Govorim o fizikalnih zakonih, in ti niso odvisni od tega, kaj jaz mislim-verjamem kaj ti misliš-verjameš, ... enostavno držijo. Na te zakone se pripne še ekonomske parametre in zahtevano temperaturno udobje, napiše enačba in izračuna minimum funkcije. Ta je različen od stanovanja do stanovanja. Ampak v splošnem vedno velja, da je potrebna toplota za ogrevanje odvisna od toplotnih izgub, te pa so odvisne od razlike temperatur. Torej, če notri pozimi za 1 stopinjo znižam temperaturo, porabim približno 5% manj toplote za ogrevanje.
Vsi smo bili v osnovni šoli in znamo izračunati,koliko let bi potreboval,da strošek desetih jurjev dobiš nazaj.
Star sem 52 let..pa da bom šel v tako investicijo...bom šel,ko mi bo na čelu pisalo "budala"...a na srečo zaenkrat temu še ni tako.
Pa o shranjevalniku niti se nisrm začel....lahko samo sanjajo.
Odebeljeno je pa po mojem največji problem sedanjega časa, naše miselnosti. Vse se gleda skozi denar. Zato tudi politika generira take ukrepe, kot so tarifni bloki. Točno zato, ker ni dovolj ozaveščenosti in je potrebno ljudi prisiliti skozi denarnico, višje in nižje tarife.
Izgube toplote je potrebno nekako pokriti, odvisno od vrste zgradbe, ogrevalnega sistema ter zahtevanega temperaturnega udobja.
Če pozimi ponoči pri zunanji temperaturi 0 stopinj vzdržujem v stanovanju 19 stopinj, bo nastajalo več toplotnih izgub, kot če dovolim, da pade temperatura nižje, recimo na 15 stopinj. Torej stroškovno se mi vedno splača čim manj ogrevati, dokler so vsi stanovalci še zadovoljni.
Decembra smo imeli glede ogrevanja srečo zaradi visokih zunanjih temperatur. Če je bila povprečna zunanja temperatura 10 stopinj namesto 0 stopinj, stanovanje pa ogrevamo na 20 stopinj, to pomeni 50% manj toplote za ogrevanje! 🙂
To seveda ne pomeni avtomatsko 50% nižjih stroškov ogrevanja, ker je treba pokriti tudi fiksne stroške obratovanja (recimo izgube ogrevalnega sistema, ko je v stanju pripravljenosti, ...)
Kaj si mislim glede uvajanja tarifnih blokov za električno moč? V zadnjih 10, 20 letih se je z uvajanjem zelenih tehnologij za proizvodnjo (hišne sončne elektrarne), ogrevanje (TČ) in prevoz (električne polnilnice) podcenjevalo oziroma zanemarjalo pomen električnega omrežja, ki je osnova za delovanje vsega naštetega. Električno omrežje ni nekaj, kar se da spremeniti (ojačati) v nekaj mesecih ali letih, ampak so potrebna za to desetletja vlaganj in velikih stroškov. To se je v zadnjih letih zanemarjalo. Uvajanje tarifnih blokov je nujen ukrep, hkrati pa gre tudi za gašenje požara. Stanje (kapaciteta, obremenjenost) omrežij se od primera do primera močno razlikuje. V mnogih primerih je na meji zmogljivosti, nekje je še rezerve dovolj. Bojim se, da bo omenjeni ukrep pokazal nove obratovalne težave (tudi v omrežju), ki jih odločevalci niso predvideli.
Babnci, ki ji rečem tašča. Upam, da ne bere tega foruma, ker bo praznovala šele 8. januarja, 70 let. Žena pa bo praznovala 10. januarja 20 let manj. Sedaj pa izračunaj, koliko je bila tašča stara, ko je rodila mojo ženo. 😃 To je bolj za v rubriko "Pohvalite se".
Tole me je malo presenetilo, ker če je pa kej enostavno je pa demontaža police saj se vse lepo zloži samo vase - vsa čast Mazda inženirjem za ta design. Za demontažo 5 sekund za montažo pa mogoče 15 sekund. Tole je bolj enostavno kot na kateri koli moji prejšnji Mazdi in vedno prst gor, ko dajem kolo zadi v avto.
.. na pa me spet pr srcu stiska...
A še ti Brutus... da me na koncu zaštihaš v bolečini. 🥺
Mene tudi. 😃
Ko sem kupil prvo rabljeno M6 GJ, sem zraven dobil še zimske gume ... seveda naložene v prtljažniku s podrtimi sedeži in polico pa v 2 delih. Samo to vem, da ni šlo v prvo ... 😃
Zdajle zaključujem z letošnjimi delovniki; 3, 2, 1
👍
In kako ocenjuješ dosedanjo izkušnjo v zadnji službi (v javnem sektorju, državni upravi, če se ne motim), glede na prejšnje (predpostavljam v zasebnem sektorju)?
Sicer pa sem v decembru imel preveč časa in spet malo pošravfal svoj PC. Motil me je zvok ventilatorjev (zaganjanje v primeru večje obremenitve CPU), kar sem nekoliko izboljšal s prilagojeno krivuljo v BIOS-u (prej z ASUS FanXpert). Zraven me je motila dokaj visoka temperatura m.2 diska Samsung EVO 970 PLUS, dobrih 50 stopinj v mirovanju.
Zadevo sem sedaj rešil takole:
- procesor sem "undervoltal" za offset=-0,12 V (segrevanje procesorja se je posledično znižalo za cca 10 stopinj), zmogljivost pa po testu Cinebench 2024 pri "multicore" še povečala. Zadeva je stabilna, ni pa več bila pri še večjem znižanju -0,13V. Ventilator procesorja sedaj primerno hladi pri nižjih obratih (zaganjanja praktično več ne slišim, ventilator doseže preko 2.000 obratov/minuto pri 12V).
- ventilator procesorja sem spet namestil horizontalno, kar je pri tem ventilatorju BeQuiet "Pure wings 2" po navedbi proizvajalca prav tako ustrezna postavitev. Posledično se rebra hladilnika Jeyi m.2 diska fino prezračujejo in je temperatura diska v povprečju padla za 10 stopinj (v povprečju med 40 in 45 stopinj).
Since the fluid is pumped from a reservoir, lubrication is not affected by the fan’s orientation, so they can be mounted horizontally, vertically, or at an angle without negative effects on longevity or noise. TheLight Wings,Shadow Wings 2andPure Wings 2fan series all use rifle bearings.
Včeraj smo v 6-ki karavan peljali električno kolo, brez da bi sneli polico. Samo preklopili smo zadnjo daljšo hrbtišče sedeža in kolo porinili z zadkom naprej, brez da bi karkoli na kolesu prilagajali, odvili. Ker demontaže police se zmeraj otepam ... sestavit skupaj (s poskušanjem) včasih kar traja. 😃
Tole ni argument nakupa. Tako desko spraviš na streho. Prečke prtljažnika. Ali pa znanec, ki pripelje za pivo ali dva.
Hočem povedat, da sem kupil limuzino, ker mi je všeč. Montiral nevidni priklop, kupil prikolico in to je to.
Ko prikolico ne potrebujem, je parkirana pod nadstreškom. Rabim jo pa samo za na morje.
Drugače pa...če kdo rabi prikolico za na morje...mu jo tudi posodim. Tud kufer strešni posodim. Tudi nosilec za kolesa posodim. Vse je stvar dogovora...
Limuzina je 5v in je ok. Bolj smo se pritoževali čez sedane, ki so 4v.
Se strinjam. Na splošno dajem prioriteto uporabnosti, kakovosti, estetika je na tretjem mestu.
Nekoč sem se s Hondo Accord limuzino odpravil v Pivko po desko, ki naj bi bila velikosti 150x70x4 cm. Doma pomerim in bi jo moral spraviti v avto. Na kraju nakupa s prodajalcem ugotoviva, da ne gre v avto in sicer, ker je namesto 70 cm široka 80 cm. Pol ure jo tlačiva na vse možne načine in na koncu, ko sem odmontiral plastične obrobe prtljažnika, sva jo le spravila notri ... pri čemer je štrlela tudi čez pol voznikovega sedeža ... Naslednič sem spet klel, ker nisem mogel z njo pripeljat pralnega stroja.
Žena je sicer navijala za Mazdo 6 limuzino, vendar sem vztrajal in se je že nekajkrat izkazalo za dobro odločitev.
Jaz pa sem imel dve leti nazaj zaradi zelo slabe izkušnje z novim Golfom nekoga tretjega srečo. Po pol leta obiskovanja VW servisa se je odločil, da ga proda in gre na staro dizel Mazdo, ker je slišal, da so japonske Mazde zanesljivi avti. 😀
To je, ker nisi vajen mašine vrteti. Če gre ta Clio na avtocesto, je treba šaltati pri 5.500 rpm, ob vključevanju lahko tudi do 6.500 rpm potegneš. 😃
Ja, po mojem imaš kar prav. Grem danes z Litijske po obvoznici proti Rudniku, mal klanca v 5-ti in me od zadaj "poriva" kamion, dam v 4-to in pogledam na obratometer... ni bilo niti 4.000 obratov. 😀
Še zadnje "navadne" žarnice pri C-Maxu zamenjal...pozicijske W5W...in sem se rešil rumenega sija pri žarometih😃👍
Vse za drago🥰...pa da nekako "izgleda"🙄
Mogoče sem mal poseben model, ker pri nas praviloma najboljši avto vozi "draga" in otroci. To pa zato, ker jaz tako hočem, da vozijo čim bolj varne avte. Danes sem se zato zapeljal v službo s Cliotom, ki je s svojimi 58 KM na avtocesti lahko kar nevaren. Pa to nevarnost raje prevzamem nase. 🙂
Sem pred 25 leti sodelavcu pomagal prodajati zjebanega Yuga 45 (to so bili praktično vsi pri 50.000 km). Ga kupi možak za ženo, pri čemer je on vozil velikega novega BMW. 🙃 Pravi moški. 🙁
Saj nič ne rečem, ampak 2 leti nazaj mi je šef ekipe v faco rekel, naj se grem cepit (*1), ker noče da kašljam v njega. To je izrekel smrtno resno z rahlo grožnjo in kljub temu, da sem mu rekel, da sem zdrav in da ko ne bom, bom ostal doma, je naslednji dan napisal mail, da ga do nadaljnjega ne bo na šiht. In to se je izkazalo, da ga ni bilo 3/4 leta potem...
Sedaj, ko pa na vsake 3 mesece ON kašlja v mene (*2)(dejansko sedima 1 meter narazen) je pa vse ok. Pa ne delam panike, ampak na kurac mi pa gre... kot mi grejo na kurac vsi ljudje, ki so se polivali z razkužilom in si prali ruke po 3 minute (*3). Ampak samo med URADNO korono 2020 - začetek ukrajinske vojne. Sedaj pa tega noben več ne počne... folk je dejansko postal isti PACEK kot je bil pred tem.
(*1) Narobe - šef se v to ne bi smel spuščati ... pod nivojem
(*2) Ni OK, to samo pomeni, da nima osnovnega bontona, nima spoštljivega odnosa do sodelavca, ga ogroža. (zame šef=delavec, razlika je v delovnih nalogah)
(*3) Ni OK, sedaj si pa ti netoleranten do drugih, ki te s tem, če se razkužujejo, celo nič ne ogrožajo.
Ne ovinkari...jaz sem na zvit,zabaven in ne preveč žaljiv način hotel samo izvedeti,če se boš še kdaj cepil proti covidu...in za kaj ne🤔
Zaenkrat ne, bolj NE kot DA. Tudi 1. 2. in 3. nisem šel tja z veseljem. So danes druge okoliščine, kot je bilo že povedano. S Covidom (pre)živimo podobno kot z gripo.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Govorim o fizikalnih zakonih, in ti niso odvisni od tega, kaj jaz mislim-verjamem kaj ti misliš-verjameš, ... enostavno držijo. Na te zakone se pripne še ekonomske parametre in zahtevano temperaturno udobje, napiše enačba in izračuna minimum funkcije.
Ta je različen od stanovanja do stanovanja. Ampak v splošnem vedno velja, da je potrebna toplota za ogrevanje odvisna od toplotnih izgub, te pa so odvisne od razlike temperatur. Torej, če notri pozimi za 1 stopinjo znižam temperaturo, porabim približno 5% manj toplote za ogrevanje.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani