Ni problem a je nevarno 80km/h ampak a je v specifikaciji glede na ?irino ceste zapisano kolk je omejitev in zato dajo tako omejitev, ?eprav bi bilo ?isto varno tudi ve?. Problem prenizkih omejitev je ta, da jih ljudje potem kr?ijo. In ko se ob vsaki taki omejitvi dogaja, da so le te postavljene prenizko jih ljudje ?edalje ve? kr?ijo. Enostavno bi omejitev res morala odra?at varnostno ustreznost ne pa da je zgolj dolo?ena z nekimi togimi nefleksibilnimi pravilniki.
Po doma?e povedano, ?e bi pri delu na obvoznici odstranili o?ji od obeh pasov in bi imeli samo en pas bi lahko bila hitrost 80km/h, tako pa je zaradi o?jega pasu omejena na 60km/h, pa ne glede a je takrat prazno in uporablja? samo ?ir?i pas.
Zanimivo, da se v spremembo pravilnika o vzdr?evanju cest vra?a omejitev 100km/h (zdaj 80km/h) tudi v primerih AC, kjer je zaprt samo odstavni pas, vozni in prehitevalni pa sta normalno odprta. Se pravi danes je omejitev ni?ja kot je splo?na omejitev na bistveno o?jih cestah izven naselja, kjer celo poteka nasprotni promet brez fizi?nih ovir (ograde). ?edalje ve? se zavedajo, da bistvene spremembe hitrosti na AC so lahko celo bolj nevarne kot vi?je a bolj enakomerne hitrosti - se pravi 130-80-130 je bolj nevarno kot 130-100-130, kar je seveda logi?no.
Omejitev 60km/h je dana iz nekega pravilnika glede na ?irino voznega pasu. Ne upo?teva pa specifike, da gre v bistvu za ravno cesto brez ostrih ovinkov in da ima celo dva vozna pasova v isto smer. Po doma?e povedano se vzdr?evalec ceste za??iti, da je omejitev taka kot v pravilniku, ?eprav realno ni potrebna in bi bila lahko brez te?av tudi 80km/h. Ampak v kolikor bi pri?lo do nesre?e izvajalec ne bi bil kriv ampak voznik zaradi prekora?itve hitrosti.
?e bolj drasti?no to delajo v Makedoniji in ?rni Gori, kjer na gradbi??e AC oziroma drugih cest dajo omejitev 20km/h (ja nisem se zmotil dvajset kilometrov na uro) in seveda nih?e ampak res nih?e ne vozi tam 20km/h, ker to si ?e z biciklom hitrej?i. ?e pride do nesre?e je tako vedno kriv voznik in ne vzdr?evalec. Priro?no
Torej? Dokler ne dobimo policije, ki bo take nestrpne?e lovila in sankcionirala (namesto da ?epi v grmu na koncu naselja, kjer ni ve? hi?, ni pa ?e table za konec naselja in lovijo "prehitre" voznike), do takrat se ne bomo nau?ili. Slovenci se o?itno kaj nau?imo samo, ko nas po?lata za denarnico. Stanje v koloni zaradi nekega drugega nestrpne?a nam ne da razmi?ljati, da bi z druga?no kulturo za volanom tudi ceste bile bolj preto?ne. Toliko Slovenski mo?gani o?itno niso sposobni procesirat...
To velja za vse in ne samo za Slovence. Dokler ne bo policije na cesti bo tako kot je. Upam, da ?imprej priklopijo ?e tisti sekcijski radar v trojanskih tunelih, da ne bom samo v nekaj minutah, ko se peljem ?ez bil prehiten s strani Mad?ara, ki mu je obvestilna tabla namerila 159km/h in dva romunska kombija, ki sta peljala nekje po oceni med 130 in 140km/h - med njima pa je bilo manj kot 10m varnostne razdalje.
Boss vceraj sem sel z motorjem v Rimini na dirko. Vec kot 50 avtov sem prehitel po desni, vse slovenski avti. Kasneje za menoj so prisli kolegi s kombijem ki so potrebovali 8 ur (4 vec) od tega so vse zgubili v slo, tudi oni so se pizdili zgolj nad nasimi vozniki.
Zakaj potem v Italiji vse tece pa je se vec prometa? Od kje ti spet to da tujci delajo zdrahe? A se ti kdaj kdo drug kot slovenec na rit zalepi?
V reh casih ko je toliko prometa je varnostna edini razlog za nesrece.
Jures, jaz nikoli nisem trdil da so slovenski vozniki angel?ki ampak poleti jih pa po pizdarijah preka?ajo inozemski turisti. Ne vem zakaj se nekateri tako trudite blatit doma?e voznike, tuje pa v nebo kovat, ker to dejansko ne ustreza stanju na cestah. Vsak, ki se malo ve? vozi naokrog bo to videl. Tudi policijska statistika nesre? na AC kri?u to potrjuje.
?e smo pa glih pri tem kdo se komu zalepi za rit se je to meni zgodilo letos samo ene 2x in glej ga hudi?a, obakrat je bil Italijan - ok italijanke tablice, ker lahko je bil notri slovenski zdomec, a ne?
Si pa upam trditi, da na ?tevilo vozil imam v procentih manj kriti?nih ali nesramnih situacij s strani slo voznikov kot poleti s strani tujega tranzita. Kaj ho?em povedat je to, da pizdarije delajo egoisti?ne svinje, neuravnove?eni kreteni, agresivni norci in poloperativni me?ka?i z refleksi in razmi?ljanji skoraj mrtvega konja. Velja pa da to ni odvisno od nacionalnosti voznika ampak od posameznih osebkov pa ne glede od kod je.
Meni gre samo to na ?ivce, da nekateri vidite samo sodr?avljane v tej vlogi, tujcem se pa klanjate in vsako njihovo pizdarijo pospremite z besedami, reve? se ne znajde, nau?il se je neumnosti od nas Slovencov, mi smo tud taki v tujini in podobni umotvori.
In ?e nekaj, brez tranzitnega prometa bi bila Slovenija v prometni varnosti pred Nem?ijo, ampak dokler se statistika vodi na koli?no prebivalstva in ne na koli?ino prometa potem smo tam, kjer pa? smo.
Tole poro?ilo je recimo tudi zanimivo in pove marsikaj (Slo, Ita, Avt, Fra - so skoraj poravnane) nikjer pa ne doka?e, da bi bili Slovenci slabi vozniki, celo nasprotna, da navkljub vzhodnoevropskem tovornem tranzitu smo ?e vedno v evropskem povpre?ju.
Joj, Gajserja nismo ni? omenili - fant je ratal prvak MXGP ?e predno je dopolnil 20 let. Prvo leto v najmo?nej?em razredu in takoj ponovitev naslova prvaka iz ni?jega razreda... pa ?e tip ni car pol ne vem kdo je?
Nima veze z nesre?o ampak, danes sem ob 08:30 optimisti?no z avtom ?el proti LJ centru na sestanek. 09:15 sem obupal na obvoznici in probal po Celov?ki, ob 09:30 po Litostrojski....09:45 ?e dale? od centra sem obupal odpovedal, obrnil in ?el v Menge? na dobr kofe k vajperju...
pofavlana noga, ne morem na motor, ampak za LJ dejansko ni ve? drugega kot dvokolesnik...z baterijo, motorjem ali pedali...
Jaz sem ?el ob 9:45 na ?iht in sem pri?el v 15min po severni obvoznici z Vi?a do Most. Nobene gu?ve nikjer. Predvidevam, da se je ?e razkadila. Zve?er pa okoli 18:30 domov pa isto po severni brez te?av. Promet se je pa ?ele za?el zgo??evat od Brda naprej, ampak ker grem na Brdu dol me ni glih kej ganilo.
Je pa logi?no saj gre za petek popoldne in lep vikend pa si ?eli ?e cel kup folka mal poletje podalj?at. Pa? ni? druga?e kot vsak konec tedna zadnja dva meseca in pol.
Pa kolk dokazov je ?e potrebnih, da sultan Erdoganije sodeluje z ISIS in je njihov najve?ji zaveznik.
Takoj, ko se je nakazalo, da bodo Kurdi odrezali Tur?ijo od IS je Erdogan zahteval napad a na Kurde. In brezhrbteni?na EU se z njim ?e vedno pogaja. Erdogan je tolk zabluzil, da ga zdaj ?e Putin uporablja za nagajanje Amerom. Vrtiljak norosti.
Seveda delujejo sile, druga?e se vozila ne bi premikala. Torej re?ite zgornjo ena?bo s pomo?jo sil (vektorjev):
- definirajte va?e sile (po veli?ini in smeri)
- umestite jih v ena?bo, pri kateri bo leva in desna stran enaka
- notranje sile pri neelasti?nih trkih so mnogo mo?nej?e kot zunanje
- upo?tevajte, da se pri neelasti?nih trkih gibalna koli?ina spreminja v notranjo energijo, ki se porabi za deformacijo teles
Seveda ima? pri ?elnem trku dveh enakih vozil 2x ve? kineti?ne energije. Ampak ne na ra?un hitrosti temve? na ra?un mase saj sta dve vozili pa? z 2x ve?jo maso od enega samega.
Kot vemo energija ne nastane iz ni? in tudi ne gre v ni? se lahko le spremeni. V tem primeru pa? v potencialno ne, ker avtomobila nista zletela v zrak ampak v notranjo energijo kot si ?e napisal. Ta se je spremenila v zme?kanje, segrevanje, ve?anje tlaka itd. Zanemarimo to, da v tem primeru ni ?lo za "idealen" trk, da bi avtomobila obti?la na mestu trka kar je v resnici pomenilo, da se je samo del kineti?ne energije spremenil v notranjo.
Ampak vseeno je vsak od teh dveh avtomobilov prejel le svoj del notranje energije iz spremembe lastne kineti?ne energije in na?eloma ni? od drugega vozila. ?e bi vozili imeli razli?ni masi potem pa je zgodba druga?na.
Ampak kot je ?e prej omenil Slivka pa na na?a telesa vpliva le pospe?ek oziroma v tem primeru pojemek.
Pa dejmo torej vzet primer 90km/h (25m/s), brez zaviranja, v trenutku trka se avto deformira za 1 meter.
?as=razdalja / hitrost > 1m / 25m/s > ?as je torej 0,04s
Pospe?ek=hitrost / ?as > 25m/s / 0.04s > pospe?ek oziroma pojemek, ki deluje na voznika je torej 625m/s2 ali 62,5G.
Kljub temu, da gre za kratkotrajen pojemek je sila na notranje organe prevelika za pre?ivetje.
GO*CERAR ?
Verjetno na? predsednik vlade... on ima take "duhovite" domislice o jamranju oziroma, po pravilno slovensko, tarnanju.
V kon?ni fazi se torej vsi strinjamo s tem, da ?e avto s hitrostjo 100 km/h:
- tr?i v zid
- tr?i v drevo
- tr?i v parkirano vozilo
- ?elno tr?i v nasproti voze?e vozilo
rezultat ne bo prav ni? ugoden za voznika in potnike. Vse to vemo in se tega zavedamo. In vendar...
Od vseh teh je najmanj nevaren trk v parkirano vozilo. ?e gre za pribli?no enake mase obeh vozil se pribli?no polovica sil in sprostitve notranje energije prenese na parkiran avto. V grobem re?eno je to pribli?no kot bi s 50km/h tr?il v zid. To se celo da pre?ivet brez nekih posledic.
Imel je napisano na kartonu ' sem slovenec. Ne jamram. Iscem avtovleko'
jest vem za 1 k je mela fax narejn ( neko ekonomsko vrjanto ) si od 4h oseb ni zapomnila naro?ila .... no ta ni bla dovg ?asa v ?anku k ji je la?je ko jo financera fotr
sej vem, da je vse skup en ?tos ampak vseen - od kdaj je pa stopnja formalne izobrazbe pogoj kolk je ?lovek brihten. ?al se pri nas dajo fakultete narest samo ?e ima? dober zicleder in to sta lepa primera FDV in FF. Kolk uporabnega znanja od piflanja na pamet pa ostane je verjetno jasno. Ja celo do magisterija se da pridet na tak na?in - ?alostno ampak resni?no.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ni problem a je nevarno 80km/h ampak a je v specifikaciji glede na ?irino ceste zapisano kolk je omejitev in zato dajo tako omejitev, ?eprav bi bilo ?isto varno tudi ve?. Problem prenizkih omejitev je ta, da jih ljudje potem kr?ijo. In ko se ob vsaki taki omejitvi dogaja, da so le te postavljene prenizko jih ljudje ?edalje ve? kr?ijo. Enostavno bi omejitev res morala odra?at varnostno ustreznost ne pa da je zgolj dolo?ena z nekimi togimi nefleksibilnimi pravilniki.
Po doma?e povedano, ?e bi pri delu na obvoznici odstranili o?ji od obeh pasov in bi imeli samo en pas bi lahko bila hitrost 80km/h, tako pa je zaradi o?jega pasu omejena na 60km/h, pa ne glede a je takrat prazno in uporablja? samo ?ir?i pas.
Zanimivo, da se v spremembo pravilnika o vzdr?evanju cest vra?a omejitev 100km/h (zdaj 80km/h) tudi v primerih AC, kjer je zaprt samo odstavni pas, vozni in prehitevalni pa sta normalno odprta. Se pravi danes je omejitev ni?ja kot je splo?na omejitev na bistveno o?jih cestah izven naselja, kjer celo poteka nasprotni promet brez fizi?nih ovir (ograde). ?edalje ve? se zavedajo, da bistvene spremembe hitrosti na AC so lahko celo bolj nevarne kot vi?je a bolj enakomerne hitrosti - se pravi 130-80-130 je bolj nevarno kot 130-100-130, kar je seveda logi?no.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani