Drži....za tisti čas,ko imaš za eno stopinjo nižjo temperaturo...ali pa če imaš skoz za eno stopinjo nižjo temp....če pa po tem želiš spet na "eno stopinjo več"....pa kot sem rekel-strel v koleno.
To je problem pri veliko strokovnjakih,k ne znajo "po kmečko" in razumljivo razložiti.
Ker v bistvu je res,kar govoriš,a trditev predpostavlja,da bo človek skoz gonil eno stopinjo manj...kot da bi bral "drobni tekst" na dnu pogodbe....
In neuki ljudje po tem nasedejo...ponoči zmanjšajo,ker mislijo,kako bodo prišparali tistih 5%,misleč,kako bo poceni in ne vedoč,da bi se za dosego prihranka tistih 5% morali odreči komfortu ogrevanja.
Jaz zase imam ogrevanje za greti se,ne pa,da bom gledal na vsaki €...pa naj si brihtni ekologi mislijo svoje...zmeraj so za druge pametni...me zanima,kako imajo pred lastnim pragom pometeno
Saj vsi enako govorimo. 😃Zakaj strel v koleno? Za ponovno segretje je potrebno dovesti z ogrevalnim sistemom toliko toplote, kot jo je ušlo ven, medtem ko smo ugasnili ogrevanje. Nižja, ko je bila med tem nočna temperatura, manj smo izgubili toplote in manj jo moramo spet dovesti. Če je slaba izolacija, pa hkrati velika akumulacija (velika kubatura prostorov, betonskih plošč, zidov, ..), bo lahko problem ...drugi člani družine bodo začeli piskati, da jih zebe, ker se bo stanovanje nazaj (pre)počasi segrevalo (verjetno je to res strel v koleno).
Če je stanovanje dobro izolirano bo tudi pri ponoči izklopljenem ogrevanju temperatura padla le za kakšno stopinjo ali dve. To pa se da hitro nadoknadit.
Glej takole takoj na prste - če hočeš jit v 144hz gaming rabiš vsaj 5800x3d, jaz sem ga vzel ker sem imel X570 5600X… če pa imaš denar pejdi na novo podnožje AM5 in kupi 7800x3d
Intel je v splošnem boljši za vse
AMD je v zaostanku
AMPAK ZA GAMING JE PA X3D serija bomba, ker ima cpu občutno več cacha in ne rabi tolikokrat jit po nove inštrukcije preko RAM-a na disk,… kar pohitri vse skupaj
Če prav razumem, je Intel boljši, razen tvoj AMD procesor je pa še boljši. 😂
A niso AMD procesorji neke vrste generiki (kopije) v primerjavi z Intlovimi? Kot Krkina zdravila.
Pred leti sem skakal, malo Gigabyte malo MSI. Zadnjih 18 let Gigabyte.
Trenutno sem jezn na njih in ga ne želim več.
Imel sem specifičen chipset X77 in i7 3820.
In so se po 6 letih pojavle težave z mrežo. Ko se je vklopil ni našel mrežne. Sem ponovno zagnal, pa je delalo. In to se je dogajalo na 14-30 dni 1x.
Sem reševal 6-12 mesecev. Windows update dajal neke driverje gor, ki niso bli pravi. Sem onemogočil posodobitve gonilnikov, roll back delal in podobne fore, čez kak mesec jovo na novo.
Zaključek: quick boot je iz svojih čudnih arhiv povozil gonilnike. Ko sem ga onemogočil je bilo ok. Gigabyte ni dal zadnjih 5 let nove verzije gonilnikov ven.
Sedaj sem 3 leta zadovoljen z AsRock.
Enako meni, na leta 2007 kupljenem računalniku. Rešitev: kupil sem posebno LAN kartico.
