bohnedej... a tisto prepljunkano segreto me?anico bi pol ti iz bidona pil? Alex ne ve? tolk laufat naokoli, ker me ob tvojih idejah kr mal strah rata, da jih celo izvaja??
Te?ko je iz posnetka razbrati, ali bi se dalo predvideti nesre?o in zaustaviti, ker je kolesarka kar naenkrat zapeljala pred avto in verjetno ne bi nih?e mogel zaustaviti. Je pa tudi res, da razni mercedesi ugrajujejo te no?ne in ne vem ?e kak?ne kamere, da bi kao predvideli v temi in megli tak?ne dogodke. O?itno se ne more? zanesti na tehniko in bo potrebno tudi v bodo?e prilagoditi hitrost razmeram na cesti in zaupati svojim o?em.
Ampak en od glavnih argumentov za samovoze?e je ravno reakcijski ?as, ki ga ni ali pa je stra?no majhen. Avtomatika lahko reagira prakti?no takoj - tega noben ?lovek ne zmore. V teoriji seveda - praksa pa ... hmmm.
Tole bi avtomatika morala videti, glede na to da hvalijo, da senzorji vidijo v infra rde?em delu spektra. Dejansko so senzorji odpovedali na polno saj niti zaviral ni.
Se strinjam, da novinarji pogosto pri?akujejo od bralcev preve? funkcionalne pismenosti, oziroma da vsaj preberejo ?lanek, kjer je razlo?eno kaj je mi?ljen stavek v naslovu.
Drevesa izbolj?ujejo lokalno mikroklimo in nam lahko pomagajo prihraniti med 20 in 50 odstotkov energije za ogrevanje, strate?ko ume??anje dreves v urbani prostor pa lahko shladi mestni zrak tudi do osem stopinj Celzija in posledi?no zmanj?a potrebo po uporabi klimatskih naprav za do 30 odstotkov.
Absolutno pa gre za pretiravnaje tako z 8 stopinjami, ker to je ocena merjenja rezlike temperature v gozdu napram mestu pri recimo realni temperaturi 35?C. Ker celotnega gozda ne more? postaviti v mesto zaradi zgradb in ker dva razli?na predmeta ne morata zasedati isti polo?aj je tako primerjanje ?isto brezpredmetno. Tako kot prihranki pri energiji, ki niti pribli?no ne omogo?ajo do 50% prihranka pri ogrevanju. Tega ne bo uspel dokazati noben fizik ne s termodinami?nimi zakoni ?e manj pa z entropijo - edino ?e vsa drevesa poseka? in z lesom oblo?i? zgradbo al pa naredi? brunarico.
Ampak kdo bo kriv, ?e se doka?e napaka v senzorju? Vsi vemo, da se elektronske naprave lahko pokvarijo - torej, krivec je, proizvajalec ali lastnik. Al pa bodo rekli, da pa? to je collateral damage.
Ne verjamem, da bi se dalo tukaj karkoli ustavit, ker kot ka?e je odpovedal motor in ?e zavora saj so leteli nazaj zaradi sile te?e. ?ele, ko se je nabralo dobolj razbitin v obliki sede?ev je trenje opravilo svoje in ustavilo sede?nico.
Pa kdo tukaj govori o prena?anju fizike okrog. Razen ?e ni zate ve?ja vodljivost v ovinkih zaradi 4WD prena?anje fizike okrog.
Po tvoji teoriji po kateri je 4WD namenjen speljevanju (in posledi?no daje la?en ob?utek), bi bili novej?i avti ki imajo sistem proti zdrsavanju (TCS, ASR .. ) bolj nevarni, kot starej?i, ki ga ve?ji del nimajo.
Moja ?estica ni imela ni? od elektronike, le ABS. Takrat sem se intenzivno ukvarjal z lednim plezanjem in v 13 letih je videla zagotovo ve? zimske "terenske" vo?nje kot 95% zdaj?njih terencev in "terencev". ?e pa bi jo vozil na tak na?in, na kakr?nega si lahko privo??im sedaj vozit Scouta, bi bila velikokrat v grabnu. Tako. Zdaj mi pa razlo?i, a je sedaj moj ?kodilak nevaren a sem jaz nevaren.
Mater si zapel ... cela debata pa je kot da bi bila iz dveh razli?nih planetov. Jebemu kar koli napi?em te zvije pa ?eprav je dejstvo, da v snegu najde? v grabnu ali v ograji ve? vsekolesno gnanih kot obi?ajnih. Problem ni v avtu ampak v tem, da sistem vra?a predobro informacijo in zato ljudje vozijo hitreje z AWD po drse?ih cestah - mater a je to tako te?ko razumet? Posledi?no zna biti tak avto bolj nevaren, kot enak avto z enoosnim pogonom, katerega ljudje vozijo po?asneje. ?e se voznik tega zaveda in ima izku?nje bo z AWD pridobil, ker pa je 80% voznikov ve? ali manj analfabetov vo?nje in sploh ne zna oceniti razmer na cesti pa pride do pizdarije.
Ne vem kako naj to bolj razlo?im - mah glej kle je en video, ki sem ga zbrskal z neta https://youtu.be/EuDqOHw6gcw?t=60 in ne rabi? gledat celega samo cca pol minute od nastavljenega markerja pa je isto razlo?il ?eprav se sam vozi s 4x4.
?e ?e ampak fizike pa ne bo? okrog prnesu in ESC ti pomaga, da ne pride do prekrmarjenja ampak, ?e si pa prehiter te pa ne bo re?il in bo? glih tako zletel ven pa ali ima? 2WD al pa 4WD al pa WD40. In zakaj si v osnovi prehiter? Zato ker misli?, da so razmere bolj?e kot v resnici so - in zato toliko voznikov ?tirikolesno gnanih avtov le te stol?e ravno v snegu.
Lahko pa da se motim in gre za vse te primere le za nadebudne mladce, ki so sneg izkoristili za izvajanje vragolij.
To je pa malo druga?e - ti sistemi posku?ajo re?evati, ko si ?e zajebal oziroma ?el ?ez limit. Navadno se oglasijo takrat, ko si v bistvu ?e prehiter in dodajo nekaj procentov dodatnega limita, da se vseeno izma?e?.
4x4 ne po?ne ni? od tega ampak ti omogo?a, da la?je spelje?, da hitreje pridobi? hitrost, da se ne vkoplje? in seveda, da sploh premaga? drse?e zasne?ene klance. Ve? ali manj je to to. In vse to daje vozniku ob?utek, da gre bistveno la?je in edini od sistemov, ki si jih navedel je mogo?e le EDS in ASR, ki omogo?ata , da se la?je spelje oziroma pospe?uje ampak dale? od tega, kot ti ponuja dodatna pogonska os. ASR in EDS mogo?e uspeta dodati 25-30% trakcije medtem, ko 4x4 doda 100% ali celo ve? trakcije, kot jo je pri enoosno gnanih.
Bolj enostavno povedano, ne glede kak asisten?ni sistem ima?, na enoosno gnanem avtomobilu se nikakor ne more primerjati z dvoosno gnanem, kar se ti?e trakcije.
Res je, nisi rekel da so slab?i, rekel si da so bolj nevarni. A si vpra?al Slivko, ?e ga lahko navede? kot primer?
Ok, da te mal pomirim, ker vidim, da te je hudo prizadelo ... bom popravil izjavo. Avtomobili s 4x4 so bolj nevarni, ker vra?ajo vozniku bolj?e informacije s ceste kot dejansko so. Druga? pa tako kot prav Slivka - a bo ?lo? Bo ja, sam se je treba pa pol tudi ustavit.
Aja M?k, tud Slivka je ravnokar razbil svojo BT-jko v snegu. Da ne bo zgledalo, kot da imam nekaj proti 4x4, ampak navajam samo dejstva in ?e gre? mal tiste ruske posnetke gledat kako se SUV-i vrtijo ter zaletavajo, ?e dodatno razlo?i kako je na stvari. Druga?e pa nikjer nisem rekel, da so vozniki 4x4 slab?i vozniki. Sploh ne, ampak avto vra?a vse preve?krat napa?no informacijo vozniku, da drsi manj kot v resnici - toda avto je potrebno tudi ustavit.
Ni? nismo bolj nevarni. Ne delamo napote na cesti. ?e je avto te?ji, potem vsaj orenk sedi na cesti - skozi plundro pri isti ?irini gum le te prej dobijo kontakt. Pa bolj?a vodljivost - (pre)krmarjenje z gasom. Kot ?oferji smo tudi bolj previdni - ker avto ko?ta ve? pa ga je bolj ?koda. Pa...
Danes v kro?i??u pred letali??em en klijo pred menoj naredil pirueto. ?e bi jaz vozil brez varnostne tako kot to eni ?e vedno po?no v tem snegu, bi po?ilo.
o?itno no?e? razumeti kaj sem napisal - eno osni pogon veliko bolj sporo?a, da je podlaga drse?a saj se avto te?je premakne oziroma bolje re?eno te?je pospe?uje. Vozniku za volanom to sporo?a, da je podlaga zelo drse?a. 4x4 pogon pa zaradi bolj?e trakcije ne daje takega ob?utka pri pospe?evanju, da zelo drsi in posledica je vo?nja z vi?jimi hitrostmi. Ko pa je treba ustaviti takrat pa deluje fizika. To jkar pi?e?, da bolje sedi zaradi te?e je ?ist overrated, ker velja samo v tistem mejnem podro?ju razmer na cesti. v vseh ostalih pa deluje fizika in inercija deluje precej mo?neje, kot pa sila trenja na podlago.
Sicer pa v zadnjih dveh sne?enjih sem od ?tirih izletov s cest oziroma vrtenj videl tri z avti s pogonom 4x4. Sorento, Navara in Legacy ter en mladec v bmw-ju, ki se je o?itno u?il driftat.
pickupi so izredno nevodljivi v tem ker je zadek tako lahek....
dr?i, pa kar nekaj jih ima v osnovi zadnji pogon in je treba 4x4 priklopit ro?no - sicer nisem poznavalec Nissanov samo mislim, da je Navara ?e eden takih. Vpra?anje kolk lastnikov to ve oziroma se sploh spomni takrat - lahek zadek in pogon zadaj je pa recept za nenadzorovano vrtenje.
Odgovorni ?akajo, da se bo zaradi enega takega naredila katastrofalna nesre?a, da bo 10 mrtvih, potem se bo zakonodaja drasti?no spremenila. Do takrat pa bomo vsi na cestah talci takih neuravnove?encev.
in ker smo ?e pri sne?enju je bilo v?eraj malo pred polno?jo tako lepo na cestah, ko je bilo vse ?isto belo. Ampak vozniki 4x4 pogonov so v takem celo najbolj nevarni, ker podcenjujejo razmere. Pogon na vsa ?tiri kolesa zamegljuje ob?utek, da je podlaga zelo drse?a, ampak ko se je potrebno ustavit je dejansko 4x4 zaradi lastne ve?je te?e celo slab?i kot enoosno gnani avtomobili. V?eraj recimo videl razbit Sorento v ograji in Navara nasedla na bankini, ko ga je zavrtelo.
V?eraj pa so nadebudne?i ugotavljali, da pa? vsak ne zna driftat z bimmerjem (polomil tako prednji kot zadnji odbija?) in da ?e prehitro pripelje? v drse? ovinek ti tudi 4x4 v Legacyu ne pomaga, da ne kon?a? v jarku z razbitim avtom - o?itno je rally po Rakitni spet na rednem sporedu.
fuck, kaj pa tem ni jasno... uporabniki ra?unajo na varnost tele se pa jebejo med sabo na njihovih hrbtih in uporabnike prepu??ajo neza??itene pred zlorabami. Jebemu celo privatne klju?e osebnih certov so hranili - pa da ti pamet stane.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
bohnedej... a tisto prepljunkano segreto me?anico bi pol ti iz bidona pil? Alex ne ve? tolk laufat naokoli, ker me ob tvojih idejah kr mal strah rata, da jih celo izvaja??
Povezava za deljenje
Deli na druge strani