verjetno si imel isti problem vendar pa kot sam ve? vo?nja pri vi?jih obratih ni prijetna niti poraba ni majhna
saj je takoj zraste na 8 litrov,zanima me tudi ali imate tudi ostalih vozniki ve?jo dejansko porabo za cca 1 liter kot vam jo poka?e ra?unalnik (ra?unalnik resetiram ob vsakem to?enju goriva zaradi sprotne kontrole porabe)
jaz mam od 0,7 do 1 litra ve?jo realno porabo kot jo prika?e ra?unalnik
Lej ti razlo?im. Ti se pripelje? z avtom v hrib al pa ga tera? ko norca, se vklopi ventilator, ko motor ?e te?e, potem pa motor ugasne? in s tem tudi ventilator (?e ma? turba?a bo? tako po?asi zajebal turbino).Vse toplota ki se je ustvarila med vo?njo ni v hladilni teko?ini ampak ima blok in glava tudi vi?jo temeparaturo, tako se ta topolota sprosti v hladilno teko?ino in ti avto lahko "zakuha" pa ?eprav ugasnjen.Tak primer smo imeli mesec nazaj z asrto GTC, z dobrih 2kkm prevo?enih.
Gremo naprej, termostat ostane odprt tudi ko motor ugasnemo, to pomeni da hladilna teko?ina lahko kro?i, seveda tukaj pa nastopi zakon termodinamike, ?e ventilator hladi hladilno teko?ino v hladilniku, potem hladilna teko?ina ?e vedno kro?i po sistemu, seveda zelo po?asi samo ?e vedno dovolj hitro da se temeperatura zni?a in ne pride do kakega uhajanja pare.
Na?eloma se strinjam z napisanim bom pa dodal ?e svoje razmi?ljanje.
?e ima? turba?a pa ga po gonjenju ali vo?nji v hrib takoj uga?a? ga bo? zjebal ne glede a se ti ventilator vrti pri ugasnjeni ma?ini ali ne. Turbine se segrevajo na precej vi?jo temperaturo kot motor in jih pri "?ivljenju"re?uje v takih primerih samo pri?gan motor, da se turbina prosto vrti. ker ?e se pregreta ustavi se lahko olje zape?e na os turbine in posledi?no ta zaradi tega s ?asoma lahko zariba. Sama turbina nima kaj dosti veze z ventilatorjem hladilnika ?e najmanj pa tiste, ki so montirane za motorjem in pred po?arno steno.
Velja pa neko nenapisano pravilo predvsem za turba?e kot tudi za atmosfersko poljnene, da se avtomobil vo?en pri vi?jih temperaturah v ekstremnih pogojih vo?nje pred samim izklopom pusti, da motor ?e nekaj ?asa te?e v prostem teku ali pa da pred zaustavitvijo zmanj?a tempo vo?nje. S tem omogo?imo normalno hlajenje in spu??anje temperature na obi?ajen nivo.
Se pa popolnoma strinjam, da imata blok in glava motorja precej vi?jo temperaturo kot hladilna, ker je logi?no glede na to, da ju ta ohlaja. Vendar pri ugasnjenem motorju je pretok skozi hladilni sistem dale? premajhen, da bi tudi uspel vsaj minimalno hladiti motor oziroma obvladati extremno situacijo, ki se dogaja v trenutku, ko je motor mo?no ogret in izklopljen, hladilna pa neha normalno kro?iti. V takem primeru se hladilna teko?ina , ki se trenutno nahaja v delu hladilnega sistema, ki je v samem motorju lahko zelo segreje in edina re?itev bi bila ali vodna ?rpalka, ki bi delovala neodvisno od motorja ali pa pri?gan motor (gl. drugi odstavek). Delujo? ventilator sicer ohladi hladilno v samem hladilniku vendar to motorju ne pomaga dosti, ker sama termodinamika deluje ob?utno prepo?asi, da bi bila uspe?na.
Ker si omenjal kuhanje avtomobilov... vsak zdrav normalen avtomobil vo?en z glavo ne sme zakuhati... so pa vzroki (pustimo mehanske okvare, ventilatorja, vodne ?rpalke, termostatskih ventilov in stikal ipd), da se to zgodi najve?krat v tem, da se uporablja navadna voda namesto hladilne teko?ine, neodzra?enih in predvsem v netesnih hladilnih sistemih, ki niso pod pritiskom (ve?ji pritisk, ve?a temperaturno odpornost hladilnih teko?in pred zavretjem). Glede tiste Astre pa ne bom komentiral, ker ne vem kaj se je dogajalo z njo - kako je bila vo?ena in ustavljena, sem pa 99.9% prepri?an, da ni zakuhala zaradi nedelovanja ventilatorja pri ugasnjeni ma?ini.
a dej nehi no, a res? - kako jih bo? pa razlo?il v dogajajnju pri ravnokar ugasnjenem motorju oz. kaj s dogaja s temperaturami teko?in v trenutku, ko ne morejo ve? kro?iti skozi hladilnik? Ali pa da poenostavimo zadevo - zakaj je bolj?i sistem vrtenja ventilatorja tudi po ugasnjenem motorju proti sistemu, ki vedno izklju?i ventilator, ?e je motor ugasnjen?
Yavarye, da ne bo? slu?ajno mislil, da te zajebavam. ?isto resno mislim, ker lahko jaz narobe razmi?ljam pa je ?e kak?na finta, ki sem jo spregledal. :ne vem:
Tko kot pravta Peo in Yavarye je bru?enje diskov ?isti nateg saj zadeva za?ne ponovno tresti po 3.000 do 4.000 km, vsaj taske so moje izku?nje. Najcenej?e in najbolj trajna je edino nabava diskov enega od bolj priznanih izdelovalcev.
Kaj pa - a je pri mazdah normalno da ko ugasne? avto, s tem ugasne? tut ventilator motorja, ker pri (vseh) ostalih avtih, ta dela naprej, dokler se sam ne odlo?i izklopit!
pri KIAh je isto - je pa to kot prvi? zaradi varnosti, ker ljudje vtikajo k ventilatorju prste potem pa se zadeva vklopi pa so po?kodbe tu. Kot drugo je pa itak brez veze, da se vklopi, ker pri ugasnjenem motorju itak ne laufa vodna pumpa tako, da se motor hladi zgolj mini minimalno le zaradi kro?enja zraka okrog njega.
Pagat, popolnoma se strinjam s tabo, ker tele diski so totaln crap (OK originalni pri Clarusu so bli ?e ve?ji).
Men so jih menjali pri 40.000km in zdaj pri 62.000km po?asi spet dobivam ob?utek, da trese pri zaviranju na AC. Glede moje vo?nje pa vse pove povpre?na poraba, kjer se vidi, da vozim relacijsko, ne podiram hitrostnih rekordov in v dobrobit manj?i porabi vozim zelo premi?ljeno brez veliko zaviranja.
Na Clarusu sem zadevo re?il tako, da sem dal notri Bradijeve aftermarkt diske in tako bom verjetno moral tudi na Mazdi navkljub temu, da sem dal 3x ve? denarja zanjo.
Aja diske in plo??ice sem takrat kupil pri Eurotonu in bil 100% zadovoljen naslednjih 90.000km do prodaje avta.
glej Uro?, saj no?em pametovat samo, ko je zunanja temperatura visoka (5-10 stopinj nad obi?ajno) pomeni, da se mora hladilnik spopadati s tem, da ima na volje za hlajenje precej bolj ogret zrak, kot obi?ajno. To pomeni, da se ga mora za isti efekt (obdr?ati temperatura motorja na nekje 90-100 stopinj) spraviti skozi hladilnik precej ve? kot pri "obi?ajnih" temperaturah.
Zato mu pri ni?jih hitrostih in stanjem pred semaforji obilno pomaga ventilator, ki se precej ve?krat pri?iga kot obi?ajno. Na osnovi tega sem napisal naj ne primerja tega stanja z lanskim, ker lansko leto so bile najvi?je temperature za 10 stopinj ni?je kot so letos (Ok zadnjih par dni je spet hladneje).
Ne vem, ampak jaz bi paniko zagnal, ko bi kazalec za temperaturo za?el siliti v rde?e polje oz. tudi v primeru, ko bi mi temperatura preve? nihala (slab termostatski ventil, zrak v sistemu,...) tako da se mi zdi peov primer popolnoma normalno stanje.
Je pa seveda res, da to ni moj avto in da ga ne poznam ter nikakor ne smem nekoga prepri?evati v nekaj, kar ni nujno pravilno. Tako, da se mora? Peo odlo?iti sam kako bo? ukrepal, me pa res zanima kak?na bo kon?na ugotovitev - upam, da ?im cenej?a
pomoje je to ve? ali manj po potrebi... men je na Clarusu klima po 5 letih in 160.000km delovala natanko tako kot prvi dan, pa se je ni nih?e dotikal :ne vem:
jaz sem pa ?e vedno prepri?an, da i??e? problem, kjer ga ni... poskusi se zdajle, ko ni vro?e zapeljat kak?nih 20km pa se prepri?aj glede delovanja - ker pa vidim, da si se ?e odlo?il, pa sporo?i kaj se dogaja po menjavi
Nasvet servisa pa je: naj ne vozim z obrati nji?imi od 2500, v vi?jo prestavo naj prestavim ko dose?e 3500.
Ta nasvet ni v?e?, ker pri tako visokoh obratih tudi vo?nja ni ve? tako udobna (hrup..), pa ?e ?emu motor z tako visokim monentom pri nizkih vrtljajih, ?e tam nesmem vozit.
Od takrat sem prevozil 2000km brez problemov. Poraba se giblje okoli 8 l/100km.
LP Marko
hmm zanimivo pa ne preve? spodbudno, ker s tak?no vo?njo ziher ne "ujame?" obljubljene porabe goriva. A v navodilih slu?ajno pi?e kaj v zvezi s pravilno "uporabo" filtra saj? Po moje je notri ?e vedno nasvet, da prestavljaj pri 2500 obratih :ne vem: za ugodnej?o porabo
Aja, MarkoP, lepo pozdravljen na forumu in dobrodo?el.
zdej poleti sem opazil, da se mi pri mazdi zelo pogosto vklaplja ventilator hladilnika...
...lansko leto poleti se to ni dogajalo, oz se je, vendar je moral kazalec temperature iti krepko v zgornjo polovico, sele nato se je vklopil ventilator. Letos pa se mi ventilator vklopi ze, ko je kazalec na polovici...
Tako se mi lani npr. ventilator ni vklopil na 40km dolgi relaciji po ravnem, letos pa bi se mi gotovo vklopil vsaj 5x. Pri tem moram povdariti, da kazalec letos se ni zasel v zgornjo polovico in tako sumim, da se vklaplja po nepotrebnem.
Sam sem mnenja, da je za zamenjati termostikalo...stikalo ki vklaplja ventilator in je namesceno na hladilniku...
imam prav? oz pricakujem tudi vase mnenje kaj bi lahko bilo narobe
Meni se zdi pa tole ?isto normalno saj v ?ivljenju nisem imel ali vozil avtomobila pri katerem bi kazalec za temperaturo pre?el polovico skale. Tudi pravilno je, da kazalec za temperaturo ?im manj niha saj z konstantnost temperature poskrbita tako termostatski ventil kot ventilator na hladilniku in ne glede kako vro?e je bi po moje morala temperatura obstati nekje na polovici merilnika. Izjema bi bila kve?emu vo?nja v strm klanec pri visoki zunanji temperaturi, pri ni?jih prestavah kjer verjetno hladilnik in ventilator ne bi zmogla opraviti svoje naloge 100%.
Ker primerja? lansko leto z leto?njim naj te samo spomnim, da je bil lani zgolj en teden ko so temperature komaj prilezle preko 30 stopinj (ve?ino je bilo okrog 25 stopinj), letos sta pa ?e dva tedna, kjer imamo temperature tudi preko 35 stopinj celzija in noben ?ude? ni, da se ti ventilator ve?krat vklaplja. Jaz bi prej rekel, da stanje, ki si ga imel lansko leto ni bilo tisto normalno. :ne vem:
Pa ?e nekaj: kako ve?, da se ti vklaplja ventilator? A ima? elektromagnetno sklopko ki zve?e ventilator z enim od motornih jermenov pa se ?uti kot padec mo?i motorja? Namre?, ?e je ventilator vezan na svoj elektromotor se ga med vo?njo v principu ne bi smelo sli?ati, ali pa?
Hmmm... kaj takega pa od Mazde ne bi pri?akoval. A si preveril kaj po drugih (tujih) forumih, ?e ima kdo podobno napako? Obvezno pa se obrni tudi na generalnega uvoznika MMS.
?e informacija za Labija-ljubitelja zavesic: na servisih Mazde imajo neko akcijo in ti zastonj namontirajo nove ve?je prednje zavesice, ki naj bi bolje ??itile pragove pred peskanjem.
OK - tole, kar si zdaj napisal je velika verjetnost, da ti res nagaja elektrika. Te?ava bi znala biti v v?igalnih tuljavah, ki so ?e oslabele in ne dajejo tako visoke napetosti, da bi na sve?kah presko?ila dovolj mo?na iskra.
Namre?, ko stopi? pri niskih obratih po gasu zalije? bate z bogato me?anico goriva in ?e iskra ni dovolj mo?na enostavno kratkosti?no presko?i preko goriva, ki je ?e na anodi sve?ke in ga ne v?ge, zato motor lahko izgubi enega od v?igalnih taktov in "kolcne".
Nekaj podobnega se dogaja tudi ?e imajo sve?ke nepravilen razmak na anodi - ?e par desetink milimetra prevelik ali premajhen razmak lahko isto povzro?a nepravilnosti pri v?igu goriva.
Seveda pa ne pozabi na kable. Da pa ne bo? takoj menjal kable, samo tiste dele kablov, ki so najblji?i kovinskim delom motorja za??iti s kak?nim temperaturno bolj obstojnim silikonom, ki bo prepre?il morebitno prebijanje ?e posebej, ?e se ti to dogaja v vla?nem vremenu.
Symon pa si preveril, da nima? kje kak?ne cevke po?ene ali snete, ker tole kar si napisal ne di?i na napako v elektriki. :ne vem:
?e pa je to kak?na druga?na napaka, kot si jo omenjal lanskega septembra pa napi?i kako ti cuka oziroma kdaj to po?ne - pri niskih obratih, pri pospe?evanju, zaviranju z motorjem ipd??
Ja desni koncnik stabilizatorja moram nujno zamenjat mam ze narocene ampak al napacno prnesejo pr anetu al pa zgubijo in sm ze 4x bil tam. No jst srcno upam da bo to to. Porocam
Pa sem jaz tud na 60.000 kilometrih. Poleg rednega servisa, ki je bil 68.000sit so podmazali ?e volanski drog, amortizerje petih vrat, nastavili ro?no zavoro in ubili tistega nadle?nega ?ri?ka, ki se je skrival v zadnjih prtlja?nih vratih. V glavnem Gama Center/A-cosmos so zadevo opravili OK tako, da nimam pripomb.
Naj omenim ?e to, da so tri, ?tiri mesece nazaj fantje pri AS Velenje (Skoren?ek) porihtali tiste nesre?ne Xenone tako, da zaenkrat je vse OK. Zaenkrat je torej vse v redu in moram jih pohvaliti, ker se res spoznajo na posel. Hvala tudi tebi Wildcat za nasvet, da pridem k vam
Pa ?e nekaj statistike glede stro?kov z avtomobilom od nakupa (15.11.2004) pa do danes
Skupno porabljen denar: 1.324.127,21 SIT (gorivo, servisi, registracija, ABC)
Skupno porabljen denar za gorivo: 836.727,21 SIT
Povpre?na cena za prevo?en kilometer (samo gorivo): 14,19 SIT
Povpre?na poraba denarja na mesec: 66.206,36 SIT
Povpre?na poraba denarja na mesec (samo gorivo): 41.836,36 SIT
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
tako, zdaj mamo pa dve liziki
Povezava za deljenje
Deli na druge strani