Vprašanje je podobno, kot bi vprašal, kaj je trenutno top price/performanceolje za Mazdo. 😃
Nadgradnje starih računalnikov, namenjenih "gamingu", po mojem mnenju večinoma niso smiselne. Pomembno je, da se med seboj ujemajo CPU, GPU, MB, RAM, SSD, napajalnik, hlajenje. Na koncu se ugotovi, da je najbolje vse kupiti novo ali rabljen računalnik neke generacije (nekateri gamerji neprestano težijo k vrhu in hitro menjajo ... cca leto star računalnik se da dobit zelo ugodno). Ja, cenovno sigurno ugodnjeje kupit kakšno leto starejšo generacijo komponent, kjer pa je lahko težava dobavljivost.
Po nekaj nadgradnjah 8 let starega računalnika (i5 6600, GTX 970, MB Z170, ...), kar je počasi postalo nesmiselno, smo pred dobrim mesecem nabavili tole, ni pa bilo v osnovi mišljeno za "gaming":
ASUS TUF GAMING B650M-PLUS AMD AM5 mATX DDR5 HDMI/DP
BE QUIET! Pure Power 12 M 650W 80Plus Gold (BN342)
NZXT H5 Flow, črno ohišje (CC-H51FB-01)
Noctua NH-D15, Premium CPU Cooler with 2x NF-A15 PWM 140 mm, Fans (Brown)
SAMSUNG 970 EVO Plus 2TB M.2 PCIe 3.0 NVMe 1.3 (MZ-V7S2T0BW) SSD
Menda dela super.
AMD ali Intel procesor? Oba imata svoje prednosti, na katere se trg hitro odzove in zregulira ceno. Pri obeh se današnji top procesorji (X pri AMD in K pri Intlu) zelo segrevajo in potrebujejo učinkovito vodno hlajenje. V obratovanju "idle" so AMD nekoliko bolj požrešni. AMD imajo daljšo časovno kompatibilnost s podnožji, medtem ko se pri Intlu oboje zelo hitro menja ...
Če greš čez obstoječe ploščice imajo eno tako emulzijo, ki pojača vezivnost in se da čist lepo polagat preko obstoješih. Samo preveri priključke, ventile, da ne bo slučajno predebelo pa bo treba pe vodovod prilagajat.
Kaz sem pred 10 leti naredil eno kopalnico na ta način pa eno stopnišče in je cool še dandanes. Sem pa predlansko pomlad mal cincal za teraso a dam čez al vržem stare ven. Pa sem se odločil, da vržem stare ven pa sem samo dva dni kljub udarnemu kladivu, metal samo ploščice ven pa ravnal. Če bi še 1x bi šel samo čez.
Je na dežju, je puščala? Namreč v zadnjem času sem slišal za več primerov, ko so jim začeli balkoni po cca 15-ih letih puščati vodo. Podobno kot ravne strehe, kjer poznamo 2 vrsti, tiste, ki takoj puščajo in druge, ki puščajo čez čas.
Meni osebno take bližnjice niso všeč - bi sam sigurno stolkel stare ploščice dol, pa naj traja 2 tedna ali pa še več, pripravil podlago in zaključni sloj, tako kot velevajo osnovna pravila stroke.
Brez ploščic tudi okoli umivalnika, bideja, wc školjke? Kaj pa višina tal oziroma prag pri vratih, boš vgradil cca 1 cm višji L profil?
V podobnih dilemah, kot jih imaš ti, se obrnem na razvojne oddelke proizvajalcev, na kakšnega izkušenega gradbenika, kjer praviloma dobim koristne konkretne informacije. Kolikor mi je znano, so variante "kar čez stare ploščice" lažje predvsem zaradi ne-razbijanja, niso pa nič lažje za denarnico (zahtevajo dražje materiale - lepila, ...).
Se mi zdi, da smo ljudje postali preveč "pametni", politiki preveč neresni (nerealne obljube), svoje dodajo še mediji, pa seveda prodajalci storitev in blaga (reklama električnih avtov, TČ, solarnih panelov, ...). In kako naj se potem v tej zmešnjavi informacij eden navaden človek sploh znajde? Kako naj zares ve, kaj je prav in kaj ne, kaj je dobro in kaj ne? Zelo enostavno pa vsak ve, kaj je dobro za njegov žep. 🙂
Kaj a ni dost...če štejem vse...balkoni,okna,ograje,garažna vrata,ves granit,stopnice.....,sem v bajto vložil več kot 100jurjev in letno porabo kurilca 2800-3600L sem znižal na 1250€ na letni ravni...kaj a naj celo bajto podrem,in zgradim novo pasivno (kar bi bilo seveda najbolje)....
Preberi,kaj je @Boss napisal...samo denar jih zanima.
Vsi ste mi tukaj v redu, se pa z vami kdaj ne strinjam. Vrsto let sem kot raziskovalec delal na področju elektroenergetike (načrtoval razvoj elektroenergetskih omrežij), nekaj let tudi na področju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije. Poznam delovanje teh sistemov, regulativo. Dvomim, da ima tukaj na teh področjih kdo več izkušenj. In zato težko berem izjave posameznikov, ki ne poznajo niti abecede on energetike, kaj šele zapletene EU in slovenske energetske regulative. Niso vsi ukrepi namenjeni temu, da se ljudem pobira denar. Kot tudi ni namen kazni pri prekoračeni hitrosti, da se ljudem pobira denar.
Govorim o fizikalnih zakonih, in ti niso odvisni od tega, kaj jaz mislim-verjamem kaj ti misliš-verjameš, ... enostavno držijo. Na te zakone se pripne še ekonomske parametre in zahtevano temperaturno udobje, napiše enačba in izračuna minimum funkcije. Ta je različen od stanovanja do stanovanja. Ampak v splošnem vedno velja, da je potrebna toplota za ogrevanje odvisna od toplotnih izgub, te pa so odvisne od razlike temperatur. Torej, če notri pozimi za 1 stopinjo znižam temperaturo, porabim približno 5% manj toplote za ogrevanje.
Vsi smo bili v osnovni šoli in znamo izračunati,koliko let bi potreboval,da strošek desetih jurjev dobiš nazaj.
Star sem 52 let..pa da bom šel v tako investicijo...bom šel,ko mi bo na čelu pisalo "budala"...a na srečo zaenkrat temu še ni tako.
Pa o shranjevalniku niti se nisrm začel....lahko samo sanjajo.
Odebeljeno je pa po mojem največji problem sedanjega časa, naše miselnosti. Vse se gleda skozi denar. Zato tudi politika generira take ukrepe, kot so tarifni bloki. Točno zato, ker ni dovolj ozaveščenosti in je potrebno ljudi prisiliti skozi denarnico, višje in nižje tarife.
Izgube toplote je potrebno nekako pokriti, odvisno od vrste zgradbe, ogrevalnega sistema ter zahtevanega temperaturnega udobja.
Če pozimi ponoči pri zunanji temperaturi 0 stopinj vzdržujem v stanovanju 19 stopinj, bo nastajalo več toplotnih izgub, kot če dovolim, da pade temperatura nižje, recimo na 15 stopinj. Torej stroškovno se mi vedno splača čim manj ogrevati, dokler so vsi stanovalci še zadovoljni.
Decembra smo imeli glede ogrevanja srečo zaradi visokih zunanjih temperatur. Če je bila povprečna zunanja temperatura 10 stopinj namesto 0 stopinj, stanovanje pa ogrevamo na 20 stopinj, to pomeni 50% manj toplote za ogrevanje! 🙂
To seveda ne pomeni avtomatsko 50% nižjih stroškov ogrevanja, ker je treba pokriti tudi fiksne stroške obratovanja (recimo izgube ogrevalnega sistema, ko je v stanju pripravljenosti, ...)
Kaj si mislim glede uvajanja tarifnih blokov za električno moč? V zadnjih 10, 20 letih se je z uvajanjem zelenih tehnologij za proizvodnjo (hišne sončne elektrarne), ogrevanje (TČ) in prevoz (električne polnilnice) podcenjevalo oziroma zanemarjalo pomen električnega omrežja, ki je osnova za delovanje vsega naštetega. Električno omrežje ni nekaj, kar se da spremeniti (ojačati) v nekaj mesecih ali letih, ampak so potrebna za to desetletja vlaganj in velikih stroškov. To se je v zadnjih letih zanemarjalo. Uvajanje tarifnih blokov je nujen ukrep, hkrati pa gre tudi za gašenje požara. Stanje (kapaciteta, obremenjenost) omrežij se od primera do primera močno razlikuje. V mnogih primerih je na meji zmogljivosti, nekje je še rezerve dovolj. Bojim se, da bo omenjeni ukrep pokazal nove obratovalne težave (tudi v omrežju), ki jih odločevalci niso predvideli.
Babnci, ki ji rečem tašča. Upam, da ne bere tega foruma, ker bo praznovala šele 8. januarja, 70 let. Žena pa bo praznovala 10. januarja 20 let manj. Sedaj pa izračunaj, koliko je bila tašča stara, ko je rodila mojo ženo. 😃 To je bolj za v rubriko "Pohvalite se".
Tole me je malo presenetilo, ker če je pa kej enostavno je pa demontaža police saj se vse lepo zloži samo vase - vsa čast Mazda inženirjem za ta design. Za demontažo 5 sekund za montažo pa mogoče 15 sekund. Tole je bolj enostavno kot na kateri koli moji prejšnji Mazdi in vedno prst gor, ko dajem kolo zadi v avto.
.. na pa me spet pr srcu stiska...
A še ti Brutus... da me na koncu zaštihaš v bolečini. 🥺
Mene tudi. 😃
Ko sem kupil prvo rabljeno M6 GJ, sem zraven dobil še zimske gume ... seveda naložene v prtljažniku s podrtimi sedeži in polico pa v 2 delih. Samo to vem, da ni šlo v prvo ... 😃
Zdajle zaključujem z letošnjimi delovniki; 3, 2, 1
👍
In kako ocenjuješ dosedanjo izkušnjo v zadnji službi (v javnem sektorju, državni upravi, če se ne motim), glede na prejšnje (predpostavljam v zasebnem sektorju)?
Sicer pa sem v decembru imel preveč časa in spet malo pošravfal svoj PC. Motil me je zvok ventilatorjev (zaganjanje v primeru večje obremenitve CPU), kar sem nekoliko izboljšal s prilagojeno krivuljo v BIOS-u (prej z ASUS FanXpert). Zraven me je motila dokaj visoka temperatura m.2 diska Samsung EVO 970 PLUS, dobrih 50 stopinj v mirovanju.
Zadevo sem sedaj rešil takole:
- procesor sem "undervoltal" za offset=-0,12 V (segrevanje procesorja se je posledično znižalo za cca 10 stopinj), zmogljivost pa po testu Cinebench 2024 pri "multicore" še povečala. Zadeva je stabilna, ni pa več bila pri še večjem znižanju -0,13V. Ventilator procesorja sedaj primerno hladi pri nižjih obratih (zaganjanja praktično več ne slišim, ventilator doseže preko 2.000 obratov/minuto pri 12V).
- ventilator procesorja sem spet namestil horizontalno, kar je pri tem ventilatorju BeQuiet "Pure wings 2" po navedbi proizvajalca prav tako ustrezna postavitev. Posledično se rebra hladilnika Jeyi m.2 diska fino prezračujejo in je temperatura diska v povprečju padla za 10 stopinj (v povprečju med 40 in 45 stopinj).
Since the fluid is pumped from a reservoir, lubrication is not affected by the fan’s orientation, so they can be mounted horizontally, vertically, or at an angle without negative effects on longevity or noise. TheLight Wings,Shadow Wings 2andPure Wings 2fan series all use rifle bearings.
Včeraj smo v 6-ki karavan peljali električno kolo, brez da bi sneli polico. Samo preklopili smo zadnjo daljšo hrbtišče sedeža in kolo porinili z zadkom naprej, brez da bi karkoli na kolesu prilagajali, odvili. Ker demontaže police se zmeraj otepam ... sestavit skupaj (s poskušanjem) včasih kar traja. 😃
Tole ni argument nakupa. Tako desko spraviš na streho. Prečke prtljažnika. Ali pa znanec, ki pripelje za pivo ali dva.
Hočem povedat, da sem kupil limuzino, ker mi je všeč. Montiral nevidni priklop, kupil prikolico in to je to.
Ko prikolico ne potrebujem, je parkirana pod nadstreškom. Rabim jo pa samo za na morje.
Drugače pa...če kdo rabi prikolico za na morje...mu jo tudi posodim. Tud kufer strešni posodim. Tudi nosilec za kolesa posodim. Vse je stvar dogovora...
Limuzina je 5v in je ok. Bolj smo se pritoževali čez sedane, ki so 4v.
Se strinjam. Na splošno dajem prioriteto uporabnosti, kakovosti, estetika je na tretjem mestu.
Nekoč sem se s Hondo Accord limuzino odpravil v Pivko po desko, ki naj bi bila velikosti 150x70x4 cm. Doma pomerim in bi jo moral spraviti v avto. Na kraju nakupa s prodajalcem ugotoviva, da ne gre v avto in sicer, ker je namesto 70 cm široka 80 cm. Pol ure jo tlačiva na vse možne načine in na koncu, ko sem odmontiral plastične obrobe prtljažnika, sva jo le spravila notri ... pri čemer je štrlela tudi čez pol voznikovega sedeža ... Naslednič sem spet klel, ker nisem mogel z njo pripeljat pralnega stroja.
Žena je sicer navijala za Mazdo 6 limuzino, vendar sem vztrajal in se je že nekajkrat izkazalo za dobro odločitev.
Jaz pa sem imel dve leti nazaj zaradi zelo slabe izkušnje z novim Golfom nekoga tretjega srečo. Po pol leta obiskovanja VW servisa se je odločil, da ga proda in gre na staro dizel Mazdo, ker je slišal, da so japonske Mazde zanesljivi avti. 😀
To je, ker nisi vajen mašine vrteti. Če gre ta Clio na avtocesto, je treba šaltati pri 5.500 rpm, ob vključevanju lahko tudi do 6.500 rpm potegneš. 😃
Ja, po mojem imaš kar prav. Grem danes z Litijske po obvoznici proti Rudniku, mal klanca v 5-ti in me od zadaj "poriva" kamion, dam v 4-to in pogledam na obratometer... ni bilo niti 4.000 obratov. 😀
Še zadnje "navadne" žarnice pri C-Maxu zamenjal...pozicijske W5W...in sem se rešil rumenega sija pri žarometih😃👍
Vse za drago🥰...pa da nekako "izgleda"🙄
Mogoče sem mal poseben model, ker pri nas praviloma najboljši avto vozi "draga" in otroci. To pa zato, ker jaz tako hočem, da vozijo čim bolj varne avte. Danes sem se zato zapeljal v službo s Cliotom, ki je s svojimi 58 KM na avtocesti lahko kar nevaren. Pa to nevarnost raje prevzamem nase. 🙂
Sem pred 25 leti sodelavcu pomagal prodajati zjebanega Yuga 45 (to so bili praktično vsi pri 50.000 km). Ga kupi možak za ženo, pri čemer je on vozil velikega novega BMW. 🙃 Pravi moški. 🙁
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Saj vsi enako govorimo. 😃 Zakaj strel v koleno? Za ponovno segretje je potrebno dovesti z ogrevalnim sistemom toliko toplote, kot jo je ušlo ven, medtem ko smo ugasnili ogrevanje. Nižja, ko je bila med tem nočna temperatura, manj smo izgubili toplote in manj jo moramo spet dovesti. Če je slaba izolacija, pa hkrati velika akumulacija (velika kubatura prostorov, betonskih plošč, zidov, ..), bo lahko problem ...drugi člani družine bodo začeli piskati, da jih zebe, ker se bo stanovanje nazaj (pre)počasi segrevalo (verjetno je to res strel v koleno).
Če je stanovanje dobro izolirano bo tudi pri ponoči izklopljenem ogrevanju temperatura padla le za kakšno stopinjo ali dve. To pa se da hitro nadoknadit.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani