A se čudiš? Strela je ženskega spola. In pri ženskah ni logike. Moja žena ne zadane pet metrov široke ceste, zadane pa pet centimetrov debelo cev prometnega znaka...
Recite kar čte, ampak boljše, da je na Krasu gorelo poleti, ko je bilo suho. Predstavljajte si uboge gasilce, da bi morali v takih nalivih vozit tovornjake po razmočenih in blatnih kolovozih in v takih nalivih vlačit cevi in gasiti, vsi premočeni do kože, premraženi in blatni, pa tovornjaki bi se pogrezali v blato in bi se jim zakopali, da bi jih z goseničarji ven vlekli...
Servisi so delani v intervalih od 19.500 km do 20.500 km.
Ne delam redne analize olja z metodo kapljičnega vzorca.
Zavorne diske smo menjali samo enkrat pri 300.000 km. Nabavili smo jih na AutoDocu.
Gume so bile kupljene in takoj namontirane na avto in poslane na cesto.
... ... ... ...
Bemtiš, kaj menite, a se je za spravit s takim avtom in majhnim otrokom na pot ali je boljše, da prosim koga, če me zapelje? Je le okoli 140 km v eno smer... Mogoče boljše, da naročim taxi?
Pa še brez avtomatskega menjalnika je...
Se moram prav pohvalit: zmogel je. In jaz tudi, čeprav ni avtomatik. Vsaj za zdaj mi noga še ni odpadla...
Me kliče danes možakar na mobitel, pa je tu, v hribih, veza včasih malo slaba. In me vpraša, če bi lahko z BTjko šla nekaj iskat v velike hlače. Nekaj časa tišina, meni nič jasno, pa ga še enkrat vprašam, kam naj bi šla po robo. No, v drugo sem razumel, da bo treba iti v Velike Lašče...
Servisi so delani v intervalih od 19.500 km do 20.500 km.
Ne delam redne analize olja z metodo kapljičnega vzorca.
Zavorne diske smo menjali samo enkrat pri 300.000 km. Nabavili smo jih na AutoDocu.
Gume so bile kupljene in takoj namontirane na avto in poslane na cesto.
... ... ... ...
Bemtiš, kaj menite, a se je za spravit s takim avtom in majhnim otrokom na pot ali je boljše, da prosim koga, če me zapelje? Je le okoli 140 km v eno smer... Mogoče boljše, da naročim taxi?
Premium avteki so premium garažirani, premium voženi in premium vzdrževani. Zato dosegajo lepo starost in lepe kilometre. Če bi Yugota tako garažiral, vozil in vzdrževal, bi ravno tako dočakal 30 let.
Pravzaprav, če dobro premislim, je na cestah še vedno videti nekaj Yugotov. Bomo videli, koliko premiumcev bo po cestah čez 30 let...
Zato se pri nas pojavlja vedno več dizel-elektro agregatov, ker baje pridejo ceneje skozi. Samo za primer: 400 kW agregat v eni uri skuri do 35 litrov ELKOta. Baje bi elektrika prišla dražje. Velike, rabljene, dizel-elektro agregate pa baje v Nemčiji dobiš ugodneje kot pri nas...
V Italiji se že pozna recesija in ljudje nimajo denarja. In ker ni denarja, je padla kupna moč. Zato marže padajo in cene posledično tudi. In če pomahaš s šopom bankovcev namesto s kartico, se da zmenit še za kakšen popust. Če je pa prodajalec fizična oseba, pa sploh. Tako sem pred kratkim prijatelju delal uslugo in sva šla v Gorico iskat rabljeno traktorsko kosilnico. Precej ceneje kot bi jo lahko dobila v Novi Gorici, Solkanu, Kromberku ali Mirnu. Enostavno zato, ker Italijan ni mogel več čakati, da proda ampak je spustil ceno...
Ne se bati, saj bo prišlo tudi do nas. Do takrat pa izkoristi priliko!
... ... ... ... (razmišljam: če bi to točko vezal na fazo omrežne napetosti, bi na generatorju proti zemlji lahko dobil celo čez 600 V).
Mogoče boljše, če nehaš razmišljat. Če sta vira sinhronizirana, bi dobil, ja, 600V. Če nista sinhronizirana, bi dobil dim in ogenj. Zato boljše, da nehaš razmišljat.
Presenetilo me je, da imaš doma le enofazni priključek. 😮 Očitno to še obstaja in celo lahko shajaš (stroji).
Enofazni enotarifni.
Hja, v Mestni občini Nova Gorica smo malo bolj siromaki. Sploh na periferiji. Sicer pa niti ni čudno, ker so vsi naši župani komunisti. In sam veš, kako je v komunističnih državah: glavna cesta skozi glavno mesto je široka, ravna, asfaltirana. Zato, da imajo kje imeti parado. Čim zaviješ ven iz glavnega mesta, so pa sami blatni kolovozi in revščina od infrastrukture. Tako je tudi pri nas. Pred občino prostor za prireditve, ko pa zapelješ par ulic naprej, je pa revščina. Na obrobju Mestne občine je pa sploh žalost...
Kar se pa strojev tiče: nafta je zakon. Še za kaj drugega, ne le za Mazge...
Kaj pa imaš tiste dve rdeči žici speljane gor? Zagon agregata?
Ugašanje agregata.
Agregat zagonim s ključem, kadar sem doma in kadar ga rabim. Če je izpad ponoči ali pa ko ni nikogar doma, ne vidim potrebe po delovanju agregata. Ko pa mreža usahne in potrebujem elektriko, agregat vžgem na ključ, nimam pa nobene orientacije, kdaj ga lahko potem spet ugasnem - kdaj je mreža spet pod napetostjo. Zato je narejeno, da avtomatika ugasne agregat, ko pride mreža. Tako mi ni treba skrbeti še za to.
Mi imamo enofazni enotarifni priključek in glavno varovalko 20A.
Jaz imam agregat v ločenem objektu. Tako me ne moti hrup, pa tudi izpušni plini ostanejo "tam nekje" in jih ne dobim v hišo. Ker gre za bencinski motor, je njegov ogljikov monoksid ravno tako strupen kot tisti iz avta. Objekt je majhen: en meter širine in 1,5 metra širine. Že ko se je objekt delal, se je naredila odprtina premera 12 cm za dovod svežega zraka in luknja premera 2,5 cm za izpušno cev.
Na sliki sicer zgleda, kot da je odprtina za zajem zraka zaprta s pločevino. To samo tako zgleda. V ta objekt je speljana glavna linija in na zidu nad agregatom je elektro-omarica.
Na omarici je indikacija mreže in idikacija, kdaj dela agregat. Za mrežo ti pride prav, za agregat pa - itak ga slišiš... Spodaj je še stikalo, s katerim lahko odklopim mrežo. V tej elektro-omarici pa je "drobovje":
Mogoče sem malo zakompliciral, ampak dobro. V tej elektro-omarici sta na desni strani dva kontaktorja, na levi strani pa varovalke: za vsak kontaktor po ena in za tok, ko gre v hišo, še ena. Kontaktorje varujeta 6A varovalki, za v hišo pa enaka kot je "pancerka", se pravi 20A.
Ker smo na vrhu hriba, sta tako direktni kot indirektni udar strele tako običajna, da se otroci niti ne zdrznejo, če strela užge. Da pa nam ne kuri vsega po hiši, imam zraven narejene še tako imenovane katodne odvodnike. Prvi par katodnih odvodnikov je na zadnjem drogu, preden se linija spusti v prej omenjeni objekt, v katerem je agregat. Drugi par je v prostoru, kjer je agregat. Tretji par je nato v hiši tik pred omaro z varovalkami.
Pozorno oko bo opazilo, da je pri eni nuli (modre žice) vezana tudi ozemljitev (rumeno-zelena žica). To je zato, ker agregat načeloma nima faze in nule, ampak ima razliko med priključkoma. Enako je z razsmerniki. Če torej "fazenprobar" vtakneš v vtičnico agregata ali razsmernika, ti bo na obeh posvetil, kar pomeni, da imaš na obeh fazo. Zato ti določiš, kateri bo nula. In ga vežeš na "zemljo". Ampak pazi: ne sme biti priklopljen na ozemljitev. Za to moraš posebej zabiti eno štango v zemljo in tja gor vezati nulo. Ozemljitev pa je svoja "linija". To je predvsem pomembno, če imaš gor priklopljeno kakšno občutlivejšo elektroniko.
Spodaj pa je montiran agregat.
Agregat ima "moto-akumulator", ki pa je precej drag. Zato sem zamenjal kable in poleg agregata postavil navaden 45Ah akumulator, ki je precej cenejši. Na sliki se ne vidi, ker sem trenutno posodil sosedu za avto, ampak imam še en polnilec, ki je priklopljen na akumulator, v vtičnici pa uro, ki se vklopi enkrat na teden za nekaj ur, da drži akumulator napolnjen. Na ključavnici za vžig agregata pa sem kontakt vezal preko kontaktorja. Da pa lahko agregat odklopim in uporabim drugod, sem tam naredil kar navadno vtičnico in vtikač. Tako ga lahko hitreje odklopim. Zadaj se pa vidijo žice od ozemljitve, ki morajo biti zaradi katodnih odvodnikov precej močne.
Agregat sam po sebi ni neka huda sila. Gre za agregat Indijske proizvodnje iz leta 2007.
Agregat je samo za zasilno napajanje. Ko zmanjka elektrike, se torej uporablja samo tisto, kar je res nujno: hidrofor (v Mestni občini Nova Gorica je precej hiš brez vodovoda, zato zbiramo kapnico, jo prefiltriramo in uporabljamo. Zato moramo imeti svoj hidrofor, da nam črpa vodo iz lastnega zbiralnika v hišni vodovod), centralno ogrevanje, hladilnik, dve skrinji in razsvetljava. Pri taki obremenitvi agregat porabi malo več od enega litra na uro.
Dobro je, da si zapisuješ delovne ure, da veš, kdaj menjat olje. Vsekakor pa je dobro, če ga menjaš enkrat na leto. Tudi sicer je dobro kontrolirati nivo olja, ker indijske in kitajske mašine so kar žejne in popijejo poleg bencina tudi precej olja. To se je še najbolj pokazalo takrat, ko je bil žled. Ljudje niso kontrolirali nivoja olja in so agregati zaribavali kot po tekočem traku. Jaz sem preverjal nivo in vsak drug dan dolil približno en deci olja. In agregat se vrti še dandanes...
Zdaj pa še "drobovina" elektro-omarice. Tu je skica, kako je treba povezat. Kontaktor mora biti dovolj močan, da zdrži tok, ki ga imaš pri uporabi mreže. Če ne gre z enim, si pomagaj z dvema. V vsakem primeru pa mora biti vezano takole:
Torej, ko je mreža, elektromagnet potegne kontaktor noter. Takrat poveže spoje, ki hišo povežejo z mrežo. Izklopi pa spoje od agregata. In ti agregata niti ne dovoli vžgat. Šele ko zmanjka elektrike, spusti kontaktor ven in takrat poveže spoje agregata, odklopi pa spoje mreže. Takrat šele lahko vžgeš agregat. In ko elektrika spet pride, potegne kontaktor noter, poveže mrežo na hišo, odklopi hišo od agregata in agregat tudi ugasne. To se zgodi tako hitro, da sploh ne opaziš. Še elektronske komponente ne zaznajo izpada elektrike, niti luči ne mrknejo.
Tako. Zdaj pa zadosti, tole ustvarjam že dve uri. In to na dan nedelje...
Ja, tako nekako gre tudi pri nas v hribih. Saj včasih je lepo šlo, zadnje čase so pa avtomobile napihnili kot balone in so srečevanja zelo podobna temu...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mi je uspelo skuriti fleksrco. Pa sem se lotil iskat novo. In je bila kar pestra izbira:
- InterDiskont (made in China)
- Black & Decker (made in China)
- Bosch (made in China)
- Iskra (made in China)
- DeWalt (made in China)
- LUX tools (made in China)
- Metabo (made in China)
- Makita (made in Romania)
Bemtiš, kam smo prišli. Da je Romunska roba med kvalitetnejšim, kar lahko dobiš. Počasi bom prišel do Dacie...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani