To mi je jasno, da si po?prical po hladnem. A WD-40 se je gotovo kje nabral. ?e drugega ne, ga je vpil prah. In pri naslednji vo?nji, ko se vse skupaj spet segreje...
No, bolje, da to pogleda kak mehanik, da ne bo kak?nih nepotrebnih neumnosti. In kar je ?e pomembneje, da ne bo dodatnih zapisov v ?rni kroniki...
Mehanik, ki mi ga je enkrat vmes pregledal zaradi tega mi je v tank dodal aditiv in bencin in naro?il da naj naprej tankam na "bolj?ih" pumpah. Stvar je o?itno delovala, nekako pa nebi bil rad odvisen od agipa in podobnih, sploh ?e grem kam dlje in me zanima kaj je razlog za tako obna?anje motorja?
In kateri mehanik ti je to predlagal? Mislim, bencin v dizela?a poleti, to ?e ni nek dober majstr...
In ker v Sloveniji nimamo naftnih vrtin, je vsa nafta uvo?ena. Pride z enim tankerjem, potem pa vse cisterne tja in razvozijo po Sloveniji. Velikokrat se tako vidi OMW cisterna na Petrolu ali Petrolova cisterna na OMW in podobno. V Ajdov??ino na Agip vozi Integral Lendava... Tam nekje pa so tudi cisterne z dr?avnimi zalogami, s katerimi upravlja Petrol, zato je Petrolova nafta manj primerna za zimsko obdobje in nizke temperature (pri -12C se ?e za?nejo te?ave). Tako da pojem bolj?e pumpe in slab?e pumpe je nekako, kako bi rekel, recimo takole: od nekoga, ki mu ni ?isto jasno, kaj se z vozilom dogaja...
Umazanija se nabere na batku in ga zablokira. Zato se ne vrne nazaj v izhodi??ni polo?aj, ampak dr?i zavorne obloge pritisnjene zraven. Zato se po dalj?i vo?nji segrejejo. WD-40 tega ne more sprostiti. Se pa nabere na sestavnih delih, ki bodo med vo?njo dokaj toplotno obremenjeni. WD-40 pa je vnetljiv. ?e se ?e greste takole igrat, vzemite s seboj ?e gasilni aparat. Druga?e pa ima Mazda svojo asistenco. In v Ljubljani v BTCju servis z Majesom. Sicer se lahko razvije borba, kdo je bolj?i, Pelko ali Majes (tako po ceni kot tudi po kvaliteti), a pustimo to ob strani. Mislim, da bi ugotovili kve?jemu to, da so razlike minimalne in ?e to bolj odvisno od simpatizerstva z enim ali drugim. Vsekakor je BTC bli?je kot Medvode in zavore niso igra?a.
Lepo vas prosim, da mi nehate s takimi, ker moram potem jaz razlagat, kdo je kdo in od kod je in kaj dela in kako, da je strokovnjak za vse in tako dalje...
Dve stvari bi ?e dodal:
1. Boss, petica (vsaj na?a) ima ?e v osnovi zelo zatemnjeno in bi lahko bolj zatesnil le, ?e bi dal tisto zrcalno folijo. A ne vem, kako bi to lahko homologiral. In se mi niti ne da tuhtat, ker imam slovenske birokracije ?ez glavo... In za ni?at temperaturo v parkiranem avtu sem premi?ljeval, ?e bi se dalo dobiti (?e ne bom poskusil pa narediti) re?etko, kot jo imajo na kak?nih vratih za prezra?evanje (z ustreznimi "sede?i"), pa se na parkiranem avtu malo odpre okno, da to re?etko zgoraj noter in zapre okno, da zagrabi re?etko. Zrak gre skozi, morebiten de? ali morebiten tolovaj pa ne moreta noter (kot bi lahko skozi odprto okno). Mislim, da bi bilo bolje od kakr?nih koli drugih folij, pa najsi bodo zunaj ali znotraj...
2. Jures, ne vem kako je v tvoji petici, a na?a ima ?tiroglate in presneto pokon?ne odprtine za zrak. Bo tista noggle-cev ?la gor? Mislim, glede na to, da je okrogla, mora imet presneto velik premer, da zajame. Ali ima kak?en poseben nastavek.
Kakorkoli bo? montiral, nikar zaklju?ka ne obrni v potnike (bodisi ?love?ke bodisi pasje). Ker potem bo sploh polomija...
Tudi na?a mamica jepremi?ljevala o tem in to premi?ljevanje prelo?ila nato name. In sem pomislil podobno kot ti, le da sem iskal kak?no kvadratno plasti?no cev, ki bi jo po tleh speljal pod sprednja sede?a. A sem v dvomih, da bi se dobro obneslo. Hladen zrak se ?e po naravi spu??a dol, vro? se ?e po naravi dviga gor. ?e bi speljal skozi streho in na koncu dovolj "razpr?il", bi hladen zrak ohladil vro?ega pod stropom in bi bila povsod primerna temperatura. Da bi ga speljal do dna prtlja?nika, se mi ne zdi smiselno, ker bi hladil noge potnikom v tretji vrsti... Jaz sem celo premi?ljeval, da bi spravil hladni zrak samo po A-stebri?ku do strehe in tam kon?al. Na stropu je med plo?evino in tapiserijo ?e itak prostor, ki bi deloval kot kanal. Ne vem samo, ?e je tapiserija dovolj prepustna, da bi hladen zrak skozi njo prihajal v kabino brez kak?nih dodatnih re?...
Vsekakor je bolje hladen zrak vpihovat od zgoraj in ne od spodaj. Je pa avto precej majhen prostor in hitro nastane, da mrzel zrak piha direktno v potnika - kar pa nikakor ni dobro!
Si bil mogo?e pozoren, ?e se ti "incidenti" dogajajo pri dolo?enih temperaturah? Ki bi mogo?e posledi?no vplivale na utrujen material, ki bi potem zatajil in ne bi prestavljalo...
Zaganja? nima ni? pri tem, kako hitro motor "prime".
Zaganja? je pa? "stroj" iz dveh delov: elektromotorja in elektromagneta. Ko elektromagnet porine zobnik v nazobljenje na vztrajniku, dovoli elektromotorju, da se zavrti. ?e ti pri poskusu v?iga za?ne ro?ljati, se zgodi, da se elektromotor zavrti prej kot elektromagnet spravi zobnik v vztrajnik. ?e se sploh ne zavrti, so te?ave z elektromotorjem. In tako naprej. ?e pa ti motor vrti, pa ne "prime" pa ni kriv zaganja?. Mogo?e akumulator, ki nima dovolj energije, da bi zaganja? dovolj hitro vrtel, ampak mislim, da to bi ?e sam ugotovil. In to bi bilo kve?jemu vedno slab?e, ne pa enkrat tako in drugi? druga?e.
Mogo?e res za preveriti dovod nafte. ?e motor vrti, bo "prijel", ko bo dovolj nafte, ki lepo zgoreva.
Lahko da se motim (pa? vsak model ima kaj druga?e), a navadno je pri oljnem filtru samo gumijasto tesnilo. Ki se ga pri menjavi malo nama?e z sve?im oljem, nale?no povr?ino na bloku motorja pa dobro o?isti. In to je to.
Je pa bakrena ali pa aluminijasta podlo?ka pod ?epom za izpust olja iz karterja.
Kar se ti?e pobiranja robov, sem naredil skoraj doktorat, zato ti kar vpra?aj.
No, na sliki ni ravno videti, da bi bile pobrane po robovih. Mogo?e bi se v ?ivo druga?e videlo.
Je pa najve?krat napaka v konstruktorjih. Nari?ejo avto, ki naj bi bil po nekih kriterijih lep in dober. In to navadno vsebuje pre?iroke pnevmatike. ?e se s takim vozilom vozi? zmerno do prete?no po avtocestah, ni problema. Jaz pa sem imel te?avo, ker so pre?iroke pnevmatike nasadili tudi na moj poltrahtr, na Mazgo BT-50. To vozilo je klasificirano kot tovorno vozilo in ne kot osebno. In s pogonom na vsa ?tiri kolesa so od nekdaj pick-up vozila veljala bolj za delovni stroj kot pa za kak?ne dolgoproga?ke avtocestne podvige. In ker sam vozim v glavnem samo po hribih (letos izjemoma sem v celem letu naredil skoraj 1700 km po avtocesti - skoraj dvakrat ve? kot obi?ajno vsako leto od kar jo imam) in ovinkastih cestah, je tudi meni pobiralo robove. Zakaj?
Ne vem, ?e se spomni? tako imenovanega Spa?ka. Citroën. Ko je zavil, sta se sprednji gumi nagnili kot da bosta odpadli. No, to se dogaja pri vseh vozilih, le pri spa?kih je bilo to posebej izrazito. Torej, ?e ima? ?iroke pnevmatike, se v takem primeru vozi? pravzaprav po zunanjem robu. No, vozi? po celi pnevmatiki, le zunanji rob je precej bolj obremenjen. In ko zavije? v drugo smer, je precej bolj obremenjen notranji rob. In ?e ima? na cesti same ovinke, vozi? ves ?as samo po robovih. Edina re?itev ti je, da bolj napihne? sprednji pnevmatiki. Kar pa zna biti problem, ko pa enkrat res pride? na ravno cesto, ker ti pa potem pobere sredino.
Torej, ali o?je pnevmatike, ali pa redno prilagajanje tlaka v pnevmatikah glede na re?im vo?nje - ali bo ravna avtocesta (predpisan tlak) ali pa bodo sami ovinki (okoli +0,5 bar).
Koliko krat sem ?e rekel, da bi konstruktorjem (pa ne le vozil) za kazen dal, da morajo svoj izdelek eno leto uporabljati in servisirati. Naslednjega bi gotovo narisali druga?e...
Pa po?evna oka ti je po?evna oka. Jaz komaj ?akam na kitajce, da se za?nejo tukaj prodavat ker to bo tisto pravo za pravo ceno in kvaliteto. Saj danes ?e vsi delajo doli tak, da kitajci tudi znajo to bo tak letelo
Se bojim, da bo res letelo. Povsod drugod, samo po cesti ne... Sploh po "izku?njah" z Kitajskimi gumami...
Mislim, da je bilo ?e ve?krat omenjeno, da je v Novi Gorici nasproti OBIja mo?i?ek, ki jih obnavlja za sme?no nizko ceno. Vse amortizerje, tako tiste na kolesih kot tiste za vrata in ne vem kaj ?e vse...
zanimivo: sem malo poiskal in dobil eno temo o pokanju na forumu. Volan malo pomiga? iz ene to?ke v drugo, gor in dol, ven, noter, in pokanje naj bi za nekaj ?asa izginilo.... sem poizkusil in res ne poka ve?, niti malo, zaenkrat
No, preden gre? naslednji? ilegalno v Lokovec, pa kupi glu?nike. ?e ne bo pokal volan, bo pa kak?na lopata...
Take stvari je zoprno popravljat. Najla?je je napako najti takrat, ko ne dela. Ponavadi je pri takih okvarah tako, da dela odli?no, ko je na servisu, ko pa se odpelje?, se pa ugasne...
Vseeno mogo?e poskusi? sam preiskat, ?e je samo kateri kontakt oksidiral...
Z Bo?jo pomo?jo in dinamitom se da vse narediti. Samo dovolj dinamita potrebuje?...
Klima ne bi smela zmanj?at ?tevila obratov prostega teka, ker naj bi ra?unalnik motorja skrbel, da ima motor predvidene minimalne obrate - tudi, ?e se klima vklopi...
Pa? pa imajo nekateri motorji v filtru zraka loputo, ki usmerja zajem zraka. Pozimi, ko je mrzlo, pa ?e motor mrzel, zajema zrak iz okolice izpu?nega kolektorja, ki je vsaj malo segret. Poleti, ko je vro?e, pa zajema zrak nekje pri blatniku, da dobi malo hladnej?ega. In ?e ti ta loputa ne deluje, se lahko zgodi, da poleti, ko je vro?e, zajema vro? zrak iz okolice izpu?nega kolektorja. In ker nima? interkulerja, lahko to povzro?a te?ave.
Iz 05 je klepar, ki je sicer cenovno zelo ugoden in strokovno neopore?en, a ima kar ?akalno vrsto. Tudi kak?en mesec. ?e popravilo lahko ?aka toliko ?asa (?e nima? pred vrati tehni?nega pregleda...), se ti spla?a. Moral bi pa pogledat, ?e ni mogo?e tudi ponudnik ugodnosti za ?lane Mazda kluba. Saj sem ti dal njegov naslov, pa ne vem, ?e si se kaj dogovoril. No, resnici na ljubo je ?e tako poceni, da bi s kak?nim popustom bil ?e skoraj zastonj...
Tudi jaz nimam ?esa pripomnit ?ez Mazda servis v BTCju in ?ez g. Majesa. So mi avto vedno porihtal hitro in spodobno (sploh mehanik Jure - vsaj kar se BTjke ti?e). Ceno pa so tudi porihtal tako, da se mi spla?a iz NG vozit v LJ. Bolj?i servis, ki je toliko cenej?i (glede na servis v Kromberku pri Novi Gorici), kolikor me pride nafta tja in nazaj. Torej: za isti denar bolj?i servis. Jaz sem zadovoljen.
Nekateri niste. Mo?no. Tudi Majes je samo ?lovek. In kot vsi ima tudi on lahko kdaj slab dan... Resnici na ljubo, jaz ?e nikoli nisem naletel nanj, ko je imel slab dan. In upam, da tisti, ki je pri?el za menoj, tudi ne...
Pri meni sicer ni trda, a mi "zaostaja". Sploh pozimi pri ni?jih temperaturah. Ko popustim pedal sklopke, je ?e nekaj ?asa not in ?ele nato pride ven. Je zelo zoprno pri speljevanju v klanec - Bog ne daj s polnim vozilom.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To mi je jasno, da si po?prical po hladnem. A WD-40 se je gotovo kje nabral. ?e drugega ne, ga je vpil prah. In pri naslednji vo?nji, ko se vse skupaj spet segreje...
No, bolje, da to pogleda kak mehanik, da ne bo kak?nih nepotrebnih neumnosti. In kar je ?e pomembneje, da ne bo dodatnih zapisov v ?rni kroniki...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani