Stvarna napaka je opredeljena z obligacijskim zakonikom in tudi zakonom o varstvu potrošnikov. Po kmečko gre za to, da je že pri novem aparatu nekaj narobe (si kupil x, dobil pa y), kar pa se v določenih primerih lahko opazi tudi šele čez čas.
Določene stvarne napake so očitne in jih je lahko dokazati (recimo ti salon proda nekaramboliran avto, nakar se ugotovi, da je bil karamboliran) ali težje dokazljive (recimo poči glava motorja zaradi napake na materialu, ki je obstajala že pri novem avtu).
Uveljavljanje stvarne napake ni enako uveljavljanju garancije. Gre za 2 različni zadevi, ki se izključujeta. Kupec se odloči, kaj bo uveljavljal. V praksi so trgovci zviti in te napotijo k garantu, čeprav so oni pravi naslov, ker se pri njih uveljavlja stvarna napaka.
Torej stvarna napaka se uveljavlja pri prodajalcu, garancija pa pri garantu ali prodajalcu, ki pošlje nato izdelek garantu (vsaj tako je bilo še po starem zakonu o varstvu potrošnikov).
Slabo leto že velja nov Zakon o varstvu potrošnikov, ki je ustaljene postopke uveljavljanja stvarne napake nekoliko spremenil in zakompliciral. Treba ga je prebrat (vidim, da se po novem uporablja termin neskladnost .... 71. člen in naprej ... 2. odsek OBVEZNO JAMSTVO ZA SKLADNOST BLAGA). Če se kaj zalomi pri uveljavljanju, se lahko obrneš na Tržno inšpekcijo. To v mnogih primerih učinkuje. Tudi v primerih, ko inšpekcija konkretno nima pristojnosti za odločanje ali kaznovanje prekrška. Ko se inšpektor naslika v firmi, firma dostikrat reši reklamacijo v prid potrošnika, "sama od sebe" na osnovi njene"dobre poslovne prakse". Prevedeno to pomeni, da se firma ustraši inšpekcije, ki lahko na drugih področjih zasledi kakšno napakico, za katere se plača globa nekaj 1.000€. Računica je jasna.
Obligacijski zakonik je bolj univerzalen (pri stvarni napaki velja tudi za firme, ne samo potrošnike) ... glej od 458. člena naprej (2. odsek: ODGOVORNOST ZA STVARNE NAPAKE) ... če se kaj zalomi pri uveljavljanju, se obrneš na sodišče ... se v praksi ne izplača.
Če ima veliko enakih modelov telefona enako napako, bi lahko bila to stvarna napaka. Včasih so serviserji podatke skrivali, ravno s tega razloga.
Nenadoma je umrl Aleksander Hribar, nagrajeni slovenski satirik in radijski voditelj, ena najbolj priljubljenih...
Žalostno. Ko sem bil mulc, sem mu pomagal skrbeti za zunanji bezen v motelu Grosuplje. Bil je velik talent, ljubitelj težkih motorjev (sposojal si jih je od nemških turistov za kakšen krog) .... Pogrešali ga bomo.
Še en moment pri TV, ki ga opazim. Trenutni naš TV LG C9 je sicer odličen, a ima eno slabost, velik odsev. Na ekranu so podnevi poleg slike še odsevi svetlobe.
Naj ti pošlje po pošti s plačilom po povzetju, bosta najlažje zrihtala
To je pa verjetno predrago in preveč komplicirano. Lažje je najti enega, ki se bo s svojo lepo Mazdo zapeljal 20 km do strica in potem še 5 km na pošto, kjer bo čakal 10 minut, da pride na vrsto ... 😃
Kupovat po specifikacijah, je tako tako. Ponavadi nimaš kaj falit, če pogledaš najbolj priljubljene model v določenem cenovnem razredu.
Mi smo kupovali pred 3 leti. Sam sem navijal za Panasonic OLED, ker smo bili zelo zadovoljni s prejšnjo plazmo. Sin je navijal za LG C9, ki je bil zelo dobro ocenjen na različnih koncih. In mi ni žal niti centa za tole LG (takrat sem za 55" plačal cca 1.200€ pri https://www.makspro.si/). Zelo mi je všeč, ker ima daljinec dobro delujoč pointer in z njim izbiraš opcije v menijih ... Edino, kar bi danes spremenil je, da bi vzel 65".
Kakšna je razlika? Greš v Big Bang ali Harvey Norman in gledaš slike pod različnimi koti in različno oddaljenostjo.
Trgu rabljenih avtov v zahodni Evropi grozi zlom, kar za potrošnike ni slabo. A v Sloveniji se nižjih cen rabljenih avtov ne bi smeli veseliti prezgodaj. Razlog je očiten.
Jaz pa sem mnenja, da se vseh zalitih podvozov, kleti, itd ne da vedno preprečiti (s čiščenjem kanalov, nasipi,...). Enostavno sistema odvodnjavanja ne moreš dimenzionirati za zelo redke primere izjemnih nalivov, to je 100 ali 500 letnih vod, ker bi bilo to neracionalno in predrago. Tako kot si naša družba ne more privoščiti socialnega nadstandardnega zdravstvenega sistema, ki bi vse obolele takoj obravnaval po najvišjih standardih. Ali kot na primer ogrevalnega sistema stanovanje tudi ne dimenzioniramo na morebitnih zunanjih -30 stopinj, ampak samo na -12, če se ne motim. Ali recimo ne opremimo in imamo v pripravljenosti zimsko službo, ki bi v 15 minutah splužila vse slovenske ceste tudi v snežnem metežu, ki se zgodi 1x na 10 let.
Lučka sveti stalno, ne glede na to, koliko nas je v FucksWagnu. Sem tudi sam pomislil, da bi otroški sedež naredil kakšen stik in sem jih vse tri pobral ven, pa pri praznih sedežih še vedno sveti...
A ni v garanciji? In ve se, kam se naslovi take in podobne težave v času garancije - garantu. Morda pa toliko drame za prazen nič?
Sicer pa Slivka, tega avta nisi maral že ko si ga naročil ... lahko je samo še slabše. 😃
Za ponedeljek in torek ponovno napovedujejo večjo količino padavin v kratkem času. Upam, da le ustrahujejo, no v resnici niti to ni zaželeno.
Verjeti znanosti, fizikalno matematičnim modelom? Po TV sem gledal pospravljanje proizvodne hale KLS, BSH ... več 10 MIO € škode. Če bi prejšnji dan po tiskovki ARSO angažirali vse sile in odvili in podložli stroje, bi jih verjetno kar nekaj rešili. Velika verjetnost pa bi bila, da bi to naredili zaman, če tako uničujočih poplav ne bi bilo. Tako kot pri Covidu, gre za igro verjetnosti, podobno kot pri zavarovanju naših Mazd. Verjetnost nesreče je sicer majhna, a če se zgodi, so posledice boleče.
Dajte mi nekaj povedat, tudi sam imam nov telefon A54. 5x sem ga polnil s Xiaomi polnilcem 33 W, pa mi ga je polnil 2 uri.
Sedaj sem kupil original Samsung polnilec ki ima moč "samo" 25 W, pa ga napolni v 60 minutah.
Kje je logika in kako je to možno? Očitno več wataže še ne pomeni hitrejše polnjenje?
Nisem se v to poglabljal, ampak si mislim, da novejši telefoni komunicirajo s polnilci, da ti po potrebi prilagajajo izhodno napetost. Tako je recimo moj prejšnji Huawei polnilcu povedal, ali naj polni s 5V ali 9V, po potrebi. Ampak razumel ga je samo original Huawei polnilec.
USB vtičnice imajo standardizirano napetost 5V, posamezni proizvajalci pa so očitno uvedli svoje nove standarde (morda pa so že kakšni skupni standardi???) in spuščajo iz polnilcev tudi višje napetosti. Pri višji napetosti lahko pri isti žici preneseš več moči (energije) ... moč = napetost x tok. Manjša debelina + večja dolžina žice tok omejuje (segrevanje, napetostni padec).
Samsung telefon spozna Samsung polnilec in ga naheca, da polni z višjo napetostjo (močjo). No-name polnilec ima na izhodu "fiksnih" dobrih 5V. 33W oziroma 6,6 A (33W/5V) bo dal od sebe le v primeru, če bo na drugi strani ustrezna upornost, .... R=U/I=5V/6,6A ... največ 0,75 ohma, kamor je všteta tudi upornost kabla. Če je upornost višja, bo polnilna moč ustrezno nižja od 33W.
Kot je že podrobneje pisal @skritikrt, tudi kabel je izredno pomemben. Zato imajo namenski USB napajalni kabli debelejše žice in so krajši od komunikacijskih. Pomembni so tudi dobri (dovolj velike čiste površine) in čvrsti kontakti vtičev.
Nekaj let nas je nekaj delalo v Medvodah. Po kaj si prišel? Po slovarje?
Sicer pa tale AI bo zagotovo prišlo v to področje tudi za slovenščino. Nekaj sicer počnemo, vendar je problem AI to, da je silno nezanesljiv in se nikakor ne moreš zanesti na rezultat. Če potrebuješ zgolj idejo, je AI super. Prav tako za kakšne analize podatkov. Pri jeziku ga pa pogosto tako mimo udari, da to ni res. In še zlepa ga ne moreš "odučiti" neumnosti ali na hitro urediti sprememb. In najhuje, da res ne veš, ali je zadeva pravilna. Verjetno bo v prihodnosti kombinacija klasičnega načina in AI najbolj uspešna.
V zgornjem primeru je recimo AI še vedno pustil "v kolikor", kar bi popravil vsak lektor. Koliko slovnično pravilnih besedil bo moral AI analizirati, da se bo pravilno naučil? Kaj pa, če gre za zelo pogosto napako? AI jo začenja vse bolj in bolj privzemati za pravilno. Posledično vse več ljudi uporablja napačno, in to vse bolj postaja pravilno za AI.
Dolge zgodbe so tole, verjetno res za debato ob pivu.
Ja, mislim da po slovarje. Sam sem največkrat uporabil SSKJ, sedaj pa je to vse na spletu ...
Se strinjam.
Mimogrede - delam v Amebisu, kjer razvijamo Besano (https://www.amebis.si/besana). Če bi slučajno koga od forumašev zanimalo, mu lahko pripravim trimesečno brezplačno verzijo. Ne vem, koliko je pri vas zanimanja za slovenščino, prepričan pa sem, da je nekaj zagotovo takšnih. Kdo želi licenco, naj mi piše na ZS.
Sedaj pa nazaj k pivu. 🍺
Super. Se spomnim vaših legendarnih slovarjev ASP32 ... še vedno so naloženi na računalniku ... se pa žal več ne uporabljajo. Kakšnih 20 let nazaj sem bil celo službeno v vaši firmi nekje v Medvodah ...
Kako se spopadate z navalom javno dostopne umetne inteligence?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Stvarna napaka je opredeljena z obligacijskim zakonikom in tudi zakonom o varstvu potrošnikov. Po kmečko gre za to, da je že pri novem aparatu nekaj narobe (si kupil x, dobil pa y), kar pa se v določenih primerih lahko opazi tudi šele čez čas.
Določene stvarne napake so očitne in jih je lahko dokazati (recimo ti salon proda nekaramboliran avto, nakar se ugotovi, da je bil karamboliran) ali težje dokazljive (recimo poči glava motorja zaradi napake na materialu, ki je obstajala že pri novem avtu).
Uveljavljanje stvarne napake ni enako uveljavljanju garancije. Gre za 2 različni zadevi, ki se izključujeta. Kupec se odloči, kaj bo uveljavljal. V praksi so trgovci zviti in te napotijo k garantu, čeprav so oni pravi naslov, ker se pri njih uveljavlja stvarna napaka.
Torej stvarna napaka se uveljavlja pri prodajalcu, garancija pa pri garantu ali prodajalcu, ki pošlje nato izdelek garantu (vsaj tako je bilo še po starem zakonu o varstvu potrošnikov).
Slabo leto že velja nov Zakon o varstvu potrošnikov, ki je ustaljene postopke uveljavljanja stvarne napake nekoliko spremenil in zakompliciral. Treba ga je prebrat (vidim, da se po novem uporablja termin neskladnost .... 71. člen in naprej ... 2. odsek OBVEZNO JAMSTVO ZA SKLADNOST BLAGA). Če se kaj zalomi pri uveljavljanju, se lahko obrneš na Tržno inšpekcijo. To v mnogih primerih učinkuje. Tudi v primerih, ko inšpekcija konkretno nima pristojnosti za odločanje ali kaznovanje prekrška. Ko se inšpektor naslika v firmi, firma dostikrat reši reklamacijo v prid potrošnika, "sama od sebe" na osnovi njene"dobre poslovne prakse". Prevedeno to pomeni, da se firma ustraši inšpekcije, ki lahko na drugih področjih zasledi kakšno napakico, za katere se plača globa nekaj 1.000€. Računica je jasna.
Obligacijski zakonik je bolj univerzalen (pri stvarni napaki velja tudi za firme, ne samo potrošnike) ... glej od 458. člena naprej (2. odsek: ODGOVORNOST ZA STVARNE NAPAKE) ... če se kaj zalomi pri uveljavljanju, se obrneš na sodišče ... se v praksi ne izplača.
Če ima veliko enakih modelov telefona enako napako, bi lahko bila to stvarna napaka. Včasih so serviserji podatke skrivali, ravno s tega razloga.
Zakon o varstvu potrošnikov
Obligacijski zakonik (OZ)
Povezava za deljenje
Deli na druge strani