorkoli, dobro pregledat, preden se loti? popravljat geometrijo podvozja. Mogo?e celo na tehni?nega peljat, da pregledajo, ?e je mogo?e kaj zra?nosti kje v zadnji premi...
Nasmejala me je nalepka na njenem Fordu, ki je nekaj v stilu: "my next car will be Mazda" (garant jo je g. Slivka kaj nagovarjal v tej smeri, magari z lopato).
Ne, prav ni?. Najprej me je za?ela spra?evati o Subaruju Forester, zdaj pa ?e nekaj ?asa nekaj kombinira za Mazdo CX5. Predvsem, odkar je enkrat namesto mene peljala BTjko tu po na?ih brezpotjih...
O nalepki pa me je samo spra?evala, kje bi se dalo dobiti nalepko po naro?ilu. In sem ji dal naslov Yavarya. Nisem pa ?e videl, kak?na je ta nalepka. No, saj pride konec meseca sem, pa bom takrat.
Sestra danes predala Zmaju Forda, da ga je odpeljal do Pelkota, ki ga je poservisiral in ji je Zmaj avto ?e pripeljal nazaj. Sestra noro navdu?ena. Sicer ne vem, nad kom in zakaj, a je navdu?ena do te mere, da se je ?e zdaj odlo?ila, da bo naslednji avto Mazda...
Fantje, kaj naj re?em. O?itno ste dobro opravili...
Dr. Pelko je dobil e-mail od moje sestre. Pa po enem tednu ?e ni odgovora... Govori se pa o tistem Fordu Fusion, ki ima slabo objemko na desni polgredi in uhaja mast iz homokineti?nega zgloba, po?eno vpetje stabilizatorja na desni strani, pa ?e servis je za narediti, vodo iz zadnjih lu?i sem pa ?e jaz izto?il. Za desna vrata pa smo se odlo?ili, da mehanizma za odklepanje na tej stari podrtiji (letnik 2010) sploh ne bomo popravljali, ker je predrago.
Torej, spomni ga, da ena lu?tna deklica nestrpno ?aka na njegov odgovor...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
350? za prevoz do Slovenije?
Resno?
?e ni ravno strogo varovana voja?ka skrivnost, od kod jo bodo pa pripeljali (iz katerega kraja)?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani