Evo,po dramati?ni napovedi o mrazu desetletja,se je danes naredil na obali najlep?i dan te zime:nebo brez obla?ka,temperatura krepko v plusu,malo pihlja vetri?,da je razkadil vse delce v zraku,vlaga samo 25%,skratka idealen dan.
Res je tudi,da hodijo ljudje oble?eni kpt eskimi okoli,ker so se ustra?ili napovedi.
Odvisno, kaj ?teje? v vzdr?evanje. ?e gleda? TCO (total cost of ownership) si pri kak?ni tak?ni zverini pod pogojem, da zanj lepo skrbi? in dokaj redno vozi? res tukaj nekje. 90 litrov na 150 km? To je 60l/100 km? Si ziher prav sli?al? Ponavadi se porabe tak?nih zverin su?ejo nekje do max 30l/100km.
Zakaj LaFerrarija ne bi smel voziti po cesti? Ni to FXX ali kaj podobnega...
10 let? ?e Kia nima toliko... Ne bo tolk...kak?nih 5 let mogo?e max...
Lastnik je rekel definitivno, da naredi 100 milj po Londonu ( ?e si kdaj bil v Londonu ve?, da pride? prej pe? kot z avtom). To izgleda pribli?no takole, da ?tarta?, naredi? 5 metrov in se vstavi?...in tako naprej). Ko sem bil pred dvema letoma nazadnje v Londonu mi je lastnik Lambota Avantador, ki je ?ivel v isti ulici, kjer smo spali povedal, da rabi za 5 km do slu?be prbli?no 1 uro in se zato raje vozi z podzemno.
Tako, da jaz kar verjamem, da je to ?isto mo?no
Sem ?e enkrat preveril vse skupaj, ker imam posneto in res sem se res malo zmotil; v bistvu ima avto splo?no garancijo 2leti a potem nastopi "full maintenence servis", ki traja 7 let in je rekel, da vklju?uje vse kot garancija in ?e ve? in da je zato v bistvu kupil ta avto. Ne vem v ?em je fora tega.
kdor to kupi mora dati na stran vsaj ?e tretjino zneska, da se lahko sploh vozi. ?e se veda ne kupi kakega modela kot je Ferrari La Ferrari, ki ga na cesti sploh ne more? voziti, samo na stezi, pa ?e to omejeno, prav tako ti ga hranijo oni, torej ga nima? doma...
Pa 15k na leto z zavarovanjem ni veliko (za ta avto)....?e ena lampa Tesle stane 2x toliko.
wtf gre? to kupovat, razen to, da se boji? da bo denar privabil mi?i doma....
Ja, res je, da itak tisti, ki si kupi tak avto, bo imel tudi za stro?ke in benzin. Mi je bilo pa sme?no, ko je tip v avtu govoril, se mu je pri?gala ena opozorilna lu?ka in mu je piskalo. Je samo rekel- spet nekaj utripa, bo treba it spet na servis.Je pa res, da ima za ta avto , ?e se prav spomnim ,10 let garancije na vse dele. Kakor koli, zdi se mi, da je tudi pri tem avtu precej ?lamparije oz. ni brezskrbne vo?nje.
A ve kdo, koliko stane vzdr?evanje recimo kakega "lepega" italijanskega rde?ega konji?ka?
Zadnji? sem ujel na tv , ko je lastnik, angle?, realno povedal ceno vzdr?evanja+ zavarovanja za Ferarri F12. Ta je astronomskih 15 tiso? funtov/leto pa ?e gor. Poraba? Po mestu (Londonu) naredi z 90 litri 150 km po avtocesti pa 250 km. Lepo ne?
Se pravi, da Ferarrija ne bo v moji gara?i. Preve? pije.
A je kej za videt na motorshowu? Se spomnim 5 in vec let nazaj je bila to super zadeva, ko pa sem bil l.2012 in predlani, je bilo pa kar razocaranje...
Bil sem prvi? in je bilo ?e kar zanimivo. Verjetno drugi? ni ve?.
V?eraj sem bil z mojo heavy-metalsko dru?ino( sin in h?i obvezno "odeta" v bojne barve banda) na koncertu Alter Bridge v Bologni. Danes smo pa ?e iskoristili priliko in smo sko?ili na Motor show Bologna in si sproti ogledali ?e stari del Bologne. Lepo pre?ivet vikeng.
Edina jeba je bila pot za tja in nazaj, ko je bila megla, da so pti?i pe? hodili ob cesti.
Boss, nisem te dal jaz v drugi tabor. Mo?no je, da si se pa? sam na?el tam.Vsak sam pri sebi ve, kam spada.
Kar se ti?e prehoda ?ez mejo, ste mogo?e vi ?li "?ez" parkrat na leto in ste imeli pa? sre?o, da vam niso te?ili. Mi, tukaj z obale, ki smo imeli prilo?nost iti ve?krat na mesec in smo bili pa? bili bolj na udaru. Cariniki (veliko jih je bilo iz biv?e juge) so definitivno te?ili in razbijali bale brez veze. ?e si imel ve?jo vrednost, nad 250.000 lit. si na italijanski strani potrdil ra?un, da si dobil nazaj IVO (njihov davek). In tej na?i pizdoni od carinikov so pregovorili italijanske carinike, da so jim javljali, kdo je potrdil ra?un...in so ga lepo ustavili...in je reve? moral pla?ati davek+carino, ki je zna?al skupaj nekje 52% cene. In to niso bili nikakr?ni ?vercerji ampak avadni dr?avljani, ki so si pa? hoteli kupiti kak gramofon, kasetofon in podobno "kriminalno" blago.
In kaj smo delali mi lokalni "kriminalci"?...lepo smo potrdili ra?un na italijanski strani, na glavnem bloku ?kofije,se obrnili in na lokalni mejni prehod Plavje ?ez in domov. In uni pacijenti od na?ih carinikov so nas zastonj ?akali na glavnem prehodu .
Pa ?e nekaj o "prostem" prehodu na?ih ljudi v druge dr?ave takrat. Prvi? sva z kolegom bila v Londonu l.84.
Kot prvo denarja nisi mogel nesti s sabo zato si moral na banki vzeti potovalne ?eke. Vse lepo in prav, a so ti pri vnov?itvi le -teh zara?unali provizijo, ki je zna?ala 25% zneska, katerega si pla?al ob nakupu.
Se pravi, ko sem kupil kitaro za takratnih 600 DEM sem izgubil pri tem 150 DEM. In ,ko sem pri?el na ljubljansko letali??e, sem moral pustiti kitaro v carinskem skladi??u, kjer se je cmarila pribl. 1 mesec.
In ko sem jo kon?no dobil v koprsko carinsko skladi??e sem moral pla?ati ?e 52% carine, kar je zneslo to?no 312?. Skupaj =1062 DEM. Res carsko in pohvalno za "odprto" dr?avo, kot je kao takrat na?a bila.
...aja, kar sem hotel povedati je, da ko smo pri?li na Londosko letali??e Heatrow, so nas dali v posebno vrsto skupaj z eksoti?nimi potniki in nato je sledilo skoraj uro preverjanj, kam gremo, zakaj, h komu, koliko dnarja imamo, zakaj gremo v London in podobno. Ostali, ki so pri?li veliko za nami iz zahodnih dr?av, so ?e zdavnaj izginili iz letali??a, nas so pa tretirali kot navadne kriminalce.Tudi na splo?no so nas takrat gledali po Londonu zelo postrani in z prezirom.
Nato sem bil ?e velikorat v Londonu ?e po osamosvojitvi in bila je ?isto druga pesem.
Kolega imam, ki je bil njegov dedek "vojno lice" kot so rekli v JNA, no ta je ?ivel kot lord in danes tarna kak?na beda odkar ni ve? Titeka in podobno, da je ?lo vse v maloro, itd.
To?no o tem govorim. Pa ni bilo glih potrebno bit "vojno lice", dovolj je bilo, da si bil "njihov", druga?e ?e ?ef nisi mogel biti.
Tudi sam imam kar nekaj prijateljev, katerih o?etje in dedki so bili takrat na vplivnih mestih, pa neki spomeni?arji...in valjda mi vsaki? pojamrajo, kako je sedaj vse zani?.Seveda. Ni ve? privilegijev, kot ko so bili navajeni ?iveti na veliki nogi in je potrebno pa? sedaj malo ve? delati. Ni? ti dan-danes ne pade z neba samo od sebe....kot v "dobrih starih cajtih".
O, Boss, smo, smo ?iveli v isti dr?avi.., a razlika v pogledih je ta, s(m)o bili v prej?nji dr?avi navadni dr?avljani in bili so dr?avljani privilegiranci (tako kot v vseh biv?ih komunisti?nih dr?vah pa?) z rde?o knji?ico. Kdor se ne najde v mojih dejstvih je bil potemtakem v drugem taboru, ki je takrat krasno ?ivel.In danes seveda hvali tiste ?ase in se ?udi in hvali ?e danes ta starega.
Ok, v par to?kah se strinjam.Recimo to, da v?asih ni bilo toliko stresa. In zakaj ne? Prvi?, ponavadi se ni hodilo na delo ampak v slu?bo.
Kjer sta bila potrebna za delo dva delavca jih je delalo ponavadi pet. Pa karte se je ?pilalo v pisarnah in kar je mene najbolj motilo, se je na veliko pijan?evalo po garderobah- nekateri so imeli v garderobnih omaricah cele bifeje.In res je, kar pravi?, nikogar niso odpustili, ?e so koga dobili pijanega ali pa kar njih ve?, so jih lepo poslali domov in nikomu ni?ta. Veliko jih je naredilo pizdarije na delu zaradi alkohola in postalo kronikov, Res zgledno ravnanje odgovornih in dr?ave.
Drugi?. Ljudje si naredim(j)o ?ivljenje v ve?ini primerov sami bolj stresno, ker ve?ina vozimo razvajene otroke na sto kro?kov in dejavnosti in seveda zmanjka ?asa zase.Ali pa tudi ne.Odvisno.
Tretji?. Velika ve?ina ljudi si ho?e privo??iti vi?ji standard kot ga zmore z svojimi pla?ami in hodi v razne minuse in potem jemlje kredite,da to pokrije in je stres iz meseca v mesec ve?ji. Nekaj pa jih je res v slu?bi preobremenjenih ampak tako je bilo tudi prej.
Razumem besedo mno?i?no, kajti tako je tudi bilo. To je bilo na tiso?e razko?nih hi? (in ne desetine) "zaslu?nih" veljakov in raznih spomeni?arjev.V veliko primerih so udbovcem zaporniki (razni gradbeniki, malarji in podobno) zgradili hi?e zastonj.Sam dobro ve? (ali pa no?e? vedeti), da je imela vsaka ulica, ali pa vsak blok udbovske ?pijune, ki so vohunile za po?tenimi delavci in za nagrado so se vsi vozili v razko?nih avtomobilih in imeli barvne tv ?e v za?etku 70-ih, pa ?e razne druge "pribolj?ke" so imeli. Oh ja, tak?ni pogre?ajo tiste ?ase pa njihovi otroci tudi.
Povpre?na du?ina, v kateri so oba star?a delala in imela povpre?ne pla?e ali pa tudi malo bolj?e, je ?e za navadno barvno televizijo znamke Riz-Telefunken, ki je bila delana na hrva?kem in je bila ve? pokvarjena kot je delala, morala ?parati po dve leti.Da ne govorimo o stoenkah, katere so vozili navadni dr?avljani in ne priviligiranci. Res se je ?paralo po ?est in ve? let in ko so zbrali dovolj denarja, so ?li po avto v Kragujevac z vlakom. In ko so pri?li v halo, kjer so stali avti za prodajo, si moral vzeti tisto barvo, ki je bila na voljo ravno takrat. Ker se ni barvalo avte vseh barv na enkrat- en teden so barvali olivno zelene, drugi teden rde?e, tretji teden "cigla" barve, nato krem in na koncu umazano bele. In je bila tombola, kak?no barvo bo? dobil. ?e si koga "potplatio" si dobil barvo, ki ti je od teh petih kao ustrezala.
Recimo, da je bila stoenka avto v rangu danes ?kode fabije, ki jo dobi? ?e za deset tiso? evrov, pa ni, ker je ?loda velikooo bolj?i avto,in da? na stran 300-400 evrov pa si izra?unaj, koliko let potrebuje?, da jo lahko kupi?!
To, da so imeli direktorji 4 kratnik najni?jih pla? so bile le pravljice na papirju za pijonir?ke z rde?imi ruticami okoli vratu. Le kako za vraga so lahko imeli viletine, mercedese in po par vikendov naokoli? Ah ja, propagandna ma?inerija je delovala za rajo, da je verjela. In je res, da ?e nekaj non stop ponavlja? raja to vzame za resnico.Danes bi take stvari pisali na fejzbuku.
Res je tudi to, da smo hodili na ?oping v Trst po ve?ino normalne robe, ker se je tukaj pri nas ni dobilo.Ampak to ni bilo to, da si pa? kar ?el ?ez mejo, ampak je bilo to zelo stresno dejanje. ?e smo ?li ?ez mejo z nabito trolo, smo skrivali denar za kavo in kavbojke v gatah in molili boga, da nas una debela esesovka od carinarke na ?kofijah ne oddvoji iz vrste in sle?e zadaj "do nazga". ?e smo ?li pa z avtom smo skrivali denar na vse mogo?e kraje in skrite koti?ke v vratih in pod havbo in pridno ?akali po ve? ur v vrsti. Velikokrat se nama je s kolegom zgodilo, da so nas dali na stran in raz?raufali pol avta. In po urici ali dveh, ko niso na?li ?oldov oz. ni?esar na sre?o, sva se iz protesta samo obrnila in ?la domov.
?udno se mi zdi , ?e nam pa je bilo tako lepo in oh in sploh pri nas. Cela juga je bila v Trstu. V nasprotno smer pa so hodili italijani na "manjade" oz so se hodili na?irati v na?e gostilne in v Irstro. In to niso bili neki magnati ampak navadni delavci, ki so lepo zaslu?ili in so si to in drage avtomobile lahko ?e takrat privo??ili.
Do nepremi?nine nisi pri?el tako lahko, ve?ina "normalnih" zaposlenih je ?ivela v socijalnih ali pa stanovanjih od firm. ?ele z Jazbin?kovim zakonom je bilo to la?je za kupit.Sej se da tudi danes priti do stanovanja ali hi?e z krediti, ki ti jih povsod me?ejo dobesedno v glavo.Tudi mi smo pri?li do stanovanja z kreditom in malo odrekanja, To da se da, se lepo vidi tudi po dele?u lastni?kih stanovanj in hi? v Sloveniji, ki je med najvi?jimi na svetu.
Kot sem ?e napisal, res je, danes je vse ve? stresa ampak si ga ve?inoma sami "pridelamo", ko se pehamo za denarjem, da si bomo lahko kupili bolj?i in dra?ji avto kot sosed, da bodo na?i otroci imeli lahko telefone za 800 evrov in ve?, da slu?ajno ne bi bili izob?eni...
....ah ja, saj obstajajo posojila, katera je pa potrebno vra?ati in nastanejo te?ave.
Razne bolezni, depresije in podobno so bile od vedno, mogo?e je dan-danes to bolj izpostavljeno in so ljudje bolj osve??eni in gredo prej in brez sramu k zdravniku. Razne sladkorne, visoke pritiske in holesterole pa imajo ve?inoma tudi na?i star?i, ki niso ?iveli pod tak?nim stresom, tako, da je res mo?no, da je to od nezdravega ?ivljenja.
Sicer pa obstaja cel kup zdravil za stres in du?o , ki si jih vsak dan-danes lahko privo??i; od teka v naravi, joge, kolesarjenja do raznoraznih hobijev, glasbe,ki spro??ajo. Ne mi re?t, da ni ?asa, ker si ga vsak lahko najde. Seveda, ?e folk cele popoldneve pre?epi za ra?unalniki in gleda televizijo, potem ga res ni.
Pa ?e en nasvet mimogrede za sprostitev; ko ste doma, izklopite lepo svoj mobilni telefon in ga vklopite samo ob?asno, da vidite, ?e vas je kdo medtem rabil. Pri tem ne mislim kogarkoli iz firme, ker vas ob prostem ?asu nima kaj klicati razen v primeru, da ste se po slu?beni dol?nosti dol?ni odzvati na klic ali pa ste jih tako sami navadili. To je najhuj?a oblika stresa. Sorodniki vas bodo ?e dobili na uni fiksni telefon, ?e je res kaj nujnega.
No, sej ni bilo vse tako napa?no takrat. Recimo, ko so nas ustavili pono?i ob deseti uri mili?niki pred kak?nim kafi?em in nas vpra?ali, kje smo bili, kam gremo, koliko denarja imamo pri sebi in da naj damo vse ven iz ?epov, sem mu z veseljem dal v roko ?mrkljast rob?ek in ta ga je valjda takoj spustil z gnusom na tla. Kar zabavno. Ali pa recimo, ko smo imeli privat ?ur v stanovanju, kjer smo takrat tudi vadili in sta potrkala uniformiranca in kar brez besed vstopila brez povabila, pa vsi pred zid in roke na zid pa spet procedura z ?epi in denarjem.
Vpra?ali smo ju, ali smo bili nemara preglasni in ali nas je kdo prijavil. Ne, samo mimo sta ?la sta rekla, in najbr? jima je bilo dolg?as pa sta se kar povabila na ?ur. Neprecenljivo. Res so takrat organi pregona bili z o?mi na pecljih, da se mladina ne bi pohuj?ljivo obna?ala. Pohvalno.
o pa ima... v socializmu si mno?i?no niso upal brezsramno bogateti na ra?un drugih - najmanj nemoralno je bilo to. Danes v kapitalizmu, kjer je denar in dobi?ek na prvem mestu pa je vse dovoljeno in celo za?eljeno ter vrlina. Ne mi re?t, da dohtar stavka zato, ker je tak filantrop in se mu smilijo ljudje, ampak stavka za ve? denarja, ki je gonilo kapitalizma. Tale sladoledar verjetno ne izkori??a ljudi zato ker je reve? ampak zato ker ho?e ogromne dobi?ke in na hitro obogateti, kar je vodilo kapitalizma.Pa SAZAS, distribucija goriv, pa prevozni?ka podjetja, pa da neham na?tevat, ker bi se to vleklo v nedogled. Samo pohlep po dobi?kih, ki niso nikoli dovolj visoki - to ni krivda dr?ave, to je krivda sistema, ki denar postavlja na prvo mesto pred ?loveka.
?e sre?a, da so vsaj vodo dali v ustavo, ker je malo manjkalo pa bi nam ?e to pohlepne korporacije ukradle.
O, pa ?e kako so bogateli razni direktor?ki in ?efi udbe takrat, samo se ni smelo govorit, ker si hitro kje pristal. To ne govorimo na pamet, kajneda Boss,ker sva takrat v tistih ?asih tudi ?ivela in sva lahko to na lastne o?i videla in ne kot nekateri mladci, ki mlatijo prazno slamo o tem, kako super je bilo v prej?njem sistemu po raznih forumih pa ?e rojeni niso bili takrat... Okoli mene so rastle ogromne hi?e, na najlep?ih lokacijah kot gobe po de?ju raznih veljakov, pa nekih kao vplivnih ljudi in podobnih re?imskih podrepnikov. Pla?e povpre?nih delavcev so bile ve?inoma mizerne, je pa res, da so bili takrat bolj dejavni sindikati z raznimi ozimnicami in izleti (najbr?, da so malo potola?ili nezadovoljne delavce).
Tudi takrat so delavci stavkali za ve? denarja, kot sedaj zdravniki-(sam se imel to sre?o, da sem bil zaposlen v Tomosu ravno takrat, ko smo si med prvimi v Jugi upali ?trajkati) pa nismo bili ?e v "gnilem" kapitalizmu.
Kar spomni se, koliko ?asa si ?paral denar za novo stoenko in koliko ?asa bi rabil danes za kupit avto podobnega kova?
Ta sladoledar in ?e mnogi mani?deri delujejo tako, ker sindikalni ?efi, ki mimogrede izhajajo skoraj vsi ?e iz prej?njega sistema,ne opravljajo dobro oz. nikakor svojega dela. V razvitih dr?avah po Evropi , v katerih imajo mo?ne sindikate, so delavci kolikor-toliko za??iteni in tudi sorazmerno dobro zaslu?ijo. Tudi tam seveda prihaja v?asih do podobnih situacij z tujimi delavci a to je v veliki ve?ini maslo "tujih" ?efov, ki pripeljejo tujo delovno silo in jo potem izkori??ajo.Mi je pripovedoval biv?i sodelavec, ki dela sedaj v Nem?iji v gradbenem podjetju, da jih je hotel na za?etku, ko je pri?el v Nem?ijo, en "na?" ?ef iz ?tajerske, pri katerem je delal, tako nategovat s takimi pla?ami.Pa ga je eden od zaposlenih prijavil sindikatu, ta ga je in?pektorjem in je takoj lepo pri?la policija, obkro?ila gradbi??e in delavci so morali pokazati pla?ilne liste.In so z lahkoto zaplombirali gradbi??e, tip je pla?al astronomsko kazen in pozneje je moral za nagrado ?e "zapreti barako" aka firmo.Pacient nima ve? ?ans za odpret bilo kak?no firmo v Nem?iji. Tako se to ureja v pravnih in delujo?ih dr?avah. Ta moj kolega sedaj dela v eni nem?ki monterski firmi in je super zadovoljen z vsem.Pravi, da bo kar ostal gor v Minhnu.
Mogo?e kdo ve, kje bi na?el koncest klasike s simfoniki, ki bi imeli v repertuarju nekak?en best off? Wagner, Mozart, Strauss, Vivaldi, Bizet, Vivaldi, Prokofiev.....itd itd
Rad bi otrokom dal pravi ob?utek klasi?ne glasbe, da ti grejo kocine pokonc, ne tako kot se v ?oli u?ijo, da jim dajo na USB klju?ku....
Sem ?e googlal, pa ne najdem kaj pametnega, na Dunaju sem dosti, a tam ker se bli?a novo leto so karte '?e od' 1000?....
Kaj v ljubljani ni ni? kaj takega? ?e ne, jih lahko pelje? na baletno predstavo v Lj. Se ne hecam. Kak?en Hresta? ali kaj podobnega.
Vse ve? avtov vidim, ko jim kak?na ledica za dnevne lu?i ne gori.Danes sem videl recimo enega audija A5 in je izgledalo precej "made in china" vse skupaj.Kako oz. ali se da sploh zamenjati samo eno ledico?
Tudi te finte, da naj bi LED-ice gorele 10 + let so le pobo?ne ?elje. Mi smo LED reflektorje v firmi (razsvetljava) morali zamenjati ?e po par letih.?isto vsi so crknili, sicer v garanciji pa vseeno.
Problem je v prekomernemu segrevanju LED- ic.Kako so to re?ili pri avtih bomo videli ?ele ?ez par let.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Jaz imam vse pipe znamke Kludi, made in Germany. To je ?e stara nem?ka kvaliteta zavita v sodoben dizajn.
Res, da so kar zasoljene cene ( jaz sem jih kupil v doj?landu ve? kot pol ceneje kot so pri nas), ampak se res spla?a malo ve? ske?irat.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani